Toma Posted January 3 Posted January 3 Drugi dan 2025. godine odlučio sam otići u Vukovar, i pogledati novo elektrificiranu dionicu Vinkovci - Vukovar. Iako sam, zbog vremena putovanja, ozbiljno razmatrao otići autom, na kraju je odabir ipak pao na putovanje vlakom. Naime, prije ovog puta sam bio na jednom drugom putu, pa nisam bio najodmoreniji, i ideja drijemanja u vlaku činila se privlačnom. S obzirom na prilično ograničen broj mogućnosti, plan je bio odvesti se vlakom 741 do Vinkovaca, tamo pričekati vlak 2906 i otići do Vukovara. 741 je točno stigao u Vinkovce; no vrijeme putovanje je bolno dugo – 4 sata I 38 minuta! U Vinkovcima je živahno... 2605 iz Osijeka Dva Carga za Šid 2132 i 2062 kod depoa 2906 za Vukovar je postavljen Brena koja je dovukla 741 ide na drugu stranu Šved za Županju Žicari Vectron Cargov U-tz 744 za Zagreb Nastavak slijedi! pozdrav toma 11 4 Quote Three Blind Mice
Domagoj Vu Posted January 3 Posted January 3 2 sati, Toma said: Dva Carga za Šid pozdrav toma Treči Cargo se krije između dvije 1141. Evo moja fotka 'skrivenog Carga' u odlasku.... 4 3 Quote Stari Habis, Zaes i Baatići su zakon!
Toma Posted January 3 Author Posted January 3 2 sati, Domagoj Vu said: Treči Cargo se krije između dvije 1141. Evo moja fotka 'skrivenog Carga' u odlasku.... Hvala! Hodajući natrag prema peronima Vinkovačkog kolodvora; bio sam naime na njegovoj zapadnoj strani, fotkam vagone, i uočavam poznato lice! @Domagoj Vu je naime isto bio tamo; pa smo lijepo popričali do polaska mog vlaka za Vukovar! Vlak 2906 je krenuo iz Vinkovaca točno u podne. Pruga je dobra, no činjenica je da je projekt nezavršen, iako je službeno otvoren. Niti jedan ŽCPR (ili možda jedan radi, hm...) ne radi, signali su pokriveni, a skretničari dočekuju vlak u Vukovar-Borovu Naselju i Vukovaru. Silazim u Vukovar-Borovu Naselju Vlak nastavlja prema Vukovaru Odlazim prema ŽCPR-u i čekam Somića u povratku Ne znam što je ovo... blockhaus možda? Uglavnom, nalazi se na samom ulazu u tvornicu Borovo. Pješačim na sjever do vodovoda, odkud se spuštam prema Dunavu, uz koji ću prema Vukovaru. Hodajući uz Dunav obilazim kompleks Borova s jugozapadne strane, i prošavši Koloniju prilazim pruzi. Tako dolazim i do kolodvora Vukovar. Ostaci stare zgrade Jedan zaista star bik! Godina je 1878! Štimalo bi, obzirom da je pruga Dalj - Borovo - Vinkovci -Slavonski Brod otvorena te godine; ogranak do Vukovara je otvoren je 1891. Penjem se na nadvožnjak s kojeg fotkam staru zgradu... Nakon šetnje centrom i ručka vraćam se na kolodvor. I... Točan ko' švicarski sat, dolazi popodnevni vlak iz Vinkovaca... Ukrcavam se, presjedam u Vinkovcima i u 22:05 sam u Zagrebu. Statistike su porazne... Do Vukovara mi je ujutro trebalo 6 sati i 21 minuta, popodne natrag 5 sati i 42 minute. Ukupno sam u Vukovaru proveo par minuta manje od 4 sata. Kad sam ujutro u vlaku 741 kondukteru rekao da idem do Vukovara, čovjek me iskreno sažalno pogledao! Btw - o modernizaciji... Mislim da je stvarno glupost bez presedana bila otvarati nezavršenu prugu. Uz to, debilno je da izvlačnjak na jugoistočnom kraju Vukovarskog kolodvora nije elektrificiran. Novaca je bilo (projekt je koštao €61 milijun), moglo se napraviti svašta - spustiti kolosijek, eventualno čak sagraditi novi nadvožnjak... Naravno, nije se napravilo ništa od toga, i ovo je rješenje debilno. Uz to, jadno je da se u velikoj modernizaciji pruge nije obnovila stara zgrada Vukovarskog kolodvora, ili se ista konzervirala i sagradila nova. Danas je kolodvor u prilično neadekvatnoj zgradi skladišta. Na kraju - peron u Vukovaru je dug 80 metara; i vlak za Zagreb koji ima 5 pulmana na peron stane sa samo tri vagona. Također - debilno! Postoji prosta, no prilično točna uzrečica 'lako je s tuđim ku..em po gloginjama mlatiti'. Upravo tako, Europa plaća, a mi smo preglupi i isprojektirati nešto kako treba. 😕 pozdrav toma 13 8 Quote Three Blind Mice
