Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net

Recommended Posts

Povijest:

1882. je osnovano društvo Zürich Straßenbahn AG i tada su prometovali konjski tramvaji (Rösslitram). 1894. društvo mijenja ime u Elektrische Straßenbahn Zürich (ESZ) i izgrađena je prva elektrificirana tramvajska pruga na relaciji Bellevue – Burgwies. 1896. osnovano je poduzeće Städtische Straßenbahn Zürich. U ožujku 1949. poduzeće mijenja ime u Verkehrsbetriebe Zürich, kako se zove i danas.

 

 

Tramvajske linije su numerirane od 2-11 i od 13-15. Svaka ima svoju boju, tako da se mogu prepoznati iz daleka. 1954. tramvajska linija 1 prestaje voziti, a umjesto nje danas vozi trolejbusna linija 31. Tramvajska linija 12 je nestala produljivanjem pruge od Hardturm-a do Werdhölzli-a zbog velikog podudaranja trase sa linijom 4. Planira se ponovno uvođenje linije 12 do prosinca 2010. godine, kada bi se trebala izgraditi pruga Flughafen (Zračna luka) – Glattpark – Auzelg – Bhf. Stettbach. 1998. linija 11 se produljuje sa do novog okretišta Messe|Hallenstadion, a 10. prosinca 2006. do Auzelg-a. 22. ožujka 2007. linija 5 se produljuje do okretišta Laubegg, zbog izgradnje velikog trgovačkog centra Sihlcity. U tijeku je i program izgradnje tramvajskih pruga na zapadnom dijelu grada (Tram Zürich West). Također postoji i muzejska linija 21 koja prometuje kružnom trasom: Bellevue – Paradeplatz – Bahnhofstraße – Hauptbahnhof – Central – Limmatquai – Bellevue.

Tramvajskelinije-2.jpg

 

 

Mreža tramvajskih linija:

http://vbz.ch/vbz_opencms/export/system/galleries/download/Liniennetzplaene/Stadt_A4_09.pdf

 

Tramvajski promet se odvija na 109.3 km pruga, sa kolosijekom širine 1000 mm. Napon mreže je 600 V, a najveći nagib iznosi 7,7 %

 

 

Nacrt tramvajskih pruga:

http://i218.photobucket.com/albums/cc62/NT_2200-1/Nacrtpruga.jpg

 

 

Tipovi tramvaja:

 

(1) Tipovi koji ne prometuju u redovnom linijskom prometu:

 

- Konjski tramvaj (prestao prometovati 5. kolovoza 1900.)

konjskitram.jpg

(izvor: wikipedia.org)

 

- Ce 2/2 (1928.g.)

Ce2-2.jpg

(autor: Ulrich Kissmann)

 

- "Schnelllaufer"

2Schnelllufer.jpg

(izvor: trainweb.org)

 

- Ce 4/4 – "Elefant" (1930.g.)

1.jpg

(izvor: 6-tram.ch)

 

- Ce 4/4 - "Kürbeli" (1950.g.)

Ce4-4Krbeli.jpg

(izvor: 6-tram.ch)

 

- Märlitram

Mrlitram.jpg

(izvor: vbz.ch)

 

- Be 4/4 – "Karpfen"

karpf.jpg

 

- Chuchichäschtli - Gastrotram

chiucastlitram.jpg

(izvor: trainweb.org)

 

(2) Tipovi koji prometuju u redovnom linijskom prometu:

 

- Be 4/6 – "Mirage"

God. proizvodnje: 1601-1690: 1966-1968; 1691-1726: 1968-1969; 787-798: 1962-1963

Još uvijek prometuju: 1608, 1610, 1613, 1625-1638, 1640, 1646-1653, 1655-1660, 1662-1669, 1671-1682, 1684-1686, 1688, 1710, 1725, 790

U redovnom prometu na linijama: 2, 8, 13

 

a) 1601-1690:

1-10.jpg

 

B) 1691-1726 (pripadajuće zglobne prikolice bez kabine, nadimka "blinde Kuh"):

mir.jpg

 

c) 787-798 (pripadajuće solo prikolice bez kabine):

mir2.jpg

 

- Be 4/6 – „Tram 2000“

1. serija

God. proizvodnje: 2001-2045: 1976-1978

U redovnom prometu na linijama: 3, 5, 7, 11, 14, 15

 

20001.jpg

 

2. serija

God. proizvodnje: 2046-2098: 1985-1987

Još uvijek prometuju: 2046-2059, 2061-2098

U redovnom prometu na linijama: 3, 4, 5, 7, 9

 

20002.jpg

 

Prikolice:

God. proizvodnje: 2301-2315: 1978; 2401-2420: 1985-1987; 2421-2435: 1992-1993

U redovnom prometu na linijama: 3, 4, 5, 7, 9, 11, 13, 14

 

a) 2301-2315 (pripadajuće zglobne prikolice bez kabine):

20001prik.jpg

 

B) 2401-2420; 2421-2435 (pripadajuće solo prikolice bez kabine, nadimka "Pony"):

2000pony.jpg

 

- Be 4/8 – „Sänfte“

God. proizvodnje: 2099-2121: 1991-1992

U redovnom prometu na linijama: 4, 6

 

sanfte.jpg

 

