1borna Posted September 23, 2020 Posted September 23, 2020 Prošli ponedjeljak je bilo krajnje vrijeme da pobjegnem iz ljeta prema jeseni u Zagrebu jer dolazi dugi niz mokrih i sve hladnijih dana! "Uz put" mi je bilo navraćanje do Potpićana u Istri (60+60 km) kako bi mi moj plinorac zamijenio membrane u isparivaču plinske instalacije u automobilu. U 10 godina od ugradnje sam prešao oko 120.000 km i kroz njega je prošlo oko 1,5 milion litara plina! Krenuo sam u 8 ujutro i znao sam da će biti otežan prelazak preko mosta zbog radova na njemu Još prije Omišlja je nastala duugačka kolona koja je svako malo stajala, vrijeme iznad Kvarnera nije bilo baš obećavajuće Sa kopna gotovo da nema nikoga a mi stojimo li stojimo.... Od Omišlja do ovdje mi je trebalo više od sata i po Pogled na nekadašnje pristanište trajekata na otoku, tamo se nešto gradi? i pogled prema Rijeci Na mostu je jedna strana kolnika već pobrušena, isto se radi na drugoj strani Na kopnu prema Rijeci je i dalje puno prometa kao da sezona još traje? Imade i dosta divljaka koji bezumno pretiču sve živo, jedan je motorista na mjestu gdje se vozi brzo sa oko 100 km/h prošao pored nas kao da stojimo! Jurio je možda i 200 te preticao sa lijeve i desne strane, čak i u tunelu.... 1 Quote
tony_ri Posted September 23, 2020 Posted September 23, 2020 1 hour ago, 1borna said: i Pogled na nekadašnje pristanište trajekata na otoku, tamo se nešto gradi? Plinovod Omišalj - Zlobin za otpremu plina sa LNG Terminala Omišalj , dio izvođača ima bazu na vozu, posebno za podmorski dio plinovoda koji je potopljen na mjesto prošli mjesec u tihom kanalu trasa plinovoda se može vidjeti i na na zadnjoj slici po brdu u daljini 1 Quote
1borna Posted September 24, 2020 Author Posted September 24, 2020 Izgleda da mi se na mostu zaprašio objektiv fotića pa stoga imam "smetnje" na nekim slikama. Kroz Rijeku i dalje sve do Lovrana je bila velika gužva, kao da je sezona još u punom jeku? Mogao sam ići kroz tunel pa onda drugom stranom Učke i stigao bih nešto prije (udaljenost u km je podjednaka) ali je neusporedivo ljepše putovati obalom Kvarnera! Kod Voloskog sam snimio jednu jako staru kućicu dok sam čekao na semaforu Druga slikavanja na obali sam ostavio za povratak jer mi se žurilo, do Boyskog u Potpićanu sam stigao točno u podne Stotinu metara prije samoga gradića se skrene na lijevo u šumu Ovdje sam bio prvi puta pred 20 godina, prijatelj mi je preporučio tu radionicu za ugradnju plina u auto. Telefonski sam sve dogovorio, stigao sam u 9 ujutro a sve je bilo gotovo u 4 popodne. U Zagrebu su mi razni govorili da im treba 3 do 4 dana kako bi lakše opravdali cijenu i bili su skuplji od Boyskoga za najmanje trećinu, sa troškovima puta je on bio svejedno povoljniji! Sa prvim BMW-om sam u 10 godina prešao cca 140 t.km. bez ikakvih problema uz samo jednu kontrolu nakon 5 godina i promjenu filtera plina. Prvi je auto imao jednostavno ubrizgavanje plina "na usis" dok je kod drugog tzv. direktno ubrizgavanje preko mlaznica (slično kao za benzin) Dakle pred 10 godina je bio taj drugi posao na redu, vidi se da je servis napredovao u međuvremenu Pred 3 godine sam bio na kontroli i zamjeni filtera plina (nako cca 100 t.km) Slikao sam malo i druge autiće npr novog Minija kod kojeg niti igla ne može pasti na pod koliko je sve ispunjeno Ili jedna starija Lada Servis ima uvijek puno posla i širi se, danas je i ova strana zatvorena a i suprotna također Nakon bilo kakvih promjena slijedi probna vožnja sa priključenim računalom 2 Quote
1borna Posted September 25, 2020 Author Posted September 25, 2020 Od nekadašnjeg ruševnog skladišta pretvorenog u servis je nastao današnji Desna strana Lijeva strana se još proširuje Pas čuvar je još uvijek isti Jedan umjereno nabrijani mališan Servis je na proplanku okružen gustom šumom Ovo je "iznutrica" isparivača koji ima 2 membrane, jedna je na plinskoj strani a drugu grije rashladna tekućina motora Kučište isparivača je puno kanala U slijedećem broju bit će malo Potpićana 1 Quote
mgalic2 Posted September 25, 2020 Posted September 25, 2020 21 sati, 1borna said: Koja bi bila svrha javne vage? Nikad ni čuo ni vidio takvo što. 1 hour ago, 1borna said: Pas čuvar je još uvijek isti Gornji? 😁 Quote
