Jump to content
zeljeznice.net
Stanley

Vagoni s kotlom za parno grijanje

Recommended Posts

Jedna zamolbica za forumaše koji bi mogli imati više informacija ili, daj Bože, kakvu fotku.

Riječ je o vagonima za parno grijanje putničkih garnitura. Već sam negdje na Forumu spomenuo en passant da su korišteni uz lokomotive 664/2062, odmah nakon njihovog dolaska, na Ličkoj pruzi i na pruzi Zagreb - Koprivnica - Osijek. To sam ne samo vidio, već sam se u takvim vlakovima i vozio (npr. Lika, Zagreb - Zadar, do Gospića i natrag početkom osamdesetih; vagon s kotlom bio je odmah iza lokomotive).

Dodatak vagona za parno grijanje bio je u to vrijeme nužan jer 664/2062 nisu nikada imale generator parnog grijanja (poput 661/2061). Ne znam jesu li 664/2062 već u vrijeme svog dolaska na pruge ex JŽ imale mogućnost električnog zagrijavanja garnitura, ali sam siguran da mnogi tadašnji putnički vagoni nisu imali električno grijanje.

Vagoni s parnim kotlom koje spominjem tada su izgledali novi, imali su četiri osovine, bili su razmjerno kratki i imali su okrugle prozore, a na njima je pisalo ''kotao''.

Koliko znam, svi takvi vagoni su kasirani, a najmanje jednog vidio sam pred više godina u žutoj boji, u nekom kolodvoru ili, možda, na onim pomoćnim kolosjecima kod Zaprešića (HŽ Infrastruktura).

Kao klinac viđao sam dosta vagona-kotlova u Zagrebu Gl.kol. ili čak na putničkim vlakovima, na duljim garniturama. Po izgledu su bili prastari, neki čak sa 3 (tri) osovine.

Logika mi govori da bi takvi vagoni mogli svojedobno biti korišteni posebno na Ličkoj i Unskoj pruzi, kao i kroz Gorski kotar, gdje su zime bile ''ljute''. Za vjerovati je i da su vagone s kotlom za parno grijanje morale imati i garniture koje su na dionici Rijeka - Moravice vukle elektre 361 i 362.

Da ne duljim, bio bih zahvalan za svaki dodatni podatak koji bi rasvijetlio ovaj komadić željezničke povijesti. A ne bih baš prosvjedovao i da netko pronađe i baci fotku ''ex-kotla'' koji je preinačen u radni vagon. Thanks!


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jedna zamolbica za forumaše koji bi mogli imati više informacija ili, daj Bože, kakvu fotku.

Riječ je o vagonima za parno grijanje putničkih garnitura. Već sam negdje na Forumu spomenuo en passant da su korišteni uz lokomotive 664/2062, odmah nakon njihovog dolaska, na Ličkoj pruzi i na pruzi Zagreb - Koprivnica - Osijek. To sam ne samo vidio, već sam se u takvim vlakovima i vozio (npr. Lika, Zagreb - Zadar, do Gospića i natrag početkom osamdesetih; vagon s kotlom bio je odmah iza lokomotive).

Dodatak vagona za parno grijanje bio je u to vrijeme nužan jer 664/2062 nisu nikada imale generator parnog grijanja (poput 661/2061). Ne znam jesu li 664/2062 već u vrijeme svog dolaska na pruge ex JŽ imale mogućnost električnog zagrijavanja garnitura, ali sam siguran da mnogi tadašnji putnički vagoni nisu imali električno grijanje.

Vagoni s parnim kotlom koje spominjem tada su izgledali novi, imali su četiri osovine, bili su razmjerno kratki i imali su okrugle prozore, a na njima je pisalo ''kotao''.

Koliko znam, svi takvi vagoni su kasirani, a najmanje jednog vidio sam pred više godina u žutoj boji, u nekom kolodvoru ili, možda, na onim pomoćnim kolosjecima kod Zaprešića (HŽ Infrastruktura).

Kao klinac viđao sam dosta vagona-kotlova u Zagrebu Gl.kol. ili čak na putničkim vlakovima, na duljim garniturama. Po izgledu su bili prastari, neki čak sa 3 (tri) osovine.

