Jump to content

Posljednje pismo starom prijatelju - Zagorski cug, putovanje kroz prostor i vrijeme


Ante-vž

Recommended Posts

On 23. 12. 2022. at 20:38, 1borna said:

Ja sam slično bio tužan kada su prestale voziti parne lokomotive u Zagrebu, uspio sam ih slikati dan-dva prije 

posljednje vožnje

scan0077.jpg.d5021c284d880740a9fc8696761c2c3d.jpg

Ova je bila večer prije

scan0213.jpg.4f697395f9b12143d00a02a5b4b6e9a5.jpg

Nedostajali su mi njihovi zvuci poput stenjanja, dahtanja i fićuka kojeg ne može zamijeniti niti jedna truba ili sirena.

 

Parnjače sam uživo imao priliku doživjeti svega par puta. Jednom u Banovićima u svibnju prošle nam 2022. i u Steinzu u Austriji. Oba puta sam bio oduševljen tim predivnim strojevima sa dušom. Svaka čast napretku i tehnologiji ali parnjače mi od svih nekako imaju najviše duše od svih. Nju se mora paziti i bedinjati kak bi naši rekli, od nekih stvari koje sam pohvatao a to je da se ležajeve mora uvijek mora pažljivo stezat jer ako se previše stegnu onda se ležaj previše troši a ako je pak nedovoljno onda se lamatanjem razvali, kod parnjače nema guranja ručke do kraja i vozi već se gas postepeno dodaje regulatorom. 

Žao mi je što nemam češću priliku biti u doticaju sa njima te razviti bolji dojam koji se ne bi temeljio na tih par vožnji uskotračnim parnjačama dugima par kilometara već na nečem gdje bih dobio realan dojam o svemu tome. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Isprike na kasnom javljanju u ovoj temi. U vrijeme kad je nastala ova tema sam bio privremeno odsutan s foruma.

Puno puta sam gledao ove sjajne fotke i čitao taj emotivan tekst. Prekrasno i jedinstveno ! :jup

 

I svaki put kad ovo gledam i čitam znam da je prvi post ove teme meni osobno najbolji post ikad objavljen u ovih 18 godina foruma. Bez premca.

Ante, velemajstore !!! :palac:

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Vidiš kak je to sve relativno, meni je zagorski cug spojene dvije ili tri garniture šinobusa i Đuran sa 6 do 8 Baat vagona :)

Malo kasnije je to bila zelena 2043 sa hrpom Baat vagona.

Sve je to stvar vremena kada si se najviše vozio vlakom.

 

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Eh, Renato  ... možda je onda bolje da se ne hvalimo s tim koja smo godina proizvodnje  ?  :lol:

Link to comment
Share on other sites

Eh da se možemo mjenjati za godišta... 

Meni je zagorski cug bio 2044 sa 5 ili 6 vagona koji su bili i Bι i Bee i Beet i svašta šta se stavljalo sredinom 2010ih pa na dalje...

Link to comment
Share on other sites

Reči ću samo jedno. Nakon Baat vagona koji su proizvodili zvukove kao da sjediš na glodalici a vibrirali i skakali svaki tren u drugom pravcu, bilo što drugo je bilo bolje.

Đuro nije mogao dosegnuti 80km/h gotovo nikada između stanica. Kada su se 80-ih pojavile Macose bile su svjetlosnim godinama bolje vozilo a o normalnim četveroosovinskim vagonima da ne pričam. Udobnost vožnje i nostalgija su dijametralno suprotne stvari.

Tak i danas kad moje dijete svakodnevno putuje zagorskim cugom dijeli vlakove na one užasne stare i ove krasne nove koje ni ne znaš da su krenuli ili stali.

Baš je briga jesu sjedala tvrda ili ostalo što pojedinci prigovaraju Končar vlakovima. Činjenica je da su za svakodnevnog putnika bolji.

