Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net

Recommended Posts

Zašto bi netko tko se bavi nečim profesionalno znao bolje od nekoga tko se time ne bavi?

 

A zakaj ti onda studiras i zakaj kad te boli zub ides zubaru a ne ginekologu? Pa mogo bi i kod automehanicara na servis zuba...nije da se tip bavi profesionalno zubima ali sigurno to nije nuzno da bi bio strucnjak.... :lool

 

Ima tu ljudi koji se time bave ili će se baviti, uključujući i mene

 

Ti si jos uvijek samo entuzijast...dal ces se ti baviti zeljeznicom ili ne....nadam se da ne. Takvih pametnjakovica imamo vec dosta i zato nam i je tak kak nam je.

 

Jel i auto tako kupuješ?Dođeš u BMW salon i Mercedes salon, ali idiotizam je uspoređivati te dvije slične tvrtke.Pa reci mi onda, kako ti izabereš?

 

Pa sigurno ne usporedjujem koncern Mercedes i BMW da bi kupio auto...gluposti. Mali, nauci nesto o stvarima o kojima se javljas pa razmisli, pa se onda opet javi s malo boljom usporedbom.


Znam da ništa ne znam, ali znam da znam više od onih koji misle da nešto znaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pozdrav svima !

 

I kad smo već kod poređenja, a da ujedno malo smirim sve ovo, može li mi (nam) netko ili trebor_tzv dati malo poređenje aktivnosti, kruga djelatnosti, efekata rada i sl. firme (tvrtke) kćerke TZV Gredelja u BiH > Gredelj - Revom d.o.o. Dobošnica kod Lukavca (Tuzla) i zagrebačke centrale, ako je upoznat ? Davno sam na jednim vijestima čuo ovu informaciju. E sad ne znam je li i prije bila takva neka tvrtka u Lukavcu kao samo željeznička radionica ili i nešto više. (O ovome bi možda znao nešto Ćiro_bos iz Tuzle :idea: ). TZV ju je dokapitalizirao, osigurao radnicima spas u trenutku kad su bili u nezavidnom položaju (penzije, staž, izobrazba i sl.). Kažu da će sad ta kćer TZV-a u širem regionu nalaziti sredstva za remont (vagone, lokomotive :roll: :?: da li i to) ... eto to me zanima 8) . Ako je to sve tačno to je onda također dober primjer uspješnosti Gredelja, jer koloko znam iti jedna tvrtka iz ove branše nema podružnice - kćerke u okolnim zemljama.

 

btw Zašto je baš odabrana Bosna tj. Lukavac ? Povjerenje i veze od ranije, socijala-sažaljenje, veze i vezice ili nešto treće :roll:

 

igorail ! :wink:

 

Nisam ziher zakaj je to tak ali znam da dobosnica postoji i da se tamo rade neke stvari...tocno sto i kako...nisam ziher. Evo, sad se sjetio...oni rade ispusne lonce za 2132 seriju 300 (to sam ziher)...


Znam da ništa ne znam, ali znam da znam više od onih koji misle da nešto znaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A zakaj ti onda studiras i zakaj kad te boli zub ides zubaru a ne ginekologu? Pa mogo bi i kod automehanicara na servis zuba...nije da se tip bavi profesionalno zubima ali sigurno to nije nuzno da bi bio strucnjak.... :lool

 

Zato jer se traži diploma, i sigurno se ne bi sa gimnazijom mogao zaposliti kao tehnolog na HŽ-u.

 

Ti si jos uvijek samo entuzijast...dal ces se ti baviti zeljeznicom ili ne....nadam se da ne.

 

Ja sam "osuđen" na željeznicu, jer ne znam gdje bi ja još mogao raditi kao diplomirani inženjer prometa, smjer željeznički ( mogao bih, ali poanta je na usmjerenosti faxa ).

Naravno da sam entuzijast kao i 90% ljudi na ovom forumu.

Dobro, prema tebi ja nemam šta raditi na željeznici.Bilo bi lijepo kada bi napisao i razlog.

 

Takvih pametnjakovica imamo vec dosta i zato nam i je tak kak nam je.

 

Ne znam zašto sam ja ispao pametnjaković i na čega uopće ciljaš.

 

Pa sigurno ne usporedjujem koncern Mercedes i BMW da bi kupio auto...gluposti.

 

Nego šta uspoređuješ?Boje na autu?Uspoređuješ te dvije tvrtke, njihove proizvode, tehnologije te ideološke smjernice.Ili ti nešto drugo gledaš kad kupuješ auto, što mi ne znamo?

 

Mali, nauci nesto o stvarima o kojima se javljas pa razmisli, pa se onda opet javi s malo boljom usporedbom.

 

Vidiš trebore, ovo je tvoj problem.Jako si bahat.Od osobe koja je završila dva fakulteta sam ipak očekivao neki viši stupanj konverzacije od tipičnih seljačkih fora "mali" kojih sam se naslušao u životu.Često je taj mali bio u pravu, ali eto, "odrasli" su ipak odrasli, šta mi balavci znamo, zar ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi smo mali,mladi,zeleni...Kao za vreme crvenih-Slusaj sine,obrisi sline,ne budi alav,jerbo jos si balav.

