Zugspotter Ingolstadt Posted November 20, 2022 Share Posted November 20, 2022 Pozdravljam vas u još jednoj temi🙋♂️ Pošto sam stalno negdje na putu ću u ovu temu pisati putopise sa svojih avantura - moje dojmove, želje, stajališta itd. Sve popraćeno s mnogo slika! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zugspotter Ingolstadt Posted November 20, 2022 Author Share Posted November 20, 2022 Volinja i lov na ŽRS Aseu (pon. 25.7.22.) U poslijepodnevnim satima vlakom stižem na kolodvor Volinja (Sisačko-moslavačka županija) na samoj granici s Republikom Srpskom. Želja - kao što naslov kaže, uloviti Aseu ŽRS-a. Pošto na kolodvoru u trenutku dolaska nema ničega, krećem istraživati okolicu. Izlazim na glavnu i jedinu cestu u Volinji te se okrećem ulijevo i lagano zoomiram cestu da snimim stanje. Nogostupa nema ali je cesta dovoljno široka da mogu uz sam rub hodati. (Da sam hodao jedno 50tak minuta, došao bih do GP Hrvatska Kostajnica). Vozači su uredno mogli ostaviti razmak pošto prometa i nema, osim policije svakih nekoliko minuta. Napravivši nekoliko koraka shvatio sam da je ovo zaista zadnja kuća u Volinji. Okret prema selu. Desno je prilaz kolodvoru. Par minuta hoda i već smo udaljeni od Volinje te bliže rijeci Uni. Brdo je dakako Rep. Srp. Pogled na cestu i hodam još dalje... 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zugspotter Ingolstadt Posted November 20, 2022 Author Share Posted November 20, 2022 Bacamo pogled na brda koja stoje u zaleđu Volinje. Tu već polako razmišljam o povratku, no još malo nastavljam dalje. Lijevo se vide stupovi km-a a u blizini je ulaz u kolodvor (skretnice) I evo rijeke Une. Svega nekoliko metara od granice, signal slab i iz Rep. Srp. Dakle u stvari detox. Ovo je ujedno i najdalje što sam bio voljan ići te se okrećem put sela. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zugspotter Ingolstadt Posted November 20, 2022 Author Share Posted November 20, 2022 Na točki na koji sam ovo slikao se već dakako opet približavamo drugom kraju sela. Ali da ne mislite da sam besciljno lutao vamo-tamo, na ovu stranu idem sa jasnim ciljem. Cilj se vidi već na ovoj slici te nažalost djeluje razočaravajuće. Oni koji su ovdje uspjeli uočiti most su bili brži od mene vjerojatno. Meni je trebalo jedno pola minute da ga uočim - poziciju, dužinu, kuda se proteže... S obje strane je zarastao, tako da je u stvari sakriven. Zoomirana slika otkriva nešto malo od konstrukcije te koliko je zaista zelenilo zakrilo pogled na most. Dolaskom na žcp netom prije mosta, bacam pogled na cestu koja vodi u daljnja sela i dakako lijepa zelena brdašća. Koliko god selo izgleda apokaliptično, priroda je prelijepa! 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zugspotter Ingolstadt Posted November 20, 2022 Author Share Posted November 20, 2022 Na samom prijelazu se nalazi napuštena policijska kućica te nekakva trafostanica. Kućicu nisam slikao, trafostanicu i zavoj jesam pa u tom duhu krećemo dalje proučavajući ulaz na taj famozni most. (Pogled ka Volinji) Žcp i trafostanica su u zavoju koji završava na mostu, tako da ga se na ovoj slici ne vidi. No nakon par koraka... Najbolji pogled na most koji se može dobiti... 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zugspotter Ingolstadt Posted November 20, 2022 Author Share Posted November 20, 2022 Pomalo razočaran viđenim (htio sam više) vraćam se na kolodvor s nadom da možda još nešto slučajno naleti prije polaska za Zagreb. Žcp s "bosanskog" ulaza u kolodvor. Napuštena kućica za skretničara, nahereni stupovi "STOP" i Andrijin križ, početak zavoja...i ništa više. Pustoš. Na kolodvoru također. Vagoni desno stoje već danima tamo a 6112 je došao iz Zagreba nedavno. Prema kolodvoru hodam uz prugu te zoomiram vlak. Niskopodni tramvaj prototip - nema interneta, utičnice ne rade, prozori zamagljeni iz bogtepitaj kojeg razloga. Ali je klima ohladila na 18 tako da je čak bilo i hladno u vlaku! U tom duhu polako dolazimo do kraja putovanja. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zugspotter Ingolstadt Posted November 20, 2022 Author Share Posted November 20, 2022 Po dolasku na kolodvor odlazim na stražnju stranu kolodvora da pogledam bolje u kakvom je stanju. Tragova potresa ima, manje rupe i pukotine u fasadi, ali ništa ozbiljno. Inače u zgradi je i policija koju dakako nisam vidio. Povratak na peron, pogled na izlaz prema Zagrebu i oproštaj od Volinje sa sljedećim slikom:( Kolodvor s prednje okupan posljednjim zrakama sunca. Tu je kraj avanture na državnoj granici. Iako je vrijeme bilo lijepo, priroda još ljepša a zrak još čišći, kući odlazim razočaran. Stanje dolje je zaista tužno i to se osjeti kad se dođe tamo. Kuće u očajnom stanju, dijelom i napuštene. Uz cestu kontejner u kojem živi netko tko je izgubio kuću. Na pruzi ništa - teret tuda zađe rijetko, prema priči dežurnog prometnika. Budući da sam netom prije putovanja pročitao komentar kojeg je ostavio @mali.paja i u kojem se prisjetio vremena kada je ta pruga imala znatno više prometa, ovo što sam vidio ne ostavlja dojam da će ikada biti bolje već ono suprotno. Pruga je u jako lošem stanju: lomovi brzine, škripa...a putnika iza Sunje jako jako malo. Pozdrav do slijedećeg putovanja! 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toma Posted November 20, 2022 Share Posted November 20, 2022 Hvala na ovom prikazu Volinje. Nekih 200 metara sjeverno od kolodvorske zgrade ima ostataka uskotračne šumske zeljeznice, i ostataka pilane. https://goo.gl/maps/vTHqu1pgHVpA7yRn8 Par mojih fotki iz svibnja 2021. pozdrav toma 6 Quote Three Blind Mice Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zugspotter Ingolstadt Posted November 20, 2022 Author Share Posted November 20, 2022 1 hour ago, Toma said: Hvala na ovom prikazu Volinje. Nekih 200 metara sjeverno od kolodvorske zgrade ima ostataka uskotračne šumske zeljeznice, i ostataka pilane. E vidiš nisam imao pojma da je u Volinji bilo tako nečeg 😳. Znaš li je li to bilo i na pravu prugu spojeno? Je li se tovarilo drvo na vlak pa prema Zg ili Bosni? Koliko dugo je neaktivno? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toma Posted November 20, 2022 Share Posted November 20, 2022 24 minuta, Zugspotter Ingolstadt said: E vidiš nisam imao pojma da je u Volinji bilo tako nečeg 😳. Znaš li je li to bilo i na pravu prugu spojeno? Je li se tovarilo drvo na vlak pa prema Zg ili Bosni? Koliko dugo je neaktivno? Sjećam se da sam nešto pisao na forumu o tome... Evo ovdje! pozdrav toma 1 Quote Three Blind Mice Link to comment Share on other sites More sharing options...
mali.paja Posted November 20, 2022 Share Posted November 20, 2022 Što se tiče policije oni tamo imaju najvjerovatnije svoje prostorije. Pretpostavljam da bi možda tamo trebala imati nešto i carina? policija dolazi po potrebi. Dok su vozili vlakovi za Sarajevo ili kakav izvanredni dolazili su sa cestovnog prijelaza u Kostajnici. Iz početka dok je krenuo teretni promet policija je bila kod svakog teretnog vlaka. A to svakog teretnog vlaka je moglo biti najviše 2-3 u sati. Uglavnom su bili kod dolaza ili odlaza vlak za i iz BiH. Ukoliko je vlak došao iz BiH pa tamo čeka recimo lokomotivu od nas policija je bila samo kod samog dolaska. Ne bih znapo kavo je stanje sada tamo. Kontakte sa Volinjom nemam više od 10 godina a tamo sam zadnji put bio možda prije petnestak godina a najvjerovatnije i više. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zugspotter Ingolstadt Posted November 20, 2022 Author Share Posted November 20, 2022 24 minuta, Toma said: Sjećam se da sam nešto pisao na forumu o tome... Evo ovdje! pozdrav toma Sad si mi dao ideju za putovanje pri slijedećem posjetu obitelji u RH:-) Hvala ti. A ujedno me i rastužio link na google maps jer onuda prošao i gledao u tu kućicu i razmišljao što je to. No nisam ulazio da me netko ne vidi tamo i zovne policiju. Da, ja zaista nemam sreće s policijom. Proteklih godinu dana sam jako puno putovao vlakom cijeloj RH i svako malo me policija legitimirala jer sam zalazio u manje naseljena područja. U NK Batrini je bilo zadnji put; došlo ih je nekoliko jer je neki seljak zvao da sam migrant koji slika vlakove... I još jedno pitanje ako slučajno znaš: Kako mogu shareati slike na forum a da ne nestanu za 10-tak godina? Privatno ih pohranjujem na Synology ali ih ne mogu dijeliti ovdje s njega:-( 20 minuta, mali.paja said: Pretpostavljam da bi možda tamo trebala imati nešto i carina? Dok su vozili vlakovi za Sarajevo ili kakav izvanredni dolazili su sa cestovnog prijelaza u Kostajnici. A to svakog teretnog vlaka je moglo biti najviše 2-3 u sati. Uglavnom su bili kod dolaza ili odlaza vlak za i iz BiH. Ukoliko je vlak došao iz BiH pa tamo čeka recimo lokomotivu od nas policija je bila samo kod samog dolaska. Ne bih znapo kavo je stanje sada tamo. Kontakte sa Volinjom nemam više od 10 godina a tamo sam zadnji put bio možda prije petnestak godina a najvjerovatnije i više. Piše na tabli na kolodvoru "policija" i "carina" tako da vjerojatno sigurno dođu i danas kada dođe teretni vlak. Znaš li možda koliko je vlakova prolazilo kroz Volinju pred 15 godina? Koliko pred više od 15? Čisto me zanima kako se situacija razvijala. Hvala unaprijed:-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mali.paja Posted November 20, 2022 Share Posted November 20, 2022 Nakon oluje kada je pruga otvorena prošao bi jedan ili nijedan vlak dnevno. Volinja je radila samo do 18 sati Kasnije je to prešlo na otprilike 2 para vlakova dnevno. Kada je krenuo brzi noćni vlak za Sarajevo Volinja je počela raditi 24 sata dnevno. Tada bi u 24 sata prošlo nekih 4-4,5 pari vlakova. Ovo pol vlak nije bilo samo pola nego primljen je vlak iz BiH a nije predat tamo nijedan. Uglavnom bi tada mi vlak izvukli u Majur ili Sunju i tamo vlak jednostavno ostavili a lokomotivu vratili u Volinju. To je bilo iz razloga toga što smo iz Volinje skoro pa sve vlakove morali izvlačiti sa 2 lokomotive. 1 lokomotiva je bila na teretnom vlaku a drugu smo koristili od brzog vlaka za ispomoć i morali smo je vraćati u volinju bo brzog. Onda bi izvukli vlak u Majur ili Sunju i lokomotive vratili po drugi teretni vlak. Taj teretni bi u Majuru ostavio lokomotivu od brzog vlaka koja se MORALA vratiti u Volinju a teretni je onda produžavao sa lokomotivom dalje. Problem je na toj pruzi bio i taj što su na teretnim vlakovima morala biti po dvojica jer nije bilo pokriveno sa RDV-om. Brzi vlak nije imao taj problem jer se kondukter u vlaku bio vlakopratioc. Po noći smo znali uzeti iz zagrebačkog čvora Veliku kružnu lokomotivu i poslati u Volinju. Velika (tako se zvala pa pišem velikim slovom) najčešće je bila lokomotiva serije 2o63 (preko 99%). Ona nije imala problem sa drugim čovjekom jer je bila dvoposjed. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crna Guja Posted November 26, 2022 Share Posted November 26, 2022 On 20. 11. 2022. at 22:35, Zugspotter Ingolstadt said: Znaš li možda koliko je vlakova prolazilo kroz Volinju pred 15 godina? Koliko pred više od 15? Čisto me zanima kako se situacija razvijala. Hvala unaprijed:-) U najbolje vrijeme tam cca 2006.