Logika mi govori da bi takvi vagoni mogli svojedobno biti korišteni posebno na Ličkoj i Unskoj pruzi, kao i kroz Gorski kotar, gdje su zime bile ''ljute''. Za vjerovati je i da su vagone s kotlom za parno grijanje morale imati i garniture koje su na dionici Rijeka - Moravice vukle elektre 361 i 362.

Da ne duljim, bio bih zahvalan za svaki dodatni podatak koji bi rasvijetlio ovaj komadić željezničke povijesti. A ne bih baš prosvjedovao i da netko pronađe i baci fotku ''ex-kotla'' koji je preinačen u radni vagon. Thanks!

 

E da trazis po forumu nasao bi.... znam jer sam ja vec pitao :)

 

No, evo slike...

vagon.jpg

vagonx.jpg

Obje su by Erraser na Zagreb RK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedan takav vagon grijao je kompoziciju od nekoliko putničkih vagona krajem 1990g. na relaciji Beograd (Bubanj potok)-Resavica. Tada sam bio u JNA i tom kompozicijom putovali smo na teren, po noći. Vagoni su bili II razreda sa 8 sjedala u kupeu a u kupeu nas petoro, u Čojenoj odjeći sa šinjelom i sa punom ratnom opremom. Vagon nas je grijao ko lud, bilo je vruće za poluditi, kompoziciju su vukli u sastavu teretnih vlakova koji su išli u tom smjeru tako da smo do tamo putovali cijelu noć. Bilo je to jedno od mojih najgorih putovanja vlakom.

Po dolasku u Resavicu pješaćili smo do poligona uzbrdo nekoliko kilometara :rig


Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cojana uniforma.......Idealna za depilaciju nogu :lol: (iz licnog iskustva,fuj...)Od Resavice pa na Pasuljanske Livade...Za poludeti,poligon koji mi je kao i mnogima ostao u odvratnom secanju,logorovanje,kisa lije ko iz kabla,uniforma od coje natopljena vodom.......Offtopic,ali ajde.

Sto se tice kola za predgrevanje voza ili kola sa parnim generatorom,tu si potpuno u pravu sto se tice toplote koju proizvode.I dan-danas se mogu videti u zajecarskom i niskom regionu,gde su bila u saobracaju kad su putnicke vozove u zimskom periodu vukle lok.serije JZ/ZS 641,koje nemaju generator pare.Imao sam priliku putovati pre 3-4 godine vozom od Nisa za Prahovo Pristaniste,via Zajecar.Voz je bio sastavljen od 2 pulmana i 2 kaubojca,vukla nas je zajecarska 641-307 i u sklopu voza je bio doticni vagon sa parnim generatorom.Izgledao je kao Gas,dvoosovinski,za vmax 80 km/h,odmah do masine zakacen,strasno je smrdeo na naftu i dimio ko lud,ali je dobro grejao.Mislim da su Zajecarci imali 2 takva vagona a Nis 1(ili 2?).


Druže Stari,skrenuo sam s' puta...

Sad me jaše i Kurta i Murta.......

Share this post


Link to post
Share on other sites
E da trazis po forumu nasao bi.... znam jer sam ja vec pitao :)

No, evo slike...

Obje su by Erraser na Zagreb RK.

 

Hebi ga, i meni ponekad nešto promakne. Thanks na slikama. Je li Opasni Otpad još tamo?


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites
E da trazis po forumu nasao bi.... znam jer sam ja vec pitao :)

No, evo slike...

Obje su by Erraser na Zagreb RK.

 

Hebi ga, i meni ponekad nešto promakne. Thanks na slikama. Je li Opasni Otpad još tamo?

 

Morat ces pitati Errasera. To je u njegovom dvoristu :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam u čije dvorište spada kolodvor Dugo Selo, ali vidio sam ovo čudo upravo tamo, u izvornoj boji ofucane naravi, u petak 24. studenog, u prolazu iz vlaka (Vinkovci) Banova Jaruga - Zagreb. Kaj to dela tam?


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Par slika vagona za grijanje snimljenog 2.12.2006. pokraj Podsused-Tvornice, spreman za odvoz u CIOS i kasaciju. Kraj njega još vagona specijalne namjene ali oni spadaju u drugu temu

 

PC020916.jpg

PC020917.jpg

PC020919.jpg


Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajoj... ja to ne bih rezao...

