Transspotter Posted August 27, 2024 Posted August 27, 2024 Pozdrav u novoj temi. Ovo je novi projekt i nisam još sasvim siguran kako ću ga realizirati, no ideja je sljedeća: Pošto sam biciklistički fanatik, vozim se biciklom po cijeloj Hrvatskoj. Nekad idem autom, nekad vlakom do početne lokacije. Ture u oba slučaja planiram tako da su negdje blizu željeznice, nekad je stalno prate, nekad se samo sretnemo i velika mi je želja ovjekovječiti trenutno stanje na prugama HŽ-a. To podrazumijeva kompletnu željezničku infrastrukturu koju mogu uslikati tokom vožnje biciklom. Zašto ovo ne spada pod standardni putopis? Zato što već sada znam da će biti jako raznoliko i da neću moći spojiti uvijek jednu dulju priču. Npr. kad se vozim oko Zaboka, u jednom danu sigurno stignem obići cijelu prugu do Stubice (planirano) te recimo do Krapine (isto u planu za 9. mjesec). Ono što ne stignem je proći cijelu prugu do Varaždina. Nju ću morati u nekoliko navrata a u međuvremenu mogu recimo obići dio riječke pruge. To je dakako samo primjer, jer ću eto danas krenuti sa riječkom prugom a možda nastavim sa prugom prema Koprivnici. Ono što još moram smisliti je, kako označiti pruge da se kasnije mogu lakše pronaći nastavci vezani za tu prugu. Za početak ću velikim debelim slovima službenog imena pruge, ako netko ima bolju ideju, može je slobodno napisati. Ovdje ću redovito objavljivati čak i zimi pa se nadam da ću uspjeti slijedili ideju i da ćete uživati u (nadam se) lijepim slikama. Quote
Transspotter Posted August 27, 2024 Author Posted August 27, 2024 M202 HR. LESKOVAC - HORVATI Tura koju sam poduzeo nedavno pratila je ovaj mali dio pruge prema Rijeci. Krenuo sam vrlo rano ujutro pa u Leskovcu nije imalo smisla puno slikati jer nema dovoljno svjetla za kvalitetne slike. Potez GK - Leskovac će zato ubrzo u zasebnom nastavku biti detaljno obrađen. U 6:10 stojim s biciklom na zagrebačkom glavnom kolodvoru i čekam vlak broj 4050, čija garnitura još mora stići iz Novske. Dopao me 6112 015. Bilo je manje od 15 ljudi u vlaku, na radni dan. Kasnili smo u polasku zbog kašnjenja vlaka iz Ogulina. A kašnjenje smo povećali za još 10 minuta. U uvodu u temu da samo napomenem kako želim i ja te droge koju je koristio dizajner ovog tramvaja. To mi je prva najveća muka kad idem biciklom na vlak, mjesto za bicikle je apsolutna 0. Druga najveća muka je da, za razliku od Slovenije gdje mi karta od 1.5€ vrijedi cijeli dan za Sloveniju, ovdje u svakom vlaku moram dati 2€. HŽ Retardirani prijevoz. No dosta jadikovanja zbog katastrofa organizacije svega na HR željeznicama. U Leskovcu odmah nakon nas ulazi 4103 s 307 garniturom Moj vlak je morao čekati i drugog sezonca... pa sam ja odjurio do prvog prijelaza. Taman je kretao sa signala Ovaj prijelaz će biti obrađen skupa sa kolodvorom Leskovac po danu. Dok sam došao do sljedećeg prijelaza, odnosno do otvorene pruge se taman dovoljno razdanilo za slike. Ime prijelaza se više ne vidi, ali ni on ne vidi asfalta. U dobrom je stanju, STRAIL čini se. Pogled prema Horvatima i pretpostavljam kraj lagane vožnje. Nažalost se s puteljka ne vidi što je označeno. Mene je put vodio kroz šumu lijevo skroz do Horvata. Okret i pogled prema Zagrebu i lijep izlazak sunca. 2 Quote
