Jump to content

150 Godina Pruge Karlovac-Rijeka 1873.-2023.


up4014

Recommended Posts

Danas je u zgradi Gradske vijećnice u Rijeci  Korzo 16 sa poetkom u 12 sati održana promocija

 

                                                                                       Gradska vijećnica.

                gradska-vijecnica33.jpg.dc47afe007ccf53e486b3997b7048ef7.jpg

 

                                                                                                             slijedeće monografije:

monografija_pruga_karlovac_rijeka_w1200.jpg.24f0ac4c5860f000a6169f3a326ff548.jpg

 

Kako mi je pred tjedan dana bila čast primiti pozivnicu od autora, kojom me Hrvatsko društvo željezničkih inžinjera, Hrvatske Željeznice PP i Grad Rijeka pristojnost je nalagala i pojaviti se na promociji evo par fotografija:

 

                                                              Ulazim u dvoranu za zasjedanje gradskog vijeća oko 11:50 sati na ekranu zida  veliki naslov.

 

IMG_20231019_115113_905.jpg.5247748cd14e0c2a22d5e3aed053b397.jpg

 

                        dvorana se polako puni no prvi red sa imenima visokopozicioniranih gostiju još je prazan osim mjesta rezerviranog za Direktora HŽPP

IMG_20231019_115132_987.jpg.f9921903c52cd7f892694a85821ba0fd.jpg

 

                                                        U međuvremenu autori i moderator razgovorom "ubijaju" vrijeme do početka.

IMG_20231019_120201_410.jpg.c6adcbc6430945b9d7f87c976389df79.jpg

 

IMG_20231019_115714_734.jpg.481083957e99d000d7f7d10520afabec.jpg

 

                                                                                                            Pogled iz zadnjeg reda.

IMG_20231019_115734_440.jpg.bffc8236ad84158b61e0d722e06116ef.jpg

 

                                                                                                  Prvi red se polako popunjava.....

IMG_20231019_120214_022.jpg.8656b5250829b0a045f7f597cecc04b6.jpg

 

IMG_20231019_120031_100.jpg.7863e73c0b6c0a314cb1fcb2899c46c4.jpg

 

IMG_20231019_120441_187.jpg.e4b8a2d023d2d6bc48977af50e996fa6.jpg

 

                                                                            Svi su na svojim mjestima. Moderator počinje uvodni govor

IMG_20231019_120455_898.jpg.8d8191da6553c189754d82018f1f80ea.jpg

nastavlja se....

 

                     

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Slijedi prvi govornik:

 

                                                                        Marko Filipović Gradonačelnik grada Rijeke.

 

IMG_20231019_120535_569.jpg.bfb9ec1b6765dc394f1f57beceae1405.jpg

 

                                                              Slijedi Dožupan PGŽ Petar Mamula.

IMG_20231019_121232_468.jpg.4e6979be712c594451c40d3b30a07d21.jpg

 

                                                               Snimateljica TV-a bila je također kao i nekoliko fotografa.

IMG_20231019_121119_332.jpg.9dc0ef875ff7ddea689938832985b025.jpg

 

                                               U ime Hrvatskog društva željezničkih inžinjera i HHŽPP-a svoje zahvale autorima za govornicom izrekli su

IMG_20231019_121707_762.jpg.b1ebb84c7b810816540ea0d785d1575a.jpg

 

                                                                               Predsjednik HDŽI Goran Horvat

IMG_20231019_121643_544.jpg.96a9ad23fdada178cb1460ab56765831.jpg

 

                                                                 i Direktor HŽPP-a mr. sc. Željko Ukić

IMG_20231019_121943_080.jpg.f0477fe92aa4dee5cb41cb5168ea48df.jpg

 

Nakon uvodnih govora pokrovitelja ove monografije, slijedilo je obraćanje autora. Kao prvi  za govornicom je našao dr.sc. Siniša Lajnert, koji je u kratkom govoru istaknuo rad i poteškoće traženja podataka po raznim arhivima u Hrvatskoj i inozemstvu.

IMG_20231019_123212_474.jpg.171a44dce74ef05bdc7632333989e483.jpg

(zbog "godina proizvodnje" piscu ovih redaka očito je zadrhtala ruka pa je fotografija g. Lajnerta slabe kvalitete. ovime se ispričavam autoru monografije)

 

 I na kraju naš član Toma, koji je u kratkom govoru istaknuo razvoj ideje od prigodne fotomonografije do sadašnjeg oblika monografije sa puno teksta i tablica koji fotografije također nadopunjuju.

IMG_20231019_125230_236.jpg.c0260c9fa380501753cdc98def23fff2.jpg

 

                                                             Pogled na skup za vrijeme "Tominog" govora.

IMG_20231019_125408_721.jpg.16407d423c929deb3d5c4d824c5990fe.jpg

 

Ovim govorom završena je promocija ove monografije, koja slobodno može stati uz bok monografiji iz 1983. godine, iako je uređena uz rad samo dva autora, za razliku od prethodne pred 40 godina, koja je nastala uz izravni doprinos političke, gospodarske i intelektualne elite grada Rijeke, ŽTP-a Zagreb, a dijelom i SRH.

 

Moje iskrene čestitke autorima!