 

  • Like 7
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Meni je zapravo čudna jedna stvar, ja sam se zadnji put u Baat vagonu vozio kad sam imao cca 8 ili 9 godina i uopće se ne sjećam da me smetala trešnja, zabacivanje i slično,čak mislim da ništa nisam od navedenog osjetio, a svi ostali ljudi koje znam su se žalili na to. A puno puta godišnje sam se vozio vlakom tad. Valjda sam bio tako veliki railfan pa da mi to nije bilo bitno? Npr. čak poslije Bt vagoni su mi bili daleko neudobniji. Ipak se na kraju najbolje osjećam u 6112/7022/7023, kako god. Odmah nakon Francuza, što se generalne udobnosti tiče. Goša mi je bila..hah..kako kad...kad su bile one fotelje , tj 3 + 3 sjedala u kupeu, OK mi je bilo. Kad su bile one klupe sa po 8 sjedala u kupeu, to sam mrzio isto kao i Bt vagone, ubistvo za kičmu, još onako pod 90 stupnjeva sjedalo.... Ali velim, od Baat-ova nemam ni jednu lošu memoriju nekako. Govorim o onom novijem tipu koji je imao sjedala sa skajem, u onima sa drvenim klupama se hvala Bogu nisam nikad morao voziti.

Link to comment
Share on other sites

4 sati, Stojadin TMK101 said:

Bolji od Gošine fotelje koja je udobnija od kauča koji doma imam? Nikada.

Sa ovime se i ja mogu složiti. 

Link to comment
Share on other sites

1 sat, dorianb said:

Meni je zapravo čudna jedna stvar, ja sam se zadnji put u Baat vagonu vozio kad sam imao cca 8 ili 9 godina i uopće se ne sjećam da me smetala trešnja, zabacivanje i slično,čak mislim da ništa nisam od navedenog osjetio, a svi ostali ljudi koje znam su se žalili na to. A puno puta godišnje sam se vozio vlakom tad. Valjda sam bio tako veliki railfan pa da mi to nije bilo bitno? ...

 

Ja nikad nisam bio railfan, pa me isto tako, dok sam bil i mlađi, nije smetala trešnja, zabacivanje, lupnjava, dim i slično. Smetale su me gužve, gde sam jedva stal u profil sjedišta (pod onim brojevima na naslonu).

Smetalo me je i grijanje - na 1 je bilo ko za saunu, a na 1/2 ko za bolničke pacijente. d0181.gif.b549191714b8a4d0198aaaf38b98ca35.gif

Užas!

 

Povremeno sam se s njima susretal u razdoblju rada u ZOP-u (putnički iz Siska za Prijedor i kumrovečki). Prvi je bil čisti horror, zbog gužve i još više dima kojeg si doslovno mogel razgrtat rukama.

Drugi je bil OK, jer su vožnje najčešće trajale od Zapadnog do Podsused Tv. 🙂

No, u tim,ajde mlađim godinama, nisu mi bili udobni, osobito ne oni sa skaj-tapecirungom i na iole duljim relacijama.

 

Zadnji put sam se vozil u njima prije nekih 20-ak godina, kad me je vrag nateral da 3 dana za redom idem u Varaždin i natrag. Bili su mi na raspolaganju samo Baat-ovi. Bili su više prazni nego poluprazni, pa je s te strane bilo konforno kontrolirati pregrijavanje otvaranjem prozora - ali je truckanje i zabacivanje tih nepuna 3 sata bilo nesnosno. 😖

 

Ono kaj ti hoću reći je da su (puno) mlađe kosti puno tolerantnije na neudobnosti, a doživljaji vožnje puno jači.

 

 

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Udobnost Baata-a ovisila je o stanju pruge. Ja nemam loših iskustava s Baat-ovima jer sam bio navikao i na drvene klupe.

A propos drvenih klupa... Početkom pedesetih godina igrači Hajduka su se dovezli trećim razredom (dakle drvenjacima) iz Splita u Beograd, smazali Zvezdu 3:0 i vratili se u Split kao prvaci. No svako vrijeme nosi svoje, vulgo danas su guzice razmaženije...

  • Like 4
  • Thanks 1

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, Stanley said:

Udobnost Baata-a ovisila je o stanju pruge. Ja nemam loših iskustava s Baat-ovima jer sam bio navikao i na drvene klupe.

A propos drvenih klupa... Početkom pedesetih godina igrači Hajduka su se dovezli trećim razredom (dakle drvenjacima) iz Splita u Beograd, smazali Zvezdu 3:0 i vratili se u Split kao prvaci. No svako vrijeme nosi svoje, vulgo danas su guzice razmaženije...

 

40 minutes ago, Stanley said:

Drago mi je sto si spomenuo  "Hajduk" upravo na 112-u godisnjicu osnivanja!