1borna Posted September 25, 2020 Author Posted September 25, 2020 Pod 2 sam mislio na vučjaka a za vage je objašnjenje da nekada davno nije bilo baš puno preciznih i točnih utega i vaga pa su trgovci morali ovjeravati svoje u takvom objektu za što bi dobili potvrdu. Quote
mgalic2 Posted September 25, 2020 Posted September 25, 2020 10 minuta, 1borna said: Pod 2 sam mislio na vučjaka a za vage je objašnjenje da nekada davno nije bilo baš puno preciznih i točnih utega i vaga pa su trgovci morali ovjeravati svoje u takvom objektu za što bi dobili potvrdu. Ma, šalio sam se za čuvara.😎 Ovo drugo - jasnije, mada samo ime ne sugerira da se radi o tome, tj. o baždarenju. 1 Quote
1borna Posted September 25, 2020 Author Posted September 25, 2020 Pretpostavljam da se radi o ustanovi i zgradi staroj najmanje 100 godina, domorodci poput Up-a ili thomcro-a će vjerojatno više znati o tome? Quote
1borna Posted September 25, 2020 Author Posted September 25, 2020 Sjetio sam se pogledati na netu-u i ima puno rezultata: Opatijska javna vaga otišla u povijest: Opatijska javna vaga otišla u povijest: Zgrada se prodaje Zgrada javne gradske vage na Tošini postoji od 1936. godine, a tijekom rekonstrukcije raskrižja 2013. godine, mehanizam vage koji je bio uništen korozijom je uklonjen, bazen u kojem se nalazio zatrpan, te je iznad njega uređen nogostup, pa sada zapravo iznad bivše vage šetaju pješaci Aleksandra Kućel Ilić 07. kolovoz 2016 23:50 Objekt u vrijeme dok je još ispred zgrade postojao stari mehanizam za vaganje, prije rekonstrukcije raskrižja / foto Marin Aničić Zgrada javne gradske vage na Tošini postoji od 1936. godine, a tijekom rekonstrukcije raskrižja 2013. godine, mehanizam vage koji je bio uništen korozijom je uklonjen, bazen u kojem se nalazio zatrpan, te je iznad njega uređen nogostup, pa sada zapravo iznad bivše vage šetaju pješaci Nedavna vijest o tome da se prodaje zgrada na samom ulazu u Opatiju, nekad nadaleko poznata gradska »peza«, odnosno Gradska javna vaga na Tošini, zaintrigirala je ne samo potencijalne kupce, već i one koji su, s obzirom na povijest ovog objekta, željeli saznati što se dogodilo sa starim mehanizmom vage. Jer, samo je jedna vaga na širem liburnijskom području baš toliko poznata, premda se svojevremeno različita roba »pezala« i na drugim lokacijama u Opatiji. Vlasnici objekta, tvrtka Komunalac, na novinarski upit pojašnjavaju kako je prilikom rekonstrukcije prometnice i raskrižja na Tošini, stara vaga koja je dugi niz godina bila izvan funkcije razmontirana, te je završila – na otpadu. Više podataka na ovu temu koja je za ovdašnje ljude zanimljiva i zbog toga što je nestankom javne »peze« zapravo zaključen i dio povijesti ovoga grada, uspjeli smo dobiti od nadležnih u Gradu Opatiji. – U posljednje vrijeme nam se javilo nekoliko vrlo zainteresiranih kupaca koji su već i razgledali bivšu »pezu«, tako da se može očekivati da u skoroj budućnosti dođe do prodaje ovog objekta – rekao je Ervino Mrak, direktor Komunalca u čijem je vlasništvu kuća. Jer, bez sumnje -tko kupi objekt, s njime će u paketu pored odlične lokacije dobiti i povijesni brend – nekad slavnu i zaposlenu »pezu« o kojoj više znaju tek starije generacije, ali su priče o njoj, bez obzira na to što žive u modernijem vremenu, čuli i najmlađi stanovnici. Davno isknjižena – Raspolažemo sljedećim informacijama o temi koju obrađujete: zgrada vage izgrađena je 1936. godine kada je postavljen i mehanizam za vaganje ispred nje. Prilikom rekonstrukcije raskrižja Tošina 2013. godine, provjereno je stanje prostora ispred tzv. zgrade Vage na Tošini, odnosno između zgrade i Nove ceste, točnije bazen u kojemu se nalazio mehanizam javne vage. Naša je pretpostavka da je mehanizam postavljen prilikom izgradnje zgrade 1936., s time što je zbog neispravnosti vaga bila izvan upotrebe dvadesetak godina prije početka izvođenja ovih radova na raskrižju 2013. Kod otvaranja prostora, utvrđeno je da je mehanizam vage potpuno uništen korozijom, a da su bočni zidovi »bazena« u kojemu se nalazio – propali, te je postojala opasnost