Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
DB

Pruga Split - Aerodrom Split

Recommended Posts

A postoji na par mjesta na svijetu di vlakovi idu na trajekte, al takve linije skrate drastično putovanje, jer bi se trebalo ići jako ukrug, ovdje nema nikakvog dobitka na vremenu.

 

Što se tiče morskog prijevoza iz zračne luke u Splitu, vjerovali ili ne ona postoji. No to nije nikakva redovna linija, već taxi boat, gdje vas pokupi i odveze na otok gdje vam je vaša destinacija, tipa Hvar, Brač,..

 

Realno Splitu i okolici treba pruga Trogir - Split - Omiš, tu je velika koncentracija ljudi, a slab javni prijevoz. Mislim prijevoz postoji, ali kada se zagužva u sezoni fali nekakav takav brz i efikasan prijevoz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nitko me razmišlja o utopijskoj varijanti postavljanja pruge ispod Ivana Pavla ili kako se već zove ulica?

 

Ha još je bolja opcija ispod "Franje Tuđmana" koji prolazi kroz samu sredinu Kaštela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sjajno ! Već si zamišljam grafitiranog neklimatiziranog Šveda kako usred vrućeg ljeta prevozi bogate strane turiste iz zračne luke u centar grada. Vrhunski doživljaj ... :mrgreen:

koji bi to bili?! ovi šta dolaze sa Ryan airom za 7€? :grin: :grin: za njih je Šved premija :D


MI GRADIMO PRUGU - PRUGA GRADI NAS!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nitko me razmišlja o utopijskoj varijanti postavljanja pruge ispod Ivana Pavla ili kako se već zove ulica?

Da je Bandić gradonačelnik Splita išla bi tramvajska pruga.


Željeznice su ogledalo države :deda:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahah, vlak u trajekt?! Jel to postoji igdje u svijetu i kakvog bi to smisla imalo? Jel to šala? Na koji otok bi vlak išao, i dal bi tamo dalje pruga išla. Ajde, ideja, je ono, za vjerovali ili ne...al evo stvarno....postoji li igdje na svijetu situacija da vlak u trajekt ulazi?

 

Off topic, ali da riješimo jednom za svagda - Puttgarten-Rodby, EC vlak Hamburg-Kopenhagen:

 

https://photos.app.goo.gl/NQICIcieL5D7o95T2

https://photos.app.goo.gl/3j8pPSHtrre3sdYF2

https://photos.app.goo.gl/OjwhGUFDmUw30IgW2

 

Ima i cijeli album (Interrail 2001): https://goo.gl/photos/iyAnAAdYEFct7L4M7


zvon & mir

Share this post


Link to post
Share on other sites

koji bi to bili?! ovi šta dolaze sa Ryan airom za 7€? :grin: :grin: za njih je Šved premija :grin:

 

Ryanair ne leti za Split. :hehe:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Također, u GUP-u Kaštela postoji ucrtan taj "srednji" cestovni koridor (kojeg spominje onaj članak u Željeznice 21) - pa je očekivati da se kuće koje se nalazile na tom koridoru nisu mogle legalizirati i da bi izvlašenje moglo funkcionirati bez prevelikih troškova (doduše sjetimo se "maslinika" uz obilaznicu i koliko je to dugo trajalo). Također je pitanje da li se u cijeloj duljini taj koridor može prenamijeniti, te što bi rekli stanari oko iste radi buke i slično - realno je tiše živjeti uz prugu (koja je realno samo za putnički promet) nego uz dvotračnu cestu koju bi svi koristili da zaobiđu gužvu na obilaznici.

 

http://www.kastela.hr/wp-content/uploads/2012/02/1-koristenje-i-namjena-povrsina.pdf


zvon & mir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Također, u GUP-u Kaštela postoji ucrtan taj "srednji" cestovni koridor (kojeg spominje onaj članak u Željeznice 21) - pa je očekivati da se kuće koje se nalazile na tom koridoru nisu mogle legalizirati i da bi izvlašenje moglo funkcionirati bez prevelikih troškova (doduše sjetimo se "maslinika" uz obilaznicu i koliko je to dugo trajalo). Također je pitanje da li se u cijeloj duljini taj koridor može prenamijeniti, te što bi rekli stanari oko iste radi buke i slično - realno je tiše živjeti uz prugu (koja je realno samo za putnički promet) nego uz dvotračnu cestu koju bi svi koristili da zaobiđu gužvu na obilaznici.

