Od danas je aktivan https://mapper.zeljeznice.net zahvaljujući forumašu DWProski.

 

Jump to content

Zugspotter Ingolstadt
 Share

Recommended Posts

Volinja i lov na ŽRS Aseu (pon. 25.7.22.)

 

 

U poslijepodnevnim satima vlakom stižem na kolodvor Volinja (Sisačko-moslavačka županija) na samoj granici s Republikom Srpskom. Želja - kao što naslov kaže, uloviti Aseu ŽRS-a. 

 

Pošto na kolodvoru u trenutku dolaska nema ničega, krećem istraživati okolicu. 

 

P1190267.jpg.07a8797995d536423a762ee7b8bd20aa.jpg

 

Izlazim na glavnu i jedinu cestu u Volinji te se okrećem ulijevo i lagano zoomiram cestu da snimim stanje. Nogostupa nema ali je cesta dovoljno široka da mogu uz sam rub hodati. (Da sam hodao jedno 50tak minuta, došao bih do GP Hrvatska Kostajnica). Vozači su uredno mogli ostaviti razmak pošto prometa i nema, osim policije svakih nekoliko minuta. 

 

P1190268.jpg.04cd42aa87be2eb55b2715b76e53da5a.jpg

Napravivši nekoliko koraka shvatio sam da je ovo zaista zadnja kuća u Volinji.

 

P1190269.jpg.c1be55f822383f6c5a7a5632df67f54f.jpg

Okret prema selu. Desno je prilaz kolodvoru.

 

P1190270.jpg.998a288ecb80418da1c267477274018e.jpg

 

Par minuta hoda i već smo udaljeni od Volinje te bliže rijeci Uni. Brdo je dakako Rep. Srp. 

 

P1190271.jpg.0035515d23a0ea45d244a70cb5902d27.jpg

 

Pogled na cestu i hodam još dalje...

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Bacamo pogled na brda koja stoje u zaleđu Volinje. Tu već polako razmišljam o povratku, no još malo nastavljam dalje.

 

P1190273.jpg.336bb5bea9d4b3e3f8a46ea6f22f05de.jpg

 

P1190277.jpg.320e5303dfb6e091e316af2e4c1b4698.jpg

 

Lijevo se vide stupovi km-a a u blizini je ulaz u kolodvor (skretnice)

 

P1190278.jpg.5670de3672ded3c35bc9a924d522eae4.jpg

 

I evo rijeke Une. Svega nekoliko metara od granice, signal slab i iz Rep. Srp. Dakle u stvari detox. Ovo je ujedno i najdalje što sam bio voljan ići te se okrećem put sela.

P1190280.jpg

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Na točki na koji sam ovo slikao se već dakako opet približavamo drugom kraju sela. Ali da ne mislite da sam besciljno lutao vamo-tamo, na ovu stranu idem sa jasnim ciljem.

P1190291.jpg.2547855851fbd1462e37f6072e0db6bf.jpg

 

P1190301.jpg.bb2cc71607c160bb14e7e376386c86bb.jpg

 

Cilj se vidi već na ovoj slici te nažalost djeluje razočaravajuće. Oni koji su ovdje uspjeli uočiti most su bili brži od mene vjerojatno. Meni je trebalo jedno pola minute da ga uočim - poziciju, dužinu, kuda se proteže... S obje strane je zarastao, tako da je u stvari sakriven. 

 

P1190309.jpg.e12f62d79eefbe5065ff02f262bb29ec.jpg

 

Zoomirana slika otkriva nešto malo od konstrukcije te koliko je zaista zelenilo zakrilo pogled na most. Dolaskom na žcp netom prije mosta, bacam pogled na cestu koja vodi u daljnja sela i dakako lijepa zelena brdašća. Koliko god selo izgleda apokaliptično, priroda je prelijepa! 

 

P1190305.jpg.caf89bf6739056bd968b0f1311fd21f0.jpg

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Na samom prijelazu se nalazi napuštena policijska kućica te nekakva trafostanica. Kućicu nisam slikao, trafostanicu i zavoj jesam pa u tom duhu krećemo dalje proučavajući ulaz na taj famozni most. 

P1190302.jpg.656482d7b0a0176e001cc9af9e2d2cab.jpg

(Pogled ka Volinji)

 

P1190303.jpg.18a7486e853b4ef15c1ca404cec70a25.jpg

Žcp i trafostanica su u zavoju koji završava na mostu, tako da ga se na ovoj slici ne vidi. No nakon par koraka...

 

P1190304.jpg.e9d0981ed565d27c022d02ef634086cd.jpg

Najbolji pogled na most koji se može dobiti...

