Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net

Recommended Posts

Pruga DIVAČA - PULA bila je u nadležnosti slovenskih željeznica tj. ŽTP Ljubljana. Brzi vlak koji sam već spominjao (maturalac) od Divače je vukla parna lokomotiva, vjerojatno serije 25, ne baš spektakularnom brzinom.

 

Brze ("brze") vlakove su na spomenutoj pruzi vukle i izrazito teretne lokomotive (JŽ 28 i JŽ 29). Pruga je teška, a mali broj raspoloživih prikladnih lokomotiva (JŽ 03 i JŽ 10) je bio dodjeljen važnijim prugama (Postojna - Ljubljana, LJ - Zid. most - ZG).

Prilog: Brzi 7304 Beograd – Pula; za 122 km Divača - Pula je trebao je često i preko 3 sata! Vuča: JŽ 28-053!

 

vlak37pb9.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da se vratimo na pricu o 644 prodatim ZS-u.

To su masine:

644-001-radi u Nisu,na pruzi za Dimitrovgrad

644-002-radi u Banatu(tako je bilo,ako se nesto promenilo,neka me neko ispravi)

644-006-radi takodje u Banatu.

644-009-opet Banat,uglavnom pruga Pancevo Glavna st.-Vrsac.

644-010-Radi kao blesava u Subotici,razbijaju je na manevri,kao i na ostaloj vuci,cak je vukla i putnicke vozove iz Subotice za Sombor,ma,kao sat!!!

644-017-Radi u Somboru sve i svasta,a po potrebi i radi u Subotici,eto pre neki dan je dovukla parkiran Cargo voz u Naumovicevu(U zeleznicarskom zargonu:Naum,to je stanica pre Subotice na Koridoru 10 gde se po potrebi,koja je svakodnevna,ostavljaju vozovi jer je SU stanica zagusena)

Uglavnom,ova leasing kupovina lokomotiva od strane ZS je bila zaista pun pogodak jer su se masine pokazale kao nepoderive,rade non-stop i ne kvare se,vrlo su udobne,konforne i lake za upravljanje,te se koliko mi je poznato niko od masinovodja nije zalio na masine,svi imaju samo reci hvale za njih.Lagane su(14.8.t/os)te bukvalno mogu voziti po svim prugama Vojvodine(od kojih su 95 posto u ocajnom stanju)i da je mogucnosti,valjalo bi ih sve otkupiti od Slovenaca,mada znam da od tog nema nista.Nazalost.Pozdrav,Nemanja,KPZ,Sombor


Druže Stari,skrenuo sam s' puta...

Sad me jaše i Kurta i Murta.......

Share this post


Link to post
Share on other sites
Slovenci su vozili sa 813 u Kumrovec sve do 1995. godine. postoje slike iz tog vremena. Tada je još radila i gostiona na stanici pa se znalo koji je kondukter Bosanac, a koji "domaći" Slovenac jer domaći nije išao u gotionu ili je išao ali nije počastio dok su jare znali počastiti pogotovo ako je i sa naše strane bio zemljak bilo kojeg predznaka.
:D :D :D :D :D :D :D tako j to po cjelom svjetu kad bo sanac udje u birtijua onma je tu tura a kad se dva sretnu pogotovo negdjeu tudzini onda nedaj boze

BOSNO MOJA U SRCUTE NOSIM EVO MENE PO NJEMACKOJ I HRVATSKOJ VOZIM

Share this post


Link to post
Share on other sites
:lol: :lol: :lol: Neka Bogu Hvala,samo da smo svi bili taki,ne bi bilo nike pizdarije ovde. :lol: :lol: :lol:

Druže Stari,skrenuo sam s' puta...

Sad me jaše i Kurta i Murta.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

644 su u biti koje lokse? Mislim proizvođač, karakteristike i tako to?


