Jump to content

Sisak Caprag-Petrinja-Glina-Gvozd-Vojnić-Skakavac...(SLIKE)


Portos

Recommended Posts

ovo sam JA :mrgreen:

p1010088mq1.jpg

 

u smjeru KA vidi se da je pruga nakošena

p1010089qv8.jpg

 

ova gore a i ostale su samo slike pruge ne ću previšepisat uz njih

p1010090bv5.jpg

 

p1010091gj3.jpg

 

p1010092lr7.jpg

 

p1010093dr5.jpg

 

p1010094po3.jpg

 

p1010095ta6.jpg

 

pošto sam ''digo'' bic na nasip iza ovog zadnjeg grma je bio jos jedan gusći i nebi sigurno mogo sam dalje a i bilo čudnih zvukova poput koraka (tuđih!) roktanje i sl. tak da me uhvatila jeza

 

nakon ovog slikanja vratio sam se kod bake odmorio i krenu prema stanici REČICA ...

Link to comment
Share on other sites

znali netko sta je ovo :shock:

p1010075ne2.jpg

to je uz most

 

To je očito bunker iz II. Svjetskog rata.

Malo bih te ispravio u vezi onog ''perona'' u Rečici: to nije peron, već navoz (rampa) za pretovar tereta.

Inače, pridružujem se čestitkama na zaista izvrsnoj reportaži, kojom si zaokružio ovu temu.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

danas sam bio kod mosta i koji kilometar prema karlovcu te u rečici

slike poslije 1.10 zato da ne prijeđem promet od 1024mb

 

mogu vam puno rec pa pitajte (ako vas zanima) ali slike nemogu prije 1.10

 

HVALA!

Uh. Zar je već 1.10. :wink:

Bit će da sam prespavao...

OK budemo ti sakupili nešto novčeka za novi GB prometa :mrgreen:

Super si nas nadopunio i ugodno me iznenadio jer sa druge strane Kupe ipak ima još nešto tračnica. Šteta što su šanse da vlak ponovno provoza onuda mizerne ali bar se tim tračnicama vozi prema Kloštru :D

Hvala na trudu!

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Ne kužim kak se uspijela cijela štreka pomaknut... Koda je potres bil pa se cijelo tlo pomaklo..!!???

 

napisao sam ispod da su si ljudi malo ''posuđivali'' kamenje

 

hehe, sori ali ak se od tog pomaknulo sve skup onda nekaj nije tu bistro..

jedino či nisu s traktorom dignuli štreku da bi šljunak skopali.. :kul

Jedino me zora, ko najvjernija žena, svako jutro čeka raširenih ruku...

Link to comment
Share on other sites

joooj.

 

sam da znas :shock:

pa to su šleperi odvažali kamenje

 

još bih htio napisat sto budem dodo uz jednu sliku da ovo nije ni 1/3 ostatka pruge od mosta do rečice tak da ću ja još sigurno kojih desetak slika dodat (mislim na ovaj dio od ŽCP-a u rečiuci prema mostu)

 

te dakako jos ŽCP i ostatak stanice na orlovcu itd...

 

ima jos barem dobrih 15km pruge od rečice do magistralne

Link to comment
Share on other sites

danas sam bio kod mosta i koji kilometar prema karlovcu te u rečici

slike poslije 1.10 zato da ne prijeđem promet od 1024mb

 

mogu vam puno rec pa pitajte (ako vas zanima) ali slike nemogu prije 1.10

 

HVALA!

Uh. Zar je već 1.10. :wink:

Bit će da sam prespavao...

OK budemo ti sakupili nešto novčeka za novi GB prometa :mrgreen:

Super si nas nadopunio i ugodno me iznenadio jer sa druge strane Kupe ipak ima još nešto tračnica. Šteta što su šanse da vlak ponovno provoza onuda mizerne ali bar se tim tračnicama vozi prema Kloštru :D

Hvala na trudu!

