Jump to content

Zagreb GK - Banova Jaruga - Virovitica


Renato

Recommended Posts

Prvi dio putovanja je bio od Zagreba do Banove Jaruge.

 

No prvo malo o ZET-u kojim se nisam vozio vise od 10 godina....

U Gajnicama sam uhvatio bus za Crnomerec, novi MAN. S obzirom da se zadnje sjecam voznji u Ikarusima ovo je bila premija. Ne smrdi nafta, ne lupa, uglavnom super... dok sjedis.

No ja sam stajao, a to ubrzava kao ludo. Uopce nije ugodno.

Dosli smo do Crnomerca za 10 minuta.

Gledam tramvaje i vidim 2225 sa brojem 6. Ma nema veze... idem sa njim do TFR, samo da vidim kakav je.

Dobar je! Sasvim ugodno prometalo naspram onih dvoosovinskih kanti iz Djure. Moram priznati da me ubrzanje bas nije odusevilo... serija 300 je i dalje moj favorit:)

Srecom, na TFR, zetovac izlijece iz kabine i urla da ide preko Jukiceve na Glavni a ne preko trga. Super... voznja se nastavlja.

 

Dolazim na glavni... naravno, rade tri blagajne i kolone su kilometarske.

Konacno dolazim na red i kupujem kartu. Molim vas, do Virovitice, preko Banove Jaruge.

Salterusa me znacajno pogledala sa ogromnim upitnikom iznad glave. Ivo, Ivo... ovaj bi za Virovticu al preko Banove... jel moze to?

To ti ide preko Pcelica... vice Ivo. :)

Kliketi klak.... to je 78 kuna.

Vlak ide u 11:44 sa 2A perona... krenem lagano, a kad tamo hrpa navijaca + isto toliko policajaca. Dovraga...

No srecom, policajci su ih drzali na lancu, a oni su isli na neki dugi vlak.

Putnicki za Vinkovce, 1141 017 + 3 vagona.

Nalazim prazan kupe u prvom vagonu i vadim aparat.

 

ZagrebGK1.jpg

 

ZagrebGK2.jpg

 

Krecemo na vrijeme...

 

2044004.jpg

 

2132302.jpg

 

Sve ide po planu i voznom redu.

U Popovaci, radovi na prvom kolosjeku...

 

Popovaca1.jpg

 

popovaca2.jpg

popovaca3.jpg

popovaca4.jpg

No, nacuo sam prometnika kako tijekom predaje nekakvih papira strojovodji govori nesto o zatvoru pruge kod Moslavacke Gracenice.

Dovraga...

I da... evo nas u MG...

Moslavackagracenica1.jpg

moslavackagracenica2.jpg

moslavackagracenica3.jpg

 

Cekamo... cekamo... cekamo... a vlak iz Banove krece u 13:53 :(

Odjednom, krecemo! Jos ima nade da uhvatim zadnji vlak.

Vlak koji je do tada vozio max 80 km/h odjednom juri osjetno brze.

Iz Kutine smo izletili kao da nas netko proganja i kasnjenje se istopilo. U Banovu stizemo tocno u 13:26!

 

Par slika iz jureceg vlaka, ekoloska bomba:)

kutina1.jpg

kutina2.jpg

kutina3.jpg

kutina4.jpg

 

Evo me u Banovoj Jarugi... Sved ceka na prvom kolosjeku.

banova2.jpg

 

Banova1.jpg

 

S obzirom da je ostalo vremena... radionica + spavaonica

uak-zz.jpg

 

Putnicki iz Vinkovaca za Zagreb

 

1141010.jpg

 

Sva tri...

 

banova3.jpg

 

i kao slag na kraju... 2041 029 sa osam vagona kamena iz Siraca.

 

2041029.jpg

 

Toliko za sada... nastavak uskoro.

Link to comment
Share on other sites

Prvi dio putovanja je bio od Zagreba do Banove Jaruge.

 

 

Konacno dolazim na red i kupujem kartu. Molim vas, do Virovitice, preko Banove Jaruge.