dorianb Posted January 3 Posted January 3 Puno hvala za putopis. Iako se generalno slažem sa svime, ja ne bih baš tako drastično kritizirao Istina, projekt je nezavršen i nelogično je da je bilo svečanog otvaranja, dok u isto vrijeme na Zaprešić-Zabok gdje je realno sve dovršeno - službeno otvaranje još čekamo (ako ga uopće i dočekamo). No eto, u toku ove godine pustiti će se ŽCPR-ovi i podići brzina, tako da ipak mislim da će tada projekt sam po sebi imati nekog smisla - nova pruga, pristupačnija stajališta, ekološki neutralan oblik prijevoza, 6112 vs Šved je isto tako pomak naprijed što se tiče voznog parka. Nisam iz tog kraja pa ne mogu suditi je li lokalni putnički promet na tom potezu isplativ (znamo da se projekt radio primarno u vidu poboljšavanja kvalitete teretnog prometa). Po meni je glavni nedostatak to što mislim da je 6 112 prevelik po kapacitetu za tu prugu i mislim da bi bilo dobro kad bi se vozni red mogao organizirati tako da vlakovi na relacijama između Vinkovaca i Tovarnika ili Slavonskog Broda produže za Vukovar i obratno. Naravno da je jasno da u kontekstu povezivanja Vukovara sa Zagrebom ova obnova ne donosi puno (ako išta), pogotovo ako se misli u istom danu ići tamo i natrag (iskrene čestitke da si se uopće odlučio na tako nešto) - OK, pozitivno je da postoje/će postojati direktni vlakovi Zagreb-Vukovar-Zagreb i Vukovar-Split-Vukovar tijekom ljetne sezone. Recimo da će biti malo bolje kad se završi krpanje Deanovec-Kutina, no opet s druge strane i dalje kontinuirano propadaju dionice Kutina-Novska i Okučani-Vinkovci. Što reći nego nadajmo se da će na spomenutim dionicama doći do rekonstrukcije a isto tako i do vatrogasnih obnova Swietelskog prije istih. 2 Quote
andrija Posted January 3 Posted January 3 55 minuta, Toma said: Ne znam što je ovo... blockhaus možda? Uglavnom, nalazi se na samom ulazu u tvornicu Borovo. Bunker iz Drugog svjetskog rata. https://www.youtube.com/watch?v=ZU6FcZl2LS0 Što se tiče ŽCP-ova, vlak kroz neke prolazi bez zaustavljanja, a pred nekima se zaustavlja. Na nekim ŽCP-ovima ima dva uređaja za osiguranje, ali s jednom rampom, a ta jedna rampa se spusti, dok se na nekim ŽCP-ovima pogon za rampu bez rampe spušta tek kako vlak prolazi preko ceste. Na ŽCP-u kod kružnog toka Trpinjska, 12 redarstvenika i Kudeljarska, na jednom signalu (sigurno) svijetle oba svjetla istovremeno cijeli dan (bez naizmjeničnog paljenja-gašenja). Uz to, u prvoj vožnji sam osjetio neobično lupkanje na nekoliko mjesta, ali najizraženije u zavoju između Vinkovaca i Nuštra. Naknadnim vožnjama nisam čuo to lupkanje pa sam zaključio da je do vagona, ili sam se tad već dovoljno naviknuo da ignoriram. Vozni red je također katastrofa, nekoristan lokalnom stanovništvu, sada će se malo povećati broj vlakova, ali i dalje nedovoljno. U Vinkovcima postoji veza na većinu brzih vlakova za Zagreb, ali nema dobre veze za najbrži vlak, 210. Također, Vukovarsko-srijemska je dobar kandidat za BEMV na relaciji Vukovar - Gunja, tj. Vukovar (bolnica) - Vinkovci Bolnica, kao važan preduvjet za funkcionalno spajanje tih dviju bolnica. O vezi Studentskog doma (Vukovar) i