Jump to content

27.07.2021 - Tamo i opet natrag - Šibenik-Knin-(Split)-Šibenik


zvonimir

Recommended Posts

Posted

27.07.2021 - Tamo i opet natrag - Šibenik-Knin-(Split)-Šibenik

 

Na sugestiju mudrijih i/ili starijih kolega @EuroCity i @Stanley ipak sam jučerašnje događaje pretočio u jedan maleni Putopis, nadam se da će Vam svima biti zanimljiv. Nekih slika (npr situacije oko Kolodvora Šibenik) imam dosta pa će one završiti i na odgovarajućoj temi uz par ideja i raspravu što sa tim kolodvorom, no ovdje su stvari koje više imaju veze sa samim putovanjem.

 

Kako sam ovih dana u svojoj južnoj bazi, ukrao sam jedan dan za sebe i svoje (čudne) hobije te sam zamislio i isplanirao jednu malenu rutu po "dalmatinskim željeznicama". Plan je bio otići autom do Šibenika, uhvatiti (putnički) vlak do Knina, natrag nagibnim iz Knina skroz u Split te se potom preko Perkovića vratiti nazad do Šibenika. No naravno (kao što ćete vidjeti) nisu stvari izašle kako treba, no bile su i bez toga vrlo zanimljive. 

 

Dan prije puta sam provjerio gdje mi je stari kolega iz HŽ dana (koji je inače iz Šibenika) pa je ispalo da je a) upravo dolje u Šibeniku i b) pokvarila se penta pa ne može u planirane ribe, tako da sam neočekivano dobio i društvo. Kolega je tu negdje i potiho prisutan na Forumu no neću ga tagati osim ako se sam je javi.

 

Originalni plan je bio slijedeći, svugdje je bilo ugrađeno dovoljno lufta, također sam odmah ujutro provjeravao da li je 1521 krenuo kao nagibni iz ZG a ne kao nekakav zamjenski autobus, te smo pomalo pratili kako napreduju noćni (primarno RegioJet) kojeg sam se nadao uloviti negdje putem:

 

  • 5802 Šibenik 08:13 - 09:54 Knin
  • 1521 Knin 12:17 - 13:51 Split
  • 5506 Split 15:27 - 16:26 Perković
  • 5805 Perković 16:31 - 17:02 Šibenik
  • Like 2
  • Thanks 2

Obilasci i fotografije (zvon & mir)

Posted

M607 Perković-Šibenik - 020-800 ŠIBENIK (27.07.2021)

 

Našli smo se u birtiji preko puta te smo pričekali da nam pristigne Šved koji će nas povesti prema Kninu (plan je da idemo sa njime skroz do Knina kako bi vidjeli sve stanice putem - uključno i ono Koprno koje nisam ulovio prije par mjeseci). Stigao je 7122-007, pomalo samo išaran ali razmjerno ugodan i klimatizirani Šved. Karta do Knina - 50,50kn, blagajna ima POS (što sam iskreno mislio da će i biti standard).

 

Sam kolodvor je prije 10-ak godina prerezan izgradnjom podvožnjaka i pristupne ceste dolje prema Luci  što je mislim sjajna ideja i sama cesta je super izvedena, no kolodvor je radi toga postao čeoni jer su kolosijeci otpiljeni prije podvožnjaka. No nakon izgradnje istoga se pruga nije vratila nazad, već je daj dalji dio kolodvora sada samo parking (o stanju i perspektivama ću ipak u drugoj temi). Zgrada je fora - sastoji se od dvije stare spojene objektnom novijeg datuma, zanimljivost je ostatak table kioska "VJESNIK" (koliko to dugo ne postoji).

 

01-PogledPremaPerkovicu.jpg.0129a58d50ef339b8915d3b985d29f6b.jpg

 

02-KolodvorskaZgrada.jpg.59fbd3758d595c315523d0eb24a878c9.jpg

 

03-PremaSturcu.jpg.d091ca525f82d4cb271f67d6a6188c29.jpg

 

04-NaPeronu.jpg.130196ba193176e29dc49933a670068a.jpg

 

Prijevoz za danas planirano do Knina (kao 5800) je 7122-007, u bijelom bojanju sa ipak nekoliko grafita - koliko shvaćam ima protugrafitni premaz no netko je samo uklonio grafit preko brojeva i oznaka (ne bih rekao da su grafiteri toliko svjesni gdje smiju farbati). Klima radi prilično dobro, ovo je bio vrlo topao dan tako da je vožnja bila prilično ugodna (dakako bio je prilično prazan, bilo je tu svega nekoliko putnika pa tko zna kako bi bilo da je vlak bio dupkom pun).

 

05-Sved1.jpg.9b9125722e02b6e5c5c0903197c20e60.jpg

 

06-Sved2.jpg.6802397e0e159b677c2bca568dc58900.jpg

 

07-Sved3.jpg.a7cb25d94d57f0ff101c40fd9e4002e2.jpg

 

08-Sved4.jpg.7fb71e2204b23b2a06cef6968d626ecd.jpg

 

09-Sved5.jpg.83944050d4ed069468eee8551d1bd3fe.jpg

 

Za kraj dvije slike iz unutrašnjosti, malo sam virnuo u kroz vrata upravljačnice, super mi je rešo na desnoj strani - baš me zanima koliko se isti i za što sve koristi (kuhanje kave ili grijanje vode za kakvu juhicu).