-2008. Su se znala dizati po 4 rudara dnevno za Mađarsku, plus jos 45160 i 45162 za Zagreb RK. I kako su polako nestali rudari, tako su i ova dva nestala 45160 ide po potrebi sada. Ostalo mrtvo. 1 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stjepan Posted November 26, 2022 Share Posted November 26, 2022 8 sati, Crna Guja said: U najbolje vrijeme tam cca 2006.-2008. Prije petnast godina vjerovatno jest, a ipak, u najbolja vremena tamo je znalo biti i 100 (ako ne i više) vlakova u 24 sata, a to je bilo puno prije😜 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crna Guja Posted November 26, 2022 Share Posted November 26, 2022 32 minuta, stjepan said: Prije petnast godina vjerovatno jest, a ipak, u najbolja vremena tamo je znalo biti i 100 (ako ne i više) vlakova u 24 sata, a to je bilo puno prije😜 Govorimo u najbolje vrijeme HŽa… Sad je to slijepo crijevo, i to će najvjerovatnije ostati, jer glavnina tereta za Bosnu ide na Šamac…. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mali.paja Posted November 27, 2022 Share Posted November 27, 2022 3 sati, stjepan said: Prije petnast godina vjerovatno jest, a ipak, u najbolja vremena tamo je znalo biti i 100 (ako ne i više) vlakova u 24 sata, a to je bilo puno prije😜 Ako dobro pamtim za 12 sati (! smjena) najviše je prošlo nekih 57 vlakova. Samo tada su tamo bili i ulazni signali kao i potiskivalica u Volinji. Vlakovi su se potiskivali uglavnom sqa nezakvačenom lokomotivom do Kostajnice. Sada se vlakovi MORAJU voziti sa zapregom do Majura. Potom skidanje lokomotive i gubljenje vremena. Znalo se dogovoriti sa kolodvorom B.Novi (ako je bio strojovođa koji je to htio raditi) da će biti prolaz bez zaustavljanja. I danas su neki strojovođe znale vratiti se malo sa vlakom prema Bosni i onda sa zaletom uz brdo sa lokomotivom. Obično bi poslali skretničara na prvi prijelaz prema Kostajnici radi osiguranja istog. Po KVR tamo je predviđeno zaustavljane. Nekad bi i strojovođa iz ŽRS-a znao pogurati vlak do izlaznih skretnica. Uglavnom to je sve bilo "ilegalno". Čak nam je znala policija znala zabraniti potiskivanje. O tome kasnije ću napisati. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zugspotter Ingolstadt Posted December 15, 2022 Author Share Posted December 15, 2022 Tresu nas zimske temperature koje će se sutra spustiti i do -13°C (u Alpama i hladnije) pa za zagrijavanje idemo slikama u ljeto. Danas tema nisu željeznice. Krajem 7. mjeseca sam prvi put isprobao novu brzobrodsku liniju Rijeka-Zadar preko otoka Raba, Krka i Silbe gdje sam sišao. Polazak je bio oko 15:30 katamaranom Anamarija. Norveške proizvodnje ako se dobro sjećam. Brod je bio vrlo udoban, klima čak pre jaka i stigao je na vrijeme što mi je bilo jako jako bitno. Zvuči čudno, ide na ljetovanje pa mu je bitno da je brod točan?! Lijevi brod s ove slike je razlog. Na Silbi sam imao 10 minuta za "presjesti" i prije toga kupiti kartu. Ova lijepa slika je nastala na katamaranu pri punoj brzini tako da sam ga mirne duše gledao kako puzi prema Silbi znajući da će katamaran desno već napustiti otok dok trajekt dođe. Na Silbi je sa mog broda sišlo jedno 150 ljudi a s Princa Zadra, iz smjera Zadra, još 200 kao i svaki dan. Užasna gužva se stvorila ali trajektu još treba 10tak minuta da uplovi pa mijenjam poziciju za bolju sliku. Naslov ove slike bi bio "sudbina sve spaja", pošto su oba broda iz Skandinavije. Anamarija je vozila po Norveškoj a Princ po finskim jezerima. I eto ih sad skupa na Jadranu voze turiste na odredišta. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zugspotter Ingolstadt Posted December 15, 2022 Author Share Posted December 15, 2022 Princ odlazi... Lastovo i dalje dolazi. No za 2-3 minute stigao i on prilično velikom brzinom pa nas je zacrnio oblakom čađe kako se ne bi skršio o lukobran. Lovili su kašnjenje od 5 minuta čini se. Tu već elegantno ulazi u luku i diže nos da nas lakše pojede:-) Od silnog kočenja je nos prerano bio dignut. Pristajanje je bilo neobično zaista. Činilo se da im se žuri ali su mrvicu sprtljali proces. Slijedi ukrcavanje... 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zugspotter Ingolstadt Posted December 15, 2022 Author Share Posted December 15, 2022 Pogled na Silbu prije isplovljavanja prema Olibu. Princ Zadra je već vjerojatno negdje pred lukom i uskoro će završiti plovidbu za taj dan, dok Lastovo mora do Zadra:-) Sunce lijepo obasjava more😍 Stigosmo na Olib i sunce je još 1h od zalaska. Prije nego što najavim sutrašnji nastavak i pozdravim za danas, još jedna slika broda pobliže. Pozdrav 🙋♂️ 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zugspotter Ingolstadt Posted December 16, 2022 Author Share Posted December 16, 2022 Evo i obećanog nastavka. 5.8. se vraćam sa mora istom rutom. U 7 ujutro Princom Zadra s Oliba do Silbe. Na Silbi sam imao 3h za "razgledavanje" prije dolaska Anamarije i puta do Rijeke. Pozdravljamo se sa Princem Zadra za ovo ljeto. 15 godina već putujem s njime na Olib iz Zadra i kao malog su me mornari pustili u strojarnicu i na most. To su naravno posebna sjećanja onda:-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zugspotter Ingolstadt Posted December 16, 2022 Author Share Posted December 16, 2022 Šetam na drugu stranu tankog otoka i bacam zadnji pogled na Olib gdje se ostatak obitelji tek sad negdje probudio:-) 2h kasnije dolazi Anamarija, na vrijeme te s njom krećem put Rijeke. Usput pristajemo na Rabu i Krku opet. Par slika s otvorenog mora. Milina! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zugspotter Ingolstadt Posted December 16, 2022 Author Share Posted December 16, 2022 Prvo pristanište je Rab, nakon više od 1h vožnje. 30 minuta kasnije pristajemo i u Krčku luku Ostale fotografije koje sam radio neću objaviti jer ih je mnogo. Ukratko na putu se još vide i Goli otok i svi ostali otoci sjevernog arhipelaga kao i Velebit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zugspotter Ingolstadt Posted December 16, 2022 Author Share Posted December 16, 2022 Morski putopis završava gdje je i započeo; u Rijeci, kojoj se približavamo relativno velikom brzinom. Pogled na Bakar i Šoiće. Pogled na veći dio zaljeva. Za bolju sliku mi nažalost smeta kapetanska kućica koja je odmah lijevo. MSCov div miruje pred Rijekom. I napokon bolji pogled na Rijeku od koje nas sad dijeli još par minuta plovidbe. Materijali za slijedeći putopis su već spremni. Vraćamo se željeznici u zimskom ruhu, tamo negdje oko Božića. Pozdrav 🙋♂️ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zugspotter Ingolstadt Posted December 25, 2022 Author Share Posted December 25, 2022 Delnice, 7.1.2022. Kao što sam i obećao, tu je božićni putopis:-) Sa trojicom kolega fotografa sam se zaputio u Delnice, gdje je bilo poprilično puno snijega. 1. mjesec je još bilo doba kada su u Ogulinu na 4000 nadodali još par vagona sa lokomotivom na kraj vlaka pa je to bilo interesantno za vidjeti, no najprije ćemo pogledati zabijeljenu prirodu i grad. A onda naravno i prve vlakove. Asea 310 na kraju 4000, na kojemu se nije moglo kroz vlak ući u zadnja 2 vagona, no kroz vrata je. Logično zar ne? A odmah čim su se skretnice oslobodile je krenula i 1141 203 sa vrlo raspoloženim strojovođom! Ubrzo nakon toga sjedamo u auto i tražimo lokacije za snimanje između Delnica i Lokvi, gdje se vlakovi dijele pa je očekivano bilo dosta akcije. Nažalost nisam sve vlakove i slika i snimao. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.