Jump to content

Od Jurandvora do Potpićana 21.9.2020


1borna

Recommended Posts

Prošli ponedjeljak je bilo krajnje vrijeme da pobjegnem iz ljeta prema jeseni u Zagrebu jer dolazi dugi niz mokrih i

sve hladnijih dana! "Uz put" mi je bilo navraćanje do Potpićana u Istri (60+60 km) kako bi mi moj plinorac zamijenio

membrane u isparivaču plinske instalacije u automobilu. U 10 godina od ugradnje sam prešao oko 120.000 km i 

kroz njega je prošlo oko 1,5 milion litara plina!

DSCN0953.JPG.80baa0cb44050b5b03632ba46992a35f.JPG

Krenuo sam u 8 ujutro i znao sam da će biti otežan prelazak preko mosta zbog radova na njemu

DSCN0954.JPG.b6043291282e27e0626f1d939ab8fe4f.JPG

Još prije Omišlja je nastala duugačka kolona koja je svako malo stajala, vrijeme iznad Kvarnera nije bilo baš obećavajuće

DSCN0955.JPG.2867867b00c58b1b64b7259c10d561d9.JPG

Sa kopna gotovo da nema nikoga a mi stojimo li stojimo....

DSCN0957.JPG.8122524a2b4043ba5af0b105b08e0c96.JPG

Od Omišlja do ovdje mi je trebalo više od sata i po

DSCN0958.JPG.d51ddda34ac5939179ad70e4566014de.JPG

Pogled na nekadašnje pristanište trajekata na otoku, tamo se nešto gradi?

DSCN0959.JPG.f2f9db3481329e62668159382fb56b5c.JPG

i pogled prema Rijeci

DSCN0961.JPG.0038314848a13747d1516324d27e591b.JPG

Na mostu je jedna strana kolnika već pobrušena, isto se radi na drugoj strani

DSCN0960.JPG.33b9d041d44138090829b238d453e2af.JPG

Na kopnu prema Rijeci je i dalje puno prometa kao da sezona još traje?

Imade i dosta divljaka koji bezumno pretiču sve živo, jedan je motorista na mjestu gdje se vozi brzo sa oko 100 km/h prošao pored nas kao da stojimo!

Jurio je možda i 200 te preticao sa lijeve i desne strane, čak i u tunelu....

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, 1borna said:

i Pogled na nekadašnje pristanište trajekata na otoku, tamo se nešto gradi?

 

Plinovod Omišalj - Zlobin za otpremu plina sa LNG Terminala Omišalj , dio izvođača ima bazu na vozu, posebno za podmorski dio plinovoda koji je potopljen na mjesto prošli mjesec u tihom kanalu

 

trasa plinovoda se može vidjeti i na na zadnjoj slici po brdu u daljini

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Izgleda da mi se na mostu zaprašio objektiv fotića pa stoga imam "smetnje" na nekim slikama. Kroz Rijeku i dalje sve do Lovrana 

je bila velika gužva, kao da je sezona još u punom jeku? Mogao sam ići kroz tunel pa onda drugom stranom Učke i stigao bih

nešto prije (udaljenost u km je podjednaka) ali je neusporedivo ljepše putovati obalom Kvarnera!

      Kod Voloskog sam snimio jednu jako staru kućicu dok sam čekao na semaforu

DSCN0962.JPG.0da27240a5c5f2b627b94ef6e748c595.JPG

Druga slikavanja na obali sam ostavio za povratak jer mi se žurilo, do Boyskog u Potpićanu sam stigao točno u podne

DSCN0976.JPG.3fb922058c8876f35833c2360babfa9f.JPG

Stotinu metara prije samoga gradića se skrene na lijevo u šumu

DSCN0977.JPG.ada3e211ce035de7b556d3565727c54d.JPG

Ovdje sam bio prvi puta pred 20 godina, prijatelj mi je preporučio tu radionicu za ugradnju plina u auto. 

Boyski.JPG.93c6d7c3b6698601e26b6f789e1248bd.JPG

Telefonski sam sve dogovorio, stigao sam u 9 ujutro a sve je bilo gotovo u 4 popodne. U Zagrebu su mi razni govorili da im treba 3 do 4 dana

kako bi lakše opravdali cijenu i bili su skuplji od Boyskoga za najmanje trećinu, sa troškovima puta je on bio svejedno povoljniji!

Sa prvim BMW-om sam u 10 godina prešao cca 140 t.km. bez ikakvih problema uz samo jednu kontrolu nakon 5 godina i promjenu filtera plina.