 

ma to sam reko kad sam videl da mi je preostalo 5mb do novog paketa pa malo pogledo cjenik i videl da je 1gb 20kn, a osim toga sam htio ćuti reakcije forumaša pa se nisam mogao strpiti te je još trebalo mislit hoću li se sjetit stavit slike :mrgreen: itd.

Link to comment
Share on other sites

bilo bi zanimljivo istraziti dio od orlovca(magistralne pruge) do rečice/mosta biciklom pošto nema pragova moze se normalno vozit nasip postoji moji (praroditelji) kazu da se moze proci bicom-prije se moglo(pred 1-2 god.) onak malo rekreacije nikad ne skodi to je samo 50km sa dobrim vodičem poput MENE :kul

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Neke nove informacije vezane uz prugu Sisak - karlovac i njenu okolicu! Naime, dobio sam dokumente vezane uz sumske zeljeznice u tom dijelu Hrvatske, pa ih stavljam ovdje!

 

Stajalište MAJA

 

Od Maje do lokacije Gaj vodila je 760 mm pruga duga 21 km (+3.2 km ogranaka, i 2.1 km stanicnih kolosijeka). Na pruzi su 1950. radile lokomotive:

- 'Gostovic', Dtn2, 1782/04, Bp

- 'Pobjeda', Dtn2, 5673/48, Bp

- 'Samarica', Ctn2, 4271/25, Maff

- 'Listovaca', Ctn2, 5598/18, WrN (600 mm lokomotiva originalno, pregradjena za 760mm)

 

VOJNIĆ

 

Od Vojnica 760 mm pruga je vodila do Jarcevca, ukupno je bila duga 30.6 km (23 km otvorene pruge, 6 km odvojaka, 1.6 km stanicnih kolosijeka). Vozile su 4 parne lokomotive:

- 'Kupa', Ctn2, 1217/21, KrL

- 'Sava', Ctn2, 1224/22, KrL

- 'Nora', Ctn2, 1225/22, KrL

- 'Madjarica', Dtn2, 5675/48, Bp

 

Ako jos nesto pronadjem o ovim sumskim zeljeznicama, napisem! Usput, trazio sam lokacije Gaj i Jarcevac na karatama, ali ih nazalost nisam uspio naci...

 

pozdrav

toma

Three Blind Mice

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

ČESTITKA

 

Prošlo je nešto više od godine dana od kako je izvedena ekspedicija obilaska trase bivše pruge Sisak Caprag - Karlovac.

Ovim putem i na ovaj način želim čestitati prvu godišnjicu svim članovima ekspedicije koja je na teren istrčala u povjesnom sastavu:Bubimir-1,drstoka,gomulka014,Portos,Renato,seabral,Stanley i Toma.

 

Uz čestitku i obilježavajući ovu značajnu godišnjicu prigodno bi citirao jedan izvod iz knjige dr.Branka Krivokuće (rođenog u Utinji Vrelu),pod naslovom "Krive kuće Krivokuće",izdanoj u Kanadi 2007 godine.

 

"ĆIRO" - VLAK

 

Kroz utinjsku dolinu prolazi pruga Karlovac-Sisak.Zanimljivo je ispričati kako je određen smjer željezničke pruge preko moga rodnog mjesta.Naime,prva trasa je bila usmjerena,zbog ravnijeg dakle povoljnijeg terena,pravcem Karlovac-Skakavac-Sjeničak-Vrgimost-Glina-Sisak.Međutim,pobunilo se stanovništvo Sjeničaka.Sjeničaci nisu dozvolili da željeznička pruga ide kroz Sjeničak,jer će im navodno,učiniti velike štete:smanjiti i iskvariti obradive oranice i livade,plašiti i trti stoku,stvarati buku da se neće moći ni spavati i ne znaju kakvog će još zla napraviti.Zato su tadašnji vlastodršci morali promijeniti smjer gradnje od Skakavca kroz utinjsku dolinu na Slavsko Polje,Vrginmost i dalje.