da se uruše na samu cestu, s jedne strane, kao i opasnost za zgradu Vage u čijem je suterenu, kroz bazen gdje se mehanizam nalazio, stalno prodirala vlaga. U poslovnim knjigama Komunalca vaga je davno isknjižena kao osnovno sredstvo, a zbog nepostojanja potrebe za korištenjem usluga javne vage, bilo im je neprihvatljivo investiranje u dobavu i postavu nove vage. Stoga je s Komunalcem dogovoreno da se stari mehanizam ukloni, a bazen u kojemu se on nalazio zatrpa materijalom, a potom iznad njega uredi nogostup. Uklanjanje i odvoz mehanizma izveo je izvođač radova koji je potom prostor zapunio materijalom i uredio nogostup – pojasnio je Miljenko Ujčić, pročelnik UO za komunalni sustav i zaštitu okoliša u Gradu Opatija. Cijena oko dva milijuna Komunalac prodaje objekt po cijeni od gotovo dva milijuna kuna i premda je arhitektonska vrijednost ove kuće relativno mala, a i sama zgrada je trošna i stara, vrijednost joj daje iznimna lokacija i mogućnost da se na tom mjestu izgradi višenamjenska građevina uslužne, trgovačke ili drugih sličnih djelatnosti. To je naime moguće prema aktualnoj planskoj dokumentaciji. A kada se netko upusti u ovu investiciju, »u paketu« će dobiti i brend koji ide uz ovu lokaciju. Jer za budući objekt će dovoljno biti reći da se nalazi »na pezi« ili »pul peze« i svi će na samo s liburnijskog i riječkog područja, već i šire, bez problema znati o kojoj se lokaciji radi. Zgrada s tri stana i pripadajućom okućnicom međutim u ovom trenutku nije prazna, a Komunalac vodi sudski spor oko iseljenja sadašnjih stanara. novi list (dakle služila je za vaganje kola i tereta na njima!) 2 1 Quote
up4014 Posted September 25, 2020 Posted September 25, 2020 30 minutes ago, 1borna said: Pretpostavljam da se radi o ustanovi i zgradi staroj najmanje 100 godina, domorodci poput Up-a ili thomcro-a će vjerojatno više znati o tome? Ovaj domorodac se još uvijek sijeća mitnice kod tramvajskog okretišta na kraju "Savske ceste" na prijelazu iz 40-ih u 50-e godine prošlog stoljeća, koja je također imala nekad i kolsku vagu. Čekamo dalje opise i hvala na pokazanom. 1 Quote
1borna Posted September 26, 2020 Author Posted September 26, 2020 Za vrijeme dok se isparivač kupao u kiselini prošetao sam malo do gradića Na brdu desno se vidi stari grad Pićan a bliže lijevo je selo Kukurin. Potpićan je bio maleno selo no nakon početka 60-ih je planski izgrađen u mali gradić radi industrije koji danas ima oko 600 stanovnika Ova neobična zgrada me asocirala na vatrogasni dom no kad sam na drugoj strani vidio križ bilo mi je jasno da je to crkva neuobičajenog izgleda! Namjeravao sam otići do željezničke stanice no prijeteći oblaci i povremena grmljavina u daljini su me potjerali natrag Oko pol 3 je sve bilo gotovo pa je slijedilo usklađivanje plinskog računala sa onim benzinskim u automobilu Na povratku u Zagreb sam najprije zastao slikati stari grad Plomin i sa druge strane, srce me vuklo da ga obiđem no razum mi je govorio da me čeka dalek put pa sam produžio Veelika termoelektrana je kao na dlanu No ništa od toga nije usporedivo sa ljepotom ovog zaljeva 1 Quote
1borna Posted September 27, 2020 Author Posted September 27, 2020 Ode trajekt na Cres, šteta što je bilo izmaglice.... Slijedeće obavezno mjesto za stati je nedaleko kod hotela Flanona Vidikovac je prekrasan, možete sjediti vani i piti kavu te uživati u pogledu na Kvarner i otoke Šteta radi te izmaglice, da je barem malo bure vidjelo bi se daleko bolje 2 Quote
1borna Posted September 29, 2020 Author Posted September 29, 2020 Dalje prema Rijeci imade puno mjesta gdje se može stati i slikati no morao sam požuriti i teška srca to propustiti. Puno malih mjesta ima lijepe plaže, na svima sam se u prošlosti okupao no danas je kod brojnih teško naći mjesto za parkiranje u blizini ili je pod naplatom. Na kraju sam ipak stao u Ičićima da nešto pojedem i okupam se u osvježavajućem moru Ljepša plaža j sa druge strane mola Jedna lijepa barka odlazi u zimovalište I to je za sada sve, iz ranijih godina imam još puno slika samo ih treba pronaći pa ću valjda jednoga dana nastaviti? 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.