Salterusa me znacajno pogledala sa ogromnim upitnikom iznad glave. Ivo, Ivo... ovaj bi za Virovticu al preko Banove... jel moze to?

To ti ide preko Pcelica... vice Ivo. :)

Kliketi klak.... to je 78 kuna.

 

Ja sam lani isto tako doživio čudne poglede jer sam tražio povratnu do Virovitice, ali tako da u odlasku idem preko KC a u povratku preko B.Jaruge.

 

Nakon malo kuckanja po kompjuteru dobio sam ipak ispravnu kartu, i onda su ju u vlakovima kondukteri malo čudno gledali, s jednim u Švedu sam čak i malo pričao o tome zašto tako putujem. :D

 

Izvrsno, baš me zanima nastavak...

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

Odlično Renato. Sad smo ti, Toma i ja svaki na forumu sa po 2 putopisa. Jedino je STIB nedostižan. Dakle budući je skoro kraj godine trebamo zajedno na iduči izlet, a onda opet 2007g. svaki sam...

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Jedino je STIB nedostižan.

 

He, he :D

No, nisu sva moja putovanja samo službeni putevi. Ovih dana posjećujem groblja, pa sam tako bio na putu i jučer (Zagreb - Maribor - Zagreb, vlakom, slike slijede kad ih proberem).

Upravo sam se vratio iz Čakovca (to sam ipak obavio autom, dakle neće biti putopis), ali bit će slika iz Čakovca (posebno Č-Buzovca) i Varaždina.

 

Možemo se pokušati dogovoriti za zajednički izlet (meni odgovara jedino subota, 11. ili 18.11., 04.11. imam obaveza, a 25.11 je susret modelara na koji bih volio otići)

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

Jedino je STIB nedostižan.

 

He, he :D

No, nisu sva moja putovanja samo službeni putevi. Ovih dana posjećujem groblja, pa sam tako bio na putu i jučer (Zagreb - Maribor - Zagreb, vlakom, slike slijede kad ih proberem).

Upravo sam se vratio iz Čakovca (to sam ipak obavio autom, dakle neće biti putopis), ali bit će slika iz Čakovca (posebno Č-Buzovca) i Varaždina.

 

Možemo se pokušati dogovoriti za zajednički izlet (meni odgovara jedino subota, 11. ili 18.11., 04.11. imam obaveza, a 25.11 je susret modelara na koji bih volio otići)

 

Ja 11.11. idem na Martinje. Dakle 18.11. ako dotad ne padne snijeg.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Odlično Renato. Sad smo ti, Toma i ja svaki na forumu sa po 2 putopisa. Jedino je STIB nedostižan. Dakle budući je skoro kraj godine trebamo zajedno na iduči izlet, a onda opet 2007g. svaki sam...

 

Anton ima dva... jedan po Bosni a jedan prema Austriji.

 

Imam i ja jedan Slovenski... no nikako da nadjem vremena:)

Link to comment
Share on other sites

Anton ima dva... jedan po Bosni a jedan prema Austriji.

 

Imam i ja jedan Slovenski... no nikako da nadjem vremena:)

 

Antona (još) nisam upoznao pa ga zato nisam brojao. Ali imam ja putopisa i po drugim forumima. No ne bumo više o tome.

Osim...pa bilo bi OK otvoriti podforum "putopisi"... :oops:

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Kao sto vidite... naslov teme se promjenio.

Vrijeme je za nastavak putovanja.

 

Sjeli smo u Sveda i lagano krenuli. Brzina je 60 km/h i ubrzo smo u Medjuricu. Prolazimo Poljanu, Brezine Bujavicu i dolazimo u Kukunjevac.

Slika sve govori...

Kukunjevac.jpg

 

Predvidjanja forumasa o popunjenosti vlaka se nisu ostvarila... ni priblizno. Vjerovali ili ne u Svedu je bila prilicna guzva (za tu prugu).