DSC00297.JPG.48b7a064c5fcb760c50a58b72cb080bc.JPG

Prvi je auto imao jednostavno ubrizgavanje plina "na usis" dok je kod drugog tzv. direktno ubrizgavanje preko mlaznica (slično kao

za benzin)

DSC01109.JPG.c5398fbabd738440289a79cb114ca96e.JPG

 

DSCN3243.JPG.4ab34dd7db47fe512b4a16033d0ed023.JPG

Dakle pred 10 godina je bio taj drugi posao na redu, vidi se da je servis napredovao u međuvremenu

Pred 3 godine sam bio na kontroli i zamjeni filtera plina (nako cca 100 t.km)

DSCN3242.JPG.46ecd4707d58ac16cb88c0f5ef82c143.JPG

Slikao sam malo i druge autiće npr novog Minija kod kojeg niti igla ne može pasti na pod koliko je sve ispunjeno

DSCN3240.JPG.e0eba266bbd8f5883800efe4d376e05a.JPG

Ili jedna starija Lada

DSCN3241.JPG.e9a62f36647cada26bf36dfa4cd2f62a.JPG

Servis ima uvijek puno posla i širi se, danas je i ova strana zatvorena a i suprotna također

DSCN3245.JPG.9d2e64f2cfcee49ea9a9a91c94262f1f.JPG

Nakon bilo kakvih promjena slijedi probna vožnja sa priključenim računalom

DSCN3248.JPG.68f4eac44a722fe5bbbd54832a406ab5.JPG

 

 

 

  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Od nekadašnjeg ruševnog skladišta pretvorenog u servis je nastao današnji

DSCN0965.JPG.4f1b4abf4603a0cc82a58c11620682f0.JPG

Desna strana

DSCN0966.JPG.c26e7d73c447e30ccb70c5ba312ca1f7.JPG

Lijeva strana se još proširuje

IMG_20200921_122412.jpg.e834ddfb90ed30a7dfbca5712d774d06.jpg

Pas čuvar je još uvijek isti

DSCN0967.JPG.9b94efb07435d31b99875cf251d6f385.JPG

Jedan umjereno nabrijani mališan

IMG_20200921_122116.jpg.6078dd07610573eafc932b7e8a4a9f01.jpg

Servis je na proplanku okružen gustom šumom

IMG_20200921_122424.jpg.a152eea0ea8c571d1272bf14499eaf21.jpg

Ovo je "iznutrica" isparivača koji ima 2 membrane, jedna je na plinskoj strani a drugu grije rashladna tekućina motora

DSCN0968.JPG.1571c81bb16248287779aa775c64793d.JPG

Kučište isparivača je puno kanala

DSCN0969.JPG.06297661ef3d4b6c6a3df2d451a615b1.JPG

 

DSCN0970.JPG.f0b4bd9d3d888ebbd61fc8bc7662907e.JPG

U slijedećem broju bit će malo Potpićana

 

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Pod 2 sam mislio na vučjaka a za vage je objašnjenje da nekada davno nije bilo baš puno preciznih i točnih utega i vaga

pa su trgovci morali ovjeravati svoje u takvom objektu za što bi dobili potvrdu.

Link to comment
Share on other sites

10 minuta, 1borna said:

Pod 2 sam mislio na vučjaka a za vage je objašnjenje da nekada davno nije bilo baš puno preciznih i točnih utega i vaga

pa su trgovci morali ovjeravati svoje u takvom objektu za što bi dobili potvrdu.

Ma, šalio sam se za čuvara.😎

Ovo drugo - jasnije, mada samo ime ne sugerira da se radi o tome, tj. o baždarenju.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Sjetio sam se pogledati na netu-u i ima puno rezultata:

Opatijska javna vaga otišla u povijest: 

Opatijska javna vaga otišla u povijest: Zgrada se prodaje

Opatijska-javna-vaga-otisla-u-povijest-Zgrada-se-prodaje-717x478.jpg.78416666c2de79673396a604bad64421.jpg

Zgrada javne gradske vage na Tošini postoji od 1936. godine, a tijekom rekonstrukcije raskrižja 2013. godine, mehanizam vage koji je bio uništen korozijom je uklonjen, bazen u kojem se nalazio zatrpan, te je iznad njega uređen nogostup, pa sada zapravo iznad bivše vage šetaju pješaci

Aleksandra Kućel Ilić

07. kolovoz 2016 23:50

Objekt u vrijeme dok je još ispred zgrade postojao stari mehanizam za vaganje, prije rekonstrukcije raskrižja / foto Marin Aničić

Zgrada javne gradske vage na Tošini postoji od 1936. godine, a tijekom rekonstrukcije raskrižja 2013. godine, mehanizam vage koji je bio uništen korozijom je uklonjen, bazen u kojem se nalazio zatrpan, te je iznad njega uređen nogostup, pa sada zapravo iznad bivše vage šetaju pješaci