Eto tako smo mi dobili željeznicu zahvaljujući zaostalosti i tvrdoglavosti ondašnjih Sjeničaraca.To je bio veliki dobitak,kao na lutriji,čega u to vrijeme nisu bili svjesni stanovnici mjesta kud će pruga prolaziti.Prugu su gradili lokalno stanovništvo kao radna snaga,a stručne radove su izveli Mađari.Gradnja je završena 1904 godine.

Željeznička pruga nam je donijela velike koristi.Povezala je naša mjesta međusobno,a sve opet sa Karlovcem koji je oduvijek bio kulturno i industrijsko središte naših krajeva.Željeznica nas je povezala sa svijetom.

Ta ista pruga i vlak,kojeg su Kordunaši nazvali "Ćiro" omogućili su mnogima zapošljavanje u Karlovcu,drugima školovanje,pa odvoženje poljoprivrednih proizvoda na prodaju.Veliki broj stanovnika zaposlio se na samoj željeznici:kao obični pružni radnici,pa kao kondukteri,vlakovođe,strojovođe,prometnici i druga zanimanja.Oduvijek se osjećala živost uz prugu,ljudi su putovali,svatko svojim poslom,a mi đaci u školu.Iškolovao je "Ćiro" dosta generacija seljačke djece.U tom vlaku smo učili zadaće,pjevali pjesme,igrali razne igre,učili se društvenosti,naučili davati i dobivati.Često se sjetim igre kviza,koja je bila jako interesantna.Igraju trojca ili četvorica protiv istog broja protivnika.Napišemo na listić papira neki pojam,a naši rivali pogađaju,pokušavaju da u ograničenom vremenu od pet minuta da pogode što smo napisali.A onda zadaju oni nama svoj pojam.Eto na primjer,mi zadamo pojam:RUPA,a oni se nama revanširaju pojmom KLIN.Zaista taj klon je pristajao u našu rupu.

Pokušavao sam izračunati koliko sam se kilometara provozao sa vlakom i ispalo je da bi mogao tri puta obići oko ekvatora-da tri puta oko Zemlje.Neobična dužina,začuđujuća,ali tako je bilo u osam godina svakodnevnog putovanja u školu i iz škole.

Još i danas,ponekad vidim slike kad ispred vagonskog prozora stanu da teku i struje,površine livada i njiva,šume i telegrafske žice.Kotrlja se "Ćiro"luperda,svira,polako,ali sigurno.Svi smo đaci-putnici proživjeli poseban život u vlaku.U njemu smo doživjeli prve ljubavi i ljubavi koje su u mnogo slučajeva završavale brakom.Vjerovali smo jedni u druge,voljeli se,pisali pjesme,ponekad se potukli,ali nam je "Ćiro"ostao neizbrisivo draga uspomena za čitav život.Bio je taj "Ćiro"naša druga kuća.Kažem i danas"vidim" u snu i javi,kotrlja se "Ćiro"polako,ali sigurno utinjskom dolinom,kloparaju vagoni i parna lokomotiva,a vlak odmiče od Utinje Vrela,Utinje,Udbine Sjeničak,Skakavca,Rečice,Orlovca za Karlovac.Kotrlja se "Ćiro",polako ali sigurno-kompozicija leti,ja trčim iz petnih žila za njom,trčim,ne mogu je stići i ona se gubi u nekoj magli moje svjesnosti i nesvjesnosti.

