Stanley Posted June 3, 2020 Share Posted June 3, 2020 Napast zvana Covid 19 konačno posustaje pa je počela nova sezona hodnje prugama. Već neko vrijeme ciljam relaciju Sutla - Bjelovar kako bih se provozao novom prugom od Gradeca do Svetog Ivana Žabna - ovaj epohalni građevinski pothvat, koji je trajao više godina nego ima kilometara, svakako je valjalo isprobati. Za putovanje sam koristio vlakove 8017 + 783 + 2313, a u povratku 986 + 8056. Prevalio sam u oba smjera 228 kilometara i pet puta dezinficirao ruke. ''Moj'' 783 na peronu, još uvijek bez lokomotive: Kad si već tu... Dvije usputne iz Dugog Sela: Sâm u odjeljku: Na gradilištu pruge Dugo Selo - Križevci ni žive duše: U Križevcima radni strojevi: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 3, 2020 Author Share Posted June 3, 2020 Jedino što je u Križevcima obnovljeno je ovaj peron: I ovo čeka udarnije dane: Jedini šljakeri koje sam jučer vidio na prugama: Dolazi Macosa iz Virovitice... … a nailazi i jedan teretnjak iz smjera Dugog Sela: Macosa postaje vlak 2313: U cijelom vlaku bilo nas je desetak: Krenuli smo s 12 minuta zakašnjenja jer su se čekali putnički vlakovi iz Koprivnice i Zagreba: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 3, 2020 Author Share Posted June 3, 2020 Tri slike iz Svetog Ivana Žabna: U Bjelovaru Macosa za suprotni smjer: Bjelovar kolodvor Bjelovar je međukolodvor na pruzi L203 Križevci - Bjelovar - Kloštar, na kilometarskom položaju 32+395. Od susjednog kolodvora Sveti Ivan Žabno u smjeru Križevaca udaljen je 18,8 km, a od kolodvora Kloštar 28,7 km. Prema Izvješću o mreži za 2021. godinu najveća dopuštena duljina vlakova na 2. i 3. kolosijeku je 296 m, a najveća dopuštena brzina kroz kolodvor je 60 km/h. U bolja željeznička vremena Bjelovar je bio odvojni kolodvor za prugu prema Garešnici, od koje se u kolodvoru Pavlovac-Dražica odvajala pruga za Grubišno Polje i Bastaje. Tragovi pruge prema Garešnici/Bastajima vidljivi su pri dnu slike u sredini: Jedan od arheoloških ostataka pruge Bjelovar - Garešnica/Bastaji, most preko potoka Bjelovacka, snimka od 10. rujna 2016.: Civilna strana: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 3, 2020 Author Share Posted June 3, 2020 Prometni ured: Putnički prostor: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 3, 2020 Author Share Posted June 3, 2020 Najljepši željeznički motiv u Bjelovaru - upokojena garavuša JŽ 51-060. Stara dama vrijedi više od jedne fotografije: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 3, 2020 Author Share Posted June 3, 2020 Gdje je željeznički kolodvor tu je i gumenjak: Ovo za mene ne vrijedi: Peroni baš i nisu po visokom standardu: Pogled u smjeru Kloštra... … i u smjeru Križevaca: Vagon ''ispod čekića'': Najprije ću prema jugozapadnom kraju: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 3, 2020 Author Share Posted June 3, 2020 Nema nikoga u blizini pa ćemo zaviriti unutra: Dosta sam se motao po kolskoj radionici, ali me nitko nije doživljavao: Idemo prema kraju kolodvora: Vagoni okrugli neki, rekao bi naš drugar iz Kupljenova: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 3, 2020 Author Share Posted June 3, 2020 Pogled unatrag: Vrijeme je da se krene prema sjeveroistoku, na drugu stranu kolodvora. Ovo je robno skladište izvan željezničke funkcije, a sve mi se čini da ga ne koriste ni drugi: Dva bika: Bjelovar