Jump to content

Manitou and Pike's Peak Railway - Colorado (800x600)


ruxrux

Recommended Posts

Prije par godina sam proveo par dana u Coloradu. Kad sam obavio poslovni dio, odlucio sam pogledati tu famoznu zeljeznicu koja vozi na Pike's Peak iz Manitou Springsa. Vec sam bio skroz zaboravio da imam neke slike, sve dok nisam vidio seabral-ov avatar, pa reko evo malo slicica. Ne usudim se postati slike u originalnoj rezoluciji, da mi razni erraseri, portosi i renati ne daju ostav radi predugog loadanja.

 

Pike's Peak je visok 4302 m i vecinu godine je pod snijegom. No to ne smeta doticnoj zeljeznici da radi tijekom cijele godine. Imaju jako dobre strojeve za ciscenje snijega. Zeljeznica ima zupce izmedju tracnica i evo da pocnem s bliskom slikom tog zupca:

 

zubecmediumzv9.jpg

 

Bio je kolovoz, ali je bilo i prilicno hladno i maglovito na toj planini.

Ja sam se pjesice popeo gore, a vratio sam se vlakom. Morao sam si dan prije kupiti povratnu kartu, mada sam se vozio samo dolje, da si osiguram mjesto u vagonu, jer nakon 20 km penjanja mi nije bilo do 20 km spustanja!

Dan ranije sam si malo pogledao kako izgleda taj vlakic. Evo ga kako se vraca u stanicu - zadnja voznja, stize u 16:51:

vratiosesplaninemediumjq5.jpg

 

Ulazak vlaka u donju stanicu - vidi se i pomocna lokomotiva za snijeg:

ulazakvlakaustanicumediue9.jpg

 

A ovo je ulazak vlaka u gornju stanicu na 4300m:

ulazakvlakaugornjustanimf3.jpg

 

Gore je neka poveca birtija, koja se zatvara kad ode zadnji vlak.

Naravno, jedini putnici su turisti i oni se cesto ne pripreme dobro za hladnocu:

onsenijepripremijomediugd9.jpg

 

Ulazak i izlazak putnika (Leadville je ime vagona, a to je ujedno i zgodan gradic podno Mount Elberta, takodjer u Coloradu):

nutravanmediumje0.jpg

 

Ovo je bio moj prvi pogled na stanicu, neposredno prije no sto sam se popeo na vrh. Primijetite da tu nista ne raste, cak ni trava:

josmalomediumsn1.jpg

 

Evo kako izgleda i pruga:

dosaomediummw7.jpg

 

Na povratku turisti izlaze ravno u ducan sa suvenirima:

asadshoppingmediumyd3.jpg

 

Za kraj, evo i lijepo obnovljene stare lokomotive s pocetka 1900tih, koja se nalazi malo ispod pocetne stanice u Manitou Springsu:

staralokomotivamediumlc6.jpg

 

Eto. Slikal sam vlak za svoj gust, tada jos nisam znao za ove forume, jer bih inace poslikao i iznutra.

Prema njihovom web siteu, imaju dva manja vlaka, brojevi su im 14/15 i 16/17, te dva veca, 18/19 (kojeg vidite na slici) i 24/25. Uz to imaju i cistilicu za snijeg.

Diesel generatori su ispod putnickog prostora. Manji vlakovi rade tako da dizel generatori proizvode struju za gore, a za dolje se dizel pogon iskljucuje i elektricni motori postaju generatori te se struja trosi na otpornicima na krovu.

Ovi veci imaju pneumaticne kocnice i dizel motori su u praznom hodu za dolje.

 

Web site: http://www.cograilway.com/

Link to comment
Share on other sites

Ne usudim se postati slike u originalnoj rezoluciji, da mi razni erraseri, portosi i renati ne daju ostav radi predugog loadanja.

 

800x600 je sasvim prihvatljiva rezolucija za prikaz na ekranu. Ako stavis na forum vecu sliku onda ona ionako ljudima ne stane na ekran nego se moraju pomicati lijevo-desno.

 

Za vece slike mozes staviti thumbnail na forum pa ako netko zeli kada klikne na njega otvara mu se slika u vecoj rezoluciji.

Link to comment
Share on other sites

Pozdrav ruxrux :D i hvala na prekkrasnoj reportaži !

 

Ovo je inače moja fan tema - zupčaste željeznice, a za ovu :oops: mislim da još nisam bio dobro upučen.