I evo opet sanjam:pred zatvorenim očima mi prolaze doživljene i nedoživljene slike i zvuci.Sutra će osvanuti kao svaki običan dan.Neću žaliti za jučerašnjim sumrakom,za mutnom svjetlošću petrolejke.Puhat će vjetar,vrhovi jablana ispisivaće čudne šare,na olovnoj ploči neba.Miriše na kišu,možda snijeg.Sporim korakom,jer biću star,napuštam ljušturu sobe i spuštam se do obale potoka,rijeke ili mora..Znam,do obale moram doći.Cvrkut razbuđenih ptica posve je običan.Sa drveća kaplje skrama noći.Glas sa vode,kao zvižduk lokomotive i kotrljanja vlaka - našeg "Ćire" lebdi obalom.To strojovođa javlja,da mirno spavamo dalje,veseo zbog ugodne vožnje.Iz plamena magle izviruje lokomotiva,ispuštajući kolutove dima iz svog dimnjaka.Dim se isprekidano širi,tvoreći dimne oblake iza odlazeće kompozicije.Zadivljen sam ljepotom prizora,nimalo uznemiren noćnom bukom vlaka.Kad pogledom ispratim "Ćiru",krećem u potragu za zviždukom lokomotive.Put me vodi nazad,do mjesta odakle sam pošao.Čvrstim korakom,jer još sam mlad,ulazim u kuću.Otkrivam kotrljanje "Ćire"u svojoj sobi.A kada legnem,umoran sam od šetnje,zvuk "Ćire" se gubi i ja mirno tonem u san.

Lebdim poput oblačka dima koje je ispustila jureća lokomotiva,i kao u gustoj magli gledam prozore koji se zastiru bijelinom.Više se neću buditi do jutra.Ako ponovo sanjam naš vlak,srce će mi ubrzati ritmičko lupardanje poput kotrljanja "Ćirinih"vagona.

Teško je to dočarati vama,koji niste u djetinstvu živjeli pored pruge.Vi noću niste sanjali vlakove i niste se budili sa stvarnim piskom lokomotive u ušima...............

 

Srdačni pozdrav !

Link to comment
Share on other sites

Fala na čestitci... Genijalan opis nekih prošlih vremena na nažalost nekoj prošloj pruzi... Ipak, nadam se da se možda ipak ostvari onih 0,5% šanse da opet prođe vlak onuda...

#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Link to comment
Share on other sites

Fala na čestitci... Genijalan opis nekih prošlih vremena na nažalost nekoj prošloj pruzi... Ipak, nadam se da se možda ipak ostvari onih 0,5% šanse da opet prođe vlak onuda...

Slažem se .... nadu i sjećanja nitko ne može oteti . :)

Link to comment
Share on other sites

ČESTITKA

Prošlo je nešto više od godine dana od kako je izvedena ekspedicija obilaska trase bivše pruge Sisak Caprag - Karlovac.

Ovim putem i na ovaj način želim čestitati prvu godišnjicu svim članovima ekspedicije koja je na teren istrčala u povjesnom sastavu:Bubimir-1,drstoka,gomulka014,Portos,Renato,seabral,Stanley i Toma.

Hvala na čestitci, bila je to najmnogoljudniji obilazak neke pruge do sada, ekipa odlična, gotovo sve smo pronašli i poslikali i popunili se dojmovima.

Malko smo zaboravili na godišnjicu, hvala na podsječanju i objavljivanju dijela teksta iz knjige.

E da mi se onuda jednom provozati vlakom...

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

a zakaj se ne bi isplatilo obnoviti makar dio ove trase koja je vrlo zanimljiva i lijepa?

 

a ima uopce tamo ljudi, koliko vidim sve zaraslo u sikaru i to je to... nije mi jasno?

mrzim: kad mi netko nesto zabranjuje (mos mislit)

Link to comment
Share on other sites

Ne uspijeva se nažalost obnoviti niti trasa Sisak-Petrinja za koju ima najviše interesa putnika i najviše vječnih predizbornih obećanja. Nakon svakih izbora sve padne u vodu u stilu "obećanje ludom radovanje". A za ostatak trase se nitko još nije ni usudio ništa obećati.

 

Ljudi tamo ima, ali ne više toliko kao prije rata.

Link to comment
Share on other sites

Ljudi tamo ima, ali ne više toliko kao prije rata.

Iz prve ruke imam informaciju da bolje stojeći građani (pače i neki stranci), odani poroku života u prirodi/osami, masovno kupuju imanja po Banovini. Sljedstveno tome je za zaključiti da će biti ljudi, a bome i putnika. Kad pročitam cijene goriva od jutros, nekako mi se čini da bi opcija putovanja vlakom (zašto ne nekakvim muzejskim?) mogla biti jako izgledna...

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...