Admin Anton Posted August 20, 2006 Admin Share Posted August 20, 2006 Pošto sam bio lociran u blizini u susjedno državi, odlučio sam posjetiti ovaj, u željezničkom smislu, zapostavljen dio Hrvatske, a opet toliko zanimljiv. Destinacije su bile Ploče i Metković.Par informacija o pruzi: Dionica Vc. koridora ( d.g. - Metković - Ploče ), stvarne duljine 22.755 km, osovinskog opterećenja D4 ( 22.5 t/os, 8.0 t/m ), elektrificirana 25kV sistemom, jednokolosiječna pruga. Mnogi će nadam se odahnuti, jer sada napokon imaju slike od 1141 048 i 1141 111, ali isto tako i od 2042 003 ( za koju ni Toma nije bio siguran da li postoji ). Inače, meni jako zanimljiv kolodvor, svidio mi se jako, dosta podsjeća na zadarski ( potpuno sam zaboravio da je čeoni kolodvor, kao i zadarski ). Depo im broji 4 elektre ( 1141 ) i 3 đurana ( 2041 ). Popriličan broj teretnih vagona se dao vidjeti, što bi značilo da luka Ploče ima posla... Obnovljeni su neki kolodvorski kolosijeci i u Pločama i u Metkoviću koliko sam primjetio, s tim da su u Metkoviću obnovljeni i peroni i krov kolodvorske zgrade. Naši strojovođe voze do Čapljine gdje je i izmjena osoblja. Ljudi koji tamo rade su stvarno super, normalno možeš s njima pričati zafrkavati se, ne gledaju te kao na teroristu, gerilca ili sl. i nisam primjetio RVR.Od svih depoa do sada u kojima sam bio, stvarno najispravniji. Slike slijede, iako ih je jako puno, bilo mi je žao da ih ne stavim što više pogotovo zato što nema baš previše informacija o tom kraju. I možda dobijemo jednog strojovođu ovdje na forum, iz Ploča TMD ETP ( elektrotehnički poslovi ) Split: Matisa: Serija 83 izložena na pločanskom kolodvoru ( inače, nekada najbrojnija lokomotiva na uskotračnim prugama kolosijeka 760 mm ) koja je nekada vozila ovim krajem: Vozni red: Nakošen stup kontaktne mreže: Dolazak brzog vlaka iz Mostara: Manevra dolazi po vagone: Drezina: Ukopani Gbs: Teretni vagoni na kolosijecima: Elektre u depou, sa zanimljvim detaljom u pozadini ( palma ): Stajalište Stablina: Iza depoa: Jedna elektra parkirana iza depoa: Neaktivne lokomotive, redom od nabliže oku pa do najdalje: 1141 048, 2042 003, 1141 111 i 2041 134: 1141 048: 2042 003: 1141 111: 2041 134: 1141 111: Pogled na depo sa stražnje strane: Vuča vlakova Ploče: Ekipa : Prizor koji možete vidjeti samo ovdje u Hrvatskoj i nigdje drugdje - 25kV elektra i krški reljef u pozadini: Malo ptičje perspektive: Putnički vlak upravo došao iz Ploča: Putnički vlak za Ploče čeka polazak u Metkoviću: Kolodvor u Metkoviću: Kolodvorska zgrada: Pročelje zgrade: Spomenik podignut pruzi u ovom kraju: Kolodvorska zgrada u Metkoviću sa ulične strane: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ante-vž Posted August 20, 2006 Share Posted August 20, 2006 Hvala za odličnu reportažu! Zanimljivo je vidjeti kontaktnu mrežu Pločama. S druge strane, tužno je vidjeti da se električnom vučom vuče jedan vagon. Bok! Ante Quote Moja galerija na Photrain.net - https://www.photrain.net/photos/member/ante.klecina Link to comment Share on other sites More sharing options...
