Transspotter Posted August 27 Posted August 27 Pozdrav u novoj temi. Ovo je novi projekt i nisam još sasvim siguran kako ću ga realizirati, no ideja je sljedeća: Pošto sam biciklistički fanatik, vozim se biciklom po cijeloj Hrvatskoj. Nekad idem autom, nekad vlakom do početne lokacije. Ture u oba slučaja planiram tako da su negdje blizu željeznice, nekad je stalno prate, nekad se samo sretnemo i velika mi je želja ovjekovječiti trenutno stanje na prugama HŽ-a. To podrazumijeva kompletnu željezničku infrastrukturu koju mogu uslikati tokom vožnje biciklom. Zašto ovo ne spada pod standardni putopis? Zato što već sada znam da će biti jako raznoliko i da neću moći spojiti uvijek jednu dulju priču. Npr. kad se vozim oko Zaboka, u jednom danu sigurno stignem obići cijelu prugu do Stubice (planirano) te recimo do Krapine (isto u planu za 9. mjesec). Ono što ne stignem je proći cijelu prugu do Varaždina. Nju ću morati u nekoliko navrata a u međuvremenu mogu recimo obići dio riječke pruge. To je dakako samo primjer, jer ću eto danas krenuti sa riječkom prugom a možda nastavim sa prugom prema Koprivnici. Ono što još moram smisliti je, kako označiti pruge da se kasnije mogu lakše pronaći nastavci vezani za tu prugu. Za početak ću velikim debelim slovima službenog imena pruge, ako netko ima bolju ideju, može je slobodno napisati. Ovdje ću redovito objavljivati čak i zimi pa se nadam da ću uspjeti slijedili ideju i da ćete uživati u (nadam se) lijepim slikama. Quote
Transspotter Posted August 27 Author Posted August 27 M202 HR. LESKOVAC - HORVATI Tura koju sam poduzeo nedavno pratila je ovaj mali dio pruge prema Rijeci. Krenuo sam vrlo rano ujutro pa u Leskovcu nije imalo smisla puno slikati jer nema dovoljno svjetla za kvalitetne slike. Potez GK - Leskovac će zato ubrzo u zasebnom nastavku biti detaljno obrađen. U 6:10 stojim s biciklom na zagrebačkom glavnom kolodvoru i čekam vlak broj 4050, čija garnitura još mora stići iz Novske. Dopao me 6112 015. Bilo je manje od 15 ljudi u vlaku, na radni dan. Kasnili smo u polasku zbog kašnjenja vlaka iz Ogulina. A kašnjenje smo povećali za još 10 minuta. U uvodu u temu da samo napomenem kako želim i ja te droge koju je koristio dizajner ovog tramvaja. To mi je prva najveća muka kad idem biciklom na vlak, mjesto za bicikle je apsolutna 0. Druga najveća muka je da, za razliku od Slovenije gdje mi karta od 1.5€ vrijedi cijeli dan za Sloveniju, ovdje u svakom vlaku moram dati 2€. HŽ Retardirani prijevoz. No dosta jadikovanja zbog katastrofa organizacije svega na HR željeznicama. U Leskovcu odmah nakon nas ulazi 4103 s 307 garniturom Moj vlak je morao čekati i drugog sezonca... pa sam ja odjurio do prvog prijelaza. Taman je kretao sa signala Ovaj prijelaz će biti obrađen skupa sa kolodvorom Leskovac po danu. Dok sam došao do sljedećeg prijelaza, odnosno do otvorene pruge se taman dovoljno razdanilo za slike. Ime prijelaza se više ne vidi, ali ni on ne vidi asfalta. U dobrom je stanju, STRAIL čini se. Pogled prema Horvatima i pretpostavljam kraj lagane vožnje. Nažalost se s puteljka ne vidi što je označeno. Mene je put vodio kroz šumu lijevo skroz do Horvata. Okret i pogled prema Zagrebu i lijep izlazak sunca. 2 Quote