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Pomalo razočaran viđenim (htio sam više) vraćam se na kolodvor s nadom da možda još nešto slučajno naleti prije polaska za Zagreb.

 

P1190286.jpg.3e8da3bd7f90ce911b1c5d004fc64f76.jpg

 

P1190287.jpg.c482342cd8f4b08c806388adf030936f.jpg

 

Žcp s "bosanskog" ulaza u kolodvor. Napuštena kućica za skretničara, nahereni stupovi "STOP" i Andrijin križ, početak zavoja...i ništa više. Pustoš.

 

P1190288.jpg.3e08b4ce1973283c11dd7b60852c88b1.jpg

Na kolodvoru također. Vagoni desno stoje već danima tamo a 6112 je došao iz Zagreba nedavno. 

 

P1190314.jpg.d2700105fe9adceab0ec5f63c9c92ae4.jpg

 

Prema kolodvoru hodam uz prugu te zoomiram vlak. Niskopodni tramvaj prototip - nema interneta, utičnice ne rade, prozori zamagljeni iz bogtepitaj kojeg razloga. Ali je klima ohladila na 18 tako da je čak bilo i hladno u vlaku!

 

U tom duhu polako dolazimo do kraja putovanja.

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Po dolasku na kolodvor odlazim na stražnju stranu kolodvora da pogledam bolje u kakvom je stanju.

 

P1190282.jpg.982c7de17360705e81643e110384eec0.jpg

Tragova potresa ima, manje rupe i pukotine u fasadi, ali ništa ozbiljno. Inače u zgradi je i policija koju dakako nisam vidio.

 

P1190319.jpg.722124896b9b62136786c1d61e25c8bd.jpg

Povratak na peron, pogled na izlaz prema Zagrebu i oproštaj od Volinje sa sljedećim slikom:(

 

P1190317.jpg.3998ecfd2533172d0ef98429e60b5583.jpg

Kolodvor s prednje okupan posljednjim zrakama sunca.

 

Tu je kraj avanture na državnoj granici. Iako je vrijeme bilo lijepo, priroda još ljepša a zrak još čišći, kući odlazim razočaran. Stanje dolje je zaista tužno i to se osjeti kad se dođe tamo. Kuće u očajnom stanju, dijelom i napuštene. Uz cestu kontejner u kojem živi netko tko je izgubio kuću. Na pruzi ništa - teret tuda zađe rijetko, prema priči dežurnog prometnika. Budući da sam netom prije putovanja pročitao komentar kojeg je ostavio @mali.paja i u kojem se prisjetio vremena kada je ta pruga imala znatno više prometa, ovo što sam vidio ne ostavlja dojam da će ikada biti bolje već ono suprotno. Pruga je u jako lošem stanju: lomovi brzine, škripa...a putnika iza Sunje jako jako malo.

 

Pozdrav do slijedećeg putovanja!

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Toma said:

Hvala na ovom prikazu Volinje. Nekih 200 metara sjeverno od kolodvorske zgrade ima ostataka uskotračne šumske zeljeznice, i ostataka pilane.

E vidiš nisam imao pojma da je u Volinji bilo tako nečeg 😳. Znaš li je li to bilo i na pravu prugu spojeno? Je li se tovarilo drvo na vlak pa prema Zg ili Bosni? Koliko dugo je neaktivno?

Link to comment
Share on other sites

24 minuta, Zugspotter Ingolstadt said:

E vidiš nisam imao pojma da je u Volinji bilo tako nečeg 😳. Znaš li je li to bilo i na pravu prugu spojeno? Je li se tovarilo drvo na vlak pa prema Zg ili Bosni? Koliko dugo je neaktivno?

Sjećam se da sam nešto pisao na forumu o tome... Evo ovdje! :)

 

pozdrav

toma

  • Thanks 1

Three Blind Mice

Link to comment
Share on other sites

Što se tiče policije oni tamo imaju najvjerovatnije svoje prostorije. Pretpostavljam da bi možda tamo trebala imati nešto i carina? policija dolazi po potrebi. Dok su vozili vlakovi za Sarajevo ili kakav izvanredni dolazili su sa cestovnog prijelaza u Kostajnici. Iz početka dok je krenuo teretni promet policija je bila kod svakog teretnog vlaka. A to svakog teretnog vlaka je moglo biti najviše 2-3 u  sati. Uglavnom su bili kod dolaza ili odlaza vlak za i iz BiH. Ukoliko je vlak došao iz BiH pa tamo čeka recimo lokomotivu od nas policija je bila samo kod samog dolaska. Ne bih znapo kavo je stanje sada tamo. Kontakte sa Volinjom nemam više od 10 godina a tamo sam zadnji put bio možda prije petnestak godina a najvjerovatnije i više.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

