Jump to content
zeljeznice.net
garlic

Radio veza na lokomotivama

Recommended Posts

A sad i mojih pet centi. Dobili smo dvije lijepe rekonstruirane lokomotive za manevru. To su lok sa Cat motorima, 310 i 311. Sve djecje bolesti koje su se javile na prethodnim lok te serije su se opet ponovile ali nije to sad tema. Na te dvije lok ugradjen je novi tip stabilne radio stanice MOTOROLA, ne znam sad tocno tip ali budem poslikao. Radio stanica je modernija od starih jer ima display i preko njega se krecemo kroz menü.

Sigurno je puno placena a u "dobrom" balkanskom stilu montaza i postavljanje frekvencija sigurno je placeno visestruko. Sve bi to covjek progutao da ta nova i ultramoderna radiostanica i radi!!? Ugradjena, postavljena ali je neupotrebljiva. Prvo: nije moguce nikakvo odasiljanje tj mogu samo slusati a ne mogu se javiti. Drugo: nema prijem na svim kanalima, tocnije na 6-om kanalu. A taj bas pokriva podrucje RK Otprema. PRIJAVA (od koje se svima tresu gace :mrgreen: ) je uredno napisana u knjigu prijave i usmeno je obavijesten KPO, prije nekih 15 dana i do dan danas stanje je ostalo isto. Osim razlike da su neki mikrofoni vec potrgani jer; nisu postavljeni na dobro mjesto i nisu dobro pricvrsceni.

Poslije sam saznao da u tu radio-stanicu treba preko laptopa, sa odgovarajucim softwareom, ubaciti ispravne frekvencije a to je kod nas ocigledno tesko sprovesti. Onaj tko to zna i moze taj je sigurno vise na kavicama nego misli na posao. A onaj tko bi ga trebao poslati da to sredi taj UOPCE nije na poslu nego valjda doma stiha vinograd.

A i pitam se kako su te lok uopce primljene na sluzbu kod HZ kad je radio-stanica OUT.

I tada sam prisiljen koristiti rucnu radio stanicu koju niti dobro cujem niti je imam na lok gdje postaviti pa mi se sklize po pultu, ili je drzim u ruci ali onda je to OPASAN manevarski rad jer radim samo sa jednom rukom. A lokomotiva i komande su radjene za dvorukog strojovodju inace bi i invalid dobio prvu zdravstvenu grupu!


garlic

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mario Petrinovich
Sigurno je puno placena a u "dobrom" balkanskom stilu montaza i postavljanje frekvencija sigurno je placeno visestruko. Sve bi to covjek progutao da ta nova i ultramoderna radiostanica i radi!!?

Mozda nije nova, a ultramoderna je za nas. Naime, ne bih se cudio da su te stanice, po dobrom balkanskom obicaju, pronadene kao bofl roba negdje (valjda na nekom otpadu), kupljene za sitnu lovu, i od samog starta neispravne, ali prikazane kao da su kupljene nove, i po duploj cijeni, plus jos troskovi za reprezentaciju i putni troskovi. -- Mario

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sigurno je puno placena a u "dobrom" balkanskom stilu montaza i postavljanje frekvencija sigurno je placeno visestruko. Sve bi to covjek progutao da ta nova i ultramoderna radiostanica i radi!!?

Mozda nije nova, a ultramoderna je za nas. Naime, ne bih se cudio da su te stanice, po dobrom balkanskom obicaju, pronadene kao bofl roba negdje (valjda na nekom otpadu), kupljene za sitnu lovu, i od samog starta neispravne, ali prikazane kao da su kupljene nove, i po duploj cijeni, plus jos troskovi za reprezentaciju i putni troskovi. -- Mario

 

Nije to neka bofl roba nego je stanica brand new ali pitanje koliko je placena. I jos zanimljivije, koliko je placena montaza i konfiguriranje te radio stanice. A to nije dobro obavljeno.

 

A kome nije bas sve jasno moram reci da se na ZG RK manevra radi iskljucivo preko radio veze!

 

I to je taj novi analogni model:

gm660_72_361x149.jpg

 

http://www.motorola.com/governmentandenterprise/de/de-de/public/functions/browseproduct/productdetailpage.aspx?navigationpath=id_801i/id_38i/id_1387i/id_187i/id_177i/id_497i


garlic

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mario Petrinovich
Nije to neka bofl roba nego je stanica brand new ali pitanje koliko je placena.

