Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
DB

Pruga Split - Aerodrom Split

Recommended Posts

Još jedna varijanta - http://hdzi.hr/images/casopis/2018_2.pdf

 

S time da bi ovdje prugu ukopavali cca 9km ispod D8 (Franje Tudjmana) - maleni problem je što tuda prolazi glavni kanalizacijski kolektor (sjetite se cijelog projekta Eko Kaštela), čudim da nisu autori pogledali GUP kako treba (spominju ‘izmicanje kanalizacije’ no govorimo o tome da je jedva i uz ogromne troškove taj kolektor napravljen)...


zvon & mir

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stavio sam na SSC, no evo budem i ovdje, možda malo diskusiju probudim..


Probao sam ucrtati varijante koje su se do sada vrtile, probao sam više-manje što točnije iz skica prenijeti trase i pozicije stanica. Neke su varijante više fokusirane na vezu ZL-Luka (malo stanica putem, posebno Građevinski), Granova u jednoj varijanti ide visoko (iznad magistrale) sa malo stanica a u dugoj ide ispod Ceste FT sa puno stanica. SZZ predviđa dosta stanica i uključuje prsten do TTTS-a, što je zanimljiva perspektiva (obnova pruge prema Dugopolju i Sinju je malo far out, makar sa LRT-om i to ne bi bilo nemoguće).


Razlikuju se u količini korištenja postojće željezničke infrastrukture (od postojećih stajališta/kolodvora Kaštel Stari, Kambelovac ili Sućurac) te i po broju dodatnih stanica na postojećoj pruzi. Granova također u donjoj varijatni koristi industrijski kolosijek do Jugovinila (da se spusti u trasu ispod Ceste FT) što sam i ja stavio u jednu (moju) LRT varijantu (na threadu Kaštela se našla nekakva studija redevelopmenta Jugovinila koja je uključivala LRT kroz kompleks).


* Zeljeznice 21 (2017/02) - Građevinski Fakultet ZG (Ahač, Lakušić, Ivančev, Čudina)

* Zeljeznice 21 (2018/02) - Granova (Matić, Nosal, Mikec)

* Prigradski željeznički promet na prostoru Splitske Konurbacije - SZZ (Klarić)

* I nekakova moja LRT varijanta (odnosno par varijanti) :P






zvon & mir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni, najrealnija opcija je LRT varijanta koja se spaja u Kambelovcu i nastavlja dalje po postojećoj pruzi.

 

Varijanta od Granove je možda najpovoljnija, ali bi bolje bilo da se kolko je više moguće pruga položi kroz Kaštele da dobiju mogućnost gradskog prijevoza. Ovako ako ide okolo-naokolo opet nema nekih poboljšanja za Kaštele, već ono što su imali i do sada. Dizanjem pruge iznad "Ivana Pavla" nema smisla, jer je gore slabo naseljeno u odnosu na ispod dotične ceste, dakle nije baš motivirajuće da ideš skoro kilometar uzbrdo da dođeš do pruge.

Vući tramvaj, LRT, kaj god po Franje Tuđmana kroz Kaštele je ludost. Onaj tko se nije provozao tom cestom u vrijeme sezone ne zna da ćeš opet dobiti istu stvar kao da se voziš popularnom 37micom. Dakle odvojeni sustav od ceste jedino dolazi u obzir.

 

U svim varijantama vidim da žele skroz do nove trajektne luke u Trogiru, heh, mislim da je najbolje da pruga završi kod autobusnog kolodvora, ovako i onako do trajektne luke je kojih 600-tinjak metara, ali se ne kompliciraju stvari sa prelaskom preko cestovne veze za (polu)otok. I ovako i onako je to raskršće velika boljka unatoč sagrađenome mostu. Van sezone, van neke špice sam prošao tamo i opet je gužva. No krivica je i u nezavršenoj novoj cesti preko samog Čiova, no opet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedna od Granova varijanti je željeznička pruga ukopana ispod Franje Tuđmana (ne po njoj) - osim što je na dijelovima ispod razine mora (mislim, može se sve to napraviti ali čemu još i ta komplikacija), tuda ide i glavni odvodni kolektor projekta Eko Kaštela - sjeti se koliko je dugo trajala izgradnja istoga i koliki je bio kaos dok se to gradilo, tako da je to mislim nemoguće, moralo bi se ići na jedno -10m ispod ceste da se gore može sve to vratiti - imaju dani presjeci u njhovom radu.