Dajmo se bataliti takvih divana,pljuvanja i sveg ostalog ruznog,od tog nikad nikom nije bilo dobro. I za to smo svi tu gde smo. :cry:

Pozdrav,Nemanja,Klub Prijatelja Zeleznice Sombor,Vojvodina.


Druže Stari,skrenuo sam s' puta...

Sad me jaše i Kurta i Murta.......

Share this post


Link to post
Share on other sites
A zakaj ti onda studiras i zakaj kad te boli zub ides zubaru a ne ginekologu? Pa mogo bi i kod automehanicara na servis zuba...nije da se tip bavi profesionalno zubima ali sigurno to nije nuzno da bi bio strucnjak.... :lool

 

Zato jer se traži diploma, i sigurno se ne bi sa gimnazijom mogao zaposliti kao tehnolog na HŽ-u.

 

Dakle, automehaničar je jednako sposoban i stručan za popravak zuba kao i stomatolog. Interesantno....

 

Ti si jos uvijek samo entuzijast...dal ces se ti baviti zeljeznicom ili ne....nadam se da ne.

 

....Dobro, prema tebi ja nemam šta raditi na željeznici.Bilo bi lijepo kada bi napisao i razlog.

 

Zato što misliš da je struka i stručnost nevažna i da je razlika samo komad papira. To je jako jadno i žalosno, a takvih je na HŽu dovoljno i upravo se zbog omalovažavanja struke i stručnosti nalazimo u današnjoj situaciji. Pojedinci omalovažavaju struku jer misle da su pametniji od svih, da sve znaju i da je njihovo mišljenje jedino relevantno...Tu nema budućnosti i žao mi je da si i ti kao entuzijast takav.

 

 

Pa sigurno ne usporedjujem koncern Mercedes i BMW da bi kupio auto...gluposti.

 

Nego šta uspoređuješ?Boje na autu?Uspoređuješ te dvije tvrtke, njihove proizvode, tehnologije te ideološke smjernice.Ili ti nešto drugo gledaš kad kupuješ auto, što mi ne znamo?

 

Mislim da je jedino što ljudi gledaju kod kupnje automobila: cijena, oprema i karakteristike. Sasvim sigurno ne uspoređuju "ideološke smjernice" jer ipak to nisu stranke.

 

Ti trebaš još puno učiti, a temeljno je naučiti slušati....možda ti to dođe s godinama. Tvoj entuzijazam je pohvalan ali ne i stručan. Ti si zaljubljenik, a ne stručnjak... što te ne čini lošim već samo nekim ko još mora dosta učiti (moram i ja) ali u stvarima o kojima smo govorili sam ipak ja taj koji znam nešto a ti ne. Kužiš?


Znam da ništa ne znam, ali znam da znam više od onih koji misle da nešto znaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, sada ja kao laik i enutzijast pitam -

 

1. Zašto se ne mogu usporediti dvije tvrtke koje nude slične usluge i proizvode u regiji?

 

2. Zašto se ne mogu usporediti BMW i Mercedes?

 

3. Da li su inženjeri kompetentni ocijeniti i komercijalni (troškovi, zarada) i marketinški rad tvrtke (rad sa korisnicima, sustavi kvalitete, potražnja, promidžba, istraživanja tržišta)?

 

Hvala!

 

Bok!

 

Ante


41830019715_d1a15f23c9_o.jpg

 

42012054674_dc7b12daa5_o.png


a035.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hm, sada ja kao laik i enutzijast pitam -

 

1. Zašto se ne mogu usporediti dvije tvrtke koje nude slične usluge i proizvode u regiji?

 

Prvi razlog je taj što nisu baš slični: nisu slični sustavi upravljanja i vođenja, nisu slične tehnologije rada, nisu slični sustavi razvoja tehnologija i praćenja kvalitete, nisu slični uvjeti rada, nisu slični planovi razvoja i marketing, nije slična struktura proizvodnje, upravljanja....

Postoje mnoge dodirne točke ali takva usporedba nije dobra i previše je specifičnosti u svakoj od tih kompanija da bi ih samo tako krenuli uspoređivati. Moguće je parcijalno uspoređivati ekonomske pokazatelje ili tehnološku razinu u nekim proizvodnim procesima, ali je to beznačajno obzirom na silu razlika koje postoje.

 

2. Zašto se ne mogu usporediti BMW i Mercedes?

 

Tko je to rekao? BMW i Mercedes se mogu uspoređivati, a ako želiš i ta dva koncerna se mogu uspoređivati jer je ipak automobilska industrija standardiziranija i ujednačenije od željezničke. Ali je činjenica da netko kod kupnje automobila ipak gleda automobil i njegove karakteristike, a ne ideologiju tvrtke koja ga je proizvela (kako reče Anton).

