Jump to content

Carpe diem: Sunja, 4. kolovoza 2024.


Stanley

Recommended Posts

Prestali smo disati na škrge i ukazala se prilika za novo putovanje, a odredište je bio kolodvor Sunja. To mi je jedino odgovaralo s obzirom na nedjeljno-praznično-ljetni vozni red. Za prijevoz sam koristio vlakove 8021+5105 u odlasku, a 5004+2174 u povratku.

Primijetio sam da je brzina na dionici Zagreb - Sisak smanjena na maksimalnih 120 km/h, uz podosta laganih vožnji. Također se osjetilo da vlak pri vožnji od 100 km/h ili više ima dosta jako poprečno ''bacanje'', što izaziva laganu nelagodu. A je li problem u pruzi ili u Somu ne bih nagađao.

 

Som za Harmicu je kasnio nekoliko minuta. Brzo će se spustiti natrag, taman da ulovi vozni red:

 

1P1010001(1024x768).jpg.6e995ec5e42009e7586f78bc12a3eaba.jpg

 

Odjednom je postalo vrlo živahno...

 

2P1010002(1024x768).jpg.901ae63654806f325d8ea371a478944c.jpg

 

... i opet se na stajalište Sutla spustila tišina:

 

3P1010003(1024x768).jpg.008f6a6079439a42c04989bd34011ab5.jpg

 

Dolazi 8021:

 

4P1010005(1024x768).jpg.142e6919481bc839e44d4029405f873c.jpg

 

U Zagrebu sam imao dosta vremena da prošećem Starčevićevim trgom i uhvatim poneki gradski motiv, poput ovog pekinezera:

 

5P1010010(1024x768).jpg.a7aa058be36eb4d7340f1932c140d742.jpg

 

Tunel strave i užasa:

 

6P1010012(1024x768).jpg.d850948b57c7e4e253b37d7cd63f377b.jpg

 

Moj 5105 na trećem peronu:

 

8P1010014(1024x768).jpg.999bd9b83ed75bf93514d627a9c35095.jpg

 

7P1010013(1024x768).jpg.34c94bb01cdeb96291af38e98dae71d8.jpg

  • Like 6

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Sredina je neradnog trodnevlja i putuje samo idiot, onaj tko mora i poneki railfan:

 

9P1010016(1024x768).jpg.8bd772b01daf442ac480d818b8ba2306.jpg

 

Ja stigoh u Sunju, a on će dalje u Volinju:

 

10P1010017(1024x768).jpg.e926c78c620b1813efffb7209ae29cef.jpg

 

Kolodvor

 

11P1010017a(1024x768).jpg.7ba02e6d51dc97bc75740b1cde1a71fb.jpg

 

Sunja je međukolodvor na pruzi M502 Zagreb Glavni kolodvor - Sisak - Novska, na kilometarskom položaju 351+712. Ujedno je i odvojni kolodvor za prugu R102 Sunja - Volinja - državna granica. Od susjednog kolodvora Blinjski Kut u smjeru Zagreba udaljen je 10,2 km, od kolodvora Šaš u smjeru Novske 12,3 km i od kolodvora Majur u smjeru Volinje 11,6 km. Prema Izvješću o mreži za 2025. godinu najveća dopuštena duljina vlakova na 3. i 4. kolosijeku iznosi 686 m, a najveća dopuštena brzina kroz kolodvor je 40 km/h.

 

Kolodvor Sunja na Google Earthu:

 

11aKolodvorGoogle.jpg.170f6deb11edc2ff1c83fe9e32278fe0.jpg

 

Razglednica iz vremena Austro-Ugarske:

 

12abSunja.jpg.aa72ea687e38ba7a2bf9a283b887909e.jpg

 

Tri fotografije vlakova u kolodvoru Sunja iz 1966. godine:

 

13aeSunja1966..jpg.f128bc9797a75a5a053ca7baaea8ebf5.jpg

 

14afSunja1966..jpg.64a7f8a4cddbd8fabcd4bcf617c609b2.jpg

 

15agSunja1966..jpg.1a7de0dcaadf23398893f6986454221c.jpg

 

 

  • Like 7

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Lokomotiva serije JŽ 38 u kolodvoru Sunja, 1968. godina:

 

