Jump to content

Carpe diem: Sisak, 7. listopada 2024.


Stanley

Recommended Posts

Posted

Sisak i sve važno o njemu već smo obradili u PUTOPISU od prije sedam godina, objavili su podosta i drugi forumaši u raznim temama, no podataka i dojmova nikada previše. Prošli put smo pisali o gradu, njegovoj povijesti i znamenitostima, a ovaj put ću se usredotočiti na sâm kolodvor.

 

Moje društvo u Sisku 9. rujna 2017. - ToniSK, STIB, DB, egérke:

 

1Ekipa2017..jpg.35c11a5c0314924688cfae311b473826.jpg

 

Jutarnja izmaglica iznad Šenkovca. Već iza Zaprešića pojavilo se sunce koje će me pratiti čitav dan.

 

1aP1010001.JPG.8867303713a63b2a5cd066083afe60c2.JPG

 

U Zagrebu sam imao pedesetak minuta vremena da prošećem Tomislavovim trgom. Bio sam slučajni svjedok kada se tramvaj na liniji broj 2 zblesirao i na skretnici, umjesto da skrene u Mihanovićevu, produžio ravno. Vozač je izašao, obavio očevid i vratio tramvaj nekoliko metara unatrag, a zatim je polugom prebacio skretnicu u pravi položaj. Zabilježio sam taj događaj kao kuriozitet pa objavljujem fotografiju, premda je vrlo loše kvalitete:

 

1bP1010002.JPG.13e68ab53b2cca19e6304831af9a7832.JPG

 

Umirovljene garavuše su uvijek lijep motiv:

 

2P1010005.JPG.99d8f7d9ab48fff25b2d12a6549651bb.JPG

 

Sjeo sam u međugradskog Soma za Volinju i brzinom od 80 do 141 km/h stigao na odredište.

 

Kolodvor, putnički dio

 

5P1010015.JPG.5fdb7b6ccd399282b407ebeacd261bf6.JPG

 

Sisak je međukolodvor na pruzi M502-2 Velika Gorica - Sisak - Novska, na kilometarskom položaju 382+335. Od susjednog kolodvora Greda u smjeru Velike Gorice udaljen je 8 km, a od kolodvora Sisak Caprag 4,5 km. Najveća dopuštena duljina vlakova na 3. i 4. kolosijeku teretnog dijela ovisno o smjeru vožnje je 696-700 m, a na 3. i 4. kolosijeku putničkog dijela 233-248 m. Najveća dopuštena brzina kroz kolodvor je 20 km/h.

 

Kolodvor Sisak u doba K.u.K. monarhije. Pruga Zidani Most - Zagreb - Sisak otvorena je 1862. godine i bila je prva koja je građena za potrebe povezivanja gradova u Hrvatskoj:

 

7KolodvorSisakstara.jpg.64303bb795deda599feaaaa926123231.jpg

 

Nostalgija za starim željezničkim vremenima javlja se i danas, pa slijedi nekoliko na forumu već objavljenih fotografija iz dalje prošlosti. Na prvoj je lokomotiva JŽ 26-022 u ložioni Sisak 1966. godine:

 

826-022Sisak1966..jpg.f824d5928d3d9248ca1ee12b05b409ba.jpg

 

Lokomotiva JŽ 22-094 u kolodvoru Sisak nepoznate godine:

 

922-094Sisak.jpg.83467723e0c5d2695546fc9a971f5de4.jpg

 

Šinobus i lokomotiva serije JŽ 22 u kolodvoru Sisak 1968. godine:

 

Sisak1968..jpg.673870eb2d7ac00baf68107f359af0a2.jpg

 

  • Like 5
  • Thanks 1

Serija 05 je zakon!

Posted

Civilna strana kolodvora:

 

1P1010157(1024x768).jpg.01550a735ab53f64b4258c98c9757eea.jpg

 

Kada sam zadnji put bio ovdje sve je bilo raskopano, a putnicima je bio postavljen provizorni peron na zapadnoj strani:

 

1aP1010013(1024x768).jpg.4b28fbf5a0cc5816812a9b271522194a.jpg

 

Zgrada je gadno stradala u nedavnom potresu i trenutačno se ne koristi

 

2P1010155(1024x768).jpg.277c27f8309ab42da0202f06321fe89e.jpg

 

Obavijest putnicima. Ne znam što će im navodnici:

 

3P1010161(1024x768).jpg.7a2a1bd1b456ebbccf960e72370c725b.jpg

 

Šef kolodvora i prometni ured su u progonstvu:

 

5P1010170(1024x768).jpg.912a80ef041b99923003e91d35e05ad9.jpg

 

Putnička blagajna je u kontejneru. Ne znam čemu služi onaj drugi:

 

6P1010148(1024x768).jpg.a65054f5397b27dabd00b5ed188c34e7.jpg

 

7P1010143(1024x768).jpg.90cd9fcb1dab40a4d5c7533cf4e07018.jpg

 

Miks vozni red + selfie:

 

8P1010172(1024x768).jpg.77eeca98dd4a964aa6de4e47591f7572.jpg

  • Like 3
  • Thanks 1

Serija 05 je zakon!