 

3. Da li su inženjeri kompetentni ocijeniti i komercijalni (troškovi, zarada) i marketinški rad tvrtke (rad sa korisnicima, sustavi kvalitete, potražnja, promidžba, istraživanja tržišta)?

 

Svaki inženjer može (ako ima dovoljno podataka) izvesti određene usporedbe unutar svog specifičnog područja. Npr. Taurus ima modularni pristup u izvedbi rashladnog sustava što je meni jako simpatično ali mi ne pada na pamet govoriti o kvaliteti ili donositi ocijenu o kvaliteti tog sustava obzirom da ja ne radim proračune hlađenja ili rješavam elemente hladnjaka DM. Iz istog razloga nema smisla pitati inženjere ni o ekonomskoj politici, marketingu ili sličnom....

Inženjeri barataju činjenicama te suvereno i autoritativno tumače iste unutar svog područja specijalnosti, a sve izvan toga je nagađanje, lov u muitnom i u konačnici neozbiljan pristup. Mi možemo na kavi pričati o koječemu, ali u usporedbama tvrtki i proizvoda ipak treba imati čvrsto tlo i dovoljno činjenica, a za kvalitetno tumačenje činjenica treba imati odgovarajuću stručnu pozadinu i iskustvo na nekom području.

 

KOnkretno: sa strojovođom mogu pričati o sustavu upravljanja, obliku upravljačnice, karakteristikama lokomotive....ali ću s nekim drugim pričati o vrsti osigurača, kontaktora, smještaju kabela.... Svak ima svoje iskustvo s nečim koje je rezultat njegovog rada i naziva se stručnost pa te ljude i nazivamo profesionalcima u njihovom polju rada, a sve izvan toga je čisto nagađanje.


Znam da ništa ne znam, ali znam da znam više od onih koji misle da nešto znaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dakle, automehaničar je jednako sposoban i stručan za popravak zuba kao i stomatolog. Interesantno....

 

Nisam to rekao niti sam to htio reći.Poanta je u tome da to što imaš faks ne znači nužno da si i dobar u tome.

I sam si trebore napisao kakvi ti diplomanti dolaze, zar uopće moramo raspravljati onda o čemu pričam?Rekao si i sam da ne znaju osnove elektrotehnike...I ti se onda meni čudiš.

 

Zato što misliš da je struka i stručnost nevažna i da je razlika samo komad papira. To je jako jadno i žalosno, a takvih je na HŽu dovoljno i upravo se zbog omalovažavanja struke i stručnosti nalazimo u današnjoj situaciji. Pojedinci omalovažavaju struku jer misle da su pametniji od svih, da sve znaju i da je njihovo mišljenje jedino relevantno...Tu nema budućnosti i žao mi je da si i ti kao entuzijast takav.

 

Pročitaj gornji odgovor za bolje razumijevanje onoga što sam htio reći.Ja ne omalovažavam struku, nego omalovažavam pojedince koji predstavljaju ili će predstavljati tu struku, a takvih je nažalost mnogo.Nemoj da ti počnem navoditi koje bisere izvaljuju apsolventi željezničkog prometa.:!:

 

Mislim da je jedino što ljudi gledaju kod kupnje automobila: cijena, oprema i karakteristike. Sasvim sigurno ne uspoređuju "ideološke smjernice" jer ipak to nisu stranke.

 

Svaka marka ima svoju neku filozofiju.Tako je BMW orijentiran na sport, luksuz, nekonvencionalne konstrukcije motora.Mercedes je opet orijentiran na udobnost, luksuz i klasične konstrukcije.Dakle, sigurno neće neki poslovni čovjek od 60 godina koji traži potonje uzeti BMW-a nego Mercedesa.E o tome ti ja pričam.Ako si neki jaran koji ide kupiti novu Daciu, onda zanemari sve što sam napisao.

 

Ti trebaš još puno učiti, a temeljno je naučiti slušati....možda ti to dođe s godinama.

 

Čovjek uči cijeli život trebore, ne zaboravi to.Tako i ti.

 

Tvoj entuzijazam je pohvalan ali ne i stručan.

 

Da, ali zato ću za recimo godinu dana biti stručan, jer ću imati diplomu?Ili želiš reći da nisam stručan?Šta je uopće za tebe stručnjak?

 

Ti si zaljubljenik, a ne stručnjak... što te ne čini lošim već samo nekim ko još mora dosta učiti (moram i ja) ali u stvarima o kojima smo govorili sam ipak ja taj koji znam nešto a ti ne. Kužiš?

 

Istina, elektrotehnika mi je grana koju sam najviše zapostavio, ali svaki dan naučim nešto novo.Ali vidiš trebore, opet taj tvoj podcjenjivački stav, a to nije dobro.

Ja se nigdje nisam pravio pametan niti davao neke izjave o generatorima, uzbudi i sl.Da si me onda napao, imao bi svako pravo.Ovako, samo se izvlačiš i na suptilne načine izbjegavaš odgovore na jasno postavljena pitanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Prvi razlog je taj što nisu baš slični: nisu slični sustavi upravljanja i vođenja, nisu slične tehnologije rada, nisu slični sustavi razvoja tehnologija i praćenja kvalitete, nisu slični uvjeti rada, nisu slični planovi razvoja i marketing, nije slična struktura proizvodnje, upravljanja....

