Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
DB

Pruga Split - Aerodrom Split

Recommended Posts

Obzirom da ovo i nije neka nova vijest, al barem izgleda da su ovaj puta ozbiljno zagrizli, mislim da priča zaslužuje svoju temu (umjesto zagušenja na "HŽ u medijima"):

 

'Split će postati najveće gradilište u Hrvatskoj': brza željeznička linija povezivat će zračnu i trajektnu luku, u tijeku su pripreme za realizaciju ovog važnog projekta.

 

Splitski gradonačelnik Anro Krstulović Opara sa svojim suradnicima te županom splitsko-dalmatinskim Blaženkom Bobanom i gradonačelnicima Solina, Kaštela i Trogira sastao se danas s predsjednikom uprave HŽ putničkog prijevoza Željkom Ukićem na temu gradske željeznice koja će povezivati Trajektnu sa Zračnom lukom.

Na radnom sastanku sudjelovali su i državni tajnik u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture Tomislav Mihotić te pomoćnik ministra Mario Madunić, član Uprave HŽ infrastrukture Darko Barišić sa suradnicima, direktor ZL Split Lukša Novak i ravnatelj Lučke uprave Vice Mihanović te v.d. predsjednica HGK Županijske komore Split Mirjana Čagalj.

Gradonačelnik Krstulović Opara rekao je kako već nekoliko mjeseci traju intenzivne pripreme za sjednicu Vlade koja će se 4. svibnja održati u Splitu, a prigradska brza željeznica Zračna luka Split - Trajektna luka Split s intermodalnim hub-om Split Kopilica jedna je od točaka dnevnog reda za koju će Ministarstvo mora, pomorstva i infrastrukture financirati studiju isplativosti. Rekao je i kako je današnji sastanak prilika da struka kaže što treba učiniti kako bi se spojila aglomeracija od 300 tisuća stanovnika te se kvalitetnim željezničkim prometom rasteretile cestovne gužve.

Župan Boban rekao je kako su sva četiri grada, Split, Solin, Kaštela i Trogir sa Županijom zajedno pristupili rješavanju problema prometne infrastrukture, ali i svim drugim vitalnim projektima. S njim su se složili i gradonačelnik Kaštela Denis Ivanović i gradonačelnik Trogira Ante Bilić koji su izvijestili kako su u njihovim gradovima u tijeku izmjene GUP-a koje obuhvaćaju i trasu pruge.

Željko Ukić, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza rekao je kako mu je jasno ogorčenje oko statusa željeznice i prateće infrastrukture, ali i da vidi potencijal razvoja željezničkog prometa na ovom području. Rekao je kako će ovo biti prva zračna luka u Hrvatskoj koja je povezana sa željeznicom.

Dodao je kako HŽ Putnički prijevoz svakako želi proširivanje gradskog prometa i prigradske željeznice te će u ovom slučaju odraditi ulogu integratora između resornog Ministarstva, HŽ infrastrukture, gradova i Županije jer su od države angažirani da pružaju javni servis, potiču mobilnost stanovništva i povezuju gradove. Najavio je okrugli stol u Splitu za kraj mjeseca na kojem će se sa strukom razgovarati o željeznici te predložio potpisivanje sporazuma o unaprjeđenju i razvoju obavljanja integriranog prijevoza koji će biti platforma za ovaj projekt.

Darko Barišić ispred HŽ infrastrukture rekao je kako je očito da prometna infrastruktura nije pratila razvoj gradova te su zainteresirani za rješavanje tog problema. HŽ infrastrukturi važan je ovaj projekt, bit će nositelj i aplicirat će ga na EU fondove u suradnji s Ministarstvom.

Državni tajnik Tomislav Mihotić rekao je kako je potrebno odrediti trasu i posložiti infrastrukturu, dugoročno promišljati te sve nove projekte, poput brze ceste Solin-Trogir, splitske zaobilaznice i Čiovskog mosta ukomponirati u zajedničku priču. Rekao je kako će odlukama Vlade splitsko područje postati najveće gradilište u Hrvatskoj, a godinama je bilo zapušteno.

I Lukša Novak i Vice Mihanović pozdravili su ovu inicijativu povezivanja dviju luka te rekli kako su spremni preuzeti svoje obaveze u projektu i financiranju.

Gradonačelnik Krstulović Opara dodao je i kako je ova željeznica važna i za spajanje hrvatskog Juga s ostatkom države i Europe, a ne samo za povezivanje ova četiri grada.