 

Dolazimo u Dobrovac... sa lijeve strane ide kolosjek u sumu prema nekoj tvornici. Ocito je da se ne koristi.

Dobrovac.jpg

Sa desne strane kolosjek ide u silose i taj je u upotrebi.

 

Brzina je i dalje oko 60 km/h i pruga je u pristojnom stanju. Ubrzo stizemo u Lipik gdje se odvaja tvornicki kolosjek za tvornicu stakla.

Izgleda da se povremeno koristi.

 

Penjemo se prema Pakracu

Pakrac1.jpg

pakrac2.jpg

Iduca stanica je Pakrac Grad, jos uvijek izbusena od gelera...

pakrac3.jpg

 

Nastavljamo prema kolodvoru Pakrac gdje stoji parkirano nekoliko teretnih vagona koji cekaju na utovar.

pakrac4.jpg

Muzejsko siroce... zna li HZM uopce za ovaj "eksponat"?

pakrac551-012.jpg

a ovaj?

pakrac7.jpg

Okretnica u Pakracu..

pakrac6.jpg

 

Nakon gotovo pola sata pentranja po brdima uz cviljenje kotaca zbog naglih zavoja stizemo do Siraca. Sada mi je jasno zasto 2041 koja vuce vagone sa kamenom, moze do Pakraca sa samo 4 vagona. Usponi i padovi od 28 promila nisu nista cudno....

Kolosjek prema kamenolomu

sirac.jpg

Zgrada stanice

siraczgrada.jpg

Prvi znaci da je pruga na obnovi...

siracZOP.jpg

 

Pocinjemo se spustati prema Daruvaru. Da bi vlak savladao visinsku razliku trasa na nekim mjestima tvori gotovo kruznicu.

spustpremadaruvaru1.jpg

spustpremaDaruvaru2.jpg

 

Ulazimo u Daruvar... brzina je 5 km/h ... da, nisam se zabunio.

Daruvar.jpg

Tu nas vec ceka Sved iz Virovitice. Stojimo 10 minuta.

Dionica od Daruvara do Djulovca je uvjerljivo najgora. Vlak ni na jednom mjestu ne prelazi 20 km/h a vecim djelom ide i sporije. Pruga je gradjena u stilu "divljeg zapada". Pragovi su polagani na zemlju.

U kolodvoru Maslenjaca je carstvo duhova... nema nikoga osim jednog HZM-ovog "eksponata" i hrpe starih pragova...

Maslenjaca1.jpg

Maslenjaca2.jpg

 

Idemo dalje... treba li opet naglasiti da je krajolik prekrasan?

krajolik.jpg

 

Dolazimo u Djulovac ( taj dolazak traje... vozimo se najvise 15 km/h)

djulovac1.jpg

Opet ZOP... vidi se da imaju posla na ovoj pruzi...

djulovac2.jpg

 

Na moje opce iznenadjenje, pruga od Djulovca do Pcelica je "remontirana". Tucanik, novi pragovi... tracnice.

Pocinjemo spust sa obronaka Papuka.

spust1.jpg

spust2.jpg

spust3.jpg

spust4.jpg

Za cas smo stigli do Pcelica gdje se spajamo sa prugom iz Osjeka

pcelic1.jpg

pcelic2.jpg

Nastavljamo prema Suhopolju...

suhopolje1.jpg

suhopolje2.jpg

suhopolje3.jpg

 

I to je to... slike Virovitice imate u galeriji.

 

Slobodno postavljajte pitanja ako vas nesto zanima.

Pozdrav

Link to comment
Share on other sites

Dijelovi te pruge obnovljeni su rabljenim gradivom. Za lokalni promet bolje tak neg nikak.

 

Hvala za reportažu, sad si nam dal dobar uvid u dijelove trase.

 

Bok!