Posted

Uputio sam se do krajeva oba kolodvora što je hodnja od preko 2 km u oba smjera. Najprije ću odraditi putnički dio, a ovo je ulaz iz smjera Sisak Capraga:

 

P1010009(1024x768).jpg.3180fd25e80af51f25c8fdd82ba0113c.jpg

 

P1010009a(1024x768).jpg.2ce203489b2e722ccdc504343b6d62c2.jpg

 

Kod skretnice broj 1 odvaja se ovaj industrijski kolosijek. Kamo ide i da li se koristi ne bih znao reći:

 

P1010010(1024x768).jpg.1bd0a3e44dd144840c8e3f52893526eb.jpg

 

Nema dalje:

 

P1010014(1024x768).jpg.f9b6aea40090738d5847ae449d8dc549.jpg

 

To mi paše jer se ne moram osvrtati ima li što iza leđa:

 

P1010016(1024x768).jpg.0de8b7c01ab5d7f33ec18e7b10ffd74e.jpg

 

Jedan U-zž, a ne znam je li aktivan ili je buduća sirovina:

 

P1010017(1024x768).jpg.a45e6b50b58b3f3d9d964341fb9f3f72.jpg

 

P1010018(1024x768).jpg.392cf8f1682e0c0e1768aada60dcaa15.jpg

 

P1010019(1024x768).jpg.735d516e5c93ef91040f0e6b1e40bf27.jpg

  • Like 4
  • Thanks 1

Serija 05 je zakon!

Posted

Područje od posebnog interesa:

 

P1010020(1024x768).jpg.835128ae72d195bf0384514ef0a02427.jpg

 

Čini mi se da je ova TMD jedino aktivno vozilo u krugu ložione, a to potvrđuje i usmjerenje okretaljke koja služi kao most za izlaz na kolodvorski kolosijek:

 

P1010021(1024x768).jpg.cb5b1ef1fb110bf27690e9649077e31e.jpg

 

Ima ovdje još kojekakve krame:

 

P1010022(1024x768).jpg.62a18d12dc8a13dbaabb5b62bc566953.jpg

 

Ma tko to meni tamo viri:

 

P1010023(1024x768).jpg.1b72e8f670eb8f6ca1c9c1f4e0abe6e7.jpg

 

Umirovljena garavuša JŽ 22-047 vrijedi više od jedne fotografije:

 

P1010025(1024x768).jpg.638110ec318b210947b56cc162df56fb.jpg

 

P1010026(1024x768).jpg.d9defbe81080c490759a097053eab464.jpg

 

P1010028(1024x768).jpg.37a63afcd941327ea15687b5d8ecebb6.jpg

 

P1010029(1024x768).jpg.fde92b2d3329bc5d4ebe3108e7d57c59.jpg

  • Like 4
  • Thanks 1

Serija 05 je zakon!

Posted

Jama za pregled trčećeg stroja:

 

P1010029a(768x1024).jpg.a8fb034428acbcd183192b0904a1038b.jpg

 

Pogled na zgradu kolodvora:

 

P1010030(1024x768).jpg.0ec33a9909a6b11b5656b81bda07fa7e.jpg

 

Okretaljke su uvijek zanimljive:

 

P1010031.JPG.5234de90830b563d599916feb7710d22.JPG

 

P1010032.JPG.67ddf9a3e8bff894d39ed27577472f9f.JPG

 

P1010033.JPG.3081d7967130787e9328795150522331.JPG

 

Tamo nisam išao:

 

P1010034.JPG.11d2019ee2281f2f92e8bd9e3bfe8dd3.JPG

 

Naprijed za nosom prema izlazu iz putničkog dijela kolodvora:

 

P1010035.JPG.f1d2b3d8f43e8f0471e40c3d8e6f64be.JPG

 

Ložiona je spojena na obje strane kolodvorskog kolosijeka:

 

P1010036.JPG.9d415697b0dc23b22b9614c9a0a0a1f2.JPG

  • Like 3
  • Thanks 1

Serija 05 je zakon!