je jedan od rijetkih kolodvora gdje sam vidio neku aktivnost u pretovaru tereta. Ovdje stoje četiri Eas-z i jedan Eanoss-z, a tovari se staro željezo: Izlaz iz kolodvora u smjeru Kloštra: Još jedan bik: Da vidimo što je ovdje: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 3, 2020 Author Share Posted June 3, 2020 Blok kućica: ŽCPR: Odmah iza cestovnog prijelaza počinje teretni dio kolodvora. Tu sam počinio taktičku pogrešku jer sam se držao desne strane i iza neke ograde naišao na tri lajava psa, pasmina kroatische strasser. Djelovali su tako krvožedno i skakali okomito uvis tako visoko da sam se pobojao da će preskočiti plot i završiti na mojoj guzici: Poigled unatrag: Kolodvor obiuje vagonima, ali kako sam vidio nisu nalistani. Pretpostavljam da čekaju na red za remont: Ulazni signal kolodvora Bjelovar smješten je usred teretnog dijela: 1 Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 3, 2020 Author Share Posted June 3, 2020 Od ovoga je ostao samo kostur: Žute cisterne: Imaju (imale su) različitu namjenu: Industrijski kolosijek koji se više ne koristi: Išao je tamo negdje: Još jedan industrijski kolosijek koji je završio svoje: Izlaz iz teretnog kolodvora u smjeru Kloštra: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 3, 2020 Author Share Posted June 3, 2020 Izlaz iz kolodvora i pružni signal ''prestanak ograničenja brzine'': Ulaz u teretni dio kolodvora iz smjera Kloštra: Vratio sam se na glavni dio kolodvora, ovom prilikom podalje od zločestih psina. U pravi čas, jer se nešto pojavilo u daljini: Putnički vlak iz Kloštra: Ne ide dalje: Dvije Macose na okupu: Došlo je vrijeme da se uputim u grad, a ovo je okolokolodvorska mehana: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 3, 2020 Author Share Posted June 3, 2020 Bjelovar grad U svojim putovanjima nikada se ne ograničavam na kolodvorsko područje već nastojim upoznati grad/selo i koliko se stigne od okolice. U Bjelovaru sam bio ili kroz njega prolazio puno puta, ali uvijek s kratkim zadržavanjem ili bez njega. Ovaj put sam za boravak imao na raspolaganju gotovo 5 sati, dovoljno da se razgleda nešto više u ovom lijepom gradu. Bjelovar je grad u središnjoj Hrvatskoj i sjedište Bjelovarsko-bilogorske županije i Bjelovarsko-križevačke biskupije. Na popisu stanovništva 2011. godine imao je 40.276 stanovnika u 31 naselju, od čega u samom Bjelovaru 27.024. Grad nema dugu povijest jer je utemeljen tek 1756. godine odlukom carice Marije Terezije, kao upravno sjedište Križevačke i Đurđevačke graničarske pješačke pukovnije. Grad je građen prema zamisli generala Filipa Becka, a njegova tadašnja vojna uloga ogleda se i u planskoj kvadratnoj strukturi ulica u središtu grada. Marija Terezija: Grb grada Bjelovara: Plan grada: Bjelovar i okolica dali su velik broj znamenitih ljudi iz područja politike, gospodarstva, znanosti, umjetnosti i sporta. Među ljudima rođenim u Bjelovaru i okolici posebno se ističu ekonomist, demograf, povjesničar, sociolog, političar i sveučilišni profesor Rudolf Bićanić (1905.-1968.), arhitekt Zdenko Strižić (1902.-1990.), književnik i akademik Goran Tribuson (1948.), književnik, slikar, likovni kritičar, leksikograf i povjesničar umjetnosti Željko Sabol (1941.-1991.), slikari Nasta Rojc (1883.-1964.) i Edo Murtić (1921.-2005.), kipar Vojin Bakić (1915.-1992.), glumci Boris Buzančić (1929.