Jump to content

Sisak Caprag-Petrinja-Glina-Gvozd-Vojnić-Skakavac...(SLIKE)


Portos

Recommended Posts

U subotu 31.ožujka 2007.

 

BANSKI GRABOVAC

 

Veliki kolodvor, u njemu nađeno puno željezničke dokumentacije. Jako zarastao u šikaru.

 

Banskigrabovac23.jpg

 

BanskiGrabovac24.jpg

 

Izlaz prema Vlaoviću, Maji, GLINI

 

BanskiGrabovac26.jpg

 

Zgrada sa željezničarskim stanovima

 

BanskiGrabovac25.jpg

 

Unutrašnjost jednog stana

 

BanskiGrabovac27.jpg

 

 

14. svibnja 2011.

 

Kolodvor BANSKI GRABOVAC

 

skIMG_2365.jpg

 

skIMG_2366.jpg

 

Prema Petrinji, Capragu

 

skIMG_2367.jpg

 

Prema Glini

 

skIMG_2369.jpg

 

Ostaci dokumentacije

 

skIMG_2370.jpg

 

Grupa mještana na kolodvoru je sjekla drveće izraslo između kolosijeka. Korisno njima, HŽ boli briga...

 

skIMG_2368.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Bio sam i na dionici Banski Grabovac - Vlahović

 

skIMG_2376.jpg

 

Prema Vlahoviću, Glini

 

skIMG_2377.jpg

 

skIMG_2378.jpg

 

Tucanik je u dobrom stanju

 

skIMG_2372.jpg

 

Dio trase

 

skIMG_2371.jpg

 

Medomobil čeka...

 

skIMG_2374.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Vračajući se iz Termi Topusko,uhvatio sam sljedeće:

Kolodvor u Topuskom je srušen,tračnice su povađene...

210am93.jpg

 

Kolodvor Gvozd,nekada najveći na pruzi također više ne postoji,ostala je samo utovarna rampa do bivšeg 4.kolosijeka.

10n82za.jpg

 

Na mjestu bivše zgrade danas je trava.

16c2q9x.jpg

 

Pogled prema Glini,i mjesto bivše zgrade i kolosijeka.U pozadini se vidi drvna industrija koja je imala ind.kolosijek.

2z6ryg6.jpg

 

Ostali su neki pragovi,tračnica i skretnica više nema.Osim zgrade srušena je sva ostala infrastruktura uključujući robno skladište,vagu,pomoćne zgrade do kolodvora čak i zid vrta do kolodvorske zgrade.

2j9t2f.jpg

 

Bivši kolodvor Vojnić,ista stvar,ruševine su srušene,vaga je srušena.

1zx5ulu.jpg

 

Bivše stajalište Utinja Vrelo,cesta koja spaja Vojišnicu i Skakavac praktički je sva asfaltirana,ostao je komadić od cca.2 km makadama.

 

2uokgtt.jpg

 

Kolodvor Utinja,zgrada još stoji ali su pragovi,tračnice i skretnice izvađeni,za razliku od 2007.

6rsgoz.jpg

 

Pruga između Utinje i Sjenička,također je nema,ali je zato asfaltirana cesta.

2lu3odg.jpg

 

Bivše stajalište Udbina-Sjeničak,onako u prolazu.

2zhe2v5.jpg

 

Mjesto bivšeg kolodvora Skakavac.

1znuzgl.jpg

 

Most kod Brođana jedini se nije promjenio od rata.

21en435.jpg

 

20gjvuu.jpg

 

34fnpua.jpg

 

Za kraj stajalište Rečica,isto u prolazu.Poslije ovoga bacio sam se put stare karlovačke za Zagreb.

nwyngg.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nisam se zapravo ni nadao da će ove zgrade vječno trajati, a niti da će ikada više vlakovi voziti ovuda. Ali ipak mi se stisne grlo kad vidim i čujem ovakve vijesti ... sad znamo da je sve vezano za ovu prugu definitivno postala prošlost.:|

Hvala ti da si ovo javio i fotkao !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Prošavši cijelom trasom od Karlovca do Sisak - Capraga možemo samo zaključiti da je svakim danom sve manje ostataka infrastrukture.

Krenuli smo od ŽCP-a Orlovac, nekih 250m prije pruga je skretala prema Sisku.

001-22.jpg

 

Do st. Orlovac pruga prolazi ispod autoceste, te prelazi preko D-36, slijedi st. Rečica blizu kojeg je nekadašnji ŽCP

002-23.jpg

 

003-20.jpg

 

Vraćamo se u Karlovac pa preko mosta na drugu stranu Kupe do želj. mosta koji je srušen '91.

