Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net

Recommended Posts

Do sada se VBZ relativno dobro drzao s manjkom tramvaja za izlaz, medjutim od 1.11. dolazi do promjena u vodjenju linija:

 

Linija 15 ce voziti svakih 15 minuta umjesto svakih 7-8.

Linija 17 se ukida.

 

Linija 6 od Hauptbahnhofa nastavlja dalje na Werdhölzli (zamjena 17-ice na tom dijelu).

Linija 10 u spici od Hauptbahnhofa nastavlja dalje na Albisgütli (zamjena 17-ice na tom dijelu), a inace do Bahnhof Enge (zamjena 6ice na tom dijelu).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni nije jedan od najružnijih ali za sada definitivno imam problem s tim glomaznim prednjim krajem koji je osim zbog oblika i proporcija još dodatno naglašen tom "kino-plazmom" na čelu. Ne znam, možde misle vrtiti reklame na displayu, ili posebne akcije VBZ-a gledanje romantičnih filmova u kasne sate na Bellevueu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedan filmić sa predstavljanja novog Flexcitya. Ovdje se bolje vidi interijer i upravljačnica.

Idemo od dobrih stvari. Upravljačnica je rijetko mjesto na tramvaju koje je zaista u korak s vremenom i na prvi pogled već zadovoljava potrebe vozača. Nemam fotku ali se vidi u videu vrlo dobro.  Počevši od pulta koji je ogoljen od silnih prekidača i lampica, nepotrebnih za redovitu vožnju, dakle imamo dva centralna ekrana kroz koje vozač dobiva sve informacije (možda su i touchscreen, ne znam) i nekoliko prekidača ispod i to je sve. Dakle vozač ima najbitnije informacije i funkcije u centralnom vidnom polju s minimalnom rotacijom glave. Komande koje se stalno koriste (kontroler i funkcija vrata) su na dohvat ruke, no išli su i korak dalje pa sve smjestili na samo sjedalo! To doduše nije nikakvo novo rješenje ali je definitivno prednost ovog tramvaja. Očito se na ergonomiju i sigurnost jako mislilo. Sve ostalo što se koristi povremeno je prebačeno na stranu. Tu je i odlična preglednost, 180 stupnjeva oko vozača bez ikakvih zaklanjanja.  Sama kabina je zaista ogromna i prostrana. Koliko sam skužio ima pretince za odlaganje prtljage itd. Bez premca.

Ono što mi se još sviđa je povratak na materijale iz stojadina i bika. U jednom trenu sam mislio da gledam stojadinov interijer ako se pogled fokusira na oblik sjedala i rukohvat pored. Dakle potpuno isti materijel sjedala kakav imamo u bikovima (kad se gleda odozdo izgleda kao da je putpuno isti oblik), čak je sjedalo za nosač pričvršćeno popnitnama, dakle original ĐĐ. :D Uz to old-school aluminijski rukohvat koji dan danas izgleda moderno, a putpuno je zahvalan za eksploataciju, i za 30 godina će izgledati isto ili slično (pogotovo u Švicarskoj) za razliku od farbanih rukohvata. I tu su moderne stvarčice poput LED trake na vanjskoj strani vrata. Jako dobro izgleda, podignu izgled i vidljivost tramvaja, iznutra svijetle crveno/zeleno ovisno o poziciji vrata. USB punjači za mobitele na rukohvatima i dobro osvetljenje interijera.

Ono što mi se i dalje ne sviđa jest cjelokupni dojam interijera, tj. dizajna interijera. Nemaštovito, sterilno i zastarjelo. Čak i ti retro stolci (iako su dobri) ne pomažu izgledu interijera nego baš povećavaju taj "retro" moment zastarjelosti, tj. umjesto da rade kontrast modernom interijeru oni se stope sa dosadnom i sterilnom pozadinom. Općenito Bombardier ima dosadne interijere, u toj tradiciji i nastavljaju. Ja razumijem da je to sve super funkcionalno, i to je najbitnije i zato oni idu na tu varijantu. Ali može se puno bolje, da je i putnicima ugodnije. Pogledati kako to radi CAF npr. Pa i Končar u kraju krajeva. Možda je na 2200 plastika svakakva ali sam interijer je puno bogatiji nekih dizajnerskim detaljima nego u toj sterilnoj Flexcity kutiji iako se radi o tramvaju starijem 14 godina.