Postoje mnoge dodirne točke ali takva usporedba nije dobra i previše je specifičnosti u svakoj od tih kompanija da bi ih samo tako krenuli uspoređivati. Moguće je parcijalno uspoređivati ekonomske pokazatelje ili tehnološku razinu u nekim proizvodnim procesima, ali je to beznačajno obzirom na silu razlika koje postoje.

 

Ma koja hrpa gluposti.Pa čovječe, usporedi dva proizvoda iste namjene od dvije različite tvrtke.Šta kompliciraš bezveze?Pa ne moraš biti Bog da bi donio neke zaključke.Pazi ovo je forum, a ne vijeće za donošenje odluke koje će se vučno vozilo kupiti.

 

Svaki inženjer može (ako ima dovoljno podataka) izvesti određene usporedbe unutar svog specifičnog područja. Npr. Taurus ima modularni pristup u izvedbi rashladnog sustava što je meni jako simpatično ali mi ne pada na pamet govoriti o kvaliteti ili donositi ocijenu o kvaliteti tog sustava obzirom da ja ne radim proračune hlađenja ili rješavam elemente hladnjaka DM. Iz istog razloga nema smisla pitati inženjere ni o ekonomskoj politici, marketingu ili sličnom....

Inženjeri barataju činjenicama te suvereno i autoritativno tumače iste unutar svog područja specijalnosti, a sve izvan toga je nagađanje, lov u muitnom i u konačnici neozbiljan pristup. Mi možemo na kavi pričati o koječemu, ali u usporedbama tvrtki i proizvoda ipak treba imati čvrsto tlo i dovoljno činjenica, a za kvalitetno tumačenje činjenica treba imati odgovarajuću stručnu pozadinu i iskustvo na nekom području.

KOnkretno: sa strojovođom mogu pričati o sustavu upravljanja, obliku upravljačnice, karakteristikama lokomotive....ali ću s nekim drugim pričati o vrsti osigurača, kontaktora, smještaju kabela.... Svak ima svoje iskustvo s nečim koje je rezultat njegovog rada i naziva se stručnost pa te ljude i nazivamo profesionalcima u njihovom polju rada, a sve izvan toga je čisto nagađanje.

 

Trebore zar je moram biti diplomirani inženjer elektrotehnike/strojarstva ili dizajner da bi shvatio da su ovi novi prerađeni vagoni od Gredelja živo sranje u pogledu kvalitete materijala i same izrade unutrašnjosti vagona, konkretno?I da imaju konstantne probleme sa statičkim pretvaračem?Zar mi trebaju proračuni za to?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Poanta je u tome da to što imaš faks ne znači nužno da si i dobar u tome.

 

Da, ali zato ću za recimo godinu dana biti stručan, jer ću imati diplomu

 

Ti ni sam nisi baš ziher kaj bi htio reći.... Malo je obrazovanje beznačajno, a malo presudno...daj se odluči čovječe.

 

 

A ovo ostalo....hrpa praznih udaraca po tastaturi.

Pitanje je bilo usporedba TVT i Gredelja i kao što rekoh: to ne ide kako su si neki ovdje zamislili jer nije baš tak jednostavno. Ja sam bio dovoljno jasan rekavši zašto te usporedbe nisu moguće. Ako ti to nisi shvatio...žao mi je al to ti nisam ja kriv. Ovo je već postalo tendenciozni natezanje iako mi nije jasan cilj koji želiš postići.

 

Možda je tvoj cilj reći da ništa iz Gredelja ne valja, ali opet ću ponoviti nešto s početka priče: Ti se voziš u vagonima koje obnavlja Gredelj, vlakove vuku lokomotive koje obnavlja Gredelj.... bez Gredelja ti se ne bi nikud vozio (bar ne vlakom). O kvaliteti proizvoda smiješ imati (pa i trebaš imati) svoje mišljenje, ali je ono tvoje mišljenje koje nije mjerilo jer ti ipak nisi u stanju sklopiti objektivan sud (ne poznaješ dovoljno ni lice ni naličje priče nit si dovoljno stručan za bilo što drugo osim dal ti je udobno ili nije). To je samo tvoje subjektivno mišljenje, i nemaš pravo nametati ga kao objektivan zaključak.

 

Prvih dana na ovom forumu sam ti već rekao da usporedba automobilske i željezničke industrije ne stoji, ali vidim da je tebi automobilska industrija puno bliža....možda bi bilo ok da se malo više interesiraš o onome što bi ti trebala biti struka (ne bi bilo dobro da ovakav diplomiraš).

