Jump to content
zeljeznice.net
radoznalac

BIvsi industrijski kolosijek Brestanica-Senovo (SLO)

Recommended Posts

Da li je netko kada vidio u akciji teretni vlak Brestanica-Senovo kojim se iz ugljenokopa Senovo vozio ugljen na utovar u z.st. Brestanica kod Krskog?

 

Ja sam vidio, za jednog planinarenja na Bohor, tamo negdje krajem 80-tih (valjda 1988 ili 1989). Pruga je bila duzine cca 3-4 km, sirina kolosijeka valjda 500 mm ili tu negdje, a pruga je bila elektrificirana, bila je tu mala lokomotiva koja je vukla niz od 30-40 vagonetica ... uglavnom, prizor je bio kao u zemlji igracaka! :wink:

 

Pruga je imala i jedan manji tunel, pred samom z.st. Brestanica.

 

Trasu sam zadnji put vidio preklani, jos se vide neki dijelovi, dok su lokomotiva i jedan vagonet stavljeni pred osnovnu skolu Senovo (par sto metara od raskrsca u centru Senova).

 

Imam dvije fotke te lokomotive i vagoneta, ali su na dijacima ... :(


Blog "Nepoznati Zagreb" - poznate, ali još više nepoznate stvari o Zagreb-gradu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Južni dio (od separacije do pretovara na normalni kolosijek) se prestao koristiti početkom 90-ih i tamo su vozille "velike" lokomotive i vagoni dok je sjeverni dio (od rudnika do separacije) bio u upotrebi do kasnih 90-ih, tamo su vozile "male" lokomotive i vagoni i to sam vidio dok je još vozilo. U međuvremenu je srušen objekt separacije i od njega više nema ni traga. Opširnije imaš u knjižici "Železnica premogovnika Senovo" izdanoj prošle godine čiji je jedan od autora Željko Halambek koji je član ovog foruma pa ga možeš kontaktirati za detalje.


Obrisan sa foruma jer sam se usudio kritizirati Končar...!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ima više o tome ovdje:

http://zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=1958

 

Ja se još sjećam pogleda na lokomotive i vagone pri prolazu kroz Brestanicu, ali jaaako rijetko sam ih uspijevao vidjeti "u akciji"! :(

E da, to su ti vlakici! :D

 

Vidis, pretrazivao sam po "brestanica" i "Senovo", a trebao sam uzeti u obzir slovensku deklinaciju ...


Blog "Nepoznati Zagreb" - poznate, ali još više nepoznate stvari o Zagreb-gradu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Imam dvije fotke te lokomotive i vagoneta, ali su na dijacima ... :(

 

Zanimalo bi nas, hvala na pitanju :lol:

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Še nekaj o lokomotivah delujočih na ozkotirni železnici Senovo-Brestanica(Rajhenberg):

 

Tole je električna lokomotiva - tako imenovana trolej lokomotiva št. 3, ki so jo v Senovem izdelali v letu 1953 iz delov kupljenih na Reki, kjer so leto poprej podrli tramvaj. Uporabili so elektro motorje, odjemalce toka in glavna avtomatska stikala. Podvozje in ohišje lokomotive so izdelali sami. Lokomotiva je delovala od 1953 do 1996. Tehnični podatki lokomotive:

teža=15,6 t

vlečna sila lokomotive=2340kp

dolžina z odbijači=5,79m

širina=1,44m

višina brez odjemalca toka=2,5m

medosna razdalja=1,8m

premer glavne osi=130mm

premer tekalnega kolesa=800mm

hitrost pri polni obremenitvi=16km/h

tirna širina=0,63m

moč obeh motorjev=74kW

napetost=550V enosmerna

scan0007814985.jpg

 

Vir: Knjiga ŽELEZNICA PREMOGOVNIKA SENOVO(Željko Halambek)-foto Joerg Koerner


Lastnik makete ZMŽMK - http://www.zeleznica.net/
Lastnik VP Ljubljana Koseze - http://vreme.zajcek.org/koseze/

Lastnik VP Gradišče nad Pijavo Gorico - http://vreme.zajcek.org/gradisce/

Član vremenskega društva ZEVS - http://forum.zevs.si/
Član foruma CROMETEO - http://www.crometeo.net/phpbb/index.php

Share this post


Link to post
Share on other sites

Še nekaj o lokomotivah delujočih na ozkotirni železnici Senovo-Brestanica(Rajhenberg):

 

Tole je parna lokomotiva - tako imenovana R IIIc, ki je bila standardizirana vojaška lokomotiva avstrijske vojske.