Ugradio bih mu elektricno grijanje tako da kroz Liku 2062 lakse vuce putnicke.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jedan takav vagon grijao je kompoziciju od nekoliko putničkih vagona krajem 1990g. na relaciji Beograd (Bubanj potok)-Resavica. Tada sam bio u JNA i tom kompozicijom putovali smo na teren, po noći. Vagoni su bili II razreda sa 8 sjedala u kupeu a u kupeu nas petoro, u Čojenoj odjeći sa šinjelom i sa punom ratnom opremom. Vagon nas je grijao ko lud, bilo je vruće za poluditi, kompoziciju su vukli u sastavu teretnih vlakova koji su išli u tom smjeru tako da smo do tamo putovali cijelu noć. Bilo je to jedno od mojih najgorih putovanja vlakom.

Po dolasku u Resavicu pješaćili smo do poligona uzbrdo nekoliko kilometara :rig

 

Stari moj, izgleda da smo bili u istom vlaku, vrijeme i mjesto odgovaraju, a ako me pamćenje ne vara to je bio jedini teren za cijeli B.Potok u to doba... da je bilo vruče u vlaku to i te kako, samo mi je zadnje na pameti bilo pratiti koji je vlak, vagoni i tsl. ipak nisam toliki željeznički freak.

još se sječam žuljeva na tabanima od "špancirunga" na Pasuljane :o

jest da je offtopic, ali ipak je to bilo specijalno vrijeme.. :!:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jedan takav vagon grijao je kompoziciju od nekoliko putničkih vagona krajem 1990g. na relaciji Beograd (Bubanj potok)-Resavica. Tada sam bio u JNA i tom kompozicijom putovali smo na teren, po noći. Vagoni su bili II razreda sa 8 sjedala u kupeu a u kupeu nas petoro, u Čojenoj odjeći sa šinjelom i sa punom ratnom opremom. Vagon nas je grijao ko lud, bilo je vruće za poluditi, kompoziciju su vukli u sastavu teretnih vlakova koji su išli u tom smjeru tako da smo do tamo putovali cijelu noć. Bilo je to jedno od mojih najgorih putovanja vlakom.

Po dolasku u Resavicu pješaćili smo do poligona uzbrdo nekoliko kilometara :rig

 

Stari moj, izgleda da smo bili u istom vlaku, vrijeme i mjesto odgovaraju, a ako me pamćenje ne vara to je bio jedini teren za cijeli B.Potok u to doba... da je bilo vruče u vlaku to i te kako, samo mi je zadnje na pameti bilo pratiti koji je vlak, vagoni i tsl. ipak nisam toliki željeznički freak.

još se sječam žuljeva na tabanima od "špancirunga" na Pasuljane :o

jest da je offtopic, ali ipak je to bilo specijalno vrijeme.. :!:

 

Pasuljane su bile 20-24.11.1990g. U Bubanj potoku sam bio 10.10.1990. - 10.12.1990g. Još kad bih znao koja četa odnosno koji vod si bio, možda bih te se sjetio. Ja sam bio VP 2370 2/4 Zemun 3. četa, 2. vod mitraljesko odjeljenje 1. posada...

Zapovjednik 3. MČ kap. Petković Predrag, mog voda ppor. Jušković Saša.


Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod nas je u somborskom regionu,zbog nedostatka voznih srestava sa ispravnim grejanjen,u Suboticu iz Zaječara,doteran lakše pokvaren vagon sa kotlom za parno grejanje voza.Braon je boje,depo Zaječar,oni su čini mi se,imali 3 takva,jer 641 lokomotive,koje su često vukle putničke za Niš i Prahovo Pristanište,nemaju ugrađeno grejanje voza.

Tako da sam ga video na putničkom iz Subotice za Sombor,ali na sreću nije,zbog lake zime,trebao saobraćati često.


Druže Stari,skrenuo sam s' puta...

Sad me jaše i Kurta i Murta.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da malo probudim temu, jednog od tih vagona snimio sam 27.11. u Moravicama. Očito je da je završio svoj životni vijek i kao spavaći vagon za radnike Infre. Vagon je med onim šrotom kod Dobre.