ŽCP između mosta i Skakavca

006-11.jpg

 

Prema Sisku

005-17.jpg

 

Kolodvor Skakavac i vojni kolosjek

008-6.jpg

 

007-7.jpg

 

LLeonov stup

009-5.jpg

 

Usporedbe radi portosova slika iz '07 na kojoj se vide kolosjeci

Skakavac62.jpg

Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu.

Link to comment
Share on other sites

Slijede Udbina - Sjeničnjak pa Utinja; tračnica nema.....

Stajalište Utinja Vrelo

011-3.jpg

 

Vojnić - Војнић

012-4.jpg

 

Ulazni signal

013-7.jpg

 

Treba počistiti teren kako bi se stiglo do njega

014-3.jpg

 

Zatvoreno

015-1.jpg

 

016-2.jpg

 

Nakon 15-tak god. otvoren!

017-1.jpg

 

Pa opet zatvoren

018-2.jpg

 

Otvoren

019-2.jpg

 

Vjerojatno zatvoren na duže vrijeme.....

015-1.jpg

Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu.

Link to comment
Share on other sites

Slijede Slavsko polje i Ceravska strana (tu su me napale ose a neki su imali drugih dogodovština) pa Gvozd, Blatuša i Topusko

Topusko

020-3.jpg

 

Slijede Gređani pa Glina (teretnih vagona više nema)

021-3.jpg

 

023-2.jpg

 

Roviška

024-2.jpg

 

Maja pa Vlaović

025-3.jpg

 

027-1.jpg

 

026-1.jpg

Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu.

Link to comment
Share on other sites

Banski Grabovac s civilne strane

028.jpg

 

Ćenifa

029-1.jpg

 

Sad mi je žao da nisam slikao sa službene strane, ali kolege jesu.

Jedan lijepi stari znakić

030-2.jpg

 

Bačuga - Kraljevčani - Hrastovica

Petrinja; kolodvor obnovljen nakon Oluje, zadnji vlak je ovdje bio prije nekih 5 godina.

032-2.jpg

 

033-3.jpg

 

Mošćenica (nije bilo koza)

035-2.jpg

 

034-2.jpg

 

Sisak Caprag

037-2.jpg

 

Hvala EuroTruckeru na cugi i objašnjenju nekih nepoznanica.

Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu.

Link to comment
Share on other sites

Mala, ali hrabra ekipa riječana krenula je u obilazak ostatka ostataka nekadašnje pruge Karlovac- Sisak. Ovakvi obilasci postaju svojevrstan bienalle. Počelo je 2007 kada je zagrebačko- zagorsko- slovenska ekipa prošla ovom dionicom od Siska prema Karlovcu. Zatim je riječka ekipa krajem srpnja 2009 pod Gaspinim vodstvom prošla ovu dionicu smjerom Karlovac- Sisak. Nažalost, obišli smo je prilično površno, posebice dionicu Glina-Sisak, jer smo to jutro bili u obilasku započete, a nikad dovršene pruge Črnomelj- Vrbovsko, pa je umor i nedostatak dnevnog svjetla učinio svoje. Taj dan smo prevalili respektabilnih 800 km.

Točno 2 godine, 1 mjesec i 1 dan nakon tog ekšna , opet riječani u akciji. Kiki273- idejni začetnik, Jean- pilot, LLeon- čitač karata i navigator

 

Nakon što smo se okupili, hvatamo se A6, zatim A1 i za nepunih sat vremena smo u Karlovcu. Prva stanica je obližnji trgovački centar napuniti zalihe hrane i vode. Neopterećeni smo vremenom, i voznim redovima, tako da nema straha da će netko nepredviđeno završit, recimo- u Bubnjarcima. :lool Još samo ispijanje jutarnje kave i pokret. Karlovački kolodvor smo zaobišli, toliko puta smo već bili tamo. Zapravo, možda smo i trebali, jer pruga za Sisak se upravo tamo odvaja, zatim ovom ravnicom ide paralelno sa ovom za Zagreb, pa su ovdje izgledale kao dvokolosječna.

Slikano u smjeru Karlovca. Sisačka pruga je išla sa lijeve strane…

DSC08988.jpg

 

…i zatim se nekih 250 metara prije ovog ŽCP-a odvajala.

ŽCP Orlovac

DSC08986.jpg

 

Pronašli smo i ostatke. Nekoliko drvenih pragova.