hyperion Posted August 20, 2006 Share Posted August 20, 2006 Kako to, da je iznad pruge samo jedna žica? Uobičajeno je iznad žice, koja dođe u kontakt s pantografom, još žica, koja ju drži.Koji je ono vagon, koji vuče elektra? Ona s elektrom i jednim vagonom HŽ-a. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
igorail Posted August 20, 2006 Share Posted August 20, 2006 Kako to, da je iznad pruge samo jedna žica? Uobičajeno je iznad žice, koja dođe u kontakt s pantografom, još žica, koja ju drži.Koji je ono vagon, koji vuče elektra? Ona s elektrom i jednim vagonom HŽ-a. To ti je nekompenzirana K.M. krajnja je stanica-kolodvor, svi vlakovi ulaze sa V < 65 km/h kako da se negdje 600 m ÷ 1 km ankeriše nosivo uže, poslije natezanja i ostaje samo klizno. Potpuno isti slućaj ti je i sa Sarajevskom ž. st., premda nije čeona (predviđen je prsten Sarajevo gl.st. - Sušica - Betanija - Tunel Kobilja Glava - Hotonj - Gornja Vogošća - Semizovac), ali od 1966. g do danas ta pruga nije nikad napravljena, pa je režim brzine vožnje i prolaska kroz stanicu kao kod krajnjih (čeonih) pa je tome prilagođena i K.M. Po uspostavi većih ulaznih i prolaznih brzina, lako je nadograditi K.M. na kompenziranu... igorail ! Quote Odbojnike na tramvaje ! """"""""""""""""""""""""""""" Svaki pravi railfan naprosto zadrhti kad u prolazu primjeti, da se na željezničkom semaforu pojavi ZELENO svjetlo ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
igorail Posted August 20, 2006 Share Posted August 20, 2006 Uh posve zaboravih da se i ja zahvalim Antonu za predivnu galeriju ! Lijepo je što sad možeš ovako komotno slikat . Meni je ovaj kraj ko domaći, sve je ovdje bilo nekad u vezi sa Sarajevom, odlasi na more svi vlakovi iz Sarajeva su tu zavšavali, a da ne govorim da je do rata vuča, postrojenja, kapaciteti, i ostala željeznička infrastruktura, izuzev naravno onog što je pripadalo luci Ploče pripadalo komplet ŽTP-u (ŽTO-u) Sarajevo. Naravno to je sad u Republici Hrvatskoj (mislim u međunarodnom smislu, jer je i onda bilo ali u okviru SFRJ-a) i to je sad pod upravom HŽ. Često sam pokušavao prije rata tu nešta snimit, ali izuzev kod samog kolodvora, bilo je jako teško, jer je sve unaokolo vrvilo od JNA i J Ratne Mornarice kasarni, i osoblja sa prijekornim pogledima, pa je slikanje bilo igranje vatrom Tu je tata često igrao ulogu mog taoca za slikanje. Nešto si krišom i mogao. Ima jedan zanimljiv tunel što se vidio s magistrale od Rogotina kad dolaziš, u širokom luku pravo od teretnih kolosjeka skreće u živu stijenu pod magistralom. To mi je uvijek bilo mistično, ali tu su sigurno bila skladišta. Ne znam šta je sad od sveg tog ostalo. Mislim da je i oko Bačinskih jezera bilo nekoh spojnih tunela ka glavnim kolosjecima u Pločama Takođe kad pređeš most preko Neretve jadranskom magistralom pa poslije jednog lijepog želj. rešetkastog mosta u Rogotinu ili Rastoki ima nekoliko tunela na glavnoj elektrificiranoj pruzi, pa se sa brojnih restorana uz magistralu mogla gledati pruga. Sjećam se jednog zvao se "Kod tete Olge" tik iznad pruge i konzola - fantazija: sjediš i pijuckaš nešta hladno ili jedeš, a svirne i protutnji crvena sa kompozicijama ispod, ali i tu znakovi zabrane slikanja na svakom ćošku pa nikad ništa snimit. Ne znam je li sad tako Ako hočeš 3-4 slike tu mogu postat sa ove dionice iz predratnog doba mislim 1989 ili 1990/91. i nešto starih