Jump to content

26 godina poslije...


seabral

Da li ste ikada putovali Samoborčekom?  

163 members have voted

  1. 1. Da li ste ikada putovali Samoborčekom?

    • da
      6
    • nažalost ne
      30


Recommended Posts

e to uopce nije tocno! npr. neolit (povijesno razdoblje) je pravilno,-e ispred -o, a nije niolit. po toj logici. ovo kaj si napisal ide po sluhu, a ne po nekom pravilu.

 

Neolit - od grčkoga neos "nov" i lithos "kamen".

Biograd - od praslavenskoga běl7 i grad7.

 

E i ě (jat) su različiti glasovi.

 

ovo za beli manastir i mađarski uopće nikad nisam ni čula.

 

Pa to je općenito malo ljudi čulo...

Link to comment
Share on other sites

Pusti, početkom devedesetih kad se sve histerično "kroatiziralo", pročitao sam negdje nečiju umotvorinu da bi se Beli Manastir trebao preimenovati u "Bijeli Samostan" :lool :lool :lool :lool :lool :lool :lool

Link to comment
Share on other sites

Pusti, početkom devedesetih kad se sve histerično "kroatiziralo", pročitao sam negdje nečiju umotvorinu da bi se Beli Manastir trebao preimenovati u "Bijeli Samostan"

 

Točno je da je bilo, kako kažeš, ''histerične kroatizacije'', ali autor ove umotvorine dolazi s druge strane.

Riječ je o jednoj bradatoj bitangi, uvezenoj nažalost iz Vojvodine (tzv. ''dođoš''!), zaboravio sam ime, koja se ''proslavila'' korteširanjem među baranjskim Srbima i rekla im da ''onoga ko tvrdi da ovo (Baranja, op.S.) nije srpsko ubijete ko kera pored tarabe''.

Bitanga je kao ''argument'' navela upravo igru riječi manastir - samostan.

Odosmo Off Topic. Pustimo ružne uspomene i vratimo se na temu. U vrijeme mojih putovanja (1960.-1978.) kolodvor se zvao i Nedelja i Nedjelja.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Odosmo Off Topic. Pustimo ružne uspomene i vratimo se na temu. U vrijeme mojih putovanja (1960.-1978.) kolodvor se zvao i Nedelja i Nedjelja.

Kamo sreće da ga i danas imamo, svejedno da li se zvao ovako ili onako.

Link to comment
Share on other sites

slazem se!!!

a da iskoristim priliku i pitam te, posto vidim da imas dobre i pametne postove, jel znas mozda bude kaj od te ponovne gradnje kolodvora ili ne? i dal smatras da bi se isplatilo to?? ima kaj teretnog prometa iz samobora u zg?

mrzim: kad mi netko nesto zabranjuje (mos mislit)

Link to comment
Share on other sites

slazem se!!!

a da iskoristim priliku i pitam te, posto vidim da imas dobre i pametne postove, jel znas mozda bude kaj od te ponovne gradnje kolodvora ili ne? i dal smatras da bi se isplatilo to?? ima kaj teretnog prometa iz samobora u zg?

 

Mogu ja?

 

Navodno se u Samoboru već gradi (FITZ pomagaj!) željezničko-autobusni kolodvor a i za novu prugu je napravljena projektna dokumentacija. Slijedi otkup zemljišta za dio izmijenjene trase i početak gradnje. Novi "Poslovni park Zagreb" u gradnji je pokazao interes za teretni promet te se nadam skoroj gradnji pruge.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

slazem se!!!

a da iskoristim priliku i pitam te, posto vidim da imas dobre i pametne postove, jel znas mozda bude kaj od te ponovne gradnje kolodvora ili ne? i dal smatras da bi se isplatilo to?? ima kaj teretnog prometa iz samobora u zg?

 

Mogu ja?

 

Navodno se u Samoboru već gradi (FITZ pomagaj!) željezničko-autobusni kolodvor a i za novu prugu je napravljena projektna dokumentacija. Slijedi otkup zemljišta za dio izmijenjene trase i početak gradnje. Novi "Poslovni park Zagreb" u gradnji je pokazao interes za teretni promet te se nadam skoroj gradnji pruge.

Ako ne iskoriste ovu izvrsnu priliku i ne naprave industrijski kolosijek do poslovnog parka, onda teško da ćemo na toj pruzi vidjeti nekakvi teretni promet. O planovima za tu prugu smo dosta toga napisali u temi http://www.zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=133 , a zasad izgleda da sve teče prema planu ...

Link to comment
Share on other sites

Nista se ne gradi, i dalje je tamo nasuto ''područje'' s trafostanicom, nema nikakvih radova još.