 

Hoćeš li ti ikada biti stručan...a čuj...to će pokazati vrijeme i tvoja dobra volja saslušati kad ti se nešto kaže, a i biti konstruktivniji u pristupu. Kritizerstvo i tendencioznost ne vode nikuda, a ne sjećam se da si ti išta predložio (što bi se trebalo očekivati od budućeg inženjera) čime bi se eventualno stvari poboljšale. Svaka baba može kritizirati, a ti probaj nešto predložiti i popraviti. Jedino ćeš tako upoznati ono o čemu pričaš i eventualno postati stručniji u konkretnom području kojim se baviš.


Znam da ništa ne znam, ali znam da znam više od onih koji misle da nešto znaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ali je ono tvoje mišljenje koje nije mjerilo jer ti ipak nisi u stanju sklopiti objektivan sud (ne poznaješ dovoljno ni lice ni naličje priče nit si dovoljno stručan za bilo što drugo osim dal ti je udobno ili nije). To je samo tvoje subjektivno mišljenje, i nemaš pravo nametati ga kao objektivan zaključak.

 

Pratim raspravu i ovdje se moram uključiti. Hrvatske željeznice moraju shvatiti da postoje zbog građana, poput Antona ili mene, koji koriste njihove usluge. A Gredelj mora shvatiti da postoji zbog svojih korisnika, a to su velikim dijelom HŽ.

 

Od korisnika usluga HŽ-a se ne očekuje da znaju nikakva naličja bilo kakvih famoznih priča, već da budu zadovoljni pruženim. A to očito ljudima u HŽ-u ili Gredelju nije jasno. Nismo mi ovdje zbog njih, nego oni (indirektno) znog nas! Stoga nas nije briga za "naličja priča" već se želimo udobno voziti u kvalitetnoj opremi, a ne mora se biti stručnjak da se procijeni kvaliteta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Zašto se ne mogu usporediti dvije tvrtke koje nude slične usluge i proizvode u regiji?

 

Prvi razlog je taj što nisu baš slični: nisu slični sustavi upravljanja i vođenja, nisu slične tehnologije rada, nisu slični sustavi razvoja tehnologija i praćenja kvalitete, nisu slični uvjeti rada, nisu slični planovi razvoja i marketing, nije slična struktura proizvodnje, upravljanja....

Postoje mnoge dodirne točke ali takva usporedba nije dobra i previše je specifičnosti u svakoj od tih kompanija da bi ih samo tako krenuli uspoređivati. Moguće je parcijalno uspoređivati ekonomske pokazatelje ili tehnološku razinu u nekim proizvodnim procesima, ali je to beznačajno obzirom na silu razlika koje postoje.?

 

Hvala za odgovor. Mislim da su ostali forumaši u biti to htjeli čuti, no neke sitnice dovele su do greške u komunikaciji i rasplamsavanju strasti.

 

2. Zašto se ne mogu usporediti BMW i Mercedes?

 

Tko je to rekao? BMW i Mercedes se mogu uspoređivati, a ako želiš i ta dva koncerna se mogu uspoređivati jer je ipak automobilska industrija standardiziranija i ujednačenije od željezničke. Ali je činjenica da netko kod kupnje automobila ipak gleda automobil i njegove karakteristike, a ne ideologiju tvrtke koja ga je proizvela (kako reče Anton).

 

To sam razabral iz nekih postova, pa me zanimalo mišljenje drugih kako usporediti rad većih kompanija. Možda sam i nekaj krivo shvatil.

Istina je, teško je uspoređivati željezničku i automobilsku konkurenciju jer proizvođači su puno ujednačeniji u nekim standardima koje u stvari potražuje tržište.

 

3. Da li su inženjeri kompetentni ocijeniti i komercijalni (troškovi, zarada) i marketinški rad tvrtke (rad sa korisnicima, sustavi kvalitete, potražnja, promidžba, istraživanja tržišta)?

 

Inženjeri barataju činjenicama te suvereno i autoritativno tumače iste unutar svog područja specijalnosti, a sve izvan toga je nagađanje, lov u muitnom i u konačnici neozbiljan pristup. Mi možemo na kavi pričati o koječemu, ali u usporedbama tvrtki i proizvoda ipak treba imati čvrsto tlo i dovoljno činjenica, a za kvalitetno tumačenje činjenica treba imati odgovarajuću stručnu pozadinu i iskustvo na nekom području.

 

Točno je i svaki bi se razuman čovjek složil s ovim mišljenjem. Ali, npr. ja sam informatičar i u informatičkoj teoriji se pojavlje pojam sučelja (interface), tj. kako komuniciraju dvije različite razine sustava. Dakle, kod kojim radi računalo nije isti kao i "kod" kojim funkcionira naš mozak. Tako treba osmisliti nekakav oblik komunikacije kako bi se postiglo razumjevanje, tj. treba postići da računalo nas "razumije" i mi "razumijemo" njega. Tako mi na ekranu vidimo programske linije ili prozore sa slovima i brojkama (Windows) i slično. To što vidimo na ekranu jest sučelje (interface, komunikacija) između dvaju svjetova.

