Jump to content
zeljeznice.net
Sign in to follow this  
zagro

Stari vinkovački teretni kolodvor, 19.02.2019.

Recommended Posts

Nakon dugo vremena nećkanja, a zatim i čekanja da dođe lijepo vrijeme, dotičnog dana sam se, odmah nakon jutarnje kave, odlučio na ovaj pothvat. Ovaj kolodvor inače radim u Trainz Simulatoru i prikupljanje informacija i detalja mi je bio osnovni cilj ali sad vidim da nije zgorega ovdje podijeliti slike, zato voliko vremensko odstupanje. Vlakom 2511 sam se uputio za Vinkovce gdje sam počeo razmišljati kako doći do bivše rasputnice Jarmina. Taxi se činio jedino rješenje dok se nisu pojavila dvojica mojih kolega koji su upravo završili s poslom. Jednoga od njih je put kući vodio upravo u tom smjeru, navedeno bivše službeno mjesto mu je bilo usput pa sam mu se "prikrpao":

Vinkovački teretni kolodvor izgrađen je i pušten u promet 1928. godine na mjestu današnjih A i D parkova. Dograđen je 1948. godine sa još dvije grupe kolosijeka te se tada sastojao od četiri kolosiječna parka nazvanih A, B, C i D. Ukupna duljina kolosijeka je iznosila gotovo 60 kilometara, a kolodvor je dnevno prerađivao 4000-5000 vagona. Zanimljiva je ali slabo poznata činjenica da je zbog proširenja kolodvora 1948. uništeno folksdojčersko groblje koje se nalazilo na njegovom sjevernom rubu, što stari željezničari često povezuju sa tužnom sudbinom ovog kolodvora.
Prilažem jedinu shemu do koje sam uspio doći da vam se lakše snaći.

lyJYuWg.jpg?1

Ovdje počinje moja odiseja, kod zgrade bivše Jarmina rasputnice.

TkYmn7h.jpg?3

Tu sam prešao prugu Zagreb-Vinkovci i došao na ovaj gotovo 800 metara dugi izvlačnjak koji se pruža prema zapadu.

A7xrhzc.jpg?1

Englezer nekadašnje rasputnice...

UDiTa7T.jpg?1

...i skretnica koja vodi prema B i C parkovima.

pAomSAm.jpg?1

Odlučio sam proći prema B parku jer se on s pruge najmanje vidi. Ovaj šturc lijevo je ind. kolosijek Borinci?

nVlqSHC.jpg?1

Što dalje vegetacija me sve više usporava.

MNgKHXw.jpg?1

IosPFeM.jpg?3

Ovaj put se koristi, lokalci tu odlažu građevinski otpad.

C2aaVNM.jpg?1

Kolosijeci se gotovo i ne vide od suhe trave ispod koje se skriva trnje.

lW3KRS4.jpg?1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dvije skretnice

yeNLbKv.jpg?1

EmIFpVJ.jpg?1

Do takozvane "viljuške B" je nemoguće doći.

YrteKPm.jpg?1

Nastavljam dalje. Ovdje se naziru tračnice i skretnice...

qCUtpa0.jpg?1

...ali im je i kraj došao brzo. Većina parka B je izvađena.

A1excaZ.jpg?1

Ostaci portala kontaktne mreže i službena zgrada

ghii7Lv.jpg?1

7yLE7Cs.jpg?1

Detalj tračnica

FcKKhHr.jpg?1

UeZDKmf.jpg?1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostaci spojnog kolosijeka "B-C"

Mn9Jy18.jpg?1

Bilo je prilično teško hodati kroz suhu travu i trnje, spoticati se na tračnice i kolosiječni pribor koji nisam mogao vidjeti pa sam se uspeo na plato C parka (onaj povišeni dio što se vidi iz vlaka :wink: )

yyIyE5e.jpg?1

Xr9fVcs.jpg?1

Skretničarska kućica u džungli

0lYZ394.jpg?1

Ovdje su tračnice novije

6OERMUI.jpg?1

Vegetacija i ovdje nadvladava...

qJhU6Oa.jpg?1

e5sdyzF.jpg?1

Signal spuštalice C-D. Još je bio u pravilniku kad sam se ja školovao.

sUDBNXE.jpg?1

Prema spuštalici

aJDvCmj.jpg?1

Grbina s likovnim signalom (?)

7MyHRJT.jpg?1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nizbrdo prema D parku

DpL1L0O.jpg?1

9JxTToZ.jpg?1

Postavnica (ili kako se ovo točno zove?)

9JxTToZ.jpg?1

Takozvana "centralna viljuška"

eKdxrR5.jpg?1

33ro6oZ.jpg?1

Još jedan englezer

miKPjnF.jpg?1

Ovdje sam krenuo prema drugoj, A-B spuštalici od koje nije puno ostalo...

TOvSya9.jpg?1

...kao ni od lokomotivskih kolosijeka.