Posted

Umjesto pragova letve. A jedna letva fali i ispod je rupa. Ki je to vrag:

 

1P1010037(768x1024).jpg.c922371e78be5842afad0deb6bf8ffa1.jpg

 

Vodotoranj:

 

2P1010038(1024x768).jpg.ff329a32de54543c58d149f8de4ceeb7.jpg

 

Bila jednom jedna SEGESTICA, danas ostalo samo A:

 

3P1010039(1024x768).jpg.c034b698bb58bc1b3418c72c5f34a0af.jpg

 

Za one koje zanima kulturno-povijesna i tehnička baština prenosim tekst o legendarnoj tvornici sa Hrvatske tehničke enciklopedije:

 

Segestica, tvornica alkohola, kvasca, octa i drugih proizvoda osnovana u Sisku, svojedobno je bila jedan od najvećih proizvođača alkoholnih pića u zemlji. Njezini začetci vezani su uz malu pecaru koju su 1917. u Sisku osnovali dioničari i zadrugari. Brzim rastom s peterostrukim povećanjem dobiti pecara je 1920. proširena te je osnovana Pecara Sisak. Umirovljeni austrougarski časnik Petar Teslić (1883–1936) ondje je iste godine otvorio trgovinu alkoholom, žitaricama i drugom robom te ubrzo kupio Pecaru Sisak. Budući da je u zemlji bila nestašica žestokih pića, likera i ugljične kiseline, pecara se pokazala temeljem budućega razvoja Teslićeve proizvodnje. Ubrzo je otvorio nove pecare u Sisku, Brčkom i Kozarcu kraj Prijedora. U gradskim je planovima Siska osiguran prostor industrijske zone gdje je Teslić otkupio zapadni unutarnji blok te ondje izgradio kompleks pogona s vlastitim industrijskim kolosijekom. Proširivanjem proizvodnje u sljedećih je desetak godina otvorio nove pogone, a vrijednost njegova poslovanja narasla je više od dva puta. Pogoni s približno 150 zaposlenika bili su okosnica industrijskoga razvoja grada, a pogon za proizvodnju pića prepoznat je kao renomirani jugoslavenski proizvođač.

Izgradnju prvoga velikog pogona za proizvodnju etilnog alkohola (žesta ili špirit) započeo je 1922., a otvorio ga 1925. Ondje su se proizvodile velike količine alkohola za tehničke i medicinske svrhe. U međuvremenu je 1924. otvorio pogon za proizvodnju likera, ruma i konjaka, potom 1925. pogon za proizvodnju ugljične kiseline (koja se rabi za proizvodnju pjenušavih pića), a ondje se od 1933. proizvodio i suhi led. Godine 1926. pokrenuta je proizvodnja drvenih sanduka i drvene vune. Kako bi se iskoristili ostatci koji nastaju u proizvodnji žeste, 1928. osnovan je i pogon za proizvodnju kvasca. Imao je mogućnost proizvodnje više od 2000 kg kvasca na dan, a u sljedećim je godinama proizvodnja dodatno povećana. Iste godine otvoren je pogon potaše (kalijev karbonat), sode i mineralnog gnojiva u kojem su se također kao sirovina rabili ostatci od proizvodnje alkohola. Tim je pogonom riješen problem otpada i zagađenja te je bio jedini u zemlji u kojem se proizvodilo kalijevo gnojivo i potaša. Potaša se pak rabila u pogonu za proizvodnju boca i šupljeg stakla (1931), u kojem se proizvodila ambalaža za vlastite i tuđe proizvode. Nakon oštećenja pogona u poplavi Save 1934. i eksploziji peći 1935., 1938. prodan je Sjedinjenoj tvornici stakla u Zagrebu, koja je pak prekinula sisačku proizvodnju. Od 1930-ih kompleks je sadržavao i mali pogon stlačenih plinova te octa. Kao utjecajni poduzetnik, Teslić je 1930. investirao u istraživanje nalazišta nafte, zemnoga plina i mineralne vode u Sisku. Otkriveni plin rabio se u pogonima do 1931. Pronađena je i mineralna voda bogata jodom, pa je ubrzo otvoren pogon za eksploataciju Mineralne vode Teslić te jodno kupalište. Pogon mineralne vode izgorio je 1936. i nikada nije obnovljen. Teslić je 1936. iznenada preminuo, njegovi su sinovi preuzeli poslovanje, no pred II. svj. rat pogoni su prodani ili ukinuti.