Ok. Samo mislim da i brand new moze biti bofl. -- Mario

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nije to neka bofl roba nego je stanica brand new ali pitanje koliko je placena.

Ok. Samo mislim da i brand new moze biti bofl. -- Mario

 

Da si to rekao za Motoroline mobitele onda ok :mrgreen: .

Ali kad je u pitanju Motorola FUNK onda ne sumnjam da se radi o top kvaliteti.


garlic

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mario Petrinovich
Nije to neka bofl roba nego je stanica brand new ali pitanje koliko je placena.

Ok. Samo mislim da i brand new moze biti bofl. -- Mario

Da si to rekao za Motoroline mobitele onda ok :mrgreen: .

Ali kad je u pitanju Motorola FUNK onda ne sumnjam da se radi o top kvaliteti.

Te Mototrilena stanice su na nasim manevrama spojene tako da im smeta struja koja se stvara kod startanja lokomotive. Cak mogu i otici, ako je stanica upaljena prilikom startanja. Nisam siguran, ali mozda cak i ugasena stanica (ali podignuti osiguraci) moze isto nastradati. Ja uvjek imam spustene osigurace stanice kod startanja. Medutim, stanice nisu jeftine, a nitko o tome ne obavjestava strojovode. Ja sam stariji strojovoda, i sjecam se da je o tome bilo rijeci (jos i prije nego sto si ti poceo raditi kao strojovoda), medutim, jos uvjek to nigdje ne pise, niti o tome netko od onda obavjestava strojovode. -- Mario

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nije to neka bofl roba nego je stanica brand new ali pitanje koliko je placena.

Ok. Samo mislim da i brand new moze biti bofl. -- Mario

Da si to rekao za Motoroline mobitele onda ok :mrgreen: .

Ali kad je u pitanju Motorola FUNK onda ne sumnjam da se radi o top kvaliteti.

Te Mototrilena stanice su na nasim manevrama spojene tako da im smeta struja koja se stvara kod startanja lokomotive. Cak mogu i otici, ako je stanica upaljena prilikom startanja. Nisam siguran, ali mozda cak i ugasena stanica (ali podignuti osiguraci) moze isto nastradati. Ja uvjek imam spustene osigurace stanice kod startanja. Medutim, stanice nisu jeftine, a nitko o tome ne obavjestava strojovode. Ja sam stariji strojovoda, i sjecam se da je o tome bilo rijeci (jos i prije nego sto si ti poceo raditi kao strojovoda), medutim, jos uvjek to nigdje ne pise, niti o tome netko od onda obavjestava strojovode. -- Mario

 

To je samo jedna od mjera predostroznosti. Isto kao i kad ne smijes imati upaljen mobitel na benzinskoj pumpi jer se od radio sijevanja mogu zapaliti benzinske pare (nikad se nije dogodilo). I tako jos niti jedna stabilna radio stanica Motorola nije riknula pri startanju diesel motora. Zar mislis da Motorola nije to uzela u obzir i zastitila svoj proizvod?

Onda ne bi u svakom americkom kamionu bila Motorola nego neka druga marka.


garlic

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mario Petrinovich
To je samo jedna od mjera predostroznosti. Isto kao i kad ne smijes imati upaljen mobitel na benzinskoj pumpi jer se od radio sijevanja mogu zapaliti benzinske pare (nikad se nije dogodilo). I tako jos niti jedna stabilna radio stanica Motorola nije riknula pri startanju diesel motora. Zar mislis da Motorola nije to uzela u obzir i zastitila svoj proizvod?

Onda ne bi u svakom americkom kamionu bila Motorola nego neka druga marka.