 

Slično se tumače stvari i u komunikologiji, tj. u poslovnim komunikacijama, jer se inženjerski proizvod (npr. lokomotiva ili mikser ili televizor, svejedno) treba prodati na tržištu. Tako se za proizvodnju i plasman proizvoda mora zajedno udružiti više ljudi različitih profila zanimanja (inženjeri, tehničari, ekonomisti, informatičari itd.). Naravno, problem je komunikacija. Ono što je tehnički vrhunsko, vjerojatno je i jako skupo (čitaj neisplativo), pa se tako mora razviti komunikacija između ekonomista i inženjera da bi proizvod bio što bolji, ali u određenom cijenovnom razredu. Što je komunikacija bolja, bolji je proizvod, time i zarada, rejting tvrtke (goodwill) itd.

 

U biti želim reći, koji put je dobro malo poslušati i nešto sa strane, iz ruke običnog korisnika ili nekoga tko nešto prati iz hira, gušta, hobija i sl. Koji put i njihove informacije mogu pomoći.

Dakle, odgovor koji si dal meni o usporedbi tvoje tvrtke i ostalih sličnih u regiji vjerojatno bi zadovoljil i ostale forumaše, pa ne bi došlo do vrlo oštre rasprave.

 

Na kraju, hvala na odgovorima i mišljenjima!

 

Bok!

 

Ante


41830019715_d1a15f23c9_o.jpg

 

42012054674_dc7b12daa5_o.png


a035.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoćeš li ti ikada biti stručan...a čuj...to će pokazati vrijeme i tvoja dobra volja saslušati kad ti se nešto kaže, a i biti konstruktivniji u pristupu.

 

Mene, ovako sa sastrane, nije jasno zasto bi dobar inzinjer, tj. strucan inzinjer bio "onaj koji zna slusati"?

 

To me neodoljivo podsjeca na "partijsku liniju".


Ja sam ANTIPROTIVAN :kul

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mene, ovako sa sastrane, nije jasno zasto bi dobar inzinjer, tj. strucan inzinjer bio "onaj koji zna slusati"?

 

To me neodoljivo podsjeca na "partijsku liniju".

 

Nije to nikakva partijska linija nego spremnost na učenje. Nema smisla otkrivati toplu vodu, koji put su to već napravili drugi i korisno je saslušati ih i vidjeti do kojih su zaključaka došli. Inženjer koji nije spreman učiti je trut kojeg treba poslati u konkurentsku firmu. :wink:


Znam da ništa ne znam, ali znam da znam više od onih koji misle da nešto znaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pratim raspravu i ovdje se moram uključiti. Hrvatske željeznice moraju shvatiti da postoje zbog građana, poput Antona ili mene, koji koriste njihove usluge. A Gredelj mora shvatiti da postoji zbog svojih korisnika, a to su velikim dijelom HŽ.

 

Od korisnika usluga HŽ-a se ne očekuje da znaju nikakva naličja bilo kakvih famoznih priča, već da budu zadovoljni pruženim. A to očito ljudima u HŽ-u ili Gredelju nije jasno. Nismo mi ovdje zbog njih, nego oni (indirektno) znog nas! Stoga nas nije briga za "naličja priča" već se želimo udobno voziti u kvalitetnoj opremi, a ne mora se biti stručnjak da se procijeni kvaliteta.

 

Zgodno...a koliko ti plaćaš kartu kad imaš tako visoka očekivanja? Dal se držiš svih propisa koji se tiču prijevoza putnika....Al da ne ulazimo u to... rekao sam na početku: vozila koja HŽ ima su onakva kakava želi. Dakle sve svoje pritužbe reci HŽu jer se u njihovom vagonu voziš, al ne zaboravi da je željeznica primarno tu radi transporta robe od svojih najranijih dana do danas, a putnički promet je usluga koja ne donosi profit (barem ne u HR). Dakle, tu svoju priču da HŽ ili Gredelj postoji radi tebe i Antona fino zaboravi.

 

Btw. Za objektivnu ocijenu kvalitete moraš biti stručnjak.

 

I sad me ovo podsjetilo na jedan vic: Kad su nekom župniku prigovarali da je ovakav i onakav, lijepo je rekao svojim župljanima: Da ste vi bolji župljani imali bi i boljeg župnika, a da sam ja bolji župnik imao bi bolje župljane. :wink:


Znam da ništa ne znam, ali znam da znam više od onih koji misle da nešto znaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Točno je i svaki bi se razuman čovjek složil s ovim mišljenjem. Ali, npr. ja sam informatičar i u informatičkoj teoriji se pojavlje pojam sučelja (interface)....

 

Ma sve to stoji...samo nam za ovo nije dovoljno sučelje već trebamo Kamen iz Rozete.


Znam da ništa ne znam, ali znam da znam više od onih koji misle da nešto znaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Poanta je u tome da to što imaš faks ne znači nužno da si i dobar u tome.

 

Da, ali zato ću za recimo godinu dana biti stručan, jer ću imati diplomu

 

Ti ni sam nisi baš ziher kaj bi htio reći.... Malo je obrazovanje beznačajno, a malo presudno...daj se odluči čovječe.

