Jump to content

Tunel Trsat - Vožnja Ri-Pećine-Ri (album)


Pfaff

Recommended Posts

Pričao sam s Koblerom o fotografijama koje sam napravio na vožnji vlakom kroz Trsatski tunel 2004. godine kada se u Rijeci gradila garaža 'Zagrad' pa se željeznički promet odvijao preko Rive i kroz trsatski tunel.

Nagovorio me da slike dam na uvid širem pučanstvu:

 

http://picasaweb.google.com/mkrema/TunelBrajdica/photo?authkey=10fkR1Py_KQ#s5083629897340142706

 

Slike su iz moje arhive osim ortofoto prikaza koje sam skinuo s web stranice Grada Rijeke.

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Bravo, odlične fotke!

 

Hvala, @thomcro!

Nego, imam i odličan članak na temu tunela od ing. Maksa Peča koji zbilja dobro poznaje riječko/sušačku povijest. Nadam se da se neće ljutiti ako ga podastrem u cijelosti. Dakle:

 

ing. Maks Peč

 

ŽELJEZNIČKI TUNEL NA BRAJDICI

 

Mađarske vlasti uvijek su težile izlasku na more. Državne željeznice su zato izgradile prugu Budimpešta – Zagreb – Karlovac 1865. godine dok je nastavak za Rijeku predan prometu 1873. g. Tako je Rijeka postala luka Mađarske. Promet je postojao sve veći pa je zagušivao promet vlakovima koji su preko riječke obale dolazili na terminal Brajdice i Delte. Stručnjaci su donijeli zaključak da se izgradi odvojak koji bi izravno dovodio teret do tih skladišta, a to dovodi do izgradnje tunela.

Već 1897. g. odlučeno je izgraditi teretni sušački kolodvor, što je kasnije postao jedini i glavni jer su nastala dva grada u različitim državama. Tunel je izgrađen u obliku spirale – zavojni oblik, zbog skučenog terena i velike visine. Radovi su završeni 1900. godine, a bio je u ono doba najdulji ovog tipa u Europi. Tunel je na istoj točki ulazio u brdo i u istoj izlazio, ali na različitoj visini. Objekat je dug 1873 metara, s velikim padom za željeznicu od 21 promila. Radovi su trajali 17 mjeseci. Svečano otvoren prometu 27. ožujka 1900. godine.

Odmah je uskrsnuo problem s dimom jer su lokomotive bile na ugljen. Dima smo se mi putnici nagutali godinama kada smo putovali na studij u Zagreb jer je Rijeka pripadala drugoj državi. Pronađeno je rješenje izgradnjom dimnjaka koji izbijaju usred parka na Vojaku – Trsatu. Zbog dima i opasnosti mađarske vlasti neko vrijeme nisu dopuštale putnički promet (1918. g.).

Od 1941. do 1945. g. tunel je služio kao skladište. Talijanske vlasti stavile su ga u pogon, ali dogodila se nesreća jer je zatajila lokomotiva koja nije uspjela nadvladati uspon, pa je došlo do trovanja zaposlenih. Godine 1946. smrtno je stradala liječnica Marković iz Zagreba, kada je vlak stao, a u panici ljudi iskakali iz vagona i udarili u stjenoviti zid objekta.

Završetkom Drugog svjetskog rata otvoren je željeznički promet Zagreb – Rijeka, jer su sada ova dva grada (Sušak i Rijeka) postali jedan grad. Ipak promet se nije mogao normalno odvijati jer je željeznički most preko Rječine kod Školjića bio porušen. Tek 1947. g. obnovljen je vijadukt. Međutim, 1953. g. došlo je do elektrifikacije pruge i tunela, pa su riješene sve neugodnosti oko dimnih plinova kojima su bili izvrgnuti putnici i osoblje željeznice.

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Stvarno, predobre fotke!

Moram priznati da sam ja prije kakvih godinu dana bio u potrazi za tunelskim dimnjacima na Trsatu, ali ih (iz ne znam kojih razloga :) ) nisam uspio naći... Nisam uopće imao niti predožbu kako to sve skupa izgleda i mislim da mi je tunel bio krivo ucrtan u moju kartu :oops: . A ove fotke će sada pomoći u novoj potrazi...

Link to comment
Share on other sites

Pričao sam s Koblerom o fotografijama koje sam napravio na vožnji vlakom kroz Trsatski tunel 2004. godine kada se u Rijeci gradila garaža 'Zagrad' pa se željeznički promet odvijao preko Rive i kroz trsatski tunel.

Slike su vrlo zanimljive, naročito ona usred tunela; zaista je puna detalja. :lol:

I mene je gomulka (litorina) vozila kroz tunel, jedino što nisam imao fotoaparata te što se to meni dogodilo kolovoza 2002.

Glavna pruga je bila zatvorena od 19. kolovoza pa sve do 24. rujna 2002.

 

Imaš li možda neku sliku "izvana", s obale, da se na pr. vidi kako ranžirka 2132 vuče poslovni s 1061 na čelu? Tu temu smo na forumu već imali i ustanovili, kako praktički nema poštenih slika. novi_šef (Postano: 15. 08. 2006.) je na netu iskopao jedino sliku teretnjaka, talijanskog autora (Andrea Canale).

Link to comment
Share on other sites

Slike su vrlo zanimljive, naročito ona usred tunela; zaista je puna detalja.

I mene je gomulka (litorina) vozila kroz tunel, jedino što nisam imao fotoaparata te što se to meni dogodilo kolovoza 2002.

Glavna pruga je bila zatvorena od 19. kolovoza pa sve do 24. rujna 2002.

 

Imaš li možda neku sliku "izvana", s obale, da se na pr. vidi kako ranžirka 2132 vuče poslovni s 1061 na čelu? Tu temu smo na forumu već imali i ustanovili, kako praktički nema poštenih slika. novi_šef (Postano: 15. 08. 2006.) je na netu iskopao jedino sliku teretnjaka, talijanskog autora (Andrea Canale).

 

Idemo redom:

1. Drago mi je da Ti se dopao detalj iz tunela :lol:

2. Da, bilo je to 2002. Ne znam zašto sam ja to strpao pod 2004. Starim, očigledno. :oops:

3. Mi smo svi Gomulke i slične elektromotorne vlakove zvali 'litorina', no zbog povjesne istinitosti moramo naglasiti da je Littorina imala pogon motorom na unutrašnje izgaranje, a naziv (koji je bio i služben u nekom razdoblju fašizma) se odnosi prvenstveno na vlakove serija ALn 56, ALn 556 i ALn 772...

Dugo godina je jedna stara talijanska naprava električnog tipa bila parkirana negdje oko kolosijeka za pranje putničkih vagona na riječkoj stanici. Sjećam se da sam se kao mali čak i vozio njome i bio fasciniran jer je imala automatska vrata kao trolejbus! Bila je ruzinavo-smeđe boje. Ne znam detalje o modelu i zbilja, što se s njome dogodilo?

4. Nažalost ne. Bila su to vremena dok još nisam imao digitalca pa sam malo bio škrt na fotkama. Tja! No, mislim da će se u Rijeci kad-tad slučiti neka slična situacija... :D

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...