 

10-Unutrasnjost.jpg.478ef63fadbcac56b2d2b51be539db59.jpg

 

11-Upravljacnica.jpg.ef73d3eb5a5efe9970465f149e028b59.jpg

  • Like 7
  • Thanks 1

Obilasci i fotografije (zvon & mir)

Posted

M607 Perković-Šibenik - Od 020-800 ŠIBENIK do 000-000 PERKOVIĆ (27.07.2021)

 

Krenuli smo na vrijeme u 08:13 iz Šibenika, cca pola sata do Perkovića i ondak još cca sat i malo do Knina uz stajanje na svim stajalištima.

Slike su nastale zapravo u oba prolaza pa malo tu varam, no ideja je da se vide sva stajališta putem barem sa pojednom slikom. Nešto je putnika ušlo/izašlo na Mandalini (prvoj stanici od kolodvora) te nešto kasnije u Primorskom Vrpolju. Veliko mi je iznenađenje bio putnik koji je ušao na Ripištu, dok kojeg mi apsolutno nije jasno kako se može prići sa ceste ii od neke kuće, tako da evo idu slike (iz vlaka pa nisu neka kvaliteta) redom:

 

019-866 Stajalište MANDALINA

 

21-Mandalina.jpg.f64a8bfbbd03019c6904d2d8e2e64805.jpg

 

017-646 Kolodvor RAŽINE

 

22-RazinePutnicka.jpg.98065bd1a854171db0b3df0b475ca24a.jpg

 

23-RazineCargo.jpg.6da8f7cacc86e9827ce2df072cc54fcb.jpg

 

015-391 Stajalište PRIMORSKI SVETI JURAJ

 

24-PrimorskiSvJuraj.jpg.a3bf111e100c9b4c0a8301c713ab2168.jpg

 

011-834 Stajalište PRIMORSKO VRPOLJE

 

25-PrimorskoVrpolje.jpg.d97cb5e0e86e8dbb2124527dd06ec03c.jpg

 

009-402 Stajalište DABAR

 

26-Dabar.jpg.71d8f74f15b8f37a8a1baa4601db832d.jpg

 

005-797 Stajalište RIPIŠTE

 

27-Ripiste.jpg.a39a2550c9cc1c00c44c1acdfe0babf0.jpg

 

Pruga ide paralelno državnoj cesti D58 no malo je udaljena od samih naselja koja su više uz tu cestu te na nekim mjestima nije baš jasno kako putnici uopće dođu do stajališta. Najbliža i najbolja veza postoji u Primorskom Vrpolju, gdje postoji cesta kojom se pristupi do stajališta (i igrališta pored). Inače u Primorskom Vrpolju ako se popnete gore do ceste ćete naći naravno najpoznatiji objekt u istome - Restoran TORCIDA (glavno mjesto za skrenuti na janjetinu) - tu je slika iz jednog ranijeg obilaska no samo da znamo o čemu govorimo :)

 

28-Torcida.jpg.c926b7215c7b28b1957a0c63f1a80751.jpg

 

Također - kako je Vlak Klimatiziran, vrlo važna poruka. Kao što napisah, klima dobro radi, vlak također ima većinu onih zastora koji se mogu spustiti kao sjenila, tako da sam Šved i nije tako loš. Još kada se smjestiš u dio dalje od motora gdje je ipak manja buka :)

 

29-VaznaInformacija.jpg.40b901809ef06584e919e80cd9571eed.jpg

  • Like 6
  • Thanks 2

Obilasci i fotografije (zvon & mir)

Posted

M607 Perković-Šibenik - 000-000 PERKOVIĆ (27.07.2021)

 

Stižemo u Perković, prije ulaska u isti sam konačno potvrdio prethodni zaključak da je napraviti vezu Šibenik-Split (da se vlak ne mora okretati u Perkoviću) zapravo vrlo teško. Zapravo sam prije nekog vremena bio uvjeren da je to dobra ideja, no prilikom prilaska Perkoviću se shvati da se pruga M607 od Šibenika *penje* prema Perkoviću, dok se pruga M604 od Primorskog Dolca (iz smjera Splita) *spušta* u Perković, tako da sa svakim metrom od Perkovića su njih dvije vertikalno sve dalje. Dokaz tome prve dvije slikice koje pokazuju raskorak tih pruga pred kolodvor Perković.

 

31-PrugaOdozgo.jpg.8ede5dd242e3957962446eef065d6dd9.jpg

 

32-MaloBlize.jpg.08a8509eafa4b0f856ff5c6896042daf.jpg

 

E sad - kako kažu, niti jedan plan ne preživi susret sa stvarnošću (ili u originalu neprijateljem) - dolazi nam kondukter da nas uputi da vlak 5802 u Perkoviću mora čekati vezu iz Splita (koliko sam shvatio putnički 5502) koji će kasniti dosta, te nam nude da prema Kninu presjednemo u nagibni ICN 520 koji će doći za cca pola sata (u Knin bi stigli samo malo kasnije nego putničkim), tako da smo proveli malo vremena u hladu u Perkoviću.

