Jump to content

30.12.2021 Sjeverni Krug (do Varaždina/Koprivnice i nazad)


zvonimir

Recommended Posts

On 02. 01. 2022. at 11:28, zvonimir said:

068+361 Stajalište MADŽAREVO - zanimljivo kako je za HŽ riječ o Đ a ne DŽ (provjerio sam na webu Grada Novog Marofa)

 

Proveo sam puno godina među vojvođanskim Mađarima i nikada ni od jednog nisam čuo da kaže . Ne vjerujem da taj glas uopće i poznaju. Magyar = Mađar, od Mađara = Mađarevo. U mađarskom jeziku gy = đ. To što se kod nas udomaćio naziv Madžar, Madžarska, je čista iskrivljenica (a koristio ju je i Krleža).

Web stranica Grada Novog Marofa nije nikakva referenca nego je taj izraz posljedica neznanja. Šteta što je naš hungarolog egérke zauzet mijenjanjem pelena i brisanjem kakice, da potvrdi ili ispravi ove navode.

Inače, ne vidim potrebe da se ispričavaš zbog ''loše kvalitete'' nekih fotografija. Ovo je putopis, a ne natjecanje za najbolju fotku. Uostalom, ni jednoj slici apsolutno ništa ne fali, a u fotogalerijama se nađe i puno lošijih.

Sve u svemu, putopis je sasvim okay.

  • Like 1
  • Thanks 1

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

U slučaju dvojbe gledam tablu (odnosno službeni web općine/grada) - valjda lokalna samouprava (i ljudi koji u njemu žive) najbolje znaju kako se (danas) zove koje naselje, bez obzira koja mu je bila povijesna etimologija. Zanimljivo jest da je i župa Mađarevo (župa svetog Vida i svetog Jurja - https://www.zupa-svvida-svjurja.hr/) tako da tu zbilja nemam pametan više odgovor 🤦‍♂️

  • Like 2

Obilasci i fotografije (zvon & mir)

Link to comment
Share on other sites

Ovako kaže trenutačni pravopis:

"Dosadašnja pravopisna tradicija dopušta pisanje Madžarska i Mađarska, Madžar i Mađar, madžarski i mađarski. Prednost dajemo liku Mađarska, Mađar i mađarski na temelju izrazite pretežitosti u uporabi do koje je došlo i zbog podudaranja s mađarskim izgovorom."

https://pravopis.hr/ajax/rules-meta.php?type=O&marker=12&category=65

Inače, prednost pred pravopisnim i gramatičkim normama ima lokalni naziv, ma kakav on bio.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 02. 01. 2022. at 10:54, zvonimir said:

R201 Zaprešić-Zabok-VŽ-Čakovec - 023-852 Kolodvor ZABOK (30.12.2021)

 

Naime, na istom kolosijeku ispred 6112-102 već je stajao 7121-003 iz Stubice, nakon toga je par minuta kasnije na drugi kolosijek stigao i 7121-030 iz Krapine te je na kraju u 08:42 stigao i 7121-001 iz smjera Varaždina i Čakovca kojeg su razmjerno brzo okrenuli da može krenuti nazad u 08:47.

 

 

6112-102 koji nas je dovezao se također brzo okrene i u 08:48 ide nazad za Zagreb, u 08:53 također 7121-003 se vrati za Stubicu a u 08:51 ide i vlak za Krapinu (nisam samo siguran da li su okrenuli odmah 7121-003 ili je za Krapinu otišao 7121-025 koji je stajao na sjevernom bočnom peronu. Zapravo vrlo efikasna stvar - u 10-15 minuta stignu vlakovi iz pravca Zagreba, Varaždina, Krapine i Stubice - svi mogu presjesti kuda trebaju i ondak se opet razbježe svatko na svoju stranu. Ima tu nešto i lufta u voznom redu (mi smo trebali doći iz ZG u 08:19 a vlak iz Varaždina već u 08:25) te tolerancije za kašnjenja, no zanimljivo je vidjeti dosta efikasan obrtaj - također su sva presjedanja na otočnom peronu (ok nisam siguran koji vlak je otišao nazad za Krapinu - da li 003 ili 025), no vidi se da je moguće to u Zaboku izvesti bez previše hodanja kroz pothodnik.