-2014.), Bogdan Diklić (1953.), Goran Navojec (1970.) i Bojan Navojec (1976.), muzičari Boško Petrović (1935.-2011.) i Momčilo Bajagić - Bajaga (1960.) te brojni sportaši. Od bjelovarskih sportskih klubova najpoznatiji je rukometni klub Partizan koji je u razdoblju od 1958. do 1979. godine osvojio devet naslova prvaka Jugoslavije, a 1972. i naslov prvaka Europe. Od 1991. godine klub se zove RK Bjelovar i natječe se naizmjenice u prvoj i drugoj hrvatskoj ligi. Od pojedinačnih sportaša najistaknutije ime je atletičar Ivan Gubijan (1923.-2009.), osvajač srebrne medalje za Jugoslaviju na Olimpijskim igrama u Londonu 1948. u bacanju kladiva. Rudolf Bićanić: Goran Tribuson: Nasta Rojc (autoportret): Edo Murtić: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 3, 2020 Author Share Posted June 3, 2020 Vojin Bakić: Boško Petrović: Ivan Gubijan: Malo gradske arhitekture: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 3, 2020 Author Share Posted June 3, 2020 Kasnobarokna katedrala svete Terezije Avilske, građena od 1756. do 1771. na Trgu Eugena Kvaternika. Gradnja crkve dovršena je 1771. godine, što označuje i kronogram na zapadnom pročelju: D:O:M:V:M Ista eCCLesia DiVae VirginI theresiae a regina Maria theresia posita est. Nakon potresa 1886. godine obnovljena je po nacrtima arhitekta Hermanna Bolléa. Crkva je bulom pape Benedikta XVI. De maiore spirituale bono od 5. prosinca 2009. uzdignuta na katedralu Bjelovarsko-križevačke biskupije: 1 Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 3, 2020 Author Share Posted June 3, 2020 Paviljon od bračkog kamena iz 1943. godine u središnjem parku, najveći kameni paviljon u Europi: Pravoslavna crkva svete Trojice iz 1772., jednobrodna barokno-klasicistička građevina. Unutrašnjost joj je restaurirana na prijelazu iz XIX. u XX. stoljeće prema projektima Hermanna Bolléa, a ikone su izradili Celestin Medović, Bela Čikoš Sesija i Ivan Tišov: Još malo arhitektonskog nasljeđa grada Bjelovara: Bivša zgrada vojne komande s kraja XVIII. stoljeća s otvorenim arkadnim hodnikom na pročelju, danas u funkciji Gradske uprave. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 3, 2020 Author Share Posted June 3, 2020 Public relations za moguće prosvjednike protiv gradske vlasti: Na nekim zgradama vidljivi su tragovi nedavnog rata: Još malo stare bjelovarske arhitekture: Bjelovarska sinagoga izgrađena 1913. godine, jedna od rijetkih neporušenih u Drugom svjetskom ratu. Od kraja Drugog svjetskog rata je Dom kulture: Ovako izgleda bez skela (snimka sa Wikipedije): Izvorni izgled sinagoge: Fontana: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 3, 2020 Author Share Posted June 3, 2020 U zgradi nekadašnje gradske vijećnice iz 1831. godine nalazi se Gradski muzej Bjelovar: Naravno da ću zaviriti unutra, a ulaz je besplatan: Kako su živjeli naši stari: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 3, 2020 Author Share Posted June 3, 2020 Dio arheoloških nalaza: Srednjevjekovni mali topovi iz sela Bačkovica: Lovački rog: Sat iz 1780. godine: Stolica na kojoj je sjedio car i kralj Franjo Josip za vrijeme svog posjeta Bjelovaru u ožujku 1869. godine: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 3, 2020 Author Share Posted June 3, 2020 Prelazimo na dio posvećen umjetnosti, a ovo je skulptura Vojina Bakića ''Svjetlonosni oblici'': Edo Murtić, ''Smeđa slika'': Nasta Rojc, ''Moj pas Brendi'': Obišao