DSC08990.jpg

 

Nastavljamo do stajališta Orlovac. Prema karti trebalo je biti ovdje, ali ovo mi baš i ne liči na nekadašnju stajališnu zgradu. Nema ni tračnica, ničega, osim što se u terenu djelomično nazire nasip kuda je pruga prolazila.

DSC08994.jpg

 

Stajalište Rečica. Nisam siguran je li ovo u prvom planu objekt željezničke namjene. Najprije smo pomislili da je :ser , ali iznutra nema tragova vodovodnih niti kanalizacijskih cijevi.

DSC09003.jpg

 

Čini mi se da su tu nekad bila barem 2 kolosjeka, jer je prostor dosta širok, a i ovo je skladišni objekt sa visokim peronom za ukrcaj robe (koji se ne vidi od grmlja).

DSC08998.jpg

 

U neposrednoj blizini nailazimo na ŽCP. Kiki nešto odmjerava širinu kolosijeka. Ma nema tu 1435 mm.

DSC09004.jpg

 

Sad se skupile 3 pametne glave na kup i mozgaju. Nismo mogli shvatit na koji način se širina kolosijeka smanjila. Bedaci, rješenje je tako jednostavno. B) Skidam ja svoj okolotrbušni pantalodržac. Sa njime ćemo izmjerit širinu, pa usporedit kad dođemo do nekog normalnog kolosijeka. Jedno je sigurno: ovo nije 1435 mm. Moj struk je nekih 850 mm, + malo viška na pantalodršcu, bit će oko 1100- 1150 mm.

DSC09007.jpg

 

Vraćamo se natrag u Karlovac, jer moramo prijeći na desnu stranu Kupe, a najbliži most je tek u Pisarovini. Usput zamjećujemo jedan veliki šareni šator. Danas kroz Karlovac počinje teći i ona 5. rijeka. :pivo

DSC09008.jpg

 

Srušeni željeznički most preko Kupe. Srušila ga HV 1991 da četnici ne bi prešli rijeku.

DSC09011.jpg

 

DSC09010.jpg

Link to comment
Share on other sites

Puš(i)karnica. :rasta: Vjerojatno iz doba WWII ili ranije. Služila za obranu mosta. Ista takva je na drugoj obali.

DSC09012.jpg

 

Lijep komad kukuruza. Je li ga bolje skuhat ili speć? Hmmmm… :kuhar:

DSC09016.jpg

 

Jedna zajednička, za uspomenu.

DSC09015.jpg

 

ŽCP na putu prema Brođanima.

DSC09019.jpg

 

Došlo je i vrijeme za razriješit dilemu. Opet skidanje pantalodršca, mjerenje, drugom rukom drži hlače da ne padnu… ahaaa, to je. :cekic: Kod Rečice su ostale samo unutarnje šine. Vanjske, vozne, su skinute.

DSC09021.jpg

 

Detalj sa trase kod Skakavca.

DSC09022.jpg

 

Kolodvor Skakavac. „Andrija“, industrijski kolosijek prema vojnom skladištu, a skroz desno je kolosijek prema Sisku.

DSC09024.jpg

 

Robno skladište. Ovdje su na cijeni ne samo željezo kao sekundarna sirovina, nego i tucanik. Nedostaje ga u ogromnim količinama.

DSC09025.jpg

 

Dio skladišta je zapaljen i urušen. Koliko me sjećanje služi, to se dogodilo u posljednje 2 godine.

DSC09027.jpg

 

Vaga unutar vojnog objekta.

DSC09031.jpg

 

Ovako mali radijus još nisam vidio. Djelomično se vidi i neki vagonet. Šteta što je sve ograđeno i ne može se pogledati izbliza.

DSC09035.jpg

Link to comment
Share on other sites

Na putu prema stajalištu Udbina/ Sjeničak došlo je do malog nesporazuma između navigatora i pilota, pa smo završili na dosta lošem i strmom makadamu. Ništa zato, napravili smo 2-3 km više po makadamu umjesto asfaltu i stigli do stajališta.

DSC09038.jpg

 

Stajalište Udbina/ Sjeničak

DSC09051.jpg

 

Biljetarnica

DSC09046.jpg

 

Unutra sam primijetio nešto zanimljivo. Stanična zgrada je zidana od dvostrukih betonskih blokova između kojih je zrak. To bi vjerojatno bila preteča današnjih „sendvič- panela“. Blokovi su lijevani u kalupe u koje se stavlja novinski papir (vjerojatno da se beton ne zalijepi za kalup). Kada se zid razbije (nisam ja, već je bio razijen) na svjetlo dana dolazi novinski papir. U ovom slučaju su to Narodne novine, službeni list NDH iz 1944 godine, što bi značilo da su ove stajališne zgrade, a vidjeli smo puno ovakvih tipiziranih na cijeloj trasi, građene tek nakon WWII.