 

DSC_5122_zps4d1a43cc.jpg


Ako ti svi priznaju da si istinski nezavisan, znači da su te obilježili kao luđaka, pa se možeš družiti jedino s drugim marginalcima – Denis Kuljiš

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozz,

ovako,za seminarski rad iz Zeljeznickih vozila imam za temu da obradim grijanje putnickog vagona, na osnovu elektricnog grijanja,pa bi zamolio ako ko ima kakve literature il ako zna sta o tome da mi proslijedi.

Hvala unaprijed. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedna zamolbica za forumaše koji bi mogli imati više informacija ili, daj Bože, kakvu fotku.

Riječ je o vagonima za parno grijanje putničkih garnitura. Već sam negdje na Forumu spomenuo en passant da su korišteni uz lokomotive 664/2062, odmah nakon njihovog dolaska, na Ličkoj pruzi i na pruzi Zagreb - Koprivnica - Osijek. To sam ne samo vidio, već sam se u takvim vlakovima i vozio (npr. Lika, Zagreb - Zadar, do Gospića i natrag početkom osamdesetih; vagon s kotlom bio je odmah iza lokomotive).

Dodatak vagona za parno grijanje bio je u to vrijeme nužan jer 664/2062 nisu nikada imale generator parnog grijanja (poput 661/2061). Ne znam jesu li 664/2062 već u vrijeme svog dolaska na pruge ex JŽ imale mogućnost električnog zagrijavanja garnitura, ali sam siguran da mnogi tadašnji putnički vagoni nisu imali električno grijanje.

Vagoni s parnim kotlom koje spominjem tada su izgledali novi, imali su četiri osovine, bili su razmjerno kratki i imali su okrugle prozore, a na njima je pisalo ''kotao''.

Koliko znam, svi takvi vagoni su kasirani, a najmanje jednog vidio sam pred više godina u žutoj boji, u nekom kolodvoru ili, možda, na onim pomoćnim kolosjecima kod Zaprešića (HŽ Infrastruktura).

Kao klinac viđao sam dosta vagona-kotlova u Zagrebu Gl.kol. ili čak na putničkim vlakovima, na duljim garniturama. Po izgledu su bili prastari, neki čak sa 3 (tri) osovine.

Logika mi govori da bi takvi vagoni mogli svojedobno biti korišteni posebno na Ličkoj i Unskoj pruzi, kao i kroz Gorski kotar, gdje su zime bile ''ljute''. Za vjerovati je i da su vagone s kotlom za parno grijanje morale imati i garniture koje su na dionici Rijeka - Moravice vukle elektre 361 i 362.

Da ne duljim, bio bih zahvalan za svaki dodatni podatak koji bi rasvijetlio ovaj komadić željezničke povijesti. A ne bih baš prosvjedovao i da netko pronađe i baci fotku ''ex-kotla'' koji je preinačen u radni vagon. Thanks!

Neznam dali ima smisla da ti nakon 9 g, otprilike odgovorim na pitanje vezano uz vagon sa parnim kotlom(generatorom) za grijanje vlaka-ali bum pokušal;-parni kotlovi Vapor-Heatting (3 tipa korištena u JŽ/HŽ-3 kapaciteta-neznam točno cifre,ugrađivani u JŽ 642-1xx,2xx,JŽ 661-0xx,1xx,za 2xx nisam siguran, i u parna kola obično 4-osovinska. Đurekov je mogel za dobro zagrijavanje imati max.8 Baat-eka,661 je mogla dobro grijati 8 pullmana ili 12 Baat,a vagon z generatorom i do 15 pullmana. Sve je to ovisilo o vanjskoj temperaturi i kvaliteti sagorijevanja jer su se svi dosta često začađili pa je pogotovo na Đuranu bila puna kabina dima.Znam da sam puno put došel doma s teškom glavoboljom i smradom po nafti,jer smo praktički sedeli pokraj tog generatora kaj na 661 i vagonu nije bilo tak izraženo ,ali ipak loše je bilo i tam---često sam još kao pomočnik stajal na kraju vlaka pokraj slavine parnog grijanja i čekal da počne davati neke naznake dolaska pare prema kraju vlaka,kaj se je moglo i čuti kod probijanja pare po vodu-tek posle 15 -30 min je počela teči voda iz cevi i to kaj bi se s tom količinom vode pošteno okupal,a onda polako dolazi para. kad je para počela izlaziti punim mlazom,slavinu je trebalo pritvoriti kojih 70% i tek onda na ispusnom ventilu u kabini podesiti pritisak na 0,5 - 4 bara,i pratiti rad generatora--dela slično plinskom bojleru u kupaoni -ako bolje otvoriš pipu plamenik bolje gori i obratno-najlepše je delal dok je u parnom vodu bilo 1,5-2,5 bara---inače Ličanke su s tim vagonom uvijek na GK dolazile u ložionu radi namirivanja gorivom i lok i generatora i zbog okretanja jer je "peč"uvijek morala biti uz lok---znala je nekad dojti i karavela. Električno grijanje se je počelo na 664(2062) i karavelama ugrađivati oko 85,ali ni to nemrem tvrditi 100%---tolko ti možem ponuditi kao odgovor, makar jako zakašnjeli :kul3 ,ako te opće još zanima