 

Nedavna vijest o tome da se prodaje zgrada na samom ulazu u Opatiju, nekad nadaleko poznata gradska »peza«, odnosno Gradska javna vaga na Tošini, zaintrigirala je ne samo potencijalne kupce, već i one koji su, s obzirom na povijest ovog objekta, željeli saznati što se dogodilo sa starim mehanizmom vage. Jer, samo je jedna vaga na širem liburnijskom području baš toliko poznata, premda se svojevremeno različita roba »pezala« i na drugim lokacijama u Opatiji. Vlasnici objekta, tvrtka Komunalac, na novinarski upit pojašnjavaju kako je prilikom rekonstrukcije prometnice i raskrižja na Tošini, stara vaga koja je dugi niz godina bila izvan funkcije razmontirana, te je završila – na otpadu.

 

Više podataka na ovu temu koja je za ovdašnje ljude zanimljiva i zbog toga što je nestankom javne »peze« zapravo zaključen i dio povijesti ovoga grada, uspjeli smo dobiti od nadležnih u Gradu Opatiji.

– U posljednje vrijeme nam se javilo nekoliko vrlo zainteresiranih kupaca koji su već i razgledali bivšu »pezu«, tako da se može očekivati da u skoroj budućnosti dođe do prodaje ovog objekta – rekao je Ervino Mrak, direktor Komunalca u čijem je vlasništvu kuća. Jer, bez sumnje -tko kupi objekt, s njime će u paketu pored odlične lokacije dobiti i povijesni brend – nekad slavnu i zaposlenu »pezu« o kojoj više znaju tek starije generacije, ali su priče o njoj, bez obzira na to što žive u modernijem vremenu, čuli i najmlađi stanovnici.

Davno isknjižena

– Raspolažemo sljedećim informacijama o temi koju obrađujete: zgrada vage izgrađena je 1936. godine kada je postavljen i mehanizam za vaganje ispred nje. Prilikom rekonstrukcije raskrižja Tošina 2013. godine, provjereno je stanje prostora ispred tzv. zgrade Vage na Tošini, odnosno između zgrade i Nove ceste, točnije bazen u kojemu se nalazio mehanizam javne vage. Naša je pretpostavka da je mehanizam postavljen prilikom izgradnje zgrade 1936., s time što je zbog neispravnosti vaga bila izvan upotrebe dvadesetak godina prije početka izvođenja ovih radova na raskrižju 2013. Kod otvaranja prostora, utvrđeno je da je mehanizam vage potpuno uništen korozijom, a da su bočni zidovi »bazena« u kojemu se nalazio – propali, te je postojala opasnost da se uruše na samu cestu, s jedne strane, kao i opasnost za zgradu Vage u čijem je suterenu, kroz bazen gdje se mehanizam nalazio, stalno prodirala vlaga.

 

U poslovnim knjigama Komunalca vaga je davno isknjižena kao osnovno sredstvo, a zbog nepostojanja potrebe za korištenjem usluga javne vage, bilo im je neprihvatljivo investiranje u dobavu i postavu nove vage. Stoga je s Komunalcem dogovoreno da se stari mehanizam ukloni, a bazen u kojemu se on nalazio zatrpa materijalom, a potom iznad njega uredi nogostup. Uklanjanje i odvoz mehanizma izveo je izvođač radova koji je potom prostor zapunio materijalom i uredio nogostup – pojasnio je Miljenko Ujčić, pročelnik UO za komunalni sustav i zaštitu okoliša u Gradu Opatija.

 

Cijena oko dva milijuna

Komunalac prodaje objekt po cijeni od gotovo dva milijuna kuna i premda je arhitektonska vrijednost ove kuće relativno mala, a i sama zgrada je trošna i stara, vrijednost joj daje iznimna lokacija i mogućnost da se na tom mjestu izgradi višenamjenska građevina uslužne, trgovačke ili drugih sličnih djelatnosti. To je naime moguće prema aktualnoj planskoj dokumentaciji. A kada se netko upusti u ovu investiciju, »u paketu« će dobiti i brend koji ide uz ovu lokaciju. Jer za budući objekt će dovoljno biti reći da se nalazi »na pezi« ili »pul peze« i svi će na samo s liburnijskog i riječkog područja, već i šire, bez problema znati o kojoj se lokaciji radi. Zgrada s tri stana i pripadajućom okućnicom međutim u ovom trenutku nije prazna, a Komunalac vodi sudski spor oko iseljenja sadašnjih stanara.

novi list

(dakle služila je za vaganje kola i tereta na njima!)

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, 1borna said:

Pretpostavljam da se radi o ustanovi i zgradi staroj najmanje 100 godina, domorodci poput Up-a ili thomcro-a će 

vjerojatno više znati o tome? 