7aDzI2j.jpg?1

Ovu zgradu, čini mi se, netko posjećuje jer je prilično čitava...

VpjR4gn.jpg?1

...što se ne može reći za ovu drugu postavnicu.

FEQIXwa.jpg?2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono što je ostalo od kolosijeka sa istočne strane A parka

AtyFDxI.jpg?1

Ovdje sam naišao na bivše željezničko konačište na koje sam potpuno zaboravio na početku mog pohoda. Zapušteni park i zapušteno zdanje je djelovalo prilično sablasno iako je bio dan. Kada sam ušao u park nestao mi je taj osjećaj jeze i uhvatila me nekakva sjeta... Na zdencu je upisan datum 9.VII.1963.

Xpf4HxQ.jpg?1

mSL15r6.jpg?1

1wAyoPg.jpg?1

2M8cOaF.jpg?1

ZOEpcpl.jpg?1

Nastavio sam prema A parku, ili onome što je od njega ostalo.

7CCg5i9.jpg?1

d9F7Pj9.jpg?1

Pun kolodvor ovih englezera...

li6iAns.jpg?1

I opet kolosijeci nestaju čim ih počnem pratiti.

mz9Inxf.jpg?2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na "lokomotivskom kolosijeku-starom" i oni čekaju svju sudbinu. Među njima je još uvijek jedan Es s oznakom ŽTO Sarajevo.

s3jRQzN.jpg?1

oTPkVvw.jpg?1

Zgrada na istočnom ulazu u D park...

OggCSvr.jpg?1

...i skretnice

fhqPcvx.jpg?1

Pogled na pasarelu prema putničkom kolodvoru

07t9Vm3.jpg?1

cwETvhO.jpg?1

Ovdje su tračnice najstarije

0Mz0fEM.jpg?1

Izlazni signali prema Vinkovci putničkoj

Zgvh2ej.jpg?1

Završavam ovdje, na mjestu od kojegakad radim ne idem dalje prema staroj teretnoj.

Lmi2vVI.jpg?1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuzna sudbina... Bokte koliko je to bilo veliko...

 

Ovo što sam ja prešao je dugačko oko 3,5-4 kilometra. Htio sam se popeti na stup reflektora i odande slikati panoramu ali sam pomislio da bi netko iz Novog Sela (dio Vinkovaca uz kolodvor) mogao zvati policiju ako me vidi gore .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pohvala za obilazak! :palac:

 

....
Ovu zgradu, čini mi se, netko posjećuje jer je prilično čitava...

https://i.imgur.com/VpjR4gn.jpg?1

...što se ne može reći za ovu drugu postavnicu.

https://i.imgur.com/FEQIXwa.jpg?2

 

U toj zgradi je koliko znam bio čuvar (da li je još - ne znam), prije koju godinu kad smo sakuntala park, 2044 i ja išli u obilazak i kad smo fotkali sad već kasirane Šinobuse došao je i pitao što radimo, kad smo mu rekli tko smo i što tamo radimo nam je rekao da odemo na tu postavnicu ako hoćemo - išli smo, unutra je sve očerupano i devastirano.

 

Nizbrdo prema D parku

https://i.imgur.com/DpL1L0O.jpg?1
....

 

Ovdje desno su stajali Šinobusi.

 

Na "lokomotivskom kolosijeku-starom" i oni čekaju svju sudbinu. Među njima je još uvijek jedan Es s oznakom ŽTO Sarajevo.

https://i.imgur.com/s3jRQzN.jpg?1

https://i.imgur.com/oTPkVvw.jpg?1

...

 

Nažalost, neće oni još dugo...prije ili kasnije će i njih izrezati.


Brzi vlak (744 "Cibalia") iz Vinkovaca, Strizivojne Vrpolja, Slavonskog Broda, Nove Kapele - Batrine, Nove Gradiške, Novske i Banove Jaruge, za Ivanić Grad, Dugo Selo i Zagreb dolazi na treći kolosijek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pohvala za obilazak! :palac:

 

 

U toj zgradi je koliko znam bio čuvar (da li je još - ne znam), prije koju godinu kad smo sakuntala park, 2044 i ja išli u obilazak i kad smo fotkali sad već kasirane Šinobuse došao je i pitao što radimo, kad smo mu rekli tko smo i što tamo radimo nam je rekao da odemo na tu postavnicu ako hoćemo - išli smo, unutra je sve očerupano i devastirano.

 

Ovdje desno su stajali Šinobusi.

 

Nažalost, neće oni još dugo...prije ili kasnije će i njih izrezati.

 

Hvala ti!

Prošle godine u siječnju je također tamo nekoga bilo, ovaj puta nikoga.

Od šinobusa ni trag nije ostao, a i oni su prošle godine bili tamo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čestitke na zanimljivom i nažalost tužnom putopisu. Vinkovački teretni kolodvor je bio najveći te vrste u bivšoj Jugoslaviji. Sjećam ga se dobro iz vremena kada je vrvio prometom.