 

Ova druga rečenica se odnosila na tvoju izjavu koju sam ja paafrazirao.Da ti objasnim šta sam htio reći:

 

"Da, znači po tebi ću recimo za godinu dana biti stručan?"

 

Shvaćaš?

 

Možda je tvoj cilj reći da ništa iz Gredelja ne valja, ali opet ću ponoviti nešto s početka priče: Ti se voziš u vagonima koje obnavlja Gredelj, vlakove vuku lokomotive koje obnavlja Gredelj.... bez Gredelja ti se ne bi nikud vozio (bar ne vlakom).

 

Gredelj, kao i HŽ nema pravo na ovakve izjave jer oboje živite od Tome, nikole, garlica i ostalih zaposlenih ljudi.

 

O kvaliteti proizvoda smiješ imati (pa i trebaš imati) svoje mišljenje, ali je ono tvoje mišljenje koje nije mjerilo jer ti ipak nisi u stanju sklopiti objektivan sud (ne poznaješ dovoljno ni lice ni naličje priče nit si dovoljno stručan za bilo što drugo osim dal ti je udobno ili nije).

 

Da, lice i naličje priče je da su to dizajnirale dvije mlade dizajnerice koje više nemaju nikakve veze ni sa Gredeljom niti sa HŽ-om, ali netko im hje očito pružio jako dobru priliku da zarade finu lovu.

Lice i naličje priče je i to da je u te vagone uloženo 600 000 eura po komadu, a zauzvrat su dobiveni najjeftniji i najnekvalitetniji materijali u unutrašnjosti.

Ako hoćeš ovdje ću staviti sve detalje sa slikama i kvalitetom izrade, još bi samo morao naći točne nazive tj. vrste plastike i vlakana koji su korišteni.

Lice i naličje priče je i to da ti vagoni otkad su u prometu imaju konstantne probleme sa statičkim pretvaračem koji dalje uzrokuje NErad klime i grijanja zimi.

U krajnju ruku, da li bi ja kao prosječni korisnik tih vagona i treba biti dovoljno stručan za bilo što drugo osim udobnosti?

 

To je samo tvoje subjektivno mišljenje, i nemaš pravo nametati ga kao objektivan zaključak.

 

Zar mi treba diplomirani inženjer kemije da bi mi rekao kako je loša plastika koja se koristila u unutrašnjosti vagona?

 

Kritizerstvo i tendencioznost ne vode nikuda, a ne sjećam se da si ti išta predložio (što bi se trebalo očekivati od budućeg inženjera) čime bi se eventualno stvari poboljšale. Svaka baba može kritizirati, a ti probaj nešto predložiti i popraviti. Jedino ćeš tako upoznati ono o čemu pričaš i eventualno postati stručniji u konkretnom području kojim se baviš.

 

Kritiziranje vodi ka poboljšanju ako se kritika prihvati i ako je kritika valjana.A vjerujem da će se većina na forumu složiti da je.

Prijedlog?

Evo ti prijedlog koji možeš slobodno prenijeti svojim kolegama.

Za početak, predlažem da se u potpunosti ukine proizvodnja, tj. modernizacija vagona koju ste dosada radili i da modernizirate stare vagone bez prevelikih izmjena.Dakle, promjena navlaka, možda drukčije bojanje unutrašnjosti, ugradnja klime, kliznih vrata i sl. bez ikakvog filozofiranja i dizajnerskih eskapada.

Žalosno je da vam to neka nestručna osoba treba reći.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dakle sve svoje pritužbe reci HŽu jer se u njihovom vagonu voziš, al ne zaboravi da je željeznica primarno tu radi transporta robe od svojih najranijih dana do danas, a putnički promet je usluga koja ne donosi profit (barem ne u HR). Dakle, tu svoju priču da HŽ ili Gredelj postoji radi tebe i Antona fino zaboravi.

 

Nisam to znao.A HŽ je inače privatna firma koja ne živi od proračuna države kojeg pune građani iste?

 

Btw. Za objektivnu ocijenu kvalitete moraš biti stručnjak.

 

Zanima me razlika u definiciji subjektivne i objektivne ocjene kvalitete?Vidim da želiš reći samo stručnjaci mogu biti objektivni, mene zanima zašto osoba koja nije stručna ne može biti objektivna ( pod uvjetom da jaaako dobro poznaje materiju )?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zanima me razlika u definiciji subjektivne i objektivne ocjene kvalitete?Vidim da želiš reći samo stručnjaci mogu biti objektivni, mene zanima zašto osoba koja nije stručna ne može biti objektivna ( pod uvjetom da jaaako dobro poznaje materiju )?

 

evo jednog malog primjera objektivno - subjektivno:

 

subjektivno: meni ovi vagoni niš ne valjaju jer je u njima vruće

 

objektivno: vagon je krivo konstruiran, napravljena je pogreška pri odabiru

dobavljača opreme za ventilaciju i dolazi do čestih prekida u opskrbi

svježim zrakom, rješenje bi bilo i u promjeni statičkog pretvarača...