 

Hvala!

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Riječ je o jednoj bradatoj bitangi, uvezenoj nažalost iz Vojvodine (tzv. ''dođoš''!), zaboravio sam ime, koja se ''proslavila'' korteširanjem među baranjskim Srbima i rekla im da ''onoga ko tvrdi da ovo (Baranja, op.S.) nije srpsko ubijete ko kera pored tarabe''.

 

Milan Paroški.

Link to comment
Share on other sites

Ali kaj nije cesta prije Domaslovca prelazila autoput NADvožnjakom, a ne podvožnjakom? Još se sećam da je bil jako strmi nadvožnjak...

 

StrmecNedeljaDomaslovec.jpg

(u 4. redu trebalo bi pisati nadvožnjak)

 

Sudari tokom II svj. rata

 

TekstsudariIIsvj.jpg

 

Sudari sa Strijelama

 

TekstsudariSamoborek.jpg

TekstsudariSamoborek2.jpg

 

Molim BEZ PRAVOPISA I POLITIKE u ovoj temi!

 

Zahvaljujem!

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Nije ni pravopis niti politika, ali:
Preko 400 putnika u vlaku...
:shock:

 

Kapacitet je bio 300 putnika ali što dijete zna šta je 50 kila :mrgreen:

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Portos, kam je zgasnul onaj sudar u Zagorskoj (krajem šezdesetih ili početkom sedamdesetih), isto je bil ZET-ov bus?

Nije vrag da sam to sanjal, dobro se sećam crne kronike i fotki u novinama.

I jedna stvar mi nije jasna. Kak je mogel biti sudar na ŽCPR u Vrapču s tak gadnim posljedicama, a tam je bilo stajalište i Strela je morala voziti sporo?

Moguće je da se autoru knjige nekaj zmešalo?

P.S. Izvinjotina svima na mojem Off Topic-u. Ja sam jedan od tvrdih protivnika politike na Forumu, ali me vrag odnesel u ''lingvističke'' i neke druge (gadne) vode. Događa se...

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Portos, kam je zgasnul onaj sudar u Zagorskoj (krajem šezdesetih ili početkom sedamdesetih), isto je bil ZET-ov bus?

Nije vrag da sam to sanjal, dobro se sećam crne kronike i fotki u novinama.

I jedna stvar mi nije jasna. Kak je mogel biti sudar na ŽCPR u Vrapču s tak gadnim posljedicama, a tam je bilo stajalište i Strela je morala voziti sporo?

Moguće je da se autoru knjige nekaj zmešalo?

 

Očito je u ovoj knjizi netko tu nesreću zaboravio spomenuti :wink:

 

Podatak sam našao u ZET monografiji. :D

 

 

U srijedu, 2.11.1966. u 6.30h sudario se naš autobus i motorni vlak GŽZ na prijelazu na Zagorskoj cesti. Poginuo je na mjestu 1 putnik, 1 na putu do bolnice i još 2 u bolnici. Ukupno je ozlijeđeno 39 osoba. :cry:

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Nema ni moje nesreće s kamionom, ali kao što sam i pretpostavio, s ovima se (srećom) ne može mjeriti :)

 

Ali ne može se sve ni nabrojiti, u knjizi je važno navesti ono bitno, a pusta nabrajanja zanimljiva su samo nama fanaticima, ali ne i običnom čitatelju. :oops:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Znam da sam malo kasno pogledao temu, ali...

 

Zašto se nebi gradila pruga 760 mm? Šira pruga omogućuje veće brzine, ali s obzirom da vlak mora stat svakih skoro 1,5 km , dali je bitna brzina? I druga stvar, imamo restauriranu malu parnjaču i par origigi vagončeka u 760mm, pa kad bi se pruga napravila ovaj vlakić bi bio perfektan za turiste... Zamislite, vlak ide ujutro iz Jukićeve (Daj Bože) pa lijepo do samobora, švabe u sandalama pogledaju samobor, pa nakon toga ponovo vlakićem do uređenog šmidhena, tam se kupaju, ponovo do samobora na papicu i u zagreb... Prava atrakcija! Mislim da se pruga nebi trebala gradit za mase,nego za par generacija i to kvalitetno,pa da se doda malo nostalgije i bilo bi perfektno!!!

 

I da, pardonček na opširnom postu 8)

Down around the corner, half a mile from here

Link to comment
Share on other sites

Znam da sam malo kasno pogledao temu, ali...

