Jump to content

Tragovima pruge Vinkovci - Osijek


seabral

Recommended Posts

Jučer sam bio poslovno u Vinkovcima, pa sam malo vremena stigao odvojiti i proći dionicu prema Osijeku. Nažalost, vremena nije bilo toliko da bih se studiozno mogao posvetiti istraživanju spomenute dionice, a nisam imao niti vremena za pripremu akcije, jer je čitavo putovanje došlo poprilično iznenadno. Stoga sam se uglavnom ograničio na dokumentiranje trenutnog stanja bivših (a nadam se i budućih) stajališta i kolodvora na toj pruzi.

 

Sve je prema očekivanjima bilo jako devastirano, a slike govore više nego tisuću riječi.

 

VINKOVCI:

 

Odvojak ulijevo je pruga prema Osijeku, a desno ide prema Vukovaru. Kamo vodi pruga u sredini ?

P2210054.jpg

 

 

Pogled u pravcu Osijeka

P2210055.jpg

 

 

OSTROVO:

 

Pogled sa ŽCPR prema staničnoj zgradi

P2210058.jpg

 

ŽCPR, pogled u smjeru Vinkovaca

P2210059.jpg

 

Stanična zgrada

P2210060.jpg

P2210061.jpg

 

Natpis je još tu ...

P2210062.jpg

 

GABOŠ:

 

ŽCPR

P2210066.jpg

 

Ostaci kolosijeka i pogled u pravcu Vinkovaca

P2210067.jpg

 

 

Pogled prema kolodvorskoj zgradi

P2210069.jpg

 

Kolodvorska zgrada ... natpis na latinici je uništen

P2210074.jpg

 

Peroni, pogled u pravcu Osijeka

P2210075.jpg

P2210076.jpg

 

Peroni, pogled u pravcu Vinkovaca

P2210078.jpg

 

 

 

MARKUŠICA - ANTIN:

 

ŽCPR, pogled u pravcu Osijeka

P2210080.jpg

P2210082.jpg

 

Isti ŽCPR, pogled u pravcu Vinkovaca

P2210081.jpg

 

Pragovi i tračnice pored nasipa

P2210083.jpg

 

 

LASLOVO - KOROĐ

 

Stanična zgrada, pogled s parkinga

P2210087.jpg

 

Peron, pogled u pravcu Vinkovaca

P2210088.jpg

P2210091.jpg

 

Peron i stanična zgrada, pogled u pravcu Osijeka

P2210089.jpg

 

Pogled preko kolosijeka na staničnu zgradu

P2210093.jpg

 

 

ERNESTINOVO:

 

Pogled s jednog ŽCPR u pravcu Osijeka, stanična zgrada je udaljena nekoliko stotina metara u tom pravcu

P2210096.jpg

 

Isti ŽCPR, pogled u drugom smjeru. Tračnica nema, ali su zato kokice tu ... :wink:

P2210095.jpg

 

Pogled s perona u pravcu Vinkovaca

P2210100.jpg

 

Ostaci stanične zgrade i pogled u pravcu Osijeka.

P2210101.jpg

P2210103.jpg

 

Ostaci stanične zgrade, pogled s parkinga

P2210105.jpg

 

 

ANTUNOVAC:

 

ŽCPR na državnoj cesti Osijek-Vinkovci, pogled u pravcu Osijeka

P2210106.jpg

 

Pogled s istog ŽCPR u pravcu stanične zgrade (pravac Vinkovci)

P2210109.jpg

 

Ostaci stajališne infrastrukture, pogled u pravcu Osijeka i na ŽCPR s prethodne fotke

P2210110.jpg

P2210112.jpg

P2210115.jpg

 

Stanična zgrada, pogled u pravcu Vinkovaca

P2210113.jpg

P2210116.jpg

 

 

 

ŽCPR u lokalnoj uličici u Antunovcu, pogled u pravcu Osijeka

P2210119.jpg

 

Isti ŽCPR, pogled u pravcu Vinkovaca. Koja je ovdje širina kolosijeka ? :?P2210120.jpg

 

 

Na pravcu do Osijeka se nalazi još samo Brijest, te nakon toga Osijek glavni kolodvor. Nažalost, nisam više imao vremena da odem i do tamo jer sam morao juriti natrag za Zagreb. Stoga molim nekog od naših osječkih forumaša da skokne do Brijesta i dopuni ovu reportažu.

 

I šta reći nakon svega ? Ne ponovilo se .... :(

Link to comment
Share on other sites

Isti ŽCPR, pogled u pravcu Vinkovaca. Koja je ovdje širina kolosijeka ?

 

Varijabilna :)

Salu na stranu; juzni dio pruge mi se ne cini katastrofalno devastiran... Sve u svemu, nista sto se ne bi dalo suvislo urediti za neku pristojnu brzinu; kada bi bilo volje za ulaganje u zeljeznicu...