 

Položaj stanice kod trajektne luke je jedna od Granova varijanti (od tri) tog dijela od ZL do samog Trogira. Mislim da u radu niti ne spominju trajektnu luku već samo taj prostor kao mjesto gdje bi stao kolodvor (kada je rad objavljen mislim da luka još nije niti bila otvorena, no mogli su je uzeti u obzir). Moje LRT crtarije idu do Luke jer je to jedna od svrha LRT-a (da ljude sa pristaništa odveze do stvari u Trogiru ili Kaštelima)

 

Postoji taj "srednji" infrastrukturni koridor (po njemu ide magistralni vodovod) i po GUP-u on je predviđen za dodatnu horizontalnu prometnicu (i uglavnom je cijelom duljinom već u javnom vlasništvu) - no realno je to zadnji nekakav žeton koji se u Kaštelima može odigrati - ili će se ispucati na dodatnu cestu i sređivanje tih malenih pristupnih uličica, ili na nešto drugo - ako bi se napravila željeznica sa malo stanica dobii bi Bibinje 2, dok bi na LRT ekipa mogla pristati jer bi imali razmjerno blizu stanice i neku korist od svega toga, a i estetski bi taj LRT izgledao pristojno i zapravo popravljao izgled cijelog naselja :razz:

 

Meni se Train/Tram kombinacija sviđa (makar je tu ona konceptualno naopaka - inače se infrastruktura dijeli na periferiji a ne u centru), no kod nas bi to vjerojatno palo na donošenju pravilnika tako da bi praktičnije bilo sagraditi LRT koridor (dva kolosijeka LRT-a) pored postojeće pruge (ima mjesta cijeim putem) a prugu ostaviti kakva jest, odlučiti što sa tunelom do grada (sve vlakove završiti u Kopilici i kroz tunel samo LRT pustiti ili kombinirati). Problem je što će vjerojatno ispasti da se bez elektrifikacije "Metro" stanica ispod Trga HBZ ne smije otvoriti za putnike (što je rekao bih i razlog zašto i nije otvorena svih ovih 30 godina), pa ondak je možda bolje napraviti 750V DC za LRT nego 25kV za full-size željeznicu.


zvon & mir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam prestao na Grad Kaštela.

 

Ako je to grad, onda je Dugo Selo Metropola.

 

Ali...to je nama naša borba dala, da imamo načelnika za svako selo. Jasno, vrlo suvremenih te urbanih promišljanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne znam kako ti gledaš na Kaštele, ali znam da je to nakupina sedam mjesta. Zajedno čine tvorevinu preko 40 000 žitelja. Nakupina je proglašena gradom i to je sasvim u redu za toliki broj stanovnika te zaslužuje dvotračnu elektrificiranu prigradsku prugu s odličnim vlakovima. Nisam nikad stao u Kaštelima te niti popio kavu da bih mogao nešto drugo reći.

 

Dok, u Dugom Selu sam proveo i previše svojeg dragocijenog vremena. Prema slučajnim oklonostima postalo je jako željezničko čvorište i polazišno-odredišna točka zagrebačkog prigradskog prijevoza. Prije 30 godina to je bila obična selundra gdje su za vrijeme stočnog sajma ponedjeljkom krave hodale po centru mjesta i nije bio dio zagrebačkog prigradskog priojevoza. Sve je bilo puno balege. Danas, mali korak naprijed i ništa više! "Tri" zgrade izgrađene, a stočni sajam je ukinut! Grad Dugo Selo, yebene li kontradiktornosti za mjesto od 7000 žitelja bez okolnih sela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko shvaćam na dnevniku, (grado)načelnih Kaštela je za NIMBY opciju - dakle, da pruga ŠTO VIŠE ZAOBIĐE Kaštela, odnosno koliko shvćam ide se prema "gornjoj" Granova opciji. To je pruga u stalnom padu od cca 22-25 promila, tako da me baš zanima što će reći JASPERS (i TSI).

 

Pruga će povezivati ZL (koji ima vrlo sezonalan promet) i ništa drugo, Kaštela i Trogir od cijele pruge neće imati baš nikakve koristi, vlak će voziti možda jednom u sat vremena jer će toliko biti prometa u najboljim mjesecima, ostalo vrijeme će vjerojatno ukinuti polaske.

 

Ja i dalje mislim da su trebali ići u LRT posred Kaštela (po infrastrukturnom koridoru kroz sredinu) koji bi se nastavio sve do Trogira i luke Soline. Da, malo bi se upleo sa cestovnim prometom ali bi većinu vremena bio u zasebnom koridoru, a od Kaštel Sućurca (ili Kambelovca) izgrađen uz željezničku prugu (ili integriran kao tram-train).

