zagro Posted March 6, 2019 Share Posted March 6, 2019 Nakon dugo vremena nećkanja, a zatim i čekanja da dođe lijepo vrijeme, dotičnog dana sam se, odmah nakon jutarnje kave, odlučio na ovaj pothvat. Ovaj kolodvor inače radim u Trainz Simulatoru i prikupljanje informacija i detalja mi je bio osnovni cilj ali sad vidim da nije zgorega ovdje podijeliti slike, zato voliko vremensko odstupanje. Vlakom 2511 sam se uputio za Vinkovce gdje sam počeo razmišljati kako doći do bivše rasputnice Jarmina. Taxi se činio jedino rješenje dok se nisu pojavila dvojica mojih kolega koji su upravo završili s poslom. Jednoga od njih je put kući vodio upravo u tom smjeru, navedeno bivše službeno mjesto mu je bilo usput pa sam mu se "prikrpao":Vinkovački teretni kolodvor izgrađen je i pušten u promet 1928. godine na mjestu današnjih A i D parkova. Dograđen je 1948. godine sa još dvije grupe kolosijeka te se tada sastojao od četiri kolosiječna parka nazvanih A, B, C i D. Ukupna duljina kolosijeka je iznosila gotovo 60 kilometara, a kolodvor je dnevno prerađivao 4000-5000 vagona. Zanimljiva je ali slabo poznata činjenica da je zbog proširenja kolodvora 1948. uništeno folksdojčersko groblje koje se nalazilo na njegovom sjevernom rubu, što stari željezničari često povezuju sa tužnom sudbinom ovog kolodvora.Prilažem jedinu shemu do koje sam uspio doći da vam se lakše snaći.Ovdje počinje moja odiseja, kod zgrade bivše Jarmina rasputnice.Tu sam prešao prugu Zagreb-Vinkovci i došao na ovaj gotovo 800 metara dugi izvlačnjak koji se pruža prema zapadu.Englezer nekadašnje rasputnice......i skretnica koja vodi prema B i C parkovima.Odlučio sam proći prema B parku jer se on s pruge najmanje vidi. Ovaj šturc lijevo je ind. kolosijek Borinci?Što dalje vegetacija me sve više usporava.Ovaj put se koristi, lokalci tu odlažu građevinski otpad.Kolosijeci se gotovo i ne vide od suhe trave ispod koje se skriva trnje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zagro Posted March 6, 2019 Author Share Posted March 6, 2019 Dvije skretniceDo takozvane "viljuške B" je nemoguće doći.Nastavljam dalje. Ovdje se naziru tračnice i skretnice......ali im je i kraj došao brzo. Većina parka B je izvađena.Ostaci portala kontaktne mreže i službena zgradaDetalj tračnica Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zagro Posted March 6, 2019 Author Share Posted March 6, 2019 Ostaci spojnog kolosijeka "B-C"Bilo je prilično teško hodati kroz suhu travu i trnje, spoticati se na tračnice i kolosiječni pribor koji nisam mogao vidjeti pa sam se uspeo na plato C parka (onaj povišeni dio što se vidi iz vlaka )Skretničarska kućica u džungliOvdje su tračnice novijeVegetacija i ovdje nadvladava...Signal spuštalice C-D. Još je bio u pravilniku kad sam se ja školovao.Prema spuštaliciGrbina s likovnim signalom (?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zagro Posted March 6, 2019 Author Share Posted March 6, 2019 Nizbrdo prema D parkuPostavnica (ili kako se ovo točno zove?)Takozvana "centralna viljuška"Još jedan englezerOvdje sam krenuo prema drugoj, A-B spuštalici od koje nije puno ostalo......kao ni od lokomotivskih kolosijeka.Ovu zgradu, čini mi se, netko posjećuje jer je prilično čitava......što se ne može reći za ovu drugu postavnicu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zagro Posted March 6, 2019 Author Share Posted March 6, 2019 Ono što je ostalo od kolosijeka sa istočne strane A parkaOvdje sam naišao na bivše željezničko konačište na koje sam potpuno zaboravio na početku mog pohoda. Zapušteni park i zapušteno zdanje je djelovalo prilično sablasno iako je bio dan. Kada sam ušao u park nestao mi je taj osjećaj jeze i uhvatila me nekakva sjeta... Na zdencu je upisan datum 9.VII.1963.Nastavio sam prema A parku, ili onome što je od njega ostalo.Pun kolodvor ovih englezera...I opet kolosijeci nestaju čim ih počnem pratiti. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danchibald Posted March 6, 2019 Share Posted March 6, 2019 Tuzna sudbina... Bokte koliko je to bilo veliko... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zagro Posted March 6, 2019 Author Share Posted March 6, 2019 Na "lokomotivskom kolosijeku-starom" i oni čekaju svju sudbinu. Među njima je još uvijek jedan Es s oznakom ŽTO Sarajevo.Zgrada na istočnom ulazu u D park......i skretnicePogled na pasarelu prema putničkom kolodvoruOvdje su tračnice najstarijeIzlazni signali prema Vinkovci putničkojZavršavam ovdje, na mjestu od kojegakad radim ne idem dalje prema staroj teretnoj. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zagro Posted March 6, 2019 Author Share Posted March 6, 2019 Tuzna sudbina... Bokte koliko je to bilo veliko... Ovo što sam ja prešao je dugačko oko 3,5-4 kilometra. Htio sam se popeti na stup reflektora i odande slikati panoramu ali sam pomislio da bi netko iz Novog Sela (dio Vinkovaca uz kolodvor) mogao zvati policiju ako me vidi gore . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
.Laurus. Posted March 6, 2019 Share Posted March 6, 2019 Pohvala za obilazak! ....Ovu zgradu, čini mi se, netko posjećuje jer je prilično čitava...https://i.imgur.com/VpjR4gn.jpg?1...što se ne može reći za ovu drugu postavnicu.https://i.imgur.com/FEQIXwa.jpg?2 U toj zgradi je koliko znam bio čuvar (da li je još - ne znam), prije koju godinu kad smo sakuntala park, 2044 i ja išli u obilazak i kad smo fotkali sad već kasirane Šinobuse došao je i pitao što radimo, kad smo mu rekli tko smo i što tamo radimo nam je rekao da odemo na tu postavnicu ako hoćemo - išli smo, unutra je sve očerupano i devastirano. Nizbrdo prema D parkuhttps://i.imgur.com/DpL1L0O.jpg?1 .... Ovdje desno su stajali Šinobusi. Na "lokomotivskom kolosijeku-starom" i oni čekaju svju sudbinu. Među njima je još uvijek jedan Es s oznakom ŽTO Sarajevo.https://i.imgur.com/s3jRQzN.jpg?1https://i.imgur.com/oTPkVvw.jpg?1... Nažalost, neće oni još dugo...prije ili kasnije će i njih izrezati. Quote Brzi vlak (744 "Cibalia") iz Vinkovaca, Strizivojne Vrpolja, Slavonskog Broda, Nove Kapele - Batrine, Nove Gradiške, Novske i Banove Jaruge, za Ivanić Grad, Dugo Selo i Zagreb dolazi na treći kolosijek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zagro Posted March 6, 2019 Author Share Posted March 6, 2019 Pohvala za obilazak! U toj zgradi je koliko znam bio čuvar (da li je još - ne znam), prije koju godinu kad smo sakuntala park, 2044 i ja išli u obilazak i kad smo fotkali sad već kasirane Šinobuse došao je i pitao što radimo, kad smo mu rekli tko smo i što tamo radimo nam je rekao da odemo na tu postavnicu ako hoćemo - išli smo, unutra je sve očerupano i devastirano. Ovdje desno su stajali Šinobusi. Nažalost, neće oni još dugo...prije ili kasnije će i njih izrezati. Hvala ti! Prošle godine u siječnju je također tamo nekoga bilo, ovaj puta nikoga. Od šinobusa ni trag nije ostao, a i oni su prošle godine bili tamo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted March 6, 2019 Share Posted March 6, 2019 Čestitke na zanimljivom i nažalost tužnom putopisu. Vinkovački teretni kolodvor je bio najveći te vrste u bivšoj Jugoslaviji. Sjećam ga se dobro iz vremena kada je vrvio prometom. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted March 7, 2019 Share Posted March 7, 2019 Mogu si dobro zamisliti koliko je ovaj kolodvor nekad bilo impresivan, a sad je nažalost ostala samo ova apokalipsa koju si zabilježio svojim fotićem. Odličan hodopis, hvala ti na ovom prilogu. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