24 minuta, Toma said:

Sjećam se da sam nešto pisao na forumu o tome... Evo ovdje! :)

 

pozdrav

toma

Sad si mi dao ideju za putovanje pri slijedećem posjetu obitelji u RH:-) Hvala ti. A ujedno me i rastužio link na google maps jer onuda prošao i gledao u tu kućicu i razmišljao što je to. No nisam ulazio da me netko ne vidi tamo i zovne policiju. Da, ja zaista nemam sreće s policijom. Proteklih godinu dana sam jako puno putovao vlakom cijeloj RH i svako malo me policija legitimirala jer sam zalazio u manje naseljena područja. U NK Batrini je bilo zadnji put; došlo ih je nekoliko jer je neki seljak zvao da sam migrant koji slika vlakove...

 

I još jedno pitanje ako slučajno znaš: Kako mogu shareati slike na forum a da ne nestanu za 10-tak godina? Privatno ih pohranjujem na Synology ali ih ne mogu dijeliti ovdje s njega:-(

 

20 minuta, mali.paja said:

 Pretpostavljam da bi možda tamo trebala imati nešto i carina? Dok su vozili vlakovi za Sarajevo ili kakav izvanredni dolazili su sa cestovnog prijelaza u Kostajnici.  A to svakog teretnog vlaka je moglo biti najviše 2-3 u  sati. Uglavnom su bili kod dolaza ili odlaza vlak za i iz BiH. Ukoliko je vlak došao iz BiH pa tamo čeka recimo lokomotivu od nas policija je bila samo kod samog dolaska. Ne bih znapo kavo je stanje sada tamo. Kontakte sa Volinjom nemam više od 10 godina a tamo sam zadnji put bio možda prije petnestak godina a najvjerovatnije i više.

Piše na tabli na kolodvoru "policija" i "carina" tako da vjerojatno sigurno dođu i danas kada dođe teretni vlak. Znaš li možda koliko je vlakova prolazilo kroz Volinju pred 15 godina? Koliko pred više od 15? Čisto me zanima kako se situacija razvijala. Hvala unaprijed:-)

Link to comment
Share on other sites

Nakon oluje kada je pruga otvorena prošao bi jedan ili nijedan vlak dnevno. Volinja je radila samo do  18 sati Kasnije je to prešlo na otprilike 2 para vlakova dnevno. Kada je krenuo brzi noćni vlak za Sarajevo Volinja je počela raditi 24 sata dnevno. Tada bi u  24 sata prošlo nekih 4-4,5 pari vlakova. Ovo pol vlak nije bilo samo pola nego primljen je vlak iz BiH a nije predat tamo nijedan.  Uglavnom bi tada mi vlak izvukli u Majur ili Sunju i tamo vlak jednostavno ostavili a lokomotivu vratili u Volinju. To je bilo iz razloga toga što smo iz Volinje skoro pa sve vlakove morali izvlačiti sa  2 lokomotive. 1 lokomotiva je bila na teretnom vlaku a drugu smo koristili od brzog vlaka za ispomoć i morali smo je vraćati u volinju bo brzog. Onda bi izvukli vlak u Majur ili Sunju i lokomotive vratili po drugi teretni vlak. Taj teretni bi u Majuru ostavio lokomotivu od brzog vlaka koja se MORALA vratiti u Volinju a teretni je onda produžavao sa  lokomotivom dalje. Problem je na toj pruzi bio i taj što su na teretnim vlakovima morala biti po dvojica jer nije bilo pokriveno sa RDV-om. Brzi vlak nije imao taj problem jer se kondukter u vlaku bio vlakopratioc. Po noći smo znali uzeti iz zagrebačkog čvora Veliku kružnu lokomotivu i poslati u Volinju. Velika (tako se zvala pa pišem velikim slovom) najčešće je bila lokomotiva serije 2o63 (preko 99%). Ona nije imala problem sa drugim čovjekom jer je bila dvoposjed.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

On 20. 11. 2022. at 22:35, Zugspotter Ingolstadt said:

Znaš li možda koliko je vlakova prolazilo kroz Volinju pred 15 godina? Koliko pred više od 15? Čisto me zanima kako se situacija razvijala. Hvala unaprijed:-)

U najbolje vrijeme tam cca 2006.-2008. Su se znala dizati po 4 rudara dnevno za Mađarsku, plus jos 45160 i 45162 za Zagreb RK. I kako su polako nestali rudari, tako su i ova dva nestala 45160 ide po potrebi sada. Ostalo mrtvo. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...