Za ovaj projekt svi sudionici sastanka predložit će svoje predstavnike u radnu skupinu kojoj će na čelu biti predstavnik HŽ infrastrukture kao nositeljem projekta te će pripremiti Sporazum koji će biti podloga za realizaciju i uvod u točku dnevnog reda na sjednici Vlade u Splitu.

 

 

Nije dakle upitna volja, pa ni mogućnost izgradnje 7-8 km pruge, ali je ključno bilo, je i bit će - a kuda!?

 

Pa sam malo otvoril Google Map i pokušal naći sve moguće varijante razumnih i manje razumnih trasa da se spoji pruga od stajališta Kambelovac do recimo parkirališta ispred aerodroma, bez puno detaljiziranja.

 

Nema tu koristi od bilo kakvog predznanja, iskustva, afiniteta ili sličnog o polaganju trase - ovdje je jedino i ključno kuda područjem kojim se ne bi mogao provući iole ozbiljni lokalni vodovod provući ispruženu trasu (dvokolosječne?) pruge!?

 

Uz najbolju volju, izlamentiral sam 3 (slovima: TRI) trase:

 

24ccvnq.jpg

  1. Bageri, buldozeri & dinamit - središnja, crveno označena trasa, otprilike između Jadranske magistrale (ili službeno Ivana Pavla II) i Kaštelanske ceste (ili službeno Dr. Franje Tuđmana) - trasa se u stajalištu Kambelovac odvaja prema zapadu, prvih 500-tinjak metara prolazi poljima, zatim slijedi rušenje recimo 100-tinjak kuća kroz Kaštel Lukšić, Kaštel Stari, Kaštel Novi i Kaštel Štafilić, iza kojeg trasa opet izlazi na njive i nakon sljedeća 2 km dolazi do grudobrana.
  2. Sjeverna varijanta ili Jadranskom magistralom - veći dio označen plavom, odvaja se iza stajališta Kaštel Kambelovac prema sjeverozapadu i dovodi se nad Jadransku magistralu / Ivana Pavla II te vijaduktom iznad nje vodi do ispred križanja sa Škabrnjskom (jedino križanje s nadvožnjakom) i skreće na jugozapad (uz rušenje tek nekoliko kuća) spaja na naprijed spomenutim njivama sa završnim dijelom 1. trase.
  3. Južna varijanta ili Kaštelanskom - veći dio označen žutom, odvaja se iz stajališta Kambelovac prema jugozapadu i spaja nad Kaštelansku cestu / Franje Tuđmana vijaduktom sve do Resnika, gdje se otprilike kod kraja aerodromske piste spaja na završni dio trase 1. trase.

Zanemarite točnost iscrtavanja, bitne su ideje.

Dakle, osnovno je pitanje koja je trasa najisplativija, da ne velim najjeftinija (a koja najskuplja)?

 

U prvom slučaju, recimo da je odšteta po kući 1 milion kuna (izgleda mi nategnuto malo), bilo bi to okruglo 100-injak miliona do greenfield-a. Nek je i duplo, ne izgleda preskupo ... no, dobiva se pruga na zemljanom trupu s gomilom poprečnih cesta i cestica i gadnim problemom ako se svaka osigura polubranicima (a i gore ako samo sa svjetlo-zvuk). Izgradnja na visokom nasipu s gomilama podvožnjaka stvorila bi jednu neprirodnu vizualnu barijeru stanovnicima sjeverno od pruge.

 

S druge strane dugački vijadukti iznad postojećih cesta bili bi vjerojatno bitno skuplji (i s upitnim sudjelovanjem EU fondova). Sjeverna varijanta bila bi bezbolnija, no udaljenija od većeg dijela naselja, dakle s prugom pretežno tranzitnog karaktera.

Južni vijadukt bio bi u "bliskom susretu" s uličnim karakterom prvih redova kuća, no u prometnom pogledu izrazito sklon stanovništvu koje bi "pod nosom" dobilo gradsku željeznicu. Dugoročno gledano, tipoval bi na ovu zadnju varijantu.

