Jump to content
zeljeznice.net
esseker

Obnova međunarodnog koridora 5 C

Recommended Posts

Tucanik za remont ide iz Čačinaca. Remont počinje u utorak, bit će zatvor od 5 dana jer nema nekog teretnog prijevoza na pruzi.


Pozdrav iz Valpova!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kratki izvještaj s pruge, nisam uspio fotkati samo prugu.

Kolodvor u Đakovu je obnovljen

P1050146_zps56cc5ce2.jpg

 

Obnovljen je i peron kao i u Budrovcima i Strizivojni

P1050148_zps12b1c7cb.jpg

 

Stari pragovi i tračnice

P1050158_zps961a7ec1.jpg

 

Strojevi i vagoni za radnike

P1050175_zps97d36a07.jpg

 

Stroj za rastavljanje i sastavljanje pragova i tračnica

P1050198_zps0871b1df.jpg


Pozdrav iz Valpova!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čisto da vidite zgradu u Vladislavcima..

 

IMG_6415.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obnavlja se i zadnji ne remontirani dio između Đakova i Viškovaca.

 

Zbog obnove pruga će biti zatvorena za promet između kolodvora Vladislavci i Đakovo od 15. rujna u 7.10 sati do 19. rujna u 19.30 sati te od 22. rujna u 7.10 sati do 26. rujna u 19.30. U tim će razdobljima putnike prevoziti autobusi umjesto vlakova na relaciji Osijek ‒ Strizivojna-Vrpolje i obratno.

 

http://www.hzinfra.hr/radovi-na-pruzi02


Pozdrav iz Valpova!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jučer smo sakuntala park i ja obišli dionicu Viškovci - Đakovo koja se obnavlja. Dionica je i jako lošem stanju i obnova je stvarno bila potrebna. Do Viškovaca smo došli HŽ busom i krenuli pješke prema Đakovu. Na obnovi se koriste novi pragovi i stare tračnice, a tucanik je iz Golubovca.


Pruga je jučer bila zatvorena, a na njoj se uopće nije radilo, ne znam koja im je to logika.


Nije mi jasno zašto se ne stavljaju novi betonski pragovi i nove tračnice kao na dionici Đakovo-Budrovci, ipak je ovo koridor. Osim ako pred elektrifikaciju planiraju ponovni remont ove dionice.


Obavijest o obnovi

IMG_4910_zpssvodgwqw.jpg


Stajalište Viškovci

IMG_4909_zpsufp4xuq3.jpg


Prema Osijeku

IMG_4911_zpskx6ftqfn.jpg


Viškovci su imali nekada imali dva kolosijeka i od toga je ostala ova skretnica:

IMG_4913_zps0jcpmmm9.jpg


ŽCPR

IMG_4912_zpso6egkupb.jpg


Krećemo prema Đakovu

IMG_4914_zpsn8g3mawh.jpg


Dionica je dosta zavojita

IMG_4915_zpsbykyfnya.jpg


IMG_4916_zps3beiscqc.jpg


Pogled prema Viškovcima

IMG_4918_zps3helwbmo.jpg


Uspon

IMG_4919_zpstsfbeqw3.jpg


Pozdrav iz Valpova!

Share this post


Link to post
Share on other sites

IMG_4922_zpswoyor0v3.jpg

 

Jezero Jošava koje se nalazi s obje strane pruge

IMG_4923_zpsa1onnibc.jpg

 

Pogled prema nazad i kontrolni signal ŽCP-a

IMG_4924_zpsl9n6zum6.jpg

 

Baliza

IMG_4927_zpspw8e03ea.jpg

 

U daljini ograničenje brzine 10 km/h

IMG_4930_zpsyjnc3ofb.jpg

 

IMG_4931_zpsbcmo5vvv.jpg

 

Još jedan zavoj

IMG_4932_zpsbleyszr1.jpg

 

Pred Đakovom

IMG_4933_zpsfmn2evwc.jpg

 

Tračnice uz prugu gdje se od utorka nastavlja obnova

IMG_4934_zpstre8q90t.jpg

 

U daljini se vidi početak obnovljenog dijela

IMG_4935_zpswxyyhcdq.jpg

 

U četiri dana obnovljeno je oko 1 km pruge...


