Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
diogen151

Smisao izgradnje nove žičare Sljeme - rasprava

Recommended Posts

"Medvednicu se može čekati". Nema obveze niti rokova za ići gore ionako, tako da dan, dva, tjedan, dva ili tri bez pristupa gore je posve svejedno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Medvednicu se može čekati". Nema obveze niti rokova za ići gore ionako, tako da dan, dva, tjedan, dva ili tri bez pristupa gore je posve svejedno...

Reci to onima koji žive rada u ugostiteljskim objektima gore.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reci to onima koji žive rada u ugostiteljskim objektima gore.

 

Da, oni su najvažniji u cijeloj priči... :rofl Radi njih treba graditi i održavati žičaru... :mudri

Priča se vraća na početak a to je koliki dio Medvednice će faktično pokrivati žičara u smislu pješačenja, posjeta domovima itd. (ili i povećati), a koliko uobičajeni načini (pješačenje odozdo, auti i bus)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inače malo paradoksalno, ali ovakve ekstremne vremenske neprilike mogu ići u prilog žičari baš kao što je sada slučaj.

Naime zbog sasušenih stabala i granja zatvorena je Sljemenska cesta i dok se to sve ne sanira nema prometa. Žičara pak može početi voziti odmah kad vjetar stane.

Da je na cestu palo i ne znam koliko stabala, to se brzo riješi čim stane vjetar - jedna ekipa s motorkama to riješi za par sati! A žičara se bome nakon ovakve oluje mora pregledati da slučajno nije vjetar nešto oštetio, a također kao da i na trasu žičare - time i na žice ili stupove - isto ne može pasti stablo?! A onda je šteta daleko veća nego kad stablo padne na cestu!

 

Da, oni su najvažniji u cijeloj priči... :rofl Radi njih treba graditi i održavati žičaru... :mudri

Priča se vraća na početak a to je koliki dio Medvednice će faktično pokrivati žičara u smislu pješačenja, posjeta domovima itd. (ili i povećati), a koliko uobičajeni načini (pješačenje odozdo, auti i bus)...

Bravo MTA, točno tako! Smijurija živa da neki misle da bi ugostitelji išli žicom gore i na leđima nosili namirnice npr. do Puntijarke ili Hunjke! Ugostitelji su definitivno ovisni o cesti i zbog udaljenosti od žičare i zbog potrebe za transportom većih količina tereta. Točno ono što smo već pričali da žičara NE pokriva 90 i više % domova i ugostiteljskih objekata na Sljemenu, osim ona 2 ili koliko ih već ono ima lokala na samom vrhu! A sigurno se ni oni ne bi služili žičarom za dostavu namirnica!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Da, oni su najvažniji u cijeloj priči... :rofl Radi njih treba graditi i održavati žičaru... :mudri

Priča se vraća na početak a to je koliki dio Medvednice će faktično pokrivati žičara u smislu pješačenja, posjeta domovima itd. (ili i povećati), a koliko uobičajeni načini (pješačenje odozdo, auti i bus)...

Pa evo, ja na primjer (a nisam jedini) nisam bio na Sljemenu otkad je ukinuta žičara. Inače sam išao pješice gore, a vraćao se žičarom jer sam bio preumoran za oba smjera. Autom sam otišao samo jedanput kad smo se išli skijati i rekao nikad više, jer sam više vremena proveo u automobilskog koloni tražeći parking i kasnije spuštajući se, nego što sam se skijao. Ne podnosim zavoje u busu, želim ići na zrak a ne na bljuvanje u birtiji i eto... a za očuvanje okoliša i čistoću zraka zbilja je jako korisno dovlačiti buseve i automobile.

 

A što se tiče radnika gore, pa ne idu oni žičarom, nego žive od ljudi koji dođu žičarom.

 

U cijelom svijetu grade se žičare, kao turističke atrakcije i ekološki način prijevoza i uvijek su bolja alternativa cestovnom prijevozu. To što Bandić nije dao 120 000 kuna za premotavanje motora stare žičare, koja je još danas mogla biti u funkciji, nego je megalomanski išao na gradnju nove, ne opravdava činjenicu da je žičara i dalje potrebna. I kad ju napokon naprave, siguran sam da ću biti jedan od prvih koji će se u njoj voziti. Ako to i doživim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Forumas, nikakvi posebni pregledi nisu potrebni jer olujni vjetar neće napraviti štetu na građevinskoj ili strojarskoj konstrukciji kao što je postrojenje žičare sa svojim elementima. Ovo nije bio vjetar od 300 ili 400km/h poznat kao tornado koji bi mogao učiniti takvo što.