slika Metkovića i Ploča iz Čirine ere . btw. Poslije smrti čuvenog slovenskog komunističkog funkcionera Edvarda Kardelja Ploče su preimenovane u Kardeljevo kao i željeznička stanica s kolodvorom, dok je luka za svo vrijeme zadržala ime Ploče (zanimljivo ).To je bilo negdje od 1979. kad je umro ili 1980. ne sjećam se baš dobro, a stari naziv je vraćen negdje 1989. ili 1990. godine. Pozdrav igorail ! Quote Odbojnike na tramvaje ! """"""""""""""""""""""""""""" Svaki pravi railfan naprosto zadrhti kad u prolazu primjeti, da se na željezničkom semaforu pojavi ZELENO svjetlo ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Admin Anton Posted August 20, 2006 Author Admin Share Posted August 20, 2006 Uh posve zaboravih da se i ja zahvalim Antonu za predivnu galeriju ! Hvala. Lijepo je što sad možeš ovako komotno slikat . Meni je ovaj kraj ko domaći, sve je ovdje bilo nekad u vezi sa Sarajevom, odlasi na more svi vlakovi iz Sarajeva su tu zavšavali, a da ne govorim da je do rata vuča, postrojenja, kapaciteti, i ostala željeznička infrastruktura, izuzev naravno onog što je pripadalo luci Ploče pripadalo komplet ŽTP-u (ŽTO-u) Sarajevo. Da, isto kao i pruga do Strizivojne.Uglavnom kompletni elektrficirani dio Vc. koridora. Takođe kad pređeš most preko Neretve jadranskom magistralom pa poslije jednog lijepog želj. rešetkastog mosta u Rogotinu ili Rastoki ima nekoliko tunela na glavnoj elektrificiranoj pruzi, pa se sa brojnih restorana uz magistralu mogla gledati pruga. Sjećam se jednog zvao se "Kod tete Olge" tik iznad pruge i konzola fantazija: sjediš i pijuckaš nešta hladno ili jedeš, a svirne i protutnji crvena sa kompozicijama ispod, ali i tu znakovi zabrane slikanja na svakom ćošku pa nikad ništa snimit. Ne znam je li sad tako Da, vjeruj mi da mi je užasno krivo što nisam slikao taj most u Rogotinu, prekrasan je i odlična bi bila fotografija, jer kako se uklapa most u okolinu je fenomenalno! I dalje postoji Teta Olga! Ako hočeš 3-4 slike tu mogu postat sa ove dionice iz predratnog doba mislim 1989 ili 1990/91. i nešto starih slika Metkovića i Ploča iz Čirine ere . Može, ali otvori novu temu, jer je u ovoj već dosta slika, a i šteta bi bilo da se starije slike zagube u ovoj temi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hyperion Posted August 20, 2006 Share Posted August 20, 2006 Koji je to vagon? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ante-vž Posted August 20, 2006 Share Posted August 20, 2006 Koji je to vagon? To je HŽ-ov Bl vagon s kupeima, u bijelo-zelenom bojenju, čini mi se da su to vagoni Bl podserije 200. Ima ih nekoliko na HŽ-u, prometuju i prema Osijeku i Varaždinu. Bok! Ante Quote Moja galerija na Photrain.net - https://www.photrain.net/photos/member/ante.klecina Link to comment Share on other sites More sharing options...
novi_šef Posted August 21, 2006 Share Posted August 21, 2006 Ovih dana, kad je bilo natjecanje lađara na Neretvi, vidjelo se dosta televizijskih arhivskih snimki željeznih rešetkastih mostova, a gore crvene elektre s vagonima iz kojih ljudi prate natjecanje. Ah, stara vremena.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
STIB Posted August 21, 2006 Share Posted August 21, 2006 Vozni red: Ah, stara vremena.. Za usporedbu , red vožnje 1969/70 Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba Link to comment Share on other sites More sharing options...