Pozdrav iz Valpova!

Share this post


Link to post
Share on other sites

S lijeve strane je vojarna

IMG_4936_zps2mzlrfkg.jpg

 

Obnovljeni dio...

IMG_4937_zpskzeghcsj.jpg

 

Posije obnove bi brzina trebala biti 80 km/h...

IMG_4938_zpsvq1v4760.jpg

 

IMG_4939_zpsxjioajxl.jpg

 

Potrebno je još podbiti prugu i oblikovati nasip te zavariti tračnice...

IMG_4942_zpsbvuoocsc.jpg

 

IMG_4943_zpsufxyneas.jpg

 

IMG_4944_zpsgavrilcp.jpg

 

IMG_4945_zpslfabzpll.jpg

 

IMG_4946_zpskabhelnj.jpg

 

IMG_4947_zpswusnglvi.jpg


Pozdrav iz Valpova!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zavoj pred Đakovom

IMG_4949_zpsijskpmmc.jpg

 

Veliki kompleks Đakovštine i pruga

IMG_4950_zpsj8vyxgzm.jpg

 

IMG_4951_zpskbue3f47.jpg

 

Ulaz u kolodvor Đakovo

IMG_4952_zpsubxn26sf.jpg

 

Pruga prema Osijeku i industrijski kolosijek za silos s lijeve strane

IMG_4955_zpsxy8jfelp.jpg

 

Kolosijek

IMG_4953_zpss3yltamw.jpg

 

Kolodvor u Đakovu je obnovljen 2013.-te

IMG_4957_zpsothx7ctg.jpg

 

Prema Osijeku

IMG_4958_zpscfnoczs7.jpg

 

Novi peron je napravljen

IMG_4959_zpsyv1ocrqy.jpg

 

IMG_4962_zpsn8gxw2ov.jpg


Pozdrav iz Valpova!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolodvorska zgrada

IMG_4963_zpsbh3a0utm.jpg

 

Nastavak pruge prema Strizivojni

IMG_4964_zpsrjovwcfp.jpg

 

IMG_4965_zpsfkjhwl0u.jpg

 

U Đakovu je samo plug, a ostatak strojeva je u Strizivojni - Vrpolju

IMG_4966_zpsqszpd47y.jpg

 

Stara ručna rampa, zanimljivo kako ju još nisu zamijenili novijom

IMG_4975_zpsybyoz3bq.jpg

 

Dionica Đakovo - Budrovci, obnovljena prošle godine

IMG_4980_zpsl4oheqns.jpg

 

Pogled na kolodvor iz smjera Strizivojne - Vrpolja

IMG_4981_zpsp4ds6bpu.jpg

 

IMG_4983_zpsmqktdram.jpg

 

Kraj.


Pozdrav iz Valpova!

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

Pruga je jučer bila zatvorena, a na njoj se uopće nije radilo, ne znam koja im je to logika.
...

 

Vjerojatno ista po kojoj većina zaposlenih u Hrvatskoj jučer nije radila.

 

Nije mi jasno zašto se ne stavljaju novi betonski pragovi i nove tračnice kao na dionici Đakovo-Budrovci, ipak je ovo koridor. Osim ako pred elektrifikaciju planiraju ponovni remont ove dionice.

...

 

Očigledno, radi s o vatrogasnoj mjeri popravka, bez konkurencije najlošije dionice u prometu u cijeloj Hrvatskoj.

Betonci se ugrađuju gdje se radi potpuni remont, od posteljice do gornjeg ustroja.

Naravno, mogu se ugraditi i na "poluremontu" ... pa za 2-3 godine imaš preventivne zamjene drvenjacima i za najkasnije 10 godina novi remont ... p ati vidi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U prostornom planu grada Đakova (link) vidljivo je da se trasa predmetne dionice u svakom slučaju u većem dijelu napušta. Pitanje je samo dal se kolodvor Đakovo ostavlja na sadašnjoj poziciji (zajedno sa problematičnim zavojima) ili se izmješta na novu lokaciju sa potpunim peglanjem trase.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znači onda je ovo samo privremeno rješenje, ima smisla. Izmještanje trase je definitivno potrebno za veću brzinu.

