Jump to content

Ranžirni kolodvor 30.3.2018


Kupljenec

Recommended Posts

Hvala za ovu reportažu! ;)

 

Jaoo koliko lokomotiva stoji na RK i bezveze propadaju...

 

Bilo kakvih problema prilikom šetnje po depou? Dali je netko prigovarao?

Brzi vlak (744 "Cibalia") iz Vinkovaca, Strizivojne Vrpolja, Slavonskog Broda, Nove Kapele - Batrine, Nove Gradiške, Novske i Banove Jaruge, za Ivanić Grad, Dugo Selo i Zagreb dolazi na treći kolosijek.

Link to comment
Share on other sites

Znači, ipak si išao na Ranžirni... Dobar potez.

Iz onoga što si ispričao u uvodu zaključujem da si se javio krivim ljudima, vjerojatno u Vuči vlakova gdje ti dozvola HŽ infre ne vrijedi. A oni na Ranžirnom se ponekad ponašaju kao država u državi. S dozvolom u džepu možeš slobodno šetati po kolodvoru i neka se groze policijom koliko hoće, mogu ti ''punt perja nametat''.

Vidim da te zbunjuju parnjače pa valja udovoljiti tvojoj znatiželji.

Kad je to zadnji put vozilo?

 

Osamdesetih godina prošlog stoljeća, zadnju aktivnu parnjaču serije 11 sam vidio u Vinkovcima.

 

Žalosno da se to nije spremilo nekam

 

Pa to je već ''spremljeno''. Parne lokomotive na Ranžirnom pripadaju fundusu Hrvatskog željezničkog muzeja, a kako se čuvaju i na što liče vidio si i sam.

Kaje tu bilo svetlo?

 

Je. Lokomotive su vozile i noću, a ložač je morao imati svjetlo da može podmazivati trčeći stroj.

 

Cilindar čega?

 

Parni kompresor za sabijanje zraka.

 

Zanimljivo je ovo sa kotačima, manji i veći

 

Veći kotači su pogonski i spojeni su (tj. na ovim uzorcima bili su) pogonskim motkama, a mali služe za bolji raspored težine i bolje držanje na pruzi. Da ih nema lokomotiva bi imala veliki prevjes i ''bacala'' bi lijevo-desno.

Evo ti za ilustraciju lokomotiva 11-055 na vlaku negdje u Bosni:

J28fmwY.jpg

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Fala dečki ;-) problema kod samo slikanja nije bilo, niko niš nije pital osim kaj su dosta njih gledali.

Ali bilo je velikih prije ulaska.

I ipak sve je dobro svršeno.

Link to comment
Share on other sites

Specijalni vagoni.

P4470955 by Zeleno kino, on Flickr
Ili brod?
40218935695_dbedfc050f_h.jpgP4470956 by Zeleno kino, on Flickr

To su vagoni sa kotlom za parno grijanje. Imas temu o njima ovdje:http://www.zeljeznice.net/forum/index.php?/topic/2469-vagoni-s-kotlom-za-parno-grijanje/

 

Kaj oni voze?

40402919374_167379dab7_h.jpgP4470982 by Zeleno kino, on Flickr
Kaj ovaj vozi?
41070419202_16dc5f9216_h.jpgP4470987 by Zeleno kino, on Flickr

Ovi zeleno plavi voze kamen a ovaj sav hrdjavi voze cement, vecinom iz Podsused tvornice za Split. Mislim i cak da do Soica idu.

 

Odlican i detaljan putopis sa Ranzirnog kolodvora!

 

Steta je vidjeti kako HZ Cargo umire i propada. Lokomotive ocerupane, hrdjave, vagoni stoje. Sve od tereta se prevozi kamionima...

Dingodile.png.789a8b501cdb4f6618848ddc5ba2dcea.png Stari Habis, Zaes i Baatići su zakon! 

Link to comment
Share on other sites

Fala gospon Kupljenec, majstorska reportaža. :jup

 

Onaj Kennedy je 661-255, jedna od onih koja je poslana od ŽTO NS na reparaturu, ali nije bila reparirana kada je počeo rat. Druga je bila čini mi se 661-120, poslije 2061-101, ta je bila gotova ali nije isporučena iz istog razloga.