 

Evo ih sada svih na jednoj slici - lijevo 7121-001 (Varaždin), 7121-003 (Stubica), 6112-102 (Zagreb), desno na otočnom također 7121-030 (Krapina) dok je desno na bočnom također i 7121-025 (piše Krapina pa ne znam koji od dva je otišao nazad za istu):

 

Jedan od ova dva će za Krapinu/Đurmanec. Zanimljiva je izvedba Zabočkih bočnih perona jer dozvoljava da dva vlaka istovremeno izađu van (pomoću ove skrenice između 1/2 kolosijeka), dapače sam već viđao takove situacije da istovremeno izađu vlakovi za Krapinu/Stubicu (u nekom od prijašnjih posjeta Zaboku):

 

 

 

 

7121 003 je taj dan stigao iz Varaždina na vlaku 3005 s napunjenim spremnikom goriva i vozio je cijeli dan na zabočkom području i navečer se vratio u Varaždin vlakom 3016 na tankiranje.

 

7121 001 je stigao iz Gornje Stubice, a budući da je prethodni dan vozio na zabočkom području, vlakom 3004 poslan je u Varaždin na tankiranje.

 

7121 030 stigao je iz Đurmanca i malo kasnije je vlakom 3006 također poslan na tankiranje u Varaždin.

 

7121 025 je stigao vlakom 991 i napunjenim tankom u Zabok i on je išao za Đurmanec.

 

Budući da u Zaboku više nema mogućnosti tankiranja dizelskog goriva plavci, u Zaboku mijenjaju se na slijedećim vlakovima:

 

991 >>> 3118

3005 >>> 3216

3007 >>> 3220

3117 >>> 3006

3217 >>> 3004

993 >>> 3230

3231 >>> 3016

3139 >>> 3018

 

Btw, lijepi brzinski putopis. :palac:

  • Like 4
  • Thanks 1

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

31 minuta, mgalic2 said:

Ovako kaže trenutačni pravopis:

"Dosadašnja pravopisna tradicija dopušta pisanje Madžarska i Mađarska, Madžar i Mađar, madžarski i mađarski. Prednost dajemo liku Mađarska, Mađar i mađarski na temelju izrazite pretežitosti u uporabi do koje je došlo i zbog podudaranja s mađarskim izgovorom."

https://pravopis.hr/ajax/rules-meta.php?type=O&marker=12&category=65

Inače, prednost pred pravopisnim i gramatičkim normama ima lokalni naziv, ma kakav on bio.

 

Nema ta cijela problematika baš puno veze ni sa jezičnim normama, niti sa lokalnom onomastikom nego sa Zakonom o područjima županija, gradova i općina u Republici Hrvatskoj ("Narodne novine", br. 86/06, 125/06 – ispravak, 16/07 – ispravak, 95/08 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 46/10 – ispravak, 145/10, 37/13, 44/13, 45/13 i 110/15)

- pa konkretno, iz osnovne verzije Zakona proizlazi Madžarevo (zašto je pak na stajalištu "đ", već sam objasnil). :kul2

Link to comment
Share on other sites

49 minuta, DB said:

 

Nema ta cijela problematika baš puno veze ni sa jezičnim normama, niti sa lokalnom onomastikom nego sa Zakonom o područjima županija, gradova i općina u Republici Hrvatskoj ("Narodne novine", br. 86/06, 125/06 – ispravak, 16/07 – ispravak, 95/08 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 46/10 – ispravak, 145/10, 37/13, 44/13, 45/13 i 110/15)

- pa konkretno, iz osnovne verzije Zakona proizlazi Madžarevo (zašto je pak na stajalištu "đ", već sam objasnil). :kul2

Ne mogu se nikako složiti s tobom. Zašto? Vrlo jednostavno: zamisli da vozni red pišu jezikoslovci. Vjerojatno bi prvi sudar bio 2 km od polaska. Da ga ja pišem, vjerojatno bi to bilo već u polaznom kolodvoru.😁

