Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
Roda

JVP u Beogradu (tramvaji, linije...)

Recommended Posts

Koji je to tip tramvaja koji vuče navedene prikolice ?

 

To su donirani Duewag GT6 iz Bazela, oni imaju četvoroosovinske prikolice tzv. B4. Dočim je ćirilica čitljiva :?:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

To su donirani Duewag GT6 iz Bazela, oni imaju četvoroosovinske prikolice tzv. B4. Dočim je ćirilica čitljiva :?:

 

Ne znam kako su mi prethodni odgovori i komentari promakli, pardon.

BTW, prethodni postovi sa fotografijama tematski pripadaju temi o istoriji JGP-a u Beogradu, ne bi ih baš trebalo rasipati i u ovoj temi o "aktuelnom" JGP-u.

 

U međuvremenu, od mene jedna shema tramvajske mreže Beograda, nakon pitanja koja je postavio Linija 1;

 

sIkoPE8.jpg

 

Pored redovnih linija, ucrtani su i:

- tzv "servisne" tramvajske pruge (ka depoima), bordo bojom

- predviđeno širenje tramvajske mreže preko novog mosta, bledo-crvenom

 

Kao što se može videti, tramvajska mreža pokriva gradski prostor po bitnim saobraćajnicama koje vode ka periferiji (osim prema zapadnom delu Novog Beograda i Zemunu), ali je nedovoljna da bi preuzela primat u opsluživanju svih naselja koja se nalaze okolo. Zato su tu autobusi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.espreso.rs/vesti/beograd/312787/uskoro-ce-tramvaji-ici-i-preko-trga-republike-linija-1-vozice-od-slavije-do-kalemegdana

 

 

Linija 1 voziće od Slavije do Kalemegdana

On je istakao da će se radovi na realizaciji ovog projekta odvijati postepeno

Beograd će narednih godina ponovo dobiti tramvajsku liniju broj jedan koja će saobraćati od Slavije do Kalemegdana, najavio je zamenik gradonačelnika Goran Vesić gostujući na televiziji Studio B..

On je podsetio da je tokom prošle godine studija saobraćajnih stručnjaka pozitivno ocenila opravdanost potrebe za uvođenjem pomenute linije.

– Tokom narednih godina krenućemo u realizaciju projekta uspostavljanja tramvajske linije od Slavije do Kalemegdana, odakle će se ona račvati levo i desno. Linija će ići preko Trga republike, kroz Vasinu i preko Studentskog trga, Uzun Mirkovom do Kalemegdana - precizirao je Vesić.

On je istakao da će se radovi na realizaciji ovog projekta odvijati postepeno.

– Prvo će prilikom rekonstrukcije Vasine ulice i Studentskog trga, koje počinju sledeće godine, biti postavljene šine, koje će jednim delom prelaziti i preko Trga republike. Kasnije, kada se bude radila rekonstrukcija Terazija i Ulice kralja Milana, šine će biti postavljene i na tom delu.

- Posebno sam zadovoljan činjenicom da će centar grada, odnosno Ulica kralja Milana, postati saobraćajnica kojom će prevashodno saobraćati tramvaji. Ova ulica će na taj način oživeti jer će imati više prostora za šetnju ili bašte ugostiteljskih objekata – rekao je Vesić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
NOVI DETALjI NESREĆE: Uhapšen vozač "dačije"; Tramvaj izleteo iz šina posle sudara, poginuo pešak, sedmoro povređeno; Automobil prošao kroz crveno? (FOTO/VIDEO)
S. B. M. /NovostiOnline | 12. novembar 2018. 08:26 > 22:07 | Komentara: 36

U saobraćajnoj nesreći u centru Beograda nastradala jedna osoba, a njih sedmoro teže i lakše povređeno. Navodno "dačija" prošla na crveno i udarila u šinsko vozilo, koje je pokosilo Slavišu Tešića

 

IMG_201_620x0.jpg

 

U NEZAPAMĆENOJ saobraćajnoj nesreći, jutros oko 8 časova u Beogradu, poginuo je pešak Slaviša Tešić (42) iz Doboja, kada je na njega naleteo tramvaj koji je ispao iz šina! U karambolu koji se dogodio na uglu ulica Krunske i Resavske, povređeno je i sedam osoba.

Prema rečima očevidaca, automobil "dačija logan" prošao je na crveno svetlo i udario u prednji deo šinskog vozila na liniji 12. Od siline udara, tramvaj je izleteo iz šina, oborio drvo, udario pešaka, a onda se zakucao u zgradu Ministarstva odbrane zabivši nesrećnog čoveka uza zid. U nezgodi su povređeni vozači GSP-a i "dačije", Z. M. (55) i D. D. (49), kao i petoro putnika. Policija je u toku dana uhapsila D. D. koji je bio za volanom "logana". Određeno mu je zadržavanje do 48 časova, zbog sumnje da je izvršio krivično delo - teško delo protiv bezbednosti javnog saobraćaja nakon čega će, uz krivičnu prijavu, biti priveden VJT u Beogradu.