DSC09048.jpg

 

Kolodvor Utinja- sa civilne strane

DSC09069.jpg

 

Sa službene strane. Na mjestu kolosijeka je izrasla prašuma kakve se ni Amazona ne bi posramila.

DSC09056.jpg

 

Uspio sam se probit kroz prašumu. Tek kasnije sam shvatio da je puno lakše ući u zgradu sa civilne strane. :huh:

Ma idi bre Žiko- u Čačak. :cekic:

DSC09061.jpg

 

DSC09065.jpg

 

Vestibil. Moram priznat da prvi put čujem za ovu riječ. :sta: Srećom, google je moj prijatelj, koji kaže da bi to na francuskom glasilo vestibule, ili prevedeno: predvorje, ili predsoblje.

DSC09063.jpg

 

Unutrašnjost zgrade je ogoljena do golih zidova. I nešto stolarije, koja očito, nije na cijeni.

DSC09064.jpg

 

DSC09070.jpg

 

Utovarna rampa

DSC09054.jpg

Edited by LLeon
Link to comment
Share on other sites

Vozimo se dalje prašnjavom cestom.

DSC09071.jpg

 

Kako smo već polako ogladnili, stajemo uz cestu. To se nije pokazalo baš kao najspretnije rješenje jer svako toliko prođe pokoji traktor (nedaleko odavde sijeku šumu) ili lokalni kauboj u kakvoj staroj neregistriranoj krami i digne vrtlog prašine iza sebe. Dobar tek.

DSC09076.jpg

 

Kiki je odlučio srušit tabelu dobrodošlice. :lol

DSC09075.jpg

 

Zbog čega ova slika flore? Zbog toga što se ispod ovog zelenja krije trasa pruge. Nismo pronašli nikakve materijalne dokaze, ali prema karti i karakterističnom smjeru pružanja grmlja, znamo da je tu.

DSC09073.jpg

 

Stajalište Utinja- Vrelo

DSC09078.jpg

 

Pogled prema Karlovcu. Ovaj veliki grm lijevo je stajališni objekt. :kul

DSC09081.jpg

 

50-tak metara od stajališta prelazimo prugu i asfaltiranom cestom preko Malešević sela vozimo se prema kolodvoru Vojnić.

DSC09077.jpg

 

E, je šipak asfaltirana. Samo prvih 100 metara. Dalje je prašnjavi makadam. :evil:

DSC09086.jpg

 

Kolodvor Vojnić

DSC09088.jpg

 

Obratite pažnju na neonku koja je preživjela sve ove godine. :cool:

DSC09089.jpg

 

Ulaz iz smjera Siska

DSC09094.jpg

 

Andrija i ulazni signal Vojnićkog kolodvora

DSC09105.jpg

Link to comment
Share on other sites

Slijedeća fotografija je specijalno za Gaspu

I ne zaboravi se popeti opet na onaj stup' date=' da možemo uspoređivati panorame raznih godišta[/quote']

Sa zadovoljstvom. :cool:

 

26.07.2009.

DSC05127.jpg

 

27.08.2011.

DSC09102.jpg

 

Stajalište Crevarska strana. Vrata su zazidana, a na desnoj strani je netko navodno autom od prozora napravio vrata.

DSC09107.jpg

 

Zavoj je preasfaltiran. Pametno, jer sa starim klizavim slojem asfalta i tračnicama koje izviruju ispod sigurno je bio crna točka.

DSC09106.jpg

 

Odjednom su Kiki i Jean počeli nekontrolirano mlatarat rukama i nogama, uz ispuštanje zvukova kakvi se čuju za vrijeme sezone parenja jelena. :lol Stojim sa druge strane ceste, blijedo ih gledam, koji im je… :???: Njihovo zanimanje za stajališni objekt se nije svidio roju osa koje tu očito obitavaju. :rofl Sjedaj u auto i briši dalje.

 

Skrećemo sa D6 na makadam. Oko 2 km dalje je stajalište Slavsko polje.

Putem prema Slavskom polju krivo smo skrenuli na križanju koje nije bilo ucrtano na karti. Gaspa, bio si u pravu za tu kartu, ali pošto se radi o makadamskoj cesti koja vodi do zaseoka sa 5 kuća, možemo zanemariti.