Transspotter Posted August 27, 2024 Author Posted August 27, 2024 Prošle sam godine bio u Horvatima rano ujutro kako bih lovio sezonske vlakove i RailJet. Nastale su lijepe slike u izlazak sunca pa nisam ovog puta previše slikao. Ovo je malo iznad drugog prijelaza, pogled u smjeru kolodvora. Taj isti prijelaz; također nema asfalt i nema prometa preko njega skoro pa ništa. Pogled prema Mavračićima. Dalje me put odvojio od pruge denivelacijom pa će potez do Jaske u nekom drugom nastavku koji će biti i bolje koncipiran jer mi je ova ideja došla jučer. Sljedeća pruga koja je u planu nije toliko poznata i biti će zato vrlo detaljno obrađena. Vidimo se uskoro z'bregova! 4 1 Quote
Transspotter Posted September 6, 2024 Author Posted September 6, 2024 L202 kompletno Prošlog tjedna sam uspio ostvariti cilj i kompletno dokumentirati lokalnu prugu L202, koja počinje na rasputnici Hum-Lug i ide do Gornje Stubice. Ukupne dužine 10.8km. Kad kažem kompletno, znači da sam slikao na svakom mjestu gdje je pruga dostupna. Budući da je pretežno ravna, vidi se 90% pruge. Tura je krenula u 6:30 preko Sljemena, uzduž L202 pa do Marije Bistrice i natrag do Kupljenovog preko Zlatara Bistrice, Bedekovčine... ukupno sam napravio 113km. Na samom kraju obilaska pruge, sam poslikao njen početak. Prvih nekoliko stotina metara nije pristupačno. Poslije mosta se brzo dođe do pružnog prijelaza koji vodi u zaraslo polje. Pogled prema Humu i laganom zavoju Pogled prema Oroslavju Vraćam se na cestu i jurim nekih 35km/h prema stanici Oroslavje. Između ostalog jurim na vlak za Zagreb kojeg lovim u Kupljenovom. Ova raspala zgrada je stanica Oroslavje, prije kolodvor. Ovaj kraj odnosno početak nije detaljan jer sam u stisci s vremenom. Na žcp-u gledamo prema Stubici Nakon spusta sa Sljemena dolazim na prvi od 2 žcp-a prije Stubičkih toplica. Ovdje je upravo u tijeku ugradnja nove tehnike na prijelazu. Gledamo na Oroslavje I ovdje prema Stubičkim toplicama. Pokraj kukuruza s desne strane vodi lijepi šljunčani put do sljedećeg žcp-a. 4 1 Quote
Transspotter Posted September 6, 2024 Author Posted September 6, 2024 Ovaj žcp je staromodan. Pogled prema toplicama I prema Oroslavju. U daljini se vidi i prvi žcp, nisu daleko jedan od drugoga. Ovdje čekam još 10 minuta da dođe vlak iz Stubice. U akciji je bila 008 sa odlično raspoloženim strojovođom. Iako piše drugačije, ide za Zabok. U blizini se nalazi još jedan žcp kojeg sam slikao samo zato što je kod njega i klupica, izvor vode i hlad pa sam napravio prvu veću pauzu za obnovu snaga. Pogled prema Oroslavju. Ako malo zoomiram vidi se ponavljač za žcp u toplicama i signal koji nije u funkciji. Okret i pogled prema toplicama 4 2 Quote
Transspotter Posted September 7, 2024 Author Posted September 7, 2024 Zaboravio sam napisati da sam ovdje pričekao i vlak iz Zaboka. Krenuo je ubrzo nakon dolaska pa je isplatilo jer je lijepa lokacija. Video je ispao izvrsno! Nastavljamo dalje na stajalištu Stubičke toplice. Iako nikad nije bio kolodvor (barem se ne vide tragovi postojanja kolodvora, a nema niti smisla imati 4 kolodvora jedan za drugim), ovdje je prije vrlo vjerojatno bila blagajna i čekaonica. Sada je sve zatvoreno i propalo. Stajalište je u dugom zavoju, ovdje gledamo prema Stubici Pa na drugu stranu U G.S. Macosa ima nešto malo više od 1h obrtaj pa samo vozim od prijelaza do prijelaza i stanice do stanice. Blizu stajališta nalazi se sljedeći