 

Navodno se i odustalo od nekih dijelova projekta:

 

U sklopu šireg projekta nazvanog Elektrifikacija hrvatskog željezničkog koridora 5C (Osijek - Strizivojna - Vrpolje), HŽ ga namjerava projicirati prema sredstvima europskih fondova.

 

Kako saznaje Glas Slavonije, upravo je tu nastao problem. Naime, sastavni su dijelovi tog projekta i gradnja novog ranžirnog kolosijeka na prostoru Poligona C, kao i novih željezničkih postaja u Čepinu i Đakovu. A ti su elementi ocijenjeni megalomanskim i zbog njih cijeli projekt nije dobio zeleno svjetlo.

 

Početak denivelacije najavljen je za 2017. godinu, a još nije izvjesno u kojoj će mjeri ovo zaustaviti već započete papirnate dijelove posla - izradu ili usklađivanje prostornih planova, ali sigurno je da će se pomaknuti početak gradnje.

 

http://m.sib.hr/vijesti/osijek/16696-odgodena-izgradnja-podvoznjaka-i-nadvoznjaka-na-pruznim-prijelazima-u-osijeku.html


Pozdrav iz Valpova!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Betonci se ugrađuju gdje se radi potpuni remont, od posteljice do gornjeg ustroja.

Naravno, mogu se ugraditi i na "poluremontu" ... pa za 2-3 godine imaš preventivne zamjene drvenjacima i za najkasnije 10 godina novi remont ... p ati vidi.

 

Hoces, molim te, napisati malo vise o tome?


"Nikad stati, osim kad se mora"
"Bolje častan uzmak nego nečastan poraz"
''Bolje živa kukavica nego mrtav heroj'' - Grunf

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Hoces, molim te, napisati malo vise o tome?

 

:hm

U kom smislu?

 

A evo, najdrastičniji primjer: krajem 90-ih betoncima je remontirana dionica Meja - Škrljevo. Remont je bil uobičajena zamjena kolosječne rešetke, s (pretpostavljam) djelomičnim rešetanjem i dopunom tucanika, bez sanacije zastornih vreća u nasipima i bez ugradnje tampona - dakle, bez osnovnih uvjeta za takve pragove.

Osim zastornih vreća na starim mjestima, počela su se nekolko godina nakon remonta pojavljivati i nova loša mjesta, tzv. pragovi "igrači" (nema nekog stručnog ili dogovorenog naziva za tu pojavu, pa koristim kolokvijalni).

Teorija govori da se betonci ne ugrađuju na malim radijusima, uz objekte i raznim drugim nepovoljnim uvjetima - a 25 promila i mali radijusi su upravo na toj dionici, pa su ipak ugrađeni.

Iako "igrači" mogu biti i drveni, betonci su 'ko izmišljeni' da izazovu takvu pojavu.

 

O čemu se zapravo radi?

Za razliku od drva, cijeli betonski prag je prvo krući, a drugo, bitno tvrđe površine, pa i najmanja greška na površini tračnica, u pričvrsnom priboru itd. djeluje znatno jače ne podlogu - tucanik, tako da ga postepeno drobi (kod drvenjaka se tucanik djelomično utiskuje u donju površinu praga i time znatno amortizira dinamičke utjecaje). Izmrvljeni materijal - kameno brašno, postepeno se raspoređuje pod donjom površinom praga, zbija u kompaktnu plohu, ali i drobljenjem gubi relativnu visinu, pa taj prag (ili cijela grupa njih) "visi" sa susjednih nad tom plohom i kad naiđu kotači, pragovi udaraju po toj stvrdnutoj plohi i dodatno ju zbijaju - dakle, podloga postaje sve zbijenija i niža, a progib kolosječne rešetke s tim visećim pragovima sve veći. Takva podloga slabo odvodi vodu, dapače, dobro ju zadržava zbog sitnih čestica i s vremenom se pojavljuje i kapilarnost, odnosno efekt pumpe, koji svakim udarcem o nju postepeno diže vodu iz nasipa i dalje narušava stabilitet. Tu se onda već pojavljuju tzv. špricevi - blato od kamenog brašna, koje zbog efekta podmazivanja dodatno slabi podlogu, te ju, ovisno o meteo-uvjetima zablaćuje i razara, odnosno suši i zbija ... sve skupa pomalo komplicirano, al se nadam da sam donekle objasnil problematiku.

