x-type Posted March 10, 2007 Share Posted March 10, 2007 danas sam krenuo obići tunel Paulovac, kako ste ga nazvali - jedini željeznički tunel između Save i Drave (u Hrvatskoj). na Google Earthu je srećom detaljno snimljeno područje gdje se tunel nalazi tako da mi nije bio prevelik problem doći do tamo, iako se baulja po dubokim bilogorskim šumetinama, ali satelitske snimke su zakon. i tako krenuh. put kroz šumu je bio puno bolje nego li sam očekivao. taj put kojim sam išao prelazi preko tunela (ide preko brda koje je probušeno). naravno da sam prvo fulao mjesto gdje sam se nalazio iznad tunela pa sam se malo vraćao. i konačno uočio prugu dolje u jami. teren dosta nepristupačan, puno više nego li sam očekivao. i sad krenem poslikati prugu prvo odozgo pa ću se spustiti, ali onda uvidjeh kakvu glupost samo napravio: nalazim se iznad tunel i ne mogu ga vidjeti, a do pruge nema šanse da se spustim po tim gudurama. budala. i tako sam poslikao prvo stranu prema Bjelovaru. zatim sam otišao iznad drugog portala (prema Kloštru). malo sam slikao i krenuo se penjat natrag prema autu. nisam očekivao nikakve vlakove jer nisam proučio vozni red prethodno, a i obično nemam sreće naletjeti na vlak kad slikam prugu. ali ovaj put sam imao sreće: začuo sam tutnjavu, sve glasniju i krenuo natrag. da poslikam Macosu. a ono iznenađenje: 2041 024 solo! e sad: nisam se pokupio doma jer sam računao na neke probleme pa sam iskombinirao i rezervni način za doći do tunela. okolo naokolo, kroz šumetinu i trebalo bi se doći do kloštarskog portala. u auto i krenem. putem je nastala ova slika - žcp između Šandrovca i Sirove Katalene. najnepregledniji koji sam dosad vidio (u ovom smjeru u kojem sam se ja kretao, kontra se vidi dobro). pruga ima zavoj i u usjeku je, vidi se max 100 metara na desnu stranu. srećom, tu je stajalište Zid Katalena (vidi se na slici; da da, ona drvena šupica ). pičim ja tako, ali opet problem: šumari su na pol puta spustili rampu i zaključali je. kalkuliram - vratiti se ili pješačiti? imam još 2 km (izmjerio sam si udaljenosti na G Earthu). ostavim auto i krenem u šetnjicu. tek što sam krenuo - vlak! 7121 122 na 2304. usput jedna zanimljiva neželjeznička stvar: ovo opako liči na dabrovu branu! bilo ih je bila je još jedna u blizini na tom potočiću, a malo dalje sam još jednu još veću vidio! nisam znao da u bilogorskim šumama isto ima dabrova! kakva je ovo oznaka? meni se čini da označava radijus zavoja i još nešto. bilo ih je dosta uz prugu. pruga je u dobrom stanju. ovdje su 2 vrste betonskih pragova! zašto? konačno tunel! ovo je mjesto gdje je bila 2041024 kad sam je odozgo s brda slikao uživo nekak to sve veće izgleda, pogotovo brdo! razmišljao sam da li da odem kroz tunel poslikati drugu stranu (zapravo sliku s te druge strane i tražimo, sve koje postoje su čini mi se s ove, kloštarske, strane). međutim, bilo me malo strah - nisam proučio vozni red, u tunelu je mračno i hladno i jako vuče propuh. zapravo i ne bi bio bed otići kad bih znao da su sigurnosna ugibališta (koja postoje u tunelu, bar se nadam jer ona crta sa strane pada prema sredini tunela), ali tko zna u kakvom su stanju. pa sam otišao samo 50tak metara unutra i vratio se. nadam se da će bit prilike da poslikam tunel i s druge strane (iako se ta druga strana čini nepristupačnom i baš nema neki put koji vodi do tamo). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ErrAseR Posted March 10, 2007 Share Posted March 10, 2007 krasna reportaža.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bubimir_1 Posted March 10, 2007 Share Posted March 10, 2007 Pa kaj je tak velika šikara da se nisi mogo spustiti, meni izgleda da bi se moglo spustiti.. Usput, zanimljiva reportaža..! Quote Jedino me zora, ko najvjernija žena, svako jutro čeka raširenih ruku... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Direktor Posted March 10, 2007 Share Posted March 10, 2007 Lijepe slike. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2062 036 Posted March 10, 2007 Share Posted March 10, 2007 - Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glažar Posted March 10, 2007 Share Posted March 10, 2007 Bravo, bravo, samo naprijed. Slijedeći put poslikaj i drugi portal, i, pusti auto, ne moraš se dovesti baš od jednog portala do drugog. Slijedeći put gojzerice, jake hlače, ruksak i hrabrosti i prehodaj to, i jednu i drugu stranu. A možeš i kroz tunel, čak ti ni baterija ne bi trebala za ovaj, a sigurno ima niše za skloniti se jer je dug 360 m. Uostalom i vidi se na zidu bijela crta, niše bi se trebale nalaziti na razmaku od 50 m. Naprijed! Quote "Nikada nemojte ljude uzimati zdravo za gotovo" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted March 10, 2007 Share Posted March 10, 2007 Bravo majstore. Ovaj forum potiče nas na istraživanje, planinarenje, svaka čast na trudu! Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted March 10, 2007 Share Posted March 10, 2007 Bravo, odlična ideja i još bolja improvizacija. Jako zanimljive fotke ! Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arno Posted March 10, 2007 Share Posted March 10, 2007 Odlično, samo naprijed i na drugu stranu! ps. Da dodam: Preko brda, sigurnije je Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ErrAseR Posted March 10, 2007 Share Posted March 10, 2007 Odlično, samo naprijed i na drugu stranu! čekaš vlak u žbunju i onda crta na drugu stranu tunela.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
x-type Posted March 10, 2007 Author Share Posted March 10, 2007 ovak: s ove strane nije problem bila šikara, već je sip jako strm. nabauljao sam se ja po bilogorskim šumama, ali niz ovo se stvarno ne može. jedino da sam išao neku kvragu okolo, a to mi se nije dalo. no, bitno da sm stigao do tamo. s druge strane nije toliko strmo (iako je još uvijek jako strmo), ali je tamo i ogromna šikara koja je obrasla i neke rasjede dubine po nekoliko metara i baš mi se nije dalo upast u jamu punu kupina slikao sam te strmine, ali se na slikama uopće ne dobije dojam takve strmine, a i ne vide se najbolje jer je lišće iste boje svudgje. sljedeći put idem s baterijom (imam jednu finu od 200 W) tak da ću proć kroz tunel preko. iskreno - najviše me je trta tih ugibališta ili kako ih vi zovete niša jer nemam pojma kojeg vraga u njima ima mrak se ne čini baš tak problematičnim, ali kad se uđe 50tak metara postane stvarno mračno. to je onaj efekt tunela da ti izvana ne izgleda tak mračan dok ne poodmakneš prema sredini. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glažar Posted March 10, 2007 Share Posted March 10, 2007 Vjeruj u tunelu nema ništa, bar ne od životinja. Propuh je i ne sviđa im se ondje. Dobro, možda eventualno koji kostur u nekoj niši, ali niša je više i mala je vjerojatnost da ćeš baš pogoditi na taj. Pogledaj temu po Neizgrađene pruge-Infrastruktura, ima ona reportaža kod Vrbovskog. Tamo je tunel od 2000 i nešto metara kroz koji nikada i nije prošla pruga, ja se spremam kroz njega, samo da osiguram dobru lampu-izdržljivu, nije važno da jako sija. Daj malo hrabrosti muške. Quote "Nikada nemojte ljude uzimati zdravo za gotovo" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudolf T Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 kakva je ovo oznaka? meni se čini da označava radijus zavoja i još nešto. bilo ih je dosta uz prugu. Mislim da su to oznake preostale još iz doba austro-ugarske. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Čestitam ti na sjajnoj reportaži, x-type. Što se tiče onih betonskih pragova, tj. razlike, možda se objašnjenje može potražiti u činjenici da je za rekonstrukciju pruge Bjelovar - Kloštar korišten materijal s pokojne pruge Karlovac - Skakavac (točnije s dionice Karlovac - most na Kupi). To nije bilo dovoljno za cijelu prugu Bjelovar - Kloštar, pa je vjerojatno dopremljen i dodatni materijal. Ponavljam ono što sam već napisao u jednom od ranijih postova: na poslovima rekonstrukcije ove pruge sudjelovao je i moj nekadašnji susjed iz istog stubišta, od njega sam dobio podatke o kojima govorim. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