16ah381968..jpg.36c4aeba0347462d8c5d2318177c9f69.jpg

 

Kolodvor danas, civilna strana:

 

18P1010017b(1024x768).jpg.6db093ea5dcacdd134473f471ecdb065.jpg

 

S prometnikom sam uspostavio dobre diplomatske odnose jer sam mu se odmah po dolasku javio - clara pacta boni amici. Uz njega su u kolodvoru još dva skretničara, svaki u svojoj blok kućici. Moram priznati da me začudilo da ovako velik i značajan kolodvor, na tako važnim prugama, nema ni ulazne ni izlazne signale, a sve skretnice su mu ''na žgance'' ili na hoo-ruk.

 

Gospodin prometnik se nije želio slikati, ali je tu nekoliko sličica iz prometnog ureda:

 

P1010023.JPG.11bb7d4617f53d476216baaf33162b14.JPG

 

19P1010021.JPG.a5585ad1fb5a4cecce66f4dba07470d0.JPG

 

20P1010019.JPG.59278ab69eecdb5f0bbc62679bd52890.JPG

 

21P1010020.JPG.5acfd8a11f1876cb321fbfdd7475be24.JPG

 

P1010022.JPG.c0c12d13c9d591111bf4946a3c9f3d99.JPG

  • Like 6

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Zgrada kolodvora je nova i prostrana, a prostorije (i nusprostorije) za putnike blistaju od čistoće:

 

0P1010071(1024x768).jpg.381aa492f5d789145c7331761ecfe029.jpg

 

1P1010069(1024x768).jpg.86110e7ac5c8566c06b9367d9e042e20.jpg

 

2P1010070(1024x768).jpg.f158eb69cd78b7a30a6bf4622c51db35.jpg

 

3aP1010075(1024x768).jpg.b0fd9caeaf7ead052a691a7c370d512f.jpg

 

6P1010074(1024x768).jpg.1759c7621b7cf238aabe0e01b37d7d22.jpg

 

4P1010073(1024x768).jpg.672df1cae6e1f7e714dcbb0f21e46420.jpg

 

Na kolodvor je naslonjena i mehana koja začudo radi:

 

7P1010065(1024x768).jpg.06459e722133c6bd87923a9d9d10dd10.jpg

 

8P1010066(1024x768).jpg.e2bde515c0f8e1b644e3c9df22b55435.jpg

  • Like 6

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Vrijeme je za obilazak kolodvora. Izgubio je nekadašnji značaj, ali ne i veličinu. Najprije krećem prema istočnoj strani:

 

1P1010032(1024x768).jpg.4be3ba7cde67bb5d865e2efb738b6abf.jpg

 

Ovaj međugradski Som ima dulje bavljenje u kolodvoru. Nije se micao čitavo vrijeme mog boravka:

 

P1010028(1024x768).jpg.e5db04695c4efc29bbc595fb3c7c4dbf.jpg

 

Ima i žute mehanizacije;

 

P1010029(1024x768).jpg.20d8f244e60e9da26790964542390e97.jpg

 

P1010030(1024x768).jpg.628dd5be0378f0f75e37bf2082c83855.jpg

 

U toku je remont pruge prema Novskoj i stari pragovi tvore brda:

 

P1010030a(1024x768).jpg.d1dc62676b7e40b97969c21f703bf094.jpg

 

A oni čekaju ugradnju:

 

P1010031(1024x768).jpg.62acd0141ec9da28041cb6d6cebb0691.jpg

 

Dvije skretnice:

 

P1010034(1024x768).jpg.8cb50901abc9547ff1b923ee5a55c1ea.jpg

 

Čini mi se da ovaj ficlek vodi prema mosnoj vagi(?):

 

P1010035(1024x768).jpg.fca0a04ed0d7b9049f98e69c8a855abc.jpg

  • Like 7

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Pogled unatrag:

 

P1010036(1024x768).jpg.b95b19bf5528f100eb7267168dcf4be1.jpg

 

Još malo i stižem do kraja kolodvora:

 

P1010037(1024x768).jpg.ac284113e717e607039574c7fcb9f97f.jpg

 

P1010038(1024x768).jpg.96c00be54a35c00619e0560a7692fc97.jpg

 

Jedna od brojnih skretnica:

 