zagro Posted March 7, 2019 Author Share Posted March 7, 2019 Čestitke na zanimljivom i nažalost tužnom putopisu. Vinkovački teretni kolodvor je bio najveći te vrste u bivšoj Jugoslaviji. Sjećam ga se dobro iz vremena kada je vrvio prometom. Mogu si dobro zamisliti koliko je ovaj kolodvor nekad bilo impresivan, a sad je nažalost ostala samo ova apokalipsa koju si zabilježio svojim fotićem. Odličan hodopis, hvala ti na ovom prilogu. Hvala! Bilo bi i više slika ali je u usred šetnje stigao radni nalog pa sam morao požuriti. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Domagoj Vu Posted October 17, 2019 Share Posted October 17, 2019 U toj zgradi je koliko znam bio čuvar (da li je još - ne znam), prije koju godinu kad smo sakuntala park, 2044 i ja išli u obilazak i kad smo fotkali sad već kasirane Šinobuse došao je i pitao što radimo, kad smo mu rekli tko smo i što tamo radimo nam je rekao da odemo na tu postavnicu ako hoćemo - išli smo, unutra je sve očerupano i devastirano. Da, bio je tu čuvar. Znao je doći do tog zelenog pješačkog mosta gdje inače i promatram vlakove. Quote Stari Habis vagoni su zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mgalic2 Posted October 18, 2019 Share Posted October 18, 2019 Ja se (istina, putničkog) kolodvora u Vinkovcima sjećam iz đačkog i srednjoškolskog doba (vrijeme Pokojnice) i uvijek me impresionirala vreva, neovisno o kojem se dobu dana radilo. Uvijek sam čekajući drugi vlak vrijeme provodio na peronu gledajući toliki promet. Kako je danas, mogu samo pretpostaviti. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zglajzan Posted October 18, 2019 Share Posted October 18, 2019 Kad bi se našlo dovoljno motiviranih statista, možda bi se na tren i reinkarniralo staro stanica Vinkovci (putnička), jer već niz godina prije i buduće HŽ jedno što smanjenjem brzina na nekad promenadnoj štreki prema Zagrebu zadržava ljude u vagonima to što sve sporije se vozi. Od kad je nestao ugljen sa scene pa i elektrifikacija i preuzimanje tereta na ceste, počeo je i odumirati Vinkovci teretna, a rat je zabio zadnji čavel čvoru koji je godinama nastajao i razvijao se ali i stagnirao, pa najedanput ništa. Uostalom, barem u drugoj polovici 80-ih počeo je jačati koridor via Subotica na što se je upozoravalo u literaturi i to od beogradskog autora. Doduše u raspadu Juge i početku rata to preusmjeravanje se je s hrvatske strane tumačeno kao isključivo namjerno. Ali sigurno da je konkurencija slabila međunarodni tok preko Vinkovaca uz drugačiju organizaciju prevoza. Kako je danas maršutizacija dovedena do savršenstva, nema ničega osim vožnje od ishodišta A do odredišta B. U toj šemi nema potrebe za spuštanjem vagona po grbini pa po tome groblje na mjestu dijela teretne stanice samo ima simbolično značenje. S obzirom da na daruvarsko-pakračkoj pruzi radi valjda 5 ljudi na stanici (jednoj) plus motorvođe, svega niti 10, a pola pruge drže autobuseri, onda ispada da mora da je dobar dio pruga u Hrvatskoj izgrađen po grobljima. Meni je isto žao da sve tako ide, ali kako netko reče s HŽ-a, čim se koji kolodvoričić zatvori odmah se skidaju skretnice i šine da se ne bi kome sjetilo ponovno ga reaktivirati. Računa se samo da svega bude sve manje, pa u toj koncepciji abeceda Vinkovci teretna i nisu neki zalogaj. Quote zglajzan Link to comment Share on other sites More sharing options...