prijelaz koji je isto u fazi izgradnje. Slika je provizorna jer su radnici naokolo i gledali su što radim. Natrag na glavnu cestu i jurnjava do sljedećeg velikog prijelaza. Sve je pod laganom vožnjom, gledamo prema Zaboku Nepunih 50m dalje se skreće lijevo i tamo je još jedan mali prijelaz, ali preko njega sam samo preletio i jurio kroz polje do Donje Stubice. Iako nisam bio siguran hoće li me put dovesti skroz do stajališta, tj nisam znao je li prohodan, probio sam se do Donje Stubice i gledamo prema Zaboku. Prilično sam siguran da Donja Stubica nije više kolodvor. Sve djeluje napušteno Ne zadržavam se ovdje dugo jer želim kratko razgledati Stubicu i doći na još jednu lokaciju za snimanje vlaka. Ukupno sam Macosu na ovoj pruzi snimio 5 puta taj dan. Iako brzine nisu oduševljavajuće, pruga ima jako lijepe lokacije za snimke i slike i njezina staromodnost joj daje jedan poseban štih. Sve u svemu skoro 11km lijepe pruge, šteta što nije povučena do Marije Bistrice. 3 1 Quote
dorianb Posted September 7, 2024 Posted September 7, 2024 Oroslavje i Donja Stubica koliko ja znam nikad nisu niti bili permanentno zaposjednuti kolodvori, već otpremništva (stajalište s mogućnosti utovara/istovara robe). Danas je situacija ovakva: Hum Lug: Stajalište/Rasputnica Oroslavje: Stajalište Stubičke Toplice: Stajalište Donja Stubica: Stajalište Gornja Stubica: Kolodvor (nezaposjednut od nedavno). U St. Toplicama su se prije prodavale karte, onda poslije (od kad se ja sjećam, tj. od 2000. pa nadalje - prodavale su se u periodima, pa u periodima ne... od prije 10ak godina ne prodaju se nikako, sve je zaključano i zapušteno. Ironično, čak su pred 10ak ili više godina iznutra uređivali pult za prodaju karata i čekaonicu. U Donjoj Stubici su se u zadnje vrijeme jedan dosta dugi period prodavale karte, no od prošle godine također ne. 1 Quote
Transspotter Posted September 7, 2024 Author Posted September 7, 2024 Mogu reći da sam zadovoljan kako je ispala prva reportaža. Bilo je užasno vruće ali izguralo se nekako. A prije samog početka zadnjeg dijela imam pitanje za vas. Neke pruge imaju svoje industrijske odvojke koje planiram, koliko god je moguće, dokumentirati. U skorije vrijeme postoji opasnost da se neki izvade pa je moje pitanje želite li slike tih pruga ovdje, ili želite da to stavljam u temu industrijskih pruga? Između Gornje i Donje Stubice nalaze se 2 žcp-a. Prvi je malo prometniji i bili su neki radovi oko njega pa sam zbrisao čim prije. Do G.S je čista ravnica, divota. Par stotina metara dalje je i drugi prijelaz. Znatno manji i pokazao se kao odlična lokacija za snimku. Pogled prema Zaboku i početak radova na novoj tehnici. Ubrzo dolazi i marljiva Macosa praćena lijepom zagorskom kulisom. Nastavljam do Gornje Stubice, konačne stanice. Ovdje željeznička priča za ovaj izlet staje. Imam od prošlog posjeta neke sličice iz Gornje Stubice pa ću ih danas tokom dana još objaviti. A ubrzo stiže i sljedeća reportaža:-) 5 1 Quote
