Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
tram4

Končar TMK2300 (TMK2200-K) za Liepāju

Recommended Posts

Kao što znamo, Končar je pobijedio na natječaju za nabavu tramvaja u Liepāji. Grad se nalazi u Latviji, na obali Baltičkog mora. Ima nešto manje od 80 000 stanovnika. Najprometnija je latvijska luka. Mreža je izuzetno mala, duljine svega 7km, na kolosijeku širine 1000mm. Postoji samo jedna linija na kojoj trenutno voze tramvaji tipa KT4 koji čine cijeli vozni park.
Radi se o planiranoj nabavi od 6 tramvaja tipa TMK2300, koji će u odnosu na zagrebačku izvedbu imati neke modifikacije.

U svakom slučaju ovo je tema u kojoj ćemo od sad nadalje o tome pisati.

Link na dosadašnju raspravu vezanu uz dobivanje posla nakon pobjede Končara na natječaju:
http://www.zeljeznice.net/forum/index.php?/topic/15934-tramvaj-liepaja/page-2

Share this post


Link to post
Share on other sites

...jer bez obzira na sličnosti ipak će izgleda mati dovoljno razlika da se uzme kao novi tip/varijanta tramvaja. Mislim da će biti dovoljno interesantnog štofa oko početka izrade, ispitivanja pa do zadnje isporuke u nadi da to neće biti jedina isporuka pogotovo što Lijepas treba ukupno 14 novih tramvaja, a za sada su naručili šest… i ne samo oni.

Ovisi o tome što podrazumijevaš pod novi tip vozila. Tvrdim da se nikako ne radi o novom tipu vozila, već o podtipu. Novi tip tramvaja mora imati značajnije izmjene u konstrukciji sanduka odnosno karoserije (čak ne nužno i estetske), te na ostalim sustavima. Ovdje to nije slučaj, već se radi o moderniziranoj verziji postojećeg tipa vozila s drugačijem rasporedom putničkih kapaciteta.

 

Interesantno je da se u ovih šest ubrajaju dva koji će imati mogućnost praćenja broja putnika. Volio bih znati o kakvom se specifićnom praćenju broja putnika radi i koja je to dodatna oprema jer tamo se koriste automati za poništavanje karata koji bi ako ništa drugo trebali imati mogućnost praćenja broja i lokaciju poništavanja ako ništa drugo. Postavljanje senzora na vrata koji bi pratili ulaz i izlaz je možda varijanta ali ne radi baš dobro kad je moguć ulaz/izlaz više osoba na jedna vrata istovremeno... doduše tehnologija ide naprijed.

 

Medo

Vjerojatno je riječ o infra-crvenim brojačima putnika koji su ugrađeni u g.b. 22132, no ZET ih više ne koristi jer je to ZET (da ne širim sad OT priču). U svakom slučaju to je stara ali provjerena tehnologija koja se uobičajeno koristi u te svrhe.

U naš tramvaj ugrađen je sustav Irma-matrix, link na stranicu proizvođača.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I slika sa suparnicima na natjećaju:

https://www.liepajniekiem.lv/zinas/bizness/piedava-iespejams-militara-rupnieka-tramvaju-217797

"Končar-Electric Vehicles Inc." (Hrvatska),

"Railvec UAB" (Lietuva)

"Modertrans Poznan Sp.zo.o." (Poljska)

 

S obzirom da Railvec UAB nije proizvodjac, nego uvoznik, zna li se cije je tramvaje on nudio? Negdje sam vidio da je rijec ili o Belkommunmashu (Bjelorusija) ili neki od ruskih proizvodjaca (PK Transportnje sistemij, Ust-Katav)...

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

S obzirom da Railvec UAB nije proizvodjac, nego uvoznik, zna li se cije je tramvaje on nudio? Negdje sam vidio da je rijec ili o Belkommunmashu (Bjelorusija) ili neki od ruskih proizvodjaca (PK Transportnje sistemij, Ust-Katav)...

 

pozdrav

toma

To su tramvaji od Transmasholding

 

 

Latvian special services concerned: Daugavpils to buy Russian tram

A Lithuanian company has won the tender for new trams delivery, arranged by the Latvian government of Daugavpils. It promised to provide trams from the Russian city of Tver, produced by the local locomotive plant owned by Transmasholding, mixnews.lv informs.

However, Latvian special services have raised concern - they state that "this and other factories of the concern are Russian arms manufacturers, which, for example, make launching platforms for intercontinental missiles." They in the Daugavpils city hall say they know that "the new trams will be manufactured by the military-industrial complex of the Russian Federation, however, since the security services have not formally made any claims, the purchase will take place." The trams produced in Russia are twice as cheap as those offered by producers from the EU.