#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Share this post


Link to post
Share on other sites
EMD! :wink:

 

bio sam uvjeren u to 8)

 

a odgovor na drugo pitanje (to me čak više zanimalo) :D


#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Share this post


Link to post
Share on other sites
EMD! :wink:

 

Jok... to su Macose... po EMD licenci. Iako izgledaju slicno seriji 661 ima razlika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Slovenci su vozili sa 813 u Kumrovec sve do 1995. godine. postoje slike iz tog vremena. Tada je još radila i gostiona na stanici pa se znalo koji je kondukter Bosanac, a koji "domaći" Slovenac jer domaći nije išao u gotionu ili je išao ali nije počastio dok su jare znali počastiti pogotovo ako je i sa naše strane bio zemljak bilo kojeg predznaka.
:D :D :D :D :D :D :D tako j to po cjelom svjetu kadbosanac udje u birtijua kad se dva sretnu pogotovo negdjeu tudzini onda nedaj boze

BOSNO MOJA U SRCUTE NOSIM EVO MENE PO NJEMACKOJ I HRVATSKOJ VOZIM

Share this post


Link to post
Share on other sites
EMD! :wink:

 

Jok... to su Macose... po EMD licenci. Iako izgledaju slicno seriji 661 ima razlika.

Lokomotive su rađene kao i serija 2044 ili 2062 iznad 664-058 dalje ili za Iran u Đuri Đakoviću. Izrađene u Macosi u Španjolskoj dok je tamo bila ispostava za Europu. Oprema je došla iz EMD i ugrađena je u koš čija je dokumentacija izrađena u EMD GMC.

Share this post


Link to post
Share on other sites
644 su u biti koje lokse? Mislim proizvođač, karakteristike i tako to?

 

Diesel-električna lokomotiva JŽ 644, (A1A)' (A1A)

1213 kW(1500 KS) Vmax = 80 km/h

Proizvedeno od 1973. (25 kom, sve za ŽTP LJ) u Macosa (Španija) po licenci GM-EMD, tip G22U

Share this post


Link to post
Share on other sites
644 su u biti koje lokse? Mislim proizvođač, karakteristike i tako to?

 

Diesel-električna lokomotiva JŽ 644, (A1A)' (A1A)

1213 kW(1500 KS) Vmax = 80 km/h

Proizvedeno od 1973. (25 kom, sve za ŽTP LJ) u Macosa (Španija) po licenci GM-EMD, tip G22U

 

Ispravak... sigurno nije bila G22U jer U je oznaka za uskotracne modele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji je tocno motor u Špankama? 12-567, 16-567 ili 12-645 bez turba?

1500 KS za lokomotivu iz 1973 je prilicno..... malo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pitanju je 12-645,bez turboprehranjivaca.

Dosta jak motor,za takvu konstrukciju masine i lagano osovinsko opterecenje(da bi je dodatno opteretili,u Somboru su punili rezervoar za vodu da panja,jer ona tezi 14.8 t/os),ali sve u svemu-strava masina :wink:


Druže Stari,skrenuo sam s' puta...

Sad me jaše i Kurta i Murta.......

Share this post


Link to post
Share on other sites
U pitanju je 12-645,bez turboprehranjivaca.

Dosta jak motor,za takvu konstrukciju masine i lagano osovinsko opterecenje(da bi je dodatno opteretili,u Somboru su punili rezervoar za vodu da panja,jer ona tezi 14.8 t/os),ali sve u svemu-strava masina :wink:

 

Hmm interesantno.

 

Da... trebao sam odmah skuziti iz oznake modela da je 12 cilindarski motor no malo sam spor veceras :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
644 su u biti koje lokse? Mislim proizvođač, karakteristike i tako to?

 

Diesel-električna lokomotiva JŽ 644, (A1A)' (A1A)

1213 kW(1500 KS) Vmax = 80 km/h

Proizvedeno od 1973. (25 kom, sve za ŽTP LJ) u Macosa (Španija) po licenci GM-EMD, tip G22U

 

Ispravak... sigurno nije bila G22U jer U je oznaka za uskotracne modele.