Ovaj domorodac se još uvijek sijeća mitnice kod tramvajskog okretišta na kraju "Savske ceste" na prijelazu iz 40-ih u 50-e godine prošlog stoljeća, koja je također imala nekad i kolsku vagu. Čekamo dalje opise i hvala na pokazanom.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Za vrijeme dok se isparivač kupao u kiselini prošetao sam malo do gradića

DSCN0973.JPG.4e2b53455944a90bb97ae4e06ffa4d3e.JPG

Na brdu desno se vidi stari grad Pićan a bliže lijevo je selo Kukurin. Potpićan je bio maleno selo no nakon početka 60-ih je 

planski izgrađen u mali gradić radi industrije koji danas ima oko 600 stanovnika

DSCN0975.JPG.504319683a143e1a36c5bcc1f6e1fb02.JPG

Ova neobična zgrada me asocirala na vatrogasni dom no kad sam na drugoj strani vidio križ bilo mi je jasno da

je to crkva neuobičajenog izgleda!

DSCN0974.JPG.aec089a3c70a4a912ad2fc8cf678c31c.JPG

Namjeravao sam otići do željezničke stanice no prijeteći oblaci i povremena grmljavina u daljini su me potjerali natrag

DSCN0979.JPG.63eb83d14dbc0efca1f789bbdcb34661.JPG

Oko pol 3 je sve bilo gotovo pa je slijedilo usklađivanje plinskog računala sa onim benzinskim u automobilu

DSCN0978.JPG.019e4e0ba3a85bc3867e91fd5d9187b6.JPG

Na povratku u Zagreb sam najprije zastao slikati stari grad Plomin

DSCN0980.JPG.f7a04c9c88ebfa99d89892535336655f.JPG

i sa druge strane, srce me vuklo da ga obiđem no razum mi je govorio da me čeka dalek put pa sam produžio

DSCN0983.JPG.f7a0afe4cd0b94b57f33d4b335849e9e.JPG

Veelika termoelektrana je kao na dlanu

DSCN0982.JPG.a9993f8bd1681d6c56db85ff77816133.JPG

 

DSCN0984.JPG.e98840095f6b907387f61951f2df7e05.JPG

No ništa od toga nije usporedivo sa ljepotom ovog zaljeva

DSCN0985.JPG.2fb215da58e284fbb1d0d941bad2aa58.JPG

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

DSCN0988.JPG.b93959e4c2983a51ea8f10bcba83db48.JPG

 

DSCN0987.JPG.21b876da1cb5de09f6be0583ea6a0d9f.JPG

Ode trajekt na Cres, šteta što je bilo izmaglice....

DSCN0990.JPG.9f4350eff294416d815809d9eaecae80.JPG

Slijedeće obavezno mjesto za stati je nedaleko kod hotela Flanona

DSCN0991.JPG.00b0a06d9d11595ab26ddccde575e07f.JPG

Vidikovac je prekrasan, možete sjediti vani i piti kavu te uživati u pogledu na Kvarner i otoke

DSCN0992.JPG.a765239d2e9dc7f6e1b65aa64aa985c0.JPG

 

DSCN0993.JPG.c1cb2db096ea41d53c6d05d6f37f8405.JPG

Šteta radi te izmaglice, da je barem malo bure vidjelo bi se daleko bolje

DSCN0994.JPG.f3927757259ec98b3fdce76672d69c67.JPG

 

DSCN0996.JPG.831719126e3728c1103ea8a3d0d594a3.JPG

 

DSCN0997.JPG.ce40abde89cda0df5e0f07bd54911055.JPG

 

DSCN0998.JPG.425d48a9e8b4c332a666bd77e6cbf6b2.JPG

  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Dalje prema Rijeci imade puno mjesta gdje se može stati i slikati no morao sam požuriti i teška srca to propustiti.

Puno malih mjesta ima lijepe plaže, na svima sam se u prošlosti okupao no danas je kod brojnih teško naći mjesto za parkiranje u

blizini ili je pod naplatom. Na kraju sam ipak stao u Ičićima da nešto pojedem i okupam se u osvježavajućem moru

DSCN1002.JPG.13505a1ffefd8c15dea533b53712b80a.JPG

Ljepša plaža j sa druge strane mola

DSCN1001.JPG.9afa30f169acffc2c87c461c67abac7c.JPG

Jedna lijepa barka odlazi u zimovalište

DSCN1000.JPG.b9c8538cbccf0f7864cc196c5135926c.JPG

I to je za sada sve, iz ranijih godina imam još puno slika samo ih treba pronaći pa ću valjda jednoga dana nastaviti?

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...