Manevrirajući na tom nesretnom križanju, osjetili smo kako nam je zadnji lijevi kraj auta nekako čudno propao. :shock:

Zadnji lijevi kotač u jarku, prednji desni u zraku…

DSC09110.jpg

 

Slijedilo je povuci- potegni, sjedni na prednji blatobran, daj dizalicu, guraj… :kul

Kako smo izvukli auto, tko se valjao po podu nakon što je auto izašao iz jarka, neka ostane naša mala tajna. Pričat će se privatnim kanalima i prenosit sa koljena na koljeno. :lol

 

Stižemo do tog „ukletog“ stajališta Slavsko polje i ostajemo pomalo razočarani. Tipska zgrada koju smo vidjeli već nekoliko puta, toliko zarasla u grmlje da nema šanse da joj se približimo bez mačeta i dobre kosilice. Od tračnica ni t.

DSC09111.jpg

 

Pravac- kolodvor Gvozd

DSC09115.jpg

 

Od kolodvora je ostala samo obična livada. Od kolodvorske zgrade (koja je bila tu prije 2 godine) su ostali samo temelji. Ono što nije uništio okupator početkom devedesetih, uništili smo mi sami u godinama koje su uslijedile. I to vrlo uspješno i temeljito.

DSC09117.jpg

 

Svjetlosno- zvučni signal odolijeva vremenu.

DSC09119.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kolodvor Topusko. Ista situacija. Od kolodvorske zgrade ostali samo temelji, ali barem su ostale zgrade ostale na mjestu.

Sjećam se ove zgrade prije 2 godine, bila je u puno boljem stanju od one u Gvozdu. Čak je bila zaključana i na vratima natpis da je rezervirana od strane nekog željezničara. Valjda ju je čovjek odnio na neku atraktivniju poziciju. Možda na more, tamo će imat veću cijenu. :pla

DSC09128.jpg

 

Nisam bio u Topuskom 2 godine, a sad 2 puta u istom tjednu. Krenulo me nešto. :mrgreen:

 

Skladište dijelom obraslo u bršljan, a kućica vage (lijevo) potpuno. DSC09129.jpg

 

Unutrašnjost vage. Prije 2 godine ovdje je još bio mehanizam. Danas ga više nema. Željezo je na cijeni. :evil:

DSC09121.jpg

 

Povratak na D6. Ovdje je nekad bio ŽCP. Danas više ni traga. Otprilike smo cestom na pola puta između Karlovca i Siska. Željeznicom se kolodvor Topusko nalazi točno na pola puta između ova dva grada.

DSC09130.jpg

 

Da bi došli do stajališta Gređani opet moramo skrenuti sa D6. Putokaz pokazuje smjer Hrvatsko selo, ali oštro oko navigatora primjećuje na karti da je to baš to skretanje, na tom zavoju gdje treba skrenuti. :kul2 Vozimo se oko 1 km makadamom prepunom rupa gdje maksimalna brzina ne može biti iznad 10 km/h, a da to ne ostavi traga na amortizerima poslovično udobnog francuza.

Opet ostajemo pomalo razočarani. Stajališni objekt, tipičan, već viđen.

DSC09131.jpg

 

Čeprkanjem po grmlju naziru se i tračnice

DSC09133.jpg

 

Pogled u smjeru Siska

DSC09134.jpg

 

Za Boga i Domovinu

DSC09136.jpg

 

Kolodvor Glina. Priznajem da sam očekivao kako će biti srušen isto kao i prethodna dva. Srećom, tu je, pa čak i očišćen od zelenja za razliku od prije 2 godine. Ili je to čišćenje prije rušenja.

DSC09140.jpg

 

Čak je i službena strana manje zarasla u korov

DSC09143.jpg

Edited by LLeon
Link to comment
Share on other sites

Bik sa civilne strane. Je li ovdje samo odlože ili je koji kolosijek i ovdje završavao?

DSC09139.jpg

 

Detalj nekadašnje ograde

DSC09141.jpg

 

Stepenište djeluje trošno i nesigurno. Valjda će izdržat mojih 80+ kg.

DSC09151.jpg

 

DSC09153.jpg

 

Ovdje je na cijeni i bakar. Doslovno sve električne instalacije isčupane iz zidova.

DSC09148.jpg

 

Pogled sa gornjeg kata prema Sisku

DSC09145.jpg

 

Preko puta kolodvora, bufet sa dva „f“ :--)

DSC09154.jpg

 

Primjećujemo da nema više ni vodonapojnika, koji je prije 2 godine još stajao ovdje.