Vidim barem dvije Ličanke, dva Turnera, te jednu Malu Karavelu.

 

I sada Hamletovsko pitanje:

Gdje je šesta Karavela?

EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

Link to comment
Share on other sites

Fala dečki,nažalost na tom kolodvoru još bi danima bilo materijala za gledati,al politika je tam kakva je. :trk::unsure:

Link to comment
Share on other sites

Lijepo si se ti tamo proveo. Super da si nam to tako detaljno pokazao. :palac:

 

Izgleda da na ranžirnom kolodvoru ima više stare krame nego voznih vozila :grin:

Link to comment
Share on other sites

Dobro i zanimljive fotke s rk. :)
Očito si pogodio smjenu kad nema jednog djelatnika u kućici, koji voli ganjat ekipu i prijetiti policijom. Da smo došli rk dignut u zrak i takve nebuloze, kod izdavanja nafte. A čemu zapravo strah, pretpostavlja se. :boks:

Link to comment
Share on other sites

Znači, ipak si išao na Ranžirni... Dobar potez.

Iz onoga što si ispričao u uvodu zaključujem da si se javio krivim ljudima, vjerojatno u Vuči vlakova gdje ti dozvola HŽ infre ne vrijedi. A oni na Ranžirnom se ponekad ponašaju kao država u državi. S dozvolom u džepu možeš slobodno šetati po kolodvoru i neka se groze policijom koliko hoće, mogu ti ''punt perja nametat''.

Vidim da te zbunjuju parnjače pa valja udovoljiti tvojoj znatiželji.

 

Osamdesetih godina prošlog stoljeća, zadnju aktivnu parnjaču serije 11 sam vidio u Vinkovcima.

 

 

Pa to je već ''spremljeno''. Parne lokomotive na Ranžirnom pripadaju fundusu Hrvatskog željezničkog muzeja, a kako se čuvaju i na što liče vidio si i sam.

 

Je. Lokomotive su vozile i noću, a ložač je morao imati svjetlo da može podmazivati trčeći stroj.

 

 

Parni kompresor za sabijanje zraka.

 

 

Veći kotači su pogonski i spojeni su (tj. na ovim uzorcima bili su) pogonskim motkama, a mali služe za bolji raspored težine i bolje držanje na pruzi. Da ih nema lokomotiva bi imala veliki prevjes i ''bacala'' bi lijevo-desno.

Evo ti za ilustraciju lokomotiva 11-055 na vlaku negdje u Bosni:

J28fmwY.jpg

Uz normalnotračnu prugu vidi se i uzana. Ako me sjećanje služi dobro ovo je brzi vlak iz Beograda za Sarajevo.

Link to comment
Share on other sites

Fala gospon Kupljenec, majstorska reportaža. :jup

 

Onaj Kennedy je 661-255, jedna od onih koja je poslana od ŽTO NS na reparaturu, ali nije bila reparirana kada je počeo rat.

Nije došla na obnovu nego je na traženje ŽTP-a Novi sad mjenjana za naše lokomotive serije 664 (Ličanke). Njima su trebale lokomotive za Vojvodinu radi manjeg osovinskog pritiska a nama su dobro došle lokomotive sa generatorom pare. Točno je da je radi rata ostalo sve gdje se zateklo. Poslije je dogovoreno da će se vršiti prebijanje ostalih vozila u bivšim ŽTP-ima a da će eventualno ona novonastala uprava u minusu eventualno biti kompenzirana novčano od uprave koja ima "višak". Do kud se doguralo sa tim raspitat ću se.

Link to comment
Share on other sites

Treba dovest glavonje iz udobnih fotelja da vide na što im vozni park liči. Sramota, bolje da to prodaju ili izrežu nego da ovdje propadaju.

