Jump to content

Kratak izvještaj sa željezničke postaje u Londžici


2044

Recommended Posts

O samoj Londžici ne treba puno govoriti jer je već dosta puta pričano o njoj i postoji tema na forumu o pruzi na kojoj se nalazi, ali ću napisati neke bitnije stvari za one koji nisu upoznati s ovom postajom i prugom. Londžica je nekadašnji kolodvor, a danas je prema statusu službenih mjesta stajalište na pruzi Nova Kapela-Batrina - Pleternica - Čaglin - Našice. Pruga na kojoj se nalazi Londžica je uvijek bila od lokalnog značaja, ali za vrijeme rata je bila od velikog značaja za jugoistočni dio Slavonije kada je promet prugom bio u prekidu tamo negdje oko Okučana i još na pojedinim spojnim prugama između pruge Koprivnica-Osijek i Zagreb - Vinkovci pa je iz tog razloga sav promet išao ovom lokalnom prugom. Sama Londžica ima ukupno 4 kolosijeka od kojih je jedan prolazni, jedan utovarni koji završava bikom te dva manipulativna. Namjena kolodvora je bila utovar kamena iz obližnjeg kamenolom Gradac te za utovar drveta iz obližnjih šuma, ali utovara nažalost nema već dugi niz godina.

Od 17. svibnja 2010.-te godine ova je pruga zatvorena zbog lošeg uporabnog stanja. Prije četiri godine započeto je s remontom dionice Pleternica - Čaglin koja je obnovljena i puštena u promet u listopadu 2015.-te godine U listopadu 2016.-te godine započeto je s krčenjem pružne dionice na kojoj se nalazi Londžica te je nakon toga započela obnova pruge od Čaglina prema Našicama, ali se u međuvremenu stalo s obnovom zbog nedostatka materijala i financijskih sredstava. Tako da će se još pričekati na to da opet počnu prolaziti vlakovi kroz Londžicu...

 

Danas sam posjetio Londžicu jer je dio Slavonskog planinarskog puta kojeg sam danas obilazio te je ujedno KT-17 tog puta, pa sam odlučio napraviti kratak izvještaj s ovog stajališta.

 

Ulaz u nekadašnji kolodvor iz smjera Našica

IMG_2636.jpg

 

Kolosijek u drugom smjeru prema Našicama

IMG_2635.jpg

 

Naravno, svi su kolosijeci zarasli u travu

IMG_2647.jpg

 

Izlazne skretnice prema Našicama

IMG_2649.jpg

 

Vidi se bivša kolodvorska zgrada

IMG_2650.jpg

 

4. kolosijek je nekada služio za utovar kamena te je ovdje i utovarna rampa

IMG_2652.jpg

 

Nekadašnja kolodvorska zgrada iz blizine

IMG_2654.jpg

 

Nekad je bila kolodvorska zgrada, a danas ima novu namjenu. Prije nekoliko godina je predana na korištenje Planinarskom društvu "Krndija" iz Našice te je obnovljena i prenamjenjena u Planinarsku kuću "Krndija". U nastavku zgrade je stan u kojem živi bivši prometnik i šef kolodvora Londžica sa suprugom te ujedno i brine u planinarskoj kući.

IMG_2657.jpg

 

Pogled prema Našicama

IMG_2659.jpg

 

Pogled prema Čaglinu

IMG_2660.jpg

 

Nastavlja se...

Pozdrav iz Valpova!

Link to comment
Share on other sites

Zanimljivo je da se na nekadašnoj kolodvorskoj zgradi nalazi poštanski sandučić, ali je upitno kada je zadnji put poslano pismo s ovog mjesta...

IMG_2662.jpg

 

Unutrašnjost planinarske kuće...

IMG_2664.jpg

 

Lijepo je uređena i održavana

IMG_2667.jpg

 

Nekada je za ovim stolom sjedio prometnik vlakova...

IMG_2674.jpg

 

Život kao da je stao nestankom vlakova...

IMG_2669.jpg

 

Nastavak prema Čaglinu...

IMG_2675.jpg

 

Pogled unazad

 

IMG_2677.jpg

 

Još jedan pogled na kolodvorsku zgradu...

IMG_2678.jpg

 

S lijeve strane je spremište sekcije ZOP-a Slavonski Brod

IMG_2679.jpg

 

Nema ničega...

IMG_2680.jpg

 

Skretnica br. 2

IMG_2681.jpg

 

Ulaz iz smjera Čaglina

IMG_2684.jpg

 

Nastavlja se...

Pozdrav iz Valpova!