 

pozdrav

toma

Three Blind Mice

Link to comment
Share on other sites

Prije svega, bravo majstore!

Toliko se na Forumu pisalo o toj pruzi, a sada imamo manje-više kompletnu sliku današnjeg (jadnog) stanja.

Vozio sam se tom prugom u više navrata i sjećam se da je Macosa išla ko zmaj.

Pamtim i teretni promet, dugačke garniture s parnjačama 33 i 11. Bijaše to nekada davno.

Kamo vodi pruga u sredini ?

I ove pruge dobro se sjećam sa svojih brojnih putovanja Vinkovci - Dalj - Bogojevo - Sombor. Mislim da ne vodi nikuda tj. da je riječ o slijepom kolosijeku, ali ne bih baš prisegnuo. Pretpostavljam da je to ili ostatak stare trase prema Osijeku ili Dalju, ili je nekadašnji izvlačni kolosijek (? - za tako nešto u vinkovačkom čvoru ja, kao laik, ne vidim potrebe), ili je pak nekakav stari industrijski kolosijek, samo se ne sjećam nikakvog objekta kamo bi to vodilo.

Vjerojatno bi Anton kao Vinkovčanin mogao (sa)znati više?

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Zahvaljujem na pozitivnim kritikama.

 

Sva su naselja uz prugu relativno dobro naseljena i postoji potencijal za lokalne putničke vlakove na toj relaciji. Međutim, željeznička stajališta se nalaze uglavnom dalje od središta tih naselja. Ipak se nadam da to neće biti nepremostiv problem, te da će uskoro krenuti dugo očekivana obnova pruge koja apsolutno zaslužuje biti obnovljena.

Link to comment
Share on other sites

Zahvaljujem na pozitivnim kritikama.

 

Sva su naselja uz prugu relativno dobro naseljena i postoji potencijal za lokalne putničke vlakove na toj relaciji. Međutim, željeznička stajališta se nalaze uglavnom dalje od središta tih naselja. Ipak se nadam da to neće biti nepremostiv problem, te da će uskoro krenuti dugo očekivana obnova pruge koja apsolutno zaslužuje biti obnovljena.

Pozdrav seabral !

i pohvala za dobru reportažu :D i po tmurnom vremenu - sad sam uz tvoju pomoć sagledao dobar dio trase... 8) !

 

Šteta što je u ovakvom stanju. Da li je obim prevoza do pred rat bio zadovoljavajući da bi se mogla priskrbiti sredstva preko fondova EU za njenu obnovu. Koliko ja znam EU je prilično darežljiva kada su u pitanju željeznice, naspram cesta gdje je poprilično uzdržana po pitanju financijske pomoći. Čudno je da se već nije kandidirala za neka sredstva -vjerovatno je potrebena neka studija opravdanosti, pa je pitanje da li bi i sad u ova današnja vremena ona bila pozitivna :? .

 

Prije godinu i jače sam pronašao na ovom siteu tvrtke GRANOVA za obnovu željezničke infrastrukture: http://www.granova.hr, zapravo na

http://granova.hr/Vinkovci.htm također 10-tak fotki razrušenih i oštećenih dionica ove pruge, a kako kažu u ovom citatu :

ŽELJEZNIČKA PRUGA VINKOVCI - OSIJEK

 

OSNOVNI PODACI

Duljina pruge: 33.937km

Kategorija pruge: MG 2

Dozvoljeno osovinsko opterećenje:

Maksimalna brzina:

Željeznička pruga Vinkovci - Osijek se tijekom domovinskog rata i poslije njega nalazila najvećim dijelom na okupiranom području, kada je teško oštećena i onesposobljena za promet.

Od cijele pruge ostali su neoštećeni samo: pocetak pruge - u kolodvoru Vinkovci, te kraj od km 29+000 do kolodvora Osijek, koji su u funkciji cijelo vrijeme. Prije ponovnog puštanja u promet, cijelu prugu je potrebno obnoviti.

Tvrtka GRANOVA izradila je PROJEKT REMONTA PRUGE Vinkovci - Osijek te PROJEKT REKONSTRUKCIJE BOBOTSKOG KANALA.

 

izgleda da će krenuti uskoro obnova, ali ovi podaci nisu up to date preko jednu godinu ?!

 

Tu su zanimljivi detalji sa devastirane pruge:

0+900.jpg,

vjerovatno sjeverni izlaz sa Vinkovačkog kolodvora :?

 

22+325n.jpg

i

20+600.jpg

ruševine pruge na prilazu silosima ... s jedne i

 

20+150.jpg

s druge strane prilaza. Tko je iz ovog kraja će to moći bolje pojasniti...

