The Strojovođa Posted March 7, 2023 Share Posted March 7, 2023 Svezigledno granici oziroma meji imam par pitanja koja ne znam gdje bih drugdje postavio, a tiču se, pa... granice: 1. Kod prelaska pruge preko granice u slučajevima napajanja 25 kV 50 Hz u druge željezničke uprave pod istim naponom sekcioner je praktički na samoj graničnoj crti +/- 100 metara tako da EVP iz druge države jako malo i kratko napaja KM, ovisno na čijoj je strani sekcioner. Toga imamo na potezima Tovarnik-Šid, Volinja-Dobrljin, Botovo-Gyékényes, Metković-Čapljina i Slavonski Šamac-Šamac. Valjda nisam ništa propustio. Pitanje glasi: 25 kV 50 Hz se lomi na 3 kV=tek u Dobovi, sekcionera na graničnoj crti nema. Logično, hrvatski EVP napaja sve uključivo i dio kolodvora. Jel' Slovenci tu uslugu plaćaju neke novčiće, a to pitam zato jer bi mi to ustvari bilo dosta nelogično obzirom da naši SV vuku do/od Dobove (neovisno o operateru)? I je li održavanje KM-a u njihovoj ili našoj ingerenciji, obzirom da održavaju prugu od mosta prema Dobovi unatoč tome što je granična crta kojih 500-njak metara dalje, pa malo održavaju i s naše strane meje? 2. Dok nije bilo loma vuče u Šapjanama, gdje je bio sekcioner koji je odvajao stari EVP Matulji od slovenskog EVP-a? Ako se ne varam, izmjena vuče tad nije bila u Šapjanama nego su riječki SV vukli do Ilirske Bistrice. 3. Slijedom prethodnog, logično pretpostavljam da je onda u slučaju Ilirska Bistrica-Šapjane trenutna situacija da 3 kV= napaja slovenski EVP skroz do kolodvora Šapjane gdje preuzima novi EVP Matulji na 25 kV. Plaćamo li sad mi neke novčiće Slovencima što nam napajaju prugu na kojoj oni sad vuku (prije, dakle, nisu)? Prugu koliko znam od tunela na granici do Šapjana mi održavamo, je li isto slučaj i s KM ili, obzirom da je sad napajana iz Slovenije i na 3 kV=, to rade Slovenci? 4. Koja je procedura hitnog isključenja KM-a u slučajevima kad napajanje dolazi s područja druge željezničke uprave? Primjer - neki cirkus se događa u Dobovi ili na njihovom dijelu pruge, treba hitno gasiti struju. Jel' se gubi vrijeme na to da Dobova zove Savski Marof ili ima svoju krušku koju može stisnuti da se sve zgasi, pa lako se onda objašnjava zašto? Ista stvar se odnosi i u suprotnom smjeru na situaciju Šapjane. Mogu li Šapjane zgasiti samostalno 3 kV= ili moraju zvati Ilirsku Bistricu? 5. Izmjena strojnog osoblja, odnosno ulazak našeg pilota na istarskoj pruzi je u Rakitovcu ili u Buzetu? Pretpostavit ću da je Buzet, ali čisto pitam. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mali.paja Posted March 12, 2023 Share Posted March 12, 2023 Formalno pravno za sve se ispostavi račun ali se nikad ili skoro pa nikad stvarno ne plaća. Sve se to prebija. Kako već 10 godina ne radim ne mogu ti precizno i točno odgovoriti. Oni nama troškove struje i vuče za taj ficlek mi njima za to što oni vuku do Čakovca, Đurmanca Šapjana itd. Troškovi dizela se tačunaju nešto više ali sve skupa je to otprilike tu. Prometnik u Dobovi ima direktnu vezu sa našim CDU-om (Centar daljinskog upravljanja) i nema potreba za posrednikom. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mali.paja Posted March 12, 2023 Share Posted March 12, 2023 On 23. 02. 2023. at 9:29, Stanley said: ... Iza njega 17 bačvi sa 68 osovina, tonažu ne znam: Rekao bih kako nema listica na vagon(u)ima da je to sve praznina. U grubo to bi bilo otprilike oko 600t. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
josip Posted March 20, 2023 Share Posted March 20, 2023 On 13. 03. 2023. at 0:01, mali.paja said: Rekao bih kako nema listica na vagon(u)ima da je to sve praznina. U grubo to bi bilo otprilike oko 600t. Vagon je tovaren što se i vidi i po T graničniku i po mjenjaču sile kočenja, tako da se ne radi o praznini. Listice se sve manje koriste, u principu najviše za olistavanje neispravnih vagona. 1 Quote Flickr account Link to comment Share on other sites More sharing options...