Za vanjski izgled sam već pričao. Ne sjeda mi i dalje radi te glomaznosti iako su interesantni neki detalji. I da se još osvrnem na postolja. U snimci se vidi kako se cijeli tramvaj naglo trzne u zavoju i kad prelazi preko srcišta. Radi se o još jednom "specijalitetu" Flexcitya a to su fiksna postolja. I opet kao i kod interijera, oni idu na provjerena i dobra postolja koja se koriste na ogromnom broju tramvaja diljem svijeta itd itd. I sve ja to razumijem, i jasno mi je zašto Bombardier i 2019. to ugrađuje. Ali mi nije jasan VBZ i ostali koji to uporno nabavljaju. Da 2019. netko kupuje fiskna postolja za grad poput Zuricha (u smisu konfiguracije mreže) je totalni promašaj. Tehnologija je zaista uznapredovala i ne može se reći da su okretna postolja neka skupa tehnologija ili rizik radi potencijalnih problema i održavanja kao što je to nekada bilo sa postoljima bez klasičnih osovina na niskopodnim tramvajima iz sredine 00-ih itd.   

https://www.blick.ch/news/schweiz/zuerich/flexity-hat-sogar-usb-anschluesse-fuer-smartphones-werfen-sie-einen-blick-ins-neue-zueri-tram-id15618088.html

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo i jedan mali osvrt od mene:

+

kabina (pregledna, dobro opremljena, jedino nisam siguran sto se kontrolera tice, imam dojam da je "volan" prakticniji za odrzavanje brzina)

LED svjetla koja putnicima van tramvaja signaliziraju jesu li vrata jos pod privolom ili su vec zatvorena

USB stekeri (napokon... koliko god dobro organiziran javni prijevoz zürich imao, s nekim korisnim inovacijama je uzasno spor... u medjuvremenu po najvecim zabitima PostAuto vozi s autobusima opremljenim wlan-om i usb stekerima, zürich je usb-stekere u vozilima poceo narucivati tek s volvom prije godinu dvije, o wlan-u nema govora...)

drveni stolci (navodim kao plus jer su ovdje proveli anketu i odabrali ono sto je odlucila vecina putnika. osobno s drvom nemam problema, ali mislim da ima i udobnijih varijanti koje su jednako nezahtjevne za ciscenje, umjetna koza primjerice kakva je u novim volvo autobusima)

 

-

dizajn (sa strane mi je cak sasvim ok, unutrasnjost moze proci, ali prednji i zadnji kraj su mi apsolutni promasaj. steta... mozda se s vremenom naviknem)

 

 

... kako bilo da bilo, najvaznije je udoban i da s njim ne bude problema.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se taj tramvaj svidja, pogotovo izvana. Da ukusi su vrlo razliciti i tu se nemoze nesto raspravljati.

Uz Flexity, Cobra izgleda vrlo staromodno, ali mi se isto svidja. Nisam daleko od Züricha pa se vec veselim da iduce godine isprobam Flexity.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tramvaj je sterilan, nije najhladniji Flexity ali ništa posebno, ako je drvo plebiscitarno odabrano - onda ok iako bi sve drugo bilo komfornije, kabina djeluje odlična, vidljivost sjajna. No zaista - fixna postolja su mi dealbreaker. To mi je tehnički najveći fail. Komfor i trajnost kolosjeka će patiti...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još malo tehnikalija. Puni naziv tipa tramvaja je Bombardier Flexcity Zürich. U voznom parku VBZ-a uz navedeni naziv nosit će oznaku Be 6/8. Po tome se zna da je jedno postolje od četiri prazno, tj. dvije osovine bez pogona. To je vjerojatno treće. Nabavit će se 70 komada (g.b. 4001 - 4070). Dugačak je čak 42,86m (npr. Cobra ima 36m). Širina 2,4m. Raspolaže sa 6 motora po velikih 110kW.  Motori su AC sa IGBT upravljanjem i rekuperacijom energije.