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogu si dobro zamisliti koliko je ovaj kolodvor nekad bilo impresivan, a sad je nažalost ostala samo ova apokalipsa koju si zabilježio svojim fotićem.

Odličan hodopis, hvala ti na ovom prilogu. :palac:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čestitke na zanimljivom i nažalost tužnom putopisu. Vinkovački teretni kolodvor je bio najveći te vrste u bivšoj Jugoslaviji. Sjećam ga se dobro iz vremena kada je vrvio prometom.

 

Mogu si dobro zamisliti koliko je ovaj kolodvor nekad bilo impresivan, a sad je nažalost ostala samo ova apokalipsa koju si zabilježio svojim fotićem.

Odličan hodopis, hvala ti na ovom prilogu. :palac:

 

Hvala! Bilo bi i više slika ali je u usred šetnje stigao radni nalog pa sam morao požuriti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

U toj zgradi je koliko znam bio čuvar (da li je još - ne znam), prije koju godinu kad smo sakuntala park, 2044 i ja išli u obilazak i kad smo fotkali sad već kasirane Šinobuse došao je i pitao što radimo, kad smo mu rekli tko smo i što tamo radimo nam je rekao da odemo na tu postavnicu ako hoćemo - išli smo, unutra je sve očerupano i devastirano.

 

Da, bio je tu čuvar. Znao je doći do tog zelenog pješačkog mosta gdje inače i promatram vlakove.


Cadillac is a true luxury brand compared to BMW

BMW is not even luxurious, its just an boring thing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se (istina, putničkog) kolodvora u Vinkovcima sjećam iz đačkog i srednjoškolskog doba (vrijeme Pokojnice) i uvijek me impresionirala vreva, neovisno o kojem se dobu dana radilo. Uvijek sam čekajući drugi vlak vrijeme provodio na peronu gledajući toliki promet. Kako je danas, mogu samo pretpostaviti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad bi se našlo dovoljno motiviranih statista, možda bi se na tren i reinkarniralo staro stanica Vinkovci (putnička), jer već niz godina prije i buduće HŽ jedno što smanjenjem brzina na nekad promenadnoj štreki prema Zagrebu zadržava ljude u vagonima to što sve sporije se vozi.

Od kad je nestao ugljen sa scene pa i elektrifikacija i preuzimanje tereta na ceste, počeo je i odumirati Vinkovci teretna, a rat je zabio zadnji čavel čvoru koji je godinama nastajao i razvijao se ali i stagnirao, pa najedanput ništa. Uostalom, barem u drugoj polovici 80-ih počeo je jačati koridor via Subotica na što se je upozoravalo u literaturi i to od beogradskog autora. Doduše u raspadu Juge i početku rata to preusmjeravanje se je s hrvatske strane tumačeno kao isključivo namjerno. Ali sigurno da je konkurencija slabila međunarodni tok preko Vinkovaca uz drugačiju organizaciju prevoza. Kako je danas maršutizacija dovedena do savršenstva, nema ničega osim vožnje od ishodišta A do odredišta B. U toj šemi nema potrebe za spuštanjem vagona po grbini pa po tome groblje na mjestu dijela teretne stanice samo ima simbolično značenje.

S obzirom da na daruvarsko-pakračkoj pruzi radi valjda 5 ljudi na stanici (jednoj) plus motorvođe, svega niti 10, a pola pruge drže autobuseri, onda ispada da mora da je dobar dio pruga u Hrvatskoj izgrađen po grobljima.

Meni je isto žao da sve tako ide, ali kako netko reče s HŽ-a, čim se koji kolodvoričić zatvori odmah se skidaju skretnice i šine da se ne bi kome sjetilo ponovno ga reaktivirati. Računa se samo da svega bude sve manje, pa u toj koncepciji abeceda Vinkovci teretna i nisu neki zalogaj.


zglajzan

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

Kako je danas, mogu samo pretpostaviti.

Kako je danas?

 

Povremeno odem u Vinkovce fotkat Švede, Plavce i Ličanke.

 

U špicama još i ponekad bude gužve, izvan špica (ukoliko idem sam u Vk) znam biti jedini na kolodvoru uz željezničare.

 

A vezano za teret, isto tako, ponekad se potrefi više teretnih vlakova, a ponekad nema niti jednog za vrijeme mog boravka u Vk.

 

Dovoljno sam rekao da riječima prikažem današnje stanje u Vinkovcima. :(


Brzi vlak (744 "Cibalia") iz Vinkovaca, Strizivojne Vrpolja, Slavonskog Broda, Nove Kapele - Batrine, Nove Gradiške, Novske i Banove Jaruge, za Ivanić Grad, Dugo Selo i Zagreb dolazi na treći kolosijek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...