mgalic2 Posted March 8, 2020 Share Posted March 8, 2020 Subotnje popodne sam odlučio prođirat od Metkovića do Ploča, zabilježiti prugu i pomalo nešto oko nje. Vrijeme poluoblačno, ugodno. Polazna točka - kolodvor u Metkoviću. Već sam pisao o njemu, neću ponavljati. Ispred kolodvora je spomen stećak postavljen 13. lipnja 1995. prigodom 110. obljetnice puštanja u promet pruge Metković – Mostar. Rad je to akademskog kipara Nikole Vučkovića s uklesanim tekstom: "Na ovo mjesto 13. lipnja 1885. stigao je prvi vlak. Od tada su se smanjile prostorne i civilizacijske razdaljine i ovaj kraj korača naprijed." Malo švrljanja na i oko kolodvora... Detalj perona. Sadašnji oblik imaju već možda 10-15 godina (ne znam točno), uglavnom kad se radio remont pruge prema Pločama, tada su i peroni dobili sadašnji izgled. Ova je vaga svoje davno izvagala (ne znam što bi drugo moglo biti nego vaga). Dizalica je u malo boljem stanju, ali ni ona odavno ne diže. Iza dizalice je brdo Predolac sa starim dijelom Metkovića. Ako se dobro sjećam, na ovoj su se rampi istovarali vagoni a roba skladištila u magacinu (duga građevina ispred). U pozadini (između kolodvora i magacina) vidi se silos za skladištenje cementa u luci. U ovom se skladištu čuvaju lađe za poznati Maraton lađa, a zašto je dio vani, nemam pojma, čudno mi je. Moguće da su to neke druge (koje nisu u vlasništvu Udruge lađara), ali ne znam. Dosta slika je slikano u sunce, pa nisu najbolje. Nadam se da nećete zamjeriti nama amaterima. Pogled prema izlazu prema Čapljini, ali neću na tu stranu.. . ...već prema Pločama. Ploče su nekoliko puta mijenjale ime. Stari su ga ljudi zvali Ploča (u jednini), pa je jedno vrijeme bio Aleksandrovo, pa Porto Tolero, pa (opet) Ploča, pa Kardeljevo (2 puta) pa na kraju opet Ploče. Već je po nazivima jasno tko je i u koje vrijeme mijenjao ime naselju. Planina u pozadini je Rujnica. Metković je za leđima, ovo je pravac prema Kuli Norinskoj. Desno je D62, cesta koja počinje u Metkoviću, a preko Vrgorca završava u Šestanovcu. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mgalic2 Posted March 8, 2020 Author Share Posted March 8, 2020 Prije ulaska u Kulu Norinsku pogled na željeznički i cestovni most koji premošćuju rječicu Norin koja se tu ulijeva u Neretvu. Na lijevu stranu, preko Neretve je utvrda Kula Norinska. Sagrađena je nekada oko 1500. godine, u vrijeme prodora Turaka u dolinu Neretve, kao brana upadima venecijanskih brodova. Često je puta mijenjala vlasnike (ovisno tko bi osvojio ove prostore), a danas je prepuštena drugom neprijatelju: bršljanu koji je neumorno osvaja. Šteta... Ovo je kolodvor (stanica, stajalište, nemam pojma) u Kuli Norinskoj. Iako nisam slikao iz blizine dade se naslutiti sličnost prema zgradama u Opuzenu i Rogotinu, koje su, istina katnice. Ovo na travi nije lađa (viđena iznad u Metkoviću) već trupica. Nekada davno, za razliku od lađe koja je bila "teretnjak", trupica je bila "osobno" vodeno prometalo. Malo iza njega prema Krvavcu je ŽCP. Ovo je pogled prema Metkoviću da izbjegnem sunce. Ovo je zavoj prema Krvavcu. Iako bi pravopisno bilo "u Bagaloviću", domaći izraz kaže drukčije (kojemu sam se priklonio), pa sam s gornjeg zavoja slikao crkvu Gospe Karmelske "na Bagalovićima". Ulazak u mjestašce Krvavac. Između stupova - crkvica sv. Martina. U Krvavcu su dva ŽCP-a u cca 200 metara. Prvi... ...i drugi. Navodno je jedan trebao biti zatvoren u vrijeme gore spomenutog remonta, ali se digla kuka i motika, tako da su oba ostala. Šibam dalje prema postaji u Opuzenu. Uz cestu prema Neretvi je nekakva građevina koja bi možda mogla biti kakav bunker iz 2. svj. rata. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mgalic2 Posted March 8, 2020 Author Share Posted March 8, 2020 S desne strane pruge prije Opuzena - nekakvo elektro postrojenje koje napaja prugu. Tako ja tumačim žice koje se iz ovog postrojenja spajaju sa žicama od pruge.😁 Još malo pravca pa... ... Misto. Opuzenci neće nikada reći Opuzen već Misto, kao i Dubrovčani - Grad. Sam gradić je (u odnosu na prugu) preko Neretve, a zvonik je crkve sv. Stjepana. Opuzen je prema tradiciji nastao od prebjega iz Gabele pred Turcima. Tradicija kaže da su tada sa sobom ponijeli i crkveno zvono. Na uzvisini desno od crkve su ostatci mletačke utvrde izgrađene na ostatcima srednjovjekovnog grada Brštanika. Vladar Tvrtko izgradio je utvrdu koja je imala obrambenu funkciju, ali se tu trgovalo i solju. Mletačka je utvrda služila (i) kao bolnica za oboljele od kolere. Za razliku od Kule Norinske, nema bršljana, ali se ni njemu ne piše dobro - zbog nebrige. Kolodvor - pogled prema Metkoviću. Zgrada kolodvora.... ...i još neke građevine u blizini za koje ne znam jesu li dio željezničke infrastrukture. Nekako se stilom uklapaju u nju, ali moguće je i da nisu. Napuštam Opuzen u pravcu Komina. Malo dalje zavoj... ...i s njega pogled na desnu stranu, na predio Lȕke, nekadašnji dio vlasništva pokojnog PIK-a "Neretva". Obrađuje se i danas (ne znam u kojem postotku), a vidio sam u daljini i ovce na ispaši. Prolaz s lokalne ceste prema Lȕkama ide ispod pruge. Pogled unatrag prema masivu Male Žabe i vrhu Marin vijenac (u prvom planu). Lijevo se u Hercegovini nastavlja Velika Žaba. Šibam dalje prema Kominu. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mgalic2 Posted March 8, 2020 Author Share Posted March 8, 2020 Ulazak u Komin, po znaku reklo bi se - (skoro) punom brzinom. Postaja u Kominu. Kao i u Opuzenu, zanimljivi volti. Isti arhitekta, garant. Odmah do zgrade je ŽCP s nekim strojem parkiranim na pruzi. Uz zgradu kolodvora zgrada je s natpisom do sada najtrofejnije ekipe Maratona lađa. Sudeći po prostoru koji su ostavili za dopisivanje godina, ne misle stati na sadašnjoj brojci prvih mjesta.😁 Moguće je da tu vježbaju ili slično, jer je poznato da se ova ekipa sprema dobar dio godine (ako ne i cijelu). Ovo je nastavak pruge dalje prema Pločama. Desno se vidi neka zgrada vrlo slična onoj pored kolodvora u Opuzenu, pa bi to onda moglo biti da su građene zajedno s kolodvorima i da su dio željezničke infrastrukture. Usput, malo iznad je i crkva sv. Ante, pa da odem i do nje.... ...odakle sam bacio pogled prema Opuzenu... ...ušću Neretve, i Pelješcu preko mora... ...te Rogotinu u daljini. Vrijeme je postajalo lošije, pa nisu ni slike ispale nešto Bog zna... Sorry... Koje ja vratolomije radim da bih snimio željeznički tunel. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danchibald Posted March 8, 2020 Share Posted March 8, 2020 Ta pruga je (ajmo reci) relativno frisko obnovljena ali je poprilicno travnata... Ok preslicu je jako tesko ukloniti, ali izgleda da uopce ne tretiraju dolje prugu. Inace prekrasni motivi 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mgalic2 Posted March 8, 2020 Author Share Posted March 8, 2020 Evo, ovdje završava taj tunel.... 😄 Idem dalje prema Pločama. Još jedan ŽCP sa šumom znakića s desne strane.