U Dalmaciji kažu: Daj dite materi. Za očekivati bi bilo da činovnik koji piše zakone piše po pravopisu i gramatici, a ako to ne zna (što nije nikakav problem, nismo rođeni da sve znamo), onda bi trebao dati dite materi. Baj d vej, zamisli da se tom istom činovniku omakne tipfeler i umjesto Zagreba u zakonu se pojavi Tagreb. Nećemo ga prekrstiti, zar ne, ipak je to - Zagreb. U konačnici, možda stanovnici Mađareva svoje mjesto nazivaju Madžarevo (ja to zaista ne znam), i tu završava sva rasprava.

Ono što mi se jako svidjelo u Jozićevu pravopisu je to da je dopustio razne varijante raznih izraza koji su se mijenjali kroz razne varijante pravopisa kroz povijest. Zato je dopustio i Mađarsku i Madžarsku (koliko god da meni osobno paralo uho), mogu biti i podaci i podatci.... Za mene - najbolje rješenje: i vuk je sit i koza je cijela.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

25 minuta, mgalic2 said:

... Za očekivati bi bilo da činovnik koji piše zakone piše po pravopisu i gramatici ...

 

Za očekivati je da činovnici pišu po gore navedenom Zakonu, a ne po tom kak on zna da su govorili njegvi stari

Time možda nekim starima nanosi bol, ali jednoznačno i nedvojbeno obilježava jedan jedinstveni toponim.

Nitko jedinicama lokalne samouprave ne brani da zakonitim putem traže izmjenu imena, ako neka kritična masa ili čak većina smatra da su im neki birokrati pomiješali slova.

Dakle, za mene je i dalje i Madžarevo i Mađarevo (ovisno o tom u kojem sustavu se orijentiram). :kul

Link to comment
Share on other sites

14 minuta, DB said:

 

Za očekivati je da činovnici pišu po gore navedenom Zakonu, a ne po tom kak on zna da su govorili njegvi stari

Time možda nekim starima nanosi bol, ali jednoznačno i nedvojbeno obilježava jedan jedinstveni toponim.

Nitko jedinicama lokalne samouprave ne brani da zakonitim putem traže izmjenu imena, ako neka kritična masa ili čak većina smatra da su im neki birokrati pomiješali slova.

Dakle, za mene je i dalje i Madžarevo i Mađarevo (ovisno o tom u kojem sustavu se orijentiram). :kul

Otišli smo OT, ali, preskačeš mi rečenice....

U konačnici, možda stanovnici Mađareva svoje mjesto nazivaju Madžarevo (ja to zaista ne znam), i tu završava sva rasprava.

....

...Zato je dopustio i Mađarsku i Madžarsku (koliko god da  meni osobno paralo uho), mogu biti i podaci i podatci.... Za mene - najbolje rješenje: i vuk je sit i koza je cijela.

Link to comment
Share on other sites

23 sati, zvonimir said:

497+632 Kolodvor LEPAVINA - koji će doživjeti veliko preuređenje 

Za koji dan stanične zgrade u Lepavini više neće biti... Turčin želi čim prije izgraditi novu dok cijene građevinskog materijala nisu još više skočile.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

On 02. 01. 2022. at 13:08, zvonimir said:

 

244+340 Stajalište ZBELAVA

20211230_102853.jpg.62223acc2649bcc1802348351ff2e3e9.jpg

 

 

 

222+832 Stajalište ČUKOVEC

20211230_105247.jpg.3c444147d834800f3286aed9993183c5.jpg

 

 

 

Zbelava i Čukovec su bili nekad kolodvori. Ovakav tip kolodvorskih zgrada se pojavljuje za vrijeme JDŽ-a i Kraljevine SHS. Na uzanim temama sam pisao o ovom tipu kolodvorskih zgrada. Ovo ispupčenje je bio prometni ured. Prometnik dok je sjedio u PU vizualno je pratio što se sve događa na kolodvoru!

Stajalište Sveti Ilija je čini mi se tek negdje u devedesetim otvoreno?