Transspotter Posted August 27 Author Posted August 27 Prošle sam godine bio u Horvatima rano ujutro kako bih lovio sezonske vlakove i RailJet. Nastale su lijepe slike u izlazak sunca pa nisam ovog puta previše slikao. Ovo je malo iznad drugog prijelaza, pogled u smjeru kolodvora. Taj isti prijelaz; također nema asfalt i nema prometa preko njega skoro pa ništa. Pogled prema Mavračićima. Dalje me put odvojio od pruge denivelacijom pa će potez do Jaske u nekom drugom nastavku koji će biti i bolje koncipiran jer mi je ova ideja došla jučer. Sljedeća pruga koja je u planu nije toliko poznata i biti će zato vrlo detaljno obrađena. Vidimo se uskoro z'bregova! 4 1 Quote
Transspotter Posted September 6 Author Posted September 6 L202 kompletno Prošlog tjedna sam uspio ostvariti cilj i kompletno dokumentirati lokalnu prugu L202, koja počinje na rasputnici Hum-Lug i ide do Gornje Stubice. Ukupne dužine 10.8km. Kad kažem kompletno, znači da sam slikao na svakom mjestu gdje je pruga dostupna. Budući da je pretežno ravna, vidi se 90% pruge. Tura je krenula u 6:30 preko Sljemena, uzduž L202 pa do Marije Bistrice i natrag do Kupljenovog preko Zlatara Bistrice, Bedekovčine... ukupno sam napravio 113km. Na samom kraju obilaska pruge, sam poslikao njen početak. Prvih nekoliko stotina metara nije pristupačno. Poslije mosta se brzo dođe do pružnog prijelaza koji vodi u zaraslo polje. Pogled prema Humu i laganom zavoju Pogled prema Oroslavju Vraćam se na cestu i jurim nekih 35km/h prema stanici Oroslavje. Između ostalog jurim na vlak za Zagreb kojeg lovim u Kupljenovom. Ova raspala zgrada je stanica Oroslavje, prije kolodvor. Ovaj kraj odnosno početak nije detaljan jer sam u stisci s vremenom. Na žcp-u gledamo prema Stubici Nakon spusta sa Sljemena dolazim na prvi od 2 žcp-a prije Stubičkih toplica. Ovdje je upravo u tijeku ugradnja nove tehnike na prijelazu. Gledamo na Oroslavje I ovdje prema Stubičkim toplicama. Pokraj kukuruza s desne strane vodi lijepi šljunčani put do sljedećeg žcp-a. 4 1 Quote
Transspotter Posted September 6 Author Posted September 6 Ovaj žcp je staromodan. Pogled prema toplicama I prema Oroslavju. U daljini se vidi i prvi žcp, nisu daleko jedan od drugoga. Ovdje čekam još 10 minuta da dođe vlak iz Stubice. U akciji je bila 008 sa odlično raspoloženim strojovođom. Iako piše drugačije, ide za Zabok. U blizini se nalazi još jedan žcp kojeg sam slikao samo zato što je kod njega i klupica, izvor vode i hlad pa sam napravio prvu veću pauzu za obnovu snaga. Pogled prema Oroslavju. Ako malo zoomiram vidi se ponavljač za žcp u toplicama i signal koji nije u funkciji. Okret i pogled prema toplicama 4 2 Quote
Transspotter Posted September 7 Author Posted September 7 Zaboravio sam napisati da sam ovdje pričekao i vlak iz Zaboka. Krenuo je ubrzo nakon dolaska pa je isplatilo jer je lijepa lokacija. Video je ispao izvrsno! Nastavljamo dalje na stajalištu Stubičke toplice. Iako nikad nije bio kolodvor (barem se ne vide tragovi postojanja kolodvora, a nema niti smisla imati 4 kolodvora jedan za drugim), ovdje je prije vrlo vjerojatno bila blagajna i čekaonica. Sada je sve zatvoreno i propalo. Stajalište je u dugom zavoju, ovdje gledamo prema Stubici Pa na drugu stranu U G.S. Macosa ima nešto malo više od 1h obrtaj pa samo vozim od prijelaza do prijelaza i stanice do stanice. Blizu stajališta nalazi se sljedeći prijelaz koji je isto u fazi izgradnje. Slika je provizorna jer su radnici naokolo i gledali su što radim. Natrag na glavnu cestu i jurnjava do sljedećeg