😁 Odmah iza njega je stajalište Banja. Očito je netko napravio gaf pa je meštar od natpisa morao izrađivati zakrpu.🙄 Iza njega mostić preko Crne rijeke ispod kojeg veslaju lađari nakon što skrenu iz Neretve prema Pločama. Idem dalje. Skrećem malo s pruge, nedavno smo nešto raspravljali o Rogotinskom mostu... Mašala junačine... Pogled prema ušću Neretve u more i Pelješcu preko mora. Zanemarite ovo što pluta, nisam ja, majke mi.😚 U daljini rogotinska postaja. Još malo pa ću i tamo. Cesta u brdu je D425, poveznica Ploča do čvora Ploče od kojeg prema Splitu ide autocesta A1, a prema granici s BiH autocesta A10, najkraća autocesta u Hrvatskoj. Povratak na prugu i rogotinski ŽCP (pogled unatrag prema Kominu). Odeeeee..... pruga ispod Rogotinskog mosta.... 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mgalic2 Posted March 8, 2020 Author Share Posted March 8, 2020 Evo jeeeeeeeee (u Rogotinu).... Junačina vidljiv u pozadini. Evo i stanične zgrade. Svaka sličnost s Opuzenom (ni)je slučajna. Prizor koji se nažalost sve rjeđe viđa. Ako se izuzmu organizirana treniranja (razni klubovi), igranje djece van četiri zida je postalo rijetka pojava. Nažalost. Ovoj ekipi svaka čast. Idemo ća iz Rogotina prema Pločama. Most u Rogotinu, opet vrijedi ono o slučajnosti sličnosti od prije. Par kratkih tunelčića... Desno se vidi D8, olitiga Jadranska magistrala. ...i izlaz iz zadnjega. Jadni Olympus je rastegao zoom do kraja, ne može više. Možda jadnik naraste.😂 Iznad pruge je petlja na gore spomenutoj D425 te križanje s D8 s koje je snimljen ovaj kadar. Na samom ulazu u Ploče je nadvožnjak. Lijevo od njega u daljini se vidi kolodvor (zgrada sa zaobljenim krovom)... a desno bi bio teretni dio stanice Ploče. Prije nego odem u teretni dio, jedna od zgrada Luke Ploče... ...te dio lučkih postrojenja. Vrijeme očajno, sunca više nema nego ima.😞 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mgalic2 Posted March 8, 2020 Author Share Posted March 8, 2020 Sad ću zraknut u teretni dio. Ima tu svega... Crvendaća sam ulovio u odlasku... Dobrano sam potegnuo da vidim ove četiri pokojnice. Zbog njih sam pokisnuo.😰 Kad narastem, postat ću...😂 U blizini je stajalište Stablina. Miruju, ali sudeći po upaljenom motoru i spuštenom pantografu, žuta makina kolo vodi. Kao što se vidi na sljedećim slikama, okrenula je kiša... Ovo je odvojak prema luci (ili njenu dijelu). Ovo ide prema putničkom dijelu. Evo i crvendaća nazad. Vuče nekog vraga za sobom, a ja nemam kišobran. Sreća onog nadvožnjaka iznad glave. Kiša nije dugo, pa sam se zaputio prema putničkom dijelu stanice Ploče. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mgalic2 Posted March 8, 2020 Author Share Posted March 8, 2020 Pločanski kolodvor (što bi rekli) s civilne strane. Preko puta... Koji bi to spomenik bio prikladniji za zgradu luke nego sidro?😁 Puno kolosijeka u blizini, prema luci... ...i jedna mala zelena makina u krugu luke. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mgalic2 Posted March 8, 2020 Author Share Posted March 8, 2020 Idem na drugu stranu kolodvorske zgrade. Ovo je dolazak od onog nadvožnjaka. Baš su se nagomilali oblaci. ☹️ Evo kolodvorske zgrade. Nije neka gužva (oće reć, nema žive duše)... Kako će bit kad putnike vozi tarabasa. Ajmo se pokusurat za par kila boje i koji sat dobrovoljnog rada (kad već neće oni koji bi trebali). Ovo bijaše (ako se dobro sjećam) rampa za ukrcaj auta na vlak. Upravo sam se ujeo za jezik o tome kako nema žive duše... Ima, ima, komada - tri. Četvrta utekla kad sam se primakao. Valjda otišla vidit je li gužva na rampi iznad. Evo me na kraju... Nema više. Kraj, the end, Ende, fin. Toliko za ovaj put. Pozdrav. 