Tvornica žeste, kvasca, likera, ugljične kiseline, pečene džibre, velepecara rakije, staklana i kupalište P. Teslić u Sisku nacionalizirana je 1945., naziv je promijenjen u Industrija vrenja Sisak, a 1947. u Segestica, industrija vrenja Sisak. Velik dio proizvodnje likera 1949. preseljen je u zagrebačko poduzeće Tvornica likera i vinogradarstvo (Badel 1862), no 1950. vraćen je u Sisak i moderniziran. Tih je godina rekonstruiran i proširen pogon žeste, u kojem je omogućena proizvodnja iz žitarica, planirano je otvaranje pivovare (što nije ostvareno), a 1956. izgrađena je i nova energana, među najmodernijima u zemlji. Pogoni su znatno oštećeni u eksploziji parnoga kotla 1962., te se do 1966. radilo na obnovi i ponovnoj izgradnji. Od 1966. poduzeće je poslovalo pod imenom Segestica proizvodnja i promet prehrambenih proizvoda. Tijekom vremena zapalo je u poteškoće, 1973. pokrenut je stečaj, te se tražila mogućnost revitalizacije proizvodnje povezivanjem s većom radnom organizacijom.

Od 1974. poduzeće je djelovalo unutar prehrambenog poduzeća Podravka iz Koprivnice, kao OOUR Segestica. Rekonstruiran je pogon za proizvodnju octa, važna karika u proizvodnome lancu jer je sirovinu činio nusproizvod proizvodnje žeste. Proizvodili su se alkoholni, vinski i aromatizirani ocat. U novoj strukturi obnovljeno je i prošireno više pogona te je iskorištena Podravkina trgovačka i marketinška mreža, čime je proizvodnja iznova oživjela te je Segestica na vrhuncu poslovanja imala 300-tinjak zaposlenika. Podravka je 1996. Segesticu prodala radnicima, a u teškim gospodarskim prilikama nad poduzećem je 2010. ponovno pokrenut stečaj te je velik broj radnika otpušten. Segesticu je 2011. kupilo zagrebačko poduzeće za proizvodnju alkoholnih pića Badel 1862. Naziv je promijenjen u Segestica 1919. Čitava je proizvodnja prebačena u Sisak te je provedena rekonstrukcija pogona, a proizvodila su se jaka alkoholna i bezalkoholna pića te ocat. U pogonima Segestice bilo je zaposleno 20-ak radnika. Segestica je 2018., kao dio Badela 1862., pripojena Meteor Grupi - Labud, u sklopu koje posluje i danas.

Kompleks Segestica u Sisku nalazi se unutar kulturno-povijesne cjeline grada Siska upisane u Registar kulturnih dobara RH.

 

https://tehnika.lzmk.hr/segestica/

 

Teslićev paviljon na Zagrebačkom zboru (danas Zagrebački Velesajam) 1926. godine:

 

4Zagrebakizbor1926..jpg.17eeb7144536376fcfe99bcef02a92af.jpg

 

Nakon male alkoholno-bezalkoholne digresije vraćamo se na prugu, a ovo je jedan od brojnih prsobrana (hrvatsko-željezničarski = bik):

 

P1010041(1024x768).jpg.7c0ae0efc268a8569fd5923f188a70c4.jpg

 

Ovdje nešto fali:

 

P1010042(1024x768).jpg.e02f1962726debb0b76924dde406fea2.jpg

 

Stigoh do kraja putničkog dijela:

 

P1010043(1024x768).jpg.8d775a38c982691c7ae4efd7dca38b5f.jpg

 

Ima i ovdje žutila:

 

P1010044(1024x768).jpg.b93f19d838791d2a5dca31e68ec9da9d.jpg

  • Like 4
  • Thanks 1

Serija 05 je zakon!

Posted

Kolodvor, teretni dio

 

Ovuda je udobnije nego po pragovima i tucaniku:

 

P1010046(1024x768)(1024x768).jpg.086a08a75640f47701d1d42ddf1e9c31.jpg

 

Vagoni pripadaju Pružnim građevinama:

 

P1010046a(1024x768).jpg.e38bece7551c4331143db7398649fbfb.jpg

 

Postavnica. Pitao sam usput jednog željezničara ima li koga gore, a rekao je da ima prometnik:

 

P1010047(768x1024).jpg.26c4965979ce29924c3b1d442d8a2b70.jpg

 

U teretnom diijelu kolodvora nabrojao sam sedam spojenih kolosijeka i puno slijepih. Jedan kolosijek se odvaja malo dalje:

 

P1010049(1024x768).jpg.29e3bb2fc7e57bca6a0168b049282983.jpg

 

Jedan zaboravljeni jadničak:

 

P1010050(1024x768).jpg.b79ac338abd622e024eab47c9cbfd715.jpg

 

Kolosijek za luku je zarastao u travu:

 

P1010051(1024x768).jpg.a9201b885724909e5c47ac8818e8c381.jpg

 

Kupa je propisno nabujala:

 

P1010052(1024x768).jpg.5da7c49fad232608c7e9813873bc2bad.jpg

 

P1010052a(1024x768).jpg.f602d387e09dbe22599b425a51b34bdb.jpg

  • Like 4
  • Thanks 1

Serija 05 je zakon!