 

 

 

 

 

 

 

 

                                               

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Godine 1983. isašla je iz tiska spomenica za "110 Godina Riječke Željeznice". U njezinih 167 stranica između svih fotografija, tabela nacrta cesta i želj. pruga grafikona nalazi se na pregibu 32 i 33 stranice jedan jedini likovni uradak.

Kao što se vidi na fotografiji uradka nigdje nema ni traga mjestu vremenu, a još manje o autoru. Na stranicama 32 i 33 uz 8 fotografija i uradak jedini tekst je:"Teški klimatski uvjeti zapreka su prometu u planinskom području između Panonije i Jadrana."

 

                                                                  Fotografija likovnog uradka. iz spomenice"110 Godina Riječke Željeznice.

IMG_20231114_202053_506.jpg.f2af5fdcc1c154b0d4c1cd9927ae2d8c.jpg

 

I tako se već 40 godina pitam i razmišljam koga vraga ova bezvezna slika bez imena autora se uopće nalazi  u spomenici iz 1983. godine. i onda se danas poslijepodne pojavi na Facebooku ovo:

 

398596341_802271334897723_7170165042114493621_n.jpg.e11cbe1584873001aad7cbbf2f77f719.jpg

Uz sliku je navedeno autorstvo Celestina Mate Medovića te vrijeme nastanka slike godina 1899. za vrijeme boravka slikara kod svoga prijatelja u Fužinama. Autentičnost slike trebao bi potvrditi i slikarov potpis u donjem desnom kutu . Za sada niti nakon upitau nacionalnom centru moderne umjetnosti, a i u Zadru u Providurovoj palači gdje je Zagrebačka zbirka privremeno smještena zbog potresa, nisam dobio nikakove obavijesti o slikarskom radu Celestina Medovića u Gorskom Kotaru. Slijedeći mi je korak Split, koji je zadnji održao Medovićevu izložbu 2001. godine

 

  • Like 1
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Zeko, pozdravljen,

 

odlično si uočio sliku na FB! :cheer:

 

Da, ova fotografija je bila objavljena u enciklopediji Austro-Ugarske monarhije “Die Österreichisch-Ungarische Monarchie in Wort und Bild”, (Austro-Ugarska monarhija u riječi i slici).

 

Zbog toga i lijepo piše: Sniježna mećava kod Fužina (Fužine).

 

498858959_Monarhijausliciirijecistrana351HrvatskaiSlavonija.png.d1f22bd8065a788db9eadef94ede7662.png

 

Litografiju možeš pogledati i on line:

 

Die österreichisch-ungarische Monarchie in Wort und BildKroatien und Slawonien, Band 24

Untertitel

Kroatien und Slawonien

Band

24

Herausgeber: Erzherzog Rudolf

Verlag: k.k. Hof- und Staatsdruckerei, Alfred von Hölder

Wien, 1902

link do knjige: https://austria-forum.org/web-books/kpwde24de1902onb

 

Monarhija.jpg.865bc317c5b743740e5ccf4f0d81449f.jpg

 

 

U knjizi "110 Godina Riječke Željeznice" bili su saradnici i stručnjaci iz arhivistike, koji bi trebali da dodaju izvore fotografija i dokumenata ali izgleda, da je to urednik izbacio.

 

pozdrav

Darko

"Problem sa činjenicama je u tome što ih ima tako mnogo." Samuel McChord Crothers

Link to comment
Share on other sites

Pronašao fotografiju na 351 stranici. Puno Ti zahvaljujem. Sad se konačno riješila zagonetka jer to je točno slika Medovića.

 

Lijepi pozdrav

Zeko

 

 

Link to comment
Share on other sites

Pozdravljen Zeko,

 

ova slika na stranicama 32 i 33 nije baš ista kao na stranici 351 (original  Celestin Medović).

 

U "110 godina Riječke Željeznice" je ili osnutak Celestina Medovića bez iniciala ili ju je uradio neko drugi.

Vjerovatno je i Medović ustvario likovni uradak sa precrtanjem sa fotografije ili neke druge slike, možda objavljene u novinama.

Na toj slici su potrgana barem dvije žice strujevoda.

 

Proveriti bi bilo potrebno, odakle vijest o vrijemenu nastanka slike godine 1899. i da li je to bilo stvarno za vrijeme boravka slikara kod svoga prijatelja u Fužinama.

 

Pretražiti bi bilo potrebno knjige Giovannija Morellija i njegov fond u biblioteci Gianni Milner Venezia.

wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Giovanni_Morelli


Zagonetka ostaje :hm :wink:

 

 

pozdrav

Darko

"Problem sa činjenicama je u tome što ih ima tako mnogo." Samuel McChord Crothers

Link to comment
Share on other sites

Zaboravni kolega se javlja s pozdravom i isprikom.

 

Drago mi je, jer si pronašao motiv na kojemu su inicijali slikara Medovića i tako sam postao siguran kako je onaj motiv, koji sam pred nekoliko dana našao na Facebooku zbilja Medovićevo djelo, a ne neki lažnjak. Lokomotive imaju određeni "Američki štih" s onim velikim kutijama za lampe no to već ide u "umjetničku slobodu". "Morelija" u donjem lijevom kutu sam pogrešno tražio u Fiume. Gledajući crtež iz monografije "110 godina" svakako postoje razlike, a zašto u monografiji na crtežu ne postoji potpis autora izgleda nikad nećemo saznati.

 

Još jedan put hvala Ti na utrošenom vremenu.

 

Lijepi pozdrav

Zeko

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...