Veleučilišta u Radničkom domu Borovo Naselje ne vrijedi niti govoriti. Peron u Vukovaru je morao biti dulji, ali za 6112 je i više nego dovoljan. Moje iskustvo s vagonima je da se vlak ne zaustavlja na način da vagoni stoje uz čitavu duljinu perona, tj. dio perona najbliže staroj kolodvorskoj zgradi zauzme lokomotiva. Jesi li ovdje prolazio? Čini mi se da to nije legalan PP, a ako nije, nije mi jasno zašto nije. Tu bi mogao biti mali paradoks da na državnoj cesti postoji pješački prijelaz za stazu koja vodi do nelegalnog PP-a. 1 Quote
Toma Posted January 3 Author Posted January 3 9 minuta, andrija said: Jesi li ovdje prolazio? Čini mi se da to nije legalan PP, a ako nije, nije mi jasno zašto nije. Tu bi mogao biti mali paradoks da na državnoj cesti postoji pješački prijelaz za stazu koja vodi do nelegalnog PP-a. Da! Hodajući obalom Dunava, pitao sam nekog lokalca gdje je najbolje ići prema pruzi; pa mi je rekao da ovdje. Koliko sam shvatio dalje prema jugoistoku je zeznuto proći. pozdrav toma Quote Three Blind Mice
Stanley Posted January 3 Posted January 3 @Toma, jesi li vidio kakve tragove bivšeg kolodvora Bršadin? U vrijeme mojih putovanja tu je skoro uvijek stajao neki teretni vlak i čekao križanje. Kolodvor je imao 4 kolosijeka. 2 Quote Serija 05 je zakon!
BornaZ Posted January 3 Posted January 3 2 sati, Toma said: u 22:05 sam u Zagrebu Nemoj me žderat! Ja i @Enderman smo isto bili u 748! 1 Quote
DB Posted January 3 Posted January 3 3 sati, Stanley said: @Toma, jesi li vidio kakve tragove bivšeg kolodvora Bršadin? U vrijeme mojih putovanja tu je skoro uvijek stajao neki teretni vlak i čekao križanje. Kolodvor je imao 4 kolosijeka. Bršadin-Lipovača je stajalište: - a Đergaj transportno otpremništvo, odnosno kolodvor: Quote
Stanley Posted January 7 Posted January 7 On 03. 01. 2025. at 23:52, DB said: Bršadin-Lipovača je stajalište - a Đergaj transportno otpremništvo, odnosno kolodvor Sve ja to znam i sve sam to vidio, ali me zanima kolodvor Bršadin (ne -Lipovača) koji se nalazio koji kilometar dalje prema Nuštru. Sve mi se ćini da ću to morati osobno pronjuškati. Quote Serija 05 je zakon!
Toma Posted January 7 Author Posted January 7 29 minuta, Stanley said: Sve ja to znam i sve sam to vidio, ali me zanima kolodvor Bršadin (ne -Lipovača) koji se nalazio koji kilometar dalje prema Nuštru. Sve mi se ćini da ću to morati osobno pronjuškati. Kolodvor Bršadin se nalazio odmah iza mosta preko Vuke, dakle sjeveroistočno od istog. Odoka, km položaj je mogao biti 8.200 (Nuštar je 5.361, a Bršadin-Lipovača 12.239). Ovaj put nisam primijetio ništa od nekadašnjeg kolodvora (zgrada je koliko znam, bila na južnoj strani pruge), ali koliko se sjećam, prije modernizacije se vidjelo nešto ostataka zgrada. Bacio sam pogled na stare vozne redove, i u VRu 1987/8 se nalaze službena mjesta Bršadin, i Bršadin-Lipovača. pozdrav toma Quote Three Blind Mice
DB Posted January 7 Posted January 7 4 sati, Stanley said: Sve ja to znam i sve sam to vidio, ali me zanima kolodvor Bršadin (ne -Lipovača) koji se nalazio koji kilometar dalje prema Nuštru. Sve mi se ćini da ću to morati osobno pronjuškati. 4 sati, Toma said: Kolodvor Bršadin se nalazio odmah iza mosta preko Vuke, dakle sjeveroistočno od istog. Odoka, km položaj je mogao biti 8.200 (Nuštar je 5.361, a Bršadin-Lipovača 12.239). Ovaj put nisam primijetio ništa od nekadašnjeg kolodvora (zgrada je koliko znam, bila na južnoj strani pruge), ali koliko se sjećam, prije modernizacije se vidjelo nešto ostataka zgrada. Bacio sam pogled na stare vozne redove, i u VRu 1987/8 se nalaze službena mjesta Bršadin, i Bršadin-Lipovača. Mda, taj kolodvor je odavno povijest, pa sam u prvi mah i zaboravil na njega. Meni se čini da nije bil iza Vuke, nego malo dalje, iza ŽCP-a "Pačetin". Ne postoje nikakvi tragovi koji ukazuju na tu arheologiju. Bršadin, Vukovarsko-srijemska županija – Google karte Quote