DSC09158.jpg

 

Na putu prema stajalištu Roviška zamjećujemo uz cestu željeznički most preko neke rječice, pritoke rijeke Gline.

DSC09163.jpg

 

Stajalište Roviška. U blizini se nalazi neka pilana koja trupce pretvara u cjepanice i pakira na palete.

DSC09170.jpg

 

Skrećemo (opet) sa D6, ali ovog puta je to posljednje skretanje, jer D6 nastavlja prema Dvoru i granici sa BiH, a mi ćemo lokalnim cesticama prema Petrinji.

Ubrzo nailazimo na jedan ŽCP

DSC09172.jpg

 

Moja generacija :kul3

DSC09176.jpg

 

DSC09178.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dolazimo (opet makadamom, čudno zar ne) do mjesta za koje vjerujemo da bi trebalo biti stajalište Maja.

Ne liči mi baš na stajališnu zgradu.

DSC09180.jpg

 

I malo je neobično okrenuto u odnosu na prugu.

DSC09182.jpg

 

Stajalište Vlahović

DSC09185.jpg

 

Danas služi kao sjenik

DSC09186.jpg

 

U grmlju pronalazimo znak „S“

DSC09184.jpg

 

Kolodvor Banski grabovac. Građen po istim nacrtima kao i Utinja. Službeni dio+ 4 stana za željezničko osoblje.

DSC09204.jpg

 

Sa službene strane. Ovdje se može doći autom, skriveno je od pogleda sa ceste i prema pronađenim materijalnim dokazima služi kao, da mi prostite, jebodrom. :kul3 Mislim.. svaka čast.. znam kako je kad biš, a nemaš gdje… (jedino je gore kad biš, a nemaš s kim)… :lool ali ja ne bih mogao ovdje… djeluje mi too much spooky… :trk: još po mraku… ne možeš se koncentrirat… ma da je „avion“…

DSC09199.jpg

 

I ovaj služi kao sjenik

DSC09191.jpg

 

Našli smo dosta razbacane dokumentacije

DSC09194.jpg

 

Detalj zapisa iz 1985. Pronašao sam i nešto zapisa iz 1992, što znači da je okupator koristio ovu prugu. Teoretski, mogla je biti korištena između kolodvora Skakavac i Petrinja, što je udaljenost od 74 km, ali bez povezanosti sa ijednom drugom prugom.

DSC09195.jpg

 

Ove idu u Rijeku, kao suvenir.

DSC09197.jpg

Link to comment
Share on other sites

Par detalja iz stambenog dijela zgrade

DSC09200.jpg

 

DSC09202.jpg

 

DSC09203.jpg

 

U Donjoj Bačugi pronalazimo ovaj stari znak. Ipak se na ovoj pruzi parna vuča skoro najduže zadržala. :loko

DSC09210.jpg

 

Do stajališta vodi 200 m strmog zemljanog puteljka, koji teško da bi se mogao nazvati cestom, te zaključujemo kako je bolje da auto ostavimo na cesti, a mi ćemo pješice.

DSC09215.jpg

 

Uz udoline, penjemo se na brijeg. Stajalište Kraljevičani.

DSC09218.jpg

 

Odakle se pruža prekrasan pogled na kordunska brda, a u podnožju je motocross staza.

DSC09217.jpg

 

Stajalište Hrastovica. Točnije, ŽCP Hrastovica, a stajalište je „tu negdje“. Već smo punih 10 sati na cesti, obišli smo puno toga, umor polako čini svoje i nismo više bili puni elana kao na početku.

DSC09224.jpg

 

Pruga prolazi takoreći kroz dvorišta. Iz ovog kuta se lijepo vidi koliko je propala i koliko je „valovita“.

DSC09223.jpg

 

Nailazimo i na ovakve scene. :mrgreen:

DSC09226.jpg

Link to comment
Share on other sites

Prolazimo pored Gavrilovića. Nekada je imao svoj industrijski kolosjek. Dok sam radio ovaj putopis, moja mala tri i pol godišnjakinja :beba: je vidjela ovu sliku, uperila prstom u ekran i uzviknula: šunkica!!! :lol

DSC09227.jpg

 

Kolodvor Petrinja. Negdje sam pročitao da je obnovljen nakon Oluje, sa ciljem i nadom da će željeznički promet biti ponovno uspostavljen.

DSC09238.jpg

 

DSC09237.jpg

 

Ulazna skretnica iz smjera Karlovca

DSC09236.jpg

 

Detalj unutrašnjosti. Električne instalacije su, pogađate- počupane.