stjepan Posted March 21, 2023 Share Posted March 21, 2023 21 sati, josip said: Listice se sve manje koriste, u principu najviše za olistavanje neispravnih vagona. U međunarodnom prometu svaki tovareni vagon mora imati listicu, izuzeće su samo skupine vagona i maršutni vlakovi koji se otpravljaju sa 1 Tovarnim listom gdje su olistani prvi i zadnji vagon skupine - maršute. Za unutrašnji promet ne znam kako HŽ to ima riješeno (vjerovatno kao i međunarodni). 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted April 18, 2023 Author Share Posted April 18, 2023 Savski Marof (slučajno) 18. travnja 2023. Danas sam na putovanju iz Zaprešića, točnije na relaciji Zaprešić Savska - Sutla, uspio promijeniti dva vlaka. Čekao sam na stajalištu vlak broj 8018 koji iz Savske polazi po voznom redu u 8:34, ostalo je još nekih petnaestak minuta do dolaska vlaka kada kada sam u daljini primijetio Soma. Dođe on do stajališta, ja sav sretan vidim da na čelu garniture piše ''Harmica'' i upadnem unutra. Mislio sam da je neki raniji zakašnjeli vlak, ta čuda se događaju zbog remonta pruge. U Savskom Marofu mi se obrati kondukter, a razgovor je tekao otprilike ovako: - Gospodine, morate izaći, ne idemo dalje. - Kako ne idemo, pa na vlaku piše da vozi do Harmice? - Ne, ovo je vlak do Savskog Marofa. Za Harmicu će doći za oko petnaest minuta. - Aha. Onda recite majstoru neka promijeni natpis na čelu vlaka jer piše ''Harmica''. - Ma znate, ovaj vlak vikendom ide do Harmice pa je natpis tako namješten. Događa se da ponekad piše krivo. - Naravno, greška u programiranju. Pa i na plotu piše... I tako se nas dvojica prijateljski rastanemo uz obostrani smijeh, a ja sam iskoristio vrijeme da uhvatim poneki motiv sa kolodvora Savski Marof. Streha u Savskom Marofu dobila je zaštitna stakla, a obavijest o radovima na pruzi je na pravom mjestu: Dolazi dupli Som iz Harmice: Tu je i teretnjak s vagonima za žitarice: Sva tri u kadru: Stiže i moj 8018: 4 2 Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
DB Posted April 18, 2023 Share Posted April 18, 2023 Našel se i članak u nov...portalu o tvom kraju: OVO SE NE VIĐA ČESTO Lik prodaje jezero u Hrvatskoj! Otkrio nam je cijenu i tvrdi: 'Ne, nije riječ o šali'; Već su stigli i komentari ... Jezero je nastalo u vremenu kad smo tu iskopavali pijesak, a imali smo plan i gradnje kućica za iznajmljivanje uz njega, kazao nam je prodavatelj jezera u Drenju Brdovečkom 18.4.2023. 18:34 IVAN HALAR SNIMIO ČITATELJ Ovih dana u jednoj Facebook grupi za prodaju osvanuo je jedan posebno zanimljiv oglas u kojem je korisnik naveo kako prodaje - jezero! Potaknuti prodajom neobičnog 'artikla', okrenuli smo njegov broj te doznali o kakvom je jezeru točno riječ. "Dobar dan, zovemo u vezi vašeg oglasa. Prije svega, je li možda riječ o šali ili zaista prodajete jezero?", upitali smo. Oaza u Drenju Brdovečkom "Vi ste već četvrta osoba koja to pita. Znam da nije uobičajena prodaja, no zaista nije riječ o šali", odgovorio nam je prodavatelj te ljubazno iznio podatke koje smo zatražili. Kazao je kako se jezero nalazi u Zagorju u Drenju Brdovečkom nedaleko od granice sa Slovenijom. "Vlasnik parcela na kojima se nalazi jezero je moj otac i trenutačno sam u fazi prebacivanja vlasništva. Imali smo plan i gradnje kućica za iznajmljivanje uz njega, no u međuvremenu smo odustali te ga odlučili prodati. Jezero je nastalo u vremenu kad