Transspotter Posted September 7, 2024 Author Posted September 7, 2024 8 minutes ago, dorianb said: Oroslavje i Donja Stubica koliko ja znam nikad nisu niti bili permanentno zaposjednuti kolodvori, već otpremništva (stajalište s mogućnosti utovara/istovara robe). Danas je situacija ovakva: Hum Lug: Stajalište/Rasputnica Oroslavje: Stajalište Stubičke Toplice: Stajalište Donja Stubica: Stajalište Gornja Stubica: Kolodvor (nezaposjednut od nedavno). U St. Toplicama su se prije prodavale karte, onda poslije (od kad se ja sjećam, tj. od 2000. pa nadalje - prodavale su se u periodima, pa u periodima ne... od prije 10ak godina ne prodaju se nikako, sve je zaključano i zapušteno. Ironično, čak su pred 10ak ili više godina iznutra uređivali pult za prodaju karata i čekaonicu. U Donjoj Stubici su se u zadnje vrijeme jedan dosta dugi period prodavale karte, no od prošle godine također ne. Eto domaćin s pruge lijepo sve objasnio. Veliki pozdrav kolega, nadam se da ti se svidjela reportaža iz dvorišta:-) Quote
dorianb Posted September 7, 2024 Posted September 7, 2024 8 minuta, Transspotter said: Eto domaćin s pruge lijepo sve objasnio. Veliki pozdrav kolega, nadam se da ti se svidjela reportaža iz dvorišta:-) Najkvalitetnija dosad Meni lično je svejedno što se tiče industrijskih pruga, no nekako objektivno mislim da bi te slike spadale u temu o industrijskim kolosijecima. Inače, zanimljivo je da kolodvor Gornja Stubica nema ulaznog signala, već ima prilazni signal (žuta okrugla ploča s crnim rubom i po sredini dijagonalna bijela traka). Znak koji "glumi" ulazni signal.... baš zgodno da si to fotografirao. 3 Quote
Stanley Posted September 7, 2024 Posted September 7, 2024 1 hour ago, Transspotter said: A prije samog početka zadnjeg dijela imam pitanje za vas. Neke pruge imaju svoje industrijske odvojke koje planiram, koliko god je moguće, dokumentirati. U skorije vrijeme postoji opasnost da se neki izvade pa je moje pitanje želite li slike tih pruga ovdje, ili želite da to stavljam u temu industrijskih pruga? Nije želja nego sugestija: uvrsti u putopis sve što nađeš na kolodvoru ili na pruzi, uključivo i industrijske kolosijeke, aktivne i pokojne. To je po meni začin dobroj reportaži. Druga je stvar ako se ''kopa'' baš po takvim kolosijecima, onda to spada u temu industrijskih pruga. Usput, čestitam na trudu i zanimljivom putopisu. 1 Quote Serija 05 je zakon!
dorianb Posted September 7, 2024 Posted September 7, 2024 20 sati, Transspotter said: Ako malo zoomiram vidi se ponavljač za žcp u toplicama i signal koji nije u funkciji. Što se tiče ova dva signala koji su okrenuti licem suprotno od fotografiranja: to su novi (bliži) i stariji (dalji) signali za ŽCP u St. Toplicama. Ovaj novi (bliži) još nije u funkciji i na njemu je također bijeli "X" kao i na ovom desno koji je okrenut licem prema fotografiranju. 1 Quote
Transspotter Posted September 8, 2024 Author Posted September 8, 2024 Evo i obećanih slika. Za malo konteksta, slike su nastale pred sad već nevjerojatnih 2 godine i skoro 3 mjeseca. Sjećam ih se kao da su jučer nastale. Nikad prije nisam bio na toj pruzi i tad sam krenuo u projekt snimanja Macosa, što se pokazalo kao teže nego očekivano, pošto su ih u to doba počeli micati sa linija na koje sam mogao ići. Zbog škole nije bilo moguće nekakve dugačke izlete raditi. Te subote me dopala 028 koja je bila još lijepa stara mašina sa prozorima na otvaranje i drvenim interijerom. Što je sa njom sada ne znam. Uspio sam snimiti vožnju iznutra sa zvukom motora i raznim drugim detaljima...u nekom trenutku će i taj video biti završen, no to najprije ovisi o HŽ Retardiranom prijevozu. Ajmo još malo na infrastrukturu kolodvora Gornja Stubica. Od ovog nema dalje. U lipnju je kolodvor prepun cvijeća i raznih malenih biljkica. Izlaz iz kolodvora izgleda ovako I sad ćemo nadopuniti infrastrukturu Macosom Sve u svemu jako lijep izlet koji sam sada uspio dopuniti detaljnim obilaskom pruge. 5 1 Quote