P1010039(1024x768).jpg.d59d99b1b356523ca88f939e342e85b3.jpg

 

Blok kućica:

 

P1010040(1024x768).jpg.332fdd92e0191736699cd4871a5a4488.jpg

 

Istočni ŽCPR. Koliko se sjećam vozačkog ispita Andrijin križ bi trebao biti dvostruk:

 

P1010041(1024x768).jpg.37abd479e65343c914e1af8024857f78.jpg

 

Da se zna gdje smo:

 

P1010042(1024x768).jpg.9d15ec67fdc45b8da957ca544a73a869.jpg

 

Ovdje se odlučuje kamo ćeš:

 

P1010043(1024x768).jpg.0e489866aeb19ff811f0505daa46b266.jpg

  • Like 7

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

1P1010044(1024x768).jpg.a2c7aee09ffddb39a0e66131a794b23b.jpg

 

Ovo sam naciljao još u pripremi putovanja:

 

2P1010045(1024x768).jpg.2f6e1f70e5f8ab15576fa30312c2aafe.jpg

 

Konstrukcija premošćuje rijeku koja se također zove Sunja:

 

3P1010046(1024x768).jpg.434b687d7937a56ee470270c89d9f837.jpg

 

4P1010048(1024x768).jpg.164a4f00857f6157bc005136381bf590.jpg

 

5P1010051(1024x768).jpg.41253aeae9334530fda1069efcb4a3ae.jpg

 

Rijeka Sunja je desna pritoka Save duljine 76 km. Izvire u Zrinskoj gori ispod Čavić brda, a u Savu utječe nasuprot sela Puska:

 

Rijeka Sunja kod sela Donji Kukuruzari, foto Vedran Vrhovac:

 

6P1010048a.jpg.a34a6057d5e1fc9dcc25c900b19b7936.jpg

 

Još jedan pogled na most. Kanio sam spustiti se do obale da ga snimim bočno, ali sam odustao - prilaz je previše strm i zarastao u gustu vegetaciju:

 

7P1010050(1024x768).jpg.9356202056f52dbcef6e9f7a00c9a1e2.jpg

 

U Drugom svjetskom ratu štitio ga je ovaj blokhauz. Ruševan je i zarastao, ali se lako prepoznaje:

 

8P1010052(1024x768).jpg.54c953a2308047899dba45a2d87b586e.jpg

  • Like 6

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Lijevo za Šaš u smjeru Novske, desno za Majur u smjeru Volinje i državne granice:

 

P1010047(1024x768).jpg.c8b430a61d05185b3fed3f323d66a9b6.jpg

 

Vrijeme je za West Side Story pa se vraćam:

 

P1010049(1024x768).jpg.ec57b38975987949b3e2e4f6bd681ac5.jpg

 

P1010053(1024x768).jpg.aa678ee4420b352dacd3b68df2f5af1d.jpg

 

Ima i ovdje žutog voznog parka:

 

P1010054(1024x768).jpg.664c76776e4f3ee7fd8aefc46b8578f5.jpg

 

Za promjenu, krećem se južnom stranom kolodvora:

 

P1010055(1024x768).jpg.9b407ddcec26cc2f0378b21c2f0b0210.jpg

 

Korov čini pravu Maginot liniju između kolosijeka. Isti prizor u još gušćoj varijanti vidio sam prije nekoliko godina u kolodvoru Generalski Stol. Meni izgleda kao Ambrosia artemisiifolia, ali nisam siguran. Možda na forumu imamo nekog intelektualca poljoprivrednog tipa da nam objasni o kojoj biljci je riječ:

 

P1010057(1024x768).jpg.98c2a05146185548b487f542e0058d6f.jpg

 

Mosna konstrukcija ukrašena vegetacijom:

 

P1010058(1024x768).jpg.d8891a64aacd16de5c7a3fa3dff6366f.jpg

 

U kolodvoru stoji teretni vlak s lokomotivom u hladnom stanju. Iza lokomotive su košare za žitarice:

 

P1010059(1024x768).jpg.31331b68153b0f358a4150b7f7e1cfeb.jpg

  • Like 6

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Idemo bliže vlaku:

 

P1010060(1024x768).jpg.8663167d12b562d466ef9f4a40365e9d.jpg

 

Lokomotiva se zove...