 

Ispravak ... ispravka:

 

http://community-2.webtv.net/ajkristopans/MATERIALY/

MATERIAL Y CONSTRUCCIONES SA (MACOSA):

G22U (EMD o/n 712439-712463)

Yugoslav State Rys 644.001-644.025

 

http://www.lolkebijlsma.com/yugoslavia.html:

JZ 644 = GM/EMD G22U, built by Macosa in 1974, powered by a 12-645E

 

Svatko od nas može pogriješiti. Vrlo često imamo u svojim arhivima netočne podatke, u pravilu ne našom greškom. Do tu je sve u redu. Ali za ispravak pogrešnog navoda je pošteno malo provjeriti. Još uvijek nisam 100 % siguran, no probajte me razuvjeriti: na pr., odakle vam podatak o U kao kratici za uskotračno (možda se radi o kratici, koju je uveo neki naš uvaženi i utjecajni iseljenik u Americi, koji slučajno radi na tipizaciji lokomotiva u GM/EMD... pa je oznaku dao u čast rodnoj grudi...)

Share this post


Link to post
Share on other sites
644 su u biti koje lokse? Mislim proizvođač, karakteristike i tako to?

 

Diesel-električna lokomotiva JŽ 644, (A1A)' (A1A)

1213 kW(1500 KS) Vmax = 80 km/h

Proizvedeno od 1973. (25 kom, sve za ŽTP LJ) u Macosa (Španija) po licenci GM-EMD, tip G22U

 

Ispravak... sigurno nije bila G22U jer U je oznaka za uskotracne modele.

 

Ispravak ... ispravka:

 

http://community-2.webtv.net/ajkristopans/MATERIALY/

MATERIAL Y CONSTRUCCIONES SA (MACOSA):

G22U (EMD o/n 712439-712463)

Yugoslav State Rys 644.001-644.025

 

http://www.lolkebijlsma.com/yugoslavia.html:

JZ 644 = GM/EMD G22U, built by Macosa in 1974, powered by a 12-645E

 

Svatko od nas može pogriješiti. Vrlo često imamo u svojim arhivima netočne podatke, u pravilu ne našom greškom. Do tu je sve u redu. Ali za ispravak pogrešnog navoda je pošteno malo provjeriti. Još uvijek nisam 100 % siguran, no probajte me razuvjeriti: na pr., odakle vam podatak o U kao kratici za uskotračno (možda se radi o kratici, koju je uveo neki naš uvaženi i utjecajni iseljenik u Americi, koji slučajno radi na tipizaciji lokomotiva u GM/EMD... pa je oznaku dao u čast rodnoj grudi...)

 

Hmmm.. ta lokomotiva bi trebala nositi oznaku G (standard roadswitcher design) 22 (645 engine, 12 cylinder) A (A1A A1A raspored osovina)

 

GM models have followed a set pattern over the years. Some of the oddities come from language translations (KK16 and TT12 are from German)

 

Export models are to suit local conditions, and are named from a standard EMD convention of letters/numbers:

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

1st letter indicates:

A= cab unit design (eg. A16C)

G= standard roadswitcher design (eg. G8)

J= double ended, end cab design (eg. J12)

 

--------------------------------------------------------------------------------

2nd letter indicates:

A= electro-mechanical underslung body mounted t/m's (eg. GA8) except when used with cab units, indicates a second cab (eg. AA12).

L= lightweight frame (eg. GL8, GL22CU)

M= special modification (eg. GM6)

R= obsolete designation for 6 axel heavy duty r/s design (eg. GR12)

T= turbocharging (eg. GT16)

--------------------------------------------------------------------------------

Numbers indicate engine used:

6= 6 cyliner 567 engine

8= 8 cylinder 567 engine

12= 12 cylinder 567 engine

16= 16 cylinder 567 engine.

. add 10 to the number to get the 645E engine

. add 20 to get the F engine subseries

. add 30 to get the 710G engine.

. (exceptions are the 6 cylinder 645 engine stays as 6... not progressed to 16, which was already taken)

 

--------------------------------------------------------------------------------

Letters after numbers indicate:

L= lightweight frame for turbocharged (eg. GT22LC-2)

C= 3 axel truck(s) all axels powered (Co-Co). Not used on early exports.

A or 6 = 3 axel 2 t/m truck design (A1A-A1A) (eg. G12A, GL8U6).

 

No letter is used for 2 axel/t/m design (Bo-Bo).

U= narrow gauge t/m's (eg. GT22CU)

W= standard gauge t/m's (eg: GT26CW)

-2= Dash 2 design components and electronics in 645E engined locomotives.