Transspotter Posted Wednesday at 21:10 Author Posted Wednesday at 21:10 Zakoračili smo u Novu godinu pa je vrijeme da oživi i vremeplov hrvatskih željeznica. Nadam se da ga niste otpisali, jer se sprema nešto veliko. 4 mjeseca nije bilo objave zbog fakultetskih obaveza, što je ostalo nepromjenjeno. Faktor koji se promijenio je da imam besplatna putovanja po cijeloj Hrvatskoj. Veliko hvala Plenkiju za to!❤️ Faks će i dalje ostati prioritet, ali će biti lakše spojiti putovanje i učenje. Dok ovo pišem, razmišljam o tome koliko sam zapravo imao sreće da tokom svog školovanja imam besplatne vlakove kuda god želim. Tako odlučih iskoristiti priliku i napraviti najbolje od ovoga što mogu. Stoga će biti određenih noviteta. Hrvatska ima 2600km pruga, ja planiram obići sve - tako da će svaki post sadržavati odnos kilometara (prijeđeni/za prijeći). Također ubaciti ću razne druge informacije do kojih dođem. Te informacije bi mogle biti kilometraža između stanica, ukupna duljina pruge, bitni događaji, bitne godine, zanimljivosti u okolini itd. I naravno moja razmišljanja i doživljaji, kao vrlo iskusnog i neumornog putnika, da svemu dodaju duše. Kako sam si to točno zamislio te u kojoj mjeri ću to uspjeti ispuniti su pitanja na koja ćete morati čekati čak do sutra🤓 Spremio sam za lagani uvod jednu lokaciju na kojoj vjerojatno nitko ne očekuje da bih krenuo, ali tu sam da iznenadim. Gume su napumpane, kočnice podmazane i sic podešen! Veselim se povesti vas na putovanje Lijepom našom, vidimo se sutra! 1 Quote
Transspotter Posted Thursday at 15:23 Author Posted Thursday at 15:23 Pruga: M502-2 Km lokacija: 50. km od Zagreba Obrađeno: 0/116km Obrađeno na RH mreži: 8km. Sezonu otvaramo u Sisku, o kojem je puno već rečeno i ja ću još nešto dodati i ponoviti. Sisak ima vrlo dugu povijest, o kojoj možete čitati na internetu prilično detaljno. Ja ću se koncentrirati na posljednjih 200 godina koje su za grad bile vrlo bitne. Grad je smješten na 2 rijeke: Savi i Kupi te je bio relativno bitno trgovinsko područje. 1862. su pustili u promet prugu Zidani Most - Zagreb - Sisak te se u gradu počela razvijati industrija, o kojoj će nešto kasnije biti riječi. U svakom slučaju je takav razvoj dao svoj doprinos i širenju željeznice, iako mađarima nije bilo u interesu Sisak spojiti na koridor. Pruga M502-2 je dio pruge M502 od Velike Gorice do Novske, via Sisak, Sunja. Cijela M502 je dugačka 116.7km, a na kolodvoru Sisak se nalazimo u 50. km brojeći od Zagreba. Sisački kolodvor je prilično velik za takav grad. O putničkom dijelu je i previše napisano pa nisam previše ni slikao. Nedavno je obnovljen, u potresu je zgrada gadno nagrabusila i sad zjapi prazna. Moj duplić od 309+016 nisam slikao jer su dosadni, ali ovu ljepoticu se ne može propustiti. Po kolodvoru se prilično besciljno vozikao ovaj TMD, na kraju sam svjedočio kako ulazi u ložionicu, no tek 2h kasnije. Na kolodvoru je bila navala penzića koji su si vadili kratice i produljivali profile. Sažalijevam blagajnicu koja se morala naoružati s mnogo strpljenja. Za drugu stranicu sam pošao slikati autobuse AP Sisak kojih je bilo jedno 10ak na području autobusnog te se polako uputio na prvo odredište dana. 1 1 Quote