Posebno je zanimljivo što je ovo isti sistem zupčaste pruge (od 4 sistema najraširenija u svijetu ) koji je bio primjenjivan i na dvije bosanskohercegovačke uzane pruge i to na 9 različitih sekcija :D , ali od kojih danas više nije ostalo ništa :cry: (zadnja ukinuta 01. lipnja-juna 1975. g. na relaciji Lašva - Travnik - Donji Vakuf). Riječ je, kao što se vidi i na tvojoj prvoj slici sa spomen pločom i zupčanikom, o sistemu zubaca po patentu švicarskog inženjera Carla Romana Abta sa 2 sloga fazno pomaknutih zubaca koji je nedugo poslije svog izuma i primjene na nekim švicarskim prugama odmah primjenjivan u Bosni i Hercegovini...

 

btw ovo je inače normali kolosijek 1435 mm :?:

 

igorail ! :wink:

Odbojnike na tramvaje !

 

"""""""""""""""""""""""""""""

 

Svaki pravi railfan naprosto zadrhti kad u prolazu primjeti, da se na željezničkom semaforu

 

pojavi ZELENO svjetlo !

Link to comment
Share on other sites

Pozdrav!

 

Ovdje ima jedan lijep PDF dokument sa starim fotografijama, tehnickim karakteristikama i sl:

http://files.asme.org/ASMEORG/Communities/History/Landmarks/5592.pdf

 

U njemu pise:

The road is standard gauge and utilizes the Abt system of rack and pinion,

invented by Dr. Roman Abt of Lucerne, Switzerland.

Roman Abt Born in Switzerland on July 16, 1850.

Abt studied mechanical engineering

at the Swiss Federal Institute of Technology in Zurich.

 

Da, to je pruga normalnog kolosijeka 1435 mm.

Link to comment
Share on other sites

Ovo je prvi put da vidim diesel zupčastu željeznicu :shock:

Imaš toga i na Schneebergu u Austriji.

 

http://www.schneebergbahn.at/ odnosno

http://www.schneebergbahn.at/front/?i_state=article_list&i_ca_id=104&CMSFRONT=1f3f123c89d5c2c54ceba5dcfa0ed90b

 

Tamo sad voze tzv Salamanderi, a još do prije nekih desetak godina je tamo u redovitom linijskom prometu vozila parnjača iz mog avatara.

Link to comment
Share on other sites

Ovo je prvi put da vidim diesel zupčastu željeznicu :shock:

Imaš toga i na Schneebergu u Austriji.

 

http://www.schneebergbahn.at/ odnosno

http://www.schneebergbahn.at/front/?i_state=article_list&i_ca_id=104&CMSFRONT=1f3f123c89d5c2c54ceba5dcfa0ed90b

 

Tamo sad voze tzv Salamanderi, a još do prije nekih desetak godina je tamo u redovitom linijskom prometu vozila parnjača iz mog avatara.

 

Ja sam mislio da je još uvijek parnjača, kad sam zadnji put bio, vozila je. Baš šteta što su je maknuli.

Link to comment
Share on other sites

Ja sam mislio da je još uvijek parnjača, kad sam zadnji put bio, vozila je. Baš šteta što su je maknuli.

 

Ide i dalje parnjača, ali sad samo još kao muzejski vlak. Ja sam bio napisao da je sve do prije desetak godina parnjača bila u redovitom prometu - znači, ako si htio gore, morao si se nagutati dima u onim tunelima :wink:

 

A onda je došao Salamander i pokvario sve :(

Link to comment
Share on other sites

Tako je, i zato na nagnutoj pruzi parna lokomotiva ima vodoravan ili gotovo vodoravan kotao i spremnik. Lokomotiva je dvosmjerna, jasno, jer inace na silasku ne bi funkcionirao sistem dovodnje vode u kotao.

Link to comment
Share on other sites

Onda mi nije jasno. Loksa je na čelu vlaka, kaj daje zaključiti da ga je dovukla, a onda bi trebala biti okrenuta obratno, jer bi po ovom kaj Ruxrux veli uvijek kotel trebal biti okrenut prema brdu.

Link to comment
Share on other sites

Onda mi nije jasno. Loksa je na čelu vlaka, kaj daje zaključiti da ga je dovukla, a onda bi trebala biti okrenuta obratno, jer bi po ovom kaj Ruxrux veli uvijek kotel trebal biti okrenut prema brdu.

Ne znam kako je kod Ruxruxa, ali na Schneebergu parnjača ne vuče vlak uzbrdo, nego ga gura i nalazi se uvijek s donje strane vlaka.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...