DSC09233.jpg

 

DSC09229.jpg

 

Skretničarska kućica iz smjera Siska

DSC09242.jpg

 

Pretposljednje stajalište prije Siska- Mošćenica. Nema više Portosovih koza. :kul3 Vjerojatno su pozvane na obiteljski ručak. :klopa::666:

DSC09247.jpg

 

Stajališni objekt, isti kao i mnogi na trasi. Jedino se mijenja količina raslinja i raspored prozora i vrata. :ves:

DSC09244.jpg

 

ŽCP Mošćenica

DSC09248.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dolazimo u Sisak i blizu rasputnice Jean skreće na neki puteljak.

-Kamo ćeš, tu se parkiraj, ima samo 100 metara do rasputnice.

-Ma da imamo manje za hodat.

-(Previše se ti meni sa Pfaffom družiš)

Pogledam ja prema pruzi: -Vraćaj se nazad, ovdje nećeš hodat nego plivat.

Između ceste i pruge je nekakva baruština.

Parkiramo se na kraju pored nekog vojnog objekta na kojem piše: -barutana. :shock:

Sjetim se vica kad se Muji pokvario padobran., a odozdo prema njemu stiže Haso.

Pita Mujo: "Bolan, jes' ti iz servisa?"

Haso odgovara: "Jok, ja iz barutane..."

Možda je ipak bolja ona ideja sa plivanjem. :lol

 

Nekad barutana, u budućosti bi trebala postati tehnološki park, muzej, poslovna zona. DSC09250.jpg

 

Pogled na posljednji zavoj prije ulaska u kolodvor Sisak Caprag. DSC09255.jpg

 

S lijeve strane dolazi pruga iz smjera sisačkog gl. Kolodvora/ Zagreba. Sa desne strane- iz Karlovca. Tek kad sam došao doma, sam saznao da se Seabral motao ovuda nekoliko sati ranije.

DSC09256.jpg

 

1 141 041 sa teretnim čeka da se otvori izlazni signal prema Zagrebu

DSC09259.jpg

 

Na kolodvoru Sisak Caprag završava službeni dio naše današnje pustolovine. Obišli smo cijelu prugu, i sva (ili gotovo sva) službena mjesta.

DSC09264.jpg

 

Odlučujemo još otići do sisačkog kolodvora, ali putem nam se javlja Kaubojac. Nažalost, zbog privatnih obveza nam se nije mogao ranije pridružiti.

Telefonski razgovor je tekao otprilike ovako:

-Gdje ste?

- Pa tu… hmmm. Kod ove kuće sa sivom ogradom i kućnim brojem 5…

- ??? :sta:

- Prekoputa je neka kuća sa crvenim krovom

-??? ??? :sta: :sta:

- Čekaj, javit ćemo ti se kad dođemo do nečeg poznatog……………….. ;-) aha, evo, tu smo na autobusnoj stanici ispred bolnice (nadam se da Sisak ima samo jednu bolnicu)

-Dobro, znam gdje ste, evo me za par minuta

Tako je i bilo. Stigao je Kaubojac i nakon pozdrava odlučio nas je odvesti na brzinski obilazak grada. Sunce se već ozbiljno približilo horizontu, te nismo imali drugog izbora nego brzinski obilazak.

Najprije nas je odveo do željezničkog mosta preko Kupe

DSC09265.jpg

 

Pogled na uspavanu Kupu

DSC09266.jpg

 

Obišli smo još industrijske kolosjeke prema Herbosu, prošli pored teretnog kolodvora i zaustavili se na glavnom sisačkom.

DSC09270.jpg

 

Riječka ekipa je poznata po slikanju… :ser bolje da se zatare selo nego običaji… :rofl novoobnovljen, čist uredan…

DSC09277.jpg

 

Nasuprot kolodvora je okretnica

DSC09273.jpg

 

DSC09276.jpg

 

Stiže vlak 5117. Mađar na relaciji Zagreb- Volinja. Danas je subota, pa će samo do Sunje.

DSC09283.jpg

 

Odlazimo još do obližnjeg kafića na osvježenje i put pod kotače.