velikog prijelaza. Sve je pod laganom vožnjom, gledamo prema Zaboku Nepunih 50m dalje se skreće lijevo i tamo je još jedan mali prijelaz, ali preko njega sam samo preletio i jurio kroz polje do Donje Stubice. Iako nisam bio siguran hoće li me put dovesti skroz do stajališta, tj nisam znao je li prohodan, probio sam se do Donje Stubice i gledamo prema Zaboku. Prilično sam siguran da Donja Stubica nije više kolodvor. Sve djeluje napušteno Ne zadržavam se ovdje dugo jer želim kratko razgledati Stubicu i doći na još jednu lokaciju za snimanje vlaka. Ukupno sam Macosu na ovoj pruzi snimio 5 puta taj dan. Iako brzine nisu oduševljavajuće, pruga ima jako lijepe lokacije za snimke i slike i njezina staromodnost joj daje jedan poseban štih. Sve u svemu skoro 11km lijepe pruge, šteta što nije povučena do Marije Bistrice. 3 1 Quote
dorianb Posted September 7 Posted September 7 Oroslavje i Donja Stubica koliko ja znam nikad nisu niti bili permanentno zaposjednuti kolodvori, već otpremništva (stajalište s mogućnosti utovara/istovara robe). Danas je situacija ovakva: Hum Lug: Stajalište/Rasputnica Oroslavje: Stajalište Stubičke Toplice: Stajalište Donja Stubica: Stajalište Gornja Stubica: Kolodvor (nezaposjednut od nedavno). U St. Toplicama su se prije prodavale karte, onda poslije (od kad se ja sjećam, tj. od 2000. pa nadalje - prodavale su se u periodima, pa u periodima ne... od prije 10ak godina ne prodaju se nikako, sve je zaključano i zapušteno. Ironično, čak su pred 10ak ili više godina iznutra uređivali pult za prodaju karata i čekaonicu. U Donjoj Stubici su se u zadnje vrijeme jedan dosta dugi period prodavale karte, no od prošle godine također ne. 1 Quote
Transspotter Posted September 7 Author Posted September 7 Mogu reći da sam zadovoljan kako je ispala prva reportaža. Bilo je užasno vruće ali izguralo se nekako. A prije samog početka zadnjeg dijela imam pitanje za vas. Neke pruge imaju svoje industrijske odvojke koje planiram, koliko god je moguće, dokumentirati. U skorije vrijeme postoji opasnost da se neki izvade pa je moje pitanje želite li slike tih pruga ovdje, ili želite da to stavljam u temu industrijskih pruga? Između Gornje i Donje Stubice nalaze se 2 žcp-a. Prvi je malo prometniji i bili su neki radovi oko njega pa sam zbrisao čim prije. Do G.S je čista ravnica, divota. Par stotina metara dalje je i drugi prijelaz. Znatno manji i pokazao se kao odlična lokacija za snimku. Pogled prema Zaboku i početak radova na novoj tehnici. Ubrzo dolazi i marljiva Macosa praćena lijepom zagorskom kulisom. Nastavljam do Gornje Stubice, konačne stanice. Ovdje željeznička priča za ovaj izlet staje. Imam od prošlog posjeta neke sličice iz Gornje Stubice pa ću ih danas tokom dana još objaviti. A ubrzo stiže i sljedeća reportaža:-) 5 1 Quote
Transspotter Posted September 7 Author Posted September 7 8 minutes ago, dorianb said: Oroslavje i Donja Stubica koliko ja znam nikad nisu niti bili permanentno zaposjednuti kolodvori, već otpremništva (stajalište s mogućnosti utovara/istovara robe). Danas je situacija ovakva: Hum Lug: Stajalište/Rasputnica Oroslavje: Stajalište Stubičke Toplice: Stajalište Donja Stubica: Stajalište Gornja Stubica: Kolodvor (nezaposjednut od nedavno). U St. Toplicama su se prije prodavale karte, onda poslije (od kad se ja sjećam, tj. od 2000. pa nadalje - prodavale su se u periodima, pa u periodima ne... od prije 10ak godina ne prodaju se nikako, sve je zaključano i zapušteno. Ironično, čak su pred 10ak ili više godina iznutra uređivali pult za prodaju karata i čekaonicu. U Donjoj Stubici su se u zadnje vrijeme jedan dosta dugi period prodavale karte, no od prošle godine također ne. Eto domaćin s pruge lijepo sve objasnio. Veliki pozdrav kolega, nadam se da ti se svidjela reportaža iz dvorišta:-) Quote