 

Nije došla na obnovu nego je na traženje ŽTP-a Novi sad mjenjana za naše lokomotive serije 664 (Ličanke). Njima su trebale lokomotive za Vojvodinu radi manjeg osovinskog pritiska a nama su dobro došle lokomotive sa generatorom pare. Točno je da je radi rata ostalo sve gdje se zateklo. Poslije je dogovoreno da će se vršiti prebijanje ostalih vozila u bivšim ŽTP-ima a da će eventualno ona novonastala uprava u minusu eventualno biti kompenzirana novčano od uprave koja ima "višak". Do kud se doguralo sa tim raspitat ću se.

 

Ne. Došla je na modernizaciju, trebala je biti zadnja iz kontigenta lokomotiva kojima se spuštao nos, izbacivao generator parnog grijanja i ugrađivao onaj električnog. Ostala je i Gredelja nikad nije vidjela zbog ratne situacije.

Link to comment
Share on other sites

Neka ima 150 lokica, neka je prosječna masa svake 60 tona i neka im daju 1,30 kn po 1 kg željeza...to bi bilo 11,7 milijuna kuna. Za HŽ Infrastrukturu sam na brzinu saznao da ima 4818 zaposlenih i za njih treba bruto mjesečna plaća oko 50 milijuna kuna. Nije to neka lova od starog željeza

Link to comment
Share on other sites

Ima tam i aluminija i bakra, kaj se skuplje plača.

Od toga se bi možda neka parnjača mogla složiti.

Link to comment
Share on other sites

Neka ima 150 lokica, neka je prosječna masa svake 60 tona i neka im daju 1,30 kn po 1 kg željeza...to bi bilo 11,7 milijuna kuna. Za HŽ Infrastrukturu sam na brzinu saznao da ima 4818 zaposlenih i za njih treba bruto mjesečna plaća oko 50 milijuna kuna. Nije to neka lova od starog željeza

 

Nije, veća je lova od ležarine izgleda.

Link to comment
Share on other sites

Nije došla na obnovu nego je na traženje ŽTP-a Novi sad mjenjana za naše lokomotive serije 664 (Ličanke). Njima su trebale lokomotive za Vojvodinu radi manjeg osovinskog pritiska a nama su dobro došle lokomotive sa generatorom pare. Točno je da je radi rata ostalo sve gdje se zateklo. Poslije je dogovoreno da će se vršiti prebijanje ostalih vozila u bivšim ŽTP-ima a da će eventualno ona novonastala uprava u minusu eventualno biti kompenzirana novčano od uprave koja ima "višak". Do kud se doguralo sa tim raspitat ću se.

Josip je u pravu Kenedy 661-255 nije došao uz sklopu nikakve razmjene, nego je došao 90-tih god. na modernizaciju u Gredelj, da izgleda kao lok. 661-112/118/119/120 HŽ 2 061 101 zadnja koja je modernizirana je bila 661-254 koju je KFOR prekrenuo na Kosovu imaju i slike. Ta lok. nema veze sa razmjenama lok. za vrijeme rata lok. 664-036/040 i poslije 006 su prebite sa lok. koje su ostale u Hrvatskoj 645-033/2 044 031 i 661-120/2 061 101 tako da sve stoji kako je Josip rekao.

Link to comment
Share on other sites

 

E sad opet spejšatl nekadašnji.
Grmlje štiti od pogleda.
Malo vleče na metro neki.
Motor je spreman za generalku.
Zbog čeka je krov tak zlupan?
Kolko zakovica.

 

Da ne kopiram fotke ostavio sam samo komentare pa idemo redom:

 

"E sad opet spejšatl nekadašnji"

To je ostatak Samoborčeka. Sačuvan je za muzej, valjda. Kada se pojavio bio je spejšatl svoje vrste.

 

"Grmlje štiti od pogleda"

I bolje da nitko ne vidi tu sramotu.

 

"Malo vleče na metro neki"

Pa je, nisu ga uzalud zvali Srebrna Strijela. Mislim da ima metroa koji su većih dimenzija od njega. O brzini nećemo sada.

 

"Motor je spreman za generalku"

Kamionski motor na vlaku je funkcionirao ali da mu je ponekad falilo snage, je. Tako da si u pravu, generalka bi dobro došla.