 

P1010062(1024x768).jpg.a9ee0e0bd225f87fa4e4d28ec6899d7e.jpg

 

Kolosijek iza pun je žutih vozila, ali je toliko obrastao da mi ne pada na pamet ići tamo. Stoga samo jedna slika kroz ''špijunku'':

 

P1010063(1024x768).jpg.15fff76a8e691a1bb78b15a1795725e0.jpg

 

Alejom korova ipak je udobnije:

 

P1010064(1024x768).jpg.f8ae709c646980443c6bee30cd2b41c5.jpg

 

Som i dalje ne pokazuje namjeru kretanja:

 

P1010068(1024x768).jpg.fc76cf3bd6f92ab87cc80e4cfc728dc3.jpg

 

Još jedno žuto namjensko prometalo:

 

P1010076(1024x768).jpg.e6c6d75d93497bc217a2876bcb72860c.jpg

 

I ova sirotica dugo pamti:

 

P1010076a(1024x768).jpg.3042266d6121be4f758d3fef77ba0618.jpg

 

Nekadašnji vodotoranj, ukrašen povodom državnog praznika:

 

P1010077(1024x768).jpg.7ae71c9ae1e9654985db8c0ddc97ac9d.jpg

  • Like 6

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Napredujemo prema zapadnom kraju kolodvora:

 

1P1010077a(1024x768).jpg.9261a1333ba0a9fcf16d885217777c39.jpg

 

U dnu slike je lokacija koja me posebno zanima - bivša ložiona:

 

2P1010078(1024x768).jpg.6d9f2034dce2466a370c8f63b0ec679f.jpg

 

Napušten stari vagon s četiri osovine, nekada u sastavu tko zna koliko i kojih brzih vlakova:

 

3P1010082(1024x768).jpg.7d4cb1b0a231b85c832d91bc60a56560.jpg

 

Sudeći po prozorima riječ je o AB varijanti:

 

4P1010083(1024x768).jpg.91e7ccb491be64ea0c617576cd2a04eb.jpg

 

Ulazak u nekadašnju ložionu bio je nemoguća misija. To je toliko obraslo vegetacijom da ne bi pomogla ni mačeta, nego bi se moglo ući jedino oklopnim transporterom:

 

5P1010083a(1024x768).jpg.2e240bae6f82534a38361ed10766ad8c.jpg

 

6P1010083b(1024x768).jpg.c1424d7e8bb2843dfa87897ecaf93bb7.jpg

 

7P71010095(1024x768).jpg.0075b11e0b2cd8e7948a05e114ba5fc3.jpg

 

8P1010097(1024x768).jpg.4e54a0c7aeddee92daa8685eaa046178.jpg

 

  • Like 5

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Još jedan pogled unatrag:

 

P1010084(1024x768).jpg.38b8ef0cffe8599383027faa2a6a3227.jpg

 

Nekoliko detalja sa zapadnog ulaza u kolodvor:

 

P1010086(1024x768).jpg.ae86cfcd4adc94871beee7724b55e02d.jpg

 

P1010087(1024x768).jpg.429466499404bc64f1456f8f7ed01c19.jpg

 

P1010089(1024x768).jpg.1743c1328ec30670812c035d88d09b79.jpg

 

P1010090(1024x768).jpg.b204651d8f75ea41d3032109f3e9c07d.jpg

 

P1010091(1024x768).jpg.af5432e33f66161b0abd91f19f8c86e3.jpg

 

Blok kućica:

 

P1010091a(1024x768).jpg.47bed7a04fd4170c188ed59b9ca70bd3.jpg

  • Like 6

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Otvorena pruga u smjeru Blinjskog Kuta:

 

1P1010092(1024x768).jpg.c3e416b02d83848711f8810a5e78473a.jpg

 

Ovdje je ŽCPR koji je zaštićen svjetlosnim signalima i polubrkljom:

 

2P1010094(1024x768).jpg.e9530a8ed2dd32089bda910cdd2c1e38.jpg

 

3P1010094a.JPG.c51192902dd2aadc15524859724ddd0d.JPG

 

Iz kolodvora Sunja i dvije slike novih tračnica:

 

4P1010099(1024x768).jpg.a4ac7be752d94509bd88ae489814bb2d.jpg

 

5P1010100(1024x768).jpg.e09c26e8990bdbc9f20b1adae425e3e8.jpg

 

Usputnica o naselju

 

Nisam imao vremena za šetnju Sunjom, ali ipak slijedi kratak osvrt na mjesto koje je udomilo kolodvor.

