seabral Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Jučer sam bio poslovno u Vinkovcima, pa sam malo vremena stigao odvojiti i proći dionicu prema Osijeku. Nažalost, vremena nije bilo toliko da bih se studiozno mogao posvetiti istraživanju spomenute dionice, a nisam imao niti vremena za pripremu akcije, jer je čitavo putovanje došlo poprilično iznenadno. Stoga sam se uglavnom ograničio na dokumentiranje trenutnog stanja bivših (a nadam se i budućih) stajališta i kolodvora na toj pruzi. Sve je prema očekivanjima bilo jako devastirano, a slike govore više nego tisuću riječi. VINKOVCI: Odvojak ulijevo je pruga prema Osijeku, a desno ide prema Vukovaru. Kamo vodi pruga u sredini ? Pogled u pravcu Osijeka OSTROVO: Pogled sa ŽCPR prema staničnoj zgradi ŽCPR, pogled u smjeru Vinkovaca Stanična zgrada Natpis je još tu ... GABOŠ: ŽCPR Ostaci kolosijeka i pogled u pravcu Vinkovaca Pogled prema kolodvorskoj zgradi Kolodvorska zgrada ... natpis na latinici je uništen Peroni, pogled u pravcu Osijeka Peroni, pogled u pravcu Vinkovaca MARKUŠICA - ANTIN: ŽCPR, pogled u pravcu Osijeka Isti ŽCPR, pogled u pravcu Vinkovaca Pragovi i tračnice pored nasipa LASLOVO - KOROĐ Stanična zgrada, pogled s parkinga Peron, pogled u pravcu Vinkovaca Peron i stanična zgrada, pogled u pravcu Osijeka Pogled preko kolosijeka na staničnu zgradu ERNESTINOVO: Pogled s jednog ŽCPR u pravcu Osijeka, stanična zgrada je udaljena nekoliko stotina metara u tom pravcu Isti ŽCPR, pogled u drugom smjeru. Tračnica nema, ali su zato kokice tu ... Pogled s perona u pravcu Vinkovaca Ostaci stanične zgrade i pogled u pravcu Osijeka. Ostaci stanične zgrade, pogled s parkinga ANTUNOVAC: ŽCPR na državnoj cesti Osijek-Vinkovci, pogled u pravcu Osijeka Pogled s istog ŽCPR u pravcu stanične zgrade (pravac Vinkovci) Ostaci stajališne infrastrukture, pogled u pravcu Osijeka i na ŽCPR s prethodne fotke Stanična zgrada, pogled u pravcu Vinkovaca ŽCPR u lokalnoj uličici u Antunovcu, pogled u pravcu Osijeka Isti ŽCPR, pogled u pravcu Vinkovaca. Koja je ovdje širina kolosijeka ? Na pravcu do Osijeka se nalazi još samo Brijest, te nakon toga Osijek glavni kolodvor. Nažalost, nisam više imao vremena da odem i do tamo jer sam morao juriti natrag za Zagreb. Stoga molim nekog od naših osječkih forumaša da skokne do Brijesta i dopuni ovu reportažu. I šta reći nakon svega ? Ne ponovilo se .... Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
Toma Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Isti ŽCPR, pogled u pravcu Vinkovaca. Koja je ovdje širina kolosijeka ? Varijabilna Salu na stranu; juzni dio pruge mi se ne cini katastrofalno devastiran... Sve u svemu, nista sto se ne bi dalo suvislo urediti za neku pristojnu brzinu; kada bi bilo volje za ulaganje u zeljeznicu... pozdrav toma Quote Three Blind Mice
Renato Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Odlicno! Stvarno si se potrudio! Zao mi je sto nitko od nasih clanova iz tog dijela drzave nije do sada nista uslikao. Nadam se da ce se to promjeniti kada krenu sa obnovom. Quote
ivog Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Baš super kaj si nam pokazal trenutno stanje ovo pruge i kaj reći, obnovilo se čim prije... Quote
Portos Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Hvala Seabral! Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
Stanley Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Prije svega, bravo majstore! Toliko se na Forumu pisalo o toj pruzi, a sada imamo manje-više kompletnu sliku današnjeg (jadnog) stanja. Vozio sam se tom prugom u više navrata i sjećam se da je Macosa išla ko zmaj. Pamtim i teretni promet, dugačke garniture s parnjačama 33 i 11. Bijaše to nekada davno. Kamo vodi pruga u sredini ? I ove pruge dobro se sjećam sa svojih brojnih putovanja Vinkovci - Dalj - Bogojevo - Sombor. Mislim da ne vodi nikuda tj. da je riječ o slijepom kolosijeku, ali ne bih baš prisegnuo. Pretpostavljam da je to ili ostatak stare trase prema Osijeku ili Dalju, ili je nekadašnji izvlačni kolosijek (? - za tako nešto u vinkovačkom čvoru ja, kao laik, ne vidim potrebe), ili je pak nekakav stari industrijski kolosijek, samo se ne sjećam nikakvog objekta kamo bi to vodilo. Vjerojatno bi Anton kao Vinkovčanin mogao (sa)znati više? Quote Serija 05 je zakon!