dorianb Posted September 7 Posted September 7 8 minuta, Transspotter said: Eto domaćin s pruge lijepo sve objasnio. Veliki pozdrav kolega, nadam se da ti se svidjela reportaža iz dvorišta:-) Najkvalitetnija dosad Meni lično je svejedno što se tiče industrijskih pruga, no nekako objektivno mislim da bi te slike spadale u temu o industrijskim kolosijecima. Inače, zanimljivo je da kolodvor Gornja Stubica nema ulaznog signala, već ima prilazni signal (žuta okrugla ploča s crnim rubom i po sredini dijagonalna bijela traka). Znak koji "glumi" ulazni signal.... baš zgodno da si to fotografirao. 3 Quote
Stanley Posted September 7 Posted September 7 1 hour ago, Transspotter said: A prije samog početka zadnjeg dijela imam pitanje za vas. Neke pruge imaju svoje industrijske odvojke koje planiram, koliko god je moguće, dokumentirati. U skorije vrijeme postoji opasnost da se neki izvade pa je moje pitanje želite li slike tih pruga ovdje, ili želite da to stavljam u temu industrijskih pruga? Nije želja nego sugestija: uvrsti u putopis sve što nađeš na kolodvoru ili na pruzi, uključivo i industrijske kolosijeke, aktivne i pokojne. To je po meni začin dobroj reportaži. Druga je stvar ako se ''kopa'' baš po takvim kolosijecima, onda to spada u temu industrijskih pruga. Usput, čestitam na trudu i zanimljivom putopisu. 1 Quote Serija 05 je zakon!
dorianb Posted September 7 Posted September 7 20 sati, Transspotter said: Ako malo zoomiram vidi se ponavljač za žcp u toplicama i signal koji nije u funkciji. Što se tiče ova dva signala koji su okrenuti licem suprotno od fotografiranja: to su novi (bliži) i stariji (dalji) signali za ŽCP u St. Toplicama. Ovaj novi (bliži) još nije u funkciji i na njemu je također bijeli "X" kao i na ovom desno koji je okrenut licem prema fotografiranju. 1 Quote
Transspotter Posted September 8 Author Posted September 8 Evo i obećanih slika. Za malo konteksta, slike su nastale pred sad već nevjerojatnih 2 godine i skoro 3 mjeseca. Sjećam ih se kao da su jučer nastale. Nikad prije nisam bio na toj pruzi i tad sam krenuo u projekt snimanja Macosa, što se pokazalo kao teže nego očekivano, pošto su ih u to doba počeli micati sa linija na koje sam mogao ići. Zbog škole nije bilo moguće nekakve dugačke izlete raditi. Te subote me dopala 028 koja je bila još lijepa stara mašina sa prozorima na otvaranje i drvenim interijerom. Što je sa njom sada ne znam. Uspio sam snimiti vožnju iznutra sa zvukom motora i raznim drugim detaljima...u nekom trenutku će i taj video biti završen, no to najprije ovisi o HŽ Retardiranom prijevozu. Ajmo još malo na infrastrukturu kolodvora Gornja Stubica. Od ovog nema dalje. U lipnju je kolodvor prepun cvijeća i raznih malenih biljkica. Izlaz iz kolodvora izgleda ovako I sad ćemo nadopuniti infrastrukturu Macosom Sve u svemu jako lijep izlet koji sam sada uspio dopuniti detaljnim obilaskom pruge. 4 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.