asalat Posted August 21, 2006 Share Posted August 21, 2006 Priključujem se ovima koji se zahvaljuju na prelepoj reportaži. Posebno se zahvaljujem na onih par slika uskotračne 83-ke. Već dosta vremena pokušavam da dođem do njenih slika, što mi je zahvaljujući tebi najzad i uspelo. Puno pozdrava Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivancrnkoci Posted August 21, 2006 Share Posted August 21, 2006 Ovo je zanimljivo Elektre sa posotoljima: Y25 na 1 141 048: Wegmann na 1 141 101: Kolko im je Vmax? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2062 036 Posted August 21, 2006 Share Posted August 21, 2006 Antone,zabunio si se na 2041 134,lokomotiva je 2041 034. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2062 036 Posted August 24, 2006 Share Posted August 24, 2006 2041 134-2041 034 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivog Posted August 29, 2006 Share Posted August 29, 2006 Čekaj, kaj ne voze svi putnički vlakovi iz ploča do mostara? Znači vozi HŽ-ov vagon na toj relaciji? Jel ide kaj ljudi vlakom? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karavela Posted August 29, 2006 Share Posted August 29, 2006 Vidim da je tu Struja u ekipi (ovaj u žutoj majici). Tip je poznati zabavljač i majstor roštilja i fiša, a specijalitet su mu žablji kraci. Quote Samo osmi položaj!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivog Posted January 29, 2007 Share Posted January 29, 2007 Evo dobio sam par fotki s ovog područja, nisu baš neš, al da se pokažu, kad baš i ne stiže previše fotki od dole... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dnovakovic Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 Pridružujem se pohvalama za lijepe fotografije iz Ploča. Mene su te fotografije podsjetile na neko davno putovanja kada sam prvi puta nogom stao na taj peron i nisam se mogao načuditi što eto i mi imamo jedan, i to novi, čeoni kolodvor. Kasnije sam putovao i u Zadar i vidio i taj čeoni kolodvor i koliko mi je poznato to su jedina dva čeona kolodvora u Hrvatskoj. Ako netko zna za još neki čeoni kolodvor u Hrvatskoj neki ga spomene. Inače na prostoru ex-Juge jedini čeoni kolodvor imao je Beograd. Veliki europski gradovi poput Londona, Pariza, Budimpešte, Moskve itd. imaju čeone koldvore ali to su uglavnom stari kolodvori sgrađeni još u XIX. stoljeću. Volio bih da nam neki bolji stručnjak za kolodvore objasni razlike između čeonih i prolaznih kolodvora i zašto se danas više ne grade takvi kolodvori. Novi veliki kolodvor nedavno otvoren u Berlinu je prolazni a mislim da je i novi kolodvor koji se još gradi u Beogradu također prolazni. Quote Pozdrav iz Osijeka ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
STIB Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 Ako netko zna za još neki čeoni kolodvor u Hrvatskoj neki ga spomene. Velika - negdje ima i slika... Gornja Stubica Golubovec (teoretski) Šibenik Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba Link to comment Share on other sites More sharing options...