 

34-StigliUPerkovic.jpg.72150c34c921f0ab2f91caf649c04531.jpg

 

35-PogledIzHlada.jpg.6c047b78edd39326de8612a74acaef9a.jpg

 

36-ZaZenske.jpg.6256bcbb2b50e6f57fe795e6dc052256.jpg

 

37-Cekaonica.jpg.075eb8992e4be04579ca537727d1a9ba.jpg

 

Malo kasnije stiže 7122-010 kao 5803 iz smjera Knina na drugi kolosijek - malo je sve tu meni ispalo nejasno jer smo kasnije njega vidjeli da je stigao u Knin, tako da je moguće naša 007-ca otišla nazad za Šibenik a ovaj je pokupio putnike iz Splita, no to sve nismo vidjeli jer smo već bili otišli.

 

38-OdKninaStize.jpg.769c6a452d76b82b59cadd1cd3cf912c.jpg

 

39-MaloGuzve.jpg.d99b92cec6c7be24ae79076ff84d3bdf.jpg

 

Točno na vrijeme (u 09:25) stiže i 7123-011/12 kao ICN 520 iz Splita tako da smo se smjestili u njega, i to u onaj drugi razred iza upravljačnice što je zapravo najbolji dio vlaka jer je značajno manja buka. Tu je bilo nekoliko drugih putnika, dok je u samom vlaku bilo razmjerno dosta putnika, mješavina stranaca (backpackera) te nešto i domaćih.

 

40-EvoINjegaOdSplita.jpg.a194b393f1481b8f45bd168f80c61399.jpg

 

41-Nagibalo.jpg.755a2d0f47b0881ef0c761826c1655c2.jpg

  • Like 5
  • Thanks 2

Obilasci i fotografije (zvon & mir)

Posted

M604 Oštarije-Split - Od 277-399 PERKOVIĆ do 223-689 KNIN (27.07.2021)

 

Ovaj dio puta je prošao vrlo uredno i po planu, tako da se u ovom trenutku činilo kako bi još i mogao cijeli svoj plan izvući. Nagibni zapravo jako fino prede, vozi vrlo često 95-100km/h što znači da ima dionica gdje bi se sa SS-om i malo peglanja pruga mogla podići sigurno i na nešto više. Ono što je fascinantno jest koliko brzo uhvati brzinu tako da stvarno može izvući jako dobre i brzine i vozna vremena. Bili smo odmah na početku vlaka (iza 012 glave, parna je 2 razred) tako da smo kasnije uspoređivali osjećaj biti na čelu ili na kraju vlaka (ima čak neke razlike - o tome ćemo isto kasnije).

 

Vlak stane u UNEŠIĆU i DRNIŠU, tako da je bilo tu i lokalnih putnika (koji su isto sa nama prebačeni sa putničkog). Da li bi taj vlak trebao tamo stajati (pogotovo Unešić, a i Drniš je kolodvor zapravo van grada) je dobro pitanje tako da bi se i tu sigurno moglo naći nešto vremena uštede, pogotovo ako tu nema nekog križanja.

 

42-PetrovoPolje.jpg.d173c80b5669be040b215cb0955044a6.jpg

 

Sa ovog puta samo par fotografija Petrovog polja (kod Drniša), nakon kolodvora Žitnić pruga zaokrene oko brda te se mora spustiti sa nekih 280mnv na 220mnv tako da tu ide ona devijacija u Drnišu (tu bi se možda mogao nekakvim 2km tunelom od Žitnica ovo zaobići što bi skratilo put za neka 2km te bi se moglo napraviti stajalište puno bliže samom Drnišu.

 

Cijeli ovaj put od 54km u nekih 45 minuta za prosječnu brzinu od cca 71km/h (uz dva zaustavljanja od minute te jedne polagane vožnje nešto prije Knina preko jednog propusta koji očigledno čeka saniranje). Nešto o samim brojkama ćemo poslije :)

  • Like 5
  • Thanks 1

Obilasci i fotografije (zvon & mir)

Posted

M604 Oštarije-Split - 223-689 KNIN (27.07.2021)

 

I dalje je sve po planu, dakle čekamo za nazad ICN 1521 u 12:17 koji bi me trebao spustiti u Split do 13:51 (dok će kolega iskočiti u Perkoviću i otići nazad vezom 5823 za Šibenik), imamo cca dva sata u Kninu (stigli smo točno na vrijeme u 10:10 te otpratili 7123-011/12 dalje prema Zagrebu) pa smo gledali kako iste iskoristiti.

 

51-NagibniZaZG.jpg.6ae616b36c97d0738c85b78f37beec0f.jpg

 

52-GodinaZeljeznice.jpg.933cbfb272e9c35782f3af7792da6554.jpg

 

53-OdeZaZG.jpg.05f30c9e96286891f9ddb47715bbd9e6.jpg

 

54-TrgKolodvor.jpg.49be262ce1197604333b774c3d565c30.jpg

 

Dakako što se radi u Kninu kada se ima dva sata - ide se na Tvrđavu. Našli smo stazu i stepenice do gore te sam do gore prilično ispustio dušu (nisam u formi, imam viška kila, nosim ruksak sa svim potrepštinama za nuklearni rat i prikladno sam u zelenoj majici - a vrućina je naravno ona poznata Kninska), tako da smo samo stigli do ulaza u Tvrđavu i do birtije te nismo išli u daljnji obilazak (to ću na neki hladniji dan sa svojim ukućanima).