Drvo može pasti na trasu žičare teoretski, ali vjerojatnost za to u odnosu na cestu je zanemariva zbog same izvedbe trase, visine užadi itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa evo, ja na primjer (a nisam jedini) nisam bio na Sljemenu otkad je ukinuta žičara. Inače sam išao pješice gore, a vraćao se žičarom jer sam bio preumoran za oba smjera. Autom sam otišao samo jedanput kad smo se išli skijati i rekao nikad više, jer sam više vremena proveo u automobilskog koloni tražeći parking i kasnije spuštajući se, nego što sam se skijao. Ne podnosim zavoje u busu, želim ići na zrak a ne na bljuvanje u birtiji i eto... a za očuvanje okoliša i čistoću zraka zbilja je jako korisno dovlačiti buseve i automobile.

 

A što se tiče radnika gore, pa ne idu oni žičarom, nego žive od ljudi koji dođu žičarom.

 

U cijelom svijetu grade se žičare, kao turističke atrakcije i ekološki način prijevoza i uvijek su bolja alternativa cestovnom prijevozu. To što Bandić nije dao 120 000 kuna za premotavanje motora stare žičare, koja je još danas mogla biti u funkciji, nego je megalomanski išao na gradnju nove, ne opravdava činjenicu da je žičara i dalje potrebna. I kad ju napokon naprave, siguran sam da ću biti jedan od prvih koji će se u njoj voziti. Ako to i doživim.

 

Puno se na ovom threadu govorilo o smislu žičare... i moj je stav da je trebalo staru žičaru ostaviti u funkciji i održavati ju, nema diskusije. No ovo je sada sve vrlo upitno i puno sam o tome pisao.

Glede pohoda na Sljeme, trend su razne opcije hodanja, Bliznec-Puntijarka je postala 5. Avenija, Lagvić-Grafičar je sjajna staza, Leustekova od 7 km također, ima ih još dosta i malo ih referira na žičaru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da je na cestu palo i ne znam koliko stabala, to se brzo riješi čim stane vjetar - jedna ekipa s motorkama to riješi za par sati! A žičara se bome nakon ovakve oluje mora pregledati da slučajno nije vjetar nešto oštetio, a također kao da i na trasu žičare - time i na žice ili stupove - isto ne može pasti stablo?! A onda je šteta daleko veća nego kad stablo padne na cestu!

...

 

No comment:

 

Prizor katastrofe: Oluja srušila stotine stabala na Medvednici

Šteta će možda biti veća nego prije šest godina kada je oluja Teodor uzrokovala urušavanje preko 100.000 kubičnih metara stabala. Sanacija Parka prirode će trajati tjednima, a cesta za Sljeme je zatvorena

e3699757717ac5c65a5e.jpeg

Autor: Ivan Pandžić

Utorak, 14.05.2019. u 15:09

 

- Ne usudimo se još niti procijeniti štetu jer nismo stigli obići cijeli teren. Radnici su išli pješke. No, sigurno je da će šteta biti ogromna. U oluju Teodor prije šest godina je prva procjena bila da je stradalo 40.000 kubičnih metara stabala, ali kasnije se ispostavilo da je šteta puno veća i na kraju je dosegla 100.000 kubičnih metara. Stabla koja sada nisu pala puno su osjetljivija na svaki novi udar i slabijeg vjetra i prijeti urušavanje kada je jednom oluja srušila drveće oko njih - kaže nam sugovornik iz Hrvatskih šuma koji je svjedočio katastrofi koja je pogodila zagrebačku goru.

 

Hrvatske šume su pozvale građane da radi vlastite sigurnosti ne idu na Medvednicu i njen vrh Sljeme. Cesta je zatvorena, a prioritet je maknuti stabla koja su pala preko nje. Vjetar je nanio štetu po cijeloj Medvednici, a nisu nam mogli reći koji dijelovi su najviše stradali jer ni njihovi radnici nisu uspjeli obići cijelo područje koje je i zaštićeni Park prirode.

 

Sanacija će trajati tjednima. Debla, uglavnom bukve, bit će prodana ugovorenim partnerima koji već imaju zakupljene redovni otkup drveta od Hrvatskih šuma.

e077fe98b4389dd311a2.jpeg

 

5c4ef34fca34fc2bb886.jpeg

 

e1914518cce5a060e392.jpeg

 

04610801718334e0933b.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa evo, ja na primjer (a nisam jedini) nisam bio na Sljemenu otkad je ukinuta žičara.

