Jump to content

Delnička Adventska bajka i Hrvatska vrata Jadrana


up4014

Recommended Posts

Ponukan objavom našeg kolege Stanley-a odlučio sam današnji lijepi dan vidjeti što to ima u Radničkom domu u Delnicama.Da ne bih lutao pobrinula se naravno supruga tako da će moj skroman pokušaj biti malo uvjetovan zajedničkom vožnjom.

 

U 9,15 krenuli smo iz Hreljina i idemo po D-501 i uz tri usputna semafora do autoceste evo nas 10 sati i par minuta u Delnicama pred Radničkim domom. Snijeg je jučer ujutro presta padati i pred domom je sve lijepo čisto i suho samo dve hrpice snijega sa strane.

 

                                                          Naravno "iskusni" putopisac zaboravio je snimiti Radnički dom pa se za početak pobrinuo portal "Gorske novosti".

 

                                                         10669125_10203321600334800_3299116400507764653_o.jpg.aa94e6768316d65c4eb1c965429512ba.jpg

 

Na početku dvorane sa maketom lijevo sjedi gospođa i svakoga popisuje po imenu i prezimenu, adresi i tel. broju. Prijatelja našeg kolege "Borna 1" sreo sam odmah i zajedno smo otišli do kraja dvorane te sam snimio maketu u cijeloj dužini od kraja dvorane prema ulaznim vratima.

 

                                                    20211204_105749.jpg.a31433ff3e8b73e0d9b633bcede6e7e3.jpg

 

 

Glavnokomandujući gospodin Dragutin "Dragec" Staničić zadržao se u razgovoru sa Ing Lucijanom i samnom, osvježili smo nas dvojica uspomene na bivšiŽTP Zagreb. Budući će gospodin Dragutin objaviti puno svojih fotografija, odlučio sam snimiti još dve tri fotografije i krenuti po štreki je vani bio sunčan i pravi zimski dan.

 

                                                                                                Maketa snimljena  sa ulaznih vratiju dvorane

                                                    20211204_105618.jpg.f358dfebbce0acf7f251df00bb18a346.jpg

 

 

                           Gledano sa ulaza u dvoranu desna strana makete. U prvom planu Train Hungary Croatia Co-Co el. lokomotiva istovjetna ex JŽ seriji 461.                        20211204_105907.jpg.10e0d1deefc6dc2c61ed5120f11030ed.jpg

 

 

                                                                                        Kraj makete dio dvorane suprotan ulaznom. Vidimo HŽ Cargo serija 1141 u novom bojanju.

                                                                    20211204_105723.jpg.008a6fbca710dbd648ca0043297ae1f3.jpg

 

Sve skupa nisam našao nikoga poznatog sa našeg foruma dok se nije pojavio visoki krupan i bradati gospodin iz Sungera. Prije skoro 10 godina čuli smo se telefonom no danas smo se osobno upoznali. Pogodite "glavom i bradom naš ne.znam je li sadašnji ili bivši kolega "Pfaff".

Cijelo vrijeme svakih par minuta neki je vrag trubio, a ja sam se trzao instiktivno tražeći vlak, kad ono elektronika, kad sam ja kupovao Maerklin vrhunac je bio dim iz dimnjaka.

Malo prije 11 sati oprostili smo se od gospodina Drageca i odvezli se do kolodvora.  Parkiram auto izlazim i naravno zakasnio sam. Vlak 4000 upravo staje na drugom kolosijeku.

                                                                                            na prvom stoji AKIEM "Astride" idem brzo prema lokomotivi vlak 4000 i dalje stoji.

20211204_113054.jpg.535b2bee9bdb5c5f105bdfa8c9f99f6a.jpg

 

 

  Sva tri izlazna signala su i dalje "Stoj" idem preko možda snimim lokomotivu, Vlak 400 još uvijek stoji na drugom kolosijeku i evo jedna lijepa prva sniježna fotografija ove jeseni HŽ PP lokomotiva 1141-305.

 

20211204_113254.jpg.baf0a7a951ed5f62a8b06066b49cdd3c.jpg

 

                                                                          Izlazni signal na drugom kolosijeku pokazuje slobodan izlaz iz kolodvora Delnice

                                                       1209958064_20211204_113341(1).jpg.1b287c0790556d6bda1ec9d43332ae6e.jpg

 

Toliko za večeras za prvi put sutra idemo dalje...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 6
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Idemo mi dalje,(...)

 

 Putnički vlak broj 4000 Zagreb Gl. kol. - Rijeka je očito stigao prije vremena, križanja nije bilo na prugi je APB, a nakon slikanja  sam se vratio na 1. peron i evo vlak ode.........!

