Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net

Recommended Posts

Svako postolje ima 2 vučna motora i jednu slobodnu osovinu, a razlika između 641,642 i 643 je dosta velika. 641 je mađarska lokomotiva, 642 i 643 su ĐĐ lokomotive(licencirane od francuske tvrtke), a 644 je gradila Macosa po licenci GM-EMD-a. 641 se najčešće koristi za manevru i slabija je od 644, 642 i 643 se koriste za srednje tešku manevru, lagane teretne i putničke vlakove, a 644 ja za tešku manevru i srednje teške teretne i putničke vlakove ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka informacija bi bila dobrodosla a jos bolje neki istorijat. Unapred hvala.

 

Spojia sam tvoju temu s već postojećom temom o 644, pa pogledaj prethodne postove ako te nešto još zanima ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spojia sam tvoju temu s već postojećom temom o 644, pa pogledaj prethodne postove ako te nešto još zanima ;-)

 

Vec pogledao. Sve ok. Veliko hvala!

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co-Co raspored osovina

Ako si u međuvremenu i saznao nije na odmet ponoviti: raspored osovina kod serije 644 označava se s A1A-A1A, isto kao i kod JŽ 645 (HŽ 2044) i JŽ 646 (HŽ 2043).


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serija 644 je zgodna zato sto joj se moze podesavati adheziona sila (sila (masa) lokomotive koja se oslanja na pogonske osovine).

To je sporno na lokomotivama sa rasporedom osovina Co'-Co' ali na seriji 644 koja ima raspored A'1A'-A'1A' postoji nacin da se pravi balans izmedju

manjego osovinskog pritiska i vece adhezione sile. Lok 644 ima masu od priblizno 90 tona pa je minimalni osovinski pritisak 15 tona po osovini ukoliko je tako podeseno.

Podesavanjem ogibljenja na srednjoj osovini deo sile moze da se premesti sa srednje osovine na dve pogonske osovine, pa recimo moze da se dobije pritisak od 16 tona po pogonskoj osovini i 13 tona na srednjoj osovini, sve do 18 tona po pogonskoj osovini i 9 tona na srednoj osovini. To se radi dodavanjem ili oduzimanjem metalnih plocica u ogibljenju srednje osovine, sto ce vise ili manje da sabije opruge preko kojih se frem postolja pa i cela lokomotiva oslanja na osovinu. Ovo nije bas jednostavna procedura i vrsi se samo ukoliko je prakticno. Uvek se gleda da se postigne sto veca adhezija zbog bolje vucne sile ali ako pruge ne dozvoljavaju veci osovinski pritisak onda taj pritisak ne sme da se predje naravno. Lok 644 na ZS su podesene na 15 ili 16 tona (da mogu da voze po slabim prugama) dok su ove na SZ predpostavljam podesene na 18 tona.

Lokomotive 645 (ili takozvana 2044) i 646 (ili 2043) nemaju mogucniost podesavanje pritiska, ali za time ne postoji ni potreba. Na tim lokomotivama je pritisak 16 tona po osovini ako se ne varam i jednak na svakoj osovini.

Ako vas jos nesto zanima u vezi lok 644 samo izvolite.


MACOSA baš je bona kad je voza majstor Bora!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serija 644 je zgodna zato sto joj se moze podesavati adheziona sila (sila (masa) lokomotive koja se oslanja na pogonske osovine).

To je sporno na lokomotivama sa rasporedom osovina Co'-Co' ali na seriji 644 koja ima raspored A'1A'-A'1A' postoji nacin da se pravi balans izmedju

manjego osovinskog pritiska i vece adhezione sile. Lok 644 ima masu od priblizno 90 tona pa je minimalni osovinski pritisak 15 tona po osovini ukoliko je tako podeseno.

Podesavanjem ogibljenja na srednjoj osovini deo sile moze da se premesti sa srednje osovine na dve pogonske osovine, pa recimo moze da se dobije pritisak od 16 tona po pogonskoj osovini i 13 tona na srednjoj osovini, sve do 18 tona po pogonskoj osovini i 9 tona na srednoj osovini. To se radi dodavanjem ili oduzimanjem metalnih plocica u ogibljenju srednje osovine, sto ce vise ili manje da sabije opruge preko kojih se frem postolja pa i cela lokomotiva oslanja na osovinu. Ovo nije bas jednostavna procedura i vrsi se samo ukoliko je prakticno. Uvek se gleda da se postigne sto veca adhezija zbog bolje vucne sile ali ako pruge ne dozvoljavaju veci osovinski pritisak onda taj pritisak ne sme da se predje naravno. Lok 644 na ZS su podesene na 15 ili 16 tona (da mogu da voze po slabim prugama) dok su ove na SZ predpostavljam podesene na 18 tona.

Lokomotive 645 (ili takozvana 2044) i 646 (ili 2043) nemaju mogucniost podesavanje pritiska, ali za time ne postoji ni potreba. Na tim lokomotivama je pritisak 16 tona po osovini ako se ne varam i jednak na svakoj osovini.

Ako vas jos nesto zanima u vezi lok 644 samo izvolite.