 

55-StazaUspon.jpg.022050f63201c526179c6f244bbbbdbb.jpg

 

56-PremaSjeveru.jpg.f3d7a5fae2e97c84dda68553381165a4.jpg

 

57-PremaGradu.jpg.cf28cd0da3b348069a6ef40e11d3672d.jpg

 

58-PremaJugu.jpg.d8272185db20c0248c12aa5b9aa831fe.jpg

 

Pogled na kolodvor je zanimljiv - taman se oko 10:40 ukazao 7122-010 iz Perkovića (zanimljvio nije 007 nastavio kao 5802 prema Kninu nego se ovaj okrenuo i vratio nazad), također dolje se čula jedna poveća teretna kompozicija sa dvije 2062 Ličanke koja je odbauljala putem juga (što će se kasnije pokazati vrlo važnim). Zanimljivo je kako se na slici dolje (uz malo zumiranja) vidi i pogon vuče koji je tamo iza brijega - malko govori o veličini samog čvorišta nekada davno.

 

59-GuzvaNaKolodvoru.jpg.57ac7b9545adfce949fdb73d35784f03.jpg

 

Krenuli smo nazad, ali ovaj puta po cesti (koja daje malo više hlada a i nizbrdo je puno lakše) te smo stigli nazad na kolodvor. Kako smo već malo bili blizu polaska nismo išli tražiti nekakav Mlinar, PanPek ili nekakav fast-food, već smo tradicionalno otišli u Konzum po dućanušu (pecivo, malo pršuta, sira i grickalica) koje smo slistili u hladu južne strane trga (inače trgu fali više zelenila jer su ove kninske vrućine koma)

 

60-Birtija.jpg.c4ca7bfb4e58835d2e0ec655770ea157.jpg

 

61-CestomNazad.jpg.9206f7fa6ae6b9d72584bfcf4165048b.jpg

  • Like 5
  • Thanks 2

Obilasci i fotografije (zvon & mir)

Posted

M604 Oštarije-Split - Od 223-689 KNIN prema (nesuđenom) Splitu (27.07.2021)

 

Stiao je redovno iz Zagreba 7123-015/16 kao ICN 1521, tu ima čak malo i dulju pauzu (dođe u 12:06 a krene u 12:17) što je dosta putnika iskoristilo za zapaliti cigaretu ili nešto slično tome (pa i prošetati pse mali krug). Opet smo se uvalili u drugi razred iza parne upravljačnice, gdje unatoč tome što je vlak bio zapravo prilično pun - nije bilo nikoga tako da smo cijeli taj odjeljak imali za sebe (možda ekipa iz ZG dobije broj sjedala pa ga kao poštuje - opet dosta je stranaca kojima je ovo vjerojatno jedino iskustvo ICN vlaka).

 

62-Nagibni.jpg.8d6c5c22492c5e25748e15dec7304b09.jpg

 

63-GodinaZeljeznice.jpg.8a70978b8b25828642c5e45e9f5b2732.jpg

 

64-NaZalostMutna.jpg.8dc12a9b83d36e2afbeafacc849f530e.jpg

 

I ovaj ima "2021 Godina Željeznice" sticker - koji mi se zapravo jako sviđa, fora je ako su po cijeloj Europi željeznice neke vlakove "obukle" u ovaj isti dizajn. Na žalost baš slika odjeljka je ispala mutna (nemam bolju).

 

I krenuli smo na vrijeme, sve do 12:50 i dolaska u UNEŠIĆ je sve bilo savršeno (držali smo vozni red, vlak se lijepo naginjao kroz zavoje i držao lakoćom dionice od 100km/h). Malo je drugačiji osjećaj voziti se u zadnjem odjeljku (sada smo bili na kraju vlaka u usporedbi na putu prema Kninu) - da li je do samo vlaka ili do te razlike, kroz zavoj se osjećaju vibracije više nego u prednjem kraju. Imali smo mladog konduktera (sa Beastie Boys "Sure Shotom" na mobitelu kao ring-toneom) koji nas je u Unešiću obavijestio da je ispred nas - POŽAR.

  • Like 5
  • Thanks 1

Obilasci i fotografije (zvon & mir)

Posted

M604 Oštarije-Split - Gužva u kolodvoru 265-351 UNEŠIĆ  (27.07.2021)

 

Dakle, krenuli smo nagibnim 1521 iz Knina prema Splitu redovno u 12:17 (vlak je stigao u Knin oko 12:06 pa je čekao malo, taman su svi izašli van zapaliti). Krenuli smo sa 7123-015/016 i sve je do Unešića bilo OK (nagibni dobar komad pruge zapravo drži 100km/h), no tamo se zaustavljamo te nas kondukter informira da je požar malo dalje niz prugu (kod Koprna) te da su i Kanadei u akciji (što smo i mogli uživo pratiti na FlightRadaru24 kako dio naših kanadera ima aktivne ADS transpondere). Stigli smo u Unešić oko 12:50 što je cca redovno vrijeme, tamo je već stajala 2044-020 na četvrtom kolosijeku - ne znam da li je tu kao neka rezerva da uskoči u slučaju problema sa svim noćnim vlakovima ili je eto tu nekim drugim poslom.