Ja se time baš ne bih hvalio ... :mrgreen:

 

Zar ti sve ove godine nikad nije palo na pamet otići na Sljeme kad je po ljeti u gradu +40 C, a gore na Sljemenu barem 10-15 C manje ? :grin:

Makar se i autom morao voziti gore ? Ja to obavezno radim svako ljeto. Nema veze, stigneš ti to napraviti i ove godine, jer ljeto nam tek predstoji.

 

U cijelom svijetu grade se žičare, kao turističke atrakcije i ekološki način prijevoza i uvijek su bolja alternativa cestovnom prijevozu. To što Bandić nije dao 120 000 kuna za premotavanje motora stare žičare, koja je još danas mogla biti u funkciji, nego je megalomanski išao na gradnju nove, ne opravdava činjenicu da je žičara i dalje potrebna. I kad ju napokon naprave, siguran sam da ću biti jedan od prvih koji će se u njoj voziti. Ako to i doživim.

A za godinu-dvije idemo gore žičarom. Makar i ovom novom, iajko bih i ja radije išao gore popravljenom starom dobrom žičarom u kojoj sam se toliko puta lijepo vozio.

I ne trebaš sumnjati da ćemo doživjeti tu novu žičaru, generacijo ! :wink: :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ja se time baš ne bih hvalio ... :mrgreen:

 

Zar ti sve ove godine nikad nije palo na pamet otići na Sljeme kad je po ljeti u gradu +40 C, a gore na Sljemenu barem 10-15 C manje ? :grin:

Makar se i autom morao voziti gore ? Ja to obavezno radim svako ljeto. Nema veze, stigneš ti to napraviti i ove godine, jer ljeto nam tek predstoji.

 

 

A za godinu-dvije idemo gore žičarom. Makar i ovom novom, iajko bih i ja radije išao gore popravljenom starom dobrom žičarom u kojoj sam se toliko puta lijepo vozio.

I ne trebaš sumnjati da ćemo doživjeti tu novu žičaru, generacijo ! :wink: :grin:

Nije mi palo na pamet, jer kad je u gradu +40, kod mene doma je 5-10 stupnjeva manje, pa ono... a "ako doživim" odnosilo se na činjenicu da ne vjerujem da će ona biti gotova za dvije godine. Jednostavno ne vjerujem, već će Bandić nešto sjebati. I zemljište u Svetoj Nedelji kupio sam računajući da će 2004., najkasnije 2006. godine tamo opet voziti vlak. Zato ne govorim bez veze "ako doživim".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Metro na Sljeme. Jedino normalno rjesenje, sto vi mislite?


Down around the corner, half a mile from here

Share this post


Link to post
Share on other sites

Metro na Sljeme. Jedino normalno rjesenje, sto vi mislite?

 

Moras pitati Forumasa i eventualno Ivana t-101! :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovisno o situaciju koju će procijeniti u narednim tjednima moglo bi odužiti izgradnju žičare

Share this post


Link to post
Share on other sites

O kakvoj se situaciji radi?

O posljedicama nevremena. Jer koliko govore neke točke neće biti odmah dostupne međutim to im je prioritet za raščičavanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osim već spomenutih momenata kada je Sljemenska cesta zatvorena zbog posljedica vremenskih nepogoda ili rekonstrukcije (čišćenje snijega ili napadalog drveća) zaboravili smo i na jedan redoviti vikend u godini: Ina Delta Rally (nepotrebno iz****** sa bučnim motorima tehnoloških dinosaura):

 

 

ZBOG održavanja rally utrke "Zagreb Open - 45. lNA Delta rally", brojne zagrebačke ceste tijekom petka i subote bit će zatvorene za promet, objavili su iz Grada Zagreba.

Promet će biti privremeno zatvoren na lokacijama prema sljedećem rasporedu:

- u petak, 7. 6. 2019., od 16 do 24 sata:

Ulica J. Antalla (od sjevernog ulaza u Zagrebački velesajam prema istoku do Avenije V. Holjevca) - D. Tomljanovića (od Avenije V. Holjevca do ulice E. Murtića) - Avenija V. Holjevca (od Slavonske avenije do Avenije Dubrovnik) - sve prometnice na istočnom parkiralištu Zagrebačkog velesajma.