seabral Posted February 22, 2007 Author Posted February 22, 2007 Zahvaljujem na pozitivnim kritikama. Sva su naselja uz prugu relativno dobro naseljena i postoji potencijal za lokalne putničke vlakove na toj relaciji. Međutim, željeznička stajališta se nalaze uglavnom dalje od središta tih naselja. Ipak se nadam da to neće biti nepremostiv problem, te da će uskoro krenuti dugo očekivana obnova pruge koja apsolutno zaslužuje biti obnovljena. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
milan_s Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Zanimljiva reportaza. Lijepe stanicne zgrade. Velika je steta da su neke toliko devastirane. Quote
igorail Posted February 23, 2007 Posted February 23, 2007 Zahvaljujem na pozitivnim kritikama. Sva su naselja uz prugu relativno dobro naseljena i postoji potencijal za lokalne putničke vlakove na toj relaciji. Međutim, željeznička stajališta se nalaze uglavnom dalje od središta tih naselja. Ipak se nadam da to neće biti nepremostiv problem, te da će uskoro krenuti dugo očekivana obnova pruge koja apsolutno zaslužuje biti obnovljena. Pozdrav seabral ! i pohvala za dobru reportažu i po tmurnom vremenu - sad sam uz tvoju pomoć sagledao dobar dio trase... ! Šteta što je u ovakvom stanju. Da li je obim prevoza do pred rat bio zadovoljavajući da bi se mogla priskrbiti sredstva preko fondova EU za njenu obnovu. Koliko ja znam EU je prilično darežljiva kada su u pitanju željeznice, naspram cesta gdje je poprilično uzdržana po pitanju financijske pomoći. Čudno je da se već nije kandidirala za neka sredstva -vjerovatno je potrebena neka studija opravdanosti, pa je pitanje da li bi i sad u ova današnja vremena ona bila pozitivna . Prije godinu i jače sam pronašao na ovom siteu tvrtke GRANOVA za obnovu željezničke infrastrukture: http://www.granova.hr, zapravo na http://granova.hr/Vinkovci.htm također 10-tak fotki razrušenih i oštećenih dionica ove pruge, a kako kažu u ovom citatu : ŽELJEZNIČKA PRUGA VINKOVCI - OSIJEK OSNOVNI PODACI Duljina pruge: 33.937km Kategorija pruge: MG 2 Dozvoljeno osovinsko opterećenje: Maksimalna brzina: Željeznička pruga Vinkovci - Osijek se tijekom domovinskog rata i poslije njega nalazila najvećim dijelom na okupiranom području, kada je teško oštećena i onesposobljena za promet. Od cijele pruge ostali su neoštećeni samo: pocetak pruge - u kolodvoru Vinkovci, te kraj od km 29+000 do kolodvora Osijek, koji su u funkciji cijelo vrijeme. Prije ponovnog puštanja u promet, cijelu prugu je potrebno obnoviti. Tvrtka GRANOVA izradila je PROJEKT REMONTA PRUGE Vinkovci - Osijek te PROJEKT REKONSTRUKCIJE BOBOTSKOG KANALA. izgleda da će krenuti uskoro obnova, ali ovi podaci nisu up to date preko jednu godinu ?! Tu su zanimljivi detalji sa devastirane pruge: , vjerovatno sjeverni izlaz sa Vinkovačkog kolodvora i ruševine pruge na prilazu silosima ... s jedne i s druge strane prilaza. Tko je iz ovog kraja će to moći bolje pojasniti... , Ove 2 lokacije su mi skroz ?! Inače ova bi se pruga (po mom ipak laičkom mišljenju) mogla "progurati", kao "istočni ogranak" željezničkog koridora Vc (što bi mu dalo veći transportni značaj) koji bi na sjeveru počinjao u Osijeku (odvajajući se od centralne pruge koridora) potom išao gore prikazanom dionicom do Vinkovaca, pa nastavljao postojećom prugom na Spačvu, Gunju, ulazio potom preko Save u BiH na Brčko, preko Srebrenika, Kreke, i Tuzle na Banoviće. Tu bi se preko nedostajuće dionice "Banovići-Droškovac" (moja opsesija) o kojoj sam nešto ranije u više navrata pisao (kao potencijalno isplativom, a što se zagovaralo i sa "viših instanci" u BiH neposredno iza posljednjeg rata), mouća pruga preko Breze u Podlugovima ponovo uključivala u glavnu žilu koridora Vc. E je li ovo samo moja fantazija ili realnost u nekoj budućnosti vidjet ćemo.... Mislim da bi i vama u Hrvatskoj ova dionica lakše bila osbosobljena sagledavajući je u ovakvom širem kontekstu, a i ova "naša" pruga bi lakše mogla postati zbilja... BTW sa istog sitea ali u sjevernom susjedstvu, pomalo OT, slike sa Baranjske pruge Osijek - Beli Manastir > nisam znao da je kolodvor Beli Manastir ovako prostran i sa ovoliko kolosijeka: panorama kolodvora Belog Manastira, a izgleda da se i stanična zgrada obnavlja: Tu je i kolodvor Darda: Macosa negdje hita : neki podvožnjak: i poveći most, ali očito ne ne Dravi: i neki ŽCPR u Baranji napomena: Sve slike sa mog posta su vlasništvo firme Granova© !. Nadam se da neće biti problema (hot linkovi su u pitanju !) igorail ! Quote Odbojnike na tramvaje ! """"""""""""""""""""""""""""" Svaki pravi railfan naprosto zadrhti kad u prolazu primjeti, da se na željezničkom semaforu pojavi ZELENO svjetlo !