5 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mali.paja Posted March 8, 2020 Share Posted March 8, 2020 Kolodvor Metković je na samoj granici sa BiH. Ako se ne varam čak je i ulazni signal "A" u BiH. U Metkoviću je u vrijeme uzane pruge bila jedinica za održavanje TT uređaja (telegrafsko telefonski). Oni nisu održavali te telegrafske i telefonske linije samo prema Pločama nego i Gabela i prema Čapljini i Dubrovniku. Do kud im je bila dionica ne bih znao. Nema više starih željezničara koji su se time bavili da koga priupitaš. Imao sam za susjeda jednog telegrafistu koji je bio iz Diklića (Popovo polje) koji je radio od Jablanice do Dubrovnika. Da li je bio i prema Nikšiću i Zalaniki ne bih znao. Ona slika iz Opuzena je EVP Opuzen. Za vrijeme JŽ-a između Sarajeva i Ploča je postojala telekomanda (TK). Možda bi bilo preciznije reći od kolodvora Rajlovac do zaključno kolodvora Rogotin. Same Ploče i Sarajevo nisu bili u TK. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duh u močvari Posted March 8, 2020 Share Posted March 8, 2020 3 hours ago, Danchibald said: Ta pruga je (ajmo reci) relativno frisko obnovljena ali je poprilicno travnata... Ok preslicu je jako tesko ukloniti, ali izgleda da uopce ne tretiraju dolje prugu. Inace prekrasni motivi Pitanje je dal su onda stavljali geotekstil. Ovaj mekani vapnenački tucanik danas isto više ne zadovoljava. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duh u močvari Posted March 8, 2020 Share Posted March 8, 2020 3 hours ago, mgalic2 said: Koje ja vratolomije radim da bih snimio željeznički tunel. https://www.zeljeznice.net/forum/uploads/monthly_2020_03/P3071131.JPG.8c519546e7ce63826772d6577d5bea57.JPG Istovremeno najjužniji i najistočniji tunel na mreži HŽ Infrastrukture! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mgalic2 Posted March 8, 2020 Author Share Posted March 8, 2020 20 minuta, Duh u močvari said: Istovremeno najjužniji i najistočniji tunel na mreži HŽ Infrastrukture! Nisam to znao... Vrijedna informacija. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mgalic2 Posted March 8, 2020 Author Share Posted March 8, 2020 1 sat, mali.paja said: Kolodvor Metković je na samoj granici sa BiH. Ako se ne varam čak je i ulazni signal "A" u BiH. Tako je. Isto tako, dio tzv. industrijskog kolosijeka na ulazu prošišao je u BiH. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DB Posted March 8, 2020 Share Posted March 8, 2020 3 hours ago, mali.paja said: Kolodvor Metković je na samoj granici sa BiH. Ako se ne varam čak je i ulazni signal "A" u BiH. ... Je. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DB Posted March 8, 2020 Share Posted March 8, 2020 2 hours ago, Duh u močvari said: Pitanje je dal su onda stavljali geotekstil. ... Jesu, al ne pomaže. Ta paprat bi narasla i na Mjesecu da ima vode. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Railfan Capljina Posted April 24, 2020 Share Posted April 24, 2020 Evo malo kolodvora Metković, iz 2.mjeseca ove godine... 7 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Railfan Capljina Posted July 23, 2020 Share Posted July 23, 2020 Rail Cargo Carrier Croatia se širi i na Ploče. Danas tijekom dana bi trebala doći i jedna njihova lokomotiva 1063 019. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.