Representing the Tver factory, the Lithuanian company was one of two candidates who participated in the contest. The second one was a company from Belarus, which, as reported, "offered an experimental model that did not match the conditions of the tender." Mayor of Daugavpils, Rihard Eigims, said that "the origin of trams should not be the reason for stopping the competition, because the city needs vehicles."

The Latvian Security Police (DP) indicated that when choosing a service provider, self-management should pay attention not only to price, but also to reputation risks. "The purchase of public transport from not a European Union or NATO member state producer, in the future may adversely affect national interests," the DP noted.

It worth mentioning that earlier Daugavpils already received trams from Russia. Those trams that served the city lines were in operation for several decades and needed to be replaced. In October 2012, the union of two companies - the Belarusian JSC "Belkommunmash" and the Latvian Agmen Consulting Bureau - was recognized as the winner of the tender to acquire new wagons for the Daugavpils tram enterprise.

However, Belarusian suppliers failed to cope with the terms of the contract and tore down the cars delivery date. In this regard, the local government was forced to organize a new competition. The winner in it in July 2014 was the open joint-stock company Nacionālā Kontraktu Korporācija, registered in Russia. It delivered to the city tram cars manufactured at the Ust-Katav Carriage Works named after Kirov and belonged to the middle class. The cost of the purchase was about 6 million Euros. At the same time, more than 80% of the project cost was financed from the European Regional Development Fund.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas se u Liepāji potpisuje ugovor za tramvaje.

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanimljivo da se ovdje nisu javili veliki igrači na europskom tržištu, a Končar će sa ovime dobiti referencu da ima svoj proizvod kod 2 korisnika i to u dvije različite zemlje, čestitke i nadam se da će u budućnosti osvojiti još koji grad.


Željeznice su ogledalo države :deda:

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://liepajas-tramvajs.lv/lv/aktualitates/raksts/parakstits-ligums-par-jaunu-tramvaja-vagonu-iegadi

 

Ugovor je potpisan :jup :kul :skok :rock :bend

6 Tramvaja, prvi nakon 24 mjeseca, svih 6 u roku 36 mjeseci.

Opcija još 8 tramvaja naknadno ukoliko naručitelj osigura financiranje.


Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pohvale još jednom, ali prije toga idu 4 DEMVa za HŽPP?

Da

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://novac.jutarnji.hr/aktualno/koncar-prodao-tramvaje-latvijskom-gradu-vesele-im-se-stariji-ljudi-i-majke-s-djecom/8091329/

Končar prodao tramvaje latvijskom gradu: 'Vesele im se stariji ljudi i majke s djecom'

OBJAVLJENO:
23.11.2018. u 15:11

Tvrtka Končar – Električna vozila izvijestila je u petak da je potpisala ugovor o proizvodnji i isporuci šest niskopodnih tramvaja za gradski promet grada Liepāje u Latviji.

Ugovorena je isporuka šest tramvaja, s opcijom isporuke još osam iz istog izvora financiranja. Prvi tramvaj bit će isporučen u roku od 24 mjeseca, a sva vozila u 36 mjeseci od potpisa ugovora.

Ugovor je potpisan 21. studenoga, a Liepājas Tramvajs financira projekt iz EU-ovih fondova i vlastitih sredstava.

Končar – Električna vozila odabrana su za isporučitelja u pregovaračkom postupku javne nabave s prethodnom objavom za isporuku niskopodnih električnih tramvaja za kolosijek širine 1000 milimetara. Postupak je omogućio ravnopravno sudjelovanje više zainteresiranih ponuditelja, kaže se u priopćenju, u kojem se ne navodi vrijednost ugovorenog posla.

„Mi smo fleksibilna i tehnološka kompanija, a naš cilj nije samo prodati proizvode, nego izgraditi partnerstva. Kupnja tramvaja je samo prvi korak, jer ćemo zaposlenicima tvrtke Liepājas Tramvajs prenijeti nova znanja i moderne tehnologije, što je vrlo važno za kvalitetnu eksploataciju tramvaja. Zbog toga je bitno izgraditi dobre odnose, a siguran sam da će ova suradnja postati dobro partnerstvo“, istaknuo je predsjednik Uprave Končar – Električnih vozila Ivan Bahun.

„Novi Končarevi tramvaji nastavak su dugogodišnjeg plana unapređenja tračničkog prometa u Liepāji koja je započela rekonstrukcijom postojeće, a nastavila se izgradnjom nove tramvajske pruge u velikoj rezidencijalnoj četvrti. S obzirom da je riječ o niskopodnim tramvajima, modernizaciji javnog prijevoza, posebno se vesele naši građani starije dobi, kao i majke s djecom jer će uskoro po gradu putovati ugodnije, jednostavnije i brže“, izjavio je gradonačelnik grada Liepaja Uldis Sesks.