 

Link to comment
Share on other sites

On 12. 02. 2023. at 11:44, Stojadin TMK101 said:

Bolji od Gošine fotelje koja je udobnija od kauča koji doma imam? Nikada.

Opet Goša! Ne smiješ to koristiti to je samo od Roberta:azdaja:.

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

Prije su Baat vagoni imali brzinu 100km/h. Neki su se tako ljuljali i zabacivali lijevo desno da nisi mogao sjediti normalno. Čak si imao osjećaj da će se prevrnuti.  Ako se ne varam u osamdesetim je njima ograničena brzina na 80km/h.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
On 10. 02. 2023. at 20:50, seabral said:

Isprike na kasnom javljanju u ovoj temi. U vrijeme kad je nastala ova tema sam bio privremeno odsutan s foruma.

Puno puta sam gledao ove sjajne fotke i čitao taj emotivan tekst. Prekrasno i jedinstveno ! :jup

 

I svaki put kad ovo gledam i čitam znam da je prvi post ove teme meni osobno najbolji post ikad objavljen u ovih 18 godina foruma. Bez premca.

Ante, velemajstore !!! :palac:

 

Huh, ovaj post mi je malo prošao ispod radara. Dragi prijatelju, hvala puno na lijepim riječima! Možda ipak nije najbolji post, ali si me ipak dirnuo ovim obraćanjem. 

 

Živio, dragi moj!

 

:zivio:

 

Bok!

 

Ante

 

  • Thanks 1

Unin_grb.png.29f4a5dacaee32a0dea2e7b9930a22d4.png

 

 

1318035464_logovodoravni.jpg.374c9de55cca2fd0384894b16e3a0dd0.jpg

 

Moja galerija na Photrain.net - https://www.photrain.net/photos/member/ante.klecina

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Obično je zadnji Baat u kompoziciji delal pizdarije. Nekad se tolko bacakal da su doktori ekipi sa kamencima preporučala vožnju u njima.

 

Eh Antiša, moram priznati da je ovo dosta emotivan post, barem za mnoge od nas koji smo se vozili tim cugima i proživljavali mnoge zgode i nezgode. Al barem mogu reći da sam u životu doživio procvat željeznice, pa s te strane sam sretan, kaj sad napokon imamo modernu željeznicu pri nama (barem u jednom dijelu, dok mi moj dio štreke kaže vrati se u prošlost i na standardne brzine od 20 km/h).

 

No svakak, ovo budu lijepe priče za pričati mlađim generacijama koje budu u čudu gledala da s čim smo se mi to vozili.

  • Like 3
  • Thanks 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
On 15. 02. 2023. at 22:06, mali.paja said:

Prije su Baat vagoni imali brzinu 100km/h.  Ako se ne varam u osamdesetim je njima ograničena brzina na 80km/h.

A onda su došla ova vremena kad je i ograničenje brzina spalo na brojku 80/1h, a ponekad i na 80/na 2h. Samo je trebalo čekati da Hrvatska zaživi koje desetljeće, dok nam je glavna religija kako će EU fondovi sve to riješiti. Ako ništa drugo, u Baatovima se sjedilo, a sada na brzom vlaku Zb-Z se i stoji. U zemlji strogo kontroliranih a često i dobro naplaćenih informacija sve je da ne može biti bolje.

Prije sam se čudio kako od Kotoribe netko se drnda u Baatu do Zagreba 3 vure i bakšiš, a koliko vidim ČK-inicijativa bez debele političke lisnice se buni na novi VR, jer se od Čakovca putuje kojih 3 vure sa 2 dva rekreacijska presjedanja i vjerovatno, u kombinaciji imalo većeg broja putnika, stajanje na zadnjoj etapi alternativi tog putovanja od kojih 90-tak km cestom.

zglajzan

Link to comment
Share on other sites

Vožnja u Baatićima je bila nesnosna ukoliko ste se vozili u zadnjem vagonu. Taj je šarcal levo-desno ko sito. Također, bilo je nešto izazovnije ako ste sjedili u odjeljcima iznad kotača. U onom središnjem odjeljku čak i nije bilo tako strašno. Ali na kraju...što očekivati od dvoosovinca...?

Gledao sam ovaj gore filmić vlaka 995. Koliko je to bilo vagona???

  • Haha 1

Danijel

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...