Jump to content

Spomen park Jasenovac


seabral

Recommended Posts

Jučer sam na povratku s puta u Slavoniju navratio u spomen park Jasenovac, gdje se nalazi 20-284 i nekoliko teretnih vagona.

 

Parnjača i vagoni nisu u nekom reprezentativnom stanju, ali čitav prostor je relativno čist i koliko-toliko održavan.

 

Pogled na vlak

 

01P2280007.jpg

02P2280008.jpg

03P2280009.jpg

04P2280010.jpg

05P2280011.jpg

06P2280012.jpg

07P2280031.jpg

08P2280032.jpg

 

 

 

Unutrašnjost parnjače

 

09P2280028.jpg

10P2280025.jpg

11P2280022.jpg

12P2280018.jpg

 

 

Prilazna pruga, vlak je došao ovuda ...

 

13P2280036.jpg

 

... ali teško da bi se tuda mogao i vratiti

 

14P2280041.jpg

15P2280042.jpg

 

Na kraju, oštećeni kolodvor Jasenovac

 

16P2280047.jpg

17P2280049.jpg

18P2280051.jpg

 

 

Provizorna putnička zgrada

 

19P2280050.jpg

 

 

Veličina kolodvora, broj kolosijeka i KM podsjećaju da kolodvor pamti i bolje dane

 

20P2280052.jpg

 

 

A i ovi prazni signali su svjedoci nekadašnjih boljih vremena

 

21P2280057.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jasenovac je još uvijek na magistralnoj glavnoj pruzi.

 

Vrlo je zanimljivo vidjeti kako su naše snage uredno počitstile sve dijelove KM-a osim stupova. Nikome nikada nije suđeno za te milijunske krađe.

 

Bok!

 

Ante

Unin_grb.png.29f4a5dacaee32a0dea2e7b9930a22d4.png

 

 

1318035464_logovodoravni.jpg.374c9de55cca2fd0384894b16e3a0dd0.jpg

 

Moja galerija na Photrain.net - https://www.photrain.net/photos/member/ante.klecina

Link to comment
Share on other sites

Lijepa reportaža, seabral. Šteta je da nisi imao vremena skočiti do mosta preko Save, dobro bi došao za onaj tematski topic.

Inače, za mojih brojnih putovanja na relaciji Zagreb - Vinkovci - Sombor išao sam puno puta i ovom prugom (brzi s polaskom oko 13 sati). U kolodvoru Jasenovac gotovo uvijek sam viđao 1-2 teretnjaka koji su stajali radi križanja/pretjecanja.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Hvala svima na komentarima. Pored mjesta koje već samo po sebi svjedoči tmurnim vremenima, zatim susreta s parnjačom u ne baš sjajnom i vagonima u još lošijem stanju, te razrušenim jasenovačkim kolodvorom, i vremenske prilike su bile u istom stilu: tmurno i oblačno a lagano se spuštao i sumrak. Mislim da ne moram niti spomenuti da nadaleko oko mene nije bilo niti jedne jedine žive duše.

 

@Stanley: nažalost, ovaj put nisam imao vremena otići dalje od jasenovačkog kolodvora, ali pamtim za sljedeći puta :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
. Pored mjesta koje već samo po sebi svjedoči tmurnim vremenima, zatim susreta s parnjačom u ne baš sjajnom i vagonima u još lošijem stanju,

 

evo jedne slike što ju je moj tata slikao ove godine u Jasenovcu, vagoni izgledaju puno bolje nego prije 2 godine.

 

Picture001.jpg

421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Link to comment
Share on other sites

Lijepa reportaža, seabral. Šteta je da nisi imao vremena skočiti do mosta preko Save, dobro bi došao za onaj tematski topic.

Inače, za mojih brojnih putovanja na relaciji Zagreb - Vinkovci - Sombor išao sam puno puta i ovom prugom (brzi s polaskom oko 13 sati). U kolodvoru Jasenovac gotovo uvijek sam viđao 1-2 teretnjaka koji su stajali radi križanja/pretjecanja.

Taj vlak je nosio broj 625.