sam i izložbu posvećenu barunu Franji Trenku: Rekonstrukcija lica baruna Trenka, bronca: Figura baruna Trenka rekonstruirana prema posmrtnim ostacima: Dio oružja Trenkovih pandura: Portret baruna Trenka iz XVIII. stoljeća, Gradski muzej Požega: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 3, 2020 Author Share Posted June 3, 2020 Povratak na prugu Vratio sam se na kolodvor i zatekao zanimljivu željezničku garnituru: Manevarka: Pošarani Šved: Dvije Macose: 1 Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 3, 2020 Author Share Posted June 3, 2020 Vidio sam još jednog Šveda kako viri iz radionice pa sam odlučio snimiti ga. Tu sam, hvala budi statističkoj vjerojatnosti, opet imao bliski susret s organima reda - jednom damom u zaštitarskoj odori i jednim mladolikim čovjekom, pretpostavljam nekim šefom. Odmah napominjem da nisu bili nikakvi mrgudi nego ljubazni i pristojni, a povremeno i nasmiješeni. Razgovor s damom-zaštitarkom tekao je otprilike ovako: - Gospodine, što vi to radite? - Slikam Šveda. - Ovdje ne smijete slikati. - A zašto? - Zato jer nije dozvoljeno. - Imam dozvolu HŽ Infrastrukture za fotografiranje i pokazao sam je šefu kolodvora, dakle nema razloga za uzrujavanje. - Ali mi ne spadamo pod kolodvor. A vidjeli smo vas i da slikate traktor. - Zar vi zbilja mislite da prvi put u životu vidim Šveda i traktor, da je to neka svemirska tajna? Gospodična, onaj iz satelita vidi što vi kuhate za večeru i nema potrebe za konspiraciju oko običnog vlaka. - Imate tamo na kolodvoru jednog Šveda pa njega slikajte. - Već jesam. - Svejedno ne smijete slikati u hali. - Pa i nemam namjeru ulaziti unutra, samo bi ga slikao odavde. - Nemam ja ništa protiv, ali... znate, ovdje su kamere pa bi mogli meni prigovoriti. - Budite bez brige, ako treba recite da sam se ja neprimjetno došuljao, hehe. Onda, mogi li ili ne mogu slikati odavde? - Ma slikajte. (A što bi tek rekla da zna kako sam već fotografirao unutrašnjost...) I evo tog ultrakonspirativnog Šveda: Vlak za Zagreb je postavljen: Ni u povratku nema gužve: Ponovo Sveti Ivan Žabno: Namjeravao sam snimiti još nekoliko fotografija sa nove pruge, ali mi se pojavio zloćudni znak battery empty. Nije važno, ima na forumu dovoljno slika ove kratke dionice. Mogu samo izreći svoj dojam: vlak klizi novim tračnicama kao po loju i gotovo bešumno, a brzina je cca 80 km/h. Na sva tri stajališta - Haganj, Remetinec Križevački i Lubena - nije ušao ni izašao ni jedan putnik. Za kraj pozdrav od vašeg izvjestitelja: 5 4 1 Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danchibald Posted June 6, 2020 Share Posted June 6, 2020 Inače poznat i kao grad s najviše kafića... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mali.paja Posted June 6, 2020 Share Posted June 6, 2020 Ove žute cisterne su vlasništvo Infre. U njima dostavljaju gorivo na radilišta za TMD-e, podbijačice itd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mgalic2 Posted June 7, 2020 Share Posted June 7, 2020 Ne znam kako mi je ovo promaklo u srijedu pa sam tek danas vidio, ali bi mi bilo žao da nisam vidio. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 7, 2020 Author Share Posted June 7, 2020 12 sati, mali.paja said: Ove žute cisterne su vlasništvo Infre. U njima dostavljaju gorivo na radilišta za TMD-e, podbijačice itd. Evo ih još malo: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.