 

01-Nagibni-016.jpg.3c87b137b6af4fd3a6a2abc6f1cbec5c.jpg

 

02-ZadnjKraj.jpg.17bddd93282dd10536da75219e924e38.jpg

 

03-GodinaZeljeznice.jpg.67766a745b2705e2bf02cc896da130e6.jpg

 

Oko sat kasnije (oko 14:00) dolazi i RJ 1047 sa 2044-016 koji je do tada bio na nekih 90 minuta zakašnjenja, stao je na treći peron (kužim da je smetao da se dođe do 2044-020 ali su ga zaustavili u ravnini prometnog ureda tako da su zadnji vagoni debelo virili preko perona. Neki putnici iz RJ-a (kao i iz našeg vlaka) su izašli van (primarno ekipa koja ide zapaliti cigarete i ostale dimilice).

 

04-NestoStize.jpg.d615f7da801818fbc387271f44180be5.jpg

 

05-RegioJet.jpg.868f17bb82301d8415493068eda8c0dd.jpg

 

06-GuzvaUnesic.jpg.2defc98d71abc64ca8584e4e35ae05b5.jpg

 

Eh, kada li je zadnji puta kolodvor Unešić bio ovako popunjen?

 

07-GuzvaU16m.jpg.e0942827f864c8157db13e8c3bbf571d.jpg

 

Zanimljivo kako 2044-016 mora raditi na dosta gasa kako bi pretpostavljam mogla osiguravati napajanje za klimatizaciju svih vagona. Kako nam je kondukter (koji je bio super i nudio je okolo vodu i kavu po vlaku dok smo čekali) rekao da imamo dovoljno vremena smo skoknuli malo dalje do obližnje lokalne institucije - Caffe Bar ŠPACO koji je bio dobro popunjen i zadimljen pa smo čak odabrali sjedenje vani na terasi unatoč vrućini.

 

08-TkoImaDuljeg.jpg.729cfe44a730efedaf8038a22203795b.jpg

 

09-CesiIzvanVlaka.jpg.8b9533033d44765215474215295a6c84.jpg

 

10-MaloOznakaVagona.jpg.b39b6976e6e769b96dcb9184150faaa4.jpg

  • Like 8
  • Thanks 1

Obilasci i fotografije (zvon & mir)

Posted

M604 Oštarije-Knin - požar malo prije stajališta 273-000 KOPRNO (27.07.2021)

Dakle, oko 14:20 su nas pustili iz Unešića no nešto nakon Cere smo se opet zaustavili lagano u opožarenom području - primarno sjeverno od pruge, osim manjeg dijela do ceste (na trećoj slici se vidi kako je izgorio dio do ceste južno od pruge). Uglavnom u akciji su bila dva CL415 i dva AirTractora koji su se punili tamo negdje kod Brodarice tako da su imali dosta dobar obrtaj. Zaustavljali smo se dva puta i svaki puta čekali po cca 20-ak minuta tako da smo oko 15:00 stigli u Perković.

 

01-Pozar.jpg.b84771dfa90bfcd0654f889144787d53.jpg

 

02-KanaderUAkciji.jpg.50f0707b20300a58bcf9e64aa4e0d2aa.jpg

 

Ova jedna fotka je na južnu stranu, prema cesti - tu je požar prešao i južno no primarno ga je vjetar nosio prema sjeveru, gdje je najveći dio požarišta.

 

03-PremaCesti.jpg.d92b13ec2f35a098b079cbb4bdde5e7b.jpg

 

04-Kanader.jpg.c166c0c0594703e220ea2e045438bcf4.jpg

 

05-Pozariste.jpg.895445794bdd004c21a0c39f7ad0f119.jpg

 

06-Uzbrdo.jpg.60a491c10e0b7bdea6b01b9007015294.jpg

 

07-Prozor.jpg.1e7c40a96a5e5e578882b6de0e27096e.jpg

 

Vatrogasci kod stajališta KOPRNO, koje sam konačno uspio uslikati (nisam skužio kako doći do njih kada sam obilazio ovu prugu prije tri mjeseca (04/2021)

 

08-Vatrogasci.jpg.cc0a1b1796c008ce421d54bf1eecaf1d.jpg

 

09-Koprno.jpg.11d6fbd90228d18c474cd48010c0e46d.jpg

 

10-Pozariste.jpg.0958ecf869b7b82e610018f4ad670028.jpg

 

11-PredPerusicem.jpg.bef313ed1e3dd36fdf349b8da214ece5.jpg

  • Like 4
  • Thanks 2

Obilasci i fotografije (zvon & mir)

Posted
11 minuta, zvonimir said:

M604 Oštarije-Split - 223-689 KNIN (27.07.2021)

 

I dalje je sve po planu, dakle čekamo za nazad ICN 1521 u 12:17 koji bi me trebao spustiti u Split do 13:51 (dok će kolega iskočiti u Perkoviću i otići nazad vezom 5823 za Šibenik), imamo cca dva sata u Kninu (stigli smo točno na vrijeme u 10:10 te otpratili 7123-011/12 dalje prema Zagrebu) pa smo gledali kako iste iskoristiti.

 

51-NagibniZaZG.jpg

 

 

 

 

Strojovođa zagorac, bivši pregledač vagona...

  • Like 2
  • Thanks 2

garlic

Posted

M604 Oštarije-Knin - stajalište 274-344 KOPRNO

 

U obilasku ove pruge prije nešto mjeseci sam probao doći do stajališta KOPRNO, no nekako su prilazne ceste bile dosta zbunjujuće, izgledalo je po Google Mapsu da je to možda i kilometar makadama po kojem se baš nisam htio voziti, tako da sam od svih službenih mjesta od Perkovića do Knina ovo propustio, no evo radi požara se ukazala mogućnost da ga pobliže pogledam jer smo prošli vrlo polaganom brzinom (zapravo sam skužio na putu za Knin da je Koprno zapravo neobično mjesto).