voz Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 kakva je ovo oznaka? meni se čini da označava radijus zavoja i još nešto. bilo ih je dosta uz prugu. Mislim da su to oznake preostale još iz doba austro-ugarske. To su oznake za građevince i mogu da označavaju početak kružne krivine (PKK), početak prelazne krivine (PPK), kraj prelazne krivine (KPK) i kraj kružne krivine (KKK). R je oznaka za poluprečnik krivine, dok oznaka h predstavlja nadvišenje spoljne šine u krivini. oznaka p se uzima za svako R i maksimalno dozvoljenu brzinu na pruzi iz tablica pri proračunu. Tako je barem kod nas u Srbiji, i misli da je bilo i za vreme starog JŽ-a. Najveroavtnije se to sada kod vas drugačije obeležava, pa predpostavljam da bi PL moglo da znači prelazna krivina. Ovo je samo pretpostavka. Ako se neko sa foruma bavi održavanjem pruga sigurno zna nešto više da kaže o ovom. Inače svaka čast za foto reportažu. P.S. Što se tiče prolaska kroz tunel, koliko god da je dugačak ili kratak maksimalan oprez. Nemoj nikada da se vodiš sa poznavanjem reda vožnje, jer znamo da je on relativna stvar na železnici. Ako se i ispoštuje što se tiče putničkih vozova, teretni voz ili lokomotivski (sama lokomotiva) može da bane kada god hoćeš. Najsigurnije je za prolazak kroz tunel neposredno posle prolaska voza, jer ako se radi o pruzi sa međustaničnom zavisnošću naredni voz neće proći prugom sve dok prethodni nije prispeo u jednu od stanica. pozdrav iz Kisača Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VICTOR Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Bravo, sjajno, velemajstorski Potpuno te razumijem, ja sam još veći trtaroš, ne bi se usudio. ni tih 5o m uči Baš me zanima i drugi portal u kakvom je danas stanju i koliko je ograničenje brzine kroz tunel... E da, prema pravilnicima vlak bi trebao zatrubio prije ulaska (mislim i prije izlaska), baš redi kakva posjetitelja u tunelu. Jel to napravila i ona loksa? Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
2041024 Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Stanje je zasada u redu. Brzina ti jer kao i na cijeloj dionici 65kmh. U pravu si vlak treba svirati i pri ulasku i pri izlasku iz tunela. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
egérke Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Inače, vjerujem da je odgovor već negdje postan na Forumu - prije obnove te pruge devedesetih, je li postojal barem teretni promet, ili je pruga bila posve zapuštena? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
x-type Posted March 11, 2007 Author Share Posted March 11, 2007 Jel to napravila i ona loksa? nije. ali na toj pruzi nije gust promet. zapravo sam bez problema mogao proći kroz tunel što se vlakova tiče jer je prošla 2041 i iza nje macosa u istom smjeru, dakle, iz smjera Kloštra nema šanse da je bilo šta naišlo. Brzina ti jer kao i na cijeloj dionici 65kmh. U pravu si vlak treba svirati i pri ulasku i pri izlasku iz tunela. iza tunela u smjeru Kloštra je neko ograničenje 20 (ne vidim razlog zašto), pa iza njega ono ograničenje za koje ne znam kakvo je (bijeli kvadrat i kose crne crte po njemu), ali to je samo u duljini od par stotina metara. prije obnove te pruge devedesetih, je li postojal barem teretni promet, ili je pruga bila posve zapuštena? posve zapuštena. većinom nije bilo niti tračnica. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
voz Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 iza tunela u smjeru Kloštra je neko ograničenje 20 (ne vidim razlog zašto), pa iza njega ono ograničenje za koje ne znam kakvo je (bijeli kvadrat i kose crne crte po njemu), ali to je samo u duljini od par stotina metara. Beli kvadrat sa kosim crnim crtama je signalni znak "Početak ograničene brzine". Pre tog signala, na nekih 500-700 metara morao se nalaziti signalni znak "Očekuj ograničenje brzine" - bela tabla sa crnim brojem koja označava kojom ograničenom brzinom voz mora da se kreće posle signalnog znaka "Početak ograničenja brzine". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
egérke Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Nevjerojatno da je onakva Hrvatska, izmučena ratom, mogla obnoviti tu, relativno nebitnu prugu, a onih 30 kilometrih od Vinkovcih do Osijeka drkaju već skoro 10 let... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Admin Anton Posted March 11, 2007 Admin Share Posted March 11, 2007 Nevjerojatno da je onakva Hrvatska, izmučena ratom, mogla obnoviti tu, relativno nebitnu prugu, a onih 30 kilometrih od Vinkovcih do Osijeka drkaju već skoro 10 let... Politika, ništa drugo...Da su STVARNO HTJELI, mogli su tu prugu obnoviti za dva mjeseca... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcro Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Kod nas se sve svodi na politiku i neke sitne osobne interese. To je današnja Hrvatska. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