Ne, te stanice su znale rikavati, jos dok ti nisi bio strojovoda, kada su se tek pojavile. Da li su od onda nesto promijenili kod montaze, ne znam. Uglavnom, one stanice koje ne rade, ili ne rade ispravno (a ima ih dosta), SIGURNO su nastradale prilikom startanja. Kod kamiona je to, vjerojatno, manji problem. A kamioni vjerojatno imaju i odvojeni, zasticeni strujni krug za elektroniku. -- Mario

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne, te stanice su znale rikavati, jos dok ti nisi bio strojovoda, kada su se tek pojavile. Da li su od onda nesto promijenili kod montaze, ne znam. Uglavnom, one stanice koje ne rade, ili ne rade ispravno (a ima ih dosta), SIGURNO su nastradale prilikom startanja. Kod kamiona je to, vjerojatno, manji problem. A kamioni vjerojatno imaju i odvojeni, zasticeni strujni krug za elektroniku. -- Mario

 

Onda ih nasi maheri nisu dobro spojili ili nisu zadovoljeni svi tehnicki uvjeti za montazu. Znam da sad na Cat-ima te stare ugradjene stanice ne rikavaju. A koliko puta je zaboravim iskljucit kod startanja.

I sve te stare Motorole na Cat-ovima dobro rade ali problem je suma pri odasiljanju zbog nekvalitetnih mikrofona.

Osim toga, kad je na RK bila ugradjena originalna Motorola oprema na postavnice, onda je sve radilo kako treba. Tada je netko izmislio da treba mijenjati opremu i repetitor iako je sve dobro radilo. Nakon toga pri svakom prekidu veze imamo ruznu buku a prije se veza necujno prekidala. Prvo vrijeme se nisam mogao priviknut na to. Po svakom otpustanju tastera tj prekida veze slijedila bi uzasna buka tj krcanje. Tada je sef kolodvora bio Boric, ultraseljačina, i samo je odmahnuo rukom na nase prigovore. Glavno da je on narucio "superhrvatsku opremu" i vjerovatno za to dobio proviziju. Mijenjali su ono sto je ionako bilo ispravno samo da netko proda svoje smece.

Ovakvih prica imam jos tisucu i, ili cu ih ispricat ili cu zavrsit na Goljaku.


garlic

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mario Petrinovich
Ovakvih prica imam jos tisucu i, ili cu ih ispricat ili cu zavrsit na Goljaku.

Srecom da danas vise nema Goljaka. Medutim, politicka situacija je dosta "interesantna". Samo priglupe seljacine misla da ovdje na veliko vlada "stara" garda. U stvarnosti, svakim novim danom "stara" garda gubi moc. Pokusava nekako plivati u novim okolnostima, pokusava balansirati. Medutim, i tome se uskoro blizi kraj.

Eto, samo prije neki dan je guverner BiH (Svarc Siling, ili tako nekako) rekao da je novac ulozen u BiH, bacen novac. Eto, vec danas su politicari iz BiH krenuli k bogatijim "prijateljima", ne bi li oni nekako dali novce. Medutim, ti "prijatelji" se jako tesko dogovaraju. Jer, ne rade u korist vecine, u korist ZAJEDNICKIH principa, nego svatko nesto mulja i grabi sam za sebe. Mesic je rekao kao bi se trebali ubrzati ti "pregovori". Medutim, a to se je dokazalo vec nebrojeno puta, sve za sto je balkanska stoka sposobna je stajanje na mjestu, i cekanje dok sve ne propadne. -- Mario

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mario Petrinovich

E, da. O kakvim se tu pregovorima radi najbolje kazuje to da su Bosanci povukli pitanje granica. Hrvatska zaraduje novce turizmom. U slucaju rata nema turizma. Bosanci su Hrvatima rekli, ili nam dajte novce, ili ih necete imati ni vi. Zapad je lijepo rekao Hrvatima, NATO stiti svoje zemlje. Bez zastite NATO-a, Hrvatsku svatko moze napasti. A to bi unistilo hrvatski turizam. U Hrvatsku najvise dolaze Nijemci, a njemacki politicari vec su savjetovali Njemcima da ove godine nejdu na more. Kada bi Bosanci izazvali nekakav incident, nitko ih u tome ne bi sprecavao. Neka se Balkanci sami pokolju, tko ih fucka. -- Mario

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam jel ovo pravo mjesto za ovu informaciju, a mozda cete me popljuvat jer se o tome vec pisalo, pa nek me brisaci brisu ak je tak.

 

Mnogi railfanovi u SAD-u prisluskuju frekvencije koje koriste UP, BNSF i ostali. Prosli vikend su mi pokazali te "prislusne uredjaje" - scannere, koji izgledaju kao walkie-talkie, popularni su pogotovo medju fanovima NASCAR-a. Pojima nisam imao.