Ali ne, nije tu još kraj našim putešestvijama. Koji je najbrži put od Siska do Rijeke? 99% vas će odgovorit: preko Zagreba ili preko Gline na Krnjak i Karlovac. Pih, to je za amatere. Mi ćemo cestom prema Zagrebu, a onda u Velikoj gorici, dok je navigator na trenutak sklopio oči, druga dva člana ekipe

Ajeto.jpg

su skrenuli s puta. Zašto putovati 60 km autocestom do Karlovca, kada možemo 77 km vijugavim D31 i D36 preko Kravarskog, Pokupskog, Pisarovine… Da ne pričam kako smo se zamalo vratili natrag prema Sisku… :sra: No dobro, cijeli dan smo na cesti, umor je bio sve više prisutan, i preko Karlovca negdje oko ponoći, nakon prevaljenih oko 500 km sretno stižemo u Rijeku.

Zahvaljujem se svojim suputnicima Kikiju273 i Jeanu na cjelodnevnom druženju, Kaubojcu koji je odvojio nešto svog slobodnog vremena da nas dočeka, proveze Siskom i počasti pićem. Također zahvaljujem i pozdravljam sve one koji su bili pozvani, ali nam se zbog privatnih obveza nisu mogli pridružiti na ovom putu.

 

Do slijedeće prilike, pozdrav od LLeona! :mah:

Link to comment
Share on other sites

Još jednom svaka čast ekipi na lijepom putopisu, a bogami i na railfanovskom entuzijazmu. :palac:

Nažalost, upokojena pruga je u neusporedivo gorem stanju od onog što smo mi zatekli 2007.

 

Odakle se pruža prekrasan pogled na kordunska brda

Banijska (banovinska). :prof

(Primijetio sam već ranije da neki od vas Rječana imaju stanovite poteškoće u razlikovanju ove dvije povjesne regije. Kordun se prostire do rijeke Gline, a dalje prema istoku je Banija/Banovina. No hard feelings.)

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Ono što nije uništio okupator početkom devedesetih, uništili smo mi sami u godinama koje su uslijedile. I to vrlo uspješno i temeljito.

 

Dali netko sa sigurnošću zna što se, koliko i do kad vozilo ovom prugom u razdoblju 08/91. do 08/95.?

Nažalost uvijek se prepliću željeznice i politika, iako bismo ovdje trebali raspravljati i pisati samo o željeznicama ne mogu ne dotaći se politike. "Okupator" nije uništio apsolutno ništa. Iako je ova pruga početkom 90-ih bila već u dosta lošem stanju, naročito dionica Caprag-Skakavac, "okupatori" su redovito održavali kakav-takav promet dionicom Petrinja-Skakavac i to vozilima koja su se početkom ratnih zbivanja zatekla na toj dionici. Kada su došli "oslobodioci" trebalo je samo razminirati odnosno pregledati eventualna minsko sumnjiva područja na i oko pruge Caprag-Petrinja i barem jednim dijelom pruge ponovno uspostaviti promet, ali ne, lakše je bilo demolirati i vandalizirati sve zidane objekte, povaditi tračnice i pragove gdje se to moglo...

Isto tako u drugoj temi sam čitao da su Unskom prugom dionicom Knin-Ripač "okupatori" vozili elektro lokomotive (441-503) skroz do Oluje, te da je mreža bila u funkciji, ali došli su "osloboditelji bakra" pa su ju "oslobodili" kako bakra tako i svega ostalog upotrebljivog.

 

@Kiki: Sigurno je da su tim dijelom pruge prometovali 1 šinobus sa prikolicom, 1 manevarska lokomotiva i barem 2 teretna vagona.

 

Lijep putopis, dečki, stvarno ste volja za putovanje!

  • Thanks 1

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Na netu ima jako malo informacija iz tog vremena. Uspio sam naći i sažeti sljedeće:

25.07.1991. - Potpuni prekid prometa na pruzi Sisak Predgrađe - Petrinja - Karlovac (između Siska i Petrinje održavao se još do 18. kolovoza). Pruga je minirana na više mjesta, a kolodvori oštećeni. 10 mjeseci ranije, točnije 4. listopada 1990. Vijesnik je objavio: "Nakon anonimne dojave u utorak navečer iz sigurnosnih razloga iz Gline prema Sisak Predgrađu nisu vozila dva noćna vlaka, kao ni dva ranojutarnja radnička na istim relacijama. Oko 11 sati u četvrtak u Petrinju je iz Siska stigla prva teretna kompozicija, a iz Gline u 12:05 po redovnom voznom redu za Sisak krenuo putnički vlak nakon prekida željezničkog prometa kroz Baniju zbog nečijeg neodgovornog, za svaku osudu, kažnjivog lažnog anonimnog telefonskog poziva."

Edited by kiki273

Nemoguce, nek me neko pljusne da se probudim. HZ popravlja zatvorenu prugu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...