Duh u močvari Posted January 7 Posted January 7 2 hours ago, DB said: Meni se čini da nije bil iza Vuke, nego malo dalje, iza ŽCP-a "Pačetin". Da, lijepo se vidi na starom ortofoto snimku 1 Quote
BornaZ Posted January 7 Posted January 7 Tragovi kolodvora su 2006. još bili vidljivi dok je kolodvorska zgrada u potpunosti nestala negdje 2015. 1 Quote
seabral Posted January 7 Posted January 7 2 hours ago, BornaZ said: Tragovi kolodvora su 2006. još bili vidljivi dok je kolodvorska zgrada u potpunosti nestala negdje 2015. Kad sam 2009. prolazio onuda vlakom, onda se još dobro vidjela devastirana kolodvorska zgrada, međutim nije bilo dodatnih kolosijeka koji bi upućivali da je tamo nekad bio kolodvor. Ovo sam tada snimio iz vlaka. 2 Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
DB Posted January 7 Posted January 7 9 sati, Duh u močvari said: Da, lijepo se vidi na starom ortofoto snimku Izgleda da to uopće nije bilo ukrižje, nego još jedno tovarište? Za žito? Quote
Duh u močvari Posted January 7 Posted January 7 11 minutes ago, DB said: Izgleda da to uopće nije bilo ukrižje, nego još jedno tovarište? Za žito? Bilo je ukrižje, samo se na ortofoto snimku istočna skretnica slabije vidi. Ali vidi se skretničarska kućica. Vidljiva je i na topografskoj karti JNA: Quote
Duh u močvari Posted January 7 Posted January 7 Hrvatska osnovna karta lokaciji stanice Bršadin ima ucrtana čak 4 kolosijeka (?!): Na lokaciji istočno od Bršadina Hrvatska osnovna karta, koja je doduše nastala nakon izgradnje silosa u Bršadinu, ima ucrtane uz prolazni još 2 kolosijeka. Zanimljiv je i upisani toponim - "Bršadin - stanica". EDIT - kolosijeci i stanična zgrada su vidljivi i na satelitskoj snimci iz 2006. Na ortofoto iz 1968. nema ničega, pa su po svoj prilici izgrađeni za potrebe silosa. Quote
Stanley Posted January 8 Posted January 8 7 sati, Duh u močvari said: Bilo je ukrižje, samo se na ortofoto snimku istočna skretnica slabije vidi. Ali vidi se skretničarska kućica. Meni ne treba nikakav ortofoto snimak jer mi je pamćenje još uvijek (gotovo) fotografsko, a prošao sam tuda u sedamdesetim i osamdesetim godinama najmanje pedeset puta. Bršadin nije bio ukrižje nego je bio KOLODVOR s 4 kolosijeka. Često sam u njemu viđao teretne vlakove iz smjera Borova koji su čekali na križanje, a lokomotive na njima su bile serija 11 i 33. Kolodvor je očito stradao u borbama oko Vukovara 1991. i nikada nije obnovljen, a objektivno nema ni potrebe. Usput, kolodvor je nekada davno bio i Nuštar, što se i danas vidi po zgradi. 4 Quote Serija 05 je zakon!
Toma Posted January 8 Author Posted January 8 13 sati, Duh u močvari said: EDIT - kolosijeci i stanična zgrada su vidljivi i na satelitskoj snimci iz 2006. Na ortofoto iz 1968. nema ničega, pa su po svoj prilici izgrađeni za potrebe silosa. Kak' ne? Pa vidi se i na ortofotu iz 1968. pozdrav toma Quote Three Blind Mice
Duh u močvari Posted January 8 Posted January 8 19 minutes ago, Toma said: Kak' ne? Pa vidi se i na ortofotu iz 1968. pozdrav toma Taj se dio odnosio na kolosijeke i silose istočno od Bršadina. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.