 

Ukratko - aaaaargh


zvon & mir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Dnevniku je rečeno 10 km nove pruge. Od K. Starog postojeća pruga ide gore u Labin D., a nova će dolje k zračnoj luci. Prije 7 godina sam bio na kolodvoru K. Starog i ostalo mi je u sjećanju da je poprilično visoko iznad mjesta. Ustvari, puca predivan pogled na nizinu zračne luke. :mrgreen:

 

Loše. Imam osjećaj da su Kaštela dugo vijećala u noć i otrgnula se zvijeri zvanoj željeznica. Potjerali su je zauvijek iz svojih Dvora! Bibinje br. 2. :ljut3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takva trasa će bar biti jeftinija od varijante kroz urbani dio, pa postoji veća vjerojatnost da se realizira.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda će ispasti kao soft verzija pokusa za tzv. splitskim metroom. Kaštel Stari je jako visoko i daleko od urbane regije. E kad bi sve bilo jeftino i svrsishodno... Da su barem tu malo više gradili austrijanci za vrime svoje monarhije...


zglajzan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad sam gledao RTL Direkt i gradonačelnik Kaštela je iz svojih usta izvalio riječ Rudine. Pruga će se u Rudinama odvajati. Jesam li gluh?????

Nisi.. :D


slika013jg2am4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da pošto su valjda Rudine koji metar više nad morem od kol Kaštel Staroga, onda bi se mogla reaktivirati i stanice Križnjak ili Tračenica s koje je mag. Luft se luftao fotografirajući parnjače, da se dobije veći pik i spust prema aerodromu. Gradonačelnik, ne znam kojeg Kaštela, izjavio je da trasa (i tako visoko i udaljeno položen) od kol. Kaštel Starog bi pregazila oranice pa i jedno svetište. Ovakve investicije ovakovog koštanja se kod nas još nisu radila, a u rukama su diletanata.... očito je jedina vodilja da je novac tuđi i nepovratan. A što ćemo povračati od neinventivnosti pruge, to (grado)načelnike različitog kalibra i tako ne zanima jer o tome baš i ne znaju puno.


zglajzan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sedam naselja tvore jedan grad (Kaštele) pa je stoga i jedan gradonačelnik, sada Denis Ivanovič, sutra tko zna tko. Pa mogao se on izboriti da pruga dođe iz Labina s Trogirske strane. Rekoh već; BIBINJE 2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gradonačelnik je ipak jednim dijelom dobro odlučio da pruga prođe poviše svetišta jer bilo bi stvarno nemoralno da pruga prođe kroz svetište. Sada odluka pada na ljude iz uprave u Zagrebu te njihova riječ bi mogla biti zadnja.


TOMISLAV 2062

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gradonačelnik je ipak jednim dijelom dobro odlučio da pruga prođe poviše svetišta jer bilo bi stvarno nemoralno da pruga prođe kroz svetište. Sada odluka pada na ljude iz uprave u Zagrebu te njihova riječ bi mogla biti zadnja.

Pruga se treba spustiti skoro do razine mora. Nije moguće proći poviše svetišta pa je onda spuštati dolje. Već od kolodvora Kaštel Stari pruga treba ići dolje.

Ako negdje prolazi "delikatnim terenom" onda se tu napravi tunel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gradonačelnik je ipak jednim dijelom dobro odlučio da pruga prođe poviše svetišta jer bilo bi stvarno nemoralno da pruga prođe kroz svetište. Sada odluka pada na ljude iz uprave u Zagrebu te njihova riječ bi mogla biti zadnja.

 

Ajde ne lupetaj, rušile su se i izmještale crkve zbog manjih infrastrukturnih zahvata, a sada tu jedno svetište i polja predstavljaju problem... Ma molim te. Svetište se premjesti na neku drugu lokaciju ili se, kako je već zezi napisao, napravi tunel. Čiste političke igre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To me podsjeca na stalne zalbe zitelja s tog podrucja kako je los signal, ali bazne stanice ne smiju biti postavljene... 😂😂😂😂


slika013jg2am4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ajde ne lupetaj, rušile su se i izmještale crkve zbog manjih infrastrukturnih zahvata, a sada tu jedno svetište i polja predstavljaju problem... Ma molim te. Svetište se premjesti na neku drugu lokaciju ili se, kako je već zezi napisao, napravi tunel. Čiste političke igre.

Itekako ima razlike između svetišta i crkve. Svetišta se nikad ne izmještaju. Ne mora u svetištu biti crkva (Vepric kod Makarske).