ErrAseR Posted February 23, 2007 Posted February 23, 2007 nije mi jasno ima pa nema tračnica, pa kolosjek u škarpu izguran pa fale pragovi pa neznam... jel to bilo pod srpskom okupacijom pa su krali za svoje potrebe ? jedino kaj mi pada na pamet je i bombardiranje ali nema rupa? Quote
seabral Posted February 23, 2007 Author Posted February 23, 2007 Bilo je pod okupacijom. Mislim da nije bombardirano, nego jednostavno odnešeno - kako je kome već trebalo ... Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
Admin Anton Posted February 23, 2007 Admin Posted February 23, 2007 Kamo vodi pruga u sredini ? I ove pruge dobro se sjećam sa svojih brojnih putovanja Vinkovci - Dalj - Bogojevo - Sombor. Mislim da ne vodi nikuda tj. da je riječ o slijepom kolosijeku, ali ne bih baš prisegnuo. Pretpostavljam da je to ili ostatak stare trase prema Osijeku ili Dalju, ili je nekadašnji izvlačni kolosijek (? - za tako nešto u vinkovačkom čvoru ja, kao laik, ne vidim potrebe), ili je pak nekakav stari industrijski kolosijek, samo se ne sjećam nikakvog objekta kamo bi to vodilo. Vjerojatno bi Anton kao Vinkovčanin mogao (sa)znati više? To je industrijski kolosijek Žankovac. Quote
Admin Anton Posted February 23, 2007 Admin Posted February 23, 2007 Odlicno! Stvarno si se potrudio! Zao mi je sto nitko od nasih clanova iz tog dijela drzave nije do sada nista uslikao. Nadam se da ce se to promjeniti kada krenu sa obnovom. Imam i ja slika, ali ih nažalost nisam stigao uploadati ( ali hoću ), isto sa cijele trase... Quote
Ante-vž Posted February 23, 2007 Posted February 23, 2007 Dečki dragi (Sebral i Igorail), od vas bi dr. Jones mogel nekaj naučiti - habro ste se probijali kroz nepoznato. Hvala za fotke! Bok! Ante Quote Moja galerija na Photrain.net - https://www.photrain.net/photos/member/ante.klecina
dnovakovic Posted February 23, 2007 Posted February 23, 2007 Igorail, hvala na fotosima koji su odlični ali moram te odmah ispraviti. Prva slika na kojoj kažeš da je panorama kolodvora B.Manastir, je ustavri panorama kolodvora Osijek gledana sa bivšeg željezničkog hotela. Sam si zaključio da dimenzije kolodvora baš ne odgovaraju gradu tipa B.Manastira. Inače most na slici nije most preko rijeke Drave nego preko mrtvog rukavca Drave, koje mi Osječani zovemo Stara Drava. Quote Pozdrav iz Osijeka !
igorail Posted February 23, 2007 Posted February 23, 2007 Igorail, hvala na fotosima koji su odlični ali moram te odmah ispraviti. Prva slika na kojoj kažeš da je panorama kolodvora B.Manastir, je ustavri panorama kolodvora Osijek gledana sa bivšeg željezničkog hotela. Sam si zaključio da dimenzije kolodvora baš ne odgovaraju gradu tipa B.Manastira. Inače most na slici nije most preko rijeke Drave nego preko mrtvog rukavca Drave, koje mi Osječani zovemo Stara Drava. Pozdrav dnovakovic i hvala na opaskama ! Inače ni jedna slika nema opis (na originalnoj lokaciji) već su samo sa siteova koji opisuju po jednu prugu. Ova slika je imala u linku oznaku : http ://granova.hr/Beli%20Manastir/images/DSC02401.JPG pa sam zaključio da je ipak riječ o BM-u. Da li je pak na ovoj slici riječ o Belom manastiru ili je i to greška igorail ! Quote Odbojnike na tramvaje ! """"""""""""""""""""""""""""" Svaki pravi railfan naprosto zadrhti kad u prolazu primjeti, da se na željezničkom semaforu pojavi ZELENO svjetlo !