-u subotu, 8. 6. 2019., od 09 do 12:30 i 13:30 do 17 sati:

Bliznec - Sljemenska cesta (od raskrižja prema Žičari) - Sljeme (Dom željezničara) - Puntijarka - Hunjka;

istog dana, 8. 6. 2019., od 11 do 14:30 i 15:30 do 19 sati:
Sljemenska cesta (od raskrižja prema Žičari - Sljeme (Dom željezničara) - Šestine (restoran Šestinski lagvić);

ovdje: https://www.index.hr/vijesti/clanak/brojne-ceste-u-zagrebu-danas-i-sutra-ce-biti-zatvorene-pripazite-na-ovo/2091247.aspx

 

Mrzitelj svih Žičara u Svijetu i okolici će konstatirati da je to samo 1/365 dana kada zbog Delte pošteni građani ne mogu koristiti Sljemensku cestu ! Netočno, to je 1/52, Ina Delta je vikendom !

Dobra je vijest, pretpostavka, da bi u tom slućaju vozile i "lijeve i desne" kabine !


comments > /dev/null , pogotovo 2>&1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro, mrzitelji... Argument je za opet da je to 1 od 52 vikenda u godini, i koliko gledatelja i uobičajenih izletnika i za taj vikend dođe i treba prijevoz, možda ukupno 1000 a ne da treba 1000 po satu...

 

I po ne znam koji put, ne vidim tko je tu bio direktni mrzitelj žičare, ali trebalo se protiv ovakvog projekta i radi budućnosti same žičare boriti jer ovo može biti preskupo i propasti za par desetljeća, a ne zatvarati oči na detalje jer je ideja lijepa i "samo nek se radi", zbog takvog stava Bandićeva mizerija od trošenja novaca je uzrokovala da od daleko najvećeg gradskog budžeta u povijesti imamo samo reciklaže prastarih projekata na krivi način, a i njih je premalo i loše su izvedene dok je odljev toliko zamračen.

 

Jednostavno ne znam čemu toliko borben stav "za" dok je cilj žičare s nula razvijenih a kamo li dozvoljenih projekata razvoja sadržaja gore više nego nedorečen. Ne znam što je u toj priči pozitivno, eventualno nostalgične floskule, ali što u realnim i planiranim (a ne samo maštanim) okolnostima tu ima osmišljenu budućnost?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro, mrzitelji... Argument je za opet da je to 1 od 52 vikenda u godini, i koliko gledatelja i uobičajenih izletnika i za taj vikend dođe i treba prijevoz, možda ukupno 1000 a ne da treba 1000 po satu...

 

I po ne znam koji put, ne vidim tko je tu bio direktni mrzitelj žičare, ali trebalo se protiv ovakvog projekta i radi budućnosti same žičare boriti jer ovo može biti preskupo i propasti za par desetljeća, a ne zatvarati oči na detalje jer je ideja lijepa i "samo nek se radi", zbog takvog stava Bandićeva mizerija od trošenja novaca je uzrokovala da od daleko najvećeg gradskog budžeta u povijesti imamo samo reciklaže prastarih projekata na krivi način, a i njih je premalo i loše su izvedene dok je odljev toliko zamračen.

 

Jednostavno ne znam čemu toliko borben stav "za" dok je cilj žičare s nula razvijenih a kamo li dozvoljenih projekata razvoja sadržaja gore više nego nedorečen. Ne znam što je u toj priči pozitivno, eventualno nostalgične floskule, ali što u realnim i planiranim (a ne samo maštanim) okolnostima tu ima osmišljenu budućnost?

Bravo, Ivane, odlično si mu odgovorio! A ja bih ovdje još dodao slijedeće: Diogen je zaboravio koliko dana u godini, pa i vikenda, je bilo s pre jakim vjetrom da žičara nije vozila! Daleko više dana u godini nego što je to slučaj da je cesta zatvorena iz nekog ovakvog razloga. Inače, eto baš i danas prilično jako puše vjetar, na Sljemenu je jači nego ovdje, a ide baš okomito na pravac žićare, stoga da postoji sigurno ni sada ne bi radila! A koliko je žičara štetan projekt i koliko opterećuje proračun najbolje se vidi iz današnjih vijesti o katastrofalnom stanju ionako malobrojnih mostova preko Save - čak im prijeti opasnost zatvaranja, a što ćemo onda?! I zar onda ne bi bilo bolje da se ovaj uludo potrošeni novac za žičaru išao uložiti u sanaciju mostova, te gradnju barem jednog novog mosta, nego da je ovako bačen u vjetar?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

... A koliko je žičara štetan projekt i koliko opterećuje proračun najbolje se vidi iz današnjih vijesti o katastrofalnom stanju ionako malobrojnih mostova preko Save - čak im prijeti opasnost zatvaranja, a što ćemo onda?! I zar onda ne bi bilo bolje da se ovaj uludo potrošeni novac za žičaru išao uložiti u sanaciju mostova, te gradnju barem jednog novog mosta, nego da je ovako bačen u vjetar?!