 

"Zbog čega je krov tak zlupan?"

Zato što su ga kompletnog izokretali za rezanje. U zadnji čas su ga spasili(???) i prebaciji iz Unije na Ranžirni Kolodvor.

"Koliko zakovica."
Najefikasniji način spajanja aluminija tog vremena. Spelšatl.
Tu je nekada bilo jako puno slika ali barem možeš pročitati komentare.

Deda je vozio seriju 32

Ja sam samo običan ferroequinolog

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Ja sam odlučio danas se prošetati ranžirnim kolodvorom i poslikati jad i bijedu. Nijesam imao nikakove dozvole no sve je bilo kao kolodvor duhova....

Nakon jedno pola sata sreo sam jednog željezničara koji je išao prebaciti skretnicu, čestitali smo si Uskrs (izdaleka) i to je bilo sve!

Prema slikama viđenih od prethodnika snimljenih pred 2 godine ništa se nije promijenilo?

DSCN9874.JPG.d005bbc67b832210f3638df0e3349946.JPG

Prva slika nakon ulaska u teritorij kolodvora, hvala izumitelju zuma! (i mirnoj ruci)

DSCN9875.JPG.e9c06b719d56e68de5d62243ec0d0da1.JPG

Pogled udesno

DSCN9876.JPG.8ac2b73f79c1e07e5ce6e1c880f63d9b.JPG

i nalijevo, nigdje nikoga

DSCN9877.JPG.7b3df8d9d22a771f5c10d165c8025c6d.JPG

 

DSCN9878.JPG.f2f94e8dde6b4467ee157158a668836b.JPG

Sa druge strane nadvožnjaka sam ju mogao bolje slikati

DSCN9879.JPG.fc360c2883a034f5b48b8ff978aaa908.JPG

Sva sreća što je Strijela od aluminija pa ne hrđa

DSCN9880.JPG.77644f01b2d32591757df3bd53080e53.JPG

I ovi su na istom mjestu kao pred 2 godine

DSCN9881.JPG.50ed3e6d1651f4061e4aa14ba89ae9fa.JPG

Ako je nešto za otpad zašto se odmah ne razreže, ovako hrđanjem samo gubi na težini? Osim toga cijene otpadnog metala već desetak godina samo padaju!

DSCN9882.JPG.bdfce2346c3887161a7c79f4d26a7cf1.JPG

Nisam imao srca prići bliže, vidio sam drugdje tužnu unutrašnjost

DSCN9883.JPG.55031b0821214b71836535328aa95205.JPG

Imam još dosta slika za slijedeći tjedan...

 

  • Like 4
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

DSCN9884.JPG.bdcbe6bcd8d534a34065597e03eeabd6.JPG

Jedna stara dizalica se već dugo raspada

DSCN9885.JPG.ad0d173d561a80661ae9095cb8a94aab.JPG

Nisu valjda tolike Aseae pokvarene i osuđene na propast?

DSCN9886.JPG.ffdcb8129bd53c9766432fa430ecc036.JPG

Malo lijepe prirode da uljepša tužnu stvarnost

DSCN9887.JPG.dd3955457738620ddc5a8b3b6c8cd521.JPG

 

DSCN9888.JPG.69c340f692ed08081684f89b2cfeb238.JPG

 

DSCN9889.JPG.b2b9bc3ae716fcfc110d846dba898209.JPG

 

DSCN9890.JPG.e6c2c3735bbe0a9609b2adc0cf6365bf.JPG

2 tajna agenta su na čekanju posla?

DSCN9891.JPG.58613b320d7b27efc5ab3d2371466703.JPG

 

DSCN9911.JPG.7dded6fcc74167f370d46fc0dd57243d.JPG

 

DSCN9912.JPG.f91603e81bee1e5db6b1eae3623d464a.JPG

  • Like 2
  • Thanks 2
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

13 sati, 1borna said:

...

Nisu valjda tolike Aseae pokvarene i osuđene na propast?

DSCN9886.JPG.ffdcb8129bd53c9766432fa430ecc036.JPG

...