Sunja je sjedište istoimene općine u sastavu Sisačko-moslavačke županije s 4.124 stanovnika u 40 naselja (popis iz 2021.). U samom naselju Sunja zabilježeno je 1.170 stanovnika. Broj stanovnika općine u odnosu na popis iz 2011. smanjio se gotovo za trećinu.

 

Zastava općine Sunja. U sredini je grb Sunje s pet srebrnih kotača:

 

bhr-sk-su(2).jpg.c6f5338d2a0543723e5dad54e5298665.jpg

 

Na području Sunje pronađeni su pretpovijesni keramički ostaci ribarskog naselja, što govori i davnoj naseljenosti međurječja rijeke Save i Sunje. Nakon što je rimski car Oktavijan pokorio ilirska plemena 27. godine p.n.e. proslavio je pobjedu velikim trijumfom. Rimljani su izgradili dvije strateški važne ceste, od koji je jedna povezivala Sisciu (Sisak) sa Sirmiumom (Srijemskom Mitrovicom), a druga Sisciu sa Salonom (Solin). Obje ceste su prolazile područjem današnje Sunje.

 

Oktavijan August:

 

eAugustus.jpg.15d855947c51c923a5ab43d63087e64d.jpg

  • Like 5

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Godine 1334. u popisu župa Zagrebačke nadbiskupije, kojeg je sastavio đakon Ivan, navodi se sjedište župe u Sunjskoj Gredi Ecclesia Sancti Nicolai de Greda. Ugarsko-hrvatski kralj Ludovik II. darovao je 1526., prije pogibije u bici kod Mohača, posjede župe Greda grofu Petru Kegleviću. Godine 1556. nakon pada Kostajnice kraj je pao pod Turke i bio opustošen. Dio stanovništva je izginuo, dio je odveden u tursko roblje, a dio se iselio u austrijsko Gradišće (Burgenland).

 

Ludovik II. Jagelović:

 

ebLudovikII.jpg.3fb712931f9774fcbf1cb40c3d70110e.jpg

 

Petar Keglević:

 

fPetarKeglevi.jpg.95a64d732084958c989218330c686c87.jpg

 

U Austrijsko-turskom ratu (1683.-1699.) oslobođen je prostor do rijeke Une, koja je Karlovačkim mirom utvrđena kao granica s Turskom. U opustošeni kraj naselile su se uglavnom obitelji iz Bosne. U vrijeme carice Marije Terezije Sunja je dobila status slobodnog kraljevskog mjesta čime je počeo razvoj i organizacija Sunje kao trgovačkog naselja. Godine 1803. spominje se škola u Sunji, koja nakon kraćeg prekida djeluje od 1827. do danas. Uspostavom željezničkog prometa 1881. godine nastavljen je razvoj Sunje kao lokalnog administrativnog, upravnog i trgovačkog središta s jakim obrtima.

 

Marija Terezija:

 

gMarijaTerezija.jpg.6c6060dbd2eeb27784ae59be0760c8e1.jpg

 

Od Sunjana su istaknuti Lothar von Berks (1850.-1920.), nekadašnji okružni načelnik u Bihaću i osnivač prvog planinarskog društva Bosne i Hercegovine u Sarajevu, te Mladen Jagušt (1924.), dirigent Simfonijskog orkestar RTV Beograd.

 

Lothar von Berks:

 

hLotharvonBerks.jpg.6db7ce1d5228f3a4ae260dd905704165.jpg

 

Mladen Jagušt:

 

jMladenJagut.jpg.2c6b8acbc38647fec9d01ddd6a9c3f69.jpg

 

Panorama Sunje, na Facebooku objavio Mato Adamović:

 

MatoAdamovi.jpg.e0dc885578598cb71a6f5455d2299024.jpg

 

I za kraj fotografija iz vlaka za povratak. Adio Sunja do nekog drugog susreta:

 

P1010102(1024x768).jpg.3341f2d246b24b5723c9cdfaf4134d97.jpg

  • Like 6
  • Thanks 3

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

On 04. 08. 2024. at 16:21, Stanley said:

Primijetio sam da je brzina na dionici Zagreb - Sisak smanjena na maksimalnih 120 km/h

Krivo, samo dionica Velika Gorica - Turopolje…

Link to comment
Share on other sites

Vrlo ugodan slikoviti putopis.Sve pohvale.Ako autor dospusti nadpunio bi putopis svojim slikama od prošle godine kada ložijona nije bila zarasla.