 

Zašto se nebi gradila pruga 760 mm? Šira pruga omogućuje veće brzine, ali s obzirom da vlak mora stat svakih skoro 1,5 km , dali je bitna brzina? I druga stvar, imamo restauriranu malu parnjaču i par origigi vagončeka u 760mm, pa kad bi se pruga napravila ovaj vlakić bi bio perfektan za turiste... Zamislite, vlak ide ujutro iz Jukićeve (Daj Bože) pa lijepo do samobora, švabe u sandalama pogledaju samobor, pa nakon toga ponovo vlakićem do uređenog šmidhena, tam se kupaju, ponovo do samobora na papicu i u zagreb... Prava atrakcija! Mislim da se pruga nebi trebala gradit za mase,nego za par generacija i to kvalitetno,pa da se doda malo nostalgije i bilo bi perfektno!!!

 

I da, pardonček na opširnom postu 8)

Kakav pardonček...

Daj Bože da netko opet napiše nešto u ovoj temi. Lijepo bi bilo-kad bi bilo, nažalost surova je stvarnost. Da je Samoborček bio na 1435mm i danas bi vozio...

Ovako nadamo se da će od svega iskoristiti bar dio trase za buduču željezičku 1435mm prugu, da će muzejski izlošci sa Samoborčekove pruge biti dostojno čuvani, da će Strijelu deponiranu na ZG RK jednog dana obnoviti barem toliko da postane izložak HŽM...

Da ćemo obilaziti redovito bivšu trasu da stari ne zaborave, da mlađe poućimo...

Lijepo bi bilo kad bi bilo, i da budem optimističan, lijepo će biti kada bude!

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Zašto se nebi gradila pruga 760 mm? Šira pruga omogućuje veće brzine, ali s obzirom da vlak mora stat svakih skoro 1,5 km , dali je bitna brzina? I druga stvar, imamo restauriranu malu parnjaču i par origigi vagončeka u 760mm, pa kad bi se pruga napravila ovaj vlakić bi bio perfektan za turiste... Zamislite, vlak ide ujutro iz Jukićeve (Daj Bože) pa lijepo do samobora, švabe u sandalama pogledaju samobor, pa nakon toga ponovo vlakićem do uređenog šmidhena, tam se kupaju, ponovo do samobora na papicu i u zagreb... Prava atrakcija! Mislim da se pruga nebi trebala gradit za mase,nego za par generacija i to kvalitetno,pa da se doda malo nostalgije i bilo bi perfektno!

 

Eventualna gradnja tj. obnova pruge 760 mm bila bi moguća samo na dionici Podsused - Samobor - Bregana, a to ne bi značilo apsolutno ništa za prigradski putnički prijevoz. O teretnom da ne govorimo.

Nekadašnju trasu Samoborčeka kroz Zagreb nije moguće obnoviti jer je presječena i/ili zatvorena brojnim građevinskim zahvatima.

Ideja o turističkom vlaku, o kojoj govoriš, nije nova. Stara je bar 30 godina. Neposredno prije ukidanja Samoborčeka bilo je razmišljanja o turističkim vlakovima, no od toga se odustalo jer se trasa smatrala nedovoljno atraktivnom (s iznimkom kratke dionice Sveta Nedelja - Domaslovec). Čak su neki predlagali da se uzduž trase postave reklamni panoi(sic!), kako bi se namaknula potrebna sredstva za realizaciju turističke željeznice.

Nemojmo se zavaravati. Samoborček je samo ugodna prošlost, naročito za nas koji smo se njime vozili bezbroj puta. Bilo je lijepo i nažalost je neponovljivo.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Danas u novinama " METROPOLA " su naveli nešto o Samoborčeku u vrijeme kad je bio aktivan... Umetnuli su i dvije slike pa ću ih probat skenirat i stavit...

Jedino me zora, ko najvjernija žena, svako jutro čeka raširenih ruku...

Link to comment
Share on other sites

Danas u novinama " METROPOLA " su naveli nešto o Samoborčeku u vrijeme kad je bio aktivan... Umetnuli su i dvije slike pa ću ih probat skenirat i stavit...

Ne trebaš skenirati, postoji i web izdanje Metropole :wink:

http://www.metropola.com.hr/pages/download.php?file=14.06.2007EDIT.pdf

Link to comment
Share on other sites

Danas u novinama " METROPOLA " su naveli nešto o Samoborčeku u vrijeme kad je bio aktivan... Umetnuli su i dvije slike pa ću ih probat skenirat i stavit...

Ne trebaš skenirati, postoji i web izdanje Metropole :wink:

http://www.metropola.com.hr/pages/download.php?file=14.06.2007EDIT.pdf

 

E vidiš to se nisam potrudio vidjeti...

Jedino me zora, ko najvjernija žena, svako jutro čeka raširenih ruku...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...