Portos Posted April 23, 2007 Share Posted April 23, 2007 Dečki, zašto je uopće pruga izgrađena? Zanima me tko je donio odluku, kada , zašto i kako to da se nisu odlučili na normalan kolosijek kad su već gradili prugu??? Iz kojeg je razloga ukinuta i kada točno???? Zar je Samobor imao dovoljno putnika da tih davnih godina pruga bude rentabilna??? Molio bih lijepu pričicu jer nemam pojma o ovome!! Hvala!!! Ovdje sve to lijepo pročitaj. http://www.kzmz.hr/zanimljivosti.asp?page_id=zanimljivosti&pokazi_sadrzaj_id=107 Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maka Posted April 24, 2007 Share Posted April 24, 2007 Danke Portos! Nadasve zanimljivo!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted April 25, 2007 Share Posted April 25, 2007 Ovdje ću iza 20h staviti friške slike sa Samoborčekove pruge Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted April 25, 2007 Author Share Posted April 25, 2007 Ovdje ću iza 20h staviti friške slike sa Samoborčekove pruge Kaj, išao si tamo fotkati bez ostatka naše ekipe ? Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
milan_s Posted April 25, 2007 Share Posted April 25, 2007 Da li je u Zagrebu ostalo ista za muzej u vezi Samoborceka, ili postoji nesto u vezi te pruge u nekom muzeju, ili je situacija slicna kao u Sarajevu, da nemamo bas nista konkretno kad se radi o uskotracnoj zeljeznici na doticnoj lokaciji? Pri tom ne mislim na fotografije i slicne dokumente, nego na trodimenzionalne artifakte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted April 25, 2007 Author Share Posted April 25, 2007 Da li je u Zagrebu ostalo ista za muzej u vezi Somborceka, ili postoji nesto u vezi te pruge u nekom muzeju, ili je situacija slicna kao u Sarajevu, da nemamo bas nista konkretno kad se radi o uskotracnoj zeljeznici na doticnoj lokaciji? Pri tom ne mislim na fotografije i slicne dokumente, nego na trodimenzionalne artifakte. Nažalost, u Zagrebu ne postoji nikakav muzej s očuvanim Samoborčekovim voznim parkom ili slično. Ali zato imamo Samoborčekov antimuzej : http://www.zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=762&start=0 Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted April 25, 2007 Share Posted April 25, 2007 Da li je u Zagrebu ostalo ista za muzej u vezi Somborceka, ili postoji nesto u vezi te pruge u nekom muzeju, ili je situacija slicna kao u Sarajevu, da nemamo bas nista konkretno kad se radi o uskotracnoj zeljeznici na doticnoj lokaciji? Pri tom ne mislim na fotografije i slicne dokumente, nego na trodimenzionalne artifakte. Nažalost, u Zagrebu ne postoji nikakav muzej s očuvanim Samoborčekovim voznim parkom ili slično. Kaj nije ostala u Tehničkom muzeju garnitura: lokomotiva + 2 vagona? Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
STIB Posted April 25, 2007 Share Posted April 25, 2007 Kaj nije ostala u Tehničkom muzeju garnitura: lokomotiva + 2 vagona? http://www.mdc.hr/tehnicki/hr/02-promet/02-kopneni-7.htm Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted April 25, 2007 Share Posted April 25, 2007 Kaj, išao si tamo fotkati bez ostatka naše ekipe ? Jesam ali bez ikakve namjere, bio sam u Cordialu, a prostor poslovne zone u Sv.Nedjelji se poprilično proširio na sjever. I tamo sam vidio NASIP na kojemu je nekada bila Samoborčekova pruga... prema Sv.Nedjelji prema šumi prije Domaslovca (tu na ulazu u šumu spajaju se stara trasa i nova trasa) pokraj nasipa grade "Poslovni park Zagreb", u pozadini se vidi nadvožnjak preko autoceste Jankomir-Bregana nekadašnji most-propust za oborinske vode "Poslovni park Zagreb" u gradnji pogled trasom prema mjestu gdje je pruga prolazila ispod Autoceste trasa prema Domaslovcu (slikano 100m od Betonske ceste) 20m od Betonske ceste ako znate što tražite-onda i nađete: prag Samoborčeka pokraj trase Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted April 25, 2007 Share Posted April 25, 2007 Da li je u Zagrebu