 

1-PrilaznaCestaWC.jpg.2f810cb67fc0b1a38c1821974ca1cbdf.jpg

 

2-Zgrada.jpg.1abfc60dbeb9c0dd20537f22bdc8b98b.jpg

 

3-Ravno.jpg.28128ab986899e80a2ab28188dc33a73.jpg

 

4-RDStup.jpg.4161c85bd1026b01b1874866ee30db19.jpg

 

Ono što se vidi u Koprnu jest da je tu nekada bilo i nešto više, vide se i tragovi dodatnih kolosijeka (na žalost nisam ulovio na fotki bika čiji se ostatci vide malo prije same lokacije. Također je tu i RD stup sa svojim pripadajućim kontejnerom.

  • Like 3
  • Thanks 2

Obilasci i fotografije (zvon & mir)

Posted

M604 Oštarije-Split - 277-399 PERKOVIĆ (27.07.2021)

 

I tako smo se dokopali Perkovića tek u 15:02 (trebali smo biti u 13:04) tako da zapravo više nije bilo vremena da odradim planirao - stigao bih u Split oko 16:00 a veze nazad u to vrijeme preko Perkovića zapravo i nema sve do 19:49. Tko zna doduše kako bi stvari ispale i da li bi još kakav vlak nazad išao (na žalost upravo smo se u Perkoviću susreli sa onim s kojim sam se trebao vratiti - ICN 1522, makar je bila i malo kasnija opcija). 

 

71-NasNagibni.jpg.8564b1c66e314e38826b2e016a5dcc81.jpg

 

72-OdeZaSplit.jpg.122919bde25babc7d69f1d70b3c78c6b.jpg

 

73-CekaNas007.jpg.1f6c68e9cefc076f869a4017d307e0de.jpg

 

U Perkoviću je dakako stajao i sumnjivac koji je uzrokovao (ili samo prijavio) sam požar - @DB ga je identificirao kao 81995 HŽ Cargo kojeg su vukle dvije Ličanke 2062-019 i 2062-24 spojene po duljem kraju pa izgledaju super fora. To je onaj teretnjak kojeg smo vidjeli u Kninu sa tvrđave i koji je otišao prije no što smo se vratili nazad do kolodvora. Na slikama se također kuži dim požara te su nas još nadlijetale Zračne snage

 

74-CargoKaravele.jpg.7758c50a35a024708fe2f6c9db7d3e59.jpg

 

75-DimUBackGroundu.jpg.e7efc9507c568495d12e4b1efcd6b699.jpg

 

76-ZracneSnage.jpg.0d14c8b97aa52033453fed8e30d503b0.jpg

 

Ukrcali smo se u 7022-007 (onaj isti od jutra) te smo u njemu čekali polazak. Zapravo smo prvo dočekali ICN 1522 iz Splita (7123-001/002 - nema sticker Godine Željeznice) koji je došao redovno u 15:17, nakon toga par minuta kasnije je kroz kolodvor bez zaustavljanja prošao i RegioJet oko 15:23 (kako su nas pustili prve iz Unešića kroz požar). Nakon toga je otišao i ICN1522 uz minimalno kašnjenje - sigurno je morao malo polakše kroz požar no stigao je u ZG sa samo 5 minuta kašnjenja.

 

77-DodatnaOprema.jpg.2839a48da40635152f6f66482617c135.jpg

 

78-StizeRJ.jpg.3b657999499affc7364f2d55e1d212c8.jpg

 

79-RJUProlazu.jpg.349ba5fb6bc576bcd5286a07e1fc8617.jpg

 

Ovdje se sada vidi kako 7123-001/002 nema na sebi Godina željeznice sticker, već je u čistoj bijeloj izvedbi. Kako smo već čekali polazak i našeg vlaka za Šibenik uslikao sam samo u prolazu iz kabine.

 

80-NemaSticker.jpg.9ca6d9e0a29b7befa3cdfdbfa82506f7.jpg

 

81-OdeZaZG.jpg.ebea498afdb9ee996e574ca5270d5fa3.jpg

  • Like 6
  • Thanks 1

Obilasci i fotografije (zvon & mir)

Posted

M607 Perković-Šibenik - Od 000-000 PERKOVIĆ do 020-800 ŠIBENIK (27.07.2021)

 

Zadnji dio puta je bio prilično bez iznenađenja, unatoč svega ovoga je vlak zapravo redovno i krenuo iz Perkovića (15:20) i došao u Šibenik (15:50). Za kraj samo slika 7122-007 koji nas je vrijedno vratio nazad u Šibenik te maleni teaser dviju slika Obale i Luke gore od kolodvora - no to će biti malo detaljnije na jednoj drugoj temi.