.Laurus. Posted October 18, 2019 Share Posted October 18, 2019 ... Kako je danas, mogu samo pretpostaviti. Kako je danas? Povremeno odem u Vinkovce fotkat Švede, Plavce i Ličanke. U špicama još i ponekad bude gužve, izvan špica (ukoliko idem sam u Vk) znam biti jedini na kolodvoru uz željezničare. A vezano za teret, isto tako, ponekad se potrefi više teretnih vlakova, a ponekad nema niti jednog za vrijeme mog boravka u Vk. Dovoljno sam rekao da riječima prikažem današnje stanje u Vinkovcima. Quote Brzi vlak (744 "Cibalia") iz Vinkovaca, Strizivojne Vrpolja, Slavonskog Broda, Nove Kapele - Batrine, Nove Gradiške, Novske i Banove Jaruge, za Ivanić Grad, Dugo Selo i Zagreb dolazi na treći kolosijek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Admin Anton Posted December 1, 2019 Admin Share Posted December 1, 2019 Odličan put(svjetl)opis zagro! Da, nažalost pretužno je gledati propast jednog tako velikog kolodvora. Ne sjećam se toliko aktivnosti iz 80-tih, kada je kolodvor bio na vrhuncu, ali sjećam se tamo negdje prve polovice 90-tih, tata je radio kao pomoćnik, pa onda i šef kolodvora tamo. Sjećam se kad sam znao doći na posao kod njega, ljeti su se u ovom izvoru kupali brojni ljudi, jer je termalni izvor. Već je tada bio izgubio svoj značaj, zbog rata i svega ostalog, ali je barem radio. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zagro Posted December 1, 2019 Author Share Posted December 1, 2019 20 hours ago, Anton said: Odličan put(svjetl)opis zagro! Da, nažalost pretužno je gledati propast jednog tako velikog kolodvora. Ne sjećam se toliko aktivnosti iz 80-tih, kada je kolodvor bio na vrhuncu, ali sjećam se tamo negdje prve polovice 90-tih, tata je radio kao pomoćnik, pa onda i šef kolodvora tamo. Sjećam se kad sam znao doći na posao kod njega, ljeti su se u ovom izvoru kupali brojni ljudi, jer je termalni izvor. Već je tada bio izgubio svoj značaj, zbog rata i svega ostalog, ali je barem radio. G.Pavo Božičević mi je pričao mnoštvo zgoda i nezgoda vezanih uz ovaj kolodvor koje je doživio dok je radio kao prometnik te kao pomoćnik šefa kolodvora, u vrijeme kad se sve radilo "na žgance". Stvarno ničime nisam vezan za Vinkovce i vinkovačko čvorište ali me taj stari kolodvor jako intrigira otkad sam došao na željeznicu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Admin Anton Posted December 2, 2019 Admin Share Posted December 2, 2019 15 hours ago, zagro said: G.Pavo Božičević mi je pričao mnoštvo zgoda i nezgoda vezanih uz ovaj kolodvor koje je doživio dok je radio kao prometnik te kao pomoćnik šefa kolodvora, u vrijeme kad se sve radilo "na žgance". Stvarno ničime nisam vezan za Vinkovce i vinkovačko čvorište ali me taj stari kolodvor jako intrigira otkad sam došao na željeznicu. Da, živa legenda i enciklopedija. Jedan od glavnih aktera mog dokumentarca. Neću ti zagađivat temu, evo jedan kratak video koji sam snimio prije dosta godina na teretnom kolodvoru, htio sam snimiti nešto više, ali na kraju nikad nisam: 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levente Posted December 3, 2019 Share Posted December 3, 2019 On 18. 10. 2019. at 21:47, zglajzan said: . Kako je danas maršutizacija dovedena do savršenstva, nema ničega osim vožnje od ishodišta A do odredišta B. U toj šemi nema potrebe za spuštanjem vagona po grbini pa po tome groblje na mjestu dijela teretne stanice samo ima simbolično značenje. Ja bih više rekao da je na koridoru X drastično pao obim teretnog prometa. A još k tome Vinkovci kao čvor brojnih pruga ne može profitirati od pozicije jer gotovo nema tereta (možda 2-3 tjedno za Vinkovce i za Bosnu, dok je prije bilo 2-3 dnevno). Ranžirni kolodvori na sretnijim koridorima rade punim kapacitetom (da ne idemo daleko: Wien Kledering ili Ljubljana Zalog). Veći je tamo problem što nema radne snage. Skretničar je jedan od najtraženijih stručnjaka u Austriji... A baš zato je tužno vidjeti da ovako velika stanica propada a tranzitni promet se prebacio na druge pravce. Ali možda sam se previše pomaknuo od teme. Zagro, hvala ti na odličnom putopisu, par puta sam vidio taj teretni kolodvor s vlaka i uvijek me je privlačio zbog veličine. 2 Quote Levente -- pozdrav iz Mađarske Link to comment Share on other sites More sharing options...