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kaj to znači uopće svetište.... u crkvi je svetište gdje je oltar... pogani su imali svetišta pa na istim mjestima neke modernije vjere su podigle crkve sa svojim pak svetištima.... Mislim da su to jalova posla i lažna nada da bi negdje u Hravtsko i to tamo gdje je željeznica deficitarna, moglo zasjati sunce. Možda prije smrnuti kako što je smrklo mnogim uglednim građanima koji su dok su god mogli pogodili svetišta al la bacil, auto-vozač iz Otoka i tako.... Uostalom Kaštela su grad kojeg čine Kaštela, Kaštela, Kaštela,Kaštela,Kaštela, Kaštela, Kaštela, tj. sedam množina čije jednu množinu. Da nije bilo Jadranske magistrale grad ne bi imao glavnu cestu i jošte tu uvoditi vatrenog konja koji je bio tehnološko čudo u pretprošlom stoljeću - to će biti još jedna izgubljena bitka i dobitak naših vrlih političara. Mala digresija: zagrebačka pista kod Plesa je u ravnici, pruga prolazi pored, a pored je i gradić koji je zbiljam grad, a od pruge samo tramvajske vizije.

Michael A Grandits objavio je u knjizi "Die JŽ in den 80er Jahren" misao iz vremena ukopavanja pruge kad je Predgrađe uistinu bilo nešto, dok je zadnja stanica od Zagreba a prva do Bačvica bila zaraštena trava i priručna pijaca prodavača sa svojim tamićima. Autor je na osnovi svojih foto-sjećanja zamislio ideju metroa zbog izgradnje tunela, ali vratimo se sadašnjosti: kako Opara kaže da je projekt uspio i da samo treba građane naučiti na to, samo kad bi vlak od jedne stanice (a nije svojedobno Akropolis ili Zagreb-express da ide od Zagreba do Beograda bez stajanja), to treniranje građana ne bi trebalo kad bi to imalo smisla, kao što je zaživio svojedobno Zec (kad nije bilo motorizacije) i prigradski promet "mađarima" (kad je motorizacije i previše) na zagrebačkom području.


zglajzan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prije par dana bio sa u VR od HŽ-a. Razgovaram sa šefom o splitskom metrou. On je ljetos bio negsje dolje na kupanju i sa 1 Aboriđinom razgovarao. Razgovor je otprilike bio ovakav: Znate li da imate u Splitu gradsku željeznicu. Je! Čuja sam. Dali je koristite? A ne paše mi, bolje je autom. Itd, itd..... Ljudi su bedasti i radije se voze dugo nego da skrate putovanje. Mom školskom kolegi kći se udala u Split i živi baš blizu Bačvica. Kaže mi da ne mogu izaći autom kad trebaju. Prošle godine u prosincu idem sa vlakom TIN u I.Grad pa dalje na imanje obitelji Salaj. Bio je petak ili subota. Dotrči jedna gospođa sa djecom i traži da joj sačekamo muža. Gdje vam je muž? Joj, gužva je pa traži parkiralište. Obitelj je iz Zagreba. Pitam je zašto idu autom na kolodvor a gradski prijevoz je beplatan u petak od 12.00 sati do nedelje u 24.00, a i sami znaju kakva je gužva pogotovo vikendom u to vrijeme? Ljudi bi da mogu parkirali se u vlaku. Trebalo bi uvesti paprene cijene parkiranja tko želi u centar kao u Londonu.

Osim toga pruga u Splitu nije ukopana. Pruga je natkrita betonskim pločama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itekako ima razlike između svetišta i crkve. Svetišta se nikad ne izmještaju. Ne mora u svetištu biti crkva (Vepric kod Makarske).

 

Svetište može biti najobičnije uzidano raspelo, a kako mi se čini ovdje je baš riječ o tome, notorne gluposti i slamke jada koje se koriste u svrhu argumentacije za tunel dug 10 kilometara. Najednom su polja, svetišta i par objekata problem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Svetište može biti najobičnije uzidano raspelo, a kako mi se čini ovdje je baš riječ o tome, notorne gluposti i slamke jada koje se koriste u svrhu argumentacije za tunel dug 10 kilometara. Najednom su polja, svetišta i par objekata problem...

a znaju se prioriteti kod nas, ne...


slika013jg2am4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Svetište može biti najobičnije uzidano raspelo, a kako mi se čini ovdje je baš riječ o tome, notorne gluposti i slamke jada koje se koriste u svrhu argumentacije za tunel dug 10 kilometara. Najednom su polja, svetišta i par objekata problem...

E baš si našao zagovaratelja tunela!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...