smo tu iskopavali pijesak, a poribljeno je 2011. godine", priča prodavatelj, koji je inače iz obližnje Pluske u općini Luka, te dodaje: "Znali su mi ribolovci ispričati kako u jezeru ima dosta ribe te da su ponekad ulovili amure od 16 kilograma. Dakle, nije riječ o bari već voda cirkulira kako vodostaj Save raste odnosno pada. Dubina jezera se, dakle, kreće oko dva, tri metra". Površina oko 8500 kvadrata Potencijalni kupac ima mogućnost i smanjenja odnosno povećanja površine jezera koja u ovom trenutku oko 8500 kvadratnih metara dok je ukupna površina svih parcela nekih 18.700 kvadrata. Dimenzije jezera su 120X70 metara. "Cijena je 5,5 eura po kvadratnom metru, odnosno ukupno oko 100 tisuća eura", kazao nam je prodavatelj te dodao kako je budućem vlasniku spreman pružiti i pomoć oko uređenja okoliša jezera ukoliko će biti potrebno. "Smatram kako cijela ta priča ima dosta potencijala, no neki interesenti znaju se čuditi visokoj cijeni. A za stan im, primjerice, nije mnogo platiti 100 tisuća eura", ističe prodavatelj te otkriva kako na imanju u Pluski ima još jedno jezero sličnih dimenzija, no ono nije na prodaju. 'Ponudite ga ministrima' Spomenuti oglas izazvao je dosta zanimanja i u grupi za prodaju na Facebooku. "Da imam taj novac ne bih mnogo razmišljao. Za privatne trenutke - dušu dalo", komentirao je jedan korisnik dok je bilo i onih koji su pisali šaljive poruke. "Ponudite ministrima, bivšim i sadašnjim, prodaja je zagarantirana", "Jesu li i ribe u cijeni", bili su neki od komentara. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted May 4, 2023 Author Share Posted May 4, 2023 Tragom željezničkog nasipa Dobova - Vukovo Selo, 4. svibnja 2023. U temi o željezničkoj pruzi Savski Marof - Kumrovec puno se razglabalo o tome je li postojao takozvani trijangl, odnosno spoj pruge s željezničkim kolodvorom Dobova. Stoga valja staviti točku na ''i'' - da, bio je u planu i izgrađen je nasip od Dobove do kolodvora Vukovo Selo, ali kolosijek nikada nije bio položen niti je izgrađen most preko rijeke Sutle. Danas sam malo protegao noge i upustio sam se u željezničku arheologiju, u potragu za tragovima nasipa, pa slijedi izvještaj u riječi i slici. Som 6112-010 u Harmici spreman za pokret: Sutla je nakupila dosta vode: Nekadašnji granični prijelaz na teritoriju Slovenije: Nasip je dobro vidljiv u daljini: Stižem do početne točke istraživanja: 3 2 Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted May 4, 2023 Author Share Posted May 4, 2023 Tu negdje je trebao biti ŽCPR: Nasip je pretvoren u šetališe, iako ne baš udobno: Dokaz namjene je ova klupa: Pogled unatrag: Nasip je plantaža maslačaka: Betonska konstrukcija: 3 2 Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted May 4, 2023 Author Share Posted May 4, 2023 Riječ je o mostiću-nadvožnjaku već prikazanom na ovom forumu: Očito je trebao omogućiti pristup mještanima u polja, ali je riječ tek o malo korištenoj stazi: Pogled na nasip u smjeru Vukovog Sela. To je bila posljednja točka moje hodnje ovom dionicom jer mi se nije činilo privlačnim ugostiti krpelje: Stoga sam krenuo natrag: Dio nasipa koji je obrastao u šumu: 4 2 Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted May 4, 2023 Author Share Posted May 4, 2023 Nešto prije pograničnog sela Rigonce odvaja se prema sjeveru asfaltirani put pa sam ga iskoristio da se ponovo približim nasipu: Nasip se i