 

- Bilo je užasno! Samo se čuo prasak. Odmah sam izleteo napolje i video oblak prašine i oboreno drveće. Tramvaj je bio zakucan u zgradu - priča za "Novosti" jedan od očevidaca S. T.

- Potrčao sam da pomognem i video čoveka kome je tramvaj polomio noge. Prizor je bio jeziv, iako je bilo vrlo malo krvi. Tramvaj ga je nabio uza zid, a onda nastavio da klizi i počupao još jedno drvo. Čovek je, kada sam stigao do njega, davao znake života. Nije mogao da govori, ali je disao. Pozvao sam Hitnu pomoć. Iako su lekari brzo stigli, čovek je izdahnuo posle pet minuta.

Očevidac kaže, za "Novosti", da nije video vozača "dačije", ali da je šofer iz tramvaja, čim je uspeo da onako povređen izađe iz vozila, rekao da nije kriv. Govorio je kako je "dačija" prošla na crveno.

 

IMG_20.jpg

 

- Istovarali smo robu kada se sve to dogodilo - govori radnik koji se s kolegama u Resavskoj našao u vreme nesreće. - Samo se čuo prasak, lomnjava drveća i onda udar. Jadan čovek! Iako je video da će ga tramvaj udariti, nije imao gde. Nabio ga je uza zid i mislim da mu je sve koske polomio.

 

 

Još teksta i fotografija na linku:

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74.html:760090-NOVI-DETALjI-NESRECE-Uhapsen-vozac-dacije-Tramvaj-izleteo-iz-sina-posle-sudara-poginuo-pesak-petoro-povredjeno-Automobil-prosao-kroz-crveno-FOTOVIDEO?fbclid=IwAR0jPxdFgOEvN6HNVBPssvD5FnEpNwoGrj67EMDmAnbKiFt0aL3iUHOSSj8


"Sakuntala park je park koji je dobio naziv prema kipu djevojke s palminom granom u ruci koju su Osječani zvali Sakuntalin kip. Ime joj potječe iz 5. st. kada je indijski pjesnik Kalidas napisao Sakuntalu, svoju najpoznatiju poetsku tvorevinu." Taj park je ujedno i naziv tramvajskog stajališta u Osijeku na liniji 1, 2 i 3.

GPP popis reklama: https://goo.gl/DcZQxs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i video snimka:

 

Uh gadno. Jedan od strašnijih sudara kojeg sam vidio.


Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima li koja slika sa novootvorenog mosta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima li koja slika sa novootvorenog mosta?

 

BIće i fotografija.

 

Pre toga bi bilo zgodno postaviti kratak uvodnik, za dokumentaciju. Dakle;

 

Dana 5. 7. je Beograd nakon više od 30 godina dobio nove kilometre tramvajskih pruga. U pitanju je 2,7km tramvajske pruge preko Mosta na Adi i na Novom Beogradu, čime su direktno povezani Novi Beograd, Banovo brdo, Topčider i Rakovica/Kneževac. Novoizgrađene deonice su u potpunosti realizovane na mostu, povezane sa ostatkom mreže rampama i nadvožnjacima.

 

Fotografije slede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i male foto-reportaže nove tramvajske pruge;

 

Nova deonica započinje na Novom Beogradu, odvajanjem od tramvajskog koloseka za novobeogradski depo. Trasa se u blagom usponu izgrađenom rampom izdiže do stanice "Đorđa Stanojevića". Iako je za sada na lokaciji prazan prostor, pretpostavljam da će ubrzo ovo postati frekventna tačka, sa izgradnjom nove autobuske stanice i završetkom radova na novobeogradskoj železničkoj stanici koja je odmah pored.

 

1.jpg

 

2.jpg

 

3.jpg

 

4.jpg

 

Nakon stanice, pruga se rampom izdiže u sredinu nove saobraćajnice koja preko mosta povezuje Novi Beograd i Banovo brdo. Na pristupima mostu, pruga je na betonskoj podlozi, dok su na samom mostu koloseci položeni na drvene pragove s podlogom od tucanika. Nakon prelaska Save, tramvaj se zaustavlja na stanici "Petlja Radnička". Ako se dovrše prateći objekti (poput liftova), ova stanica bi takođe mogla da postane korisna za odlaske na Adu, Sajam ili Hipodrom.