 

12+200.jpg ,

 

11+750.jpg

Ove 2 lokacije su mi skroz :roll: ?!

 

 

Inače ova bi se pruga (po mom ipak laičkom mišljenju) mogla "progurati", kao "istočni ogranak" željezničkog koridora Vc (što bi mu dalo veći transportni značaj) koji bi na sjeveru počinjao u Osijeku (odvajajući se od centralne pruge koridora) potom išao gore prikazanom dionicom do Vinkovaca, pa nastavljao postojećom prugom na Spačvu, Gunju, ulazio potom preko Save u BiH na Brčko, preko Srebrenika, Kreke, i Tuzle na Banoviće. Tu bi se preko nedostajuće dionice "Banovići-Droškovac" (moja opsesija) o kojoj sam nešto ranije u više navrata pisao (kao potencijalno isplativom, a što se zagovaralo i sa "viših instanci" u BiH neposredno iza posljednjeg rata), mouća pruga preko Breze u Podlugovima ponovo uključivala u glavnu žilu koridora Vc. E je li ovo samo moja fantazija ili realnost u nekoj budućnosti vidjet ćemo....

Mislim da bi i vama u Hrvatskoj ova dionica lakše bila osbosobljena sagledavajući je u ovakvom širem kontekstu, a i ova "naša" pruga bi lakše mogla postati zbilja...

 

 

BTW

sa istog sitea ali u sjevernom susjedstvu, pomalo OT, slike sa Baranjske pruge Osijek - Beli Manastir > nisam znao da je kolodvor Beli Manastir ovako prostran i sa ovoliko kolosijeka:

 

DSC02401.JPG

panorama kolodvora Belog Manastira, a

 

izgleda da se i stanična zgrada obnavlja:

26+399.jpg

 

Tu je i kolodvor Darda:

10+040%20N.jpg

 

Macosa negdje hita :) :

21+548%20D.JPG

 

neki podvožnjak:

26+801%20D.JPG i

 

poveći most, ali očito ne ne Dravi:

5+350.jpg i

 

neki ŽCPR u Baranji

2+045.jpg

 

napomena: Sve slike sa mog posta su vlasništvo firme Granova© !. Nadam se da neće biti problema (hot linkovi su u pitanju !) :)

 

igorail ! :wink:

Odbojnike na tramvaje !

 

"""""""""""""""""""""""""""""

 

Svaki pravi railfan naprosto zadrhti kad u prolazu primjeti, da se na željezničkom semaforu

 

pojavi ZELENO svjetlo !

Link to comment
Share on other sites

  • Admin
Kamo vodi pruga u sredini ?

I ove pruge dobro se sjećam sa svojih brojnih putovanja Vinkovci - Dalj - Bogojevo - Sombor. Mislim da ne vodi nikuda tj. da je riječ o slijepom kolosijeku, ali ne bih baš prisegnuo. Pretpostavljam da je to ili ostatak stare trase prema Osijeku ili Dalju, ili je nekadašnji izvlačni kolosijek (? - za tako nešto u vinkovačkom čvoru ja, kao laik, ne vidim potrebe), ili je pak nekakav stari industrijski kolosijek, samo se ne sjećam nikakvog objekta kamo bi to vodilo.

Vjerojatno bi Anton kao Vinkovčanin mogao (sa)znati više?

 

To je industrijski kolosijek Žankovac. ;)

loksa.jpgloksa2.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Admin
Odlicno!

Stvarno si se potrudio!

Zao mi je sto nitko od nasih clanova iz tog dijela drzave nije do sada nista uslikao.

Nadam se da ce se to promjeniti kada krenu sa obnovom.

 

Imam i ja slika, ali ih nažalost nisam stigao uploadati ( ali hoću ), isto sa cijele trase...

loksa.jpgloksa2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Igorail, hvala na fotosima koji su odlični ali moram te odmah ispraviti.

 

Prva slika na kojoj kažeš da je panorama kolodvora B.Manastir, je ustavri panorama kolodvora Osijek gledana sa bivšeg željezničkog hotela. Sam si zaključio da dimenzije kolodvora baš ne odgovaraju gradu tipa B.Manastira.

 

Inače most na slici nije most preko rijeke Drave nego preko mrtvog rukavca Drave, koje mi Osječani zovemo Stara Drava.

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

Igorail, hvala na fotosima koji su odlični ali moram te odmah ispraviti.

 

Prva slika na kojoj kažeš da je panorama kolodvora B.Manastir, je ustavri panorama kolodvora Osijek gledana sa bivšeg željezničkog hotela. Sam si zaključio da dimenzije kolodvora baš ne odgovaraju gradu tipa B.Manastira.

 

Inače most na slici nije most preko rijeke Drave nego preko mrtvog rukavca Drave, koje mi Osječani zovemo Stara Drava.