Link to comment
Share on other sites

Iz ove priče mene zanima kako je završio strojovođa ovog vlaka, im li negdje kakva informacija o tom čovjeku. Mislim da mu nije bilo nimalo lako.

 

Kojeg vlaka?

 

pozdrav

toma

Three Blind Mice

Link to comment
Share on other sites

Iz ove priče mene zanima kako je završio strojovođa ovog vlaka, im li negdje kakva informacija o tom čovjeku. Mislim da mu nije bilo nimalo lako.

 

Kojeg vlaka?

 

pozdrav

toma

 

Mislio sam na strojovođu ovog vlaka koji je uvlaćio vlak u unutar ograđenog dijela zatvora. Ovo nije sigurno, ali navodno da se radilo o jednom strojovođi i pomoćniku koji su imali pristup unutar zatvora. Ponavljam to je dio priče koju sam čuo davno, davno. Sad što je istina a što ono drugo :wink: Možda i negdje nešto piše o tome ali nisam naišao. Osobno nemam ništa sa tim osim što mi je zanimljivo.

samoborcekver1_zps9440815b.gif

Link to comment
Share on other sites

Mislio sam na strojovođu ovog vlaka koji je uvlaćio vlak u unutar ograđenog dijela zatvora...

 

Tadej Brate mi je dosta davno rekao, pricajuci o seriji JZ 20 u Jasenovcu da je malo vjerojatno da je tako velika lokomotiva ulazila na neki industrijski kolosijek - tj. onaj koji je isao u logor.

A sad, o strojovodjama... Tko zna....

 

pozdrav

toma

Three Blind Mice

Link to comment
Share on other sites

Mislio sam na strojovođu ovog vlaka koji je uvlaćio vlak u unutar ograđenog dijela zatvora. Ovo nije sigurno, ali navodno da se radilo o jednom strojovođi i pomoćniku koji su imali pristup unutar zatvora. Ponavljam to je dio priče koju sam čuo davno, davno. Sad što je istina a što ono drugo :wink: Možda i negdje nešto piše o tome ali nisam naišao.

Dr. Nikola Nikolić u svojoj knjizi ''Jasenovački logor'' (bio je zatočenik tijekom 1942. godine, a izvukao se zahvaljujući razmjeni za neke Nijemce koje su zarobili partizani) spominje manevarsku lokomotivu u kolodvoru Jasenovac, kojom su upravljali ''ustaše s položenim ispitom za strojovođe''. Navodno je ta lokomotiva preuzimala vagone i odgurala ih u logor.

Ako je to točno, posada lokomotive vrlo vjerojatno je pripadala Luburiću i njegovoj logorskoj postrojbi, koja je uspjela pobjeći na Zapad. Ali to je već u domeni nagađanja.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Mislio sam na strojovođu ovog vlaka koji je uvlaćio vlak u unutar ograđenog dijela zatvora. Ovo nije sigurno, ali navodno da se radilo o jednom strojovođi i pomoćniku koji su imali pristup unutar zatvora. Ponavljam to je dio priče koju sam čuo davno, davno. Sad što je istina a što ono drugo :( Možda i negdje nešto piše o tome ali nisam naišao.

Dr. Nikola Nikolić u svojoj knjizi ''Jasenovački logor'' (bio je zatočenik tijekom 1942. godine, a izvukao se zahvaljujući razmjeni za neke Nijemce koje su zarobili partizani) spominje manevarsku lokomotivu u kolodvoru Jasenovac, kojom su upravljali ''ustaše s položenim ispitom za strojovođe''. Navodno je ta lokomotiva preuzimala vagone i odgurala ih u logor.

Ako je to točno, posada lokomotive vrlo vjerojatno je pripadala Luburiću i njegovoj logorskoj postrojbi, koja je uspjela pobjeći na Zapad. Ali to je već u domeni nagađanja.

 

 

Da, ovo bi moglo držati vodu. Ovu priču mi je ispričao jedan majstor, sada već davno pokojni, koji je u želj. radioni (Gredelju) radio na popravkama želj. prometala. No tko bi se sve sjetio detalja i koliko su zaista točni a koliko "frizirani".

samoborcekver1_zps9440815b.gif

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...