--------------------------------------------------------------------------------

There are exceptions to standard designation rules (eg. G16 and G16C are the same thing)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Hmmm.. ta lokomotiva bi trebala nositi oznaku G (standard roadswitcher design) 22 (645 engine, 12 cylinder) A (A1A A1A raspored osovina)...

 

--------------------------------------------------------------------------------

There are exceptions to standard designation rules (eg. G16 and G16C are the same thing)

 

Pravila su pravila, katkada se svojih vlastitih ne držimo (EMD...), pogotovo ako nisu baš jako briljantna!

Dakle, čini mi se da je ključ u:

... There are exceptions to standard designation rules...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Hmmm.. ta lokomotiva bi trebala nositi oznaku G (standard roadswitcher design) 22 (645 engine, 12 cylinder) A (A1A A1A raspored osovina)...

 

--------------------------------------------------------------------------------

There are exceptions to standard designation rules (eg. G16 and G16C are the same thing)

 

Pravila su pravila, katkada se svojih vlastitih ne držimo (EMD...), pogotovo ako nisu baš jako briljantna!

Dakle, čini mi se da je ključ u:

... There are exceptions to standard designation rules...

 

Ocito :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesantno objasnjenje sta koja oznaka znaci u vezi GM lokomotiva.Dosta tog nisam znao,hvala! :wink:


Druže Stari,skrenuo sam s' puta...

Sad me jaše i Kurta i Murta.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,

imam jedno logicno pitanje a tice se obrtnih postolja i obelazavanja istih na ZS. Ovde spominjana lokomotiva serije 644 (Macosa) ima u obrtnim postoljima 6 osovina, a obelezena je kao sestoosovinska dizel-elektricna lokomotiva cetvrta u seriji. Zanima me sta je po sredi tj. da li sve ovo ima veze sa osovinskim pritiskom zbog koje je i kod njih izvadjen vucni motor, jer znam da je 646 (HŽ 2043-002) na taj nacin modifikovana, dok za 644 nigde nisam nista pronasao na tu temu. Da li je ona zapravo izvorno imala Co-Co raspored osovina pa je modifikovana ili je ovakva dosla iz fabrike. Svaka informacija bi bila dobrodosla a jos bolje neki istorijat. Unapred hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

JŽ 644 (EMD G22U) su lokomotive koje su dolazile s ovakvim postoljima, razlog za ovim postoljima je bio da se smanji osovinski pritisak, jer original G22 ima dvoosovinska postolja, pa su ova naručena radi smanjenja osovinskog pritiska...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,

imam jedno logicno pitanje a tice se obrtnih postolja i obelazavanja istih na ZS. Ovde spominjana lokomotiva serije 644 (Macosa) ima u obrtnim postoljima 6 osovina, a obelezena je kao sestoosovinska dizel-elektricna lokomotiva cetvrta u seriji. Zanima me sta je po sredi tj. da li sve ovo ima veze sa osovinskim pritiskom zbog koje je i kod njih izvadjen vucni motor, jer znam da je 646 (HŽ 2043-002) na taj nacin modifikovana, dok za 644 nigde nisam nista pronasao na tu temu. Da li je ona zapravo izvorno imala Co-Co raspored osovina pa je modifikovana ili je ovakva dosla iz fabrike. Svaka informacija bi bila dobrodosla a jos bolje neki istorijat. Unapred hvala.

 

 

Pogledaj ode:

http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=2&t=763

 

Inače, lokomotiva 644 obilježena je kao DEL, sa 4 pogonske osovine, a u svakoj je po jedan vučni motor, te je četvrta iz serije lokomotiva tog tipa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledaj ode:

http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=2&t=763

 

Inače, lokomotiva 644 obilježena je kao DEL, sa 4 pogonske osovine, a u svakoj je po jedan vučni motor, te je četvrta iz serije lokomotiva tog tipa.

 

 

Moja greska u postovanju, naime obelezena je kao cetvoroosovinska (4 u numeraciji 644), izvinjavam se! Hvala Josipu i Vice-u za brz odgovor, tako sam i pretpostavio, znaci li to da je srednja osovina svakog obrtnog postolja trceca tj. nema pogon? I jos nesto, u cemu se razlikuju od 641, 642 i 643???

Pozdrav

Edited by danilo77

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...