 

Ukratko - početne male greške se superponiraju geometrijskom progresijom i tak smo nakon 5-6 godina na toj dionici imali novi remont, ovaj put s drvenjacima.

 

No, da ne bi mislili da se takvi problemi pojavljuju samo u krševitom reljefu, još i gore problemi su nastali nedugo nakon zadnjeg remonta Hrvatski Leskovac - Zdenčina, osobito između Horvata i Zdenčine, gdje nasipi (dakle podloga) nisu tretirani ak zahtjeva struka i dobri običaji, nego se pokrpalo da se čim prije završi i danas imamo špriceve na skoro svakom paru varova. -_-

 

:roll:

 

Hm, hm ... sad vidim da sam uplel krive pruge u dotični koridor, pa ak se kom preseljava, nek slobodno ovaj post prebaci u "Raspravu o izgradnji i održavanju infrastrukture", ili "Infrastrukturnu svaštaru", il već koju temu o pragovima .... a onda samo link odavde. f040.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vani se probava s ugradnjom elastične "gumene" podloge vezane za podnožje betonskog praga (iako to nije guma nego neka plastika, valjda poliuretanska smjesa) koja glumi drveni prag, tj. smanjuje razarajući utjecaj betonskog praga na tucanik, a istovremeno omogućuje da se tucanik utiskuje u prag i tako stvara bolju vezu prag-tucanik.

 

Također isprobavaju se i pragovi od recikliranih plastičnih smjesa kao zamjena za drvene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka cast DB i hvala, upravo sam takav odgovor prizeljkivao; teoretski s primjerima iz prakse!


"Nikad stati, osim kad se mora"
"Bolje častan uzmak nego nečastan poraz"
''Bolje živa kukavica nego mrtav heroj'' - Grunf

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Hm, hm ... sad vidim da sam uplel krive pruge u dotični koridor, pa ak se kom preseljava, nek slobodno ovaj post prebaci u "Raspravu o izgradnji i održavanju infrastrukture", ili "Infrastrukturnu svaštaru", il već koju temu o pragovima .... a onda samo link odavde. f040.gif

 

Nema potrebe izvrsno pase i ovdje. Volio bih da ga postavis i u Raspravu o izgradnji i odrzavanju infre. Ne mogu ga kopirati a da ti budes autor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Nema potrebe izvrsno pase i ovdje. Volio bih da ga postavis i u Raspravu o izgradnji i odrzavanju infre. Ne mogu ga kopirati a da ti budes autor.

 

Ah, pa kaj ima veze - nisam uklesal autorska prava u dnu posta. :mrgreen:

OK, budem uslišal molbu. :kul2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav!!

 

Kakva protekcija i korupcija u uređivačkom/cenzorskom timu, cccc... :):)

 

Pozdrav,

Petar


...i onda je on mene pogledao a ja ne volim kad me neko pogleda....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primijetio sam da ova pruga nema svoju temu, ili je barem nisam uspio pronaći. Kolika je trenutna brzina na ovoj pruzi, i da li teren omogućava dizanje ove pruge na 160?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ipak postoji duboko zakopana. Već se dugo nije raspravljalo o njoj. Pa eto prilike da se skine prašina sa teme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primijetio sam da ova pruga nema svoju temu, ili je barem nisam uspio pronaći. Kolika je trenutna brzina na ovoj pruzi, i da li teren omogućava dizanje ove pruge na 160?

 

Pitanje se odnosi samo dio od Osijeka do Vrpolja, ne prema granicama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...