Jump to content

Zadnji zimski dani Pojatno-Ogulin 22.3.2018


Kupljenec

Recommended Posts

  • Replies 87
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ide to tebi, budeš ti pravi meštar. Osim lijepih slika primjećuje se i doza duhovitosti u tekstu, a to osvježava svaki putopis. Usput, stil i rječnik pomalo podsjećaju na našeg legendarnog Zagorca bena.

Sudeći po količini pitanja koja si postavio moral buš još puno učiti o željeznici, ali važna je volja. Da ti odgovorim na svako pitanje trebala bi mi cijela večer pa ću spomenuti samo onu spomen ploču u Donjim Dubravama.

Kolodvor (tada bio) Donje Dubrave je 1941. I 1942. godine bio jedan od najvažnijih punktova za prebacivanje ljudi iz Zagreba u partizane. Glavna veza je bio jedan od prometnika koji je grupe primao na kolodvoru, često preobučene u željezničare, pa ih vodio kroz selo do iduće veze, a koja je vodila dalje u Perjasicu na Kordunu. Tim kanalom su između ostalog 1942. u partizane došli članovi ansambla Hrvatskog narodnog kazališta iz Zagreba Vjeko Afrić, Salko Repak, Joža i Ivka Rutić, Žorž Skrigin i Zvonimir Cvija. Vjerojatno je spomen-ploča posvećena tome.

Glumci HNK su zajedno s glumcima iz drugih krajeva u partizanima osnovali Kazalište narodnog oslobođenja i nastupali na oslobođenoj teritoriji. Dakle, šumski ljudi nisu samo rušili pruge već su se i kulturno uzdizali.

 

Članovi Kazališta narodnog oslobođenja:

 

KYJxNja.jpg

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

.... Usput, stil i rječnik pomalo podsjećaju na našeg legendarnog Zagorca bena.

...

Verovatno sam ja tome "kriv" jer na moj nagovor je pisal "po domaći" što je u konačnici i bil jako dobar potez

kpjstar.gif.19648035a936debebea313dbc37b8ab7.gif

Link to comment
Share on other sites

A dečki pa sam ja skoro zagorec, mada spadam u grad Zaprešić, Zagrebačka županija, ali još 3 stanice scugom prema zagorju i evo me u Zagorskoj županiji, tak da morem reći da sam zagorec.

I volim svoj kaj i zagorski jezik.

E sad Stanko znam da moram još dosta učiti, ali kak si rekel imam volju, vi ste svi doktori za mene, i zbilja puno znate, a ja sam još friški pa mi najte zamerit kaj sam malo dodadan.

Btw Stanko vidim ti si aktivan na puno foruma čitam i divim ti se.

I da dečki neznate kak sam vesel kaj sam tak lepu vožnju imal.

Link to comment
Share on other sites

Sjajno ! :palac: :palac: :palac:

Ovako detaljno i duhovito još nitko nije opisao ovu štreku. Baš sam se guštao i s fotkama i s komentarima.

A sutra sasvim sigurno sve skupa opet čitam i gledam ispočetka. :razz:

Link to comment
Share on other sites

Odličan putopis, a naravno i fotke su prekrasne! :palac:

I jedno pitanje oko fotki, koristiš li polarizator, odnosno filter ili ih kasnije obrađuješ da budu takve?

Pozdrav iz Valpova!

Link to comment
Share on other sites

Odličan putopis, a naravno i fotke su prekrasne! :palac:

I jedno pitanje oko fotki, koristiš li polarizator, odnosno filter ili ih kasnije obrađuješ da budu takve?

Korisrim ga inače, al tu na ovom objektivu imam sam ND filter, ostal mi doma na drugome, jer da sam ga imal po suncu bi mi bilo lakše slikati, a ovo tak malo preletim svaku sliku u lajtrumu. :-)

 

New York-Paris-Peckham

 

 

Link to comment
Share on other sites

Fala dečki puno kaj vam se sviđa tak sve,mislim velim imam volju za sve to al je jako malo cajta,kad se dela i tak.

Ali evo kad hlovim malo cajta na prugi sam.

Al opet zanimljivo je kad nekome veliš kak imaš hobi hoditi po štrekama i slikat cuge ljudi te bledo glediju,zakaj je to tak?

Kaj si ti ljudi misle o nama?da nam sve deske u glavi nisu na broju mislim.

E sad sam malo gledal u svezi ovih bunkera uz prugu neki podatak al nema baš na netu puno toga,kad su građeni i kak su građeni?

Pa kak su sve dovzili materijal za gradnju do tih lokacija,?šuder,cement,kvadre?Sve sa cugom vozili ili kak?

I jesu bili puno u upotrebi opće oni?

I kaje na onom mostu kaj piše da je zabranjeno snimanje?Tam je nekaj ili kaje tam?

 

I jedan kratki video.

 

 

Link to comment
Share on other sites

smiley.gif

 

Super je! Već dugo nije bilo ovako nešto. Hvala.

Čekam novi putopis.

 

Medo

----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Link to comment
Share on other sites

E sad sam malo gledal u svezi ovih bunkera uz prugu neki podatak al nema baš na netu puno toga,kad su građeni i kak su građeni?

I jesu bili puno u upotrebi opće oni?