 

http://www.kastela.hr/wp-content/uploads/2012/02/1-koristenje-i-namjena-povrsina.pdf

 

Pokušal sam odgonetat koji je to koridor (na planu je ponešto manji broj čvrstih objekata u odnosu na satelit), pa ispada da je to novi spoj djelomično formiranih cestica (ili kaleta), tak da po meni i dalje ostaju bageri, dozeri & dinamit (bez obzira na ne-legalnost).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahah, vlak u trajekt?! Jel to postoji igdje u svijetu i kakvog bi to smisla imalo? Jel to šala? Na koji otok bi vlak išao, i dal bi tamo dalje pruga išla. Ajde, ideja, je ono, za vjerovali ili ne...al evo stvarno....postoji li igdje na svijetu situacija da vlak u trajekt ulazi?

 

Kako ne, izmedju Svedske i Njemacke, Rostock - Trelleborg, natrpa se poduza kompozicija

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja u tome GUPu ne vidim trasu željeznice prema zračnoj luci....tek postojeću magistralnu i (prema legendi) planiranu malo niže groblja u Sućurcu. Ako želimo nekakvu prugu ulicom, za to nam treba bez kolizije minimalno 30-tak metara profil (izmedju kuća), idealno 40-50 m (ako su 4 trake za automobile) plus proširenje na križanjima. Stoga je Predsjednikova ulica preuska i neupotrebljiva a Papina magistrala tek uz itekakva proširenja. Može ići tramvaj i Ilicom, ali kakvom brzinom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja u tome GUPu ne vidim trasu željeznice prema zračnoj luci....tek postojeću magistralnu i (prema legendi) planiranu malo niže groblja u Sućurcu. Ako želimo nekakvu prugu ulicom, za to nam treba bez kolizije minimalno 30-tak metara profil (izmedju kuća), idealno 40-50 m (ako su 4 trake za automobile) plus proširenje na križanjima. Stoga je Predsjednikova ulica preuska i neupotrebljiva a Papina magistrala tek uz itekakva proširenja. Može ići tramvaj i Ilicom, ali kakvom brzinom?

 

Pa da ide tom trasom, pruga sigurno neće ići u razini. Nego na stupovima ili podzemno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trenutno niti u jednom planu (županijskom ili gradskom) nije ucrtana ta pruga.. Ak se dobro sjećam nekad je bila ucrtana u planovima i onda je netragom iščeznula..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prigradskoj (Sbahn) odnosno Suburban tran)

Gradskoj Ubahn (Underground train koji je ujedno Metro i "Gradska željeznica"

 

Kad već sad idemo u detalje.. Zašto bi gradska željeznica morala isključivo biti podzemna? Definicija Sbahna je gradsko - prigradska željeznica.

 

Signalizacija naa ličkoj još nije u pogonu ak se ne varam.?
Samo dionica Vrhovine - Lešće i kolodvori Plaški, Gospić i Gračac koliko ja znam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trenutno niti u jednom planu (županijskom ili gradskom) nije ucrtana ta pruga.. Ak se dobro sjećam nekad je bila ucrtana u planovima i onda je netragom iščeznula..

 

Pa nije, Maja & Štef su ju postavili po trasi uglavnom nepostojeće ceste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se bude brzo krenulo u posao viđat čemo dosta pružnih vozila i teretnih vlakova no naravno bit če privremeno, ali treba gledat pozitivno. Uglavnom možemo očekivati išaranog šveda na lokalnoj liniji i ako bude brzi vlak od čegat če biti par tokom ljetne sezone i možda jedan tokom godine.


TOMISLAV 2062

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo jedan od priloga koji je bio priložen u sklopu podloga za sudjelovanju na arhitektonsko-urbanističkom natječaju za rješenje istočne obale u Splitu 2012 godine:

 

40905926494_94e9a8faa6_b.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se bude brzo krenulo u posao viđat čemo dosta pružnih vozila i teretnih vlakova no naravno bit če privremeno, ali treba gledat pozitivno. Uglavnom možemo očekivati išaranog šveda na lokalnoj liniji i ako bude brzi vlak od čegat če biti par tokom ljetne sezone i možda jedan tokom godine.