 

82-Stigao007.jpg.cf9c9f4877382add25a6be42677291d2.jpg

 

83-PremaPerkovicu.jpg.14fa615a528ea8d8e89a20b9450d5005.jpg

 

84-Kolodvor.jpg.9fe6a0a18d2e6a967b5c427605d523ea.jpg

 

85-Obala.jpg.825f6c5c20528b199b37b1c4ed65c9f9.jpg

 

 

  • Like 3
  • Thanks 1

Obilasci i fotografije (zvon & mir)

Posted

27.07.2021 - Tamo i opet natrag - malo brojki i zaključaka

 

Kako sam htio probati skupiti dodatnih podataka o kretanju (pogotovo nagibnog vlaka), instalirao sam na mobitelu "GPX Viewer PRO" (košta nekih 5EUR) koji može snimati trakove kretanja (lokacija, visina, brzina) te ih exportati u razne formate (uključno KMZ) no zanimljivi je GPX jer u njemu ima nešto više podataka i postoje alati za obradu i vizualizaciju isith. Na compu sam pak instalirao GPXSee pa sam iz njega izvadio ovih par prikaza ispod.

 

1) Put Šibenik-Perković -> stavio sam kartu (lijepo označi ove petokilometarske markere) i ondak se može igrati sa speed-time i speed-distance prikazima, vidi se kojim brzinama vlak vozi na kojim dijelovima pruge (tu se vide zaustavljanja na stajalištima te maksimalna brzina od 60km/h na pruzi):

 

94-SpeedDistanceSIPE.jpg.25d912083dd5ef7d96ddeaca0540d5d9.jpg

 

95-ElevationSIPE.jpg.b00e259eb5c16fe8a86975cf2f69cf93.jpg

 

96-SpeedTimeSIPE.jpg.38b6e207d2ec7cc1f3b158c2b7221552.jpg

 

2) Put Perković-Knin -> isto karta speed-distance, vidi se na kojim dijelovima pruge vlak ide cca 100km/h, odnosno može se rekonstruirati zaustavljanja i ostali eventi koje se može naći u VR i IoM-u. Speed-time grafovi također pokazuju koliko vremena uzimaju zaustavljanja (Unešić i Drniš) pa se iz toga još mogu stvari analizirati.

 

91-SpeedDistancePEKN.jpg.b7648f4433857760c7bbb9c327644629.jpg

 

92-SpeedTimePENK.jpg.c3e7444e3f870c988e17fc6778663160.jpg

 

93-ElevationDistancePEKN.jpg.0082e2b659788b325031a6f73fd8737b.jpg

 

I na kraju par observacija - šteta što je plan u cijelosti propao no na kraju smo imali baš zanimljivu i veselu avanturu. No to samo znači da ćemo ga morati ponoviti, barem ovaj dio od Splita do Perkovića i nazad, odnosno morao bih smisliti nekakav razlog da odem nagibnim cijelim putem od ZG do ST (uz svu ovu mjernu skalameriju). Nagibni vlakovi se još uvijek doimaju svježe, znam da su prije koju godinu ih osvježili u TSŽV-u i koliko čitam ima problema nakon toga - i dalje djeluju jako dobri, lijepo voze (ubzranje mi je fantastično), nagibna tehnika (koju se osjeti) me nije smetala. 

 

Pruga Knin-Perković je zapravo u dosta dobrom stanju, velim vlak na dosta dijelova ove pruge vozi 100km/h no kolosijek se čini dobar (još od remonta iz 2000-ih) i da bi se uz malo peglanja i sređivanja tu moglo navući još nešto vremena na ZG-ST (tako da mi onih 4,5 sata kao što već pisah ne izgledaju tako nedostižni). Pruga do Šibenika je malo drmusava, ograničenje je 60km/h i stajališta izgledaju dosta loše a i pomalo nedostupna (Ripište) tako da bi tu malo isto ljubavi dosta pomoglo (80-90km/h i mirnija vožnja bi bila veliki plus).

  • Like 9
  • Thanks 3

Obilasci i fotografije (zvon & mir)

Posted

"Zanimljivo kako 2044-016 mora raditi na dosta gasa kako bi pretpostavljam mogla osiguravati napajanje za klimatizaciju svih vagona."

 

Taj dizel ima 8 položaja okretaja motora ali mora raditi na četvrtom položaju radi dovojnog broja okretaja za alternator. Nije alternator samo za klimatizaciju nego i grijanje vlaka. Uglavnom dovoljna struja može se inducirati tek na četvrtom položaju.

Ovo je smrt za strojovođe koji npr voze tu lokomotivu Zg-Split ili Ogulin -Split. I kad staviš kontroler u leer, opet broj okretaja ne pada ispod četvrtog. Jedino ako izbaciš ručicu smjera u neutral ali to se ne radi jer vagoni gube napajanje za hlađenje/grijanje.

  • Like 1
  • Thanks 2

garlic

Posted
20 minutes ago, garlic said:

Strojovođa zagorac, bivši pregledač vagona...

 

To sam zaboravio pripomenuti - ne znam kada se to dogodilo, no osoblje HŽPP-a (strojovođe i kondukteri) su se značajno pomladili (ok, ne znam koliko spomenuti kolega na slici ima godina), no i strojovođe Šveda a i drugog nagibnog (prema jugu) su mlada ekipa (super mi je kaciga u upravljačnici), dečki i cure kondukteri su također super (baš bih rekao dečki i cure, nisu mi za gospodu i gospođe) i iskreno me to baš razveselilo - kondukter nagibnog kada smo zaglavili u Unešiću je okolo strancima pojašnjavao što se zbiva, raznosio vodu, nudio kavu - tako da je bio baš super (doduše Sure Shot na mobitelu je mega hit - javljali su se međusobno oko situacije). Starija je ekipa na blagajnama (Knin zanimljivo nema POS) te dakako ekipa HŽI po kolodvorima (prometnici) koji će vjerojatno prije u penziju nego što stigne modernizacija SS-a).