Link to comment
Share on other sites

6 sati, Fox said:

Ako autor dospusti nadpunio bi putopis svojim slikama od prošle godine kada ložijona nije bila zarasla.

 

Naravno, samo sipaj.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Hvala autoru na dopuštenju.

 

Prvo motiv bivšeg vodenog toranja.Sudbina Sunje je sudbina cijelog HŽ-a.Nekada važan i bitan kolodvor samo se sjena nekadašnjeg značaja i količne prometa.Iako sama kolodovrska zgrada je solidna kolodvor je veliki površinom i samim time dosta loše održavan.Pruga se već dugo remonira.Dionica Sunja - Sisak je obnovljena a trenutno se radi od Novske do Sunje.Ta dionica je vrlo rijetko otovorna za promet i velikom većinom voze autobusi.Remot traje iznimno dugo i jako se sporo radi što se samo dio problema.Ovdje se može vidjeti srž problema HŽ-a.Obnavljaju se pruge i koldvori što je naravno super ali vozni red vlakova je kriminalan.Od Sunje do Novske (koja je na koridoru) samo je nekoliko vlakova dnevno.Izazivam vas da probate na bilo koji dan doći u neko smisleno vrijeme od recimo Vinkovaca so Sunje (sa presjedanjem naravno).I to dolazimo do srži, ako će vozni redovi ostati takvi nema smisla nabavljati vlakove i obnavljati pruge.Željeznica će jednostavno izumrjeti.Nikako da na HŽ dođe ekipa koja razumije nešto.Ovakva obnova kakva se provodi ovdje je samo čisto bacanje novaca.

IMG_5266.JPG.95f68bbf993efd0ee32eab768a8e5c54.JPG

 

Vagon koji je Stanley već opisao.Slike su nastale 1.5.2023. i ovdje možemo vidjeti koliko je sve zaraslo za malo više od godinu dana.

 

IMG_5267.JPG.29385dde04819b50cdae43b4ea60fd7b.JPG

 

Pogled od ložione do prema kolodvoru

IMG_5268.JPG.991edba6399125e8cc8bbb140f60af5a.JPG

 

Ložiona 

 

IMG_5269.JPG.9447870c1deba0056083f146c05ee73f.JPG

 

Vagon iz blizine

 

 

 

IMG_5270.JPG.0dbe86dc38bdef1c88729a4d53af2334.JPG

 

Okretnica

 

IMG_5271.JPG.61fa25e05a1231fc1a81a4f5579c62c3.JPG

 

Kućica na okretnici

 

IMG_5272.JPG.945740a4da5c5e94061ef48fb0aefa90.JPG

 

Kolosjeci ispred ložione

 

IMG_5273.JPG.e90ec3c18bad44f2d21d860b29ca2875.JPG

 

Kao scena iz horor filma

 

IMG_5274.JPG.24a13077d0d447e28af7a6d5c078eeb9.JPG

 

Pogled unutar ložione

 

IMG_5275.JPG.2bbdd1f25e0e61425a21a824fe8941cd.JPG

 

 

 

IMG_5276.JPG.bcfaa580ddbc3fa2c3916797e70bc6fa.JPG

 

IMG_5278.JPG.8da64a983f079aee459dade5cfff0de6.JPG

 

Krov nije u bajnom stanju

 

IMG_5279.JPG.47cdcf7fb72739d58baa262bcf322c34.JPG

 

 

 

IMG_5280.JPG.e6fe311117a65826dddf89ee44de57e9.JPG

 

 

IMG_5281.JPG.d423c2d511a544ed2a6bd7c06a41c510.JPG

 

 

IMG_5282.JPG.cd1a4a5dcd70045b79f266eb62f5d8f6.JPG

 

 

IMG_5281.JPG.d423c2d511a544ed2a6bd7c06a41c510.JPG

 