Posted

S teretnjacima nisam imao previše sreće iako ih je u Sisku i usputnim kolodvorima bilo sijaset, vjerojatno zbog zatvora Lonjske pruge. Jedan s Vectronom prošao mi je u putničkom dijelu kolodvora prema Capragu iza leđa, a ovoga s Taurusom u suprotnom smjeru uspio sam dijelom uhvatiti:

 

P1010053(1024x768).jpg.ac4b899b59ff7268cf9c762366c22bff.jpg

 

U riječnoj luci Sisak ni čamca, a kamo li broda na pretovaru:

 

P1010055(1024x768).jpg.38a37ad60cb5100b994b273e0eb1269e.jpg

 

Odlučio sam popeti se na most:

 

P1010056(768x1024).jpg.f46df073ec457432867a1f900e3723e0.jpg

 

Rešetkaste stube kroz koje se vidi sve do tla nisu baš prijale mojoj akrofobiji, ali sam nekako preživio:

 

P1010056a(1024x768).jpg.3a8d54fc61e2d5244d3c4b76938f177a.jpg

 

Pogled sa mosta na luku:

 

P1010057(1024x768).jpg.540f5aca5cf2d1d18933a32650479597.jpg

 

Kupa uzvodno:

 

P1010058(1024x768).jpg.81255988da5b4c56606801ada6022e38.jpg

 

Valjalo je prijeći na drugu stranu, no kako ćeš to izvesti uz ovoliki promet, a pješačkog prijelaza nigdje? Uspio sam se nekako prebaciti između dvije kolone automobila:

 

P1010059(1024x768).jpg.0415ebb9f3ddb7d79f3b60cfc15d0190.jpg

 

Kupa nizvodno:

 

P1010060(1024x768).jpg.6a255a4e8fc49f614337193132ed2ea9.jpg

  • Like 4
  • Thanks 1

Serija 05 je zakon!

Posted

Teretni kolodvor sa mosta u oba smjera:

 

P1010063(1024x768).jpg.7da3f950f489865141c38289cf9fa722.jpg

 

P1010064(1024x768).jpg.ed910c5e32a3b709b2eecc2c2bd31391.jpg

 

Izlaz iz terenog dijela prema putničkom dijelu kolodvora:

 

P1010066(1024x768).jpg.d7bd5386711837a533a23a5b4a46f443.jpg

 

P1010066a(1024x768).jpg.e82fd9001faaabb289e2bb1f907bc46e.jpg

 

Signalno pitanje za znalce. Na izlaznim signalima teretnog dijela kolodvora stoji i oznaka predsignala. Za što? Putnički dio ionako nema posebne ulazne signale, a i da ima udaljenost bi bila prekratka. Je li to predsignal za izlazne signale putničkog dijela? A kolodvor Sisak Caprag je očito predaleko. Molim upućene da objasne ovu nedoumicu:

 

P1010066b(768x1024).jpg.2d72fbe17cdddba3c9b40a3a36c255cc.jpg

 

Oprez, prolazi Som za Zagreb:

 

P1010067(1024x768).jpg.f4d221d64fedbc22f36fdd1488e33323.jpg

 

Jedan od navoza za pretovar tereta:

 

P1010069(1024x768).jpg.b401ff1daa28e94b27e2648c19c15868.jpg

 

Je li ovo industrijski kolosijek? Čini se odokativno da je nedavno korišten(?):

 

P1010073(1024x768).jpg.16b3361ebc9caf0771238783df6889e6.jpg

  • Like 4
  • Thanks 1

Serija 05 je zakon!

Posted

Navoz za pretovar na sjevernoj strani je puno veći:

 

P1010074(1024x768).jpg.9f4df121df6ba626483a29bcfe7a289f.jpg

 

Teretni dio kolodvora za sada je uglavnom prazan. Neće biti dugo:

 

P1010075(1024x768).jpg.0d607039807596eaa7611dd8b3f9eb5e.jpg

 

Odvajanje još jednog kolosijeka za luku na Kupi:

 

P1010077(1024x768).jpg.d07f3218edcd77feed98b415711e9753.jpg

 

Idem ovuda do teretnih vagona u daljini. Zgradurina lučkog skladišta stvara sjenu koja mi blago planinari po jetri, ali što se može:

 