dnovakovic Posted February 23, 2007 Posted February 23, 2007 Da točno na ovoj slici je zgrada željezničke stanice Beli Manastir i kao što se vidi zgrada je u rekonstrukciji baš kao i pruga od Osijeka do B.Manastira. Dali je ova rekonstrukcija završena ne znam ali možda se na proljeće zaputim malo vlakom do B.Manastira pa napravim koji snimak. Inače to je prilično lijepa zgrada a mislim da je sagrađena negdje izmedju dva rata kao pogranična stanica prema Mađarskoj. Igoraile iz Sarajeva imate direktan vlak za Budimpeštu preko Osijeka do B.Manastira, pa je ta stanica na neki način i za vas Sarajlije izlaz u Europu. Vidite kako nas željeznica "u svakom pogledu sve više povezuje". Quote Pozdrav iz Osijeka !
ante_gotovina Posted February 24, 2007 Posted February 24, 2007 nije mi jasno ima pa nema tračnica, pa kolosjek u škarpu izguran pa fale pragovi pa neznam... jel to bilo pod srpskom okupacijom pa su krali za svoje potrebe ? jedino kaj mi pada na pamet je i bombardiranje ali nema rupa? Sve su oni iskoristili, pragove, šinje prodali za staro željezo, čak su i tucanik odvozili da bi pravili ceste za tenkove Quote
dnovakovic Posted March 7, 2007 Posted March 7, 2007 Obećao sam Seabralu da ću njegov odlični putopis Tragovima pruge Vinkovci-Osijek, koji je nažalost ostao nedovršen, pokušati dovršiti. Danas sam uhvatio malo slobodnog vremena da odem do Brijesta i napravim nekoliko fotografija dijela pruge od Osijeka do Brijesta. 1. Lijevo je pruga za Vinkovce na izlasku iz kolodvora Osijek 2. Desno je nekakav industrijski kolsjek, no mnogo su interesantniji naslagani betonski pragovi. Dali se to priprema obnova pruge? 3. Isto mjesto ali pogled prema Vinkovcima. U daljini se vidi nadvožnjak na obilaznici oko Osijeka 4. Dionica pruge pored centralnog groblja pogled prema Osijeku 5. Isto mjesto ali pogled prema Vinkovcima 6. Kolodvor Brijest pogled sa ceste 7. Kolodvor Brijest, pogled sa kolosjeka. Ova ručka u prvom planu služi za podizanje i spuštanje obližnje rampe na ŽCPR. 8. Pogled na stanične kolosjeke 9. Pogled na ŽCPR i stalno podignutoj rampi 10. ŽCPR 11. Ovo je najtužnije mjesto i ovdje se za sada sve završava. Inače u daljini se naziru obrisi sela Antunovac gdje Seabral završio svoj putpis pa izgleda da između Brijesta i Antonovca nema više ni metra pruge Pozdrav iz Osijeka Quote Pozdrav iz Osijeka !
seabral Posted March 7, 2007 Author Posted March 7, 2007 Odlično, fotke su super. Puno ti hvala da si odvojio vremena dovršiti moj putopis. Sad imamo kompletnu sliku čitave dionice, a iskreno se nadam da ćemo uskoro na ovim istim mjestina ponovno moći fotkati vlakove Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
ivog Posted March 7, 2007 Posted March 7, 2007 Al samo kaj ovaj poslijednji dio te trase izgleda kolko-tolko normalno, a i po tračnicama se vidi kao da tu prođe tu i tam nešto.. Quote
dnovakovic Posted March 7, 2007 Posted March 7, 2007 Da točno je da ovom prugom ponekad prođe i vlak. Prije stanice Brijest nalazi se skladište INA plina koje ima i industrijski kolosjek na kome sam vidio i dva vagona cisterne. Nažalost skladište je ograđeno i nezaposlenima je pristup zabranjen pa nisam htio fotkati okolo toga objekta. Inače pruga izgleda relativno dobro a na onoj dionici pored centralnog groblja su čak i betonski pragovi. Po zadnjem Redu vožnje JŽ koji imam između Osijeka i Brijesta je samo 5 km a cijela pruga od Osijeka do Vinkovaca je po tom istom redu vžnje duga 36 km. Quote Pozdrav iz Osijeka !
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.