 

Zaista iscrpan odgovor i fasciniran sam nacinom na koji se razmisljalo u pogledu kombinovanja athezione sile i osovinskog pritiska. Nemam vise pitanja! Dugo neresivu enigmu konacno ste mi resili! Bilo bi lepo naci neki iskotirani crtez za 644 ako neko ima. Inace ovo da sada je i vise nego dovoljno! Sjajni ste...hvala jos jednom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema problema, imam i sheme i skice i crteze koje sam ja crtao, ali ne znam kako da ih postavim na forum. Ocigledno da nije moguce da se upload-uje direktno.


MACOSA baš je bona kad je voza majstor Bora!

Share this post


Link to post
Share on other sites

napravi account na photobucketu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

napravi account na photobucketu ;)

Ma znam ali iz iskustva znam da su ti account-i nepouzdani, tojest ako ne platis onda crkne posle nekog vremena a ja bi voleo da ti dokumenti budu dugotrajni.

Mozda da posaljem tebi pa ti okaci kako znas i umes, ja nemam zivaca vise da pravim razne naloge...

Edited by 712-206

MACOSA baš je bona kad je voza majstor Bora!

Share this post


Link to post
Share on other sites

... nije na odmet ponoviti: raspored osovina kod serije 644 označava se s A1A-A1A, isto kao i kod JŽ 645 (HŽ 2044) i JŽ 646 (HŽ 2043).

... ili još preciznije: (Ao1Ao)' (Ao1Ao)'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Negdje u Sloveniji? Izgleda da su lokomotive tek pristigle? Slike sam dobio od prijatelja Borne.

 

GE_USA_loksa_zpsc9297bd6.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada su pristigle imale su poziciona (donja) svjetla kao 663 odnosno kasnije 645 tako da ovo može biti najranije nakon prve revizije.


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

Share this post


Link to post
Share on other sites
[img= https://www.flickr.com/photos/alcoalbe/12550799494/in/set-72157641314137834]

644 snimljena u Španjolskoj. Iz kolekcije Alessandro Albe.


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sebral, zašto ne mogu kopirati i pejstati hiperlinkove (slike, citate) iz svog editora u IE9 ili 10?


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sebral, zašto ne mogu kopirati i pejstati hiperlinkove (slike, citate) iz svog editora u IE9 ili 10?

 

Gledajući tvoj code, vidim da pokušavaš staviti tag na nešto što nije slika, tj. nema jpg ekstenziju.

 

Ovo je hiperlink na kojeg si mislio ?

https://www.flickr.com/photos/alcoalbe/12550799494/in/set-72157641314137834

 

Trebaš ga pejstati i označiti da je to hiperlink (tj. povezati ga s URL-om). Imaš za to ikonicu, devetu slijeva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U= narrow gauge t/m's (eg. GT22CU)

 

To bi ispravnije trebalo značiti univerzalni vučni el. motor koji paše na uskotračne i narmalnotračne lokomotive dok w znaći dd paše samo na normalnotračne.

 

the G22U was identified by a U suffix to indicate that this model was supplied with traction motors adjustable to any rail gauge Universally (Metre Gauge up to Irish Gauge).

 

https://en.wikipedia.org/wiki/EMD_G22_Series

 

SŽ 644 ima el. vučne motore tip D29 koji su se ugrađivali u uskotračne emd lokomotive dok D77 normalno tračna vrzija tog motora koja se ugrađivala npr. u 663 i 664.

 

Dakle u ovom slučaju oznaka "U" bi bila točna. Dakle radi se o tipu G22U.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inaće ova lokomotiva nastale je na bazi Španjolske lokomotive RENFE 314 (GL12) koja je napravljena u jednom primjerku.

Za razliku od Španjolske verzije koja ima motor 567 Slovenska verzija ima motor 645.

Obje lokomotive imaju el. vučne motore tip D29 ( univerzalni tip koji se može ugraditi u uskotračna i normalnotračna postolja)

 

8426.jpg

izvor: http://www.listadotren.es/carac/fichadatos.php?id=185

 

 

Evo i tehnički podaci lokomotive:

 

 

Constructor General Motors / Macosa

Tipo GL-12

Unidades construidas 1

Año de construcción 1963

Rodaje Co'Co'

Núm. de motores diesel 1 (Dos tiempos)

Tipo de motor 12-567C

Núm. de cilindros 12 en V

Diámetro y carrera 215,9 x 254 mm.

Transmisión Eléctrica

Diámetro de ruedas nuevas 1.067 mm.

Ancho de vía 1.668 mm.

Ancho de caja 2.896 mm.

Altura sobre carril 4.148 mm.

Longitud entre topes 15.526 mm.

Potencia nominal 1.445 CV

Esfuerzo de tracción 18.625 Kg

Velocidad máxima 120 Km/h.

Núm. de motores eléctricos de tracción 6

Tipo de motor eléctrico D29

Potencia por motor eléctrico (187 CV) 1.120 Cv locomotora

Peso en orden de marcha 86 t.

Peso por eje 14,3 t.

Peso por metro lineal 5,54 t.

Freno dinámico

Reostático

Freno neumático

Vacío / Aire comprimido

Mando múltiple

Si

Calefacción al tren

Vapor

izvor: http://www.listadotren.es/carac/fichadatos.php?id=185

Share this post


Link to post
Share on other sites

SZ 644 (i 664) nestaju sa Bohinjske pruge.... SZ je rentao dva Herkulesa od Beacona (010 i 014) i njima ce pokrivati auto-vlak, i teretni sabirni na Bohinjki...

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...