Pisali smo o tome na forumu u više navrata i u više tema, ali zbog ovako dobrog putopisa zaslužuješ posebno dodatno objašnjenje. Bunkeri i blokhauzi su građeni u Drugom svjetskom ratu duž pruga u čitavoj bivšoj Yugi za zaštitu od napada partizana. Koji su imali nezgodnu naviku da ruše pruge, pale kolodvore i dižu u zrak vlakove kako bi napakostili... (dopisati po želji ovisno o civilizacijskom kodu autora posta).

Da su bili puno u upotrebi - jesu, jer se diverzije na pruzi Zagreb - Fiume broje na desetke. Uglavnom su te bunkere zaposjedale domobranske i talijanske posade, koje bi nakon nekoliko pucnjeva obično kroz one otvore ispružile prljave gaće ili obojak u nedostatku bijelih zastava.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Svi bunkeri i blokhauzi uz prugu građeni su u Drugom svjetskom ratu za zaštitu od napada partizana. Izgledaju staro jer i jesu stari (preko 70 godina).

Riječka pruga nije jedina koja je bila načičkana takvim objektima. Na X. koridoru ih je bilo na stotine, ali ih je većina poslije rata porušena. Neki stoje i danas, a ovdje imaš nešto o tome:

http://www.zeljeznice.net/forum/index.php?/topic/10084-ot-blokhauzi-blokhausen-uz-pruge-u-hrvatskoj/?hl=blokhauz&do=findComment&comment=134

Blokhauzi su bili građeni od cigle i lakše ih je srušiti, dok su bunkeri uz riječku prugu od armiranog betona (gradili su ih Talijani) i dobrim dijelom na teško dostupnim mjestima pa su ostali gdje jesu.

 

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Jako lijep i slikoviti putopis...........odlicno!

 

Ne mogu a da ne spomenem slike iz Ogulina a pogotovo lozionica za lokomotive. Puno slika koje su me vratile unatrag, kad sam imao oko 9-10 godina. U to vrijeme lozionica je bila puna parnjaca koje

 

su vozile za Rijeku ili Zagreb a i za Split. Sjecam se, skoro svake nedjelje isao bi sa tetkom ili stricom u setnju i to kuda u lozionu. Najljepse ih je bilo gledat kad su bile spremne i ociscene

 

za put. Stajale su na strani izvan lozione a blizu pjesackog prolaza, i to je bio momenat da joj se jos vise priblizi. Uglavnom su to bile serija 33! Prekrasna, impozntna lokomotiva! Lijepa sijecana koja

 

nikad ne izumiru.................

 

Velimir

Link to comment
Share on other sites

Baš mi je drago da sam te bar na ovaj način mogel malo vratiti unatrag :palac::loko:wink:

 

Samo i dalje neznam kaje sa onim mostom kaje zabranjeno slikanje?Neka vojana tajna ili kaj? :?::ph34r:

Kaje tam tak zanimljivo da je strogo slikanje tam?

Link to comment
Share on other sites

Samo i dalje neznam kaje sa onim mostom kaje zabranjeno slikanje?Neka vojana tajna ili kaj?

Kaje tam tak zanimljivo da je strogo slikanje tam?

 

Taj znak je vjerojatno postavljen prije 1990., jer danas nema nikakvog razloga za zabranu.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Da ali kaje tam? Kaje bilo? Tj pa da je i onda zakaj bi bilo zabranjeno slikanje mosta? Sorry kaj sam tak znatiželjan ali baš me zanima, po meni je to šuma samo.

 

Kolko se sjećam po tvojim komentarima, radi se o mostu Globornica. Prije desetak godina tam je bilo veliko klizište, koje je sanirano, al mi se čini da se jedan dio nasipa ponovo aktiviral. Isto tak, kolko se sjećam, uslikal si upozorenje na kojem piše "ZABRANJENO HODANJE PRUGOM" - a ne "ZABRANJENO FOTOGRAFIRANJE".

Link to comment
Share on other sites

Vidi se po ploči da je još iz doba Juge. Vjerojatno se zabrana odnosi na most, a možda je u brdima bilo neko vojno skladište. U svakom slučaju ovu ploču o zabrani snimanja treba zanemariti.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

 

Neki vagon ?
P4460733 by Zeleno kino, on Flickr

 

Vagon za prijevoz teskih tereta {primjerice:transformator, strojevi, prese itd} serije Uaai-z {desno} a lijevi je Uais-z.

 

Podakte o tim vagonima imas ovdje:

Uais-z

http://www.hzcargo.hr/UserDocsImages/Dokumenti/uais-z.pdf

Uaai-z

http://www.hzcargo.hr/UserDocsImages/Dokumenti/uaai-z.pdf

Dingodile.png.789a8b501cdb4f6618848ddc5ba2dcea.png Stari Habis vagoni su zakon! 

Link to comment
Share on other sites

Nije iz Juge, jer čitam sad jedan putopis i ova slika je iz 2012 a table nema.?

 

Iako je malo veća od poštanske marke, ja na njoj vidim dve hrđave ploče, baš ko i na tvojoj fotki - jedino kaj se ne vidi kaj na njima piše.

Nije bitno zakaj je (bilo) zabranjeno fotografiranje, odnosno od kad to datira, jedino znam da Infra ima mantru da je zabranjeno fotografiranje željezničke infrastrukture bez dozvole ... a da ih pitaš zakaj - vjerojatno bi odgovorili da je to oduvijek tak (ko iz vica s rezanjem vrhova viršli).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...