20211204_113356.jpg.4b180aac47e2e495d62b71cd5d97ed36.jpg

 

20211204_113402.jpg.0b5f189b87588781d1d6304d7a142b2a.jpg

 

           I kako je napisao naš dragi Anton Gustav Matoš svojom u Hrvatskom jeziku najljepšoj rečenici o željeznici citiram:"Željeznicu guta već  daljina..."

 

20211204_113405.jpg.8daad873dc22aa9fd946a64b75d19bc4.jpg

 

                                     Malo sam protegao noge na Zagrebačku stranu. Pod stijenom se sakrio jedan stari Gas, no oznake se više ne vide

                                             20211204_114934.jpg.4709d2e5ee1f2fa2bd80fa14a07a1114.jpg

 

                            Sa gradske strane utovarne rampe pogled na  dio mjesta gdje se skriva Delnička skakaonica, jedina prava u državi.

20211204_115016.jpg.6fb8241cc46d8e8089f5669c13e21ff6.jpg

 

 

                                                                        Vratih se natrag prema zgradi kolodvora. 20211204_114637.jpg.3d945e2de8f09e41e581a63660f40e8f.jpg

Prošao sam pored auta u kojem sjedi "Načelnik stožera" i odoh preko na drugi peron....

 

        .....sa kojega se može lijepo snimiti Astride na prvom kolosijeku, do sada je bila garažirana u Brajdici, pa na Škrljevu i sad sam otkrio i novu lokaciju

 

20211204_113640.jpg.94bd05cc1782fb934845ff30f53818ee.jpg

 

 

  • Like 6
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

 

                                                                       Lokomotiva je osigurana od samopokretanja

 

20211204_113446.jpg.3cdc00236f860ba6242507abc263ec47.jpg

 

                                                                                           Tvorničke i ostale oznake

20211204_113149.jpg.b661dfad493cc76a1301f94003670ce3.jpg

 

Dok sam sve to onako brzo i starački obavio, bilo je vrijeme i za polagani povratak. Ništa od autoceste. Starom dobrom  "Luizianom"  do križanja za Lokve desno i Mrkopalj lijevo odprilike 5-6 kilometara dalje prema Gornjem Jelenju. Želj. kolodvor Lokve je na cesti za Mrkopalj, a ne na cesti za Lokve.

 

 

Par stotina metara vožnje prema Mrkoplju putokaz "Želj. stanica. i nakon  2 S zavoja evo nas na parkiralištu zgrade kolodvora Lokve. "Nakupina" raznih objekata oko kolodvorske zgrade zbilja ne zaslužuje više snimanja od onog koje je objavio kolega Pfaff u svojoj temi no pogled sa ruba parkirališta ipak pokazuje dio barem mali ljepote šuma Gorskog kotara.

 

                       Pogled sa parkirališta prema mjestu Lokve, koje je skriveno ovim jelama u dolini jedno sat hoda od kolodvora. Čista uživancija!?

20211204_121231.jpg.89464bde83aac5820559292b067ac7dc.jpg

 

                                                                         Na kraju ih dočekaju još i ove blage stepenice

20211204_121258.jpg.fe8072c453716bd741f4cc351e2b5b64.jpg

 

                                                            "Ura" na zgradi radi i pokazuje točno vrijeme, samo su joj kazaljke "na dijeti"

20211204_121010.jpg.1f12686b1db64dcb0662dc75332a78cc.jpg

 

                                                                                       Izlazna strana prema Delnicama

20211204_120946.jpg.132119741ac4ccca62b5d23b53164999.jpg

 

Strana prema Fužinama, u produžetku 1. kolosijeka je izvlačnjak sve do mosta u nasipu pruge ceste za Mrkopalj. Na njemu i 1. kol. se sastavljaju vlakovi od 1,000 tona bruta te dalje prema odredištu voze vlakovi od 2,000 tona bruta.

20211204_120956.jpg.34111ece287c1514ae880d025d3bdc4a.jpg

                                               Osobno kao starom zaljubljeniku moja ovogodišnja Adventska bajka doživjela je svoj vrh ovom fotografijom

                                                        

 

Nakon  završenog fotografiranja javio sam se u prometni ured. Prometnik me pita: Jeste li snimili za dušu? Nego kako, da nije za dušu ne bih ni snimao!"

                                      Zaželio sam mu sretan Božić i za oproštaj snimio "Pfaffovog prijatelja". Kapa mu se malo nakrivila.

 

                                     20211204_121107.jpg.9c22c31c3de3892093f835e429c4e75a.jpg

 

Nemamo Alpskih vrhova no priroda je još uvijek dobrim dijelom izvorna. Odlazimo iz kolodvora Lokve prema Fužinama prvom cestom, koja spaja istočnu obalu Jadrana preko Dinarida sa Panonskom nizinom."Karolina" izgrađena još u 18. stoljeću.

