Jump to content

Carpe Diem: Draganići 23. siječnja 2018.


Stanley

Recommended Posts

Valjalo je iskoristiti dan, makar bio i poluoblačan, za prvi railfanovski izlazak na teren u 2018. godini. Odredište je opet jedan od kolodvora kroz koji sam bezbroj puta protutnjao s 80-120 km/h ali u njemu nisam nikada bio.

 

Putnički vlak Zagreb - Rijeka koji će me odvesti do ciljane destinacije:

 

QuAfgAE.jpg

 

Iz Zagreba u Rijeku (i obratno) vlakom danas putuje samo luđak ili onaj tko nema drugog izbora. Dobro, i poneki railfan:

 

PkOH9Zf.jpg

 

Krenuli smo na vrijeme, a u Draganiće smo stigli s 5 minuta zakašnjenja. Primijetio sam laganu vožnju između rasputnice Delta i stajališta Remetinec, ali s takvim stvarima ne razbijam glavu. Za početak slijedi uobičajena porcija o širem okruženju kolodvora.

 

Draganić(i)

 

Na početku valja razlučiti dvojbe oko nazivlja. Ponekad se čuje pitanje je li ispravno ime kolodvora Draganići ili Draganić s obzirom da su u opticaju oba imena. Izgleda da je ispravno i jedno i drugo. Što je sa stajališta railfanovskog mudrovanja potpuno irelevantno, tim prije jer se kolodvor nalazi u selu Mrzljaki.

U teritorijalnom ustroju Republike Hrvatske nalazi se i općina imenom Draganić. Pripada Karlovačkoj županiji, a na 73 km2 prema popisu iz 2011. godine živi 2.741 stanovnik u 14 naselja - Barkovići, Bencetići, Budrovci, Darići, Draganići, Franjetići, Goljak, Jazavci, Križančići, Lazina, Lug, Mrzljaki, Vrbanci i Vrh Draganički. Dakle još jedna mala općinica, ali s dobrom povijesnom podlogom.

Prvi poznati spomen Općine Draganić zabiilježen je 1249. godine iz vremena ugarsko-hrvatskog kralja Bele IV., a potvrdu o postojanosti daju i vjerski zapisi iz 1334. godine u kojima je popisana župa Svetog Jurja u Vukšinom Šipku. Stari Draganićanci nisu bili kmetovi već slobodni plemići organizirani u općinu pod imenom Nobiles Draganich. Sudjelovali su u Seljačkoj buni 1573. godine, navodno čak kao predvodnici ustanka iz ovih krajeva i uspješno su se branili od napada banske vojske. Za borbu protiv Turaka Draganićanci su davali 200 kopljanika u sastavu zajedničke čete s Plemenitom općinom Turopolje, koja se ustrojavala na poziv kralja.

 

Zastava s grbom općine Draganić:

 

aqb6OZV.jpg

 

Draganićanci u borbi s Turcima, slika J.F.Mücke iz 1868. godine:

 

65POUcQ.png

 

Područje Draganića, s obzirom na malobrojnost stanovništva, nije dalo osobe koje bi bile posebno istaknute u javnom životu. Valja spomenuti Franju Poljaka (1877.-1939.), doktora prava, gospodarskog stručnjaka, bankara, agronoma, pjesnika i glazbenog kritičara. Ipak je najviše upamćen u ulozi političara. Bio je zastupnik u Hrvatskom saboru i kao naprednjak suprotstavljao se režimu Khuen-Héderváryja, a nakon razlaza sa Stjepanom Radićem pridružio se Demokratskoj stranci Ljube Davidovića. Bio je ministar u prvim vladama kraljevine SHS pod predsjedanjem Stojana Protića i Ljube Davidovića.

 

Kako internet ne nudi ni jednu sliku Franje Poljaka slijede fotografije njegovog stranačkog šefa Ljube Davidovića...

 

rvuvJnl.jpg

 

... i njegovog predsjednika vlade Stojana Protića:

 

FsJN7hz.jpg

 

Od prirodnih osobitosti svakako treba spomenuti Draganićku šumu. Prostire se na površini od oko 2.500 hektara i važno je stanište ptica poput orla štekavca, patke njorke i crne rode. Većinu vegetacije čini hrast lužnjak (Quercus robur). Lokalni turistički radnici izgradili su Poučno-povijesnu cestu kroz Draganićku šumu, koja nudi prikaz povijesnih događaja na ovom prostoru.