 

5.jpg

 

6.jpg

Pogled s nove tramvajske stanice na tramvajsku trianglu za Topčider i Banovo brdo

 

Nakon ovoga, tramvajska pruga se narednom rampom u zavoju spušta prema topčiderskoj dolini i hipodromu. U oštrom luku menja smer, prelazi Točidersku reku i priključuje se na tramvajsku prugu za Banovo brdo gde je napravljena triangla sa skretnicama Sajmu (centru grada) i Banovom brdu.

 

7.jpg

 

9.jpg

 

10.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako ne treba raditi:

 

Kako bi zapravo trebalo:

- od 23:00 do 27:30 (u međuvremenu je podignuta brzina sa 30 na 60 km/h na delu od 24:25 so 26:25);

https://www.youtube.com/watch?v=33P6SRgmMH8?t=1379

 

- od 1:06:50 do 1:11:10:

https://www.youtube.com/watch?v=33P6SRgmMH8?t=4010

 

Celokupni filmić:

 

Na kraju se vidi isključivo tramvajska raskrsnica, sa prugom koja preko rampe posle prelazi u tunel, pod uglom od 90° u odnosu na osu mosta. Ta raskrsnica je samo obrnutim trouglom regulisana. Nikakvi semafori. A što je najcrnje - postoje detektori na gornjem vodu, koji očigledno - ne rade...

 

Takođe, na snimku kod Hipodroma se vidi pozicija znaka ograničenja od 10 km/h (pre puštanja pruge u rad bilo je 15 km/h, pa je "o'ruk" izmenjeno!). Taj znak je trebalo postaviti 50-tak metara ranije, a (eventualno i) na stajalištu postaviti još jedan znak koji upozorava da će nakon određene distance biti ograničenje od 10 km/h (u vidu dopunske table). Pogledati od 29:50:

 

- 29:55 ograničenje od 30 km/h:

- 30:05 - 15km/h

 

Post edit: iz nekog razloga se ne pojavljuje ekran sa poslednjim snimkom, iako je na početku postojao, ne znam zašto.


s5002921.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko vidim, preko mosta idu linije 11 i 13?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko vidim, preko mosta idu linije 11 i 13?

 

Tako je, linija 13 na redovnoj trasi, a linija 11 na trenutno skraćenoj, zbog rekonstrukcije tram. pruge u starom delu grada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijepa reportaža iz Beograda, drago mi je da se razvija tramvajski promet. Nego, nisam shvatio da li su se sada uvele neke nove linije ili su se samo linije 11 i 13 produžile?

 

Planira li se nabavka novih tramvaja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nove linije se nisu uvele, već su spomenute dve preusmerene. Obe voze s Novog Beograda preko novog mosta, s tim što linija 13 sada kraćim putem stiže do Banovog brda, dok linija 11 nastavlja prema Sajmu i Kalemegdanu (gde je i ranije vozila, ali preko Starog savskog mosta). Potencijalna nova linija o čijem uvođenju se govori bi vozila od Kneževca, preko Topčidera do Novog Beograda.

 

Što se novih tramvaja tiče, nekakvih decidiranih najava za sada nema. Pojavljuju se doduše neka govorkanja kako nemački "Siemens" u Kragujevcu otvara fabričko postrojenje upravo za gradnju tramvaja, pa su se po medijima bile provlačile i neke informacije kako bi se tu konstruisali novi tramvaji za Beograd. Šta će od toga biti i kada, pitanje je. Broj tramvaja u inv. parku GSP-a je navodno toliki da prevazilazi trenutne potrebe, što nije daleko od istine. Npr, od 10-ak tramvaja BE 4/6, tip "Schindler", donedavno je bio aktivan tek jedan, ostali su garažirani, pošto za njihovim korišćenjem nije bilo potrebe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko smisla ima ovakva linija 13? Izgleda mi nekako pretangencijalno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na levoj obali Save ima dosta radnih mesta u tercijarnom sektoru. Trenutno je gotovo identična trasa pokrivena jednom autobuskom linijom sa velikim intervalom sleđenja. Videćemo...


s5002921.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misli li se nekako kompenzirati promet u sjevernoj polovici Novog Beograda? Nekako mi se čini da stanovnici blokova dvadest i nešto nisu baš sretni što im se broj tramvaja prepolovio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misli li se nekako kompenzirati promet u sjevernoj polovici Novog Beograda? Nekako mi se čini da stanovnici blokova dvadest i nešto nisu baš sretni što im se broj tramvaja prepolovio.

Sreća u nesreći što se tuda pruža jedna frekventna (i istina prepunjena) autobuska linija. Misliće se o tome kad dođu žalbe gradskoj upravi (nažalost), pa će se (tek) onda pronalaziti provizorna rešenja.


s5002921.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...