Transspotter Posted Thursday at 15:55 Author Posted Thursday at 15:55 Kolodvor sam još pogledao izvana. I sa druge strane putnički dio Mrtvi kolosijek, zarastao skroz Okret i pogled na kolodvor Gledamo sad prema Capragu No prva destinacija nije bila Caprag, već mrtvi kolosijek koji se iz kolodvora odvaja na lijevu stranu. Oduvijek me zanimalo što je to, je li aktivno, u kakvom je stanju...sad sam uspio odgovoriti na ta pitanja. Radi se o industrijskom kolosijeku za staru luku Galdovo, koja se razvila u proteklih 200 godina koje sam spominjao. Tražilo se već tada načine efikasnog prijevoza pa su navodno integrirali riječni i željeznički prijevoz. Također, neke usputne tvornice imaju svoje odvojke. Kasnije je korišten kao izvlačenjak za vagone, koje bi samo parkirali usred ničega. Pogledati ćemo sad to malo detaljnije. Pogled na kolodvor I prema staroj luci Kolosijek je u zlatno doba bio dugačak 2km. Pošto je luka već dugo nepostojeća, tako se i dužina vidljivog kolosijeka skratila za cca 800m. Te sam ostatke dokumentirao. 1 5 Quote
BornaZ Posted Thursday at 18:31 Posted Thursday at 18:31 Sisak je kolodvor kojeg ne možeš obići u jednom danu jer ima mnogo skrivenih tajni. Jesi bio u ložionici na drugoj strani kolodvora gdje ima još parnjača i prethistorijskih vagona? Quote
BornaZ Posted Thursday at 18:46 Posted Thursday at 18:46 21 sati, Transspotter said: Zakoračili smo u Novu godinu pa je vrijeme da oživi i vremeplov hrvatskih željeznica. Nadam se da ga niste otpisali, jer se sprema nešto veliko. 4 mjeseca nije bilo objave zbog fakultetskih obaveza, što je ostalo nepromjenjeno. Faktor koji se promijenio je da imam besplatna putovanja po cijeloj Hrvatskoj. Veliko hvala Plenkiju za to!❤️ Faks će i dalje ostati prioritet, ali će biti lakše spojiti putovanje i učenje. Dok ovo pišem, razmišljam o tome koliko sam zapravo imao sreće da tokom svog školovanja imam besplatne vlakove kuda god želim. Tako odlučih iskoristiti priliku i napraviti najbolje od ovoga što mogu. Stoga će biti određenih noviteta. Hrvatska ima 2600km pruga, ja planiram obići sve - tako da će svaki post sadržavati odnos kilometara (prijeđeni/za prijeći). Također ubaciti ću razne druge informacije do kojih dođem. Te informacije bi mogle biti kilometraža između stanica, ukupna duljina pruge, bitni događaji, bitne godine, zanimljivosti u okolini itd. I naravno moja razmišljanja i doživljaji, kao vrlo iskusnog i neumornog putnika, da svemu dodaju duše. Kako sam si to točno zamislio te u kojoj mjeri ću to uspjeti ispuniti su pitanja na koja ćete morati čekati čak do sutra🤓 Spremio sam za lagani uvod jednu lokaciju na kojoj vjerojatno nitko ne očekuje da bih krenuo, ali tu sam da iznenadim. Gume su napumpane, kočnice podmazane i sic podešen! Veselim se povesti vas na putovanje Lijepom našom, vidimo se sutra! Ovaj post me podsjeća na moja razmišljanja pred nekih godinu dana kad sam počeo putovati i istraživati pruge u Hrvatskoj. Vjerovali ili ne, vlakom je moguće doći na barem 95% krajnjih točaka na mreži. Na primjer: Erdut, Beli Manastir, Tovarnik, Split (samo kad voze sezonci), Lendava... što naravno podrazumijeva sva veća mjesta koja se nalaze između. Ono što meni iz Karlovca nije izvedivo u jednom danu su samo Gunja, Županja, Šapjane i Pula. Čak se uz sezonce može doći i do Šibenika i biti tamo pristojnih 4h. Kolega, želim ti sretan put! 1 Quote