Kad se izgradi već će i budući končarevi dmv-i biti dobro razdelani pa možda po ljetu pošalju i kojeg dolje, on bi bio idealan za ovakvu liniju, lagan izlazak/ulazak, klima, puno stajačih mjesta...


Željeznice su ogledalo države :deda:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo jedan od priloga koji je bio priložen u sklopu podloga za sudjelovanju na arhitektonsko-urbanističkom natječaju za rješenje istočne obale u Splitu 2012 godine:

 

40905926494_94e9a8faa6_b.jpg

 

 

E ovo bi bio lep sistem gradske železnice. A sad samo zamislite da je sreće i novca za pravljenje tunela koji bi prošao ispod Marjana, pa podmorski na vrh Čiova i zatvorio drugi prsten kod Trogira. Automatski bi Čiovo postalo deo splitske konurbacije, rezidencijalna zona na samo par (desetaka) minuta vožnje gradskom železnicom do centra grada. Ali naravno znamo da je to zasad potpuni science-fiction, doduše sa trenutnim brojem stanovnika i demografskim trendovima, verovatno i potpuno nepotrebno.


Čekajući tramvaje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.slobodnadalmacija.hr/dalmacija/split/clanak/id/544130/39moramo-ljude-izbaviti-iz-prometne-izolacije-sve-je-stvar-politicke-volje39-splitski-gradonacelnik-najavio-veliki-projekt-zeljeznice-od-trajektne-luke-do-aerodroma

 

Nisam mogao staviti tekst jer mi nešto nije dozvoljavalo.

 

Meni se čini da če ova tema imat istu situaciju ki Pelješki most i svi znamo što se s tim projektom dogodilo.