Malo igre sa svjetlom

 

IMG_5283.JPG.28ae9565d3017aafbc16457a1b1ce195.JPG

 

IMG_5286.JPG.23a6b9bbe42ce7f576953f7d63d67cd4.JPG

 

IMG_5288.JPG.f393db244b36f658fac5b5afb7846e31.JPG

 

IMG_5289.JPG.3b1b0f7b3ecc093db29648e85f359035.JPG

Pogled ispred ložione

 

IMG_5284.JPG.cb023d7399edf4184896fb38d2a9413a.JPG

 

Cijela ložiona.Vidi se da je nekada bila monumentalna zgrada.Sada nažalost samo ruševina.

 

IMG_5290.JPG.1163d96f80e4cbabb3dcf81c513166a8.JPG

 

IMG_5292.JPG.647c733e836bc25e0676db6ba5829be1.JPG

 

IMG_5295.JPG.55f17b007a0c4d8e3dbb4eab80c11bfb.JPG

 

Malo modrenih končarevaca za kraj u prolazu

 

IMG_5293.JPG.cfa06b3a0460ed088bdb4fcdef13a6d2.JPG

 

IMG_5294.JPG.dbfb3a7bc15557badfb1a5fcfa8606bb.JPG

 

i jedan teretni vagon

 

IMG_5297.JPG.7ff2a99ac3cdb3b10f68f8ce86d29a68.JPG

IMG_5277.JPG

IMG_5285.JPG

IMG_5296.JPG

  • Like 8
  • Thanks 1
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

On 04. 08. 2024. at 16:59, Stanley said:

Moram priznati da me začudilo da ovako velik i značajan kolodvor, na tako važnim prugama, nema ni ulazne ni izlazne signale,

 

Kasnim tjedan dana, no nema veze. Cijela pruga Zagreb-Sisak-Novska je imala APB sve do rata, no od rata APB je samo do Siska Capraga. Trenutno je u nekoj pre-produkciji ugradnja međukolodvorske ovisnosti (iliti MO) Sisak Caprag - Novska, što će biti sasvim dovoljno, pogotovo kad lonjska pruga preuzme još veći postotak prometa.

Link to comment
Share on other sites

Zar nije MO minimum, tj da on funkcionira telefonski kad ne postoji neka od varijanti sigurnosnih sustava? Kako to onda trenutno funkcionira?

Link to comment
Share on other sites

On 21. 08. 2024. at 23:22, vlv said:

Zar nije MO minimum, tj da on funkcionira telefonski kad ne postoji neka od varijanti sigurnosnih sustava? Kako to onda trenutno funkcionira?

 

Ne. To je kolodvorski razmak koji je kao takav ovisan o čovjeku i najmanji u stupnju sigurnosti. 

 

Postoje za sada 4 tipa osiguranja između kolodvora: 

 

1. Kolodvorski razmak - promet vlakova se vrši tako da prometnici između dva kolodvora moraju telefonski davati najave, dozvole i odjave za sve vlakove i između kolodvora smije prometovati samo jedan vlak. U najčešćem slučaju u kolodvorima radi skretničar koji okreće skretnice i postavlja put vožnje u/kroz kolodvor, što ne mora nužno značiti. 

Na prugama koje su opremljene APB ili MO, ukoliko se dogodi kakav kvar, promet vlakova se automatski svodi na kolodvorski razmak

 

2. Međukolodvorska ovisnost (MO) - između kolodvora isto smije prometovati samo jedan vlak, ali su kolodvori automatizirani, u međusobnoj su ovisnosti, imaju signale, te je ne moguće pustit vlak na vlak, barem što se tiče paljenja izlaza (što se teoretski može dogoditi ljudskom greškom u kolodvorskom razmaku, dok ovdje uređaj štiti na neki način). 

 

Imamo još APB i TK koje mislim da ne moram posebno objašnjavati. 

 

Od Siska Capraga do Novske trenutno funkcionira kolodvorski razmak, dok je planirana ugradnja MO i TK te bi se time riješili kolodvori koji su nezaposjednuti.

  • Like 1
  • Thanks 3
Link to comment
Share on other sites

Hvala ti! Čitao sam nekoć davno o SS i očito su mi se Kolodviraki razmak i MO stopili u jedno!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...