Tehnični podatki lokomotive:

pristisk pare v kotlu=12atm

premer valjev=200mm

hod bata=300mm

premer pogonskih koles=600mm

medosna razdalja=1,32m

teža prazne lokomotive=8,2t

teža opremljene lokomotive=10,2t

vlečna sila=1440kp

največja hitrost=20km/h

dolžina z odbijači=5,018m

širina=1,704m

višina=2,98m

scan0009815139.jpg

 

Vir: Knjiga ŽELEZNICA PREMOGOVNIKA SENOVO(Željko Halambek)-foto Anton Petrovič


Lastnik makete ZMŽMK - http://www.zeleznica.net/
Lastnik VP Ljubljana Koseze - http://vreme.zajcek.org/koseze/

Lastnik VP Gradišče nad Pijavo Gorico - http://vreme.zajcek.org/gradisce/

Član vremenskega društva ZEVS - http://forum.zevs.si/
Član foruma CROMETEO - http://www.crometeo.net/phpbb/index.php

Share this post


Link to post
Share on other sites

Še nekaj o lokomotivah delujočih na ozkotirni železnici Senovo-Brestanica(Rajhenberg):

 

Tole je parna lokomotiva - tako imenovana brigadenlok, ki je bila standardizirana in so jo v glavnem v Nemčiji v letih 1905-1919 izdelali preko 2500 kosov.

Tehnični podatki lokomotive:

pritisk pare v kotlu=15atm

premer valjev=240mm

hod bata=240mm

premer pogonskih koles=600mm

medosna razdalja=2,26m

teža prazne lokomotive=10t

teža opremljene lokomotive=13t

vlečna sila=2075kp

največja hitrost=20km/h

dolžina z odbijači=6,045m

višina=2,9m

scan0008815103.jpg

 

Vir: Knjiga ŽELEZNICA PREMOGOVNIKA SENOVO(Željko Halambek)


Lastnik makete ZMŽMK - http://www.zeleznica.net/
Lastnik VP Ljubljana Koseze - http://vreme.zajcek.org/koseze/

Lastnik VP Gradišče nad Pijavo Gorico - http://vreme.zajcek.org/gradisce/

Član vremenskega društva ZEVS - http://forum.zevs.si/
Član foruma CROMETEO - http://www.crometeo.net/phpbb/index.php

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takole je izgledala konec oktobra 2006 električna lokomotiva št.4, ki stoji pred Osnovno šolo v Senovem.

 

00024.jpg


Lastnik makete ZMŽMK - http://www.zeleznica.net/
Lastnik VP Ljubljana Koseze - http://vreme.zajcek.org/koseze/

Lastnik VP Gradišče nad Pijavo Gorico - http://vreme.zajcek.org/gradisce/

Član vremenskega društva ZEVS - http://forum.zevs.si/
Član foruma CROMETEO - http://www.crometeo.net/phpbb/index.php

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takole je izgledala konec oktobra 2006 električna lokomotiva št.3, ki stoji nezaščitena na prostem na dvorišču rudnika v Senovem.

 

00022.jpg


Lastnik makete ZMŽMK - http://www.zeleznica.net/
Lastnik VP Ljubljana Koseze - http://vreme.zajcek.org/koseze/

Lastnik VP Gradišče nad Pijavo Gorico - http://vreme.zajcek.org/gradisce/

Član vremenskega društva ZEVS - http://forum.zevs.si/
Član foruma CROMETEO - http://www.crometeo.net/phpbb/index.php

Share this post


Link to post
Share on other sites

V krajšem predoru pri Brestanici so odstranili tračnice-slikano konec oktobra 2006.

 

00013.jpg


Lastnik makete ZMŽMK - http://www.zeleznica.net/
Lastnik VP Ljubljana Koseze - http://vreme.zajcek.org/koseze/

Lastnik VP Gradišče nad Pijavo Gorico - http://vreme.zajcek.org/gradisce/

Član vremenskega društva ZEVS - http://forum.zevs.si/
Član foruma CROMETEO - http://www.crometeo.net/phpbb/index.php

Share this post


Link to post
Share on other sites

V drugem daljšem predoru so tračnice ostale-slikano konec oktobra 2006.

 

00012.jpg


Lastnik makete ZMŽMK - http://www.zeleznica.net/
Lastnik VP Ljubljana Koseze - http://vreme.zajcek.org/koseze/

Lastnik VP Gradišče nad Pijavo Gorico - http://vreme.zajcek.org/gradisce/

Član vremenskega društva ZEVS - http://forum.zevs.si/
Član foruma CROMETEO - http://www.crometeo.net/phpbb/index.php

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...