Share this post


Link to post
Share on other sites

tolko ti možem ponuditi kao odgovor, makar jako zakašnjeli :kul3 ,ako te opće još zanima

 

Naravno da me zanima, a svaka nova i zanimljiva informacija je dobrodošla.

Kao klinac viđao sam na putničkim vlakovima 2-osovinske i 3-osovinske vagone za parno grijanje. To je bilo zanimljivo - parna lokomotiva i još vagon za grijanje. Pošteno govoreći ne znam zašto je bila potrebna takva kombinacija. Istini za volju zime su bile puno hladnije i vlakovi puno dulji nego danas.

 

Povod za otvaranje teme dao mi je ovaj vagon iza lokomotive. Fotografija je snimljena prije puno godina iz vlaka Lika Express u kolodvoru Vrhovine i već je objavljena u drugoj temi na forumu:

 

h5LZRQQ.jpg

 

Puno puta vozio sam se u vlakovima koje je grijala para iz lokomotive 661, najčešće na relaciji Vinkovci - Sombor i obratno. Tu nije bilo zime. Znalo se dogoditi da vlak kasni koju minutu u polasku, a kondukter bi rekao: - Čekamo da probije para do zadnjeg vagona.

Jednom sam izašao iz vagona u Somboru propisno vlažan, jer je radijator bio šupljikav i iz njega je lagano izlazila para u kupe (bio je neki stari subotički deklasirani vagon 1. razreda).

Samo ti piši i dalje sve što misliš da bi nas još moglo zanimati.


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

parne lok su inače imale ventil za grijanje na pregrijanu paru,ali ako je bil malo jači vlak pa još npr.lička pruga,znale su za sobom još vleči i taj vagon jer je dosta pritiska pare koja je na brdskim prugama trebala za pogon lokomotive uzimalo grijanje. S tim se je olakšal posel ložaču ili njima dvojici,kak su nekad znali biti 2,inače bi" pomrli " na lok. Ako je malo jača lok delala s pritiskom od 16 bara a grijanje je irošilo i do 4 bara,onda je pri polupraznom ložištu na uzbrdici trebalo tih 4 bara stvoriti. Dok lok. vleče punom snagom a ložač v tom momentu kuri,vrata ložišta su otvorena pa pritisak pare dodatno pada a ugljen niti ne dijde na dno ložišta več je zgorel. praksa je bila da si ložač dobro nakuri na ravnom djelu prugedok strojovođa smanji regulator na pol snage tak da se stvori pritisak pare i više od 16 bara pa makar sigurnosni ventili gore na kotlu počneju tuliti,kaj je bilo zabranjeno,napumpa si pun kotel vode,još malo nakuri na onaj ugljen koji se je za to vrema več užaril- i "majstore,može po gasu--e sad ide ono važno de se pokazuje karakter strojovođe-da nebi preoštro vozil,odnosno da malo smanji snagu vuče,na reviziru si podesi postotak snage,i čim počne padati pritisak,ložač si najprije potegne vodu v kotel,s čim se pritisak dodatno smanji zbog hladne vode,zeme si lopatu v ruke i idemo-strojovođa ovaj put,ili drugi ložač ako ga ima,otvara i zatvara vrata ložišta, a ovaj samo ubacuje-na taj način se temperatura zadržava v ložištu i ne pada pritisak kak da su vrata stalno otvorena-spasi bar 2 bara -HUH,OVO JE OPŠIRNO- ložač sam nebi tak mogel delati,mislim otvori,baci,zatvori-pa opet-- a malo je bilo strojovođa koji su na taj način šteli pomoči ložaču

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tema jako zanimljiva, pogotovo ovo o čemu piše dac, jer ja se nisam susretal sa takvim stvarima. Iz Rijeke do Zagreba sam išal žutkama a od Zagreba do Širinca najprije je Baatiće vlekla parnjača a kasnije kad je došla struja išlo se mađarom.