 

Baš obrnuto - treba preko Save izgraditi nekolko žičara, dok se ne završi sanacija mostova. :kul2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inače, eto baš i danas prilično jako puše vjetar, na Sljemenu je jači nego ovdje, a ide baš okomito na pravac žićare, stoga da postoji sigurno ni sada ne bi radila!

 

Forumaš, iskreno i od srca zahvaljujem što nam pomažeš dokazati koliko nisi u pravu!

 

Trenutačno: Puntijarka 4 m/sec, Maribor 4,5 m/sec, Mariborska gondola - vozi , vidljivo na webcam, linkovi za provjeru mojih podataka su u jednom postu gore.

Ako uspiješ tu i tamo pročitati post koji nisu napisali Ivan_T101 ili MTA (Molim ovo nije na bilo koji način usmjereno protiv Ivan_T101 ili MTA !) vidjeti ćeš da su moje zahvale radi tvojih gluposti kojima zapravo postižeš suprotan efekat - utemeljene na podacima, a "mišljenju" !

Hrabro i samo nastavi, ja ću uskoro zaista povjerovati da si zapravo - najveći pobornik ne samo Žičare već Ovakve žičare kakva se gradi !

Hvala još jednom na ovoj prigodi!

 

@Ivan_T-101: vrijeme za borbu protiv ovakvog projekta je prošlo prije dvije godine u proljeće i možemo zahvaliti onima koji su tako odabrali. Tu mi je savjest mirna


comments > /dev/null , pogotovo 2>&1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne ali ovdje Ivan i Forumas imaju pravo u jednom dijelu.

 

Dakle, Ina Delta reli sigurno da nije razlog zašto je žičara potrebna, ali on doprinosi u ukupnoj sumi prednosti koje žičara donosi i problema koji rješava.U pravu ste kad kažete da se za ovakav projekt treba reći i ponavljati da je predimenzioniran i da se kao takav ne može podržati iako je jasno da će biti realiziran. No one koji su tako odlučili treba prozvati i prozivati.

 

Isto tako definitivno stoji da postoje prioriteti prije žičare u koje je davno trebalo uložiti a nije.

 

Kad pričamo o žičari izvan takvog konteksta onda je činjenica da žičara općenito nosi niz prednosti i potencijala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad pričamo o žičari izvan takvog konteksta onda je činjenica da žičara općenito nosi niz prednosti i potencijala.

 

A tek metro...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne ali ovdje Ivan i Forumas imaju pravo u jednom dijelu.

 

Dakle, Ina Delta reli sigurno da nije razlog zašto je žičara potrebna, ali on doprinosi u ukupnoj sumi prednosti koje žičara donosi i problema koji rješava.U pravu ste kad kažete da se za ovakav projekt treba reći i ponavljati da je predimenzioniran i da se kao takav ne može podržati iako je jasno da će biti realiziran. No one koji su tako odlučili treba prozvati i prozivati.

 

Isto tako definitivno stoji da postoje prioriteti prije žičare u koje je davno trebalo uložiti a nije.

 

Kad pričamo o žičari izvan takvog konteksta onda je činjenica da žičara općenito nosi niz prednosti i potencijala.

 

To tvrdim u nekoliko postova: smisao izgradnje Nove žičare je jedna tema, a izgradnja ovakve kakva se zaista gradi je druga tema. I besmislena, jer se tu nema što raspravljati u tehničkom i prometnom smislu, možda više o kultu ličnosti.

 

Možda bi bilo dobro dodati u naslov teme - "Općenito smisao" i na neki način napraviti razliku prema "Smisao ovakve", ali opet je to fulanjac.

 

Moja tvrdnja 1/52 je zapravo "pod***" kojem nisam mogao odoljeti: čak i uz postojanje Žičare, Ina Delta Rally neće povećati potrebu za njom u taj vikend: oni koji su se namjerili ići autom, morati će odustati i ne vjerujem da bi ih puno prešlo na žičaru-nije njihov stil. Oni koji ionako idu žičarom , koristili bi žičaru, s time da bi vjerojatno dio njih (pa i ja) odustali jer im se ne sluša jeka urlanja nabrijanih motora po Medvednici.

Čudno kako se nitko nije sjetio da bi bila dobra akcija-inicijativa da se zabrani taj nepotrebni event, barem na južnim obroncima, publike odavno nema, samo smetaju.


comments > /dev/null , pogotovo 2>&1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...