 

Ante

Unin_grb.png.29f4a5dacaee32a0dea2e7b9930a22d4.png

 

 

1318035464_logovodoravni.jpg.374c9de55cca2fd0384894b16e3a0dd0.jpg

 

Moja galerija na Photrain.net - https://www.photrain.net/photos/member/ante.klecina

Link to comment
Share on other sites

Dijelovi te pruge obnovljeni su rabljenim gradivom. Za lokalni promet bolje tak neg nikak.

 

Hvala za reportažu, sad si nam dal dobar uvid u dijelove trase.

 

Bok!

 

Ante

 

To nije losa praksa u nasim uvjetima.

Inace... likovni ulazni signali su ti u Siracu i Daruvaru.

Link to comment
Share on other sites

Prema očekivanju, tj. izvrsno. Hvala ti, Renato, kaj si mi vratil sećanja na mlade dane, eh...

By the way, u onakvom vagonu (vidi pod Pakrac) ja sam se vozil. A vi?

Prednost manje mladih godišta, hehe :lol::lol:

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Prema očekivanju, tj. izvrsno. Hvala ti, Renato, kaj si mi vratil sećanja na mlade dane, eh...

By the way, u onakvom vagonu (vidi pod Pakrac) ja sam se vozil. A vi?

Prednost manje mladih godišta, hehe :lol::lol:

 

Nema na cemu.

 

Nego, kakav je to tocno vagon? Ima i jedan cetveroosovinski vagon ali njega nisam uspio slikati.

Link to comment
Share on other sites

Nego, kakav je to tocno vagon? Ima i jedan cetveroosovinski vagon ali njega nisam uspio slikati.

 

Misliš kakav je bio. Putnički vagon 2. razreda (poput Baat). Takvih je bilo malo na našim prugama, a bili su prepoznatljivi po prozorima i naročito po polu-ovalnom donjem dijelu kolskog sanduka. A tko ih je i kada proizveo da me hebeš ne znam.

Šteta kaj nisi fotkal taj 4-osovinac, ali ima cajta (valjda ga ne buju u međuvremenu raskupusali).

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Kaj je sa Pivnicom? Jesu kaj radili na zgradi kolodvora?

I da kaj nisi uslikal Ivanić Grad. Sve one skele na zgradi kolodvora.

Inače slike i sve ostalo je prva liga! :D

 

Pivnica... nitko nije ni prstom mrdnuo.... imas slike u galeriji od prije 2 godine. Sve je isto osim sto je pruga popravljena.

Ivanic... nije bilo nista interesantnog pa nisam slikao.

Link to comment
Share on other sites

Vidim ,vidim, ipak ti nije bilo dosadno na putu... :wink:

 

I vidim da si naletio na najudobnijeg šveda, s finim sjedalima... :wink:

 

Super reportaža..

 

Je, iznenadio sam se kad sam upao unutra. Vec sam pomislio da sam u nagibnom, ali se Sved ipak pokazao udobnijim. Cak ima i stolove za Belu.

Link to comment
Share on other sites

super reportaža....

 

onaj kolosijek na početku priće ne izgleda ko da se ne koristi... kruna šinje je sjajna, a trava je pokošena..... da se ne koristi izgledao bi kao onaj u pakracu.... sav rđav....

 

Cuj, kod one sikare je znak sa crvenim krugom a dalje se pruga ni ne vidi od grmlja. Sumnjam da je tuda nesto proslo u ovom desetljecu. Jedino ako netko moze vidjeti tko su korisnici HZ-a u Dobrovcu?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Da ta kola koja spominje Stanley nisu možda Goša iz ranih 60-tih godina.Moguće.Bilo je ipak dosta takvih kola na ex.JŽ,neka takva su verovatno još uvek u saobraćaju u pojedinim regionima sadašnjeg ŽS.

Druže Stari,skrenuo sam s' puta...

Sad me jaše i Kurta i Murta.......

Link to comment
Share on other sites

Da ta kola koja spominje Stanley nisu možda Goša iz ranih 60-tih godina.

 

Ne bih rekao. Po obliku kolskog sanduka više mi vuče na neku od starih njemačkih konstrukcija ili čak FS.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...