Transspotter Posted Thursday at 22:12 Author Posted Thursday at 22:12 Industrijski kolosijek Sisak - Galdovo Ova zadnja slika je pobjegla, ako neki moderator vidi bio bih zahvalan da je pobriše, čisto da ljepše izgleda. Hvala unaprijed. (Možete i ovo pobrisati onda🙃) Polako napredujem (zapravo prilično brzo hodam) prema prvom cestovnom prijelazu. Cijeli ovaj dio grada je polu bivši industrijski dio. Neke tvrtke su još tu, no kao što vidite u slici broj 1, ima zgrada koje su posve raspadnute...i to već jako dugo. Nisam mogao a da ne razmišljam o tome kako je za bivše države grad morao biti zanimljiv, aktivan i živ...bogatiji. Nažalost nisam to doživio pa da mogu sa sigurnošću reći, ali ovo je jednostavno tužno. U jednako lošem stanju je i naš industrijski kolosijek. Smjer luka Smjer kolodvor Dolazimo do prijelaza sa ulicom Ivana Fistrovića. Malo neobičan koncept prijelaza. Cesta prelazi prugu na 3 mjesta i cijelom dužinom je dupla šina. Koliko mene sjećanje služi (ispravite me slobodno ako sam krivo vidio) dobar dio starih industrijskih kolosijeka imaju samo jednu šinu. Na ovako malom ogranku ovo nisam očekivao. Na drugom kraju prijelaza to izgleda ovako. Otkud smo došli, ovaj završetak je ili ukraden, ili pukao, ili sakriven u raslinju, ili mi je promakao. Tu me zašprehala žena na biciklu koja je vidjela da slikam...pitala je što slikam i zašto. Rekao sam daje za blog na forumu, na što je ona rekla da ne bih trebao jer to uznemirava. Prije nego što je završila sam odgovorio da se to nje ni najmanje ne tiče i da me ne pili. Riješih problem po kratkom postupku - ostala je šokirana. Još malo i morati ćemo tražiti prugu E ovo me zainteresiralo. Iz tvornice izlazi kolosijek koji je u još gorem stanju od ovog. Pred kraj ga više ni nema te nema skretnice. Ali definitivno se tu u nekom trenutku u povijesti prevozio teret. Kolosijek izgleda kao da jaaaako dugo ništa nije vozilo po njemu, a Google maps se sa svojim vozilom relativno nedavno zavlačio tu i vidio sam vagone. Zanimalo me hoću li ih zateći. No ovo ne djeluje jako obećavajuće Ovaj znak stop još uvijek stoji, no njegov kolega je od čekanja vlaka svisnuo. Leži na podu u šoku i nevjerici da nema više nikakvu svrhu i propituje se na što je potratio život🙈 1 Quote
Transspotter Posted Thursday at 22:22 Author Posted Thursday at 22:22 Polako se približavamo dijelu gdje su potencijalno vagoni. Ovdje je postalo skroz jasno da nema ničega, no išao sam vidjeti koliko daleko je moguće pratiti kolosijek. Ovdje se još vidi odvojak u tvornicu. Imala je direktno vezu sa lukom Galdovo. Postrojenje je iza ovog brijega, tu nasipa Ovdje ga čak i po zimi već gubimo...ne sluti na dobro. Iza onog crvenog bagera blago skreće na desno i nekada davno bi izbio direktno na rijeku. No ako i postoji dalje kolosijek od bagera, dobro je sakriven. Ne osjećam ga niti pod nogama. Nisam zato trošio vrijeme da dalje istražujem kroz gustiš. Dovoljno ću se nahodati po Sisku. Vraćam se na kolodvor te, kako se po željeznički lijepo kaže, vršim promjenu sastava. 4 1 Quote