 

f040.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još jedna od mogućih trasa (a koju sam već negdje vidio ucrtanu, ali ne mogu se sjetiti gdje) odvaja se tek nakon kolodvora Kaštel Stari (gledano od Splita).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sjajno ! Već si zamišljam grafitiranog neklimatiziranog Šveda kako usred vrućeg ljeta prevozi bogate strane turiste iz zračne luke u centar grada. Vrhunski doživljaj ... :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svi švedi u depou Split su čisti i imaju klimu. :mrgreen:


Serija 2 044 i dalje ostaje u Zagorju . :grin: :grin: :grin:

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko je trebalo da sagrade cestu prema Dugopolju, bilo kakva pruga se može očekivati 2223 godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još jedna od mogućih trasa (a koju sam već negdje vidio ucrtanu, ali ne mogu se sjetiti gdje) odvaja se tek nakon kolodvora Kaštel Stari (gledano od Splita).

 

To kane strmopizditi s 40 promila? Ili napraviti petlju ko iznad Bakra?

Bilo bi logičnije povući žičaru (u "metro" izdanju ispod piste :kul3). Jedino bu me zbog toga napal Ivan Stojadin jer da je padina preblaga i neisplativa za žičare. :boks:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko je trebalo da sagrade cestu prema Dugopolju, bilo kakva pruga se može očekivati 2223 godine.

 

Ne dijelim mišljenje o godini (pa ni stoljeću), al se slažem da je sastanak bil na vrbi svirala. Slijedi još niz sastanaka koji budu završavali u Slobodnoj ... d055.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako...pitanje je bila li bi ta pruga jednokolosječna ili dvokolosječna (kao tramvaj ili metro). Jedno su tehnički parametri a drugo su zahvati u postojeću strukturu naselja, koji su dosta zahtjevni, možda čak i drastični. Ali ako dolazi do izmjena GUPa mora tu biti već neka zamisao...

Najpametnije bi bilo što više iskoristiti postojeću željeznicu, ali ona se, koliko se sjećam dosta "diže" i udaljava...pošto u urbanizmu i prostornom planiranju postoji princip ujedinjavanja koridora infrastrukture, za predspostaviti je da će trasa ove željeznice (koja može biti nešto kao tramvaj) biti dio postojećeg prometnog koridora (ako je dovoljno širok ulični profil).

Ali, slažem se, vrlo složen problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoće li biti elektrificirana ili ne?

Nema bas smisla jer bi onda ili imali par garnitura koje mogu voziti tu malu dionicu a nemogu nastaviti na drugu stranu da pokriju i drugi dio grada.

 

Ili morali elektrificirat sve pa da mogu nešto radit ko ljudi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema bas smisla jer bi onda ili imali par garnitura koje mogu voziti tu malu dionicu a nemogu nastaviti na drugu stranu da pokriju i drugi dio grada.

 

Ili morali elektrificirat sve pa da mogu nešto radit ko ljudi.

 

Trasu bi trebalo pripremiti za dvokolosječnu, a za početak položiti jedan kolosjek. S porastom prometa dodati drugi - uključivo i dionicu Kambelovac - Split i cijelu tu dionicu elektrificirati. Ostatak pruge M604 do Knina elektrificirati kad se za to ostvare uvjeti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da, lako se pošalje jedan prigradski vlak dolje da drži tu prugu, puno je noviji i udobniji i već od šveda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh, po pričanju lokalaca pričalo se da bi usred Ivana Pavla išao vlak, no to se nije dogodilo. Izgradila se cesta, pruga zaboravljena.

Koliko se sjećam nekih ideja najglasnija je bila ona u DB-ovoj tirkiznoj varijanti, ustvari odmah čim više u brdo da se zaobiđe naselje.

Onaj koji je samo prošao pokojom cesticom kroz Kaštele zna koliko su tu kuće natrpane i koliko bi tu bilo rušenja. Mislim da bi se tu digla ogromna buna, jer nitko ne bi htio da im ruše kuću na tako odličnoj lokaciji ili da žive uz vlak, očekujmo novo Bibinje.

Slažem se da je najbolja varijanta da prođe kroz samo naselje da "pokupi" čim više ljudi, no po običaju kako to ide kod političkih odluka neće se htjeti zamjerit ljudima pa će pokušati čim više zaobići naselje..

 

Toj pruzi gravitira oko 50.000 stanovnika zimi, dok u ljetnim mjesecima brojka bi se penjala na ogromne brojke.