  • Like 5
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Silaskom sa kolodvora Lokve na cestu za Mrkopalj prolazimo kroz kamenom obzidani prolaz u nasipu pruge. Stotinjak metara dalje desno je odvojak na kojemu se uključujemo u trasu "Karoline", koja se lagano penje sjevernim padinama prema lokalitetu "Sljeme" na vrhu gorskog sedla. Dionica ceste po sjevernim padinama je obnovljena u potpunosti jer je bila u lošem stanju. Vozimo se u tišini i uživamo u lijepom sunčanom danu.

 

 

                                                                     Dionica obnovljene ceste do vrha Sljeme prvi ovojesenski snijeg

20211204_122033.jpg.6982e2484415972e36ad863253463af6.jpg

 

 

20211204_122517.jpg.3fb3d8a7d67340a672d95998a69dd8e5.jpg

 

 

Ovo sedlo koriste slijedećim redom : 1. cesta Bakar-Karlovac, 2. željeznička pruga Karlovac-Rijeka, 3. Naftovod Omišalj-Mađarska/Pančevo 4. Autocesta Rijeka -Zagreb, 5. Plinovod Jadransko podmorje-Istarski poluotok-Zagreb i 6. plinovod LNG terminal Omišalj. 

Sve to prolazi jedno pored drugoga na prostoru užem od jednog kilometra. Imamo tri tunelske cijevi istog  imena "Sljeme". Jedna željeznička i dvije cestovne. Dakle vozimo se prostorom, koji zbilja jest "Hrvatska vrata na Jadran".

 

 

 

 

20211204_122457.jpg.8945a8b2181f84a353944cbc78608f06.jpg

 

Dolaskom na gorsko sedlo Sljeme nestaje crnogorična gusta Šuma  proplanci travnati sa šumarcima bjelogorice nastavljaju se laganim padom ceste s južne strane malo lošije kvalitete no stalno bez ijedne rupe na kolniku prolazimo Gornje Selo i mjesto simboličnog naziva Vrata dolazimo na rub Ličkog polja.

 

                                                                                  Pogled na želj. prugu i cestu sjeverni ulaz u Fužine

20211204_123624.jpg.6474bd5a3e69295c0a79d76e5a952080.jpg

 

 

                                Duboki usjek Vrata. Njime završava uspon pruge iz Fužina te nakon predaha počinje završni uspon pruge do tunela Sljeme.

20211204_123634.jpg.e8327a9a425f3f6d1f34943a2a9cb8dc.jpg

 

i tako stigosmo do Fužina i razloga zašto nema vlakova osim vlaka broj 4000 u Delnicama

 

       Zbog zatvora pruge vlak 4000 prometovao je do Fužina-zamjenski prijevoz do Rijeke autobusom. također autobus umjesto vlaka 4001 Rijeka-Fužine.

20211204_124652.jpg.828aee7533b142838b85291764fc4e93.jpg

 

                                              lokomotiva HŽPP 1141-305 na čelu vlaka 4001 u kolodvoru Fužine čeka dolazak zamjenskih autobusa

20211204_124630.jpg.7f36685ab61f9aed5f74a0c4e39cbd20.jpg

 

                                                                      Prikaz turističkih znamenitosti "Fužinskog kraja" na zidu kolodvora Fužine

20211204_125014.jpg.7795cad5f52210c8c904090a54c95403.jpg

 

 

Napuštamo kolodvor Fužine i brzamo na ručak. Prolazimo još jednom prugu u mjestu Zlobin te Karolina na lokaciji Peć (zbog vapnarskih peći, koje su još krajem XX stoljeća povremeno radile na nizbrdici sa koje snimam) izlazi na more.

 

         Frankopanski kaštel u Kraljevici, sasvim lijevo tamno smeđe boje školski brod ex JRM "Galeb", Bakarska vrata i rafinerija Urinj desno

20211204_131558.jpg.25f42fd55ebbfb4b220834b1cef0b1e2.jpg

 

 

                                                                                      Pogled na grad Rijeku u daljini                       20211204_131408.jpg.2670d5ed1f58ab4274ee48330e8bbea2.jpg

 

 

I eto nas doma na ručku!

 

                                                               Poslije kraćeg odmora stigao je i kraj dana i prizor sa balkona

20211205_161634.jpg.bcedc52ccca354a3e7a4b701a9ecde62.jpg

 

Hvala na strpljenju moglo je bit i bolje, ali nisam bio sam pa je možda bilo manje fotografija nego što je trebalo biti.

 

 

 

  • Like 5
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...