VICTOR Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 Kaj se tiče Velike pogledati na http://zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=2063 Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dnovakovic Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 STIB spominje da su čeoni kolodvori još Velika, Gornja Stubica, Golubovec i Šibenik. Mislim da su to samo krajnje stanice kao što su još i Split, Pula i Županja ali ne i klasični čeoni kolodvori čiji se peroni završavaju sa odbojnicima. Takvi kolodvori sa odbojnicima na kraju perona su samo PLOČE i ZADAR. Quote Pozdrav iz Osijeka ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
igorail Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 STIB spominje da su čeoni kolodvori još Velika, Gornja Stubica, Golubovec i Šibenik. Mislim da su to samo krajnje stanice kao što su još i Split, Pula i Županja ali ne i klasični čeoni kolodvori čiji se peroni završavaju sa odbojnicima. Takvi kolodvori sa odbojnicima na kraju perona su samo PLOČE i ZADAR. Pozdrav ! Mislim da pored toga što kolosjeci na takvim stanicama završavaju odbojnicima, još važnija značajka takvih kolodvora je u tome što je sama kolodvorska zgrada okomito (normalno) postavljena na pravac pružanja kolosjeka - tj zaprečuje (preprečuje im put - nastavak), i nastajale su tamo gdje se definitivno (ili u ogromnom narednom vremenskom periodu) nije planirao nastavak izgradnje - produženja tih kolosjeka. Specifičan primjer je Nova sarajevska željeznička stanica: Nije čeona već paralelna i uslovno rečeno je protočna, jer kolosjeci ne završavaju odbojnicima već produžuju još cca 400 m do tehničko-remontne stanice i praonice Velešići-Sušica, poslije koje kolosjeci produžuju još 200 m kao industrijsko - teretni do tvornice lijekova Bosnalijek. A zapravo zamišljena je kao standardna protočna na čijem izlazu bi se kolosjeci račvali na 2 kraka pruga : 1. prvi na istok kao zamjena za 25-tak godina docnije ukinutu uzanu prugu - po ~ istoj trasi, i 2. drugi na zapad kao dio petlje koju bi predstavljale povratne pruge kroz tunel ispod Kobilje Glave prema stanici Vogošća tj. Semizovac. Tako je Nova sarajevska stanica - kolodvor zapravo od svog nastanka "privremeno" krajnja, a ta privremenost traje već tačno 60 godina (ove godine 25. tj. 29. 11. će biti tačno 60 godina od izgradnje omladinske normalne željezničke pruge Šamac - Sarajevo (1947.g.)). Bivša Uskotračna stanica Sarajevo (kasnije Sarajevo Novo) sa kolosjekom 760 mm iz 1883. g. je bila također paralelna i uslovno krajnja, jer se 760 mm željeznička pruga pretvarala u masu kolosijeka za opskrbno carinske terminale i dopremu roba u grad, a dalje je bila izravno vezana na sarajevsku tramvajsku mrežu od također u to doba 76 cm. Interesantno je napomenuti da uskotračni kolodvori u austro-ugarsko doba u BiH i Dalmaciji (tj. Hrvatskoj) kao što su bili Metković, Dubrovnik, tj. Gruž, Trebinje, Zelenika, Vareš, Čevljlanovići, Han Pijesak, Kusače, Klis i Sinj jesu svi krajnji, a niti jedan nije čeoni (jedino za Sinj i Klis nisam posve siguran) igorail ! Quote Odbojnike na tramvaje ! """"""""""""""""""""""""""""" Svaki pravi railfan naprosto zadrhti kad u prolazu primjeti, da se na željezničkom semaforu pojavi ZELENO svjetlo ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toma Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 Interesantno je napomenuti da uskotračni kolodvori u austro-ugarsko doba u BiH i Dalmaciji (tj. Hrvatskoj) kao što su bili Metković, Dubrovnik, tj. Gruž, Trebinje, Zelenika, Vareš, Čevljlanovići, Han Pijesak, Kusače, Klis i Sinj jesu svi krajnji, a niti jedan nije čeoni (jedino za Sinj i Klis nisam posve siguran) Nisam bas neki strucnjak za uski kolosijek, ali: Vares je bio 'prolazni' zbog rudnika: dakle putnicka stanica ciji kolosijeci su e nastavljali prema industrijskom dijelu. Na kojoj pruzi je Klis bio krajnji kolodvor? pozdrav toma Quote Three Blind Mice Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ante-vž Posted February 2, 2007 Share Posted February 2, 2007 Golubovec (teoretski) Zašto teoretski? Stvarno je čeoni. +Zadar Bok! Ante Quote Moja galerija na Photrain.net - https://www.photrain.net/photos/member/ante.klecina Link to comment Share on other sites More sharing options...
1142007 Posted February 2, 2007 Share Posted February 2, 2007 Hvala za odličnu reportažu! Zanimljivo je vidjeti kontaktnu mrežu Pločama. S druge strane, tužno je vidjeti da se električnom vučom vuče jedan vagon. Bok! Ante Možda je tužno, ali je fora kad elektra, a pogotovo podserija 000, povuče taj jedan vagon. Ak se ne držiš, završiš na podu Quote Samo 1.razred ! 1.'st class only ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.