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

14 sati, mali.paja said:

Zbelava i Čukovec su bili nekad kolodvori. Ovakav tip kolodvorskih zgrada se pojavljuje za vrijeme JDŽ-a i Kraljevine SHS. Na uzanim temama sam pisao o ovom tipu kolodvorskih zgrada. Ovo ispupčenje je bio prometni ured. Prometnik dok je sjedio u PU vizualno je pratio što se sve događa na kolodvoru!

Uz Martijanec i Kunovec Subotica je negdje do 2005. imao takvu zgradu.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Da se maknemo od pravopisa i toga svega, odlican putopis. Toliko je dobar da cu si skinuti GPS X Pro za svoje potrebe, jer bas lijepo sve biljezi.

Lijepo se vidi potencijal svih ovih pruga, spikeovi u brzinama se vide na svim dionicama, osobito na dionici od Zaboka do Varazdina. Od Zaboka do Bedekovcine bi 120kmh bilo i vise nego dovoljno, a dizanje na Budinscina - Marof na 80kmh bi ucinilo veliku razliku. Trebalo bi dodatno analizirati te podatke, sto sigurno budem.

Varazdin - Koprivnica je zasigurno odlicna dionica za rekontrukciju i elektrifikaciju, cak i ovako dionica ima jako dobar pace, pak stovise, najbolji od svih dionica. Vmax je cca 100kmh, vidio da mestar gonja masinu na skoro 110kmh znaci lufta postoji. Bas cu u nekakvu procjenu koliko bi kostala rekonstrukcija i elektrifikacija te pruge, 40km bez nekakvih devijacija ne bi trebalo puno kostati.

Ostatak puta na je na visokoj razini i slozit cu se sa tobom, pretjerali su sa bukobranima, na PJUTovim uratcima se vidi da su na nekim mjestima u pol polja, sto stvarno nema smisla. Osobito kad usporedimo sa projektom Zapresic - Zabok, u kojem uopce nisu predvidjeli bukobrane, cisti dilentatizam.

Mislim da sad od tvojih putopisa jedino nedostaje konkretna analiza pojedinih dionica koje bi se mogle rekonstruirati, rado bi ti pravio drustvo u tome, pa da vidimo do kojih rezultata mozemo doci.
 

  • Like 3

Down around the corner, half a mile from here

Link to comment
Share on other sites

Garant je Studija utjecaja na okoliš pokazala da bi buka vlakova mogla nadglasavati zov na parenje žaba kreketača u obližnjem potoku i time narušavati njihovu šansu za produžetak vrste.

 

Karikiram, ali to je vjerojatno razlog bukobranima usred polja.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

21 sati, mali.paja said:

Stajalište Sveti Ilija je čini mi se tek negdje u devedesetim otvoreno?

Da, u voznom redu 90/91 jos ga nema. Kladio bih se u dosta novaca da sam pocetkom 2000-ih iz vlaka vidio tablu "Varazdinske Toplice" na bivsoj kucici stajalista Sveti Ilija...ali zasigurno je krivo sjecanje u pitanju, jer Varazdinske Toplice su bile Turcin do sredine 90-ih. 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Duh u močvari said:

Garant je Studija utjecaja na okoliš pokazala da bi buka vlakova mogla nadglasavati zov na parenje žaba kreketača u obližnjem potoku i time narušavati njihovu šansu za produžetak vrste.

 

Karikiram, ali to je vjerojatno razlog bukobranima usred polja.


Zalosno je to da je netko u tom projektu predvidio bukobrane za zabe dok u projektu Za-Za nitko nije predvidio bukobrane desetak metara od kuca.

Down around the corner, half a mile from here

Link to comment
Share on other sites

Kolodvor Križevci se asfaltira jer je na vodozaštitnom području, i na taj način se sprječava da ulje iz dizelki ide u podzemlje.

Ako se ne varam, kada se gradio ZG ranžirni kolodvor, tamo se stavljala glina kao podloga?

 

@zvonimir

Super putopis, mislim da bi relevantne fotografije mogao staviti i u temu drugog kolosijeka Dugo Selo Križevci i  Križevci Gyekenyes. I fotografije su ti dobre.