Duh u močvari Posted Thursday at 22:33 Posted Thursday at 22:33 Hvala na reportaži. StreetView je 2021. uhvatio vagone na tom kolosijeku: https://maps.app.goo.gl/9vNY96usGMSvQsPw5 1 1 Quote
BornaZ Posted Friday at 05:49 Posted Friday at 05:49 Slikao sam vagone u svojem putopisu iz 10. mjeseca. Quote
Transspotter Posted 2 minutes ago Author Posted 2 minutes ago Pruga: M502-2 Km lokacija: 50-54. km od Zagreba Obrađeno: 0/116km Obrađeno na RH mreži: 11km. Bacio sam pogled na desktop verziju foruma da vidim koliko se gleda ova tema. S obzirom na broj postova, mislim da čak i nije tako loše. Iskreno ne znam kako je sa drugim takvim temama, ali mi neki vražičak nije dao mira pa danas ide nastavak. Nažalost nemam baš niti jedan cijeli dan za provesti na putovanju pa mora malo po malo. Za sada. Kako sam rekao, promijenio sam sastav i krenuo polako dalje. Vlakom 5001 krenuo sam za Caprag te šetao natrag do Siska, tamo na vlak za Volinju. Dobio sam 017 kojem ne radi internet, čudno cvili pri 140km/h i iza upravljačnice isijava hladnoću kakvu dugo nisam osjetio u vlaku. To je odlika Končara...raspad. Kroz sam Sisak pruga je odvojena od svega nasipom pa je malo teže doći na nju, vrlo je uočljivo ako hodam gore a na kraju krajeva je i opasno. Ali iskreno, nije nešto jako zanimljivo. Koga baš zanima svaki milimetar, neka si slobodno pogleda moj video s te pruge. Bitno je reći da je razmak između kolodvora Sisak i Sisak Caprag 4.5km, ima 3 zavoja, 1 most i 1 tunel kroz brdo. S putopisom nastavljam unatraške, kroz jedno 7-8 postova će biti jasno i zašto. U nekom trenutku sam se morao odvojiti od pruge, da ne hodam po njoj. Imao sam osjećaj da će doći teretni (došao je za 15 minuta, nevjerojatno kako osjećam željeznicu). Na tom se mjestu mi spajamo s prugom. Nalazimo se na zavoju kod ispred mosta. Do tu je brzina 60, na mostu je lagana vožnja 20. Gledamo prema Sisku Još uvijek, samo sa druge strane Ovo je komunalno pristanište, na koje vjerojatno nije još pristao niti jedan brod. Rijeka je dosta velika, malo me iznenadilo. Spustio sam se na obalu da uslikam derutni most u punoj veličini. Izgrađen je 1862. te do sada samo povremeno održavan. Ubrzo će ga biti potrebno srušiti, ili će on to sam. Most me naravno okupirao kao dobar motiv za slike pa je nastalo sve i svašta. Ove daske su trule i škripave, molio sam se na 8 jezika da suh dođem na drugu stranu. Ovdje vidite i zašto, Kupa je ogromna (za hrvatske prilike) i ne bi bilo ugodno kupanje A naravno da se morala poslikati i željezna struktura. Optički mi se most sviđa, samo je HŽ zaboravio na održavanje i njegu. To se nažalost odlično uklapa u sliku grada. Od nekada jakog trgovačkog i industrijskog mjesta, sada je ostala pustoš i raspad. U svom dnevniku sam napisao sljedeće i s tom crticom završavam ovaj post: "...Ni ostatak Siska ne izgleda mnogo bolje, nastradao je u ratu, potresu i cijelo vrijeme gubi stanovništvo i kapital. Čitao sam da je pred 200 godina zbog položaja na dvama rijekama bio važan trgovački grad s 2-3 luke te kad su Mađari povukli željeznicu je došla i industrija. Zanimljivo, kad je došla Hrvatska, nestalo je i jedno i drugo, a željeznice odumiru. Hrvatska je ovom dijelu Banovine donijela slobodu - slobodu da napuste ovu crvotočinu i svoje znanje prodaju negdje drugdje za više novaca te si omoguće pošten život u uređenom društvu..." Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.