Share this post


Link to post
Share on other sites
evo jednog malog primjera objektivno - subjektivno:

 

subjektivno: meni ovi vagoni niš ne valjaju jer je u njima vruće

 

objektivno: vagon je krivo konstruiran, napravljena je pogreška pri odabiru

dobavljača opreme za ventilaciju i dolazi do čestih prekida u opskrbi

svježim zrakom, rješenje bi bilo i u promjeni statičkog pretvarača...

 

O statičkom pretvaraču i lošim materijalima u unutrašnjosti sam već pisao, dakle dao sam svoje objektivne stavove, no trebor to ne misli tako.

I da, naravno da ništa ne valjaju jer je u njima vruće, ali samo ljeti :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
....

 

Antone, dušo, ti si i dalje samo Anton i tvoj zaključak je samo tvoj zaključak koji vrijedi jednako kao moj zaključak o olovu u vindijinom mlijeku. Ali ti si i korisnik usluga HŽa pa se fino tamo i obrati sa svojim pritužbama i insinuacijama tko je što i za koje novce radio (iako je to sasvim zgodna bajka).

 

Dakle, prvi iskorak u tvom konstruktivnom pristupu je taj da nekome u HŽu kažeš kako se ti osjećaš dok se voziš u tom vagonu: jel to ugodno ili nije. Postoje uredi, šalteri, službe kojima je posao komunicirati s putnicima. Tamo se požali svaki put kad ti je vruće ili neudobno. Ja nisam HŽova služba za korisnike (ili tak nekaj) i nemam namjeru tvoje frustracije nekome prenositi. Moj primarni posao su lokomotive i tu mogu popričati s ljudima kojima su one posao (prvenstveno su to ovdje strojovođe), a ove priče o kvaliteti presvlaka prepuštam tebi jer se time ne bavim i uopće me ne interesira igrati se pametnjakovića koji će ih ocjenjivati.

 

Ovo tvoje...nek se prestane s modernizacijama vagona....kome ti to pričaš? Pa vlasnik je HŽ, i Gredelj radi ono što HŽ želi. Ako HŽ želi modernizirati nešto onda se to modernizira točno onako kako HŽ traži. Jasno?

 

Ako ti nije jasno...probajmo ovo: Ti uzmeš majstore za obojati ogradu. Nekome se ta boja ne sviđa. Dal on treba razgovarati s majstorima ili s tobom? Pa s tobom, naravno! Ti si naručitelj posla i ti plaćaš i tako dugo dok se tebi tako sviđa majstori će tako raditi. Nije baš najbolja usporedba ali možda ti pomogne:


Znam da ništa ne znam, ali znam da znam više od onih koji misle da nešto znaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niti nemam namjeru pred tobom ocjenjivati kvalitetu bilo čega vezanog uz željeznicu. Ja ću o kvaliteti projekata pričati sa ljudima koji o željeznici nešto znaju i njome se profesionalno bave, a ne s povjesničarima umjetnosti koji imaju tri pretplate i dvije knjige pa sad misle kak sve znaju.

 

Prvo, zanima me odakle ti crpis informacije ako smatras da 'tri pretplate' nisu relevantan izvor informacija?

Drugo, stvarno ne znam o kakvim se frustracijama radi kada jednostavno ne mozes napisati da nesto sto je Greelj napravio nevalja...

A trece, bilo bi OK da prestanes sa ovakvom potpuno nepotrebnom ad hominem argumentacijom.

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pratim raspravu i ovdje se moram uključiti. Hrvatske željeznice moraju shvatiti da postoje zbog građana, poput Antona ili mene, koji koriste njihove usluge. A Gredelj mora shvatiti da postoji zbog svojih korisnika, a to su velikim dijelom HŽ.

 

Nazalost, mislim da niti HZ niti Gredelj to nece shvatiti dok ne dodje do liberalizacije trzista. Kada dodje prvi privatni operater, HZ ce se naglo otrijezniti. Isto tako, kada Gredelj prestane od HZ-a dobivati poslove preko 'baba i striceva', naglo ce se poboljsati kvaliteta. U suprotnom, obje forme bi se mogle naci u problemima.

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites
Prvi razlog je taj što nisu baš slični: nisu slični sustavi upravljanja i vođenja, nisu slične tehnologije rada, nisu slični sustavi razvoja tehnologija i praćenja kvalitete, nisu slični uvjeti rada, nisu slični planovi razvoja i marketing, nije slična struktura proizvodnje, upravljanja....

 

Na koji nacin se te razlike ticu kupca proizvoda? Usporedjuju se rezultati, a ne nacin postizanja rezultata.

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo tvoje...nek se prestane s modernizacijama vagona....kome ti to pričaš? Pa vlasnik je HŽ, i Gredelj radi ono što HŽ želi. Ako HŽ želi modernizirati nešto onda se to modernizira točno onako kako HŽ traži. Jasno?

 

ak ja ovo dobro kužim HŽ je od gredelja iskal da ugradi u vagone klimu koja ne dela

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...