 

Na više mjesta si napisao da je gotova dionica Križevci - Gradec, a dalje da nije taknuto. Pretpostavljam da si mislio da je gotov dio Križevci - Vrbovec. Između Vrbovca i Gradeca su oba kolosijeka u funkciji.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

49 minuta, zezi said:

...

Ako se ne varam, kada se gradio ZG ranžirni kolodvor, tamo se stavljala glina kao podloga?

...

 

Da, al mislim da je zbog štednje samo pod ranžirnom skupinom.

Kad se prevrnula cisterna sa sumpornom kiselinom (valjda na otpremnoj skupini?), nastala je galama da kak to da nisu zaštitili vodozaštitno područje. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, zezi said:

Na više mjesta si napisao da je gotova dionica Križevci - Gradec, a dalje da nije taknuto. Pretpostavljam da si mislio da je gotov dio Križevci - Vrbovec. Između Vrbovca i Gradeca su oba kolosijeka u funkciji.

 

Jest, ispravio sam. Puno hvala !!! Što se tiče slika, imao sam u planu baš proći ostatak ovih stajališta od Podruta do Varaždina te ostale te pruge po sjeveru (pa i Međimurju) no za to treba pričekati malo proljeće, ponajviše malo dulje dane jer je šetnja po zimi, dosta nepraktična - sunce je prenisko pa su slike dosta loše, nema se vremena za obići neku dulju dionicu. Mogu eventualno na teme dodati link na putopis.

  • Thanks 1

Obilasci i fotografije (zvon & mir)

Link to comment
Share on other sites

On 02. 01. 2022. at 10:46, zvonimir said:

K

 

20211230_Karta.jpg.2d70792502acc0cde730d9efda656c6d.jpg

 

Z

 

Ovo je planirani (a i izvedeni) vozni red - dakle, oko 08:00 sam krenuo iz Zaprešića, do kojeg sam stigao nazad oko 13:30:

  • 3052 07:52-08:19 Zaprešić-Zabok
  • 3004 08:47-10:18 Zabok-Varaždin
  • 3607 10:21-11:07 Varaždin-Koprivnica
  • 2206 11:12-12:55 Koprivnica-ZagrebGK
  • 3058 13:17-13:37 ZagrebGK-Zaprešić

 

Onda sam ti "zbrisao" pred nosom, naime taj dan otišao za Zagreb vlakom 3605/580.

  • Thanks 1

Kad pomisliš da ne može gore, svaki dan se nanovo iznenadiš😑

Link to comment
Share on other sites

On 03. 01. 2022. at 22:17, mali.paja said:

Zbelava i Čukovec su bili nekad kolodvori. Ovakav tip kolodvorskih zgrada se pojavljuje za vrijeme JDŽ-a i Kraljevine SHS. Na uzanim temama sam pisao o ovom tipu kolodvorskih zgrada. Ovo ispupčenje je bio prometni ured. Prometnik dok je sjedio u PU vizualno je pratio što se sve događa na kolodvoru!

Stajalište Sveti Ilija je čini mi se tek negdje u devedesetim otvoreno?

Mislim da nisi u pravu, naime kako potječem iz željezničarske obitelji koja je vezana baš na prugu Varaždin-Koprivnica-(Dalj), ja sam četvrta generacija, a imam već i sam podosta godina i nikad nisam čuo da su Zbelava i Čukovec ikad bili kolodvori. Pruga od Varaždina do Koprivnice je puštena u promet mislim 1938. i nakon 1945. sigurno nisu bili kolodvori, a ne vjerujem da su bili i prije, jer bi ostali neki tragovi kolosijeka i skretnica. Znam da su u takvim zgradama bila po dva željezničarska stana i to jedan od stanara je prodavao karte. U tom izbočenom dijelu zgrade je bila putnička blagajna, sjećam se da je unutra bio i željeznički induktorski telefon (njegovom zvonjavom znali bismo kad je vlak krenuo iz susjednog kolodvora) i ternion za putne karte, te šalter prema čekaonici. Sada je to sve zapušteno i pravo je ruglo željeznice, pogotovo Zbelava. Martijanec je prije par godina nešto uredila lokalna zajednica, ali i tu su vandali već imali svoje prste, s time da mislim da ta zgrada u Martijancu nije potpuno napuštena, već mi se čini da je jedan stan u funkciji.