TOMISLAV 2062

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

"Sporazum o dugogodišnjem partnerstvu u razvoju željezničkog prometa i unaprjeđenju integriranog prijevoza putnika na području Grada Splita i Splitsko-dalmatinske županije“ potpisan je danas na skupu pod nazivom "Razvoj željezničke infrastrukture u Splitsko-dalmatinskoj županiji - vlakom od zračne luke do Splita“ kojeg su organizirali Grad Split, Hrvatska gospodarska komora ŽK Split, HŽ Putnički prijevoz i Hrvatsko društvo željezničkih inženjera - izvijestili su iz Ureda Grada Splita.
Rezultat je to zajedničkog sastanka gradonačelnika Splita, Trogira, Kaštela i Solina i župana Splitsko-dalmatinskog s predstavnicima uprava HŽ putničkog prijevoza i HŽ infrastrukture te državnim tajnikom u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture Tomislavom Mihotićem održanog u Banovini prije 15 dana, na inicijativu gradonačelnika Andre Krstulovića Opare.
Sporazumom je uspostavljenja suradnja i partnerstvo u razvoju željezničkog prometa u vidu obnove i gradnje željezničkih stajališta, gradnje pruge na relaciji Zračna luka Split - Trajektna luka Split, intermodalnog terminala u Kopilici te unaprjeđenju integriranog prijevoza putnika.
U svom je govoru gradonačelnik Andro Krstulović Opara rekao kako je ovo trenutak u kojem gradonačelnici Trogira, Kaštela, Solina, Splita i Omiša zajedno stvaraju uvjete za realizaciju ovog projekta.
- Na hrvatskom Jugu dogodio se novi naraštaj političara koji o povijesti neće pričati. Iz povijesti ćemo preuzeti ono što je potrebno. Mi vama, struci, želimo stvoriti politički prostor da odradite ovaj projekt. Dosad je nedostajala politička odluka, konsenzus i koordinacija. 350 tisuća stanovnika ove aglomeracije želimo izvesti iz prometne izolacije. Imamo velike resurse koji stoje i čekaju, vas da počnete projektirati, graditi i kasnije upravljati tim prometnim segmentom, a nas da stvorimo uvjete da se to dogodi. Politički trenutak događa se za nekoliko dana na sjednici Vlade. Ne na sjednici Vlade u Splitu već na motoru razvoja hrvatskog Juga - kazao je tom prilikom Opara.
Zatim je rekao kako pruga neće spojiti samo Zračnu luku sa Splitom već preko Trajektne luke hrvatske otoke sa Zagrebom i Europom te pozvao struku da svojim argumentima zacrta buduće planove.
Okupljenima se obratila i v.d. predsjednica HGK Županijske komore Split Mirjana Čagalj prikazavši povijest pruge na splitskom području te ustvrdila kako je potpis ovog Sporazuma vjetar u leđa ostvarivanju 30 godina stare ideje o povezivanju Splita sa Zračnom lukom, a da je današnji skup uvod u konačnu realizaciju.
Državni tajnik za infrastrukturu u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Tomislav Mihotić rekao je kako je važan ujedinjen stav svih gradonačelnika s ovog područja, kao i za projekt Eko-kaštelanski zaljev prije 20 godina. Dodao je kako je nakon uređenja cestovne mreže u Hrvatskoj na redu željeznička mreža.
- Osim povezivanja ovog područja sa Zagrebom i Europom preko željeznice, posebno je važna veza između Zračne i Trajektne luke, što zbog 8 milijuna putnika što zbog 350 tisuća stanovnika s ovog područja koji su zaslužili bolju prometnu povezanost i to ćemo kroz ovaj sporazum definirati. S druge strane vjerujemo kako će studija isplativosti pokazati opravdanost projekta pa ćemo svi zajedno donijeti odluku o kretanju u realizaciju te najveći dio sredstava pokušati osigurati kroz europske fondove“ rekao je državni tajnik Mihotić.
Zaključio je kako se može garantirati da će ovo područje Hrvatske u idući par godina, što se gradnje prometne infrastrukture tiče, doživjeti ono što je ostatak države proteklih godina.
U uvodnim govorima okupljenima su se obratili i danijela Barić, predsjednica Hrvatskog društva željezničkih inženjera i Ante Šošić, zamjenik župana Splitsko-dalmatinske županije.
Na prvom panelu govorili su državni tajnik Tomislav Mihotić o razvoju željezničke infrastrukture u Splitsko-dalmatinskoj županiji i ličkoj pruzi, savjetnik gradonačelnika Krešimir Budiša o masterplanu Istočne obale i Kopilice, predsjednik Uprave HŽ PP Željko Ukić o unaprjeđenju željezničkog putničkog prijevoza u SDŽ, Silvana Tantegl iz HŽ infrastrukture o razvojnom potencijalu željezničkog prometa u SDŽ te direktor ZL Split Lukša Novak o gradnji novog terminala i razvojnim planovima.
Na drugom panelu govorili su Nikola Matić iz Granova d.o.o. o novoj željezničkoj pruzi Kaštela - ZL Split - Trogir, zatim Mario Crnjak iz IGH o cestovno-željezničkom prometu čvoru Split, Jurica Vojnović iz Geoprojekta o predloženim pravcima buduće pruge. Ivica Gršković iz Končara predstavio je dizel-motorni vlak serije HŽPP 7 023 i mogućnosti eksploatacije u prigradskom prometu Grada Splita, a Krešimir Vidović iz Ericssona NT automatizaciju sustava naplate u integriranom prijevozu putnika.

 


Brzi vlak (744 "Cibalia") iz Vinkovaca, Strizivojne Vrpolja, Slavonskog Broda, Nove Kapele - Batrine, Nove Gradiške, Novske i Banove Jaruge, za Ivanić Grad, Dugo Selo i Zagreb dolazi na treći kolosijek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://vijesti.hrt.hr/442104/vlada-u-split-donosi-projekte-teske-gotovo-2-milijarde-kuna

 

 

 

Vlada je na sjednici u Splitu usvojila zaključke kojima se podupire realizacija tri infrastrukturna projekta čija je procijenjena vrijednost gotovo tri milijarde kuna. Pokrenut će se aktivnosti na uvrštavanju tih projekata na listu strateških investicijskih projekata, kazao je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković. Vlada podupire realizaciju projekta povezivanja brzom prigradskom željeznicom kolodvora u trajektnoj luci Split sa zračnom lukom Split te izgradnju novog prometnog čvora za novi glavni kolodvor na splitskom području. Procijenjena vrijednost tog projekta je oko 1,1 milijardi kuna, rekao je Butković.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...