P1010079(1024x768).jpg.3ed501d5b36d6a181d6ddf639efa0bd4.jpg

 

Jesu li ovi Eas-z zreli za kasaciju?:

 

P1010081(1024x768).jpg.8caa3ccf9d2b18b28b15c5347e66f2e4.jpg

 

Prvi sigurno nije:

 

P1010082(1024x768).jpg.ba5940fc0e4c1b44b2e71c608f7e132e.jpg

 

Smjena straže:

 

P1010086(1024x768).jpg.0d34a660afbc4c1f6f43dbcb203e3960.jpg

 

Praško proljeće ili balvan revolucija?:

 

P1010088(1024x768).jpg.8d2422069d8162221792facf3dff29f5.jpg

  • Like 4
  • Thanks 1

Serija 05 je zakon!

Posted

Ne postoji tako mala rupa u žici da se ne može proturiti objektiv džepnog Olympusa:

 

P1010089(768x1024).jpg.09be523d4f23df83faf4337dec10cfa2.jpg

 

Ako produžim dalje neću vidjeti ništa što se eventualno zbiva na kolodvoru, stoga idem natrag iza onog prvog Eas-z:

 

P1010090(1024x768).jpg.32c604ac394bb4fee13c022b789a013d.jpg

 

Ovdje se može nekako gaziti po kombinaciji sitnog šljunka i tucanika:

 

P1010091(1024x768).jpg.4e33edfbaa35554b718ec66157675eb4.jpg

 

Tko zna koliko je nekada pretovareno tereta u ovoj džungli:

 

P1010092(1024x768).jpg.04502bff79fbe74bd654f39122b0bf0b.jpg

 

Ovog maleckog railfana pratio sam dok je prolazio preko tucanika od jednog praga do drugog, a ime mu je Smrdljivi Martin (Rhaphigaster nebulosa). U svakom slučaju bolje je vidjeti ga na pruzi nego u kući:

 

P1010093(1024x768).jpg.c615d8ca83fb30ee7ef7027493846bc0.jpg

 

Bližim se izlazu iz kolodvora u smjeru Zagreba:

 

P1010096(1024x768).jpg.4995d80d280570cf7c0611e0a00e0003.jpg

 

P1010098(1024x768).jpg.cbb6a42b175147d6ea4f76b409e623e9.jpg

 

Blok kućica se odavno ne koristi:

 

P1010099(1024x768).jpg.6df647b321440b873ef3bdf6c016c6c2.jpg

  • Like 4
  • Thanks 1

Serija 05 je zakon!

Posted

Otvorena pruga u smjeru Zagreba:

 

P1010100(1024x768).jpg.efd4679a5de0cb8df71dc3b4a2a33e06.jpg

 

Ulaz u kolodvor iz smjera Zagreba:

 

P1010101(1024x768).jpg.9bde9dbcd1e523b8c7312643c14a04d8.jpg

 

P1010102(1024x768).jpg.8df96bf175e02a3e9dda66154fa0b502.jpg

 

Jel ovo na kineskom piše ''Asti gospe''?:

 

P1010103(1024x768).jpg.86b7e42200dce4a4a6a07decbdc987c2.jpg

 

Počeo sam s brojem 1 i došao do broja 50. Kolodvor Sisak zaista ne oskudijeva u skretnicama, od kojih se dobar dio ne koristi...

 

P1010104(1024x768).jpg.d9b9f7206d5fa9bcc1139f86dfb75956.jpg

 

... kao ni ovaj kolosijek koji nestaje u džungli. Možda je slućio kao izvlačnjak za vagone iz luke?:

 

P1010105(1024x768).jpg.57790a5d00e38048e337d2f391b805bf.jpg

 

P1010106(1024x768).jpg.f8a53efbdcb9bdc3e0ce5e9a9f5c8cac.jpg

 

Jedina englezerica u kolodvoru Sisak:

 

P1010107(1024x768).jpg.7c1b2ca33d9bc5221fa27eda1794a81b.jpg

  • Like 4
  • Thanks 1

Serija 05 je zakon!