  • Like 2
  • Thanks 1

Kad pomisliš da ne može gore, svaki dan se nanovo iznenadiš😑

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, 33serija said:

Onda sam ti "zbrisao" pred nosom, naime taj dan otišao za Zagreb vlakom 3605/580.

 

Mene je zapravo iznenadilo da se ovo može sastaviti (ovakav krug) te da dobro i funkcionira. Zanimljivo da sam došao do dva (po nekima oprečna) zaključka:

  • Može se srediti prugu preko Marofa - većina onih najtežih zavoja bi se mogli ispeglati i ubzati bez neke velike količine novca da se dobije Zabok-Budinšćina i Turčin-Varaždin 100km/h (remontom) a Budinšćina-Marof-Turčin bi se mogao dovesti na 60-80 km/h. 
  • Za Čakovec/Varaždin-Zagreb glavni smjer treba ići preko Koprivnice - pruga je već danas u dobrom stanju (osim onih nekoliko kilometara), da li bi odgovor bili BEMV-ovi pa da VŽ-ČK i ostane neelektrificirano 100km/h ili isposlovati elektrifikaciju M501 Međimurja pa ondak i spoj ČK-VŽ-KC pa sve to imati na 120/140km/h.

Kao što je već netko spominjao na puno mjesta - trebalo bi imati strategiju i plan što se hoće sa svakom prugom, pa pripremati što se može (studijsku i projektnu dokumentaciju) i izvoditi kako se pojave novci (obzirom na ritam trošenja novaca bolje je pokrenuti više projekata pa ako baš treba nešto "fazirati" u novi VFO nego čekati zadnji čas da se nešto pokrene ili ugura). Također imati "strategiju" ili "plan" elektrifikacije pa opet kako se kakvi zeleni novci pojave raditi dionicu po dionicu - tu je mislim popis čak i prilično jasan.

  • Like 3
  • Thanks 1

Obilasci i fotografije (zvon & mir)

Link to comment
Share on other sites

8 sati, 33serija said:

Mislim da nisi u pravu, naime kako potječem iz željezničarske obitelji koja je vezana baš na prugu Varaždin-Koprivnica-(Dalj), ja sam četvrta generacija, a imam već i sam podosta godina i nikad nisam čuo da su Zbelava i Čukovec ikad bili kolodvori. Pruga od Varaždina do Koprivnice je puštena u promet mislim 1938. i nakon 1945. sigurno nisu bili kolodvori, a ne vjerujem da su bili i prije, jer bi ostali neki tragovi kolosijeka i skretnica. Znam da su u takvim zgradama bila po dva željezničarska stana i to jedan od stanara je prodavao karte. U tom izbočenom dijelu zgrade je bila putnička blagajna, sjećam se da je unutra bio i željeznički induktorski telefon (njegovom zvonjavom znali bismo kad je vlak krenuo iz susjednog kolodvora) i ternion za putne karte, te šalter prema čekaonici. Sada je to sve zapušteno i pravo je ruglo željeznice, pogotovo Zbelava. Martijanec je prije par godina nešto uredila lokalna zajednica, ali i tu su vandali već imali svoje prste, s time da mislim da ta zgrada u Martijancu nije potpuno napuštena, već mi se čini da je jedan stan u funkciji.

Taj tip gradnje je iz Kraljevine SHS. Puno je takvih sličnih kolodvora bilo na uskotračnim prugama u BiH prema Dubrovniku ili Višegradu. Stajališta nekad nisu imala niti kakvu zaštitu a pogotovo prodavača karata. Sve je to novatorija. Možda od šezdeseti pa na dalje. Kasnije su možda te prodavače stavili u te prostore. Trebalo bi pogledati u neke stare Službene vjesnike? Kada odem u VR ako se sjetim pogledat ću stare grafikone i vidjeti što je na njima prikazano? Tamo imaju Grafikona još o cara Franje!

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...