 

U povratku kući prijevozna sredstva su išla obrnuto :mrgreen:


Ako ti svi priznaju da si istinski nezavisan, znači da su te obilježili kao luđaka, pa se možeš družiti jedino s drugim marginalcima – Denis Kuljiš

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tema jako zanimljiva, pogotovo ovo o čemu piše dac, jer ja se nisam susretal sa takvim stvarima. Iz Rijeke do Zagreba sam išal žutkama a od Zagreba do Širinca najprije je Baatiće vlekla parnjača a kasnije kad je došla struja išlo se mađarom.

 

U povratku kući prijevozna sredstva su išla obrnuto :mrgreen:

fala Tomica,ima toga još zanimljivoga,samo moram malo vratiti film ,kojih 35 let,pa se polako prisječati raznih stvari

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se i ja malo uključim. Jedanput sam bio u službi u Zaprešiću. Oko 13 sati ode strojna lokomotiva serije 51 za Zagreb iz Zaboka. Što će im sada ta lokomotiva? Negdje iza 15 sati išao je vlak 3308 za Budinšćinu. 51 serija je davala grijanje dok je lokomotiva serije 642 vukla. Ove kotlove sa 2 i 3 osovine što spominje Stanley su loženi na ugalj. Kotlovi na naftu o kojima piše dac su u stvari bili pola službeni a pola sa kotlom vagoni. Zimi su po potrebi po dolazu u Glavni kolodvor bili grijači u onom kratkom šturcu kod sada već stare postavnice. O tom grijanju može Gordana više napisati. Ti pola/pola vagoni koji su grijali na naftu su imali svog ložača. Znalo je biti i takvih lijenčina da su se ljudi više smrzli. Znali su spavati umjesto da paze na grijanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tih parnih kotlova na ugljen sa 2 ili 3 osovine se ja ne sječamvjerojatno su bili korišteni prije nek sam ja došel na željeznicu,a ovi 4-osovonski su imali isti parni generator kak i 642 i 661 lok samo večeg kapaciteta,startali su na struju prek akumulatora. Na komandnom stolu su bila (642) dva prekidača a u ormariču ventil 1 ,kojim se je reguliral dotok goriva u PG a ventil 2-e sad se nerem zmisliti čemu je služil-ova dva prekidača su služila za pogon PG-a,na sličan način kak i webasto na plavcima-znači prek žarnice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neznam čemu je bil potreban poseban ložač -rad toga generatora u kolima je mogel isto tak kontrolirati neki pom. str. kao treči član strojnog osoblja-ili je možda i bil pom. str.u službi kao kontrolor rada PG-a--neznam ,u ZG GK sam viđal samo kninsko osoblje s tim vagonima,mi u VŽ ih nismo imali pa neznam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neznam čemu je bil potreban poseban ložač -rad toga generatora u kolima je mogel isto tak kontrolirati neki pom. str. kao treči član strojnog osoblja-ili je možda i bil pom. str.u službi kao kontrolor rada PG-a--neznam ,u ZG GK sam viđal samo kninsko osoblje s tim vagonima,mi u VŽ ih nismo imali pa neznam

Mislim i da su uglavnom to bili pomoćnici strojovođe. Ipak neću to tvrditi 100%. Pitanje je da li su ti vagoni pripadali vuči ili kome drugom? Pokušat ću to saznati od nekoga od starijih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zimi su po potrebi po dolazu u Glavni kolodvor bili grijači u onom kratkom šturcu kod sada već stare postavnice.

 

U tom šturcu na II. peronu je nekada zimi permanentno stajala lokomotiva koja je davala paru za predgrijavanje putničkih garnitura. Početkom šezdesetih to je bila lokomotiva serije 26, a kasnije mislim 38.


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...