Aerodrom u Splitu ima oko 2 milijuna putnika, sa proširenjima će se ta brojka lako poduplati. Dobar dio putnika nastavlja putovanje prema otocima, dakle odredište im je trajekta luka u Splitu. Koliko bi to olakšalo i ubrzalo protok bolje ne spominjati.

 

Dakle možemo reći da bi u ljetnim mjesecima ti vlakovi bili konstantno puni..

Share this post


Link to post
Share on other sites

A što mislite o trajektu koji bi prevozio vlakove? Jest da bi bilo malo duže putovanje ali opet za iste novce duže nije ni loše? Još imaš priliku u kratkom vremenu promjeniti 3 različita prijevozna sredstva. A to što je putovanje malo duže onda se krene na 2-3 trajekta ranije i sve se stigne? :hombre

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ufff, to tek nebi imalo smisla, nit bi puno skratio put, niti bi ubrzao promet.

Ona je bolja opcija katamaran iz aerodroma do Splita..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ufff, to tek nebi imalo smisla, nit bi puno skratio put, niti bi ubrzao promet.

Ona je bolja opcija katamaran iz aerodroma do Splita..

 

Whoosh...

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

Toj pruzi gravitira oko 50.000 stanovnika zimi, dok u ljetnim mjesecima brojka bi se penjala na ogromne brojke.

Aerodrom u Splitu ima oko 2 milijuna putnika, sa proširenjima će se ta brojka lako poduplati. Dobar dio putnika nastavlja putovanje prema otocima, dakle odredište im je trajekta luka u Splitu. Koliko bi to olakšalo i ubrzalo protok bolje ne spominjati.

 

Dakle možemo reći da bi u ljetnim mjesecima ti vlakovi bili konstantno puni..

 

Na tom baziram i elektrifikaciju pruge i dva kolosjeka. To bi bila stvarno gradska željeznica (a i djelomično "metro" :mrgreen:).

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ona je bolja opcija katamaran iz aerodroma do Splita..

 

smiley.gif

 

Na stranici To & from Split Airport, Splitskog aerodroma spominje se Ferry ali nema nikakvih dodatnih informacija… vozi li to čudo ili neko slično uopće ili je to samo ljetna varijanta? Davno, dok sam često boravio u tom kvartu vozio je hidrogliser do luke…

 

Što se tiče gradnje pruge teško da dolazi u obzir ijedna urbana varijanta jer na području Novog i Starog Kaštela postoji tisuće bespravno sagrađenih kuća… a natezanje oko toga traje i traje… doduše možda je ovo prava prilika.

 

Medo


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako mi je drago pročitati ovu vijest! Ovo će zapravo biti početak splitskog metroa! Dakle, Split će metro dobiti prije Zagreba!!! Sjajna i vesela vijest, a pogotovo u kontekstu toga da će možda ipak gradski oci u Zagrebu onda nešto pokrenuti kad vide da tek slijedeći po veličini grad u Hrvatskoj gradi metro, a Zagreb ne!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako mi je drago pročitati ovu vijest! Ovo će zapravo biti početak splitskog metroa! Dakle, Split će metro dobiti prije Zagreba!!! Sjajna i vesela vijest, a pogotovo u kontekstu toga da će možda ipak gradski oci u Zagrebu onda nešto pokrenuti kad vide da tek slijedeći po veličini grad u Hrvatskoj gradi metro, a Zagreb ne!

Ne. Fulao si ceo fudbal. Pricamo o gradakoj zeljeznici (Sbahn), nemoj i ovdje trolat o metrou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne. Fulao si ceo fudbal. Pricamo o gradakoj zeljeznici (Sbahn), nemoj i ovdje trolat o metrou.

Prigradskoj (Sbahn) odnosno Suburban tran)

Gradskoj Ubahn (Underground train koji je ujedno Metro i "Gradska željeznica"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma napraviti cemo mi da na kazem sto... Nisu u stanju obnoviti kako treba dio pruge od S. Marofa do ZG, nisu u stanju bili koliko godina osposobiti signalizaciju na Lickoj, D. Selo-Novska i Sisak-Novska je katastrofa itd itd...


slika013jg2am4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahah, vlak u trajekt?! Jel to postoji igdje u svijetu i kakvog bi to smisla imalo? Jel to šala? Na koji otok bi vlak išao, i dal bi tamo dalje pruga išla. Ajde, ideja, je ono, za vjerovali ili ne...al evo stvarno....postoji li igdje na svijetu situacija da vlak u trajekt ulazi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...