 

Detalj iz Draganićke šume, autor je potpisan na slici:

 

HVJJbCU.png

 

Poučno-povijesna cesta:

 

G7HN9tx.jpg

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

9DNDXWG.jpg

IoXwqRA.jpg

U Draganić nisam zalazio jer je podalje od kolodvora, stoga jedna daljinska slika:

DAFn6bV.jpg

Kolodvor

H3I5X1e.jpg

Draganići je međukolodvor na pruzi M202 Zagreb Glavni kolodvor - Rijeka, na kilometarskom položaju 467+515. Od susjednog kolodvora Jastrebarsko u smjeru Zagreba udaljen je 10,5 km, a od kolodvora Karlovac 9,5 km. Najveća dopuštena duljina vlakova na 2. i 3. kolosijeku, ovisno o smjeru vožnje, iznosi 502 i 484 m, a najveća dopuštena brzina kroz kolodvor je 70-100 km/h.

Gospon prometnik je sâm kao duh:

2j38j6j.jpg

Tri sličice iz prometnog ureda:

E3T7GWP.jpg

nmvSgTI.jpg

cTwmAL4.jpg

 

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Bivši ured šefa kolodvora. Danas šefuje onaj iz Karlovca:

4wf8hwH.jpg

Više me zanima što je ovdje:

LX7rYrf.jpg

Vani je bilo 0°C, unutra toplo kao u Sahari. Morao sam skinuti naočale jer su se zamaglile:

WCoClPW.jpg

A zamaglio se i objektiv:

JLLVCNG.jpg

Ipak se nešto uhvatilo:

IFdC27K.jpg

Ponovo na svježem zraku:

QNYBpdo.jpg

Idemo na drugu stranu:

dAMVafe.jpg

Civilna strana kolodvora:

W7nay3h.jpg

 

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Pogled u smjeru Karlovca...

eh4JlUq.jpg

... i u smjeru Jastrebarskog:

WCHck5V.jpg

Ne bih znao reći što je ovo (bilo):

DokRpY5.jpg

Gdje je kolodvor tu je i neki ŽCPR, pa idemo pogledati:

LX80uMK.jpg

Cesta koja vodi u selo Draganić:

PUhc4Ws.jpg

Nešto za ribiče i naročito ribokradice:

ZjTomuq.jpg

Dobro sam nanjušio:

6yERYdK.jpg

 

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

mcaDgq0.jpg

Ulaz u kolodvor iz smjera Karlovca:

jp5kKe7.jpg

Otvorena pruga:

1vvREMX.jpg

Vidi se da je željeznička zgrada:

RSw2DjI.jpg

Bivša EVP:

xKkpsaG.jpg

Prometnik mi je rekao da očekuje brzi iz Karlovca:

5PsZRDX.jpg

Evo njega, a on je 703:

7qLjXTP.jpg

 

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

KhXy6hQ.jpg

8dU78oG.jpg

6PwFYRr.jpg

Za ovu oronulu zgradu sam pomislio da je također željeznička, ali mi je prometnik rekao da nije:

q4PaX1I.jpg

Mislim da sam vidio micu-macu. Zapravo sam ih vidio više, na kolodvoru i putem uz prugu. Izgleda da ih je prevarilo ovo toplo vrijeme pa misle da je već veljača, čitaj njihovo vrijeme za... khm:

gEBajQI.jpg

Idemo na drugi kraj kolodvora, a najudobniji put je prvi kolosijek:

xJHohZE.jpg

Izlazni signali u smjeru Jastrebarskog:

h6r1dkd.jpg

 

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

I ćorava kokoš nabode zrno:

wh0BDsp.jpg

BL2CdV6.jpg

YrmiG92.jpg

Tragovi snijega:

nzugdZ5.jpg

Evo mi mađarona iz Moravica za Zagreb. Osim što je izvana pošaran i prljav taj je pri ubrzanju ružio kao pneumatska bušilica. Očito mu je vrijeme za remont, a možda i selidbu na Ahiret:

2TbVAZx.jpg

U Jastrebarskom smo stajali radi križanja, a za nama je dojezdio neočekivani gost:

roMaEOA.jpg

Za kraj pozdrav od lutajućeg reportera:

KuhBRwv.jpg

 

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Ljepo , lljepo inače na tim ribnjacima su sindikati gredelja znali organizirat u prolječe mini natjecanje imam fotke i ljepo igleda Turner kojeg je Končar sredio za Cargo

 

Nije ga Končar sredio :ljut4

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...