6 zglobova, 8 vrata od toga su prednja i stražnja jednokrilna. Kapacitet ukupno 279 putnika (91 sjedeće mjesto i 188 stajaćih) po uobičajenom standardu od 4put/m^2.

Nisam siguran jesu li ono nožne komande za šinsku i zvono ili samo oslonci za noge? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Dark Lord said:

Meni se taj tramvaj svidja, pogotovo izvana. Da ukusi su vrlo razliciti i tu se nemoze nesto raspravljati.

Uz Flexity, Cobra izgleda vrlo staromodno, ali mi se isto svidja. Nisam daleko od Züricha pa se vec veselim da iduce godine isprobam Flexity.

zanimljivo, meni je recimo bas obrnuto - cobra mi izgleda modernije nego flexity 😁

10 hours ago, MTA said:

Tramvaj je sterilan, nije najhladniji Flexity ali ništa posebno, ako je drvo plebiscitarno odabrano - onda ok iako bi sve drugo bilo komfornije, kabina djeluje odlična, vidljivost sjajna. No zaista - fixna postolja su mi dealbreaker. To mi je tehnički najveći fail. Komfor i trajnost kolosjeka će patiti...

da, vec je cobra dosta unistavala prugu, a flexity je jos tezi od nje... 

______________________

Jos jedna stvar koju sam jucer zaboravio navesti kao VELIKI minus - jednokrilna prva vrata... totalni promasaj, cisto blokiranje/onemogucvanje uobicajene struje izlaska s lijeve i ulaska s desne strane, ovako ce se pred prvim vratima napraviti cep... takvu glupost imaju i Combini u Bernu i Flexity u Baselu i tamo sam bas primjetio da su uska prva vrata promasaj...

 

Pustanje u promet se inace ocekuje sredinom iduce godine, prednost imaju linije s velikim brojem putnika, vjerovatno ce biti pusten na 4. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 17. 11. 2019. at 23:54, tram4 said:

To je vjerojatno treće.

 

Ne, drugo je bez motora. Dakle Bo'2'Bo'Bo'

 

pozdrav

toma

  • Like 1

Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene zanima kako napreduje popravak cobra, stradalih u sudarima, kao i onih s tehnickim ili mehanickim kvarovima ili manama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nakon duljeg vremena sam ciljano bio u gradu na fotkanju tramvaja... tijekom ove godine sam se dosta promijenio sto se nekih temeljnih stvari tice i osjecam veliku odbojnost prema gradovima, prije svega onima s previse ljudi i betona, pa sam sukladno tome svaki slobodni trenutak provodio u alpama, daleko od züricha i uglavnom usputno fotografirao vlakove. 

 

pa evo ona nekoliko slika s najnovije otvorene dionice Farbhof - Schlieren (buduci da je max. dozvoljena velicina po postu 50MB, podijelit cu fotke u 2 posta)...

 

1. Okretiste Geissweid i #2048, koji me i dovezao u Schlieren.

2. #2048 krece lagano prema gradu i svojoj zadnjoj stanici Bhf. Tiefenbrunnen.

3. Na stajalistu Schlieren Zentrum/Bahnhof susrecem Cobru #3027.

4. #3029 na stajalistu Wagonsfabrik.

 

IMG_0100.jpg

IMG_0101.jpg

IMG_0102.jpg

IMG_0103.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...