- Be 5/6 – „Cobra“

God. proizvodnje: 3001-3005: 2001-2002; 3006-3088: 2006-2010

Trenutačno u prometu: 3006-3066

U redovnom prometu na linijama: 3, 4, 9, 10, 11, 13, 14

 

a) 3006-3061:

cobra.jpg

 

B) 3062-3066 (tzv. Glattalbahn):

glattcobra.jpg

 

(3) Teretni tramvaji|ralice:

God. proizvodnje: 1921 - 1929: 1940 - 1945, pregrađeni 1980-1982

U službi: 1922 - 1925

 

cargo.jpg

 

cargo2.jpg

 

 

Spremišta tramvaja:

- Depot Hard

- Depot Örlikon

- Depot Irchel

- Depot Kalkbreite

- Depot Wollishofen

 

 

Raspored tramvajskih linija po spremištima:

- Depot Hard: 4, 10, 11, 13, 15

- Depot Örlikon: 10, 11, 14, 15

- Depot Irchel: 5, 6, 7, 9

- Depot Kalkbreite: 2, 3, 4, 8, 9, 13, 14

- Depot Wollishofen: 5, 6, 7, 8, 13

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo, u prvom postu imate par podataka o tramvajima u Zürichu. Bio sam tamo 3 puta i znam ponešto o tramvajima tamo i zato sam otvorio ovu temu. Najvjerojatnije ću tamo ići i ovo ljeto pa će ovdje bit i mojih slika :).

 

Po slici koja predstavlja Tram 2000 - 1. seriju možete vidjeti da su okretišta jako lijepo uređena, na slici je Seebach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na dretvi, zanimljivo kako su dosta slični (nažalost, samo po izgledu, ne i po održavanju) starim zagrebačkim tramvajima! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Zurichu svaka linija ima i svoju boju (ne tramvaja nego signala :wink: ). Možeš li i to staviti uz popis linija? (da se ne mora gledati karta)


_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Share this post


Link to post
Share on other sites

A i fora mi je da upravljaju volanom...jel to ono ko u lokomotivama, da im je kontroler u obliku volana, ili je stvarno vezan na kotače (kaj mi se čini blesavim)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znao sam da su Đure, bikovi i 900 po vanjskom izgledu kopije švicarskih tramvaja, ali nisam znao da je to i M-24! :shock: :shock: :shock:

 

Onaj drugi stvarno izgleda kao slon, paše mu nadimak :lool

 

Jedino mi je žao, kad su već kopirali izgled švicarskih tramvaja kroz skoro cijelo stoljeće, da su tu tradiciju prekinuli na novom :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hm, meni su mnogi tramvaji iz doba M-24 nalik jedan drugome :)

 

Jesu, no obrati pažnju na raspored prozora i one male prozorčiće ispod krova :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A stvarno su ĐĐ i ekipa plagirali vanjski dizajn (da mi neko ne uleti s tehničkom stranom opet) od tih švicaraca da je to strašno :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
U Zurichu svaka linija ima i svoju boju (ne tramvaja nego signala :wink: ). Možeš li i to staviti uz popis linija? (da se ne mora gledati karta)

 

Malo prekasno, ali stavit ću tu:

untitled23sd6.png

 

Imam jedan ispravak netočnog navoda: Cobre (3006-3074) stižu u razdoblju od 2006.-2009. godine.

 

Još nekoliko podataka:

 

OKRETIŠTA ZA SKRAĆIVANJE LINIJA:

- Bellevue

- Escher-Wyss-Platz

- Milchbuck

- Heuried

- Messe|Hallenstadion

- Hardturm

- Bahnhof Wiedikon

- Wartau

- Letzigrund

- Bahnhof Stadelhofen

- Hauptbahnhof

 

 

SLIJED TRAMVAJA:

2 - 8 min.

3 - 7 min.

4 - 8 min.

5 - 7 min.

6 - 7 min.

7 - 8 min.

8 - 7 min.

9 - 6 min.

10 - 8 min.

11 - 7 min.

13 - 7 min.

14 - 8 min.

15 - 9 min.

 

NAJPROMETNIJE LINIJE:

- 2, 7, 9, 11, 13, 14

 

SPREMIŠTA TRAMVAJA:

- Depot Hard

- Depot Örlikon

- Depot Irchel

- Depot Kalkbreite

- Depot Wollishofen

- Altstetten Areal

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jedino mi je žao, kad su već kopirali izgled švicarskih tramvaja kroz skoro cijelo stoljeće, da su tu tradiciju prekinuli na novom :(

 

Pa onaj alternativni prijedlog dizajna 2200 mi liči na ovaj najnoviji švicarski...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisi, pače, i komentiral si:

 

Kopija Combina ili ne, iz ove kabine vozač vidi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nisi, pače, i komentiral si:

 

Kopija Combina ili ne, iz ove kabine vozač vidi.

Da, ali mislio sam da postoji alternativa kod nas, koja sliči na ovu cobru.

 

Niš, krivo smo se razmeli :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kog ce mu vrapca volan u tramvaju? slabo ce se vozac naskretat s tim volanom.... jel bar servo? :lool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neobično... Ali zanimljivo, volio bih probati (iako još nisam probao ni ovaj obični :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Zürichu očito misle na invalide, pa je sredina stanice lijepo povišena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...