 

Evo tu se to isto za razonodu moze cut uzivo: http://www.railroadradio.net/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko se ja mogu sjetiti iz doba kad sam bio aktivan na JŽ.....HŽ, egzistirao je tzv. školski, izvršno osoblje je polagalo periodične ispite. Šta je najinteresantnije svi su oni uz plaću za ispite i održavanje školovanja dobivali

honorare (lovu). Kako sad stvari stoje, izgleda da "đaci" znaju više od svojih nastavnika! ŽALOSNO

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ne znam jel ovo pravo mjesto za ovu informaciju, a mozda cete me popljuvat jer se o tome vec pisalo, pa nek me brisaci brisu ak je tak.

 

Mnogi railfanovi u SAD-u prisluskuju frekvencije koje koriste UP, BNSF i ostali. Prosli vikend su mi pokazali te "prislusne uredjaje" - scannere, koji izgledaju kao walkie-talkie, popularni su pogotovo medju fanovima NASCAR-a. Pojima nisam imao.

 

Evo tu se to isto za razonodu moze cut uzivo: http://www.railroadradio.net/

 

Naravno, dok policija nije presla na GSM-R bilo ih je zabavno slusati no kod nas ti na zeljeznici jako malo koriste radio vezu (osim na RK).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno, dok policija nije presla na GSM-R bilo ih je zabavno slusati no kod nas ti na zeljeznici jako malo koriste radio vezu (osim na RK).

Policija sada radi sa sistemom TETRA koji se ne može prisluškivati, a krajem 80-tih su bili popularni skeneri za radio-frekvencije. I ja sam u ratnim godinama znao poslušati pilote sa Plesa na 136 Mhz.

Željeznica ima radio uređaje u lokomotivama koji rade repetitorski u duplexu i u simplexu. Nažalost, mi to sve imamo, ali ne koristimo. Za ove Motorole CM-160 i CM-360 sam upute za rukovanje skinuo sa interneta, ali šta vrijedi kad se one moraju programirati na naše frekvencije pomoću računala. A da ne spominjem kompaktibilnost sa lokomotivskim RD uređajem u C načinu rada (simplex). A to sve normalno radi u Sloveniji, Austriji, Njemačkoj.....


Samo osmi položaj!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

NORMALNO! Treba platiti puni program i licencu za programe pa će sve raditi. Dok god budemo za ugovaranje takvih poslova slali Dr. lopovluka, a ne Dr. struke to će bit tako.

Share this post


Link to post
Share on other sites
na zeljeznici jako malo koriste radio vezu (osim na RK).

 

:kul a da upišeš dopunsku nastavu ?

 

(broj kanala znaci koliko frekvencija se koristi)

1. Rk 6 kanala

2. Gk 3 kanala

3. Zapadni 1 kanal

4. Istočni 1

5. Podsused, Zaprešić, S.Marof 1 kanal

6. Sesvete, D.Selo 1

7. Karlovac, Ogulin, Moravice 1

8. Sisak, S.Caprag, Volinja ...

9. Novska, S.Brod, Vinkovci, Osijek, Koprivnica

 

za ostale neznam, ali svi koriste motorole... manji kolodvori netrebaju radio-stanice jer neznam kaj bi snjima ? :hm ...

 

 

NORMALNO! Treba platiti puni program i licencu za programe pa će sve raditi. Dok god budemo za ugovaranje takvih poslova slali Dr. lopovluka, a ne Dr. struke to će bit tako.

 

imaju oni programe i licence, ali NEZNAJU kako to treba isprogramirati...

ne laički s programom, već neznaju da postoji UPUTA koja je govorila koji kanal na ručnoj i stabilnoj motoroli pripada kojem kolodvoru... oni su samo upucali frekvencije nekim samo njima znanim redoslijedom, a ti kad dobiješ motorolu pa traži di si... (ručna ima 16 kanala a stacionarna 32)

Share this post


Link to post
Share on other sites

manji kolodvori netrebaju radio-stanice jer neznam kaj bi snjima ?

 

Trebaju im radio-stanice da se prometnik, kad mu dođe manevra u stanicu, ne oznoji stiskajući gumbiće da postavi signale. Zamorno je i to šta mora okretat skretnice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...