 

Istekla im je revizija.

Brzi vlak (744 "Cibalia") iz Vinkovaca, Strizivojne Vrpolja, Slavonskog Broda, Nove Kapele - Batrine, Nove Gradiške, Novske i Banove Jaruge, za Ivanić Grad, Dugo Selo i Zagreb dolazi na treći kolosijek.

Link to comment
Share on other sites

U međuvremenu sam doznao da su "Tajni agenti" u kvaru i da čekaju popravak?

Nastavljam sa ružnim-tužnim slikama

DSCN9892.JPG.aeb4ea06d9f99ae64b1eee0df07187cf.JPG

Ovdje se ništa promijenilo nije zadnjih 20-ak godina?

DSCN9893.JPG.fffb7256ab1d7d27f5eb15612aa31c20.JPG

Lokomotive su kao pod zaštitom HŽM-a

DSCN9895.JPG.c3a74d3763eb413ec20c0f61fa15b535.JPG

Ionako nisu kompletne

DSCN9894.JPG.046248e3f64b03c79f12ef1a59640bbe.JPG

Međutim zaštita bi imala smisla kad bi bile barem pod nekakvom nadstrešnicom

DSCN9896.JPG.d9d75fc13552b12bd5114864af544e81.JPG

Muzej ima iste cijele lokomotive pa ne vidim svrhu još ovih

DSCN9897.JPG.8addba05b3b160d804845b953827bba6.JPG

Možda se moglo ranije dok su bile u boljem stanju prodati ih ili pokloniti nekom railfanovskom društvu u EU?

DSCN9898.JPG.efba35c11f10e276b53379e6a4c1c684.JPG

Ovo me podsjeća na groblje slonova

DSCN9900.JPG.d35415a4bf7cec44fe8fc566deed4002.JPG

 

DSCN9901.JPG.36e0d62a9fe7bc8f0ad5e0860edc9645.JPG

Dalje u šipražju ima još tendera

DSCN9902.JPG.2fec82e6936767c3299488fcb46b415a.JPG

  • Sad 3
Link to comment
Share on other sites

 

Znade li netko koliko dugo trunu te parnjače na RK?DSCN9899.JPG.f6d28b035e094228d1ddcdd9599d9dd9.JPG

Slikao sam malo i pjeskare

DSCN9903.JPG.9e684a1b611f34e24417e20780c90559.JPG

Ispod njih ima dosta prosipanoga pijeska

DSCN9908.JPG.91d9da40dd06f598a21e09e837057510.JPG

Iskoristio sam priliku i ponio nešto toga pijeska za maketu koju radim

DSCN9917.JPG.e0037769d52894cf276994e33b95e70b.JPG

 

DSCN9904.JPG.11d0336661220d386141d88842d59e43.JPG

 

DSCN9905.JPG.0dfcc8660258c4428131225656465927.JPG

U ovu lijevu je ušao strojovođa te upalio svjetla no nije krenuo?

DSCN9906.JPG.8ee9d9b6dcbd2a289eb15324374e4e9e.JPG

Ako se ovo ne pokosi/posiječe još malo vozila se neće vidjeti 

DSCN9907.JPG.fcd855a16800d5a7baf86b5da04f6262.JPG

U daljini je jedan vlak koji će uskoro krenuti?

DSCN9909.JPG.3cba99d730b0d20137a364475c112eb5.JPG

Malo me zatekao jer sam taman bio u šipražju (na RK treba ići opremljen kao za planinarenje)

 

 

 

 

 

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Na fotkama ne vidim otpisane putničke Bl vagone, jesu još na RK (stajali su sjeverno od parnjača)? A vidim da su i ove žute Infrine preselili, stajali su dalje, a sad su skroz na kolosijeku do parnjača. :hm

Brzi vlak (744 "Cibalia") iz Vinkovaca, Strizivojne Vrpolja, Slavonskog Broda, Nove Kapele - Batrine, Nove Gradiške, Novske i Banove Jaruge, za Ivanić Grad, Dugo Selo i Zagreb dolazi na treći kolosijek.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...