 

I naravno samo da nam ostane podsjetnik za neku daleku budućnost - ovo je godina Corone, u vlaku su obavezne maske koje su priličan davež. Još u klimatiziranim vlakovima je podnošljivo no kako je još kada vozila i vagoni bez klime upeku (ok na takvima se uglavnom može prozor otvoriti) ne bih želio isprobavati.

  • Like 4
  • Thanks 1

Obilasci i fotografije (zvon & mir)

Posted
11 minuta, zvonimir said:

 

To sam zaboravio pripomenuti - ne znam kada se to dogodilo, no osoblje HŽPP-a (strojovođe i kondukteri) su se značajno pomladili (ok, ne znam koliko spomenuti kolega na slici ima godina), no i strojovođe Šveda a i drugog nagibnog (prema jugu) su mlada ekipa (super mi je kaciga u upravljačnici), dečki i cure kondukteri su također super (baš bih rekao dečki i cure, nisu mi za gospodu i gospođe) i iskreno me to baš razveselilo - kondukter nagibnog kada smo zaglavili u Unešiću je okolo strancima pojašnjavao što se zbiva, raznosio vodu, nudio kavu - tako da je bio baš super (doduše Sure Shot na mobitelu je mega hit - javljali su se međusobno oko situacije). Starija je ekipa na blagajnama (Knin zanimljivo nema POS) te dakako ekipa HŽI po kolodvorima (prometnici) koji će vjerojatno prije u penziju nego što stigne modernizacija SS-a).

 

I naravno samo da nam ostane podsjetnik za neku daleku budućnost - ovo je godina Corone, u vlaku su obavezne maske koje su priličan davež. Još u klimatiziranim vlakovima je podnošljivo no kako je još kada vozila i vagoni bez klime upeku (ok na takvima se uglavnom može prozor otvoriti) ne bih želio isprobavati.

 

 

 

Ok....i još.. 062 ti nisu Karavele nego 063.....makar i jedna i druga imaju 16 cilindarski motor.

  • Like 2
  • Thanks 1

garlic

Posted

I za kraj - usporeba plana:

  • 5802 Šibenik 08:13 - 09:54 Knin
  • 1521 Knin 12:17 - 13:51 Split
  • 5506 Split 15:27 - 16:26 Perković
  • 5805 Perković 16:31 - 17:02 Šibenik

I stvarnog putovanja:

  • 5082 Šibenik 08:13 - 08:43 Perković
  • 520 Perković 09:25 - 10:10 Knin
  • 1521 Knin 12:17 - 15:02 Perković
  • 5825 Perković 15:20 - 15:50 Šibenik
  • Like 2

Obilasci i fotografije (zvon & mir)

Posted
2 minutes ago, garlic said:

Ok....i još.. 062 ti nisu Karavele nego 063.....makar i jedna i druga imaju 16 cilindarski motor.

Ispravio, hvala (2062 Ličanka kaže forum) - sigurno ima i drugih grešaka pa javite ako sam štogod još fulao :)

  • Like 1

Obilasci i fotografije (zvon & mir)

Posted
17 minuta, zvonimir said:

Ispravio, hvala (2062 Ličanka kaže forum) - sigurno ima i drugih grešaka pa javite ako sam štogod još fulao :)

 

 

Hvala za putopis......

 

HŽ PP nema niti jednu Karavelu 063...i nema 062....samo 044....

 

A te 044 jedva izvuku 7 vagona na Malovan sa 40 km/h...

  • Like 3
  • Thanks 1

garlic

Posted
1 sat, zvonimir said:

I na kraju par observacija - šteta što je plan u cijelosti propao no na kraju smo imali baš zanimljivu i veselu avanturu. No to samo znači da ćemo ga morati ponoviti, barem ovaj dio od Splita do Perkovića i nazad, odnosno morao bih smisliti nekakav razlog da odem nagibnim cijelim putem od ZG do ST (uz svu ovu mjernu skalameriju). Nagibni vlakovi se još uvijek doimaju svježe, znam da su prije koju godinu ih osvježili u TSŽV-u i koliko čitam ima problema nakon toga - i dalje djeluju jako dobri, lijepo voze (ubzranje mi je fantastično), nagibna tehnika (koju se osjeti) me nije smetala.

 

@zvonimir, kad smisliš razlog, zovi... Meni ne treba razlog, samo poziv koji sadrži "nagibni vlak" i "Split". 😀 I idemo...

 

Za ovaj putopis/izvještaj, sve pohvale! 😍

  • Like 2
  • Haha 1

Baš kao i Tesla; Ne žalim što su drugi pokrali moje ideje. Žalim što nemaju svoje.

 

Posted
5 sati, garlic said:

Ok....i još.. 062 ti nisu Karavele nego 063.....makar i jedna i druga imaju 16 cilindarski motor.

 

Meni se to nemre ni u snu zalomit.

 

Sve su Džemsi. 😎

  • Like 2
Posted

Vrlo zanimljiv dan. U ovo doba godine česti su požari uzrokovani užarenim komadima kočione opreme teretnih vlakova. 

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...