zagro Posted December 3, 2019 Author Share Posted December 3, 2019 @Levente , nisi se pomaknuo od teme, barem što se mene tiče. Uskoro ću opet tamo. S obzirom da je dobar dio kolodvora pokošen, smrdi mi na demontiranje istoga pa ću otići još poslikati što se da dok nije kasno. Istina, obujam teretnog prijevoza je znatno opao ali i sada dok se teret ponovno vraća nema potrebe za kolodvorom ovakve vrste. Tu je @zglajzan u pravu, maršrutnih vlakova je puno više nego prije. Evo recimo npr. da nijedan vlak moje firme (THPZ) koji je prošao kroz Vinkovce u zadnje tri godine otkad radim ne bi ušao u taj teretni kolodvor da je u funkciji, osim eventualno na deponiranje. Ovo sa grobljem ispod dijela kolodvora i je simbolika, ali i jedna tužna činjenica. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zagro Posted December 7, 2019 Author Share Posted December 7, 2019 Danas sam našao malo vremena za šetnju ovim kolodvorom s koje nosim i pokoju fotku. Htio sam se popeti na postavnicu pa odande okinuti koju sliku ali sam razmišljao da bi moj ulazak možda mogao probuditi i iznenaditi grupu imigranata, a nitko nije dobre volje kad ga probude pogotovo ako se skriva od policije... Moje slutnje je potvrdio jedan od lokalaca koji je naišao, inače prometnik i moj poznanik. Preporučio mi je da ne ulazim nigdje jer navodno često tu viđaju imigrante koji koriste napuštene zgrade i vagone. Također, neslužbeno sam saznao da se ovih šest pokošenih kolosijeka "D" parka vraća u upotrebu zbog sve veće potrebe za deponiranjem vlakova. Krenuo sam od istoka i tu se vide remontirani spojni kolosijeci. Pokošeni dio kao da je mrvicu živnuo... 2 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Admin Anton Posted December 7, 2019 Admin Share Posted December 7, 2019 2 hours ago, zagro said: Htio sam se popeti na postavnicu pa odande okinuti koju sliku ali sam razmišljao da bi moj ulazak možda mogao probuditi i iznenaditi grupu imigranata, a nitko nije dobre volje kad ga probude pogotovo ako se skriva od policije... Jel ovo neka zezancija ili što? Zašto policija ne reagira? Odnosno, zašto nitko ne zove policiju? Čim uhvatim vremena otići ću tamo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zagro Posted December 7, 2019 Author Share Posted December 7, 2019 1 hour ago, Anton said: Jel ovo neka zezancija ili što? Zašto policija ne reagira? Odnosno, zašto nitko ne zove policiju? Čim uhvatim vremena otići ću tamo. Zovu ljudi, dolazi policija. Nekad ih uspiju pohvatati, nekad ne. Prije nekih mjesec dana su mi se u kolodvoru popeli na vlak u 4 sata popodne, njih petnaestak. Skinuli su ih u Slavonskom Brodu. Prije toga dvojicu u Okučanima. Još prije toga petoricu u Ivanić Gradu... Samo organi reda ne vole kad se s tim izlazi u javnost, kažu da se tako "širi panika" pa se za to ne zna. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.