Posted

Englezerice su same po sebi kuriozitet na prugama (onu raspadnutu željeznariju na Zagreb Glavnom ne računam) pa vrijede nekoliko slika:

 

P1010108(768x1024).jpg.09949d1480d11b71ca2c705992b61b79.jpg

 

P1010109(768x1024).jpg.514409bf6f90ba117fc08d336cc89bb7.jpg

 

P1010110(1024x768).jpg.19809175069f6496b2fd60ef813ccd0f.jpg

 

Skretalo broj 44:

 

P1010111(1024x768).jpg.0d9e1c326125f5d5a9d4aa99d1439eea.jpg

 

Ovdje ne može:

 

P1010113(1024x768).jpg.e30024c4fdc5ae46afcc888bf0a0998c.jpg

 

U hodnji natrag uhvatio sam ovu garnituricu HŽ Infre:

 

P1010116(1024x768).jpg.8fcb0325ddd918e6296bc46f89d6a496.jpg

 

Kretao sam se malo sjevernim i malo južnim dijelom teretnog kolodvora ovisno o stanju podloge. Hodanje po tucaniku ne bih nikome preporučio. Napokon sam se dokopao prikladnog tla i zabilježio malo tereta na navozu, ma čemu služio:

 

P1010117(1024x768).jpg.0bb86cb1b414217b9075abdd88f0e25a.jpg

 

P1010119(1024x768).jpg.0569f9cb5580ef2e149d59e88d4f6d8b.jpg

  • Like 4
  • Thanks 1
  • Confused 1

Serija 05 je zakon!

Posted

Evo me ponovo kod pružnih građevinaca:

 

P1010120(1024x768).jpg.8055c6d69c0531b33d1e26b355bf4ef8.jpg

 

Dečki su si složili terasu sa stolovima i stolicama (zavirih unutra):

 

P1010123(1024x768).jpg.515023e6faba0e9181d74d5852dc19a0.jpg

 

Još malo po putničkom i okolici, a i preko Siscie

 

ŽPPR na razmeđi teretnog i putničkog dijela kolodvora:

 

P1010124(1024x768).jpg.9d84102f9777a3dc0fec0d4c7ad6465c.jpg

 

P1010125(1024x768).jpg.0b1a3a017a105cec688447c8c60e0172.jpg

 

Zanimljiva koncepcija parka - nigdje staze i do klupa se mora kroz savanu:

 

P1010126(1024x768).jpg.69389d743ea2a693c559dd0b1d61ca8e.jpg

 

Nisam došao zbog klupa nego zbog ove krasotice, od koje se ne mogu odvojiti:

 

P1010126a(1024x768).jpg.de89489e6284302dc6b65f50db274dff.jpg

 

P1010128(768x1024).jpg.ca8a8b4762d6b57f96ad4b365402646f.jpg

 

P1010129(1024x768).jpg.d2df2cc034b765d2f5b00573ccf83776.jpg

  • Like 4
  • Thanks 1

Serija 05 je zakon!

Posted

P1010131(1024x768).jpg.b4f4f57f6bb71281ca933c96615445b0.jpg

 

P1010132(1024x768).jpg.90134d83eec6815b727edd10d01f34a3.jpg

 

P1010133(1024x768).jpg.f5fd78802682602a7ec7541d1fb32ca6.jpg

 

P1010135(1024x768).jpg.a49bd267821a1ccf3a0af359d729c9a9.jpg

 

P1010136(1024x768).jpg.fdbc61875d60d23f830e6a00533b85ec.jpg

 

P1010137(1024x768).jpg.1b77ae6532b636ecdbf7a0e86749de3b.jpg

 

P1010138(1024x768).jpg.0718195cfa25526e17ab2758aba4ee9c.jpg

 

U blizini je i gumenjak, vulgo autobusni kolodvor, pa sam bacio pogled i tamo:

 

P1010138a.JPG.b6800b2a17a8e96c91e7f69b92daa4ee.JPG

  • Like 4
  • Thanks 1

Serija 05 je zakon!

Posted

0P1010177a(1024x768).jpg.207d9a10f9fdd6e012ad941f14a335c3.jpg

 

Izgleda da ovdje vlada monopol:

 

1P1010144(1024x768).jpg.91279820c8c9221380ce2b6aa90c7d5d.jpg

 

2P1010176(1024x768).jpg.cd34d8d476dcc6ed74ad73558077f867.jpg

 

3P1010177(768x1024).jpg.cbb632d7e562c604f94fbeed95e3e70e.jpg

 

Dok sam se motao među gumenim kotačima u kolodvor se došuljao neuobičajeni željezni konj. Ako se ne varam to je ''Sava'' iz Vinkovaca, a vozi alternativnim prijevoznim putem zbog zatvora pruge Dugo Selo - Novska:

 

P1010145(1024x768).jpg.6684727a05c204bf46b64153dca3e5a4.jpg

 

Uspio sam ga uhvatiti u odlasku:

 

P1010146(1024x768).jpg.ac9ef510a3aece7ddd592c6b826aa6a1.jpg

 

P1010147(1024x768).jpg.260dde9b80cb1d43e27d3f5e9da0d2fe.jpg

 

Zato mi ovaj Đuran nije promakao:

 

P1010151(1024x768).jpg.9e0ea56a45990263efc4cfc72496a9c1.jpg

  • Like 3
  • Thanks 1

Serija 05 je zakon!