ostalo ista za muzej u vezi Somborceka, ili postoji nesto u vezi te pruge u nekom muzeju, ili je situacija slicna kao u Sarajevu, da nemamo bas nista konkretno kad se radi o uskotracnoj zeljeznici na doticnoj lokaciji? Pri tom ne mislim na fotografije i slicne dokumente, nego na trodimenzionalne artifakte. Nažalost, u Zagrebu ne postoji nikakav muzej s očuvanim Samoborčekovim voznim parkom ili slično. Ali zato imamo Samoborčekov antimuzej : http://www.zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=762&start=0 Od Samoborčeka postoji još: 1. vlak DEV "Srebrna strijela" eksponat željezničkog muzeja koji već 20 godina čeka na RK u Zagrebu da ga smjeste u muzej http://www.zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=762&start=0 2. lokomotiva M-32 koja već je (hvala Bogu) u HŽM 3. lokomotiva "7" + vagon u tehničkom muzeju 4. lokomotiva O&K u Maksimiru izložena pokraj trase jedne druge, također bivše uskotračne pruge 5. kompozicija Lokomotiva + 2 vagona izložena u Samoboru, pri čemu su vagoni doista sa ex. Samoborske željeznice a lokomotiva je nabavljena iz BiH da se izloži tamo (bolje ikakva lokomotiva nego nikakva) 6. lokomotiva "Moes" prodana 60-ih godina Ribnjačarstvu u Pakračkoj poljani, i dan-danas živa i aktivna O svemu tome pisali smo tu na forumu-potraži, sad je sve u jednom podforumu Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
STIB Posted April 25, 2007 Share Posted April 25, 2007 prema šumi prije Domaslovca (tu na ulazu u šumu spajaju se stara trasa i nova trasa) http://i170.photobucket.com/albums/u276/portosmedex1/Samoborcek/P4251237.jpg Što je "nova trasa"? Trasa za novu, buduću, prugu? Znači da se već nešto radi? Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted April 25, 2007 Share Posted April 25, 2007 http://i170.photobucket.com/albums/u276/portosmedex1/Samoborcek/P4251237.jpg Što je "nova trasa"? Trasa za novu, buduću, prugu? Znači da se već nešto radi? Ne. Stara trasa išla je ravno Strmec-Domaslovec. Nakon II svj.rata gradio se Autoput Zg-Ljubljana a bilo im je preskupo na 2 km autoputa graditi 2 nadvožnjaka-prvi preko Betonske ceste Zg-Samobor, drugi preko pruge. Zato su izmjestili prugu skrenuvši ju ispod istog podvožnjaka kao i cestu, pruga se na staru trasu vraćala na ulazu u Domaslovec. Od stare stare trase mislim da se ne vide niti ostaci ostataka. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
STIB Posted April 25, 2007 Share Posted April 25, 2007 Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted April 25, 2007 Share Posted April 25, 2007 prema šumi prije Domaslovca (tu na ulazu u šumu spajaju se stara trasa i nova trasa) http://i170.photobucket.com/albums/u276/portosmedex1/Samoborcek/P4251237.jpg Što je "nova trasa"? Trasa za novu, buduću, prugu? Znači da se već nešto radi? Ne. Stara trasa (prvobitna) išla je ravno od Bestovja do Samobora, a 1958. (izgradnjom autoceste Zagreb - Ljubljana) skrenuta je kroz podvožnjak kod Svete Nedelje. Skretanje trase počinjalo je odmah iza stajališta Strmec, a nova trasa spajala se sa starom u šumi prije Domaslovca. Ovim zahvatom ukupna duljina trase pruge povećana je za cca 600 metara u odnosu na izvornu iz 1901. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted April 25, 2007 Share Posted April 25, 2007 Portos, odi spat, a jesi me zahebal za 30 sekundi! Nema veze, bitno je da čovjek dobije informaciju. Usput rečeno, kladim se da bi i dan-danas našel tragove obadve trase kroz šumu i mesto gde su se spajale (nije baš na ulazu u Domaslovec!). Ko zna, jednog dana...? Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted April 25, 2007 Share Posted April 25, 2007 Portos, odi spat, a jesi me zahebal za 30 sekundi! Nema veze, bitno je da čovjek dobije informaciju. Usput rečeno, kladim se da bi i dan-danas našel tragove obadve trase kroz šumu i mesto gde su se spajale (nije baš na ulazu u Domaslovec!). Ko zna, jednog dana...? Sad su duži dani, odemo nas 2 (Ti, ja i PIVA) jedan dan poslije posla, usput pokupimo Prakticara doma pa sva 3 (i PIVA) cipelcugom do i kroz šumu. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted April 25, 2007 Share Posted April 25, 2007 A i ja sam ovca... Zaboravil sam da je u međuvremenu, otkak pamtim stanje koje sam opisal (sedamdesete), Domaslovec ziher išel u širinu prema šumi, a šuma vrit. Prema tome, kak je rekel Einsteinov deda svom unuku: - Moj Alberte, sve je relativno. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted April 25, 2007 Author Share Posted April 25, 2007 ...O svemu tome pisali smo tu na forumu-potraži, sad je sve u jednom podforumu Očito sam se malo previše koncentrirao na onaj antimuzej Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted April 25, 2007 Author Share Posted April 25, 2007 Kaj, išao si tamo fotkati bez ostatka naše ekipe ? Jesam ali bez ikakve namjere, bio sam u Cordialu, a prostor poslovne zone u Sv.Nedjelji se poprilično proširio na sjever. I tamo sam vidio NASIP na kojemu je nekada bila Samoborčekova pruga... Sve 5, super ideja ... i još bolje fotke Još se dosta toga i vidi, obzirom na to koliko je godina od tada prošlo i koliko se gradi okolo-naokolo. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
egérke Posted April 26, 2007 Share Posted April 26, 2007 Ali kaj nije cesta prije Domaslovca prelazila autoput NADvožnjakom, a ne podvožnjakom? Još se sećam da je bil jako strmi nadvožnjak... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted April 26, 2007 Share Posted April 26, 2007 Ali kaj nije cesta prije Domaslovca prelazila autoput NADvožnjakom, a ne podvožnjakom? Još se sećam da je bil jako strmi nadvožnjak... I sada je strm, ali preko njega prelazi i uvijek je prelazila samo cesta. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
decec Posted April 30, 2007 Share Posted April 30, 2007 ali bez ikakve namjere, bio sam u Cordialu, a prostor poslovne zone u Sv.Nedjelji ... Super fotke! Samo, nije Sv. Nedjelja već Sv. Nedelja. Na par mjesta si napisao pogrešno. Kao što nije Bijeli Manastir ili Bijeograd na Moru. http://www.svetanedelja.com/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prakticar Posted May 2, 2007 Share Posted May 2, 2007 Za vrijeme komunizma bila je samo - Nedjelja. Onda su joj vratili svetost, no i dalje je bila Nedjelja, dok se netko nije sjetio na silu uvesti kajkavštinu i sad na polovici natpisa stoji Sveta Nedjelja, a na (novijoj) polovici Sveta Nedelja. Službeno je Sveta Nedelja, ali meni osobno draže je Sveta Nedjelja. No, sve to manje je važno. Ono što mi mnogo više fali od slova j u imenu jest vlak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
egérke Posted May 2, 2007 Share Posted May 2, 2007 Bijeli Manastir ili Bijeograd na Moru. Zapravo i ne baš. Naime, ne može biti Bijeograd, eventualno Bjeograd, ali čak ni to, jer ě pravilno ispred -o daje -i (zato je "htio", a ne "htjeo"). S druge strane, Beli Manastir uopće nema veze s pridjevom "bijel", nego je pučka etimologija od mađarskoga naziva Pélmonostor. dok se netko nije sjetio na silu uvesti kajkavštinu Ne. To se mesto oduvijek zvalo Sveta Nedelja, a u razdoblju ekstremne štokavizacije 20-ih godina 20. stoljeća došlo je do prisilne ijekavizacije. Kasnije su mnogim mjestima ipak vraćena stara imena (pa tako više nemamo Spljet, Čakovac, Dionice ili Tijesno), ali svejedno imamo još uvijek Đurđevac, Ferdinandovac i slična... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ines Posted May 2, 2007 Share Posted May 2, 2007 e to uopce nije tocno! npr. neolit (povijesno razdoblje) je pravilno,-e ispred -o, a nije niolit. po toj logici. ovo kaj si napisal ide po sluhu, a ne po nekom pravilu. ovo za beli manastir i mađarski uopće nikad nisam ni čula. a inace je tocno da je sv.nedelja, bez j!! Quote mrzim: kad mi netko nesto zabranjuje (mos mislit) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.