Link to comment
Share on other sites

Jako se dobro sjećam tog kolodvora i pruge s kojom sam nekad kao klinac putovao...

I mogu reći da je to za mene bila čista fantazija.

Uglavnom u Kolodvoru Londžica je koliko se ja sjećam ulazilo u vlak čak više ljudi nego u Čaglinu,bio je to dosta rentabilan kolodvor.

Kad god sam išao prema Našicama vlakom uvijek je u londžici bilo i vagona i radnih strojeva...

A tamo kod utovarne rampe di je 4. kolosijek je nekada išla uskotračna pruga koja je dovozila trupce iz okolnih brda te su se kod utovarne rampe prebacivalo sa uskotračnih vagona na vagone standardne širine...

Link to comment
Share on other sites

Kratak ali lijep putopis sa jedne od atraktivnih pruga. :palac:

Imao sam zadovoljstvo proći kroz Londžicu u upravljačkoj kabini Macose i želja mi je još jednom proći tom trasom. Da parafraziram moju pokojni baku: ''Ako Bog da zdravlja i Majka Božja penez'' (ne meni nego HŽ-u). Putopis je objavljen OVDJE. Fotke su nažalost nestale.

 

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Odlično i zanimljivo! Ako imaš još kakvih motiva da se vratiš u Londžicu, svakako odcipelarugaj do Zoljana. Baš me zanima kakvo je stanje na tom dijelu.

Potez od Londžice do Zoljana je totalno neprohodan. Ljetos sam naišao na šumski žcp na tom dijelu i pruga se uopće ne vidi od raslinja.

Link to comment
Share on other sites

Jako se dobro sjećam tog kolodvora i pruge s kojom sam nekad kao klinac putovao...

I mogu reći da je to za mene bila čista fantazija.

Uglavnom u Kolodvoru Londžica je koliko se ja sjećam ulazilo u vlak čak više ljudi nego u Čaglinu,bio je to dosta rentabilan kolodvor.

Kad god sam išao prema Našicama vlakom uvijek je u londžici bilo i vagona i radnih strojeva...

A tamo kod utovarne rampe di je 4. kolosijek je nekada išla uskotračna pruga koja je dovozila trupce iz okolnih brda te su se kod utovarne rampe prebacivalo sa uskotračnih vagona na vagone standardne širine...

 

Hvala na ti nadopuni, nisam znao da je postojala uskotračna pruga u Londžici.

 

Kratak ali lijep putopis sa jedne od atraktivnih pruga. :palac:

Imao sam zadovoljstvo proći kroz Londžicu u upravljačkoj kabini Macose i želja mi je još jednom proći tom trasom. Da parafraziram moju pokojni baku: ''Ako Bog da zdravlja i Majka Božja penez'' (ne meni nego HŽ-u). Putopis je objavljen OVDJE. Fotke su nažalost nestale.

 

 

Hvala!

Nadamo se da će uspjeti riješiti financiranje da dovrše obnovu ove dionice.

 

Odlično i zanimljivo! Ako imaš još kakvih motiva da se vratiš u Londžicu, svakako odcipelarugaj do Zoljana. Baš me zanima kakvo je stanje na tom dijelu.

 

Hvala! :)

Nažalost dionica je neprohodna kao što je rekao dominik42, tako da ne bih mogao proći.

Pozdrav iz Valpova!

Link to comment
Share on other sites

Evo samo bih se htio nadovezati sa nekoliko fotografija prethodno spomenutog žcp-a koji se nalazi oko kilometar sjeverno od samoga sela. Inače taj put spaja bivše selo Crna Klada sa zaselkom Mala Londžica i markiran je kao planinarska staza.

 

znakovi datiraju iz 1998. i 1992. ako se dobro sjećam
20170830_200007.jpg
pogled prema Londžici
20170830_200036.jpg
pogled prema Zoljanu :-?
20170830_200106.jpg
opće stanje
20170830_200140.jpg
800 metara dalje
20170830_200236.jpg
20170830_200236.jpg
žcp kod Male Londžice, pogled prema stajalištu i nazad
20170830_200305.jpg
20170830_200359.jpg
Toliko od mene
Pozdrav
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hvala na kratkom, ali slikovitom putopisu. Negdje sam već na forumu čitao priču o Slavonskom žitu koje je u jesen 91 išlo tuda od Vinkovaca u Zagreb. Inače nije li pruga preko Dakova kraća? Ili je bilo preko Osijeka preopasno? Zanimljivo bi bilo otvoriti temu o dešavanjima na željeznici u doba Domovinskog rata.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...