Posted

Zaintrigirao me ovaj natpis u pločici na peronu:

 

1P1010171a(1024x768).jpg.d4b7a4258ba64eff2bae8315abeda598.jpg

 

Ovdje je objašnjenje:

 

2P1010152(1024x768).jpg.d64ef9d2210d6302785968b7e2d863e3.jpg

 

Ima toga još:

 

3P1010154.JPG.c798a9a150300d7da934f729a1e29d35.JPG

 

4P1010173(1024x768).jpg.192fa0ce3cb5bf65dad10555bfa44e32.jpg

 

A ovdje sve piše. Vlakovi voze i mi hodamo po starorimskoj Sisciji:

 

5P1010158(768x1024).jpg.b6ebfe5c82dad346b42ba11503f74155.jpg

 

6P1010160(1024x768).jpg.7823c4d0a2b58f3dd603a1950e900667.jpg

 

A pothodnik do perona je pretvoren u mini-nuzej. Čudo je da još nije vandaliziran:

 

P1010162(1024x768).jpg.f57396e86aadc35f9ed27dbfd8aa2866.jpg

 

P1010163(1024x768).jpg.c08b7d0f7359c93bd5ae10e58d7bd16a.jpg

  • Like 4
  • Thanks 1

Serija 05 je zakon!

Posted

Stiže putnički iz Zagreba za Novsku:

 

P1010167(1024x768).jpg.30e3ed351835bccad009d271319583f9.jpg

 

P1010168(1024x768).jpg.7390e469ed5e1c7108d8430f0d6f75fc.jpg

 

Ovakve klupe trebalo bi postavljati na sve kolodvore i stajališta, a ne one ružne metalne konstrukcije. Tu sam sjeo prvi put nakon više od dva sata motanja po kolodvoru i oko njega:

 

P1010169(1024x768).jpg.04bcfd8adf8dae01dff4e32a79a5faee.jpg

 

Iz Capraga je dojurio i protutnjao dugački teretni vlak s Vectronom i bačvama. Preteći ćemo ga u kolodvoru Greda:

 

P1010178(1024x768).jpg.5f74e99ebc44bda06e510f49a9d5b0c9.jpg

 

P1010179(1024x768).jpg.355b2db2f1c123db5c5d71acd842ff9d.jpg

 

Stiže i moj Som iz Volinje za Zagreb:

 

P1010181(1024x768).jpg.5b10fb73be66e7cad148bbdf640bc277.jpg

 

P1010182(1024x768).jpg.73bb5ef2736117367e25363c305731f8.jpg

 

Pozdrav svima od 1.850 konja u mirovanju i jedne konjine koja se još uvijek kreće :kul

 

ZL2.JPG.90c8a4441a690624fca3a0b628af7362.JPG

 

ZL1.jpg.e02e163d96ac143ee0d249b090e80cb4.jpg

  • Like 6
  • Thanks 2
  • Haha 1

Serija 05 je zakon!

Posted
On 08. 10. 2024. at 9:39, Stanley said:

Tamo nisam išao:

 

P1010034.JPG.11d2019ee2281f2f92e8bd9e3bfe8dd3.JPG

Predivan Putopis! :palac: Dvije parnjače su unutra. Jedna bez oznaka (valjda isto 22) i Serija 62.

  • Like 1
  • Thanks 2
Posted
On 08. 10. 2024. at 9:06, Stanley said:

...

Kod skretnice broj 1 odvaja se ovaj industrijski kolosijek. Kamo ide i da li se koristi ne bih znao reći:

...

 

"Galdovo".

  • Like 1
Posted
On 08. 10. 2024. at 13:18, Stanley said:

Umjesto pragova letve. A jedna letva fali i ispod je rupa. Ki je to vrag:

...

 

Graba za čišćenje vatre?

  • Like 1
Posted
8 sati, Stanley said:

... kao ni ovaj kolosijek koji nestaje u džungli. Možda je slućio kao izvlačnjak za vagone iz luke?:

...

 

Služio je kao izvlačnjak. 😎

 

8 sati, Stanley said:

...

Jedina englezerica u kolodvoru Sisak:

 

Nije.

Ima još jedan u Luci: Google karte

Posted
7 sati, Stanley said:

...

ŽPPR na razmeđi teretnog i putničkog dijela kolodvora:

 

P1010124(1024x768).jpg.9d84102f9777a3dc0fec0d4c7ad6465c.jpg

...

 

PP! :mudri

  • Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...