Tramvaji za koje je potpisan ugovor o proizvodnji i isporuci zasnovani su na suvremenom tehničkom rješenju, moderno oblikovani, klimatizirani, opremljeni videonadzorom i sustavom informiranja putnika. Vozila su u potpunosti niskopodna, bez osovina, prilagođena osobama s poteškoćama u kretanju te osobama u kolicima.

„Končarevi tramvaji imaju izvrsne tehničke karakteristike, modernog su dizajna i veseli nas što će upravo oni voziti ulicama našeg grada“, izjavio je Aigars Puks, direktor tvrtke Liepajas Tramvajs.

 

 


_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji je način dostave? Vlak ili labudica? Također, na koji način će se tramvaj probati prije isporuke? Treba li uopće proba prije isporuke?

Hoće li biti izmjena u kabini (drugačiji razmještaj gumbića, dodatan displej, držač boce...) i u vanjskim detaljima (npr. Led svjetla...)


Tramvaji koje sam montirao: 22104, 22116, 22117, 22118

SQL Query: SELECT onlyOne FROM everyOne WHERE loveMe = 'true'; 1 row(s) affected

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji je način dostave? Vlak ili labudica? Također, na koji način će se tramvaj probati prije isporuke? Treba li uopće proba prije isporuke?

Hoće li biti izmjena u kabini (drugačiji razmještaj gumbića, dodatan displej, držač boce...) i u vanjskim detaljima (npr. Led svjetla...)

Ne znam. Ovisi o mogućnosti utovara u kevu i istovara u Liepaji.

Svakoga dosad smo vozili po kevu, ako bude sve ok odvezemo ga kupcu pa tamo odradimo probne vožnje i obuku vozača.

Da biti će gotovo sve što si nabrojao.


Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakve boje bi trebao biti? Ova zelena, par postova iznad, je odlična...……...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne planiraju se dakle testiranja prvog po Zagrebu?

Jbt ugovor je potpisan prije 5 dana, rok za prvi tramvaj je 24 mjeseca, čelik za frem je još u čeličnoj rudači, a ti pitaš o testiranju 🙄


Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jbt ugovor je potpisan prije 5 dana, rok za prvi tramvaj je 24 mjeseca, čelik za frem je još u čeličnoj rudači, a ti pitaš o testiranju

 

Tko ce proizvesti sanduke za tramvaje za Liepaju?

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Tko ce proizvesti sanduke za tramvaje za Liepaju?

 

pozdrav

toma

 

Toma, puno je prerano postavljati takva pitanja. Pa ugovor je tek potpisan. Ima toliko posla s nalaženjem i drugih dobavljača kao i sa aktiviranjem onih koji su radili 2200/2200K, a mogući proizvođači sanduka su samo jedni od njih.


Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svakoga dosad smo vozili po kevu, ako bude sve ok odvezemo ga kupcu pa tamo odradimo probne vožnje i obuku vozača.

Ako se smije znati, kolika je duljina tračnica unutar kruga KEV-a? Može li se tramvaj valjano testirati (ubrzanje, kočenje, vožnja određenom brzinom više od nekoliko sekundi, skretanje, pomicanje skretnica, svladavanje lakših uzbrdica i ponašanje na nizbrdici, ponašanje na lošijim tračnicama i sl.) unutar KEV-a, pogotovo prvi iz nove serije?

 

Hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jbt ugovor je potpisan prije 5 dana, rok za prvi tramvaj je 24 mjeseca, čelik za frem je još u čeličnoj rudači, a ti pitaš o testiranju

 

:mrgreen: Pa dobro, pitam za dugoročne planove. :hehe:

Vidiš kako smo uzbuđeni oko novih tramvaja da odmah postavljamo pametna i ona nešto malo manje pametna pitanja. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

:mrgreen: Pa dobro, pitam za dugoročne planove. :hehe:

Vidiš kako smo uzbuđeni oko novih tramvaja da odmah postavljamo pametna i ona nešto malo manje pametna pitanja. :grin:

Ja sam 100% uvjeren da će biti testiranja na mreži ZETa. Jer ipak će se neke komponente mijenjati. Neće biti 100% isti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se smije znati, kolika je duljina tračnica unutar kruga KEV-a? Može li se tramvaj valjano testirati (ubrzanje, kočenje, vožnja određenom brzinom više od nekoliko sekundi, skretanje, pomicanje skretnica, svladavanje lakših uzbrdica i ponašanje na nizbrdici, ponašanje na lošijim tračnicama i sl.) unutar KEV-a, pogotovo prvi iz nove serije?

 

Hvala.

Stotinjak metara, sa jednim zavojem. Kretanje-stajanje i ulazak u zavoj. Pokrenemo ga na 600V ispitamo osnovne stvari i isporučimo ga. Na probnim vožnjama se prema planu ispitivanja odradi sve što treba, nakon toga tramvaj ide u promet.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...