Pozdrav dnovakovic :) i hvala na opaskama !

 

Inače ni jedna slika nema opis (na originalnoj lokaciji) već su samo sa siteova koji opisuju po jednu prugu. Ova slika je imala u linku oznaku :

http ://granova.hr/Beli%20Manastir/images/DSC02401.JPG pa sam zaključio :roll: da je ipak riječ o BM-u. Da li je pak na ovoj slici riječ o Belom manastiru ili je i to greška :?

 

26+399.jpg

 

igorail ! :wink:

Odbojnike na tramvaje !

 

"""""""""""""""""""""""""""""

 

Svaki pravi railfan naprosto zadrhti kad u prolazu primjeti, da se na željezničkom semaforu

 

pojavi ZELENO svjetlo !

Link to comment
Share on other sites

Da točno na ovoj slici je zgrada željezničke stanice Beli Manastir i kao što se vidi zgrada je u rekonstrukciji baš kao i pruga od Osijeka do B.Manastira.

 

Dali je ova rekonstrukcija završena ne znam ali možda se na proljeće zaputim malo vlakom do B.Manastira pa napravim koji snimak.

 

Inače to je prilično lijepa zgrada a mislim da je sagrađena negdje izmedju dva rata kao pogranična stanica prema Mađarskoj.

 

Igoraile iz Sarajeva imate direktan vlak za Budimpeštu preko Osijeka do B.Manastira, pa je ta stanica na neki način i za vas Sarajlije izlaz u Europu.

Vidite kako nas željeznica "u svakom pogledu sve više povezuje".

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

:shock:

 

nije mi jasno ima pa nema tračnica, pa kolosjek u škarpu izguran pa fale pragovi pa neznam... jel to bilo pod srpskom okupacijom pa su krali za svoje potrebe ?

jedino kaj mi pada na pamet je i bombardiranje ali nema rupa?

 

Sve su oni iskoristili, pragove, šinje prodali za staro željezo, čak su i tucanik odvozili da bi pravili ceste za tenkove

:lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Obećao sam Seabralu da ću njegov odlični putopis Tragovima pruge Vinkovci-Osijek, koji je nažalost ostao nedovršen, pokušati dovršiti.

 

Danas sam uhvatio malo slobodnog vremena da odem do Brijesta i napravim nekoliko fotografija dijela pruge od Osijeka do Brijesta.

 

1. Lijevo je pruga za Vinkovce na izlasku iz kolodvora Osijek

11me5.jpg

 

2. Desno je nekakav industrijski kolsjek, no mnogo su interesantniji naslagani betonski pragovi. Dali se to priprema obnova pruge?

12uz6.jpg

 

3. Isto mjesto ali pogled prema Vinkovcima. U daljini se vidi nadvožnjak na obilaznici oko Osijeka

 

13ul2.jpg

 

4. Dionica pruge pored centralnog groblja pogled prema Osijeku

14gm6.jpg

 

5. Isto mjesto ali pogled prema Vinkovcima

 

15sc1.jpg

 

6. Kolodvor Brijest pogled sa ceste

 

16cx1.jpg

 

7. Kolodvor Brijest, pogled sa kolosjeka. Ova ručka u prvom planu služi za podizanje i spuštanje obližnje rampe na ŽCPR.

 

17sz0.jpg

 

8. Pogled na stanične kolosjeke

 

18kl2.jpg

 

9. Pogled na ŽCPR i stalno podignutoj rampi

 

19ro4.jpg

 

10. ŽCPR

20xa3.jpg

 

11. Ovo je najtužnije mjesto i ovdje se za sada sve završava. Inače u daljini se naziru obrisi sela Antunovac gdje Seabral završio svoj putpis pa izgleda da između Brijesta i Antonovca nema više ni metra pruge

 

21ah6.jpg

 

Pozdrav iz Osijeka

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

Odlično, fotke su super. Puno ti hvala da si odvojio vremena dovršiti moj putopis. :pivo

Sad imamo kompletnu sliku čitave dionice, a iskreno se nadam da ćemo uskoro na ovim istim mjestina ponovno moći fotkati vlakove :wink:

Link to comment
Share on other sites

Da točno je da ovom prugom ponekad prođe i vlak. Prije stanice Brijest nalazi se skladište INA plina koje ima i industrijski kolosjek na kome sam vidio i dva vagona cisterne.

Nažalost skladište je ograđeno i nezaposlenima je pristup zabranjen pa nisam htio fotkati okolo toga objekta.

 

Inače pruga izgleda relativno dobro a na onoj dionici pored centralnog groblja su čak i betonski pragovi.

 

Po zadnjem Redu vožnje JŽ koji imam između Osijeka i Brijesta je samo 5 km a cijela pruga od Osijeka do Vinkovaca je po tom istom redu vžnje duga 36 km.

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...