vlv Posted January 13 Posted January 13 On 10. 01. 2025. at 6:49, BornaZ said: Slikao sam vagone u svojem putopisu iz 10. mjeseca. Sjećam se, ali ne mogu naći link. Za forumsku arheologiju bi bilo dobro da ga zalijrpis. Netko je na forumu bio naveo dane kad se ljetos odvijala neka manevra po tom kolosjeku. On je inače opsluživao tvornice Siscia i Radonja. Quote
BornaZ Posted January 14 Posted January 14 Evo, tu je. Već sam i prije mislio priložiti, ali nisam da ne bi ispalo da se ubacujem sa svojim sadržajem u tuđi. Quote ⚠️Oprez⚠️ Gen Z na forumu!
Stanley Posted January 14 Posted January 14 A propos Kupe: u pravilu ona nije tako široka kako izgleda na slikama jer je riječ o neuobičajeno visokom vodostaju. Možda je čak riječ o vodi iz Save, u koju Kupa utječe nekoliko kilometara nizvodno. Kod visokih vodostaja veća rijeka izlijeva svoju vodu u manju (tako, npr., kod visokog vodostaja Dunav kod Beograda utjerava svoju vodu u Savu sve do Obrenovca). Usput, ako nastaviš takvim tempom pokrasti ćeš mi sve lokacije koje još nisam obradio. 2 Quote Serija 05 je zakon!
DB Posted January 14 Posted January 14 19 sati, Transspotter said: ... Spustio sam se na obalu da uslikam derutni most u punoj veličini. Izgrađen je 1862. te do sada samo povremeno održavan. Ubrzo će ga biti potrebno srušiti, ili će on to sam. ... A naravno da se morala poslikati i željezna struktura. Optički mi se most sviđa, samo je HŽ zaboravio na održavanje i njegu. ... Most nije ni blizu pojma derutan, a u kojim razdobljima je održavan - očito tako da ne bude derutam Njeguje se lak na automobilima, a ne po željezničkim mostovima. 18 sati, Transspotter said: ... Još ostajemo na mostu jer se ima štošta za vidjeti. Hrđa na primjer Pa još malo Još mrrrrvicuuu ... Inače, ako bolje pogledate, ova pruga nije dirana jako dugo. Radili su taj šlampavi remont od Grede do Sunje a ovdje ništa. Vlak se bezveze vucarao 20/h. ... Da, i kaj s tom hrđom? Površinska hrđa se nahvata već oko 3 godine nakon ličenja. Pruga "nije dirana" od zadnjeg remonta, koji je, čini mi se, odrađen zajedno s popravcima mosta i tunela "Viktorovac" prije nekih 10-15 godina. A vlakovi se ne "vucaraju" bezveze, nego zbog ograničenja koje je uvedeno nakon privremene sanacije nepokretnih ležajeva na sisačkoj strani, nakon potresa 29. prosinca 2020. 3 1 Quote
Transspotter Posted January 15 Author Posted January 15 On 14. 01. 2025. at 13:04, Stanley said: A propos Kupe: u pravilu ona nije tako široka kako izgleda na slikama jer je riječ o neuobičajeno visokom vodostaju. Možda je čak riječ o vodi iz Save, u koju Kupa utječe nekoliko kilometara nizvodno. Kod visokih vodostaja veća rijeka izlijeva svoju vodu u manju (tako, npr., kod visokog vodostaja Dunav kod Beograda utjerava svoju vodu u Savu sve do Obrenovca). Usput, ako nastaviš takvim tempom pokrasti ćeš mi sve lokacije koje još nisam obradio. Da, ovaj vodostaj Kupe me šokirao, no pitanje je koliko daleko Sava može utjerati vodu u Kupu, ako je Kupa imala viši vodostaj. Ušće je točno 2.2km daleko. Kolega, naši stilovi putopisa se dosta razlikuju, tako da želim svu sreću u obilasku onoga što sam i ja već obišao i što ću obići, bit će jednako zanimljivo vidjeti to:-) 1 Quote
Stanley Posted January 16 Posted January 16 8 sati, Transspotter said: Kolega, naši stilovi putopisa se dosta razlikuju, tako da želim svu sreću u obilasku onoga što sam i ja već obišao i što ću obići, bit će jednako zanimljivo vidjeti to Naravno. Ja sam se gore samo našalio. Putopisa nikada nije previše i svaki nosi neki osobni pečat. Stoga (rekli bi moji sosedi 1 km zapadnije): kar naprej! 1 Quote Serija 05 je zakon!