ovdje dobro vidi: Tu je očito trebao biti još jedan ŽCPR: Nasip u smjeru Dobove... ... i u smjeru Vukovog Sela: Ponovo sam u Hrvatskoj. U onoj džungli su Sutla i trasa pruge Harmica - Vukovo Selo: Na stajalištu Harmica je sada Som 6112-208. Uhvatio sam ga nekoliko sekundi prije polaska: I za kraj satelitski prikaz trase nasipa, dobro vidljiv u sredini slike. Brojkom 1 označen je dio kojeg sam prvog obišao na području Dobove, a brojkom 2 nesuđeni ŽCPR na Ilirskoj ulici: 4 2 Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted May 4, 2023 Share Posted May 4, 2023 1 hour ago, Stanley said: Tu negdje je trebao biti ŽCPR: Nije. Ova cesta je naknadno sagrađena, uopće nije postojala kad je građen nasip. Cesta je prelazila prugu malo istočnije, ali taj je ŽCPR uklonjen kad su sagradili podvožnjak, a tada su i izgradili i ovu cestu sa tvoje fotografije. 1 1 Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DB Posted May 4, 2023 Share Posted May 4, 2023 1 hour ago, Stanley said: ... I za kraj satelitski prikaz trase nasipa, dobro vidljiv u sredini slike. Brojkom 1 označen je dio kojeg sam prvog obišao na području Dobove, a brojkom 2 nesuđeni ŽCPR na Ilirskoj ulici: ... Hm, brzo si odustal. Ostalo ti je od nesuđenog ŽCP-a još bar 2 x toliko do Sutle. 🙄 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted May 4, 2023 Author Share Posted May 4, 2023 & DB - Pa napisao sam zašto nisam htio ići dalje - da ne pokupim koju beštiju iz obitelji Ixodida (ajte vi): Najmanje jednog sam preveo preko crte, a našao sam ga na stolu uz kompjuter. Vjerojatno je ispao sa hlača dok sam se presvlačio. Naravno da sam ga odmah koknuo. Druge nisam našao. A udaljenost koju sam prešao i koja je još preostala znam iščitati iz satelitske snimke. 1 1 Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toma Posted May 7, 2023 Share Posted May 7, 2023 On 04. 05. 2023. at 13:59, Portos said: Ova cesta je naknadno sagrađena, uopće nije postojala kad je građen nasip. Cesta je prelazila prugu malo istočnije, ali taj je ŽCPR uklonjen kad su sagradili podvožnjak, a tada su i izgradili i ovu cestu sa tvoje fotografije. Cesta je otvorena 30. 11. 2011. Zbog ceste je uklonjen prvi dio nasipa. Btw - zna li se je li luk Dobova - Vukovo Selo građen istodobno s prugom Savski Marof - Kumrovec? pozdrav toma Quote Three Blind Mice Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted May 7, 2023 Author Share Posted May 7, 2023 11 sati, Toma said: Btw - zna li se je li luk Dobova - Vukovo Selo građen istodobno s prugom Savski Marof - Kumrovec? Ja znam da je bio vidljiv 1963., kada sam se prvi put vozio vlakom Kumrovečkom prugom. Ako je i taj nasip gradila inženjerija JNA onda je vjerojatno građen istodobno. Ali teško da bi to bilo moguće utvrditi. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
DB Posted May 7, 2023 Share Posted May 7, 2023 Sam nasip (materijalno) je nebitan, u slučaju odluke o gradnji bi vjerojatno bil raskopan i nadomješten novim materijalom. Bitan je koridor, vlasništvo i namjena. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zmprizma Posted May 8, 2023 Share Posted May 8, 2023 18 hours ago, DB said: Sam nasip (materijalno) je nebitan, u slučaju odluke o gradnji bi vjerojatno bil raskopan i nadomješten novim materijalom. Bitan je koridor, vlasništvo i namjena. Koridor još uvijek postoji barem na papiru (katastar), vlasnik zemljišta su Slovenske željeznice. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted May 15, 2023 Author Share Posted May 15, 2023 Brdovec i Zaprešić, 15. svibnja 2023. Danas sam imao neželjeni boravak u Zaprešiću. Naime, u subotu ujutro bio sam u Konzumu u Brdovcu gdje sam uspio na blagajni posijati novčanik. U roku od nekoliko minuta skužio sam što se dogodilo i vratio se u dućan, pitao blagajnicu zna li što o tome i pregledao zonu moguće proljetne sjetve, ali izgubljenom novčaniku ni traga. Nitko ništa ne zna, a blagajnica me obasula mudrim savjetima da provjerim torbicu i džepove (kao da ih nisam prije toga prevrnuo ravno četiri puta). Tako sam postao ''ministar bez lisnice'', a to znači bez svih osobnih isprava, bez svih kartica i bez 60 € u gotovini. Stoga sam jutros otišao u policijsku postaju Zaprešić da podnesem kaznenu prijavu protiv NN osobe zbog protupravnog otuđenja/utaje tuđe stvari. Nadzorna kamera gleda drito na blagajnu i nema šanse da se ne vidi tko je u tih nekoliko minuta posegnuo za mojim penzićkim obiljem.. No, da ne gnjavim sa svojim privatnim problemčićima, usput sam snimio i nekoliko željezničkih motiva pa neka se nađu u ovoj kronici. EC Mimara prolazi kroz stajalište Brdovec s cca 100 km/h: Za njom stiže i dupli Som: Na stajalištu Zaprešić Savska kosi se trava: Som 6112-201 iz Savskog Marofa: On odlazi, a stiže moj Som za Harmicu: 6 2 Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted July 3, 2023 Author Share Posted July 3, 2023 Zaprešić 3. srpnja 2023. Danas sam na kratko boravio u Zaprešiću pa prenosim nekoliko dojmova s ovog mini-putovanja, čisto da temu održim na površini. Pogled iz HŽ 6112-208 na kolodvor Savski Marof: Teretnjak s vagonima za kuruzu i ostale žitarice čeka da ga primi Dobova: Stariji rođak na susjednom kolosijeku: Toranj crkve u Javorju označava meridijan stajališta Brdovec: Tko mi može reći što je ovo? Stajalište Zaprešić Savska je već pristojno usvinjeno: 1 2 Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted July 3, 2023 Author Share Posted July 3, 2023 Još nije .....šić ..v.ka kako je nekada bilo, a biti će opet: Kome je pak ovo smetalo? Epidemija šaranja zahvatila je i cestovnu barijeru: Ovaj mi se pojavio iznenada: Teretnjak u Savskom Marofu i dalje čeka da se Dobova smilostivi i pozove ga k sebi: 2 3 1 Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
DB Posted July 3, 2023 Share Posted July 3, 2023 1 sat, Stanley said: ... Tko mi može reći što je ovo? ... Hm, loše si to uslikal, jedva se naziru nekakve oznake (brojke, slova ...). Najvjerojatnije mi je da je to jedna od oznaka za krivinu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted July 4, 2023 Author Share Posted July 4, 2023 10 sati, DB said: Hm, loše si to uslikal, jedva se naziru nekakve oznake (brojke, slova ...). Snimljeno je iz vlaka u Brdovcu pa je ispalo kako je ispalo. Možda se ovdje nešto vidi: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Macosa 7121 Posted July 4, 2023 Share Posted July 4, 2023 Oznaka za kraj luka radijusa 1000(0?) m, nadvišenja 0 cm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duh u močvari Posted July 4, 2023 Share Posted July 4, 2023 2 hours ago, Macosa 7121 said: Oznaka za kraj luka radijusa 1000(0?) m, nadvišenja 0 cm. 10 000. da je 1000 ne bi bilo 0 (uz brzinu 120 kolko se tam vozi). 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.