Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net

Recommended Posts

Novi vlakovi voze Kubom, prvi nakon čak četiri desetljeća

Kako su razbijeni prozori, istrgnuta vrata i slomljena sjedala čest prizor u tamošnjim vlakovima, 14 novih vagona koji čak imaju i klimatsko rashlađivanje te vagon u kojem se poslužuje ručak, prava su mala revolucija.

7c683fc42c2b7029363a.jpeg

 

Više od četrdeset je godina Kuba, uz Venezuelu druga oaza komunizma u Latinskoj Americi, čekala na novi vlak u zemlji. Strpljivi Kubanci, koji su se dosad morali naviknuti na svašta, konačno su ga dočekali. Vlak kineske proizvodnje krenuo je u subotu na svoje putovanje dugo 915 kilometara iz glavnog grada Havane prema Guantanamu. Putovanje će istokom zemlje trajati 15 sati, a na toj relaciji karta će koštati nešto više od 50 kuna.

 

5be55b13e2c802644a7e.jpeg

 

Dio je to prvog ozbiljnog modernizacijskog plana željeznica kubanskih vlasti. On je, slažu se svi, itekako potreban zato što su vlakovi i željeznička pruga u toliko lošem stanju da se taj način prijevoza rijetko koristi, unatoč niskoj cijeni. Kako su razbijeni prozori, istrgnuta vrata i slomljena sjedala čest prizor u tamošnjim vlakovima, 14 novih vagona koji čak imaju i klimatsko rashlađivanje te vagon u kojem se poslužuje ručak, prava su mala revolucija. Kina je ukupno u svibnju isporučila Kubi 80 plavih vagona, a do kraja godine trebalo bi ih uslijediti još više. Kubanske vlasti znaju da moraju i unaprijediti tračnicu kako bi novi vlakovi imali gdje voziti. Obnovit će čak 4200 kilometara pruge i desetine stanice te žele da projekt bude gotov do 2030. Tada bi cijeli željeznički sustav trebao biti funkcionalan i moderan.

 

– Ovo je prvi korak u transformaciji željezničkog sustava – rekao je Eduardo Hernandez, direktor Nacionalne željezničke kompanije. Iako Kuba ima dugu tradiciju željeznice jer prvi su vlakovi uvedeni još u 1830-ima, neodržavanje pogona dovelo je do toga da trajanje puta od Havane do Santiaga traje 24 sata vlakom, a upola toliko autom. Prema podacima kubanskih vlasti, 6,7 milijuna putnika vozilo se vlakom u 2018. Ove godine žele podići taj broj za dodatni milijun.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bit će i drugih investicija osim kineskih: https://www.railwaygazette.com/news/policy/single-view/view/cuban-rail-market-opens-to-foreign-companies.html?sword_list[]=cuba&no_cache=1

 

Rusija će im proizvoditi 28 klimatiziranih DMV-a što je stvarno luksuz u usporedbi sa sadašnjim voznim parkom.


Levente -- pozdrav iz Mađarske

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...