vlv Posted January 16 Posted January 16 Kupa fluktuira jako tokom godine, ima čitav niz pritoka koji dolaze iz brdskih dijelova zemlje. Potpuno je normalno da je Kupa mjesecima visoka. Barem zadnjih 40 godina koliko pamtim Quote
Transspotter Posted January 21 Author Posted January 21 Sa vodostaja rijeke Kupe idemo natrag na željeznicu. Kratko sam proučavao početak pruge za Petrinju, a kad sam se okrenuo, još jednom sam uhvatio prizor rafinerije. Podsjećam, izvještaj je "unatrag". Na ovom žcp-u su nastale slike A prije dolaska na žcp sam pogledao kolosijek koji se odvaja prema starom postrojenju rafinerije. Sve je ograđeno i već dugo zaboravljeno Strojovođe koji su ovuda vozili vjerojatno uživaju u penziji ili nas gledaju odozgo Ovo je Ina-in kompleks...tornjevi, naftovodi, cijela infrastruktura. Nekada je to upošljavalo puno ljudi i donosilo gradu i državi blagostanje. Danas je sve propalo i posvuda "ukrašeno" solarnim ćelijama, koje su zimi neuporabljive. Tragikomedija. Spuštamo se do kolodvorske zgrade koja je... ...da, u Capragu je vrijeme stalo i jako puno toga je i prije potresa postalo ovakvo. Stanje zgrade - očaj. 2 3 Quote
Toni SK Posted January 25 Posted January 25 On 21. 01. 2025. at 21:27, Transspotter said: Sve je ograđeno i već dugo zaboravljeno [Slika] Strojovođe koji su ovuda vozili vjerojatno uživaju u penziji ili nas gledaju odozgo [Slika] Kolosijek se službeno zove "Božje oko" te se po potrebi koristi. Nedavno se koristio cijeli dan kad je na istočnoj strani bilo zatvoreno iz nekog razloga. Zna se također koristiti i za okretanje vagona, jer zahvaljujući tom kolosijeku postoji triangl unutar rafinerije gdje se vagoni mogu okretati, doduše rijetko, ali ima. Također, opaska za prugu prema Petrinji, ovaj zaboravljeni krak pruge preko prijelaza što si slikao ti je jedino što ćeš vidjeti na cijeloj "pruzi" do Petrinje jer par desetina metara dalje kolosijeka više nema, izvađeno je sve. Jedino što je ostalo su tračnice još unutar nekih ŽCPa koji nisu obnavljani i nisu preasfaltirani (npr. prijelaz u Capragu kod Islamskog kulturnog centra). Uglavnom, čekam nastavak, samo naprijed. 👍 3 1 Quote
Igor 2110 Posted January 27 Posted January 27 On 25. 01. 2025. at 11:00, Toni SK said: Također, opaska za prugu prema Petrinji, ovaj zaboravljeni krak pruge preko prijelaza što si slikao ti je jedino što ćeš vidjeti na cijeloj "pruzi" do Petrinje jer par desetina metara dalje kolosijeka više nema, izvađeno je sve. Jedino što je ostalo su tračnice još unutar nekih ŽCPa koji nisu obnavljani i nisu preasfaltirani (npr. prijelaz u Capragu kod Islamskog kulturnog centra). Iako nije tema moram se nadovezati. U Skakavcu je kolosijek još uvijek postojao doduše unutar onog vojnog kompleksa/skladišta. Skupa sa jednom skretnicom te vagom. Nisam već dugo bio tamo ali sumnjam da su to počupali. 1 Quote
BornaZ Posted January 27 Posted January 27 43 minuta, Igor 2110 said: Iako nije tema moram se nadovezati. U Skakavcu je kolosijek još uvijek postojao doduše unutar onog vojnog kompleksa/skladišta. Skupa sa jednom skretnicom te vagom. Nisam već dugo bio tamo ali sumnjam da su to počupali. Nisu, još se dobro vide na Googleu. Quote ⚠️Oprez⚠️ Gen Z na forumu!
Transspotter Posted January 29 Author Posted January 29 Sa putničke strane zgrada također izgleda očajno. Općenito je kolodvor u lošem stanju, jedino što su sredili su kolosijeci i skretnice. A bilo je i vlakova u kolodvoru. 017 na 5001 I 002 na vlaku za Zagreb I još pogled prema sjeveru, prije nego što se zaputimo dalje Preko mosta sam prešao preko kolosijeka i napravio krug oko kolodvora. Iza kompozicije se sakrio Đuran Iako je most relativno nedavno napravljen, izgleda očajno i ne radi niti jedno dizalo. Pruga s te strane nije bila dostupna zbog još dubokog snijega i šipražja. 2 1 Quote
Transspotter Posted January 29 Author Posted January 29 S južne strane kolodvora me nije dočekao neki lijepi prizor. Od željezare i infrastrukture oko nje nije ostalo skoro ništa osim hrpe raspalog željeza. Recimo, ova autobusna stanica je prije vrvila radnicima u željezari, sada nema nikakvo značenje. A ovi kolosijeci su odslužili svoje, vjerojatno zauvijek. Ova 2 kolosijeka se trenutno još drže nekako na životu. Valjda. Zaista je šteta što je privatizacija napravila od grada Siska. Nekad moćno industrijsko područje, pumpa novaca i ponuđač radnih mjesta, danas je progresivno napadnut hrđom i prazninom. U trenutku kad ovo pišem, su spremni već i sljedeći nastavci pa je opći dojam ove pruge prilično tužan. Južnije od Siska, kamo ćemo se zaputiti su sela prazna, kuće razrušene, nema ničega što bi ljude vratilo natrag a vlakovi naiđu tu i tamo. U sljedećem nastavku ćemo pogledati gdje sam se pod okriljem tamnijeg jutra zavlačio u nadi da me nitko ne vidi i krene ispitivati što radim. 3 2 1 Quote
Crna Guja Posted January 29 Posted January 29 7 sati, Transspotter said: jedino što su sredili su kolosijeci i skretnice. Zato i je brzina u skretanje 20 km\h 🤣🤣🤣 Quote
josip Posted January 30 Posted January 30 18 sati, Transspotter said: jedino što su sredili su kolosijeci i skretnice Daj mi samo reci na temelju čega si to ustanovio? Osim glavnog prolaznog kolosijeka nije ništa rađeno. Quote Flickr account
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.