igorail Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Pozdrav ! Lijepa reportaža uz trud i reskiranje opasnosti danas sam krenuo obići tunel Paulovac, kako ste ga nazvali - jedini željeznički tunel između Save i Drave (u Hrvatskoj)....................................... ............................................................................ Inače na ovoj slici kao što vidim ovi bliži pragovi na slici su tipa JŽ-70 Po uzoru na betonski prag B58 iz SR Njemačke usvojen je ovaj tip praga, a recimo u BiH je djelomično ugrađen na dionici pruge Doboj - Podlugovi i u cjelosti u posljednje izgrađenu BH prugu Tuzla - Zvornik > težina - 230 kg > dužina - 2, 40 m > visina ispod šine - 192 mm > visina u sredini 160 mm > širina u nožici 300 mm > marka (tip) betona MB50. Mana ovog praga je da je relativno kratak, tako da se postupno prelazi na usvajanje dugačkog EURO AB praga STRAIL proizvodnog standarada sa pandrol elestičnim vezicama... Prag u daljini je tipa IM-2 od prenapregnutog betona tipa MB 60 Trapezastog je oblika > težina - 200 kg > dužina - 2, 30 m > debljina ispod šine - 190 mm > debljina u sredini 97 mm > širina praga 284 mm. Oblikom svojim srednjim dijelom ne naliježe na podlogu iz kostrukcionih razloga (između praga i tucanika na tom njegovom dijelu se ostavlja šupljina koja se ne smije zasuti šoderom ! i ovako postavljen predstavlja relativno laganu konstrukciju. Npr. u BiH je ugrađen prilikom teškog remonta pruge Šamac - Sarajevo 60-tih godina 20 stoljeća, pri izgradnji pruge Sarajevo - Ploče 1966. g, te 1961. godine prilikom normaliziranja tramvajskog kolosijeka u Sarajevu na potezu Čengić Vila - Ilidža, gdje je s izuzetkom prilaznih pruga kod 2 cestovno tramvajska križanja u funkciji do dan danas i čeka iz godine u godinu zamjenu sa modelom Euro-praga ili ex JŽ-70 modelom. Ovakav IM-2 prag je projektiran i ispitaivan do 1960.g. i tad je spadao u bolje tipove AB pragova koji su se proizvodili u Evropi, ali već poslije svega nekoliko godina exploatacije pokazuje niz nedostataka: -mala dužina, a time i mala površ nalijeganja uz nenalijeganje u središtu praga ! -zbog ovakve razdiobe sila i pritisaka nerijetko je dolazilo do njegovog naprsnuća, -nesavremena veza šina-prag vrlo brzo se pokazala lošom, te se od 1972. godine definitivno ne proizvodi ! Ovo sam ukratko prepričao pasus o pragovima iz knjige Gornji stroj željezničkih pruga Mr. Mugdima Hadžiahmetovića dipl. ing. građ. kakva je ovo oznaka? meni se čini da označava radijus zavoja i još nešto. bilo ih je dosta uz prugu. Mislim da su to oznake preostale još iz doba austro-ugarske. Ja ne znam zapravo kad je ova pruga sagrađena, ali po nekim detaljima za detekciju (betonski portal od tunela, kao i betonski potpornjaci za trasu pruge i slivnike za oborinske vode) zaključujem da je zidana najranije na prelazu 20-tih na 30-te godine 20 vijeka (Austrougarske pruge redovito tunelske portale, podzide i oborinske slivnike imaju napravljene od komada zidanog kamena stilski ukomponiranih u cjelinu). Jedino da su originalnu trasu skroz izrovali i nanovo pravili i pri tom obnavljali svod i portale tunela onda je možda i iz doba K. und K. Monarhije igorail ! Quote Odbojnike na tramvaje ! """"""""""""""""""""""""""""" Svaki pravi railfan naprosto zadrhti kad u prolazu primjeti, da se na željezničkom semaforu pojavi ZELENO svjetlo ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Nevjerojatno da je onakva Hrvatska, izmučena ratom, mogla obnoviti tu, relativno nebitnu prugu, a onih 30 kilometrih od Vinkovcih do Osijeka drkaju već skoro 10 let... Politika, ništa drugo...Da su STVARNO HTJELI, mogli su tu prugu obnoviti za dva mjeseca... Točno, riječ je o političkoj intervenciji. O tome sam već pisao negdje na ovom Forumu. Za obnovu pruge Bjelovar - Kloštar založio se osobno pokojni saborski zastupnik HDZ-a Stjepan Sulimanac (moj susjed Nikola, jedan od nadzornika gradnje, zvao ga je ''Sulejmanac''). I sve je išlo kao podmazano i sve je bilo gotovo dok si rek'o ''uš''. Očito je da bi Slavoniji dobro došao neki Sulimanac (Vinkovci - Osijek, Banova - Pčelić, Nova Kapela-Batrina - Pleternica - Velika/Našice...). Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.